Vitutusketju

  • 10 555 520
  • 56 140

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Ei koira mitään jättipihaa keskellä ei-mitään tarvitse, vaan että sitä huomioidaan / sen kanssa harrastetaan ja se saa tavata muita koiria.

Tämäkään ei aina pidä paikkansa, vaikka onkin hyvä nyrkkisääntö isokokoisille koirille urbaanissa ympäristössä.

Tietyt laumaavartiovat koirarodut eivät vaadi nimenomaan kuin sen jättipihan korvessa(tietyt rodut eivät ole erityisen kiinnostuneita edes isäntien huomiosta) ja jämäkän isännän, jotta ne ovat paitsi onnellisia, niin myös hyödyllisiä(=vartioivat omaisuutta).
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sen verran takaporttia koirajuttuun, että en kyllä ottaisi kaupunkikoiraksi esim. lapinkoiraa. Käsittääkseni ne viihtyvät parhaiten ulkona. Vahtiviettisinä myös tykkäävät haukkua kaikkea mahdollista. Samoin ajokoira on mun järjen mukaan aika järjetön valinta city-koiraksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin, eikös noita koiria kuitenkin ohjaa aika paljon oma luontonsa, ja siksi kai on aika paljon rodusta riippuvaa, kuinka hyvin koira kaupunkiasunnossa voi tai on voimatta. En minä ainakaan koe jotain pikkupuudelia tai mopsia minään eläinrääkkäyksenä kerrostaloasunnossa, mutta voisin kuvitella, että joku toiminnallinen rotu ei varsinkaan läskin isännän kanssa voisi kovin hyvin kerrostalokaksiossa. Tai ei ainakaan naapurit voisi.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
jämäkän isännän, jotta ne ovat paitsi onnellisia, niin myös hyödyllisiä(=vartioivat omaisuutta).

Joo, tottakai rotuja on erilaisia ja tätä kautta myös rodulle ominaisia piirteitä/tarpeita (esim. juuri miellyttämishalu), mutta laskisin tuon jämäkkyyden juuri siihen, että omistaja huomioi koiraansa ja tuntee rodun. Oikeastaan kaikki koiraongelmat, joihin olen törmännyt ovat johtuneet tavalla tai toisella siitä, että a) ei tunneta rotua ja sen vaatimuksia tai b) koiraa ei aktivoida riittävästi.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nyt ihan asialinjalla olen, niin oletko jutustellut asiasta tämän koirahomon kanssa? Voi tietysti olla, että reitti ja reviiri vie koiran kusemaan samaan paikkaan, vaikka juttelisitkin, mutta antaisi kai se sivistyneemmän kuvan ainakin sun puoleltasi ennen kuin hallusinogeenejä levittelet ympäri pihoja.

Olen kyllä, ei toimi, ja ei siinä mitään, jos reitti jne on aina sama, mutta pitäisi sitten puudelinsa talutushihnassa kiinni, ja kun ihan vieressä on puistontynkää, niin sinne ruikkimaan.

Mutta nyt vitutukset hieman toisaalle, hyvä kaveri sai juuri mielettömän duunipaikan! Onnea! Ja sitten asiaan: vituttaa, kun ei voi olla kunnon kesä, siis lämmintä, aurinkoa jne. Ja sitten vielä..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Schollmainen ilmaisu ehkä tämäkin, mutta en käsitä miksi jengillä on koiria kerrostalossa. Luuleeko ne koirahomot että sillä koiralla on hyvä olla?

Mahtaa olla koiralle ihan sama onko tämä sisällä omakotitalossa vai kerrostalossa. Kaiken A ja O on se kuinka usein koira pääsee ulkoilemaan ja liikkumaan vapaasti. Ja riippuuhan se vähän rodustakin, toiset koirat vaatii enemmän ulkoilua ja tilaa kun taas jotkut pienemmät koirat saattavat nauttia olostaan täysillä vähän pienemmissäkin tiloissa. Mutta silti koiran onnellisuutta ajatellen asuinoloja tärkeämpää on se miten sitä koiraa kohdellaan ja huomioidaan.

Ja mitä tulee tuohon alkuperäiseen kirjoitukseen tästä koirankusettajasta, niin ihan perseestähän tuollainen on omistajan taholta antaa koiran kuseksia toisen pihalle/omaisuuteen. Silloin kun minulla oli koira, ja nytkin kun aina välillä ulkoilutan siskon koiraa, niin en kyllä ikinä anna koiran kuseksia/paskoa toisten pihaan tai edes portinpieliin. Koirahan ei tällaisia osaa ajatella, eikä se siksi koiran vika ole jos se roskiksen kylkeen kuseksii, mutta sitä koiraa ulkoiluttavan ihmisen pitäisi tajuta sen verran että katsoo vähän perään ja estää koiraa kuseksimasta minne sattuu.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ja riippuuhan se vähän rodustakin, toiset koirat vaatii enemmän ulkoilua ja tilaa kun taas jotkut pienemmät koirat saattavat nauttia olostaan täysillä vähän pienemmissäkin tiloissa.

Niin, ryhmä-9, eli ns. seurakoirat kyllä viihtyvät oikein hyvin vaikka yksiössä, mutta shaatana koira (ja pallit) pois hölmöltä joka roudaa esim. Pystykorvan tai Ajokoiran kerrostaloon asumaan...

SKL – FKK ry - Rotumääritelmät


[Linkissä Suomen Kennelliiton rotumääritelmät]
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämän uutisen valopää vituttaa huolella; uutinen

"Mies kertoo haastattelussa, että hänellä on moottoriurheilutausta ja ettei poliisiauto pysy hänen perässään. Suljetulla ajoradalla ajamiseen ei kuitenkaan ole rahaa."

Joo-o. Ei ole rahaa käydä radalla niin ajelenpa päättömästi yleisillä teillä vaarantaen sivullisten henkiä. Mahtava ajatusmaailma kaverilla.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo, en halunnut pahoittaa tällä koirankusetuspuudelihommalla kenenkään mieltä, vitutti vaan ja edelleenkin. Erimieltä on. Mutta vedetään jo varustautumisvitutus tämän illan Ranska-Englanti matsiin. Ja sekin ihan vaan asiantuntijalausuntoihin. Jätkät vaan pelaa, päinvastoin kuin eilen Espanja-Italia matsissa. Tasuria haettiin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itikoiden, eli hyttysten, eli itsestään perkeleestä siinneiden vittupäiden määrä tänä kesänä on jotain ihan järjetöntä! Noilta saatanoilta ei saa hetkenkään rauhaa menipä minne tahansa. Tuossa kämpän ulko-ovellakin pyörii jatkuvasti sellainen sakea pilvi hyttysiä, ja joka kerta kun menet ulos tai tulet sisälle sieltä työntyy väkisellä kymmenen sisälle. Pitäisi varmaan rakentaa joku vitun ilmalukko tuohon tuulikaappiin. Ei ole kyllä ihan äsken ollut tällaista tilannetta että kaupungillakin hyttyset on riesana, ei esim. koskaan ole työpaikalla ollut mitään ongelmaa hyttysistä mutta niin vaan on tänä kesänä joutunut jahtaamaan puolet työajasta noita paskiaisia. En varmaan edes uskalla yrittää mennä tänä kesänä siskon mökille, joka on perinteisesti ollut erittäin hyttysrikasta aluetta ja nuo inisevät vittupäät on olleet siellä todellinen riesa myös sellaisina kesinä kun niitä ei muualla ole paljoa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En ole nähnyt enkä kuullut varmaan yhtään ainutta hyttystä koko alkukesänä. Mikä lienee raamatullinen kirous sitten Rauman suunnalla, jos siellä noin paljon inisee korvan juuressa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ole nähnyt enkä kuullut varmaan yhtään ainutta hyttystä koko alkukesänä. Mikä lienee raamatullinen kirous sitten Rauman suunnalla, jos siellä noin paljon inisee korvan juuressa.

Ei Rauman suunnalla vaan Itä-Suomessa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei Rauman suunnalla vaan Itä-Suomessa.

Ok. Vilkaisin vain nopeasti suosikkijoukkuettasi tuosta vierestä eli Lukkoa ja tein stereotyyppisen olettamuksen, että Lukkoa kannatetaan Rauman seudulla. Mutta tietysti elämä tuo ja elämä vie kannattajia eri maailmankolkille.

Yhtä kaikki hyttysten määrien erot taitavat olla yllättävänkin paljon paikkakunnasta kiinni. Mutta ehkäpä hyttysiä, noita hyönteismaailman björnwahlrooseja tulee vielä tännekin päin imemään ihmisistä viimeisetkin veritipat ja häiritsemään ihmisten mielenrauhaa ininällään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta ehkäpä hyttysiä, noita hyönteismaailman björnwahlrooseja tulee vielä tännekin päin imemään ihmisistä viimeisetkin veritipat ja häiritsemään ihmisten mielenrauhaa ininällään.

Muutama kyllä joutaisi täältä sinnekin.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
En ole nähnyt enkä kuullut varmaan yhtään ainutta hyttystä koko alkukesänä.
Mullakin oli hyttyshavainnot melko vähissä ja tuota hypeä ihmettelin, ennen kuin viikonloppu koitti. Tulipa vierailtua eräällä mökillä ja voi hevosen vittu sentään. Kahdeksan miljoonaa hyttystä, ei mitään kunnon rutikoita, vaan sellaisia pikkuperkeleitä mitäkä lentelivät punteista ja hioista sisään imuttelemaan ensiluokkaista A-plussaa. Kusipäät, ja nyt kutiaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei etelässä liiemmin ole tullut itikoita vastaan, eikä onneksi mäkäräisiäkään. Ne ovat melkein pahempia. Mielenkiinnolla odotan viikonloppuna starttaavaa reissua porukoilleni Länsi-Savoon. On myös aina mielenkiintoista kuulla veljen hyttystilannekartoitus Kemistä. Niitä kuulemma riittää siellä päin.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole nähnyt enkä kuullut varmaan yhtään ainutta hyttystä koko alkukesänä.

Sama. Tosin tänään näin systerin luona hämähäkin, tosin se ei ole hyttynen. Oikeastaan ihan olen yllättänyt, ettei täällä jenssin suunnalla ole ollut hyttysiä, ei ainakaan minun huudeilla. Mutta eiköhän tuohon helvetilliseen ininään kohta päästä käsiksi kun juhannuksena suuntaan "maalle" isän luo.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Kyllä niitä hyttysiä vaan on ihan vitusti piste avain on auringossa ja se on sulanu jo. Mut mä ainakin lyön turpaan jos joku hyttynen tulee mulle inisemään. En mä niitä pelkää muutakun kaikkista isoimpia, joita muuten on nyt näkynyt metsissä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onnistuin välttämään yön NHL-tuloksen hyvin, vaikka selailin nettiäkin uusinnan alkamisaikaa etsiessäni. Iskin viittä vaille Viasat Hockeyn auki, jotta kuulen matsin alun samalla kun duunaan aamupalaa. Samalla kun nousin sohvalta ylös, kiinnitin huomion alhaalla skrollaavaan tekstiin. Katos joo, tuloshan se siinä. Kiitosta vaan.

Yöllä piti jo herätä, mutta iskin kellon kiinni tottumuksesta. Siinä meni yksi kesän kliimakseista.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Koti-TV-tunnarit joo, sitähän se digiboksi vaatii heti ekana.

Soneran omat sivut ovat jotenkin jumiset enkä pääse edes loggaamaan tonne Soneran webmailiin että voisi katsoa sieltä, aika hiton typerää lähettää tunnukset jonnekin sellaiseen paikkaan jos olen kyllä antanut myös oikean meiliosoitteeni niille.

Jatkona Koti-TV-vitutukseen...no, Aspasta ilmoittivat että kyllä palvelun pitäisi olla käytössä ja tekstarina tuli tunnaritkin perästä. No, digiboksi päälle ja loggaus kai meni putkeen ja systeemit käynnistyivät kunnes tuli vain ilmoitus "kanava vaihtuu" ja sen jälkeen koko boksi on noin TV-sisällön osalta mustana, menuja kyllä voi katsella ja ihmetellä sieltä asioita mutta mitään ei tapahdu ja ohjelmaopas ei päivity. Tiedä sitten onko palvelu sittenkään oikeasti vielä aktivoitu...prkl.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ei minua vituta, mutta kirjoitan tähän erään koirahomon puolesta: "Vittu, mihin minun ihana mastodontti-Fifi lennähti? Hän näytti mennessään aivan harakalta tai rusakolta."
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt ei minua vituta, mutta kirjoitan tähän erään koirahomon puolesta: "Vittu, mihin minun ihana mastodontti-Fifi lennähti? Hän näytti mennessään aivan harakalta tai rusakolta."

Päästä meidät epätietoisuudesta ja kerro detskuja tästä kaukopartiotoimentpiteestä!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, kiinnostaisi tietää, mitä ukkometso laitoit huudeillesi. Kusit itse?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Nyt ei minua vituta, mutta kirjoitan tähän erään koirahomon puolesta: "Vittu, mihin minun ihana mastodontti-Fifi lennähti? Hän näytti mennessään aivan harakalta tai rusakolta."
Synteettistä sudenkusta? Sehän pelästyttää korat ihan kunnolla. Vai jotakin vielä rajumpaa tavaraa?

Edit. Linkki Amazoniin, mm. täältä voi tilata sudenkusta...
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo ns sudenkusi ei laajenna tajuntaa, toimii kyllä riittävänä peloitteena. Aina kannattaa aloittaa maustaminen pippurilla. Valko tai cayenne, toki jauheena, että yksikin nuuhkaisu riittää.

Konsensuksen nimissä maustepippuri kannattaa jättää lihapullia varten.

Nythän edelleenkin vituttaa ulkolämpötila. Jumanskeba, 16 astetta. Vittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös