La 23.2.2013 HIFK-Jokerit

  • 142 801
  • 481

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Pitkästä aikaa viihdyttävä paikallisottelu! Vauhtia, tunnetta ja vaarallisia tilanteita. Ensimmäinen erä IFK:n, toinen Jokerien ja kolmas näennäisesti IFK:n. Jokerien onneksi IFK:n viimeistely oli ensimmäisessä erässä umpisurkeaa, sillä siinä olisi voinut IFK hieman paremmalla viimeistelyllä tehdä 2-3 maalia. Kilpeläinen oli myös vakuuttava maalilla, otti muutaman tärkeän torjunnan ensimmäisessä erässä. Jatkoilla ei mitään ihmeellistä ja rankkareissa sitten onnistuttiin ottamaan yksi lisäpiste.

Moses ja Peltonen tippuivat molemmat pois. Molemmissa tilanteissa oli huonoa tuuria mukana ja molemmissa taisi kova kaukalon reuna/pleksi kohdella kaltoin. Seurasin otteluseurantaketjua, ja kyllä voisi taas useammalle nimimerkille tarjota hameet ja huulipunat. Kauheaa itkemistä, vaikka molemmissa tilanteissa ei ollut mitään. Moses kääntyy nopeasti laidan lähettyvillä ja Järventie antaa hieman vauhtia ja huonossa kulmassa osuu laitaan. Nordlund taas tarjoilee yhden kauden komeimmista taklauksista. Ikävä kyllä Nordlund lensi ulos, koska tuomarit paskoivat housuun ja kohde nyt sattui olemaan Peltonen. Kai Peltosta saa taklata kuten muitakin? Jalat ei nouse, puhdas kontakti kroppaan, kädet ei nouse, mutta pää osuu plekseihin ja valot pois. Jos Nordlund lensi ulos, niin olisi myös Järventien kuulunut lähteä suihkuun jo ensimmäisessä erässä.

Todella viihdyttävää settiä Summaselta! On taas käskytetty ja ties mitä, haha. Huikea persoona tämä Summanen, mutta kyllähän tässä tilanteessa tekee itsestään täyden pellen. Montakohan kertaa Lämsä on valittanut tuomareista, varmaan nolla. Summanen huuteli, että Lämsä on vasta lapsi, mutta noista kommenteista päätellen Summanen käy vielä yläastetta.

Ei kyllä kuitenkaan vakuuttanut kummankaan peli, vaikka vauhtia ja tunnetta oli. JYP on todella kovassa lennossa ja lienee tämän hetken mestarisuosikki, sen jälkeen tulee Tappara ja Kärpät. Kovasti saa peli parantua molemmilla, mikäli stadissa halutaan nähdä enemmän playoffeja kuin yhdet sarjat.

Kieltämättä, odotin torikokouksia ja vähän rumempia otteita, mutta kokonaisuudessa aika siisti peli, vaikka vauhtia ja fyysisyyttä oli.

EDIT: Ikeriltä (IFK-fani) ja Myyrältä (Lukkofani) hyvää kirjoitusta; pystytään ottamaan värilasit pois ja nähdä asiat oikein. Muutama trolli sitten taas pitänyt huolta, että ketjuun tulee 1000 postausta.

Nykopille: IFK ajoi puhtaasti ja kovaa, mutta jos ei kestä sittä että Jokerit ajaa myös puhtaasti ja kovaa, niin ensi peliin voi pukea hameen päälle.

EDIT2: Ja pakko kommentoida vielä sen verran, että kun Ben-Amor kävi taklaamassa Peltosta, niin täällä ollaan huudeltu, että tämän jälkeen Ben-Amor "keihästi" Peltosen. Molemmat löivät toisiaan mailalla, tämän näki jokainen joka peliä katsoi. Ei mitään rikettä siinä.

Todella, todella alas on mennyt tämä keskustelun taso, usealla IFK-fanilla on todella vahvat värilasit päässä. Tästä case Peltonen (ikävä kyllä taas) jaksetaan puhua, mutta miksi ei puhuta case Moseksesta, jossa Järventie teloi meidän ykköspyssyn? Niin...

Onneks Lämsä ei lähtenyt tuohon valittamiseen ja itkemiseen mukaan, respect! Kuten Summanenkin aikoinaan K-Vantaalla ollessaan sanoi, niin Lämsästä tulee vielä todella kova valmentaja.
 
Viimeksi muokattu:

ilu

Jäsen
Videolta voi sen jokainen todeta: tuomareiden kädet eivät nouse taklauksen jälkeen ja pelikin jatkuu hyvän tovin.

Videolla tuomareiden kädet eivät todellakaan nouse, tosin eipä videolla näykään yhtään tuomaria. Peli vihelletään jäähyn johdosta välittömästi poikki Jokereiden saadessa kiekon haltuunsa.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Thomas Nykopp ‏@TNykopp

Joukkueen kapteenille voimia #16 #C punanen ajaa puhtaasti ja kovaa ja joku vitun norlundi ISOMIES ei kestä moista.. #narri #pelle #klovni
Ihan vitun siistiä! Paikallispelin voitto 0-1 ja mediapelin voitto nolla - sata!

Aijai, kun siellä HIFK:n syvien rivien joukossa on kuitenkin niitä Miehiäkin, joilla brändin ja kunnian käsitys on jotain ihan muuta kuin näillä teinipojilla plus valmentajallaan, niin veikkaanpa että siellä taustalla kihisee nyt aika paljon ja tekisi ehkä mieli heivata muutama oma ns. hiuksista vittuun? Toki voi olla brändinaamalla One-time-HiiÄfKoo-Always-Ultra-is-my-kind-of-tissue, mutta siinä vaiheessa allekirjoitetaan ne Hjallikselta suihinotto -puheet punaverellään!
 

OlviTenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
AVS
Peli vihelletään jäähyn johdosta välittömästi poikki Jokereiden saadessa kiekon haltuunsa.

Eikä vihelletä. Ilari ehtii kiekon jo tökkiä eteenpäin, ja hyökkääjä ehtii sitä jo tovin kuljetella ennen vihellystä. Kummankaan tuomarin käsi ei ollut jäähyn merkiksi ylhäällä missään vaiheessa tuota episodia.

Oletko sinä oikeasti sitä mieltä, että tuossa taklauksessa on jotain sääntöjen vastaista? Sano rehellisesti? Muuta kuin että ladyboyta taklattiin?
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Brändinhallinta jatkuu Twitterissä Nykoppin toimesta, siellä kehotetaan Jokerifaneja vetämään käteen. Tajusi on onneksi kaveri deletoida tuon twiittinsä heti itse pois.

Everille hommia tiedossa.

Hienoa kielenkäyttöä totta tosiaan. Nykopp kehoittaa Jokerifaneja "vetämään käteen" ja valmentaja Summanen puolestaan Jämsää "ottamaan Hjallikselta poskeen vittu"

Tähän on vajottu jääkiekon sm-liigassa.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koko hommahan lähti siitä, kun Ben Amor yritti ajaa Peltosta puun takaa yhden vaihdon verran. Siis seurasi Peltosta koko ajan läheltä ja ajoi aina, kun sai Peltonen sai kiekon. Ville sitten tästä hermostui ja löi Ben Amoria pohkeille, josta Ben Amor hermostui ja huitoi ja koukki Peltosta. Tästä sitten Summanen otti kuumaa ja alkoi melko kova huutelu vaihtoaitioiden välillä.
Toisen erän tapahtumien takia Norlundin taklaus näytti teloitukselta, vaikka en itse olekaan varma osuiko vai eikö. Toisen erän tapahtumien takia myös Summanen kävi kuumana vielä ottelun lopullakin.

Jokereista kuitenkin sen verran, että joukkue, joka palkkaa Jarkko Ruudun on valmis tekemään mitä vain menestyksen eteen.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Jokereista kuitenkin sen verran, että joukkue, joka palkkaa Jarkko Ruudun on valmis tekemään mitä vain menestyksen eteen.

Entäs ne joukkueet, jotka koittivat palkata miehen mutta eivät onnistuneet miestä haalimaan?

Ben-Amorin "ajojahti" Peltoseen on taas näitä ES-Eskon seuraajien aivopieruja. Yhdessä vaihdossa Ben-Amor ja Peltonen jotain huitoivat toisiaan.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Summasen kannattaisi käydä vahtamassa lääkitys, sen verran on paksua teksti. Ifk ei pitkälle pötki, jos energia suunnataan johonkin ihan muualle kuin oman pelin kehittämiseen. Nuori Lämä Lämsä söi tänään Raadon elävältä ja Jokerit jatkaa Stadin hallintaa. Eipä enää hirveästi löydy Lämsän arvostelijoita kun ammattimies on viemässä Joukkuettaan runkosarjan voittoon!

Stadi kuuluu Meille!
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Videolta voi sen jokainen todeta: tuomareiden kädet eivät nouse taklauksen jälkeen

Mistä videolta nuo tuomarien kädet voisi nähdä? Linkkiä kiitos.

Eikä vihelletä. Ilari ehtii kiekon jo tökkiä eteenpäin, ja hyökkääjä ehtii sitä jo tovin kuljetella ennen vihellystä.

Rikkoneen joukkueen pitää saada kiekko haltuun ennen kuin peli katkaistaan. Tuo Filppulan tökkäisy ei täytä sitä kriteeriä. Kun Jokerit saa kiekon haltuun, peli katkaistaan välittömästi.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Järventielle olisi pitänyt puhaltaa 2min ja Nordlundille ei mitään, koska puhdas. Paska sarja mutta itse aiheutitte, nyt poimitaan niitä syksyllä kylvettyjä paskamarjoja ja paskalle maistuu.
 

Filosofem

Jäsen
Periaatteessa IFK:n nykytilan pitäisi naurattaa varsinkin paikallisvastustajaa, mutta mä olen ennemminkin hämmentynyt. Miten koko organisaatio valmentajineen, pelaajineen ja taustajoukkoineen (fanit) voi olla näin hukassa?

Fanien reaktiot mä ymmärrän, sillä ihan vastaavasti niin Jokereidenkin kuin muidenkin seurojen leiristä löytyy niin vahvasti tunteella eläviä kannattajia, jotka eivät kykene minkäänlaiseen objektiivisuuteen ja sitä kautta asiallisuuteen. Mä arvostan Jatkoajassa niitä lukuisia IFK-kannattajia, jotka osaavat tällaisen tunnemyrskyn keskellä arvioida tilanteita ja tapahtumia ilman värilaseja. Teidän olemassaolo aina välillä unohtuu kun lukee näitä muita värikkäitä ja provokatiivisia analyyseja, mutta te olette olemassa. Monet Jokerikannattajatkin saisivat ottaa teistä mallia. Respect.

Se faneista, onhan tämä muutenkin keskustelupalsta, johon mahtuu monenlaista kirjoittajaa joukkuefanituksesta riippumatta. Sen sijaan mä olen kummissani Raimo Summasen "äijämäisyydestä", joka mun silmissäni tuottaa valtavan suuren vaivaannuttavan myötähäpeän aallon. Olen aina ollut ylpeä Jokereiden Lämsästä ja hänen asiallisesta tyylistään, mutta Summasen rinnalla sitä vasta tajusi, miten iso ero voi olla hyvällä ja ala-arvoisella käytöksellä SM-liigan valmentajien välillä. Mä uskon, että tämä ero näkyy myös ammattimaisuudessa ja ammattimaisuus näkyy esimerkiksi tulostaululla.

Hyvä juttu on, että myös pelaajat elävät tätä peliä, eivätkä vain käy töissä, mutta ajatteleeko esimerkiksi Thomas Nykopp oikeasti sillä tavalla, miten hän twiittailee. Hän ei twiittaa joukkueelleen, hän ei twiittaa ystävilleen vaan kirjoittaessaan Twitteriin hän twiittaa koko maailmalle. Tajuaakohan Nykopp tämän? Kuten mä alussa sanoin, niin periaatteessa tämän IFK:n touhun seuraaminen pitäisi olla ratkiriemukasta näin naapurista katsottuna, mutta mä olen vain hämmentynyt. Sen verran musta löytyy ilkikurista narria, että toivoisin Jokereiden kohtaavan IFK:oon pudotuspeleissä, vaikka vähän epäilyttääkin, miten sekaisin koko IFK voi vielä mennä pelatessaan tällä kaudella lisää pelejä Jokereita vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Hienoa kielenkäyttöä totta tosiaan. Nykopp kehoittaa Jokerifaneja "vetämään käteen" ja valmentaja Summanen puolestaan Jämsää "ottamaan Hjallikselta poskeen vittu"

Tähän on vajottu jääkiekon sm-liigassa.

Se SUmmanen on myös itse ottanut joskus Hjallikselta poskeen joten pitäisi turpansa kiinni.

Nordlund taklaa ihan puhtaasti Peltosta mutta koska masto on pitkä, taklaus näyttää hurjalta. Kuitenkin nyt jo voidaan todeta, että Peltonen ei kuulu enää tälle tasolle kun jatkuvasti on kanveesissa. Olen juuri sitä mieltä, että pelit olisi kuulunut loppua jo mestaruuteen sillä ei hän nyt ihan Selänteen tasoa ole tuossa pappa-kunnossa. Itkeminen ei auta vaan täytyy oppia kestämään peliä. SUmmanenkin on valmentanut Venäjällä jossa pelaa joukkueellinen gooneja. Huuteliko sielläkin vieraisiin pöytiin?! Olen aina arvostanut Summasta siinä ettei kumartele ketään ja huutaa jokaiselle pelaajalle jos rupeaa olemaan liian suuri stara. Myöskin aikanaan maajoukkueen aikaisia toimia pidän erittäin suuressa arvossa kertoessaan totuuksia Kurrin muijasta ja Niinimaasta mutta nyt se voitiin heittää WC:stä alas.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Raimo pystyi esittää normaalia pari viikkoa mutta tiedossahan on ollut vuosikymmeniä miehen ttasapainottomuus. Hauska näitä on seurata, ei siinä mitään.
Toivon vain ettei taklaukset häviä kokonaan kun aika isolla prosentilla aina sattuu kun taklataan. Ville Peltosen viiminen vuosi on varsinainen via dolorosa. Ihan normi niitti mastolta eikä Martin otteissakaan juuri vikaa ollut. Päät kolisee toki plekseihin molemmissa.
Nykopp nyt on jääkiekkoilijanakin aika kaukana älymystöstä, noin kuullun perusteella.
Ansiokas YouTube video tuo linkitetty.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nordlund taklaa ihan puhtaasti Peltosta mutta koska masto on pitkä, taklaus näyttää hurjalta. Kuitenkin nyt jo voidaan todeta, että Peltonen ei kuulu enää tälle tasolle kun jatkuvasti on kanveesissa. Olen juuri sitä mieltä, että pelit olisi kuulunut loppua jo mestaruuteen sillä ei hän nyt ihan Selänteen tasoa ole tuossa pappa-kunnossa.

Tähän on pakko tarttua. Ensinnäkin Peltonen on ollut kaksi kertaa kanveesissa, tämän taklauksen jälkeen ja kun vedettiin poikittaisella päähän takaapäin. Ei se ole jatkuvasti kanveesissa ollut. Ja kyllä Peltosen pelillinen taso riittää liigaan kevyesti. Villellä taitaa olla IFK:n kovin p/o ja +/- on huikea +17. Tämä siis koko kauden sekaisin olleessa joukkueessa jossa toiseksi kovimmalla on +3. +/- on muuten parempi kuin yhdelläkään sarjajohtaja Jokereiden pelaajalla.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kronologisin viiruin:

- mikä ihme lällätys ämyreistä soi juuri ennen kiekon pudotusta? Todellinen antikliimaksi

- ensimmäinen erä HIFK:lta vahvaa ja taitavaa näytöstä, osin Jokereiden perjantaisen pelin turvin

- ensimmäinen erä Jokereilta selviytymistä, Kilpeläisen ja hukattujen maalipaikkojen turvin

- HIFK:lla ei kuittivihkoa. Nybondas unohti "Vopatin", kun kasasi joukkueen. HIFK:n kapteeni lanattu unten maille kahdesti ilman edes tönäisyä kuitiksi, mikä muodostaa jo tilastollisen otannan

- Summanen lapsen tasolla. Olin aivan ensimmäisten joukossa, ellen ensimmäinen, ehdottamassa Summasta Sormusen paikalle, mutta nyt nolottaa. Jos on asiaa, se täytyy pystyä kommunikoimaan kuin täysvaltainen henkilö

- Karma lunasti Monivedosta

- Paska maku suussa. Missä olet, HIFK?
 

OlviTenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
AVS
Linkataas tähän parin pelaajan Twitter-päivitykset myös:

Twitter / juhanijasu: Väitän, että tossa ...

"@juhanijasu
Väitän, että tossa Nordlund-Peltonen keississä ei olis tullu loukkaantumista turvakaukalossa. Eihän toi TAKLAUS osu päähän? #smliiga"

Twitter / Pessotto29: @juhanijasu komppaan sua junnu ...

"@Pessotto29
@juhanijasu komppaan sua junnu tässä. Hifk:n hallissa liigan vaarallisin kaukalo!"

Muutama puusilmä täältä vielä tosiaan löytyy, jotka tuossa näkee jonkun rikkeen. Edelleenkin olen sitä mieltä, että jopa 2min olisi ollut liikaa.

Tuossa joku tarkensikin, ja kyllä: kiekko tulee saada haltuun. Videolta kuitenkin näkee, että Ilarin heittämään kiekkoon tuleva hyökkääjä (videolta en saa selvää kuka) saa kuljettaa kiekkoa pienen hetken ennen vihellystä. Loukkaantumistilanteissa ja törkeissä rikkeissä tuomarit tuppaavat viheltää pelin poikki aika nopeasti ja jopa ennakoiden, nyt sitä ei tapahdu. Ihan selvä juttu, että kumpikaan ei siinä ensin nähtävästi rikettä nähnyt.

Eihän siinä rikettä tapahtunutkaan, ei sillä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
En lähde ottamaan kantaa taklausten puhtauksiin, mutta Mosesin tilannetta katsellessa lähes sattui omassakin olkapäässä/hartiaseudussa. Solisluun murtuma (tällaisesta taisi olla juttua jossain?) kuulostaa aika realistiselta arviolta.

HIFK-Jokerit ja Jokerit-HIFK ovat karanneet hallinasta niin kauan sitten ja niin monella tasolla, että kaikki lisäsanat siitä valuvat kuin vesi hanhen selästä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat
Ei vittu, ei vaan voinut tsiigaa tota lehdistötilaisuutta loppuun. Ramilla taitaa kyllä nyt olla siellä kalsariosastolla vähän pyykättävää...

Paska tsägä molemmissa loukkaantumisissa. Ei olis tähän peliin tarvinnut tulla yhtään. Nyt saa taas paskalehdet otsikoita ens vkolle. Esko löytää uusia todisteita ja ehkä jopa ääninauhojakin kaivellaan jostain kätköistä, samalla paljastetaan, että suurin saatana itse eli Jarkko on syyllinen hevoslihakohuunkin. Kannattaa jättää suosiolla ne urheilulehden huomionhakuiset jutut lukematta ja tsiigaamatta.

Kielletään ne taklaukset kokonaan ens vuoden liigassa ni eipähän tartte arpoo sen jälkeen mihin osu ja mihin ei. Liigalla olis oikeesti tekemistä kiirehtiä ne turvakaukalot joka halliin vähän saatanan äkkiä, aika monelta loukkaantumiselta olis vältytty, mikäli ne olis jo pakolliset.

Itse pelistä sen verran, että tiukkaa oli. Kilpeläinen ja joukkueen tiukka puolustuspeli tänään tärkeimmät tekijät kahteen pisteeseen. Kolmas peli neljään päivään näkyi ehkä vähän suorituksessa, viikon huili tulee kyllä hyvään saumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös