Suomalaiset KHL:ssä kaudella 2013–2014

  • 159 445
  • 536
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, JYP
Nämä kunnianhimottomiksi ja laiskoiksi ja ties miksi haukkumiset menee kyllä multa ihan yli. En tiedä mikä näissä on takana, mutta jos miettii Komarovin roolia viime kaudella. Se todellakin oli fyysinen ja nykyisessä NHL:ssä tuossa roolissa pelaava ei voi kyllä odottaa kovin suurta todennäköisyyttä sille, että pysyy ehjänä kovinkaan kauan tuossa roolissa. Ja kukas sitten pelaajalle korvaa sen jos menee paskaksi eikä kykene enää pelaamaan ollenkaan? Ei ainakaan fanit, jotka kyllä hevin itkee sitä, kun pelaajat on vellihousuja, mutta unohtavat kuitenkin hetkessä kaikki ne, jotka ovat terveytensä uhranneet jossain paskaroolissa nelosketjuissa. Niin unohtavat myös seurojen omistajat ja muut, joten ainoa järkevä ratkaisu on tehdä itsekäs ratkaisu ja kenties vielä mahdollisimman turvallinen. Ei niissä fyysisissä rooleissa NHL:ssäkään pelaa kuin ne, joiden on pakko ja Komarovin sun muiden tulevaisuudelle ja uran pituudelle kenties ratkaisevaa onkin se, että nykyään ei ole pakko, kun on enemmän vaihtoehtoja. Sehän tietenkin NHL-seuraajia vituttaa, mutta pelaajien kannalta se on hyvä.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Onko sinun mielestäsi myös esim. Hollannin ja Ranskan jalkapallon pääsarjojen olemassaolo surullista, koska siellä Melkein riittää?

Nykymuotoista Mestareiden Liigaa on pelattu 21 kautta. Hollantilainen seura on ollut finaalissa kahdesti (Ajax 1995 ja 96), samoin ranskalainen (Marseille 1993 ja Monaco 2004). Mestaruuksia on kummallakin yksi.

Samalla aikajänteellä kanadalainen seura on pelannut Stanley Cupin finaaleissa viidesti. Mestaruuksia on yksi. Onko mielestäsi validi argumentti sanoa, että NHL:ssä pääsee kanadalaiseen seuraan helpommalla, että kanadassa melkein riittää?

Jos ei ole, niin vertauksesi on epäkurantti.
 

Fordél

Jäsen
Olen mielestäni tässä jo pari kertaa todennut etten halua syyllistää yksittäisiä pelaajia mistään.

Jos nyt oletkin taas tätä mieltä niin silloin ei kannata todeta, kuinka jokainen KHL:ssa pelaava suomalainen tukee epäsuorasti Putinin hallintoa. Tossa ei muuta tehdäkään kuin syyllistetä yksittäisiä pelaajia. Mielestäni aivan käsittämätön lausunto, kun kaverit ovat menneet pelaamaan sinne jääkiekkoa ja tienaamaan elantoaan. Eivät he tee siellä politiikkaa eikä heidän tarvitse kantaa taakkaa Putinin hallinnosta. He ovat suomalaisia ja jos jostain kantavat taakkaa niin kotimaansa asioista (jos niistäkään).
 
2006 round 6 #180 overall by Toronto Maple Leafs

Herääkin kysymys, minkä takia Toronto sitten aikoinaan käytti varauksen - ja vielä noinkin aikaisen sellaisen - mieheen...??

Kuudennen kierroksen varaus aikainen varaus :D

Jos nyt oikeasti olet tosissasi, niin tässä pientä matikan oppituntia: maailmassa on tällä hetkellä noin 2700 ikähaarukkaan 20-35 sijoittuvaa jääkiekkoilijaa, jotka on varattu NHL:ään pienemmällä varausnumerolla kuin Komarov. 180 ei siis todellakaan ole mikään "aikainen varaus", ja varausnumeron perusteella arvioiden Komarovin ei olisi pitänyt koskaan pelata peliäkään änärissä.

Ennemmin kannattaisi miettiä, että miksi ykkös- ja kakkoskierroksella varatut suomalaiset "yllättävät" NHL:ssä yleensä negatiivisesti eli menestys ei ole sitä, mitä lahjakkuus ja varausvuoro olisivat edellyttäneet.

Onko sulla tätä väitettä tukemaan jotain dataa, vai ihan mutullako heittelet?
 
Viimeksi muokattu:
Gragnani - Nemec
Mäenpää - Oystrick
Jaakola - Nakladal
Krejcik - Porseland
Mikus

Tuossa on neljä paria joista löytyy sopivasti sekä hyökkäävää puolustajaa että isoa omanpään luutaa. Mikus ei mahtune pelaavaan kokoonpanoo, joten ei yllättäisi vaikka hänet kaupattaisiin ennen sarjan alkua esimerkiksi Bratislavaan.

Itse veikkaan kyllä, että se on Porseland, joka ensimmäisenä putoaa kokoonpanon ulkopuolelle. Ja uskon, että Mikus on myös Krejcikin yläpuolella hierarkiassa. Porseland pelasi viime kaudella vain n. 12 minuuttia per ottelu kuten myös Krejcik vrt. Mikusin 17 minsaa per peli.
 

Andrew

Jäsen
Karalahtea ollaan viemässä Jortikan joukkueeseen Vladivostokiin yhdessä toisen suomalaispuolustajan Mikko Mäenpään kanssa.

Jotenkin olisi todella vaikea nähdä Jere Karalahtea Hannu Jortikan valmentamassa joukkueessa, mutta toisaalta pelaahan Jarkko Ruutukin nykyään Jokereissa.

Vladivostok on SKA Pietarin ja Omskin ohella mielenkiintoisimpia joukkueita juuri valmennuksen osalta.

Pelit taitavat muuten alkaa joskus aamu 10:00 Suomen aikaan?!
 

Ch4InS4w

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #49 Tuomas Pihlman
Kuudennen kierroksen varaus aikainen varaus :D

Jos nyt oikeasti olet tosissasi, niin tässä pientä matikan oppituntia: maailmassa on tällä hetkellä noin 2700 ikähaarukkaan 20-35 sijoittuvaa jääkiekkoilijaa, jotka on varattu NHL:ään pienemmällä varausnumerolla kuin Komarov. 180 ei siis todellakaan ole mikään "aikainen varaus", ja varausnumeron perusteella arvioiden Komarovin ei olisi pitänyt koskaan pelata peliäkään änärissä.

xDDDDDDDDDDddddd

Mä en ole missään verrannut kuudennetta kierrosta ekoihin kierroksiin. Olin siinä käsityksessä, että Torontolla olisi tuossa draftissa ollut ainakin yksi varausvuoro Komarovin jälkeen .. tässä tapauksessa noinkin aikaisen = ei mikään viimeinen mahdollinen seuran pick .. mutta nopealla tsekkauksella ei ollutkaan. Myönnän, että "noinkin aikaisen" olisi ehkä ollut siinäkin tapauksessa vähän liioiteltu ilmaisu, mutta toisaalta saan varmaan anteeksi, koska mun ÄO:ni lienee luokkaa 80 eikä äidinkielen osaaminen, itseilmaisu ja muu vastaava ole niin hyvin hallinnassa kuin teillä joka kausi Amerikkaan asti NHL-pelejä katsomaan matkustavilla hyväosaisilla porvariperheiden penskoilla.

Varausnumeron perusteella arvioiden todennäköisyys Komarovin NHL-uralle oli aika helvetisti suurempi kuin miesten kohdalla, joilla ei ole koko varausta. Viimeisen Pelicans-kauden jälkeen todennäköisyys NHL-uralle oli jo aika paljon suurempi kuin varausvuonna. Sä kun tykkäät aina päteä vedonlyöntiasioilla, niin tässä vedonlyöntiaiheinen kysymys. Kumpaa oisit pelannut MM-kisojen 2009 jälkeen; vaihtoehtoa yksi "Komarov ei pelaa koskaan peliäkään NHL:ää" vai vaihtoehtoa kaksi "Komarov pelaa NHL:ssä uransa aikana vähintään yhden pelin"? 1:1 oddsit. Mä oisin valinnut ton vaihtoehdon kaksi eikä olisi tarvinnut miettiä kahta sekuntia kauempaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Minä ihmettelen ylipäänsä, miksi pitää kritisoida jonkun toisen tekemisiä?

Tehdäänpä alkuun yksi kysymys: kritisoitko itse koskaan toisen ihmisen tekemisiä tietämättä kaikkia taustalla vaikuttavia syitä?

Minä ymmärrän sen, että esitetään kritiikkiä tehtyjen valintojen tähden jos/kun kritiikki kuitenkin pysyy asiallisena ja riittävän maltillisena. Tappamiseen yllyttämistä en hyväksy tässäkään asiassa.

Siinä missä urheilijoiden tekemiä valintoja kritisoidaan puutteellisin tiedoin niin yhtälailla yhteiskunnallisten vaikuttajien tekemisiä kritisoidaan ja monasti yhtä puutteellisin tiedoin. Minä tähän ainakin olen syyllistynyt ja veikkaisin, että suurin osa suomalaisista mutta sinusta en tietenkään voi mennä takuuseen. Pidän molempia kristisointitapoja aivan ymmärrettävinä ja hyväksyttävinä silloin kun pysytään asiallisuudessa tai käytetään korkeintaan lieviä painokelvottomia sanoja tai sanontoja.

Mikäli näkökannoissamme on tämän pienoisen selonteon jälkeen vielä suuren suuri ero niin mielelläni luen oman näkökulmasi tältä kantilta katsottuna asiaan eli ihmisten tekemisten kritisoitiin.

vlad.
 
Sä kun tykkäät aina päteä vedonlyöntiasioilla, niin tässä vedonlyöntiaiheinen kysymys. Kumpaa oisit pelannut MM-kisojen 2009 jälkeen; vaihtoehtoa yksi "Komarov ei pelaa koskaan peliäkään NHL:ää" vai vaihtoehtoa kaksi "Komarov pelaa NHL:ssä uransa aikana vähintään yhden pelin"? 1:1 oddsit. Mä oisin valinnut ton vaihtoehdon kaksi eikä olisi tarvinnut miettiä kahta sekuntia kauempaa.

En olisi luultavasti pelannut kumpaakaan vaihtoehtoa, koska en olisi kokenut, että minulla on Leksasta riittävästi tietoa, jotta pystyisin muodostamaan asiasta validin mielipiteen. Ainakaan tällä hetkellä en muista enää, mitä mieltä olin Komarovista vuonna 2009. Sen muistan, että tän kevään pleijareissa oli Bostonin puolia pitävänäkin aika hieno katsoa, miten Komarov sai Bruinsin pakit ihan raivon partaalle, kun kävi vihellysten jälkeen vähän hämmentämässä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас

Nauru pidentää ikää, niinhän sitä sanotaan,

Jaa, minä käsitän paremman ja varteenotettavan liigan myös parempana pelillisesti. Hyvä, että selvisi että tarkoitit vain näit pelin ulkopuolisia asioita. Tämän olisit voinut selventää jo aiemmin.

Se kehittyminen nimenomaan vaatii sitä, että näitä NHL-tason pelaajia tulisi koko ajan suuremmissa määrin KHL:ään. Ei ne pelin ulkopuoliset asiat tee liigasta mitään vastavoimaa NHL:lle pelkästään. Tarvitaan myös tukku NHL-tason pelaajia. Jos sinä suutut NHL-pelaajan siirtyessä KHL:ään, et oikeasti toivo KHL:n nousua.

Eli käyttäjä nimeltä _Kuusyks ei ole lukenut viestejäni kovinkaan tarkkaan tai sitten hän on lukenut viestejäni kovinkin valikoiden sillä pääpaino KHL:n toimintaa kritisoivissa viesteissäni on koskenut seuraavia asioita:

-KHL:n organisaatio on saatava terveemmälle pohjalle ja kytkökset poliittisiin päättäjiin minimiin.

-KHL:n organisaationa on saatettava ammattimaisemmin johdetuksi.

-KHL:n seurojen organisaatioita tulee tervehdyttää ja ne olisi hyvä saada kokolailla ammattimaisesti johdetuiksi. Edelleen moni seura on miljardöörien leikkikenttä ja tulos on sitten sen näköinen.

-Tulee pyrkiä siihen, että toiminta on kaikessa pitkäjänteisempää.

-Liittyy KHL-seurojen toimintaan mutta pelaajapalkkiot tulisi järkiperäistää ja lopettaa tolkuttoman ylihinnan maksaminen osalle pelaajista. Sama pätee tolkuttomiin tarjouksiin joita heitellään ilmoille, mutta jotka eivät ole toteutumiskelpoisia ja täten vähentävät uskottavuutta.

Kun perusta on saatu kuntoon on minusta järkevää ryhtyä kokonaisvaltaisesti kilpailemaan NHL:n kanssa parhaimmista pelaajista. Ja kun se perusta on terve ja toiminta pitkäjänteistä uskoisin, että liiga on uskottavampi ja samalla useammalle pelaajalle kiinnostavampi ja todellinen vaihtoehto NHL:lle. Ennen tätä on parempi pyrkiä kilpailemaan sellaisista pelaajista jotka ovat jo tähteytensä NHL:ssä saavuttaneet ja voittaneet riittävästi ja joita kenties kiinnostaisi paluu kotiin tai paluu Eurooppaan. Liigan kannalta uskottavampi mannekiini olisi minusta Datsyuk kuin Radulov, mutta Datsyuk näyttää jatkavan vielä tulevaisuudessakin Wings-organisaatiossa. Tällaisista pelaajista KHL:n tulisi alkuun kilpailla ja siitä laajentaa repertuaaria kun liiga on saanut oman organisaationsa terveelle pohjalle.

Kuinka paljon olemme erimieltä?

vlad.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Kuinka paljon olemme erimieltä?

vlad.

Jos mielipiteesi olisi ollut näin selkeä heti alkuun, ei keskustelua olisi tarvinnut käydä. Onhan se lähtökohtaisesti ristiriitaista surkutella NHL pelaajien siirtymistä KHL:ään, mutta silti toivoa liigan haastavan NHL:n. Mutta tosiaan tämä viesti selvensi asian!

Tietenkin olen asiasta eri mieltä (*huoh, ylläri*), mutta en jaksa enää siitä keskustella, koska kyse on kuitenkin lähinnä mielipiteistä. Siis tästä: "Kun perusta on saatu kuntoon on minusta järkevää ryhtyä kokonaisvaltaisesti kilpailemaan NHL:n kanssa parhaimmista pelaajista." Mielestäni perusta on jo kuitenkin riittävästi kasassa sen suhteen, että voidaan jo nyt kilpailla niistä parhaista pelaajista.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
-KHL:n organisaatio on saatava terveemmälle pohjalle ja kytkökset poliittisiin päättäjiin minimiin.

-KHL:n organisaationa on saatettava ammattimaisemmin johdetuksi.

-KHL:n seurojen organisaatioita tulee tervehdyttää ja ne olisi hyvä saada kokolailla ammattimaisesti johdetuiksi. Edelleen moni seura on miljardöörien leikkikenttä ja tulos on sitten sen näköinen.

-Tulee pyrkiä siihen, että toiminta on kaikessa pitkäjänteisempää.

-Liittyy KHL-seurojen toimintaan mutta pelaajapalkkiot tulisi järkiperäistää ja lopettaa tolkuttoman ylihinnan maksaminen osalle pelaajista. Sama pätee tolkuttomiin tarjouksiin joita heitellään ilmoille, mutta jotka eivät ole toteutumiskelpoisia ja täten vähentävät uskottavuutta.

Olen vlad täysin samaa mieltä kanssasi näistä epäkohdista, mutta en kyllä näe miten nämä asiat vaikuttavat siihen, että mielestäsi Komarovin olisi pitänyt jatkaa vielä NHL:ssä. Eikös siitä tässä alunperin ollut kysymys?

Mielestäni KHL:n ja NHL:n keskinäisen vertailu on hankalaa, näin pelillisestä näkökulmasta, sillä molempien liigojen pelityylit ovat niin erilaiset, että suora pelillisen tason vertaaminen on käytännössä hyvin vaikeeta, ehkä jopa mahdotonta.

Kuka olisi seuraava suomalainen, jota päästäisiin haukkumaan, koska valitsi KHL:n NHL:n sijaan? Sami Vatanen, Siperia odottaa.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Tehdäänpä alkuun yksi kysymys: kritisoitko itse koskaan toisen ihmisen tekemisiä tietämättä kaikkia taustalla vaikuttavia syitä?

Pyrin välttämään kritisoimasta ja tuomitsemasta etenkin sellaisten ihmisten tekemisiä, joiden taustalla olevista asioista mulla ei ole riittävän tarkkaa kuvaa. Tällaiseen kategoriaan menevät esimerkiksi nämä leokomarovit ja jorilehterät, joita en ole edes tavannut koskaan. Mulla ei ole sellaista käsitystä heistä, että pystyisin vaikka yhdestä seuravalinnasta vetämään johtopäätöksiä heidän kunnianhimon tasostaan. Jos heistä on pakko tehdä jotain näinkin yksityiskohtaisia päätelmiä, koitan katsoa sitten mielummin isoa kuvaa. Jos pelaaja on noussut KHL:n huipulle, on vaikea kuvitella hänellä olevan ongelmia kunnianhimossa. Toisin kuin minulla, joka kotisohvalta käsin kirjoittelen juttuja lätkästä ja vain haaveilen edelleen urheilijan ammatista.

Minä ymmärrän sen, että esitetään kritiikkiä tehtyjen valintojen tähden jos/kun kritiikki kuitenkin pysyy asiallisena ja riittävän maltillisena.

Riippuu ihan mitä kritisoidaan. Jos kritisoidaan vaikka Komarovin ratkaisua jossain pelitilanteessa ym. niin ymmärrän kritiikin täysin. Jos Komarov vetää vastustajalta yhtäkkiä hampaat sisään niin ei muuta kuin kritiikkiä kehiin. Todennäköisesti tiedämme tässä tapauksessa riittävästi kritisoidaksemme tapahtunutta. Voihan toki taustalla olla jotain mitä emme tiedä, mutta ainakin meillä on selkeitä omia havaintoja tapahtuneesta.

Sen sijaan en edelleenkään ymmärrä millä kompetenssilla voimme lähteä kritisoimaan esimerkiksi yksilön valintaa työpaikkansa suhteen. Siihen vaikuttavista tekijöistä en usko kenelläkään meillä olevan riittävästi tietoa.
Toki onhan se ymmärrettävää, että erilailla ajattelevat ja toimivat aiheuttavat ihmisissä tunteenpurkauksia. Edelleen kuitenkin veikkaan, että jos kymmenen Komarovia ja Lehterää kritisoivista nimimerkeistä lähetettäisiin keskustelemaan Leksan ja Jorin kanssa naamatusten heidän tekemistään valinnoista niin yhdeksän palaisi takaisin ymmärtäen heidän ratkaisunsa.

Siinä missä urheilijoiden tekemiä valintoja kritisoidaan puutteellisin tiedoin niin yhtälailla yhteiskunnallisten vaikuttajien tekemisiä kritisoidaan ja monasti yhtä puutteellisin tiedoin.

Kyllä ja olen niihinkin puuttunut. Ei tässä tarkoitus ole nousta todellakaan mitenkään muiden yläpuolelle vaan juuri tarttua siihen, että millä komptenssilla ja tietomäärällä oikein kritisoimme? Jos puhutaan yhteiskunnallisista vaikuttajista niin tarkoitat varmaan poliitikkoja. Heidän tekemisissään on paljon sellaista, mikä koskettaa meitä tavallisia ja joista meillä on riittävästi tietoa sekä kokemusta. Silloin kritiikkiin voi olla hyvinkin riittävästi perusteita. Paljon on heidänkin kohdalla asioita, joista emme yksinkertaisesti tiedä riittävästi ja joista meillä taviksilla ei ole kokemusta. Otetaan vaikka tämä Jemenissä siepattujen suomalaisten tapaus. Vaikea lähteä kritisoimaan siinä vaikka ulkoministeriön tekemisiä, kun ei ole tietoa mitä on oikeasti tapahtunut. Eikä sitä tietoa meillä tarvitse aina edes olla, kuten tässä tapauksessa yleinen etu niin vaati.
 
Edelleen kuitenkin veikkaan, että jos kymmenen Komarovia ja Lehterää kritisoivista nimimerkeistä lähetettäisiin keskustelemaan Leksan ja Jorin kanssa naamatusten heidän tekemistään valinnoista niin yhdeksän palaisi takaisin ymmärtäen heidän ratkaisunsa.

Toki näillähän taitaa olla molemmilla aika lyhyet sopimukset, eli taustalla saattaa olla sellaisia pidemmän tähtäimen suunnitelmiin liittyviä neuvottelutaktisia juttuja, joita ei voi jollekin nettifoorumin random-nimimerkille paljastaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen vlad täysin samaa mieltä kanssasi näistä epäkohdista, mutta en kyllä näe miten nämä asiat vaikuttavat siihen, että mielestäsi Komarovin olisi pitänyt jatkaa vielä NHL:ssä. Eikös siitä tässä alunperin ollut kysymys?

Kyseinen lainaamasi viesti oli selonteko nimimerkin _Kuusyks viestiin ja erityisesti hänen viestinsä seuraavaan osaan:

_Kuusyks kirjoitti:
Jaa, minä käsitän paremman ja varteenotettavan liigan myös parempana pelillisesti. Hyvä, että selvisi että tarkoitit vain näit pelin ulkopuolisia asioita. Tämän olisit voinut selventää jo aiemmin.

Mutta en tämän enempää käy keskustelua aiheesta tässä ketjussa vaan pidetään keskustelu ketjun otsikon mukaisessa aiheessa.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Päivitetään taas lista. Mukana vain ne pelaajat joilla on vahvistetusti sopimus ensi kaudeksi.

Ak Bars: Janne Pesonen, Jani Nieminen
Amur: Mika Järvinen
Atlant: Janne Niskala, Juha-Pekka Haataja
Avangard: Teemu Lassila, Matti Kuparinen
Avtomobilist: Sami Lepistö
Barys: Ari Ahonen
Donbass: Teemu Laine, Anssi Salmela, Petteri Wirtanen, Tuomas Kiiskinen
Dynamo Moskova: Leonid Komarov, Janne Jalasvaara
Lev Praha: Petri Vehanen, Atte Engren, Mikko Mäenpää, Teemu Ramstedt, Topi Jaakola
Metallurg Novokuznetsk: Niko Hovinen, Tuukka Mäntylä, Marko Anttila
Salavat Julajev: Iiro Tarkki, Antti Pihlström, Teemu Hartikainen
Severstal: Teemu Laakso
Sibir: Jori Lehterä, Jonas Enlund, Jarno Koskiranta
Torpedo: Juuso Hietanen, Jarkko Immonen, Sakari Salminen
Traktor: Petri Kontiola
ZSKA: Ilari Filppula

Yhteensä 35 pelaajaa.

KHL:ssä pelaa 28 joukkuetta, joista 16 joukkueessa pelaa vähintään yksi suomalaispelaaja.

En lisännyt listalle Severstalissa mahdollisesti pelaavaa Mikko Lehtosta, vaikka hänen sopimuksestaan ensi kaudeksi Severstaliin olikin juttua kevättalvella.

En usko että lopullinen suomalaisten KHL-pelaajien lista ensi kaudella on vielä tässä, vaan lopullinen lukumäärä tulee olemaan 35-40 välillä. Mahdollisia tai todennäköisiä KHL:ssä pelaajia ovat em. pelaajien lisäksi ainakin Oskar Osala, Veli-Matti Savinainen, Juha-Pekka Hytönen, Jere Karalahti, Lennart Petrell, Petteri Nokelainen, Harri Pesonen, Jesse Joensuu, Janne Lahti ja Marko Anttila. Uskon että ainakin Jortikan joukkue Vladivostok yrittää kaapia näistä pelaajista osan itselleen.

E: Topi Jaakola lisätty.
E2: Ilari Filppula lisätty.
 
Viimeksi muokattu:

Tenho995

Jäsen
Hienoa kuulla että Lehterä on ylpeä valinnastaan. Lehterän asemassa olisi ollut suorastaan tyhmää lähteä todistelemaan punaniska Hitchcockille yhtään mitään kun ei kerran tarvitse. Lehterä näyttää esimerkillisesti muillekin suomalaisille mallia että KHL ei ole todellakaan hullumpi vaihtoehto. Esim Granlund voisi KHL:ssä nousta tähdeksi ja tienata huippurahat hänelle sopivassa liigassa. NHLssä häntä rajoittaa esim koko, minkä ei minun mielestä pitäisi todellakaan rajoittaa kenenkään menestystä JÄÄKIEKOSSA. Laji on jääkiekko eikä mikään paini/nyrkkeily!
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Hienoa kuulla että Lehterä on ylpeä valinnastaan. Lehterän asemassa olisi ollut suorastaan tyhmää lähteä todistelemaan punaniska Hitchcockille yhtään mitään kun ei kerran tarvitse. Lehterä näyttää esimerkillisesti muillekin suomalaisille mallia että KHL ei ole todellakaan hullumpi vaihtoehto. Esim Granlund voisi KHL:ssä nousta tähdeksi ja tienata huippurahat hänelle sopivassa liigassa. NHLssä häntä rajoittaa esim koko, minkä ei minun mielestä pitäisi todellakaan rajoittaa kenenkään menestystä JÄÄKIEKOSSA. Laji on jääkiekko eikä mikään paini/nyrkkeily!

Toivottavasti trollaat tai muuten alkaa jo usko mennä. Pitäisi siis olla ylpeä kaverista, joka ottaa mielummin ison tilipussin kuin kehittää ja haastaa itseään pelaajana pelaamalla maailman parhaassa sarjassa maailman parhaita pelaajia vastaan.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Esim Granlund voisi KHL:ssä nousta tähdeksi ja tienata huippurahat hänelle sopivassa liigassa.

En kyllä menisi aivan varmaksi sanomaan, että Granlund nousisi tähdeksi KHL:ssä. Granlundin pieni koko on hänelle haitaksi NHL:ssä, kuten sanoit, mutta KHL:ssä hänen rajallinen luistelu ja liikkuvuus olisivat haitaksi. Ellei sitten ole mennyt näillä osa-alueilla paljon eteenpäin.

Pitäisi siis olla ylpeä kaverista, joka ottaa mielummin ison tilipussin kuin kehittää ja haastaa itseään pelaajana pelaamalla maailman parhaassa sarjassa maailman parhaita pelaajia vastaan.

On kyllä huvittavaa miten monet nimimerkit täällä nyt haukkuu Komarovia ja Lehterää, kun eivät menneet sinne NHL:ään pelaamaan pienessä roolissa jämäminuutteja ja nostamaan pienempää tiliä. Miten porukka oikeasti voi loukkaantua ja suuttua tästä asiasta? Ihmeellisiä NHL-canadafanipoikaniiloja täälläkin.

Ja Steegil, juurikin KHL on kehittänyt Komarovia ja Lehterää, NHL:ssä he olisivat ottaneet vain takapakkia.

Onko JP Hytösestä kuulunut mitään uutisia tai huhuja viime aikoina?
 
En kyllä menisi aivan varmaksi sanomaan, että Granlund nousisi tähdeksi KHL:ssä. Granlundin pieni koko on hänelle haitaksi NHL:ssä, kuten sanoit, mutta KHL:ssä hänen rajallinen luistelu ja liikkuvuus olisivat haitaksi. Ellei sitten ole mennyt näillä osa-alueilla paljon eteenpäin.

Toisaalta esimerkiksi Jori Lehterää pidetään liikkeeltään verkkaisena pelaajana eikä hänellä ole mitään ongelmaa pärjätä KHL:ssä. Päinvastoin hän on iso tähti tässä liigassa. Ja Granlundin liike ei ole ainakaan Lehterää huonompaa. Itse uskon, että Granlund olisi KHL:ssä sarjan eliittiä.
 

spurger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä
Toivottavasti trollaat tai muuten alkaa jo usko mennä. Pitäisi siis olla ylpeä kaverista, joka ottaa mielummin ison tilipussin kuin kehittää ja haastaa itseään pelaajana pelaamalla maailman parhaassa sarjassa maailman parhaita pelaajia vastaan.

Miksi tätä "maailman parasta ja parhaita" pitää hokea joka välissä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös