Vlad toivoo, että KHL nostaa tasoaan ja antaa todellisen vastavoiman NHL:lle.
Vlad kiroaa kun NHL-tason pelaajat siirtyvät KHL:ään, ja haukkuvat heidän maitojunapelaajiksi, jotka halusivat vain helpomman tien.
Joo-o, taisi ensimmäinen kohta olla vain sanaheinää saadaksesi "oikeuden" haukkua KHL:ää. Lainaamani kirjoitus on kuvottava. Millä helvetin perusteella Komarovilla on nyt itsekkäitä syitä tässä?
_Kuusykkösellä taitaa olla ongelmia lukemisen ymmärtämisessä ja sisäistämisessä mitä olen kirjoittanut mutta eipä se minua haittaa. Minulle on yks' ja hailee mitä palstan no-body minusta ajattelee.
Mutta jos siis luet viestejäni ajatuksella niin pääasiassa tarkoitan KHL:n tasonnostamisella sitä että liigasta muodostuisi kaikella tapaa ammatillisesti ja rationaalisesti johdettu organisaatio ja sen myötä liigan kokonaisvaltainen arvostus nousisi ja näin ollen voidaan sanoa, että terveempänä organisaationa se alkaa olla perusteltu vastavoima pelaajille joilla riittäisi potentiaali myös NHL:ään. Nyt näen KHL:n köyhän miehen versiona NHL:stä ja siksi minusta on järkevää, että pelaajat joilla on potentiaalia NHL-pelaajiksi käyvät ainakin luomassa uraa siellä.
Jos KHL:ää kehitetään ja sen myötä se muuttuu terveemmälle pohjalle, jonkun viiden tai kymmenen vuoden kuluttua - jos liiga on vielä pystyssä - voidaan katsoa lähemmin onko KHL niin vakiintunut liiga, että se muodostaa todellisen vastavoiman NHL:lle, eikä täten parhaimpien pelaajien enää tarvitse lähteä NHL:ään luomaan uraa osoittaakseen olevansa niitä maailman parhaimpia pelaajia. Minä en hauku KHL:ää vaikka kritisoin sitä ja aidosti toivon, että KHL nousee vieläkin merkittävämpään rooliin mutta vielä siihen on matkaa.
On myös pienen pieni mutta merkityksellinen ero siitä lähteekö KHL:n huipputähti NHL:stä ovet paukkuen, koska ei saa toteuttaa itseään vai lähteekö pienen roolin pelaaja NHL:stä siksi, koska katsoo ettei kykene pelillisesti siihen mihin haluaisi. Mutta Komarovin kannalta katsoen hänen roolissaan pelaaja kehittyy parhaiten NHL:ssä eikä KHL:ssä ja siksi pidän Komarovin siirtymistä KHL:ään liian varhaisena. Toinen kausi päälle ja jollei edelleenkään tippuisi suurempaa roolia niin tuolloin siirron harkitseminen olisi minusta entistä perustellumpaa.
Oletko lukenut Komarovin syitä sille miksi haluaa KHL:ään? Minusta ne ovat juuri itsekkäitä, koska perusteltuina syinä ovat roolit, liigan taso, kavereiden ja tuttujen läheisyys tms. syyt. Ymmärrän kyllä syyt ja ne ovat hänen kannalta perusteltuja mutta kovin ovat samalla itsekkäitä. Mutta kuvottavaa tämän toteaminen varmasti on, mutta so what!
vlad.