Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 743 699
  • 8 198

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Hyvä että yksi edes tajusi pointin.

Propagandan levittäminen vaatii vastapropagandan. Olen kyllästynyt kerta toisensa jälkeen kumoamaan nuo tyhmyydet asia-argumenteilla. Helpompi mennä samalla tyylillä näiden röllien kanssa.

Jostakin syystä nämä KHL-ketjut tuntuvat keräävän näitä idioottipostauksia jatkuvasti. Tuolla NHL-puolella on hiljaisempaa, vaikka samalla logiikalla kai sielläkin voisi käydä jauhamassa vaikka intiaanien kansanmurhasta, orjatyövoimasta, Irakin sodasta, Afganistanin sodasta ja muusta sellaisesta.

Erona on se. että NHL on perinteinen Pohjois-Amerikassa pelattava jääkiekkoliiga, kun taas KHL on muutama vuosi sitten kyhätty Venäjän valtion poliittinen projekti, jolla yritetään saada vastine maailman parhaalle liigalle.

Toki varmaan keksit tähänkin jonkun nokkelan selityksen mutta edelleen se, joka ei näe KHL:n poliittista agendaa on kyllä todella sokea.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Erona on se. että NHL on perinteinen Pohjois-Amerikassa pelattava jääkiekkoliiga, kun taas KHL on muutama vuosi sitten kyhätty Venäjän valtion poliittinen projekti, jolla yritetään saada vastine maailman parhaalle liigalle.
Ja mitä merkitystä sarjojen iällä on tässä yhteydessä? Tarkoitatko sanoa, että NHL:n kohdalla rahoituksen moraalittomuus on enemmän hyväksyttävää, koska se on sarjana vanhempi?

Toki varmaan keksit tähänkin jonkun nokkelan selityksen mutta edelleen se, joka ei näe KHL:n poliittista agendaa on kyllä todella sokea.
KHL:ssä sattuu perimmältään olemaan vain kyse siitä, että Venäjällä on paljon vaikutusvaltaisia ihmisiä jotka pitävät jääkiekosta. Mitään sen kummempaa "poliittista agendaa" en tuossa näe.
 

Gemondo

Jäsen
Erona on se. että NHL on perinteinen Pohjois-Amerikassa pelattava jääkiekkoliiga, kun taas KHL on muutama vuosi sitten kyhätty Venäjän valtion poliittinen projekti, jolla yritetään saada vastine maailman parhaalle liigalle.

Toki varmaan keksit tähänkin jonkun nokkelan selityksen mutta edelleen se, joka ei näe KHL:n poliittista agendaa on kyllä todella sokea.

Oletko sitä mieltä että vuoden 1917 jälkeen ei voi enää uutta jääkiekkoliigaa perustaa? Tai jos voi niin se ei ole mistäänkotoisin koska se ei ole niin perinteikäs kuin NHL?
Kuulostaa samalta kuin Hifkifanit perustelevat oman seuransa paremmuutta sillä että se on perustettu kivikaudella ja sama rupinen kilpi on ollut paidassa jo vuosisatoja.

Vai onko sinulla kenties jonkinsortin antipatioita Venäjää kohtaan ja kaikki siellä tapahtuva on automaattisesti paskaa? Vai etkö vain pidä V. Putinista henkilönä?
No eipä siinä, en minäkään Putinista tai ylipäätään Venäjän hallinnosta pidä mutta koska KHL kuitenkin on jo olemassa niin minä ainakin ilolla otan siitä kaiken hyödyn irti kun se nyt on mahdollista.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Oletko sitä mieltä että vuoden 1917 jälkeen ei voi enää uutta jääkiekkoliigaa perustaa? Tai jos voi niin se ei ole mistäänkotoisin koska se ei ole niin perinteikäs kuin NHL?
Kuulostaa samalta kuin Hifkifanit perustelevat oman seuransa paremmuutta sillä että se on perustettu kivikaudella ja sama rupinen kilpi on ollut paidassa jo vuosisatoja.

Vai onko sinulla kenties jonkinsortin antipatioita Venäjää kohtaan ja kaikki siellä tapahtuva on automaattisesti paskaa? Vai etkö vain pidä V. Putinista henkilönä?
No eipä siinä, en minäkään Putinista tai ylipäätään Venäjän hallinnosta pidä mutta koska KHL kuitenkin on jo olemassa niin minä ainakin ilolla otan siitä kaiken hyödyn irti kun se nyt on mahdollista.

Jullikorttia tähän nyt on turha vetää, kun jääkiekkopuolen meuhkaaminen perustamisvuodesta on kieltämättä aika koomista.

Antipatioita kyllä on, sen myönnän. Tarkennetaan nyt kuitenkin, että nimenomaan Venäjän valtiota vastaan, ei sen kansalaisia. Niin kauan kun KHL koostuu suurimmaksi osaksi venäläisistä joukkueista ja voittajalle jaetaan Gagarin Cup, on ihan turha puhua mistään eurooppalaisesta sarjasta. Ja vaikka mukaan saataisiin vaikka saksalaisia tai ruotsalaisia seuroja, en silti pidä tästä ylikansallisen jättiliigan rakentamisesta. Vahavat kansalliset sarjat ovat aina parempi mielenkiinnolle kuin tällaiset ''superliigat''.
 

Gemondo

Jäsen
Niin kauan kun KHL koostuu suurimmaksi osaksi venäläisistä joukkueista ja voittajalle jaetaan Gagarin Cup, on ihan turha puhua mistään eurooppalaisesta sarjasta. Ja vaikka mukaan saataisiin vaikka saksalaisia tai ruotsalaisia seuroja, en silti pidä tästä ylikansallisen jättiliigan rakentamisesta. Vahavat kansalliset sarjat ovat aina parempi mielenkiinnolle kuin tällaiset ''superliigat''.

Se että se on sinun mielipiteesi ei tee siitä vielä mitään yleistä totuutta. Minun mielestäni taas nämä ylikansalliset "superliigat" ovat paljon mielenkiintoisempia kuin kansalliset sarjat.

Myös se on minulle aivan se ja sama mikä on pokaalin nimi josta pelataan. Minun puolesta voitaisiin pelata vaikka Venäjän mestaruudesta, ei se minun itsetunnon päälle ota että ei olla samanlaisia kuin kaikki muut ja tehdään asioita erilailla kuin mihin on (varsinkin Suomessa) totuttu.

Mieluummin uutta ja erilaista kuin vanhaa ja väsynyttä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Se että se on sinun mielipiteesi ei tee siitä vielä mitään yleistä totuutta. Minun mielestäni taas nämä ylikansalliset "superliigat" ovat paljon mielenkiintoisempia kuin kansalliset sarjat.

Myös se on minulle aivan se ja sama mikä on pokaalin nimi josta pelataan. Minun puolesta voitaisiin pelata vaikka Venäjän mestaruudesta, ei se minun itsetunnon päälle ota että ei olla samanlaisia kuin kaikki muut ja tehdään asioita erilailla kuin mihin on (varsinkin Suomessa) totuttu.

Mieluummin uutta ja erilaista kuin vanhaa ja väsynyttä.

Ok nyt ymmärrän pointtisi. Sinulle on tärkeämpää viihde, kun taas minulle Jokerit ja kilpailu seuramme oikeiden vihollisten(jullit,kärpät) ja muiden suomalaisten kaupunkien välillä. Jokainen mielipide on toki sallittu, ei siinä mitään. Kun KHL-aika alkaa on kiimamatseja kaudessa tasan 0 vaikka itse pelin taso onkin parempi. Se on aika varma tapa vähentämään kiinnostusta. Varmaan 40 vuoden kuluttua KHL on ''vanhaa ja väsynyttä'' mutta ehkä silloin on jo joku uusi kilpaileva sarja ilmestynyt ja taas voidaan hakea ''uutta ja erilaista''.
 

Gemondo

Jäsen
Ok nyt ymmärrän pointtisi. Sinulle on tärkeämpää viihde, kun taas minulle Jokerit ja kilpailu seuramme oikeiden vihollisten(jullit,kärpät) ja muiden suomalaisten kaupunkien välillä. Jokainen mielipide on toki sallittu, ei siinä mitään. Kun KHL-aika alkaa on kiimamatseja kaudessa tasan 0 vaikka itse pelin taso onkin parempi. Se on aika varma tapa vähentämään kiinnostusta. Varmaan 40 vuoden kuluttua KHL on ''vanhaa ja väsynyttä'' mutta ehkä silloin on jo joku uusi kilpaileva sarja ilmestynyt ja taas voidaan hakea ''uutta ja erilaista''.

Joo, vähän sinnepäin. Viihde-aspekti on kyllä tärkeä minulle, mutta esimerkiksi tällä kaudella on viihde aika usein ollut kaukana sieltä missä Jokerit pelaa, joten ei se nyt tärkeämpi kuitenkaan ole kuin itse Jokerit.

Mutta siinä olet oikeassa että minua ei tosiaankaan kiinnosta kilpaileminen suomalaisten kaupunkien kesken, ainoastaan Hifk & Kärpät aiheuttavat Liigaseuroista jotain tunnetta kaikki muut ovat luokkaa aivansama, minä menen peleihin seuraamaan Jokereita, en vastustajaa, ja tässä suhteessa ero nykyisen ja ensi kauden välillä ei järin suuri ole. Itseasiassa KHL:ssä pelaa enemmän mielenkiintoisia joukkueita kuin kotoisessa sarjassa, vaikkakaan ei yhtäkään niin mielenkiintoista kuin Hifk,(ainakaan vielä). Minun mielestäni.

Myös se sopii vallanmainiosti minulle että jo vaikka kymmenen vuoden päästä pelataankin jossain muussa, uudessa liigassa. Ei Jokereita tarvitse sitoa mihinkään tiettyyn liigaan, onhan joukkueen nimikin Helsingin Jokerit eikä Liigan/KHL Jokerit. Minulle tämä siirto ei tosiaan muuta oikeastaan mitään, koska minun Jokereissa ei muutu juuri mikään.

Se mitä minä en tajua on se että jos sinä jäät kaipaamaan matseja Suomalaisia joukkueita vastaan, niin miten se pilaa koko KHL:n?
Toisinsanoen; eikai se KHL:n vika ole että sinä et enää voi käydä katsomassa Jokereiden pelejä Liigassa?

Vai enkö vain ymmärrä jotain oleellista tässä KHL & Venäjä vastaisuudessasi?
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Se mitä minä en tajua on se että jos sinä jäät kaipaamaan matseja Suomalaisia joukkueita vastaan, niin miten se pilaa koko KHL:n?
Toisinsanoen; eikai se KHL:n vika ole että sinä et enää voi käydä katsomassa Jokereiden pelejä Liigassa?

Vai enkö vain ymmärrä jotain oleellista tässä KHL & Venäjä vastaisuudessasi?

Koska KHL ei pysty tarjoamaan kilpailua suomalaisia joukkueita vastaan eikä paikallismatseja. Se ei tosiaan ole KHL:n vika vaan Hjalliksen, joka Jokereita on sinne valitettavasti viemässä.

En tiedä miten paljon käyt matseissa ja vierasreissuilla mutta mulle yksi tärkeimmistä asioista kannattamisessa on nimenomaan matkat vieraspeleihin ja vastakkainasettelu muiden jengien fanien kanssa. Tietenkin tämä kaikki syntyy siitä tärkeimmästä asiasta eli itse Jokereista mutta ottelutapahtuman kiinnostavuus putoaa merkittävästi siinä vaiheessa, kun vierasfaneja ei ole ja matkat koostuvat lähinnä parista reissusta kaudessa. Nämäkin tulevat olemaan yhä enemmän varttuneemalle porukalle suunattuja matkoja sillä ei opiskelijalla tai muuten vaan nuorella kannattajalla ole välttättä varaa lähteä reissuille enää tulevaisuudessa.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Äsken katsomassani Dinamo Riika - SKA pelissä oli parempi tunnelma mitä lukuisissa näkemissäni Jokerit - HIFK matseissa koskaan. Dinamo liittyi KHL:ään toki jo kuusi vuotta sitten, mutta todellakaan mistään historiallisesta kohtaamisesta ei ollut kysymys. En näe mitään syytä miksei SKA:n kohtaaminen muodostuisi Jokereillekin samanlaiseksi spektaakkeliksi kohtalaisen lyhyessä ajassa.

Matsissa oli täysi tupa (reilut 10 300) meteli striimin välitykselläkin ajoittain hirmuinen. SKA:n pyörittäessä ylivoimaa taukoamaton vihellyskonsertti. Joka YV:llä. Viimeisillä minuuteilla yksikään ei istunut hallissa. Lopun lähikuvissa fanit itkivät ilosta. Dinamo voitti 6-4.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Äsken katsomassani Dinamo Riika - SKA pelissä oli parempi tunnelma mitä lukuisissa näkemissäni Jokerit - HIFK matseissa koskaan. Dinamo liittyi KHL:ään toki jo kuusi vuotta sitten, mutta todellakaan mistään historiallisesta kohtaamisesta ei ollut kysymys. En näe mitään syytä miksei SKA:n kohtaaminen muodostuisi Jokereillekin samanlaiseksi spektaakkeliksi kohtalaisen lyhyessä ajassa.

Matsissa oli täysi tupa (reilut 10 300) meteli striimin välitykselläkin ajoittain hirmuinen. SKA:n pyörittäessä ylivoimaa taukoamaton vihellyskonsertti. Joka YV:llä. Viimeisillä minuuteilla yksikään ei istunut hallissa. Lopun lähikuvissa fanit itkivät ilosta. Dinamo voitti 6-4.

Koska Suomi. Koska täällä ei muutenkaan ole niin hyvä katsomokulttuuri, kuin esim Latviassa. Siinä nyt muutamia syitä..
 

Sakkoliha

Jäsen
Ymmärrän hyvin Max Powerin mielipiteen asiasta. Useimmiten, ellei aina kansallinen liiga on se, joka saa kannattajat syttymään paljon enemmän kuin kansainväliset ottelut. Kansallisessa liigassa on vastakkainasettelua ja jännitteitä seurojen välillä ja siellä ovat ne kiimaottelut kannattajille, joita ei halua jättää näkemättä. Itseäni luonnollisesti harmittaa Jokereiden lähtö, kun se pahin vihollinen ja suurimmat kiimaottelut poistuvat. Silti toivon, että oma seurani pysyy kansallisessa sarjassa, koska minua kiinnostaa nimenomaan seurata kotimaisia pelaajia ja jääkiekkoa, jossa tunnen joukkueet, pelaajat, lupaukset, historiaa, ym. Jos jokin kansainvälinen sarja tulee, niin toivottavasti ne ovat aina vain bonusohjelmaa runkosarjan keskellä.

Ainut asia joka mietityttää Jokereiden KHL-siirrossa on jossain yhteydessä esille tullut hahmotelma, jossa KHL pohtisi ulkomaalaispykälän muuttamista siihen, että ulkomaalaisiksi ei lasketa pelaajia joiden kotimaasta on KHL:ssä joukkue. Tämä näivettäisi ja tappaisi Liigan tason, joka vaikuttaisi negatiivisesti koko suomalaiseen jääkiekkoon. Toivottavasti tuo ulkomaalaispykälän muokkaus jää vain spekulaation tasolle.
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Ok nyt ymmärrän pointtisi. Sinulle on tärkeämpää viihde, kun taas minulle Jokerit ja kilpailu seuramme oikeiden vihollisten(jullit,kärpät) ja muiden suomalaisten kaupunkien välillä. Jokainen mielipide on toki sallittu, ei siinä mitään. Kun KHL-aika alkaa on kiimamatseja kaudessa tasan 0 vaikka itse pelin taso onkin parempi. Se on aika varma tapa vähentämään kiinnostusta. Varmaan 40 vuoden kuluttua KHL on ''vanhaa ja väsynyttä'' mutta ehkä silloin on jo joku uusi kilpaileva sarja ilmestynyt ja taas voidaan hakea ''uutta ja erilaista''.

Vähän täältä sivusta huudellen, mutta älä sano kaikkien puolesta tota "kiimamatseja on tasan 0". Itte ainakin odotan enemmän kaikkien KHL joukkueiden kohtaamista kuin minkään muun liiga joukkueen pl. Tappara. Mulle tää "koko Suomen Jokerit" vs "Isot ja pahat Neuvostoliittolaiset" antaa siihen vielä sellasen lisä aspektin, jota kautta on kiva katella tätä KHL:ään lähtöä. Jokerit ja Liiga ei vaan aiheuta mitään suurta kiimaa tällä hetkellä, vaikka katson kaikki ottelut ovat vain Tappara ottelut nostattaneet fiilistä ihan kunnolla.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Vähän täältä sivusta huudellen, mutta älä sano kaikkien puolesta tota "kiimamatseja on tasan 0". Itte ainakin odotan enemmän kaikkien KHL joukkueiden kohtaamista kuin minkään muun liiga joukkueen pl. Tappara. Mulle tää "koko Suomen Jokerit" vs "Isot ja pahat Neuvostoliittolaiset" antaa siihen vielä sellasen lisä aspektin, jota kautta on kiva katella tätä KHL:ään lähtöä. Jokerit ja Liiga ei vaan aiheuta mitään suurta kiimaa tällä hetkellä, vaikka katson kaikki ottelut ovat vain Tappara ottelut nostattaneet fiilistä ihan kunnolla.

Muuten tästä on ihan turha keskustella sillä mielipiteet ovat täysin päinvastaiset mutta yksi asia tässä on aika jännä. Tappara? Meinaatko, että esimerkiksi derbyt julleja vastaan eivät herätä tunnetta mutta Tappara herättää? Tästä olisi kyllä kiva saada lisätietoa.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äsken katsomassani Dinamo Riika - SKA pelissä oli parempi tunnelma mitä lukuisissa näkemissäni Jokerit - HIFK matseissa koskaan. Dinamo liittyi KHL:ään toki jo kuusi vuotta sitten, mutta todellakaan mistään historiallisesta kohtaamisesta ei ollut kysymys.

Niin, minun käsittääkseni Dinamo Riikalla on yksi Euroopan parhaista kannattajaryhmistä, joten ei ihmekään, että siellä pidettiin möykkää... Valot päälle ja mukavaa matkaa Jokereille (vaikken lähtöä vieläkään toivo).
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Äsken katsomassani Dinamo Riika - SKA pelissä oli parempi tunnelma mitä lukuisissa näkemissäni Jokerit - HIFK matseissa koskaan. Dinamo liittyi KHL:ään toki jo kuusi vuotta sitten, mutta todellakaan mistään historiallisesta kohtaamisesta ei ollut kysymys...

Kysymys on historiallisesta kohtaamisesta, sillä joukkueet ovat pelanneet vastakkain aikanaan jo Neuvostoliiton mestaruussarjassa. Riian Dinamon fanit ovat siinä mielessä huono esimerkki, että he ovat luultavasti KHL:n äänekkäimpiä.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Kysymys on historiallisesta kohtaamisesta, sillä joukkueet ovat pelanneet vastakkain aikanaan jo Neuvostoliiton mestaruussarjassa. Riian Dinamon fanit ovat siinä mielessä huono esimerkki, että he ovat luultavasti KHL:n äänekkäimpiä.

...plus kuuluvat suurelta osin Riian venäläiseen enemmistöön. Jo Stalin aloitti Riian fanipohjan rakentamisen.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
...plus kuuluvat suurelta osin Riian venäläiseen enemmistöön. Jo Stalin aloitti Riian fanipohjan rakentamisen.

Määrittele suurelta osin? Dinamohan ei ole pelkästään Riian, vaan koko Latvian joukkue. Se, että joukkuetta kannattaa moni venäläistaustainen, ei poista sitä, että Dinamo on identiteetiltään latvialainen joukkue. Tästä johtuen esimerkiksi kuulutukset, nettisivut ynnä muu tiedotus ovat ensisijaisesti latviaksi.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Jos tämä CHL lähtee pyörimään kunnolla, muuttuu oma suhtautumiseni KHL-siirtoon aika paljon kielteisemmäksi.
 

Jeffrey

Jäsen
Jos tämä CHL lähtee pyörimään kunnolla, muuttuu oma suhtautumiseni KHL-siirtoon aika paljon kielteisemmäksi.

Ihmettelen mihin väliin nämä ottelut meinataan tunkea? Noh, ratkaisumalleja toki on, esimerkiksi kauden pidentäminen molemmista päistä. Jotenkin vain tuntuu vääjäämättömältä, että pelejä on liikaa liian lyhyessä ajassa ja tämä vaikuttaa negatiivisesti pelin laatuun. Onko palkintorahat senverta suuret, että kulujen lisäksi siitä riittäisi rosterin kasvattamiseen?

Mielestäni CHL konseptissa on enemmän kysymysmerkkejä kuin KHL:ssä. Mikään ei toki silti estä sitä onnistumasta. Tuntuu nyt vain siltä, että lörähti housuun kun KHL alkoi tosissaan laajentumaan länteen, ja lännessä nyt luotiin tällainen hätäkonsepti jolla yrtitetään sitouttaa joukkueita omaan sarjaan?
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos tämä CHL lähtee pyörimään kunnolla, muuttuu oma suhtautumiseni KHL-siirtoon aika paljon kielteisemmäksi.

Mietin kanssa tuota CHL:llä, mutta ihmettelen mistä se raha tulee. Jossain taidettiin mainita, että sarja pyörii joukkueiden omalla kustannuksella, mutta mistä ne tuon ylimääräisen rahan löytää. Viimeksi taisi Gasprom pyörittää tuota, ja kun se lähti niin kuoli koko CHL.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Tuntuu nyt vain siltä, että lörähti housuun kun KHL alkoi tosissaan laajentumaan länteen, ja lännessä nyt luotiin tällainen hätäkonsepti jolla yrtitetään sitouttaa joukkueita omaan sarjaan?

En todellakaan halua nyt alkaa arvioimaan, mitkä menestysmahdollisuudet CHL:llä tulevaisuudessa on, varsinkaan verrattuna ruplaliigaan.

Sen verran kuitenkin haluan oikoa, että ennen Jokerien KHL-siirron julkistusta oli Jokerit tiiviisti mukana CHL-suunnitelmissa.

Mutta sitten tuli Harkimon tarve saada halli kaupaksi ja sivutuotteena Jokerien siirto KHL:n. Ei ole mikään suuri salaisuus, että ainakin Hifkin ja Kärppien leirissä oltiin tuohtuneita siitä, että Harkimo lipesi viime hetkillä yhteisestä rintamasta, mitä etenkin ruotsalaisten kanssa oltiin sovittu ja puhuttu: eli siitä, että yritetään saada CHL toimimaan.

edit. ja jottei nyt jäisi epäselväksi, niin itseni kohdalla suurin kiihko Jokerien siirtoa kohtaan on laimentunut, ei muuta kuin onnea matkaan.

Me muut jatketaan sitten kohti näitä kotimaan sarjassa tapahtuvia muutoksia, Sportin/KooKoon/Jukureiden mahdollista liiganousua, mahdollisia euroliigoja/Mestarien Liigaa jne jne
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
...plus kuuluvat suurelta osin Riian venäläiseen enemmistöön. Jo Stalin aloitti Riian fanipohjan rakentamisen.
Dynamon kannattajat ovat kuitenkin latvialaisia, aivan samoin HIFK:n kannattajat ovat suomalaisia (finländare), vaikka ovatkin suureksi osaksi ruotsinkielisiä.
Kyllä muakin pelottaa aivan helvetisti Putin, Mafia ja ennenkaikkea Venäjän valtio Gagarinkannuineen. Mutta yritän peittää sen odottavan optimistisuuden alle, KHL-kautta odotellessa. Aivan samalla tavalla mulla on se foliohattukin piilossa komeron hyllyllä, enkä laita sitä päähäni kuin vasta ollessani varmasti yksin, vaikka se vaatiikin äärimmäistä itsehillintää, kosmisten demonien aiheuttaessa jo vaarallisella tasolla olevia heilahduksia energiakentässä.

Toivottavasti saat muilta tovereilta talkooapua sen bunkkerin kaivamisessa.
 

Jeffrey

Jäsen
Sen verran kuitenkin haluan oikoa, että ennen Jokerien KHL-siirron julkistusta oli Jokerit tiiviisti mukana CHL-suunnitelmissa.

KHL siirron yhteydessä Harkimo taisi kommentoida, että ei usko CHL:n syntyyn. Konseptina liian mahdoton, osapuolet liian kaukana toisistaan tjms.

Jokerit ovat eittämättä olleet eturintamassa suunnittelemassa sarjaa. Harkimo on ollut tässä eturintamassa 90-luvun alusta asti. Varsinkin tätä taustaa vasten tuntuu käsittämättömältä, että sarjassa sitten pelataan ensimmäiset pelit vuosi Jokereiden erkanemisen jälkeen. Nähdäkseni mahdollisia syitä tähän on kaksi. Joko Harkimon poislähtö avasi paikan jollekkin tosi kyvykkäälle tekijälle tai nyt mennään riskillä vaikka perse edellä puuhun, ennenkuin KHL nousee valtaan Läntisen-Euroopan kiekossa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Jokerit ovat eittämättä olleet eturintamassa suunnittelemassa sarjaa. Harkimo on ollut tässä eturintamassa 90-luvun alusta asti. Varsinkin tätä taustaa vasten tuntuu käsittämättömältä, että sarjassa sitten pelataan ensimmäiset pelit vuosi Jokereiden erkanemisen jälkeen. Nähdäkseni mahdollisia syitä tähän on kaksi. Joko Harkimon poislähtö avasi paikan jollekkin tosi kyvykkäälle tekijälle tai nyt mennään riskillä vaikka perse edellä puuhun, ennenkuin KHL nousee valtaan Läntisen-Euroopan kiekossa.

Minä olen ainakin kuullut juttua, että juuri keväällä 2013 CHL-suunnitelmat olivat ruvenneet entisestään konkretisoitumaan.

Tämä myös osaltaan selittää muutaman muun, nyt CHL:ssä aloittavan suomalaisjoukkueen tuohtumusta, kun Jokerit vähän puskista ilmoittikin menevänsä KHL:n.

Erityisesti Ruotsissa - jossa heidän kiekkoliittonsa yleinen suhtautuminen Venäjän liigaan on huomattavasti Kummolan NYKYkantaa kielteisempi - on ymmärtääkseni pidetty tärkeänä tätä "yhdessä rintamassa pysymistä".

Siinä mielessä olet varmasti oikeilla jäljillä, että tottakai Jokerien siirto ikään kuin konkretisoi entisestään tarvetta saada CHL nopeasti pystyyn!

Korostan, en jaksa tässä vaiheessa syytellä ketään, Harkimo on siirtonsa tehnyt ja tulevaisuus näyttää, oliko siirto hyvä vai huono.

Tietysti jos CHL onkin edes jonkin sortin menestys ja länsiliigojen parhaat siellä kohtaavat tulevaisuudessa, niin siinä tapauksessa Jokereiden pelaaminen Ruplaliigassa asettuu varsin erikoiseen valoon. Mutta tähän on vielä pitkä matka.
 

ilu

Jäsen
Mietin kanssa tuota CHL:llä, mutta ihmettelen mistä se raha tulee. Jossain taidettiin mainita, että sarja pyörii joukkueiden omalla kustannuksella, mutta mistä ne tuon ylimääräisen rahan löytää. Viimeksi taisi Gasprom pyörittää tuota, ja kun se lähti niin kuoli koko CHL.

Gazprom pyöritti edesmennyttä CHL:ää, joka sitten kaatuikin yhtiön vetäytymiseen kesken sopimuskauden. Tältä osin edellinen CHL-viritelmä heijasteleekin enemmän Venäläisen kiekkoteollisuuden taustoja ja uhkakuvia.

Nyky-CHL:n (Nordic Trophy/European Trophy) taustalla on merkittävimpinä tukijana tähän asti toiminut Red Bull, joka on muutenkin näkyvä ja aktiivinen urheilutoiminnassa ja -sponsoroinnissa. Nyky-CHL:n markkinointioikeudet puolestaan on annettu Infrontille, joka on mukana esimerkiksi jääkiekon MM-kisoissa, Serie A:ssa, Hiihdon maailmancupissa jne. Lisäksi Infrontin sisaryhtiö vastaa FIFA:n MM-kisojen televisioinnista ja radioinnista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös