Liiga sulkeutuu taas – mihin menet Mestis?

  • 1 047 249
  • 5 672

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täytyy kyllä nostaa hattua tälle suljetun liigan vankkumattomalle kannattajalle Diepelle. Kyseisellä kaverilla on täällä jatkoajassa jo vuosikauden pyyhitty lattiaa ja kaveri on tehnyt itsestään naurunalaisen niin lukemattomia kertoja, etten jaksa edes kaikkia muistaa.

Lattiaa on pyyhitty ja naurunalaiseksikin on joutunut juu. Hassua tässä on se että edelleen fakta on se että karsinnat on nyt lopetettu ja päättäjien argumenteissa löytyy samoja mitä olen kirjoittanut täällä useaan kertaan. Olen myös kirjoittanut jo kauan aikaa sitten että järkevämpää on laajentaa sarjaa sellaisilla joukkueilla jotka oikeasti liigaan kykenevät.


Onhan tuossa Diepen kirjoittelussa varmasti piiloitettua tahallista provosointiakin takana

Aika hassu väite kirjoittajalta joka kirjoittelee lattian pyyhkimisestä ja henkilökohtaisesta naureskelusta. . Edelleen haluan painottaa että kyse on vain mielipiteistä. Ei millään pahalla mutta tuollainen henkilökohtaisuuksiin meno kielii siitä että käyttökelpoiset argumentit alkaa käydä vähiin.
 
Viimeksi muokattu:

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Lattiaa on pyyhitty ja naurunalaiseksikin on joutunut juu. Hassua tässä on se että edelleen fakta on se että karsinnat on nyt lopetettu ja päättäjien argumenteissä löytyy samoja mitä olen kirjoittanut täällä useaan kertaan. Olen myös kijoittanut jo kauan aikaa sitten että järkevämpää on laajentaa sarjaa sellaisilla joukkueilla jotka oikeasti liigaan kykenevät.

Hassua, nimenomaan. Ihan täyttä paskaa. Liigan laajentaminen johonkin 16 joukkueeseen, täyttä paskaa kun nykyinen 14 on jo liikaa.

Kuvottavaa touhua.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hassua, nimenomaan. Ihan täyttä paskaa. Liigan laajentaminen johonkin 16 joukkueeseen, täyttä paskaa kun nykyinen 14 on jo liikaa.

Kuvottavaa touhua.


Mulle tulee tästä Diepestä mieleen ihan nämä muinaisaikaiset ihmiset, jotka uskoivat sokeasti, että maa on litteä eikä suinkaan pallo. Tämmöisille ihmisille on aivan turha esittää mistään asiasta mitään faktaa, koska tämän kaltaiset henkilöt uskovat omaan asiaansa niin sokeasti, etteivät pysty edes käsittelemään mielessään erilaisia näkemyksiä asioista. Jos kukaan ei ole huomannut, niin tämä Dieppe on jauhanut tätä samaa mantraa varmaan kymmenen vuotta vuodesta toiseen ja kuten olemme huomanneet, niin ei tämmöinen asioiden vatkaaminen johda yhtikäs mihinkään, jos henkilöllä ei ole mitään kykyä käsitellä erilaisia mielipiteitä kuin mitä hänellä itsellään on.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hassua, nimenomaan. Ihan täyttä paskaa. Liigan laajentaminen johonkin 16 joukkueeseen, täyttä paskaa kun nykyinen 14 on jo liikaa.

Elä ole huolissasi. 16-joukkueen sarja ei ole kiveenhakattu. Se on vain mahdollisuus. Jos eivät löydä Liigakelpoista joukkuetta, pelataan Liigaa 13-joukkueen voimin.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulle tulee tästä Diepestä mieleen ihan nämä muinaisaikaiset ihmiset, jotka uskoivat sokeasti, että maa on litteä eikä suinkaan pallo. Tämmöisille ihmisille on aivan turha esittää mistään asiasta mitään faktaa, koska tämän kaltaiset henkilöt uskovat omaan asiaansa niin sokeasti, etteivät pysty edes käsittelemään mielessään erilaisia näkemyksiä asioista. Jos kukaan ei ole huomannut, niin tämä Dieppe on jauhanut tätä samaa mantraa varmaan kymmenen vuotta vuodesta toiseen ja kuten olemme huomanneet, niin ei tämmöinen asioiden vatkaaminen johda yhtikäs mihinkään, jos henkilöllä ei ole mitään kykyä käsitellä erilaisia mielipiteitä kuin mitä hänellä itsellään on.

Tyyppiesimerkki heikosta väittelystä. Kun argumentit loppuu, niin mennään tälle henkilökohtaiselle linjalle ja yritetään saada muut mukaan. Jos ei kasetti kestä, niin parempi hypätä Diepen kirjoitusten yli.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mulle tulee tästä Diepestä mieleen ihan nämä muinaisaikaiset ihmiset, jotka uskoivat sokeasti, että maa on litteä eikä suinkaan pallo. Tämmöisille ihmisille on aivan turha esittää mistään asiasta mitään faktaa.

Liiga ja jääkiekkolitto esitti asiasta faktaa ja hyväksyin tuon faktan. Saanko pyytää sinun esittämään jotain kivekovaa faktaa. Toistaiseksi olet hyökännyt nimimerkin takana olevaa henkilöäni vastaan. Jos sinulla on oikeita argumentteja, voit pelata niillä. Henkilökohtaisuuksin meno valitettavasti vaan kielii edellen noiden puutteesta.

Olen sen tuhatta kertaa kirjoittanut että jokaisella on oikeus puolustaa avointa sarjaa, enkä varmasti solvaa ketään tuon takia. Miksi sinun on vaikea ymmärtää minun oikeutta kertoa asiasta mielipiteeni kun tämä kuitenkin sattuu olemaan keskustelupalsta.

Eräs fakta jonka sinäkin aktiivisesti unohdat on se että Mestipomot ovat olleet neuvottelemassa ja yhdessä päättämässä nyt sovitusta sarjajärjestelmästä. Väitteet että Liiga vie ja Mestis vikisee ja on tyydytty pakon sanelemana siihen mitä Liiga tarjoaa, on pelkkää arvailua. Arvailua jonka tueksi ei löydy kuin JA:n nimimerkkien spekulointia.
 
Viimeksi muokattu:

Steus

Jäsen
Odotan selvityksiä muista kausista

Teetät kamalan paljon töitä muille palstalaisille, mikset itse kuluttaisi aikaasi noiden kausien selvittelyyn ja esittäisi sitä meille muille, koska asia tuntuu olevan sinulle tärkeä? Minua ainakin kiinnostaisi lukea laaja kattaus suljetun sarjan aikaisista tammikuun kaupoista.

Teethän tälläisen? Teethän, teethän!!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Teetät kamalan paljon töitä muille palstalaisille, mikset itse kuluttaisi aikaasi noiden kausien selvittelyyn ja esittäisi sitä meille muille, koska asia tuntuu olevan sinulle tärkeä? Minua ainakin kiinnostaisi lukea laaja kattaus suljetun sarjan aikaisista tammikuun kaupoista.

Teethän tälläisen? Teethän, teethän!!

Miksi tekisin? KKtig heitti luettelon, jossa oli kahdeksan joukkuetta, jotka ovat tehneet suljetun liigan aikana tyhjennysmyynnin. HPK:n selvitettiin, seitsemän jäljellä. Käsittääksen väitteen esittäjällä on perusteluvelvollisuus.

Kannatan avointa liigaa. Minun puolestani voisi vaikka kaksi viimeistä joukkuetta karsia paras seitsemästä systeemillä Mestiksen kahden parhaan kanssa. Karsintasarjaa en kannata, koska siinä viimeisillä kierroksilla on todellinen sopupelien vaara.

Tämän keskustelun ongelma on sen musta-valkoisuus, ei ole olemassa harmaan sävyjä. Tässä keskustelussa tulee nopeasti tietty leima ja se painetaan polttoraudalla syvään. Vellun haastattelu on hyvä esimerkki, viime vuonna Urheilugaalassa ehdolla vuoden sykähdyttävimmän urheiluhetken luojaksi, nyt alinta paarialuokkaa.

Hänen mukaansa yksikään organisaatio ei ole valmis liigaan, vaikeaa tulee. Kysymys on organisaatioiden rakenteista, olosuhteista, taloudesta ja junioritoiminnasta. Ja hän on täysin oikeassa, yksikään organisaatio ei ole valmis.

Minkälainen organisaatio olisi valmis?

Sellainen, jolla on olosuhteet kunnossa tai ainakin realistinen suunnitelma niiden kehittämiseen. Lisäksi seuralla on ammattitaitoiset ihmiset avainpaikoilla, tj, utj, valmennus, junioripäällikkö jne. Selkeä ja realistinen suunnitelma organisaation laajentamisesta toiminnan kasvaessa. Osoitus pitkäjänteisestä juniorityöstä ja sen kehittämisestä. Ja ennen kaikkea talous kunnossa, näyttöä siitä, että toiminta tapahtuu taloudellisten realiteettien rajoissa. Myös mestis-seuralla voisi olla taloudellinen puskuri, jota on kasvatettu vuosien varrella. Jos liigaseura tekee esim. 100.000€:a tulosta, mestis-seura voisi tehdä 10.000€:a.

Näiden asioiden toteaminen julkisuudessa aiheuttaa sanojalle tässä seurassa sellaisen polttomerkin mikä ei koskaan poistu.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Minkälainen organisaatio olisi valmis?

Sellainen, jolla on olosuhteet kunnossa tai ainakin realistinen suunnitelma niiden kehittämiseen. Lisäksi seuralla on ammattitaitoiset ihmiset avainpaikoilla, tj, utj, valmennus, junioripäällikkö jne. Selkeä ja realistinen suunnitelma organisaation laajentamisesta toiminnan kasvaessa. Osoitus pitkäjänteisestä juniorityöstä ja sen kehittämisestä. Ja ennen kaikkea talous kunnossa, näyttöä siitä, että toiminta tapahtuu taloudellisten realiteettien rajoissa. Myös mestis-seuralla voisi olla taloudellinen puskuri, jota on kasvatettu vuosien varrella. Jos liigaseura tekee esim. 100.000€:a tulosta, mestis-seura voisi tehdä 10.000€:a.

Näiden asioiden toteaminen julkisuudessa aiheuttaa sanojalle tässä seurassa sellaisen polttomerkin mikä ei koskaan poistu.
Kaikki ylläolevat kriteerit ovat täyttä paskaa mielestäni, jos hieman kärjistetään.

Ainoa kriteeri pitäisi olla urheilullisuus. Näin ei ole ja se on todella säälittävää.

Jos vaikka Nokian Pyry onnistuu voittamaan Suomi-sarjan ja nousemaan Mestikseen, voittamaan sen jälkeen Mestiksen ja mahdollisen karsintasarjan tai karsintaottelut tai vaikka saamaan liigapaikan pelkän Mestiksen voiton ansiosta, niin Pyryn pitäisi nousta silloin ilman mitään selityksiä Liigaan.

Seuraavalla kaudella Pyry voi ottaa ehkä Liigassa pataan kuin Petteri Sihvosen Pelicans aikanaan ja tippua taas Mestikseen, mutta sellaista elämä ja urheilu on. Ainakin Nokialla saataisiin kokea huikeita kokemuksia voittojen ja tappioiden, nousujen ja putoamisten myötä. Sellaisia kokemuksia joita voidaan muistella vielä kymmenien vuosien päästä.

Aitoon urheiluun kuuluu itsestäänselvyytenä urheilullisuus. Sen osa jääkiekkopäättäjistä on tappamassa suomalaisesta jääkiekkokulttuurista, mikä on vuosikymmeneen huonoin urheiluteko kaikki lajit huomioon ottaen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Aitoon urheiluun kuuluu itsestäänselvyytenä urheilullisuus. Sen osa jääkiekkopäättäjistä on tappamassa suomalaisesta jääkiekkokulttuurista, mikä on vuosikymmeneen huonoin urheiluteko kaikki lajit huomioon ottaen.

Tämä on hieno ajatus, valitettavasti se on menneisyyttä. Jos Liiga palaisi menneisyyden amatööritoimintaan, jääkiekkoilun taso romahtaisi Suomessa. Sponsorit ja varsinkin televisiointi eivät katsoisi hyvällä Nokian Pyryn pyristelyä, raha häviäisi jääkiekosta. Vähentyvä raha tarkoittaisi heikompia pelaajia.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Karsintasarjaa en kannata, koska siinä viimeisillä kierroksilla on todellinen sopupelien vaara.
Siinä tapauksessa kaikki sarjamuotoinen urheilu pitäisi lopetta, sillä viimeisellä kierroksella on aina olemassa riski että jonkun toisen pelin tulos vaikuttaa siihen pääseekö seura X pudotuspeleihin/joutuu karsimaan, vaikka voittaisi oman ottelun.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saanko pyytää sinun esittämään jotain kivekovaa faktaa. Toistaiseksi olet hyökännyt nimimerkin takana olevaa henkilöäni vastaan. Jos sinulla on oikeita argumentteja, voit pelata niillä. Henkilökohtaisuuksin meno valitettavasti vaan kielii edellen noiden puutteesta.

En nyt haluaisi tosiaankaan mennä henkilöllisyyksiin, mutta nyt on ihan pakko kysyä oletko ihan oikeasti tyhmä? Kysytkö nyt ihan oikeasti argumentteja asiaan liittyn? Mielestäni näitä argumenttaja on esitetty tänne nyt ja vuosien varrella ainakin satoja viestejä. Ei kai samaa asiaa tarvitse toistaa kenellekään satoja tai tuhansia kertoja, luulisi nyt vähemmälläkin ymmärtävän. Jos omat argumettisia ovat tasoa, että ketään ei esim. kiinnosta liigakarsinnat liigapaikkakunnilla tai sillä, että onko liiga avoinna vai ei ole merkitystä mestiksen kannalla, niin eihän asia johda mihinkään vaikka toistaisin näitä täällä esitettyjä argumentteja sinulle illasta toiseen. Tilastot ja faktat eivät tue millään tavoin väitteitäsi.

Sovitaan nyt kuitenkin Isaskarin mieliksi siitä, että olen todella heikko väittelijä, sillä en aio tosiaan jatkaa loputonta väittelyä tästä samasta aiheesta kanssasi, joka kohdallasi näyttää jatkunee varmaan jo vähintään kymmenen vuotta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Elä ole huolissasi. 16-joukkueen sarja ei ole kiveenhakattu. Se on vain mahdollisuus. Jos eivät löydä Liigakelpoista joukkuetta, pelataan Liigaa 13-joukkueen voimin.

Jos auditointimenettely laajennettaisiin koskemaan myös liigaorganisaatiota, saattaisi pääsarjalla pelaavien joukkueiden määrä tippua siihen sarjan laadun kannalta optimaaliseen kymmeneen ja mestikseenkin saataisiin muutama uusi kärkiseura sarjan kohentamiseksi...

Vai voidaanko kaikkien liigaseurojen olevan liigakelpoisia ihan vaan sen takia kun pelaavat liigassa? Jos taloudellisen tekemisen pitää olla hakijoilla kunnossa, niin pitäisi sen olla silloin kunnossa (ja siis terveellä/järkevällä/kestävällä pohjalla) myös sarjaa pelaavissa porukoissa.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
En nyt haluaisi tosiaankaan mennä henkilöllisyyksiin, mutta nyt on ihan pakko kysyä oletko ihan oikeasti tyhmä? Kysytkö nyt ihan oikeasti argumentteja asiaan liittyn? Mielestäni näitä argumenttaja on esitetty tänne nyt ja vuosien varrella ainakin satoja viestejä. Ei kai samaa asiaa tarvitse toistaa kenellekään satoja tai tuhansia kertoja, luulisi nyt vähemmälläkin ymmärtävän. Jos omat argumettisia ovat tasoa, että ketään ei esim. kiinnosta liigakarsinnat liigapaikkakunnilla tai sillä, että onko liiga avoinna vai ei ole merkitystä mestiksen kannalla, niin eihän asia johda mihinkään vaikka toistaisin näitä täällä esitettyjä argumentteja sinulle illasta toiseen. Tilastot ja faktat eivät tue millään tavoin väitteitäsi.

Sovitaan nyt kuitenkin Isaskarin mieliksi siitä, että olen todella heikko väittelijä, sillä en aio tosiaan jatkaa loputonta väittelyä tästä samasta aiheesta kanssasi, joka kohdallasi näyttää jatkunee varmaan jo vähintään kymmenen vuotta.

Sama lauluhan se on aina k.o nimimerkin kanssa. En edes muista kuinka moneen mun kysymykseen/faktaan on jäänyt vastaus saamatta. Yleensä kun joku lyö kunnolla jauhot suuhun, katoaa hetkeksi ja palaa hetken päästä samoilla, tuhatkertaa kuulluilla argumenteilla takaisin väittelemään. Dont feed the troll, sanoisin.

Eiköhän se olis parempi lopettaa koko lätkän seuraaminen tässä maassa. Saisivat ainakin mitä tilasivat. Saattaa loppua mulla ainakin tähän kauteen. Kaikki toiveet paremmasta oon kyllä heittänyt romukoppaan jo aikoja sitten. Nykyisiä dinosauruksia kun ei normikannattajan mielipide kiinnostaa hevonvittuakaan.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Vai voidaanko kaikkien liigaseurojen olevan liigakelpoisia ihan vaan sen takia kun pelaavat liigassa?

Tottakai ne on! On yks vitun hailee kuinka paljon kultapossuseurassa tekee tappiota, pelaajien ulosmyynneistä huolimatta. Olet silti "liigakelpoinen". Unohtakaa nyt helvetissä joku tollanen utopistinen nykyisten liigajengien aivopesupropaganda. Koko määritelmä "liigakelpoinen" on jo itsessään niin säälittävää paskaa että pahaa tekee.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eiköhän se olis parempi lopettaa koko lätkän seuraaminen tässä maassa. Saisivat ainakin mitä tilasivat. Saattaa loppua mulla ainakin tähän kauteen. Kaikki toiveet paremmasta oon kyllä heittänyt romukoppaan jo aikoja sitten. Nykyisiä dinosauruksia kun ei normikannattajan mielipide kiinnostaa hevonvittuakaan.

Mulla on kyllä ihan samat mietteet. Alkaa näyttämään siltä, että ehkä ihan oikeasti olisi parempaa lopettaa lätkän seuraaminen kokonaan. Moni muu on jo tehnyt saman johtopäätöksen. Johan mestisseuroilla alkoi mennä jo liian hyvin tässä maassa, joten kultapossukerhon piti äkkiä keksiä taas jotain, ettei mestiksestä vain aiheudu pienintäkään uhkaa heille, joten ei muuta kun liigan ovet taas kiinni.

Niin mitäs seurauksia tästä liigan sulkemisesta onkaan mestikselle? Ainakin Kouvolassa yleisömäärät romahtivat, kun tuli tietoa, että liigakarsintoja ei enää pelata.

Tammikuussa 2012 mestiksen jumbojoukkue Peliitat veti Kouvolaan 2742 katsojaa. Liiga oli tuolloin avoin karsintojen muodossa. Tämä vain yhtenä esimerkkinä.

Liiga sulki taas ovensa ja tammikuussa 2014 KooKoo-Jukurit veti Kouvolaan vain 1842 katsojaa.

KooKoon yleisömäärät kasvoivat vuosi vuodelta liigan avaamisen jälkeen tähän kauteen asti, jolloin liigakarsinnat lopetettiin, jonka seurauksena yleisömäärät romahtivat. Veikkaan, ettei montaa kautta tarvitse odotella, että mestiksen kärkiseuroejen peleissä käy suunnilleen 1000 katsojaa/matsi, ja sitä kauttahan saadaan taas mukavasti kasvatettua tasoeroa liigan ja mestiksen välillä.
 

J.Petke

Jäsen
Mulla on kyllä ihan samat mietteet. Alkaa näyttämään siltä, että ehkä ihan oikeasti olisi parempaa lopettaa lätkän seuraaminen kokonaan. Moni muu on jo tehnyt saman johtopäätöksen. Johan mestisseuroilla alkoi mennä jo liian hyvin tässä maassa, joten kultapossukerhon piti äkkiä keksiä taas jotain, ettei mestiksestä vain aiheudu pienintäkään uhkaa heille, joten ei muuta kun liigan ovet taas kiinni.

Häh? Nythän nimenomaan tehdään nouse helpommaksi mitä se on ikinä ollut. Enää ei tarvitse edes liigan viimeistä voittaa, vaan riittää kun pidät joukkueen tasapainossa taloudellisesti ja voitat Mestiksen. Kun kerta Mestiksen voittajasta ei ollut haastamaan liigajoukkuetta niin päätettiin poistaa tuo tasonmittaus ja antaa paikka voittajalle järkevin edellytyksin. Tämä oli ainoa tapa saada Mestis-joukkueita liigaan.

Sitten, kun 16 joukkuetta on täynnä otetaan karsinnat takaisin käyttöön.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yleensä kun joku lyö kunnolla jauhot suuhun, katoaa hetkeksi ja palaa hetken päästä samoilla, tuhatkertaa kuulluilla argumenteilla takaisin väittelemään. Dont feed the troll, sanoisin.

Jauhot kurkuun ja elä ruoki trollia. Nuo kuuluu sarjaan argumentit finaalissa, roiskaistaan maalille ja toivotaan että menee.

Voin kertoa että "katoamiset" ajoittuu niihin hetkiin kun keskustelukyvyttömät alkaa mennä henkilökohtaisuuksiin, kun eivät kestä eriäviä mielipiteitä. Ollaan muuten taas niillä hetkillä kun minulla on jauhot kurkussa.
 
Viimeksi muokattu:

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En nyt haluaisi tosiaankaan mennä henkilöllisyyksiin, mutta nyt on ihan pakko kysyä oletko ihan oikeasti tyhmä? Kysytkö nyt ihan oikeasti argumentteja asiaan liittyn? Mielestäni näitä argumenttaja on esitetty tänne nyt ja vuosien varrella ainakin satoja viestejä.

Rautalangasta sama: Siis tarkoitin vastauksiasi lainaamisi teksteihin. Jos et kykene vastaamaan menemättä henkilökohtaisuuksiin, olet epäonnistunut keskustelussa.

Nythän parin johtavan Mestis-seuran pomot ovat julkisuudessa argumentoinut tuota päätöstä samoilla argumenteilla kuin minä. Minä joka olen ihan pihalla, enkä kuulemma ymmärrä mitään. Hei jätkät: Teidän pomonne trollaa mediassa (;
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Teidän pomonne trollaa mediassa (;

Antaa pomojen trollata mediassa, mutta samanaikaisesti väki vähenee jääkiekkokatsomoista. Ei mestiksen suurimpien seurojen kannattajat ainakaan niin tyhmiä ole, että alkaisivat pidemmän päälle tukemaan tätä kabinettipelleilyä. Lopuksi voisin antaa Diepellekin vinkin, että pomot eivät ole aina oikeassa.

Diepelle viedä tiedoksi, että tämän viestiketjun aiheena on, liiga sulkeutuu taas - mihin menet mestis? Eli rautalangasta väännettynä täällä ketjussa ollaan aiheesta huolissaan mestiksen tulevaisuudesta? Oletko koskaan miettinyt onko sinulla mitään annettavaa tälle keskustelulle? Itse en valittetvasti ole koskaan huomannut, että sinulla olisi mitään annettavaa tälle keskustelulle.

Minun ei olisi nytkään pitänyt tarttua enää tähän trollaukseesi, mutta nyt voin vannoa kautta kiven ja kannon, että en tule koskaan käymään missään yhteydessä minkäänlaista keskustelua mistään aiheesta kanssasi. Voit ihan vapaasti jatkaa saman levyn pyörittämistä täällä kuin viimeisen kymmenen vuoden aikana. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa mielipiteesi yhtikäs mistään aiheesta ja varsinkaan tämän ketjun aiheesta.

Onneksi tämä on vielä vapaa maa, että jokainen saa valita keskustelukumppaninsa, ilman että niitä valittaisiin kabineteissa.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Diepelle viedä tiedoksi, että tämän viestiketjun aiheena on, liiga sulkeutuu taas - mihin menet mestis? Eli rautalangasta väännettynä täällä ketjussa ollaan aiheesta huolissaan mestiksen tulevaisuudesta? Oletko koskaan miettinyt onko sinulla mitään annettavaa tälle keskustelulle?

Kyllä vaan. Juuri tuosta olen yrittänyt keskustella. Menee tosin vaikeaksi kun liian monella tunne ottaa vallan ja aihe muuttuu siinä kohtaa liian araksi ja eriävää mielipidettä ei kyetä käsittelemään mileipiteenä vaan sen annetaan ärsyttää. Varmaan ärsytystä lisää se että jo vuosia sitten esittämäni visio on nyt toteutunut. Totean saman kuin niin monesti aiemmin. Tarkoitukseni ei ole ärsyttää ketään tahallaan. Jos toisen ihmisen mielipide ärsyttää, on ongelma omassa mielenhallinnassa.

Aiheeseen mihin menet Mestis, on todettava että nyt Mestis on menossa kohti vaikeita aikoja. Ja tämä johtuu mielestäni juuri siitä että Mestisseurat yrittivät pitää sarjaa auki keinotekoisesti. Mikäli lähivuosina kolme seuraa kykenisi nousemaan ja samalla A-junnujen SM-sarja poistaisi ikärajan, olisi Mestis todella kusessa. Mutta olen aivan vakuuttunut että syyllistä ei tarvitse etsiä Liigasta vaan jääräpäisistä Mestipomoista, joihin totaalihöyrypää Juhani Tamminenkin on Mestis-seurojen epäonneksi kuulunut.



mutta nyt voin vannoa kautta kiven ja kannon, että en tule koskaan käymään missään yhteydessä minkäänlaista keskustelua mistään aiheesta kanssasi.

Et sinä ole keskustellut tähänkään saakka. Olet lähinnä solvannut ja arvostellut henkilöä nimimerkin takana.
 
Viimeksi muokattu:

alias

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaikki ylläolevat kriteerit ovat täyttä paskaa mielestäni, jos hieman kärjistetään.

Ainoa kriteeri pitäisi olla urheilullisuus. Näin ei ole ja se on todella säälittävää.......

Tämä on jalo ajatus, mutta samalla paluuta aikaan, jolloin Nummisen Kallu puki kotona vermeet niskaan ja huristeli Tampereen sinisellä "nyssellä" koulukadulle pelaamaan sm- sarjaa, jos hieman kärjistetään.

Fakta on että jääkiekko liigatasolla on nykyään businesta ja siinä jyllää businesen lait. Haikailu johonkin muuhun on aivan turhaa. Laajennetaan tarvittaessa liigaa, mutta turvataan ammattimaisen toiminnan jatkuvuuden perusedellytys, mikä on yhtä kuin liigapaikka. Itse olen myös sitä mieltä että ammattimaisuus ei tapa urheilullisuutta vaan edistää sitä. Parhaat tulokset tehdään aina ammattlaisurheilussa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Missäköhän olisi Espoolainen jääkiekkoilu tällä hetkellä, jos ei olisi tullut nousua vähän puuntakaa aikoinaan jonkinverran yli 1000 ihmistä vetävässä ladossa? Jos nousu olisi venynyt ja sitä ei olisi tullut lopulta ollenkaan ennen 2000-lukua niin olisiko espoossa barona-areenaa ja Blues nimistä jääkiekkojoukkuetta laisinkaan? Jonkun mielestä tällainen spekulointi on ihan turhaa, mutta minusta ei. Aivan hyvin olisi voinut käydä niinkin, että nousua ei olisi tullut, varsinkin jos Oulussa olisi osattu hommat jo silloin.

Olisiko K-Espoo tällä hetkellä samassa veneessä Vantaan ja HCK:n kanssa? Espoohan nousi varsin otolliseen aikaan, meinaan, että ysärin lopulla se olisi ollut paljon vaikeampaa. Espoo on yksi avoimen sarjan suurimpia voittajia ja ihan lähimenneisyydestä. Voidaan toki sanoa, että siellä on paljon ihmisiä, mutta on siellä ollut kaksi isoa jääkiekkojoukkuettakin jo "samoilla" apajilla.

Entäpä Saipa, joka nousi enemmän ja vähemmän yllättäen myöskin. Painisiko sekin tällä hetkellä Kookoon kanssa samassa veneessä, jos ei olisi noussut silloin. Sen Saipan nousun jälkeen kun alkoi se Kärppädominanssi. En usko, että Saipa olisi ainakaan runkosarjassa ollut kovinkaan suuri este Kärpille. Joten vaikeaa olisi Saipallakin ollut ysärin lopulla divarissa. Toki sieltä Pelicans nousi ja kaikki olisi ollut Saipallekin mahdollista myös myöhemmin, mutta suuresti ei asioiden olisi tarvinnut mennä pieleen, että Saipa olisi ollut Mestisjoukkue 2000-luvun alussa.

Suuresti vituttaa näiden suljetun liigan puolustajien argumentit täällä. Aivan pomminvarmasti olisi nähty 2000-luvullakin Espoolaisten ja Lappeenrantalaisten tapaisia suorituksia aidosti avoimessa SM-liigassa. Jep.. ehkä olisi nähty konkurssi tai kaksikin, mutta mitä sitten? Firmoja menee nurin myös oikeassa elämässä, jos asiansa huonosti hoitaa. Ihmettelen miksi tällainen halutaan tappaa suomikiekosta. Toivon ihan aidosti, että paska lentää tulevaisuudessa liigan käkättimeen. En voi toivoa mitään hyvää tällaiselle hyvävelikerholle. Kiitos Jokereille, että tekivät jo kohtuu ison imagotappion liigalle. Tämä oman perseen turvaava puuhastelukerho ei ansaitse mitään hyvää.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Ei tässä ole kyllä mitään järkeä että tuolla liigan hännillä myydään parhaat pelaajat jo tammikuussa ja sitten vedetään loppukausi suoli ruvella. Ensi kausi sitä ja tätä, toimintaedellytyksiä lässyn lässyn... Haistakaa paska! Nyt on nyt ja tämä kausi pitäisi saada pelattua kunnialla loppuun. Kuka tämmöistä paskaa haluaa katsoa! Aivan saatanan monta täysin turhaa peliä. Kaiken lisäksi tämä sama paskarumba toistuu taas ensi vuonna, ja seuraavana ja... Ei helevetti.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kaiken lisäksi tämä sama paskarumba toistuu taas ensi vuonna, ja seuraavana ja... Ei helevetti.

Niin juuri, tätä samaahan se on odotettavissa jatkossakin. Nousee tuonne kultapossukerhoon sitten kuka tahansa, niin jos ensimmäinen (ensimmäiset) kausi nousijalta ei mene aivan yläkanttiin, niin samantyylistä joukkueen parhaiden kauppaamista on todennäköisesti odotettavissa myös silloin. Siinä se koetellaan uusien liigafanien kärsivällisyys, kun kausi on paketissa vuoden vaihteessa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös