Soppa Sormusen lähtölaskenta

  • 2 179 676
  • 7 196

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Vastaan suoraan kysymykseen; Minulla on tästä tietoa, ei luuloa. HIFK:n hallitus ei ole mikään suljettu yhteisö. Moni muukin kuin minä tuntee sieltä jengiä. Mitä ihmeellistä siinä on? Ja yhden kanssa meikäläisellä on duuniyhteys, joka oli olemassa jo vuosia ennen ko.henkilön hallituspaikkaa. Mulle on sinänsä yhdentekevää, uskotko tätä tai sitä, että Dinojen sana painaa yhä. En itse asiassa voi sille mitään, jos et usko. Tässä yksi esimerkki viime ajoilta: Ville Peltonen on toiminut sillanrakentajana HIFK:n hallituksen ja Sumon välillä. Villen mielipide otetaan huomioon, mutta ei se taida nyt auttaa. Mun käsityksen/tiedon mukaan Raadon kannatus on 50/50. Ja mitä pidemmälle aika tiimalasissa valuu, sitä vähemmän todennäköistä on se, että Raato tulee. Valitettavasti.

En kritisoinut tässä sinun kirjoituksia ja kommenttejasi. Ne ovat varmasti paikkaansa pitäviä. Vaan yleistä meininkiä ja kirjoittelua "kääpiöistä" ja Summasesta. Kääpiöillä taidettiin viitata Mobergiin ja Heinoon jotka eivät ole enää vuosiin kuuluneet Oy HIFK Hockey Ab:n hallitukseen vaikka niin täällä on useampaan otteeseen kirjoitettu.

Summasta en hirveästi hingu HIFK:n päävalmentajaksi, mutta jos Ville Peltonen hänet haluaa niin pitäisi sitä tahtoa myös isompien pomojen kuunnella, koska halutessaan Peltonen on HIFK:n tulevaisuuden avainhenkilöitä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
baddinki: Kiitos vastauksesta ja piis vaan män. Samaa mieltä ollaan yleensä lähes kaikesta.

Ja hei - nyt näyttää siltä, että mitä pidempään kestää, sitä paskempi meininki on toteutumassa. Jääkö meille tästä vain Soppa käteen? Ainoa selitys: HIFK ei ole päässyt valmentajaehdokkaan kanssa sopimukseen ja joutuu syömään sanansa: Soppa lähtee. Sanokaa mulle, että tämä skenaario ei toteudu...pliis!
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Kait Sopallakin on jotain itsetuntoa ja kunniaa. Ei kait se missään säkissä elä. Pakkohan sen on tietää, että valmentajaa ollaan vaihtamassa. Eihän se voi tämmöisen jälkeen jatkaa. Minimissään tässä on mennyt luottamus työnantajaan.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Voisko nyt saatana alkaa tapahtumaan jotain. Ja en siis halua mitään vitun pizzapas*a reseptejä vaan UUDEN VALMENTAJAN!! Perkele, kun on vaikeeta valmentajia vapaana enemmän, kun ikinä ja mitään ei vittu tapahdu. Tää on meidän IFK.. valitettavasti.
 
Ja hei - nyt näyttää siltä, että mitä pidempään kestää, sitä paskempi meininki on toteutumassa. Jääkö meille tästä vain Soppa käteen? Ainoa selitys: HIFK ei ole päässyt valmentajaehdokkaan kanssa sopimukseen ja joutuu syömään sanansa: Soppa lähtee. Sanokaa mulle, että tämä skenaario ei toteudu...pliis!

Itse olen ainakin edelleen vahvasti siinä käsityksessä, että soppa lähtee vaikka penkin taakse tulisi itse Papa Frank. Olen kuullut, samoin kuin olet itse tuonut esille, että IFK on yhteistökumppaneilleen jo kertonut Sopan ajan olevan lopussa. Nyt ilmeisesti sitten väännetään yksityiskohdista valmentajaehdokkaan kanssa.

Vaihtoehtoisesti voi olla kyse siitä, että päinvastoin kuin eilen minulle kerrottiin, myös Pennanen lähtee ja nyt ehdoista sovitaan uuden ykkösen kakkosmiehen kanssa. Toisinsanoen IFK julkistaisi kerralla koko paketin.
 

scholl

Jäsen
Täytyy näin naapurin puolelta tylsän työpäivän kunniaksi ottaa kantaa teidän valmentajakuvioihinne. Ihmettelen, kuinka moni teistä on valmis harkitsemaan Peltosta osana jopa ensi kauden valmennustiimiä. Kaverilla on varmasti kaikki edellytykset luoda menestyksekäs valmentajaura, mutta tällä hetkellä varsinainen valmennuskokemus on vielä tasan nolla. Eikö tämä ole nimenomaan sitä hyväveli-meininkiä?

Ei, katsopa case Sami Hyypiää. Toki pitäisin parempana kuten Hyypiänkin kanssa tehtiin sellaista systeemiä, että VP kävisi valmentajatutkinnon ja samalla kävisi muutamia viikkoja tutustumassa tarkemmin valmentajan hommaan vaikkapa P-Amerikassa. Osaksi sitten toimisi IFK:n valmennustoiminnassa mukana, mutta ei minään päätoimisena kakkosvalmentajana. Uskon, että miehellä on valtavasti osaamista jo nyt, mutta tutkinto on hyvä olla olemassa ja peliuran jälkeen voi olla parempi sellainen rennompi vaihe, jolloin ei ihan suoranaista vastuuta ole. Siitäkin huolimatta onnistumisen mahdollisuus ei ole kiinni siitä, onko kokemusta vai eikö, jostakin on lähdettävä. Kun puhutaan siitä, että joku on osana valmennustiimiä niin silloin siinä pitää olla ne ykkösnimet sellaisia osaavia mentoreita, joilta VP voi oppia. Toki on oppinut jo paljon pelaajauransa aikana, mutta valmennusporukassa toimiminen on kuitenkin uusi juttu ja eri maailmansa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ja hei - nyt näyttää siltä, että mitä pidempään kestää, sitä paskempi meininki on toteutumassa. Jääkö meille tästä vain Soppa käteen? Ainoa selitys: HIFK ei ole päässyt valmentajaehdokkaan kanssa sopimukseen ja joutuu syömään sanansa: Soppa lähtee. Sanokaa mulle, että tämä skenaario ei toteudu...pliis!

Mulla on ainakin fiiliks, että vituiks meni. Jos halu diiliin Summasen kanssa olis yksimielinen niin meillä olis jo uusi päävalmentaja. Viimeistään maikkarin uutisesta tuli se tunne, että näillä mennään ainakin toistaiseksi.

Linkki mtv3:n sivuille: HIFK vaihtaa valmentajaa? - "Ei ole poissuljettu vaihtoehto" - MTV3.fi - Urheilu - Jääkiekko - SM-liiga

Jutussa Kölli puhuu seuraavien pelien merkityksestä. Onko Sopalle todella annettu lisäaijan lisäaikaa?! Ensi vuoden puolella vaihtaminen vasta tyhmää olisikin koska menetetään arvokasta treeniaikaa mahdollisen uuden koutsin johdolla nyt kun on löysempi ohjelma pelien suhteen...
 
Viimeksi muokattu:

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaihtoehtoisesti voi olla kyse siitä, että päinvastoin kuin eilen minulle kerrottiin, myös Pennanen lähtee ja nyt ehdoista sovitaan uuden ykkösen kakkosmiehen kanssa.

Tämän saa hyvällä tahdolla kuulostamaan Summaselta, eli sanelee itse kenen kanssa tekee jos tekee. Sinänsä kenkku juttu Pennasen kannalta, taisi olla penaalin kahdesta kynästä se terävämpi.

Tiedotetta MaGin uudesta HIFK-drinkistä odotellessa.
 

fakiiri

Jäsen
Kyllä valitettavasti Kife ja Moppe edelleen omaavat sananvaltaa IFK:ssa, liikaa. Mun mielestä aika ajoi heidän ohitseen jo reilut 20 vuotta sitten, mutta nämä kaksi hahmoa seikkailevat IFK:ssa niin pitkään kuin henki kulkee. Näin se vain on.

Ja mikään salaisuus ei ole, että Moppe ei voi sietää Ramia. Moppe kertoo elämäkerrassaan, miten kamalasti Rami käyttäytyi.

Eikä välejä varmaankaan paranna se, että Moppe todisti Ramia vastaan oikeudenkäynnissä, jossa Summanen haki korvauksia Iltalehdeltä. Jutussa kuvailtiin: "Summanen olisi ihmissuhdetaidoiltaan täysin kyvytön ja vainoharhainen, että hän käyttäytyisi aggressiivisesti eikä hänellä olisi mahdollisuuksia työskennellä pitkää aikaa yhdessä paikassa käytöksestään johtuen”. Rami haki oikeudessa kunnianloukkauksesta korvauksia, Moppe ja moni muu todisti oikeudessa, miten hän käyttäytyy ja korvausvaade meni nurin.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän kuitenkin tuleva ykkönen päätä apuvalmentajansa, ja pelaajat elävät sitten sen mukana.
Jeps... mun ajatuskatko. Ideana oli viestittää, että Pennasen pitäisi mennä Sopan kanssa samalla oven avauksella, jos vastustusta on häntä kohtaan pelaajistossa 10%+. Tämä sen takia, että paskomisen jälkeen ei riitä pieni pyyhkäisy, vaan loppupäivä on miellyttävämpi olla, kun takamus on pyyhitty huolella...
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
PS1. Jos joku sanoo Jatkoajassa, että ei täällä ole tietoa kenellekään muullakaan, koska mulla ei ole, niin tätä logiikkaakaan ei tee todeksi se, että se on kirjoitettu Jatkoajassa.

Vastataan vaikka huuteletkin takavasemmalta, tämäkin kun lienee epäsuora vastaus aiempaan kommenttiini. En suinkaan todennut, ettei kenelläkään ole kyseistä tietoa, vaan, että harvalla tänne kirjoittavalla on. Siinä on aika iso ero. Ja aiempi kritiikkini ei ollut suinkaan kohdistettu sinulle, vaan sille yleiselle konsensukselle täällä, että dinot pitävät kaikkia lankoja käsissään ja hallitus on pelkkä kumileimasin. Joka toinen kirjoittaja huutelee täällä jotain country clubista, vaikka harvalla on oikeasti mitään käsitystä, miten asiat menevät.

En epäile väitettäsi, että "dinoilla" on vielä paljon vaikutusvaltaa IFK:n päätöksenteossa. Mutta koska en asiasta itse mitään tiedä, en myöskään ala jauhaa täällä repeatilla mitään CC-shittiä johonkin hassunhauskaan stigu-tyyliin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
"Helsinkiläiset pelaavat ensi viikolla kaksi ottelua, mutta lopullisten johtopäätösten aika on vasta joulun jälkeen."
Ehkä tässä on se totuus, että esim. verosyistä HIFK ei saa v. 2012 puolella vaihdettua Soppaa Rautakallioon tai Summaseen, oma arvaus, ei faktatietoa.
Jos Johanneksen ym. skenaario pitää paikkansa, niin on tää jumalauta kautta aikojen FARSSI. Jopa Sir. Penan ajat alkavat vaikuttaa ammattimaisilta tämän rinnalla.

Jos nyt oikein ymmärsin näistä JA:n kirjoituksista, niin Sopan lähtö on jo sinetöity (sponsoreille ilmoitettu jne.)? Mikäs vitun järki on roikuttaa hirressä olevaa valmentajaa mukana? Eikö olisi molemmille osapuolille helpompaa sanoa jo nyt: tack och adjö? Jotain puhetta on ollut, että Pennanen jatkaisi, niin eikö jumalauta Soup voida heittää mäkeen, ja antaa Pennasen vetää nuo 4 matsia ennen vuodenvaihdetta? Jos Pennanen lähtee samalla ovenavauksella, niin annetaan vaikka Jannen tai A-junnujen koutsin vetää nuo 4 ottelua? Jos kerran Sopan&Pennasen asema pelaajien silmissä on nollatasoa, niin minkä helvetin takia niitä roikutetaan mukana? Tietenkin on mahdollista IFKn kohdalla, että ollaan taas luovutettu tämän vuoden osalta!
 

scholl

Jäsen
"Helsinkiläiset pelaavat ensi viikolla kaksi ottelua, mutta lopullisten johtopäätösten aika on vasta joulun jälkeen."
Ehkä tässä on se totuus, että esim. verosyistä HIFK ei saa v. 2012 puolella vaihdettua Soppaa Rautakallioon tai Summaseen, oma arvaus, ei faktatietoa.
HIFK vaihtaa valmentajaa? - "Ei ole poissuljettu vaihtoehto" - MTV3.fi - Urheilu - Jääkiekko - SM-liiga

ei pidä paikkansa. Kuten olen aiemmin todennut niin Rautakallio ei ole ollut Suomesta pois muuttovuosi + 3 vuotta, joten hän on ollut koko ajan yleisesti verovelvollinen Suomessa. Latvia on EU-maa, joten sellaisen maan kanssa on varmasti verosopimus. Rocky joutuisi siis maksamaan vain Suomessa tienaamistaan veroa tänne toki veroprosentti voisi määräytyä aika korkeaksi, kun se menisi kokonaistienestien mukaan, mutta mitään väliähän sillä ei ole meneekö yhden kuukauden palkasta enemmän vai vähemmän veroa. Samoin kuten JHag sanoi niin en itsekään usko Summasen olevan kirjoilla Venäjällä, se mahdollistaisi vain 6vrk kuukausittaisen oleskelun Suomessa, enkä usko sen sopivan Ramille.
 

scholl

Jäsen
Mikäs vitun järki on roikuttaa hirressä olevaa valmentajaa mukana? Eikö olisi molemmille osapuolille helpompaa sanoa jo nyt: tack och adjö? Jotain puhetta on ollut, että Pennanen jatkaisi, niin eikö jumalauta Soup voida heittää mäkeen, ja antaa Pennasen vetää nuo 4 matsia ennen vuodenvaihdetta? Jos Pennanen lähtee samalla ovenavauksella, niin annetaan vaikka Jannen tai A-junnujen koutsin vetää nuo 4 ottelua? Jos kerran Sopan&Pennasen asema pelaajien silmissä on nollatasoa, niin minkä helvetin takia niitä roikutetaan mukana?

Tässä on kuin Finnair kyseessä. Kysymyshän on siitä, että ei voida jäädä täysin ilman valmentajaa, jos uuden kanssa ei ole vielä asiat sovittu. Niinpä ainakin itse säästäisin Pennasen toistaiseksi. Soppa ei ole saavuttanut sitä menestystä, jota IFK:ta johtavan päävalmentajan pitää saavuttaa. Pitäisi tapahtua seuraavat asiat: 1. Soppa pihalle, 2. Pennanen ottaa valmennusvastuun, 3. uusi päävalmentaja kiinnitetään, 4. uuden päävalmentajan kanssa katsotaan löytyykö Pennaselle roolia vai eikö. Fakta on kuitenkin se, että Pennasen alaisuudessa joukkue menestyi paremmin ja Soppa on kantanut päävastuun menestyksestä. Ei molempia voi kenkiä pihalle varsinkaan, jos päävalmentaja ei ole tiedossa. Soppa sen sijaan pitää laittaa pihalle alta nanosekunnin, jotta annetaan signaali, että kyllä urheilullisesta menestyksestäkin kannetaan huolta.
 

trap

Jäsen
Luulen jopa, että Soppa pärjäisi 2/3-valmentajana, mutta sellaista jojotteluahan ei nyt voi tehdä. Muistetaanpas esimerkiksi Hantta Virran kaari. Hän epäonnistui ensimmäisessä yrityksessään 1-koutsina ja sai lähteä Suikkasen tieltä. Nyt hän on kolmosena liigaa johtavan joukkueen tiimissä.
Korjattakoon nyt sen verran, että Bluesissa tehtiin tätä hyödytöntä jojottelua juurikin Hantan aikaan ja Hantta toimi Espoossa päävalmentajana ennen TPS:ää.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt ihan oikeasti uusi nimi esiin sieltä jo. Ihan sama, aloittaako 1.1.2013 vai tänään, mutta kannattajat tarvitsevat nyt sen tiedon, että uusi 1-koutsi on kehissä pian! Jos IFK:ssa mokataan tämä homma, niin se kuuluu kyllä mokaamisten raskaimpaan sarjaan ihan kertaheitolla.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Jos (ja ilmeisesti kun?) tänäänkään ei mitään tapahdu, niin ei voi kuin hymähdellä näille palstatotuuksille. Joku tietäjä sanoo, että uusi valmentaja, "Rautakallio, mutta mahdollisesti Summanen", on tyyliin sopimusta vaille valmis ja Soppa on jo käytännössä potkittu pihalle; täällä tukkiutuu koko palsta tiedotetta janoavista IFK-kannattajista, joista valtaosa ei ole nukkunut pariin vuorokauteen näpytellessään F5:sta Jatkoaika.comissa. Samaan aikaan joukkueen johto hykertelee partaansa ja lisää kotisivuille The Tiedotteen; Märkä-Simon pastareseptin.

Legendaarista!
 

Smeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pitihän se arvata, että tästäkin käteen jäi vain täys farssi. Aikalailla ensimmäinen kerta kun alan ihan oikeasti menettämään toivoni IFK:n suhteen. Kiinnostus alkaa lähentelemään nollaa, niin kannattajissa kuin mediassakin.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Soppa ei tule saamaan kenkää ennen tammikuuta. Joulutauko annetaan aikaa vielä treenata ja näyttää "uuden terveen joukkueen" kanssa mihin pystyy. Eihän se mihinkään pysty, mutta sitten on jo taas kalenterivuosi ja kausi siinä vaiheessa, että ei laivaa enää käännetä, joten turha ruveta erottelemaan valmentajaa ja maksamaan kalliilla uutta projekti-heppua kevääksi, kun pitäisi keskittyä ensi kauden valmentajan kiinnitykseen.

Eihän se taas vahvasti mennyt.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Nyt ihan oikeasti uusi nimi esiin sieltä jo. Ihan sama, aloittaako 1.1.2013 vai tänään, mutta kannattajat tarvitsevat nyt sen tiedon, että uusi 1-koutsi on kehissä pian! Jos IFK:ssa mokataan tämä homma, niin se kuuluu kyllä mokaamisten raskaimpaan sarjaan ihan kertaheitolla.

Ai onko se mokaamista kun sitä ei tiedota tiettyyn hetkeen mennessä, kun täällä luullaan että se tapahtuu just nyt?

HIFK:lla on seuraava peli 18.12. niin ei se nyt muuta mitään että minä päivänä he sen uuden valmentajan ilmoittavat.

Nykyinen HIFK kun ei tiedottele keskeneräisistä asioista eikä niitä tietoja vuoda samalla tavalla kuin Penan aikana niin aika moni täällä tulkitsee sen niin että HIFK istuu tumput suorana.

Soppa saa potkut, se on varma. Uusi päävalmentajakin tullaan tiedottamaan, sekin on varma.

Mikä ihme kiire täällä vaivaa? Kärsimättömien jatkisfanienko takia HIFK:n pitäisi tiedottaa ennen kuin homma on valmis ja nimet paperissa?

Ja miksi ihmeessä kannattajat tarvitsevat sen nimen just nyt heti? Suurimmalle osasta HIFK-faneja riittää että seuraavassa pelissä on uusi valmentaja. Täällä pitäisi saada kaikkihetinyt.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Ei tähän ketjuun ole tullut kuin kymmenen lisäsivua eilisestä lähtien ja kello on vasta vähän reilu kaksi. Toki aikaa on vielä todella paljon, mutta jos tänään lopulta mitään ilmoitusta ei tule niin tämä ketju nousee malliesimerkiksi siitä kuinka palstatotuudet ja ES-Seppäset dominoivat keskustelua.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Mikä ihme kiire täällä vaivaa? Kärsimättömien jatkisfanienko takia HIFK:n pitäisi tiedottaa ennen kuin homma on valmis ja nimet paperissa?

Arvon herra Somerjoki on nyt liian kauan istunut herrain pöydässä, kaukana rahvaan huolista, kun teksti on tätä luokkaa. Itse allekirjoitan tuon suunnitelman, ettei keskeneräisistä asioista huudella, mutta mikäli IFK on jo tiedottanut tärkeimmille sponsoreilleen, miksi se sivuuttaa sen keskeisimmän sidosryhmänsä? Ei kai siellä nyt ajatella, että tieto pysyisi "pienessä piirissä"? Jatkoajan fanikunta on toki pieni, mutta äänekäs vähemmistö. Väittäisin silti ns. suuren yleisönkin olevan kiinnostunut kuulemaan, mitä joukkueessa tällä hetkellä tapahtuu. Sen sijaan IFK laittaa Kölli Kortelaisen asialle puolustamaan Sormusta julkisuudessa ja vetämään jotain savuverhoa asian ylle.

Sum summarum, miksi toitottaa periaatteita "keskeneräisistä asioista ei tiedoteta" ja piiloutua niiden taakse, kun se ei enää oikein pidä paikkaansa tässä keississä? Syynä ei voi olla se, ettei haluttaisi paljastaa kandidaateille neuvotteluja käytävän usean ehdokkaan kanssa - Suomen pienissä piireissä tällainen asia ei pysyne salassa muutenkaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool

Pelisilmää täytyy olla "asiakas"tyytyväisyyteen. Jos uusi nimi on heittää jo nyt kehiin varmana joko seuraavaan peliin tai 1.1.2013 alkaen, niin nyt olisi ollut täydellinen hetki tehdä se tässä tauon aikana ennen joulua, kun kaikki tietävät miten tuskainen IFK-fanien syksy on ollut. Ei tämä nyt pelkästään mikään jatkoaikaspektaakkeli sentään ole... kyllä siellä hallilla on ollut silminnähden tuskaista porukkaa ihan nurkat täynnä, ja Soppa ulos on raikunut aika äkäiseen sävyyn monen suusta.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Siihen tämä homma perustuu, yksi kertoo huhun jonka kuullut kaverin kaiman kummin isän työkaverilta. Pistää sen tänne ja sitten toinen kertoo toisen varmana tietona. Hienoa lukea miten varmaa tietoa kenelläkin on julkaista. Tämän päivän HIFK on eri kuin sirPentin aikana kun anniskeluravintolasta voi kuulla ketä tulee ja mistä. Portit on sulkeutunut varmoilta lähteiltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös