Raadolta kannattaa katsoa ihan viileästi tulokset: 2 Suomen mestaruutta, hopeaa, maajoukkueessa World Cupin toinen sija. Haetaanko tässä sitä, että valmentaja on varmasti kiva ihminen vai sitä, että valmentaja selkeästi haluaa menestyä? Rockysta saadaan kiva firman mies, jonka trackrecord on hyttysen kusi Raadon vastaavan rinnalla. Mä en tajua, miksi jääkiekkojoukkueessa kaikkien pitäisi olla ylimpiä ystäviä keskenään. Mike Keenan sanoo, että "pieni kitka tekee yleensä hyvää".
Se kannattaa myös muistaa, että Raato oli omalla peliurallaan varsin pätevä hyökkääjä. Tästä asiasta ollaan täällä aika paljonkin puhuttukin, esimerkiksi nimimerkki scholl on muistuttanut joskus, varmaan useampaankin otteeseen, että Soppa oli aikanaan ihan peruspuolustaja, kun taas esimerkiksi Jalosen Kari oli taitava hyökkääjä. Erilaiset pelaajat ajattelevat pelistä erilailla, eikä Soppa, kuten ei varmaan kukaan muukaan peruspuolustajasta valmentajaksi siirtynyt voi käsittää hyökkäysten valmentamista kuten vaikkapa Summanen tai Jalonen. Ainakin itse olen saanut käsityksen, että melkeinpä kaikki huippuvalmentajat joilla on vahva pelaajatausta, ovat olleet hyökkääjiä.
P.S. Summanen parhaalla kaudellaan SM-Liigassa 1988-89 Ilveksen paidassa 44 ottelussa tehot 35+46=81 pistettä. Näkemystä varmaan löytyy.