Xbox360: NHL13 GM Connected-liigan pelien analysoinnit ja jälkipelit. #2

  • 54 483
  • 899

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Kieltämättä tuo alivoimalla hyökkääminen on tehty tässäkin versiossa epärealistisen helpoksi. Vaarallisimmat paikat usein tulevatkin vastustajalle omalla ylivoimalla. :)

NHL12:ssa yhdessä liigassa oli sääntönä, että alivoimalla ei saa hyökätä! Pitää vaan heittää kiekkoa herrasmiesmäisesti päätyyn. Paitsi pelin lopussa, jos oli tappioasemassa. Voisihan sitä tässäkin liigassa kokeilla, jos kannatusta tulee ? (Tässä versiossa tosin ei ole niin ''helppo'' pelata AV:ta, kuin edellisessä versiossa uusittujen taktiikoiden avulla)

Kovaa puhetta kaverilta, jonka ykkosav:ssa Malkin (pakkina), Marleau ja Kovalchuk seka kakkosessa ainakin Filppula :)
 

spädäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Blackhawks, Leijonat, (sympatiat Ipalle) #68
Kovaa puhetta kaverilta, jonka ykkosav:ssa Malkin (pakkina), Marleau ja Kovalchuk seka kakkosessa ainakin Filppula :)
Öö. Malkin ei pelaa pakkia alivoimalla, se oli ohjausmaali jos satuit näkemään. :) Totta Marley ja Filppula pelaavat alivoimaa, Kovy ei. (ainoat pelaajat, joilla 80 tai yli aloittaminen)
Aika korkealta Devils karvasi myös alivoimallansa ja rakensi hyökkäystä. Hienoja maaleja muuten teit. Ripari, Hedmanin oma, poke-maali. Viime minuutin lämärimaalisi sentään oli ansaittu.

Kyllä mulle käy ilomielin, että otetaan ''AV sääntö voimaan''
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Öö. Malkin ei pelaa pakkia alivoimalla, se oli ohjausmaali jos satuit näkemään. :) Totta Marley ja Filppula pelaavat alivoimaa, Kovy ei. (ainoat pelaajat, joilla 80 tai yli aloittaminen)
Aika korkealta Devils karvasi myös alivoimallansa ja rakensi hyökkäystä. Hienoja maaleja muuten teit. Ripari, Hedmanin oma, poke-maali. Viime minuutin lämärimaalisi sentään oli ansaittu.

Kyllä mulle käy ilomielin, että otetaan ''AV sääntö voimaan''

Kovy sai ainakin syottopisteen siihen AV-maaliin (eli oli vissiin Kovy, joka oli pakkina?). Mietinkin, etta olikohan ohjuri, kun siihen 2 syottaajaa saatiin ja Marleyhan sen oman sitomisensa viivaan syotti.

Omat maalit oli taytta paskaa sen myonnan (lukuunottamatta viimesta 5 sek ennen loppua tullutta voittomaalia). Kaksi ekaa oli epatoivosia heittoja maalille, kun muuta ei ollut tehtavissa. 95% ne eivat mene maaliin, nyt sattui tulemaan ripari ja toinen meni jotenkin ihmeen kaupalla sisaan (oliko se se Hedmanin oma, kun en muista sellaista?). Seuraavan matsin jalkeen ei kylla haitannut enaa yhtaan, kun mua vastaan tehtiin poke- ja riparimaali :) Taisitpa itsekin yhden reboundin laittaa sisaan (kuitenkin ns. "hyva" ripari). 2-0-0 ollaan jaksossa. Hyvin lahtenyt liikkeelle.
 

spädäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Blackhawks, Leijonat, (sympatiat Ipalle) #68
Kovy sai ainakin syottopisteen siihen AV-maaliin (eli oli vissiin Kovy, joka oli pakkina?). Mietinkin, etta olikohan ohjuri, kun siihen 2 syottaajaa saatiin ja Marleyhan sen oman sitomisensa viivaan syotti.

Taisitpa itsekin yhden reboundin laittaa sisaan (kuitenkin ns. "hyva" ripari)
Kyllä Marley sitoi ja sai kiekon, syötti viivaan Letangille (rightin mies, ei Kovy kuitenkaan) Kris lämäsi viivalta, Malkin ohjasi!
Tein kyllä myös yhden riparimaalin. Se vaan oli syöttökuvion päätteeksi ja mainitsemasi ''hyvä ripari.'' Eikä samanlainen kuin sinun, sinisen jälkeen patjoihin ja karat sisään. Mutta joo, kyllähän oikeassakin lätkässä räkämaaleilla joskus voitetaan. :)

3 ja puoli peliä tässä tickissä takana. (Columbus matsi katkesi, pelataan myöhemmin loppuun) 2-1-0 saldo. Ward pelannut erittäin hyvin. Kenttäpelaajienkin peli on parantunut huomattavasti maalien muodossa, kun pystyy luottamaan siihen, että maalivahti saa jotain kiinnikin!

Jos porukka innostuu niin otetaan vaan tuo ''AV sääntö voimaan'' Tällä kaudella sitä ongelmaa tosin ei ole ollut. Päästetyt alivoimamaalit pyöreä nolla. Edellisillä kausilla on kyllä soinut useasti YV:llä omissa. Toisi järkeä ja realistisuutta noihin alivoimien peluutuksiinkin. Mahdollistaisi myös rohkeamman ylivoiman pyörityksen. En nyt tätä sääntöä ala vaatimalla vaatimaan, mutta jos enemmistö innostuu niin olisi mukava lisä.

Mitä tuohon mailapelaamiseen tulee, niin ei se omasta mielestä ainakaan niin helppoa ole. Aika useinhan siitä kampitus/huitomis jäähy tulee, jos liikaa sörkkii. Varsinkin jos kiekollinen pelaaja tekee oikea-aikaisen harhautuksen/liikkeen. Ei mulle ainakaan taklaaminen tuota tässä liigassa mitään ongelmaa. Tosin saattaa johtua siitä, että on aika isoja taklaavia pelaajia. (taklauspörssin TOP10:ssa 4 Pens pelaajaa) Omasta mielestä juuri tässä liigassa taklauspelaaminen on realistisinta. Isoilla miehillä kaatuu, mikki hiirillä EI.

Phaneufilla on maistunut pelaaminen viime aikoina. Kahdessa viime Rangers kohtaamisessa kellottanut yli 40 minuutin peliajan. Tämän jakson kohtaamisessa tarkka aika oli 46.54.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Mitäs sitten jos tuo alivoimasääntö tulee voimaan ja vaikka pokettaa ylivoimapakilta (niinkuin monet yrittää, myös minä) ja saa kiekon ja pääsisi läpi, niin täytyy heittää päätyyn? Näillä säännöillä myös monien yv-peli tehostuisi huomattavasti, mikä ei ole realista jos se tehdään jollain säännöllä.

Ei tule tuo toimimaan, mielestäni se riittäisi herrasmiessäännöksi ettei ala alivoimalla pyörittämään vastustajan päädyssä.

Itse en ollut omalla alivoimalla alkukaudella nöyrä, ts. hyökkäsin aina kun mahdollista, lopputulos: vitusti vastustaja teki yv-häkkejä. Nykyään olen erittäin nöyrä alivoimalla ja tuloksena Lännen tehokkain alivoima. Alivoima parit ovat Fisher-Lewis ja Berglund-Brown (Berglund alotuksiensa takia ja Brown siinä sen takia, jotta boxin jälkeen on kolme tuoretta kenttää).
 

spädäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Blackhawks, Leijonat, (sympatiat Ipalle) #68
Mitäs sitten jos tuo alivoimasääntö tulee voimaan ja vaikka pokettaa ylivoimapakilta (niinkuin monet yrittää, myös minä) ja saa kiekon ja pääsisi läpi, niin täytyy heittää päätyyn? Näillä säännöillä myös monien yv-peli tehostuisi huomattavasti, mikä ei ole realista jos se tehdään jollain säännöllä.

Ei tule tuo toimimaan, mielestäni se riittäisi herrasmiessäännöksi ettei ala alivoimalla pyörittämään vastustajan päädyssä.
Unohtui tosiaan mainita, jos siis riistää kiekon ylivoimapakilta niin tottakai saa lähteä hyökkäämään. Tarkoitus tässä olisi, että pitäisi purkaa kun paikka on. Syöttelemällähän tässä pääsee aivan liian helposti alivoimalla hyökkäämään.

Kyllä se sääntö ihan hyvin toimi NHL12 ainakin.
 

janbo

Jäsen
...Piti alkaa taas pelaamaan ja pelattiinkin mutta hokkuspokkus ja 14 sek ennen erän loppua suorasta hyökkäyksestä heti sinisen jälkeen ranteella kiekko reppuun ohi torjuntavastuun carolinakatastrofin jälkeen saaneen Niemen. Ei maskia - entäs sitten, kysyi Niemi. Jokunen suoni räjähti - taas. Siitä siis 2-1 turpaan hallinnan ollessa sekunnilleen sama 7.58 molemmilla ja laukaukset bostonille 16-20

Heh, melko erilailla näit tilanteen. Omasta mielestäni useiden hidastusten jälkeenkin tilanne meni näin: Schultz, jolla on joukkueen kovin rannelaukaus, tuli alueelle sisään ja ampui p-pisteiden välistä yläkaaren tasalta puolustajan jalkojen välistä takayläkulmaan. Pakki teki siis itse maskin maalivahdille. Tuuletin kyllä huolella, enkä vähiten siksi, että käytin kahden päivän aikana lähes 10 tuntia siihen, että sain tämän yhden pelin pelattua.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Kyllä Marley sitoi ja sai kiekon, syötti viivaan Letangille (rightin mies, ei Kovy kuitenkaan) Kris lämäsi viivalta, Malkin ohjasi!

Jos nain oli niin peli on mennyt ihan sekaisin, silla se antoi Kovalchukille syottopisteen. Kiinnitin huomiota jo maalin aikana, etta meni kolmelle huippuhyokkaajalle pisteet av-maalissa ja matsin jalkeen varmistin asian ja tilastoissa nakyi Malkin (Kovalchuk, Marleau)
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Vittu mä inhoon rankkareita. Kunnon paskaa. Devils otti ansaitun lisäpisteen, hallinta 7-5 vierasjoukkueelle ja kudit 18-25 mulle. Hienosti puuroveivi upposi ekassa rankkarissa. Perinteiseen tyyliin eka kuti Quickin kainalosta, vaikkakin siinä pientä sivuttaisliikettä oli.

EA päätti antaa vielä vähän tasoitusta kotijoukkueelle jatkoajan alkuun, kun se sijoitti päällekkäin kaksi Devils-pelaajaa ja näin ollen eka vaihto pelattiin 5 vs 4.
 

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vittu mä inhoon rankkareita. Kunnon paskaa. Devils otti ansaitun lisäpisteen, hallinta 7-5 vierasjoukkueelle ja kudit 18-25 mulle. Hienosti puuroveivi upposi ekassa rankkarissa. Perinteiseen tyyliin eka kuti Quickin kainalosta, vaikkakin siinä pientä sivuttaisliikettä oli.

EA päätti antaa vielä vähän tasoitusta kotijoukkueelle jatkoajan alkuun, kun se sijoitti päällekkäin kaksi Devils-pelaajaa ja näin ollen eka vaihto pelattiin 5 vs 4.

Eniten itse rankkareissa inhoan sitä, kun useimmat hoitaa tuon maalivahdilla pelaamisen siten, että se vedetään niin lähelle maaliviivaa kuin mahdollista ja mennään polvilleen. Näissä tilanteissa ihan tuurista kiinni sitten, että tuleeko maalia vai ei. Mennyt tämän takia kokonaan maku noista rankkareista.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Vittu mä inhoon rankkareita. Kunnon paskaa. Devils otti ansaitun lisäpisteen, hallinta 7-5 vierasjoukkueelle ja kudit 18-25 mulle. Hienosti puuroveivi upposi ekassa rankkarissa. Perinteiseen tyyliin eka kuti Quickin kainalosta, vaikkakin siinä pientä sivuttaisliikettä oli.

EA päätti antaa vielä vähän tasoitusta kotijoukkueelle jatkoajan alkuun, kun se sijoitti päällekkäin kaksi Devils-pelaajaa ja näin ollen eka vaihto pelattiin 5 vs 4.

Mielestäni puuroveiveissa ei ole mitaan väärää rankkareissa (se on oikeastaan ainoa tapa tehda hämyrannelaukaus eikä sillä voi hämätä jos sitä ei saa käyttää laukauksena). Kun itse ohjaa maalivahtia niin silloin on enemmän omalla sijoittumisella merkitystä kuin sillä tekeekö jonkun puuroveivin...

Ihme kyllä tuosta 5 pelaajasta oli varmaan enemmän haittaa minulle kuin sinulle. Ensinnäkin kentällä oli jostain kumman syystä nelosketjuni. Toiseksi ylimääräisestä pelaajasta ei ollut mitään apua minulle, kun se vain jäädytti keskialueella pelin pyöriessä päässäni. Kolmanneksi yritin saada pelikatkoa aikaiseksi, jotta se lähtisi pois mutten onnistunut, kun lähdit hyökkäämään.

E: Bostonista käytiin ryöstämässä yksi piste surkealla pelillä. Jakson rekordina nyt 3-0-1
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Mielestäni puuroveiveissa ei ole mitaan väärää rankkareissa (se on oikeastaan ainoa tapa tehda hämyrannelaukaus eikä sillä voi hämätä jos sitä ei saa käyttää laukauksena). Kun itse ohjaa maalivahtia niin silloin on enemmän omalla sijoittumisella merkitystä kuin sillä tekeekö jonkun puuroveivin...

Ihme kyllä tuosta 5 pelaajasta oli varmaan enemmän haittaa minulle kuin sinulle. Ensinnäkin kentällä oli jostain kumman syystä nelosketjuni. Toiseksi ylimääräisestä pelaajasta ei ollut mitään apua minulle, kun se vain jäädytti keskialueella pelin pyöriessä päässäni. Kolmanneksi yritin saada pelikatkoa aikaiseksi, jotta se lähtisi pois mutten onnistunut, kun lähdit hyökkäämään.

E: Bostonista käytiin ryöstämässä yksi piste surkealla pelillä. Jakson rekordina nyt 3-0-1

Njoo, kyllä se mun mielestä kertoo varsin hyvin kunnioituksen vastustajaan kun toinen on vielä maalissa (eli paljon huonompi veskari kuin kone) ja vetää kunnon markoanttila-puuroveivit siihen.

Itsekin yritin pelikatkoa, hain tahallista paitsiota mut eihän sekään onnistunut. Ajattelin että hyökätään nyt sitten sekä Devilsiä että EA:ta vastaan. Mutta peli oli ja meni, pahempaakin paskaa nähty, joten oli kiva vierailla Prudential Centerissä. Itse peli oli kuitenkin ihan hyvää.
 

Jonte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Detroit Red Wings
Eniten itse rankkareissa inhoan sitä, kun useimmat hoitaa tuon maalivahdilla pelaamisen siten, että se vedetään niin lähelle maaliviivaa kuin mahdollista ja mennään polvilleen. Näissä tilanteissa ihan tuurista kiinni sitten, että tuleeko maalia vai ei. Mennyt tämän takia kokonaan maku noista rankkareista.

Anteeksi, että tulen huutelemaan vieraisiin pöytiin, mutta näissä tapauksissa ainoa ratkasu on se että ihan rohkeesti se säbäranne sinne yläpeltiin, koska sillon moke ei omilla reflekseillä ota sitä lähes koskaan kiinni. Pienenä vinkkinä vain, NHL 12 olisi vielä ottanut, mutta EA sentään jotain kehittänyt.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Njoo, kyllä se mun mielestä kertoo varsin hyvin kunnioituksen vastustajaan kun toinen on vielä maalissa (eli paljon huonompi veskari kuin kone) ja vetää kunnon markoanttila-puuroveivit siihen.

Yleisesti ottaen kone on parempi mutta väittäisin, että puuroveivejä vastaan ihminen on parempi. Riippuu tietysti ihmisestä...
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Anteeksi, että tulen huutelemaan vieraisiin pöytiin, mutta näissä tapauksissa ainoa ratkasu on se että ihan rohkeesti se säbäranne sinne yläpeltiin, koska sillon moke ei omilla reflekseillä ota sitä lähes koskaan kiinni. Pienenä vinkkinä vain, NHL 12 olisi vielä ottanut, mutta EA sentään jotain kehittänyt.

Tattiliuku ja rannari yläpesään - usein menee. Teen aina, kun havaitsen tällaisen seisoskelijan.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
EA tarjosi taas viihdettä! Ottawan kanssa jatkoaika pätkäsi ekan kerran 4 minuutin jälkeen ja jatkoaika alkoi alusta! No siinä se sitten pätki varmaan 3 kertaa ja alkoi aina alusta mutta arpomisrankkareille mentiin. Jotenkin ihmeellisesti Kings voitti ne, tosin voitto oli ansaittu.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
EA tarjosi taas viihdettä! Ottawan kanssa jatkoaika pätkäsi ekan kerran 4 minuutin jälkeen ja jatkoaika alkoi alusta! No siinä se sitten pätki varmaan 3 kertaa ja alkoi aina alusta mutta arpomisrankkareille mentiin. Jotenkin ihmeellisesti Kings voitti ne, tosin voitto oli ansaittu.

Ei mitään uutta. Kerran yhdessä arvopikapelissä aloitin jatkoajan 2 minuutin alivoimalla. Jatkoaika kerkesi alkamaan oikeasti 5 kertaa alusta, aina kun jäähyä oli kulunut 1.30 s. Tällä viidennellä kerralla kaveri sitten teki maalin ja voitti ottelun. :)
 

spädäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Blackhawks, Leijonat, (sympatiat Ipalle) #68
En kyllä oikein ymmärrä tota puuroveivillä rankkarista itkua. Siellä on ihmismaalivahti maalissa, toisin sanoen sinä itse. Olisiko kenties peiliinkatsomisen paikka?
Jos maalivahtina pelaaminen ei ole se luontaisin paikka, niin kannattaa vähän harjoitella vaikka online-rankkarikisassa. :)

Eniten itseä vituttaa tässä pelissä se, kuinka helppo maalivahdilla on avata peli!
 

janbo

Jäsen
Eniten itseä vituttaa tässä pelissä se, kuinka helppo maalivahdilla on avata peli!

Pitää kyllä paikkansa. Heittäisin lonkalta että Raskilla on n. 5 syöttöpistettä, vaikka en todellakaan mitenkään erityisesti hae noita norsukiekkoja kuten jotkut. Veskalta on myös yllättävän vaikea ottaa kiekko pois jos maalivahdilta löytyy röyhkeyttä. Spin-o-rama lähtee helpommin kuin yhdelläkään kenttäpelaajalla.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aina silloin tällöin tuntuu peli bugaavan niin, että maalia tarkastellaan videolta esim. hanskaohjauksen takia, tuomari osoittaa keskelle mutta maalia ei rekisteröidä. Äskeisessä NSH-Dallas pelissä kiekko pomppi ihmeellisesti Rinteen taakse Dallas-pelaajan hanskasta, dumari näytti keskelle mutta tilanne oli edelleen 1-1. No, annoin Dallasille maalin(joka jäi voittomaaliksi) vaikka en ollut varma kumpi glitchasi, tuomarin visuaalinen animaatio vai tulostaulu. Onko muilla ollut vastaavia tilanteita, ja miten olette toimineet niissä?
 

janbo

Jäsen
Kyllä nyt alkaa jo ketuttamaan! Kauden alkuun lähtiessä 3. ensimmäisen ketjun sentterit olivat Bergeron-Savard-Bailey. Tällä hetkellä sairastuvalla on Bergeron (~30), Savard (~5) ja Bailey (~40).. Tähän päälle vielä syvyyssentterin katoamistemppu (lähti JYPiin) niin aletaan olemaan jännän äärellä.

EDIT: Uusimpana pelaajana Bruinsin on hylännyt Alexander Giroux, joka ehti olla yllättävänkin pirteä ilmestys Bostonin hyökkäyksessä. Pelasi siis ihan ykkösjoukkueessa. Vieläkään en pysty signaamaan ketään muuta kuin pohjapalkalla. Rinki alkaa olla todella kapea.
 
Viimeksi muokattu:

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Carolinan kanssa tiukka matsi. Tilastot oli omalla puolella ja uskallan jopa väittää luoneeni snadisti enemmän maalipaikkoja. Sen takia onkin aivan vitun hienoa, että ottelu ratkeaa maaliin jossa vastustaja syöttää löysän paskan suoraan Schneiderille. Schneider menee siihen asentoon, jossa maalivahti sulkee kiekon. Kuitenkin nostaa räpyläänsä juuri kuin kiekko on tulossa siihen ja kiekko menee maaliin. Saatanan paska peli ei antanut siirtää tuota uusintaa edes ea:n servereille. Koitin tallentaa tuota kovalevylleni, mutta paska jääty tallennusvaiheeseen. Toi oikein kruunaa tän paskakasan järjettömyyden, jota myös NHL 13 -peliksi kutsutaan. Jos Carolinan GM:llä olisi tunnukset voisi vahvistaa tuon aivan vitunmoisen järjettömyyden.

Nyt tekee kyllä niin mieli lopettaa tä paska tähän paikkaan. Tässä kun vielä toisessa liigassakin joutuu pelaamaan playoffeja täydellistä kusipäätä vastaan, niin onhan tä aivan järjetöntä paskaa kaikilla mittareilla.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Huoh mika ottelu San Joseta vastaan. Hallinta mulle 8-5:30, laukaukset 21-17 ja lopputulos 0-3. No joo ei tossa viela mitaan. Kerrotaanpas miten ottelun ensimmainen maali syntyi. Pakkini jaatyi omalle siniselle perstaklausasentoon varmaan viideksi minuutiksi, joten pelasin kaytannossa alivoimaa kolmella hyokkaajalla seuraavaan pelikatkoon asti. No, seuraava pelikatko olikin sitten se, kun vastustajan kiekoton pelaaja luisteli tata minun jaatynytta pelaajaa pain heidan pyorityksensa aikana tuloksena se, etta sain kakkosen estamisesta. Ylivoimalla sitten kaveri rokotti 0-1. Loput maalit olivatkin sitten ripareita ja toisessa paassa Markstrom torjuu kaiken.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
On taa mahtava peli... Floridaa vastaan hyokkaysaika 8:15-2:45 ja 1-4 pataan. Ei ole kylla tanaan mennyt mistaan sisaan. Kaikki menee ohi ja sitten se kumiukko siella vastustajan maalilla torjuu loput. Ja taas vastustajan eka maali semmonen etta huhhuh. Mursak lamaa, Karlsson torjuu ylospain ja kiekko putoaa selan taakse ja liruu jotenkin maaliin. Omilla vedoilla ei kay edes tommosta tuuria... Naemma nyt menossa se pakollinen huono jakso, joka pilaa koko kauden. Pelillisesti mennyt ihan hyvin mutta tuloksellisesti pisteita kasassa kolmen pelin jalkeen pyoreat nolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös