Soppa Sormusen lähtölaskenta

  • 2 179 662
  • 7 196

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omalla tavallaan tuntuu pahalta nuoren päävalmentajan puolesta, että uran ensimmäinen iso pesti on noin haasteellinen eli yhdessä maamme seuratuimmista urheiluseuroista maan ykköslajissa eli niissä kuuluisissa kirkkaissa valoissa, saattaa olla muutama uneton yö Sopalla edessä kun pohtii ja pelkää mitä tämä teki koko valmentajanuralleen.


Tässä on hyvä pointti mitä kunkin sopii miettiä. Täällä aika ajoin toivotetaan Soppaa henkilökohtaisesti vittuun tms., mutta kannattaa muistaa kaverin varmasti tehneen parhaansa ja moni kaveri vastaavassa tilanteessa ei selviä murenematta. Kyllähän sen näki noista viimeisistä otteluhaastiksista, kuinka on mies hajalla ja alla unettomia öitä. En tarkoita, että pitäsi nyt erityisesti jotain sääliä, mutta realiteetit on hyvä ottaa huomioon. Ei tuolta pallilta ole esim. todellakaan helppoa luopua itse, koska usko parempaan pitää moottorin hengissä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olet täysin oikeassa. Otin kantaa vain Jhaqin hehkuttamiin mestaruuksiin, joista on jo hieman aikaa.

Mun pointtini oli ennemmin osoittaa Rockyn olematon valmentajamenestys vrt. Raato. Suomeksi sanottuna: Summasen cv on helvetin paljon parempi kuin Rautakallion.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Iker: sääli on sairautta, vai miten se menikään...

Kyllähän varmasti jokainen meistä toivoi Sopan onnistuvan, mutta ei niin ei. Aikaa ainakin annettiin ihan tarpeeksi ja olihan siellä yksittäisissä peleissä sitä pientä pelisuunnitelman ja punaisen langan pätkää jo havaittavissakin.

Harmittavaa vaan, että parempia pelejä seurasi aina huono tai useampikin huono peli, mikä menee mun mielestä täysin valmennuksen piikkiin. Jos kerran joukkue osoittaa, että pystyy omaksumaan ja toteuttamaan ainakin osaltaa sovittuja systeemeitä, miksi ei sitä pystyisi seuraavassa pelissä tekemään. Valmentajien tehtävähän on valmistaa joukkue peleihin ja tässä on suurimmalta osalta epäonnistuttu ja pahasti, vaikka kuinka Pennanen laittaisi vastuuta kokeneiden pelaajien huonon valmistautumisen piikkiin.

Ei muutakun uutta kaveria sisään!
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Samaa mieltä kuin Iker ja Bismarck.

Soppa on nähty, mutta en minä hänelle henkilökohtaisesti mitään pahaa toivo. Kokematon kaveri joutui hyppäämään puikkoihin aika epätoivoisessa paikassa ja epäonnistui. Toivoisin hänen itsensäkin kannalta, että tämä amok-juoksu loppuisi jo tänään ja hän pääsisi johonkin nuolemaan haavansa rauhassa.
 

Fordél

Jäsen
Tässä on hyvä pointti mitä kunkin sopii miettiä. Täällä aika ajoin toivotetaan Soppaa henkilökohtaisesti vittuun tms., mutta kannattaa muistaa kaverin varmasti tehneen parhaansa ja moni kaveri vastaavassa tilanteessa ei selviä murenematta. Kyllähän sen näki noista viimeisistä otteluhaastiksista, kuinka on mies hajalla ja alla unettomia öitä. En tarkoita, että pitäsi nyt erityisesti jotain sääliä, mutta realiteetit on hyvä ottaa huomioon. Ei tuolta pallilta ole esim. todellakaan helppoa luopua itse, koska usko parempaan pitää moottorin hengissä.

Näin se on ja tämä on syytä huomioida. Seuralle ja faneille kyse on vain valmentajan vaihdoksesta. Toiminta jatkuu uuden käskijän alaisuudessa ja edellinen kaveri unohdetaan nopeasti.

Fanienkin on syytä ymmärtää, että henkilökohtaisella tasolla kyse on todella isosta tapahtumasta, pahimmillaan jopa tragediasta, joka jättäänee isot jäljet Soppaan. Potkut uran alkuvaiheessa ja unelma valmentajuudesta on kärsinyt ison kolauksen. Todennäköisesti Soppa ei tule saamaan ihan heti edes kunnon näytönpaikkaa vaan joutuu aloittamaan jollain tapaa ihan alusta. Jokainen voi vain kuvitella vastaavaa tapahtumaa omalle työuralleen ja sen alkuvaiheeseen.

Toisaalta tämäkin pitää kääntää voitoksi. Sopalla on takana hyvin kova ja opettava kokemus. Toivoittavasti kun tästä kolauksesta toipuu, osaa ottaa virheistään opiksi, kehittyä ja tulee entistä vahvempana takaisin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei kai kukaan aikuinen järkevä ihminen oikeasti ole täällä kritisoinut Soppaa ihmisenä? Valmentajana hän on ollut huti ja kyllä mä väittäisin, että jonkunlainen valmennuslahjakkuus olisi jo näkynyt. Jos sitä olisi ollut. Soppa muistuttaa hyvin paljon Samu Kuitusta. Voi tehdä tärkeää duunia organisaatiossa, mutta kaikkien paikka ei kertakaikkiaan ole eturivissä. Luulen jopa, että Soppa pärjäisi 2/3-valmentajana, mutta sellaista jojotteluahan ei nyt voi tehdä. Muistetaanpas esimerkiksi Hantta Virran kaari. Hän epäonnistui ensimmäisessä yrityksessään 1-koutsina ja sai lähteä Suikkasen tieltä. Nyt hän on kolmosena liigaa johtavan joukkueen tiimissä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni Raato on kirjoilla Suomessa, ei Venäjällä. Mutta tässä koko casessa kiinnitetään mun mielestäni liian paljon huomiota ajankohtaan.
Ainakin Summanen hengailee täällä jatkuvasti. Mikäli Raato on Suomessa kirjoilla, niin tilanne verovelvollisuuden suhteen ei muutu siitä mihinkään, jos hän ottaa Suomessa duunin vastaan.

Toivottavasti tänään kuullaan uutisia. Sanon jo etukäteen, että lähes mikä tahansa muutos tässä tilanteessa on toivottava, mutta kaksikko Rocky/Pennonen on jonkinasteinen pettymys.

Toivottavasti Soppa saa viimeistään ensi kaudeksi uuden mahdollisuuden muualla, vaikka varsin selvää onkin, että seuraava osoite löytyy joltain muulta sarjatasolta. Kyllähän Soppa tuli hankalaan paikkaan ja etuajassa päävastuuseen.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Sanon jo etukäteen, että lähes mikä tahansa muutos tässä tilanteessa on toivottava, mutta kaksikko Rocky/Pennonen on jonkinasteinen pettymys.

Kyllä on ja pahoin pelkään että juuri näinhän tässä taas käy. IFK kusee tänkin homman!
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Olen niin pettynyt, että ei ole tullut tiedotetta vieläkään. Sopalla vaan loppu kausi! *hymiö*
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en ainakaan osaa tästä jamasta Soppaa kritisoida sen suuremmin vaan sysään syyt aika kylmästi 70-% ja 30-% jaolla ensin Petun ja sitten vasta Nybondaksen niskaan. Ei se Sopan vika ole, että hänet palkattiin hätähankintana täysin alikoulutettuna sekä sopimattomana SM-liigan kiittämättömimpään pestiin.

Jos meille nyt tosiaan se Rocky meinataan roudata, niin se olisi kyllä täysin katastrofaalinen hankinta HIFK:n osalta. Mentäisiin taas sieltä mistä aita on matalin ja menestyshaaveet voitaisiin heittää samantien romukoppaan. Rockyn mahdollinen signaaminen edustaa minulle juurikin sitä ''penailua'', josta meidän piti päästä Pentin mukana eroon... Jos tämän kauden vaihtoehdot ovat a) Sormusella jatkaminen b) Rautakallion signaaminen loppukauden + 2 kautta kestävällä sopimuksella niin mieluummin menisin loppukauden Sopalla kuin katselisin Rautakallion HIFK:ta 2,5 kauden ajan ja katselisin kauden 12/13 loppupuoliskolla, jotain varteenotettavaa valmentaja kanditaattia... Toki Rockyn signaaminen vain loppukaudeksi tuottaisi edes pienen toivonkipinän, mutta realistisesti ajatellen se tuskin tuottaisi sen kummoisempaa muutosta nykyiseen alennustilaan. Sitten taas reagoimattomuus viestisi siitä, että tämä kausi ollaan jo luovutettu ja se ei ole missään olosuhteissa hyväksyttävää HIFK:n kokoiselle SM-liigajoukkueelle...

Vittu minkä sopan(heh) HIFK on onnistunut taas keittämään...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vittu minkä sopan(heh) HIFK on onnistunut taas keittämään...

Suurimmasta osasta samaa mieltä, mutta kai Sopallekin kuuluu edes 1% (itse asiassa enemmänkin) tästä katastrofista. Siitä ei päästä mihinkään, että hän on ollut valmentajana kyvytön. Ei olisi kannattanut ottaa vastaan sellaista duunia, mihin ei pystytä.

Jos Rocky tulee, niin HIFK voisi samantien signata itse Penankin takaisin. Sitten Frank, Kibe, Pena ja Rocky tekisivät päätöksiä konjakkia siemaillen. Nyballe vaan ilmoitetaan, että signaapas poika nämä pari pelaajaa, mitä me sulle heitetään.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suurimmasta osasta samaa mieltä, mutta kai Sopallekin kuuluu edes 1% (itse asiassa enemmänkin) tästä katastrofista. Siitä ei päästä mihinkään, että hän on ollut valmentajana kyvytön. Ei olisi kannattanut ottaa vastaan sellaista duunia, mihin ei pystytä.

Olet oikeassa, että Sopalle kuuluu myös osansa tästä sopasta(miten lopetan?). Yritin tässä kuitenkin hahmotella itselleni HIFK:n tämän kauden kulumista ns. ''isossa kuvassa'' ja niinpä jätin Sopan epäonnistumisen mainitsematta, mutta onhan se kuitenkin aivan itsestäänselvä asia, että myös hän epäonnistui tehtävässään. Tästä huolimatta en osaa Soppaa hirveästi tästä nykyisestä alennustilasta syyttää, kun hänellä ei ollut alun alkaenkaan mitään edellytyksiä toimia HIFK:n päävalmentajana menestyksekkäästi ja Nybondaksen olisi pitänyt tämä nykyisessä virassaan tietää. Olisihan Soppa tietenkin voinut kieltäytyä päävalmentajan pestistä, mutta pääsyylliset ovat mielestäni törkeän oharin tehnyt Petri Matikainen sekä kardinaalisen surkean korjausliikkeen tehnyt HIFK:n urheilutoimenjohtaja Tom Nybondas.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Päävalmentaja on vaihdettava, ei mitään henk.koht.
2. Summanen
3. Westerlund loppukausi
3. Heikkilä/X
99.Rocky ei ole riittävä missään tilanteessa. Tuskinpa KHL-pestin jälkeen palkkakuittikaan on pienin mahdollinen ja hinta-laatu suhde tässä mättää mun osalta ehkä pahiten.

Pennasen jatkosta kakkosena pelaajille suljettu lappuäänestys. EI ääniä <10%:ia, niin jatkaa...
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokematon kaveri joutui hyppäämään puikkoihin aika epätoivoisessa paikassa ja epäonnistui.

Tuo ns. joutuminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Nyt vasta palautui mieliin lähes parikymmentävuotta vanha tapaus omasta elämästä. Nuorena vähän aikaa talossa olleena työntekijänä minulle tarjottiin vähän puskista sisäistä siirtoa vaativimpiin tehtäviin. Palkaa olisi tullut muistaakseni toista tuhatta markkaa lisää/kk sekä muita etuja. Oli kuitenkin selvää, että tuossa hommassa oli mahdollisuus sössiä hommat aika pahasti vituralleen kokemuksen ja erään muunkin heikon kohdan puutteen vuoksi. Pähkäilin useamman päivän eri vaihtoehtoja ja keskustelin pomojen kanssa, miksi minut halutaan hommaan yms. Heidän mielestään hyvät paperit puoltaa valintaa ja olivat sitä mieltä, että olen ihan käytännössäkin osoittanut kovaa potentiaalia. Lopulta kieltäydyin kunniasta ja ymmärsivät haluni kehittyä vielä rauhassa. Tiesin että työurani on vasta alussa ja mikään kiire ei ole ottaa harppauksia joilla voi olla lopulta todella negatiiviset vaikutukset. Ei ole tarvinnut päätöstä katua, kun ei se näköjään ole edes mielessä ollut vuosiin.

Eli tiivistettynä. Itse otti Sormunen haasteen vastaan ja kärsii itse myös seuraukset. Muitakin vaihtoehtoja olisi hänellä ollut.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Hyvä yritys oli seuralta ja Sopalta miehen työ ottaa haaste vastaan, ei siitä vaan mitään tullut tai olisi tullut pidemmälläkään kokeilulla.

Ihan samaa mieltä. Rohkeuden puutteesta ja haasteiden vastaanottamatta jättämisestä Soppaa on turha syyttää. Kunnianhimo yksinkertaisesti ajoi kompetenssin edelle.

Kaikilla ei ole kompetenssia ja muita kykyjä hoitamaan vastuuvalmentajan pestiä tavalla, joka tuottaa urheilullista menestystä. Valmentaminen on niin monitahoista työtä, jossa pienillä nyansseilla tehdään merkittäviä eroja. Joukkueen valmistamisessa peliin ja pelin sisällä reagoimisessa mitataan valmentamisen laatua ja ne ovat suurimmat yksittäiset tekijät, joilla voidaan vaikuttaa pelin lopputulokseen. Suomessa valmentamisen perusmekaniikka on niin loppuunopiskeltua, että sm-liigassa mikään joukkue tai valmentaja ei anna toisilleen tässä asiassa tasoistusta. Ei edes Soppa, joten perustreenien vetämisessä ja pelitapaharjoittelun laadussa tuskin voi olla perustavanlaatuista ongelmaa tai jos on, ongelma on paljon syvemmällä kuin on uskottu. Pelitavan merkityksestä puhuttaessa usein unohtuu, että myös vastustajalla on pelitapa, joka joko tukee tai heikentää omaa harjoiteltua pelitapaa. Tästä syystä näen, että pelin sisällä reagoimisella on merkittävä tekijä pelin lopputulokseen sekä pelissä valmentamisen laatua mitattaessa. Väitän, että jokaisella pelitavalla voidaan lyödä jokainen pelitapa, jos oma pelitapa on harjoiteltu ja toteutettu vastustajaa laadukkaammin ja käytettävissä oleva rosteri tukee sitä. Tässä avainasemaan nousee joukkueen peliin valmistaminen ja ymmärrys oman pelitavan vahvuuksista ja heikkouksista vastustajaan. Pienoinen pettymys itselleni Sopassa on ollut huonojen tulosten selittely tekosyillä, joka kertoo siitä, että vastuunottamisessa on vielä paljon opiskeltavaa, eikä se totta puhuen sovi muutenkään brändin ilmeeseeen. Vastuuvalmentajalla on tittelinkin mukaan vastuu jengin pelillisestä ilmeestä ja tuloksista, joten Sopankin kannattaisi kaivaa se Kiben peili esiin, sillä sieltä tuijottaa takaisin se kaveri, joka myös nostaa sitä vastuuvalmentajan liksaa.

Itselleni on jäänyt Sormusesta kuva, jonka kyvyt ovat puuttelliset pelin sisällä reagoimiseen ja mielikuvitukseton pelitapa, jota pelaajat eivät ole joko ostaneet tai halukkuus toteuttaa sitä sataprosenttisesti ontuu. Tästä kertoo se, että fyysinen, brändin mukainen pelityyli on loistanut koko kauden poissaolollaan. Ei ole HIFK:n tyylille sopivaa, että joukkue häviää toistuvasti kaikille sm-liigajoukkueille sekä taklauksissa että jäähyissä ja samalla osoittaa keskisormeaan seuran perinteille ja kannattajille.

Muutama kausi takaperin teillä samaa hommaa veti Nokka, jonka perfektioluonteensa mukaisesti vahvuutena oli joukkueen valmistaminen peliin ja pelin sisällä jatkuva reagointi, tässä kontrasti Soppaan on räikeä. Samalla teillä on kopissa pelaajia, jotka ovat nähneet sekä Nokan että Sopan valmentaman joukkueen eikä se voi olla vaikuttamatta kyseisten pelaajien antamaan pelilliseen panokseen vähintään alitajuisesti. Yksinkertaistettuna Nokan joukkueessa pelaajille annettiin mahdollisuus ylittää itsensä, Sopan joukkueessa pelaajille annetaan mahdollisuus alittaa itsensä. Tämän yhtälön ympärikääntämiseksi tarvitaan radikaaleja toimia, jonka johdosta itse päätyisin Summaseen riskeistä huolimatta.

Lopputuloksena oma mielipiteeni on se, että kaikista ei ole päävalmentajaksi ja sen hyväksyttyä oma ruutu jääkiekon parissa löytyy helpommin. Joillekin omat kyvyt, karisma ja pelin syvin ymmärrys ei yksinkertaisesti riitä tai ovat vasta matkalla niitä oppimaan ja heille omin pesti on toimia joko kakkosvalmentajana tai sarjaporrasta paria alempana päävalmentajana. Meillä hyvänä esimerkkinä Waltteri Immonen ja teillä Pasi Sormunen. Varmasti mukavia ja fiksuja jätkiä molemmat, mutta joku olennainen ominaisuus puuttuu.
 
Viimeksi muokattu:

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Raato tulisi kehiin, niin mihis helvettiin Nybondas pannaan? Rami on aina halunnut myös koota itselleen oman joukkueen, siinä vaiheessa Raato pyyhkisi Nordiksen jäätä Nybarillä, niin, olisikohan zambonin paikka sitten sopiva Nybälle!? Uskoisin, että suurin fence t-rexien ohella Raadon valintaan on oman pojan uudelleen sijoitus ja kuinka kova kolaus tämä olisi itse luurankotornin päällä itseään pitävälle Nybärille!?

Raato ei tule toimeen: Hallitusken kääpien kanssa, Nybarin kanssa, primadonna persoonien kanssa (esim.lonkalta Somervuori?, Liivik? ulkkarit? entä veskarit?)
Raato tulee toimeen: kapteenin kanssa, saunakaveri OJ:n kanssa, ööh kenen muun?

Rocky ei tule toimeen: taitopelaajat?
Rocky tule toimeen: dino's, Nybä, duunarikiekkoilijat, kaikkien?

Raato tarvitsee tuekseen rauhallisen taktikon, pelaajien kanssa/ keskuudessa sen 'hyvän jätkän'
Rocky pärjää omillaan, periaatessa 'pelkkiä pakkeja peluuttavan' nuoria kehittävän kakkosen, pelaaja hankinnoista vastaavan Nybärin
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Huikea spektaakkeli käynnissä, kyllähän tässä koko jääkiekkoileva maailma odottaa henkeä pidellen mitä tuleman pitää. Toivottavasti Tiedote tulee pian, ettei levottomuudet leviä entisestään. Nythän jo Itsenäisen Syyrian KaukaloTerroristien Rintama on ollut liikekannalle pantavana pidemmän aikaa, ja myös naapurissa Egyptin Viivelähtöilevien Vapaamatkustajien Kansanliikkeen suunnalla on ollut liikehdintää.

Oma arvaus Soppa Ensimmäisen seuraajaksi on Erkka. Pasi hakee vauhtia Mestiksestä, ja on seuraavan viiden vuoden sisällä osallisena liigakarsinnoissa.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Pennasen jatkosta kakkosena pelaajille suljettu lappuäänestys. EI ääniä <10%:ia, niin jatkaa...
Eiköhän kuitenkin tuleva ykkönen päätä apuvalmentajansa, ja pelaajat elävät sitten sen mukana.


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 

Fordél

Jäsen
Tuo ns. joutuminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Nyt vasta palautui mieliin lähes parikymmentävuotta vanha tapaus omasta elämästä. Nuorena vähän aikaa talossa olleena työntekijänä minulle tarjottiin vähän puskista sisäistä siirtoa vaativimpiin tehtäviin. Palkaa olisi tullut muistaakseni toista tuhatta markkaa lisää/kk sekä muita etuja. Oli kuitenkin selvää, että tuossa hommassa oli mahdollisuus sössiä hommat aika pahasti vituralleen kokemuksen ja erään muunkin heikon kohdan puutteen vuoksi. Pähkäilin useamman päivän eri vaihtoehtoja ja keskustelin pomojen kanssa, miksi minut halutaan hommaan yms. Heidän mielestään hyvät paperit puoltaa valintaa ja olivat sitä mieltä, että olen ihan käytännössäkin osoittanut kovaa potentiaalia. Lopulta kieltäydyin kunniasta ja ymmärsivät haluni kehittyä vielä rauhassa. Tiesin että työurani on vasta alussa ja mikään kiire ei ole ottaa harppauksia joilla voi olla lopulta todella negatiiviset vaikutukset. Ei ole tarvinnut päätöstä katua, kun ei se näköjään ole edes mielessä ollut vuosiin.

Eli tiivistettynä. Itse otti Sormunen haasteen vastaan ja kärsii itse myös seuraukset. Muitakin vaihtoehtoja olisi hänellä ollut.

Hyvä ja asiallinen vertaus. Sormunen kantaa tottakai tässä myös vastuuta, sehän on ihan selviö. Ihan hyvin olisi voinut myös kieltäytyä, jos tunsi, että osaaminen ja kokemus ei ole vielä riittävää. Jos sen näkee tällainen tavallinen sohvan kuluttajakin niin kyllä sen varmasti tiesi myös Soppa itsekin. Kova paikka edessä ja piti miettiä onko musta tähän. Soppa valitsi riskinoton ja kantaa siitä nyt vastuun. Toinen vastuunkantaja on se, joka hänet siihen valitsi eli HIFK:n johto. Seuran puolesta he kantavat ensisijaisen vastuun ja ovat siksi nyt korjaamassakin tätä virhettä.

Sopan vastuullisuudesta huolimatta oma pointtini oli se, että tunnistettaisiin myös tämä tapaus ja sen vaikutukset henkilökohtaisella tasolla. Ei tässä mitään sääliä kukaan kaipaa, mutta turha lyötyä on enempää lyödäkään. No onneksi tällaiseen ei ole juuri sorruttukaan ja pidetään linja loppuun asti tällaisena. Kaveri otti riskin, kantaa siitä kovan vastuun, mutta ansaitsee myös tuen senkin jälkeen kun ei ole enää HIFK:n päävalmentaja.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meillä hyvänä esimerkkinä Waltteri Immonen ja teillä Pasi Sormunen. Varmasti mukavia ja fiksuja jätkiä molemmat, mutta joku olennainen ominaisuus puuttuu.
Uskon vakaasti, että molemmat mainituista tulevat toimimaan vielä pitkään valmentajina ja aivan huipputasolla. Tietäen Sopan jo junnuajoilta niin hieno hemmo, tasapainoinen ja fiksu ukko, jolla kyllä on paljon annettavaa lätkävalmennukselle.

Lainasin noita kahta nimeä, koska paljon samaa on valmennusuran startissa. Molemmat pitkän linjan pelaajia, seuroissaan arvostettuja ja muutoinkin fiksuja heppuja. Tämä ketju koskee tietenkin Sopan lähtölaskentaa ja sitä kautta on ymmärrettävää, että täällä suurin skeida kaadetaan Sopan niskaan. Silti on ihan hyvä, että täälläkin välillä "jaetaan vastuuta" ja kirjoitellaan siitä miksi tilanne on nyt surkea.

Paljon on yhteyksiä Waden starttiin meillä, joukkue dyykkaa ja perinteen mukaan valmentaja vastaa. Kun sivusta seuranneena Hifk:n kautta arvio niin puhtaat paperit kait voi antaa Ortiolle ja Melartille. Muut.. mukaan lukien Peltonen, Kuhta, Jokela, Petrell jne jne. ovat pelanneet alle tasonsa. Sama juttu se oli Waden yrittäessä Jokereissa. Johtuuko tuo sitten valmennuksesta vai pelaajista on muna/kana kysymys, todennäköisesti molemmista ja kun jengiä ei voi vaihtaa niin koutsi lähtee.

Menipä tämä nyt sitten miten tahansa niin Sopalle tsemppiä jatkoon. On ihan hyvä muistaa, että ei ole olemassa kuin kahdenlaisia koutseja, niitä jotka ovat saaneet kenkää ja niitä jotka tulevat saamaan kenkää.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Jos Raato tulisi kehiin, niin mihis helvettiin Nybondas pannaan? Rami on aina halunnut myös koota itselleen oman joukkueen, siinä vaiheessa Raato pyyhkisi Nordiksen jäätä Nybarillä, niin, olisikohan zambonin paikka sitten sopiva Nybälle!? Uskoisin, että suurin fence t-rexien ohella Raadon valintaan on oman pojan uudelleen sijoitus ja kuinka kova kolaus tämä olisi itse luurankotornin päällä itseään pitävälle Nybärille!?

Raato ei tule toimeen: Hallitusken kääpien kanssa, Nybarin kanssa, primadonna persoonien kanssa (esim.lonkalta Somervuori?, Liivik? ulkkarit? entä veskarit?)
Raato tulee toimeen: kapteenin kanssa, saunakaveri OJ:n kanssa, ööh
Rocky pärjää omillaan, periaatessa 'pelkkiä pakkeja peluuttavan' nuoria kehittävän kakkosen, pelaaja hankinnoista vastaavan Nybärin

Millä perusteella Summanen ei tule toimeen HIFK:n hallituksen kanssa? Onko jotain tietoa tästä? Ja jos viittaa Mobergiin ja Heinoon he eivät ole istuneet enää vuosiin HiFK:n hallituksesta.

Paljon täällä tuntuu olevan "tietoa"niin Summasen asioista ja luonteesta kuten siitä mitä HIFK:n johto tekee tai ennen kaikkea että HIFK:n johto ei ikinä tee mitään seuran eteen. Mutta aika vähän taitaa sitten olla sitä oikeaa tietoa.
Asiaa ei tee todeksi se että siitä kirjoitetaan jatkoajassa.

Edit: Ja jos nyt Summasesta ei tule HIFK:n päävalmentajaa niin eivät asiat ole niin yksinkertaisia että HIFK oli liian munaton ottaakseen Sumon jne.
 
Viimeksi muokattu:

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rohkeuden puutteesta ja haasteiden vastaanottamatta jättämisestä Soppaa on turha syyttää. Kunnianhimo yksinkertaisesti ajoi kompetenssin edelle.

Pienoinen pettymys itselleni Sopassa on ollut huonojen tulosten selittely tekosyillä, joka kertoo siitä, että vastuunottamisessa on vielä paljon opiskeltavaa, eikä se totta puhuen sovi muutenkään brändin ilmeeseeen. Vastuuvalmentajalla on tittelinkin mukaan vastuu jengin pelillistä ilmeestä ja tuloksista, joten Sopankin kannattaisi kaivaa se Kiben peili esiin, sillä sieltä tuijottaa takaisin se kaveri, joka myös nostaa sitä vastuuvalmentajan liksaa.

Kaikkiaan hyvä kirjoitus, mutta piti lyhennellä aika tavalla. Mutta tuossa nuo pääkohdat joita halusin korostaa. Päätöksiä tehdessä on järjen käyttö sallittua, joskus jopa suotavaa. Jos vetää homman vihkoon niin se pitää myös osata myöntää, ainakin itselleen. Näinhän on toki voinut käydä, mutta kunnia ei anna myöden tuoda sitä julkisesti esille vaan selitellään milloin milläkin syyllä paskoja otteita ja yritetään katsojalle väittää valkoista mustaksi.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Raato tulisi kehiin, niin mihis helvettiin Nybondas pannaan? Rami on aina halunnut myös koota itselleen oman joukkueen, siinä vaiheessa Raato pyyhkisi Nordiksen jäätä Nybarillä, niin, olisikohan zambonin paikka sitten sopiva Nybälle!?

Eihän tuossa ole nyt mitään tolkkua. Vaikka nykyajan vaatimustason mukaisesti valmentaja osallistuu pelaajien hankintoihin yms., niin ei se edelleenkään käy sopparineuvotteluja pöydässä tai hikipäissään neuvottele työpaikkoja superjunnun vanhemmille jne.. Itse uskon Nybarin soveltuvan erinomaisesti Raivon kanssa yhteen, sillä KJ oli samantyylinen persoona mitä tulee jään ulkopuolisiin asioihin ja varsinkin pelaajahankintoihin. En usko Nybarilla olevan mitään Raatoa vastaan. Ja hei! Mieletön todiste tästä on se, että olen parikin kertaa nähnyt ko. kundien keskustelevan keskenään tämän vuoden puolella hymyssä suin!!!!
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
klo meni jo yli 12:12:12 päivämäärällä 12/12/12 ja Tiedotetta ei ole vieläkään ilmestynyt. Eiköhän se ollut siinä pojat.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Millä perusteella Summanen ei tule toimeen HIFK:n hallituksen kanssa? Onko jotain tietoa tästä?

Vastaan suoraan kysymykseen; Minulla on tästä tietoa, ei luuloa. HIFK:n hallitus ei ole mikään suljettu yhteisö. Moni muukin kuin minä tuntee sieltä jengiä. Mitä ihmeellistä siinä on? Ja yhden kanssa meikäläisellä on duuniyhteys, joka oli olemassa jo vuosia ennen ko.henkilön hallituspaikkaa. Mulle on sinänsä yhdentekevää, uskotko tätä tai sitä, että Dinojen sana painaa yhä. En itse asiassa voi sille mitään, jos et usko. Tässä yksi esimerkki viime ajoilta: Ville Peltonen on toiminut sillanrakentajana HIFK:n hallituksen ja Sumon välillä. Villen mielipide otetaan huomioon, mutta ei se taida nyt auttaa. Mun käsityksen/tiedon mukaan Raadon kannatus on 50/50. Ja mitä pidemmälle aika tiimalasissa valuu, sitä vähemmän todennäköistä on se, että Raato tulee. Valitettavasti.

Mitä tulee siihen, että onko tietoa minkälainen Raato on ihmisenä, niin sehän nyt vasta onkin varsinaista sisäpiirin tietoa. Kukaan ei missään tapauksessa ole esimerkiksi jutellut hänen valmentamiensa pelaajien kanssa. Eräältä pelaajalta suoraan minulle kaudesta 97/98: Eaves halusi, että kun puhutaan, katsotaan silmiin. Ei pälyillä minne sattuu. No, kun Raato tuli ensimmäistä kertaa pukuhuoneeseen, tämä pelaaja katseli häntä suoraan silmiin, johon Rami: "Mitä vittuu sä siinä tuijotat!" Nämä olivat valmentajan avaussanat pelaajalle. Loppujen lopuksihan kaikki päättyi hyvin ja molemmille henkilöille ripustettiin kultamitalit kaulaan.

PS1. Jos joku sanoo Jatkoajassa, että ei täällä ole tietoa kenellekään muullakaan, koska mulla ei ole, niin tätä logiikkaakaan ei tee todeksi se, että se on kirjoitettu Jatkoajassa.

PS2. Tuleeko tästä kaikkien aikojen pannukakku? Mikä vittu siellä maksaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös