Vitutusketju

  • 10 572 856
  • 56 150

J.Petke

Jäsen
Hmm, tulipa hankittua Soneran Koti-TV:n yhteydessä ilmainen MAX:n kokeilujakso joten formuloita voisi katsoa MUTTA eipä ole Sonera toimittanut käyttäjätunnuksia joten ei sitten. No, ehtii sitä myöhemminkin kisoja ihmetellä mutta pieni harmitus päällä säätämisestä, eilen vielä aspakaan ei pystynyt asiassa auttamaan kun järjestelmäpäivitysten takia systeemit olivat alhaalla.

Minulle nuo tuli kirjeessä mutta muistaakseni myös soneran sähköpostiin joten kannattaa tarkistaa myös sieltä.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle nuo tuli kirjeessä mutta muistaakseni myös soneran sähköpostiin joten kannattaa tarkistaa myös sieltä.

Nuo tosiaan taisivat tulla sähköpostillakin. Tosin minä hukkasin aikoinaan tuon kirjeen, että sähköpostiviestin, joten toimittivat tunnukset sitten tekstiviestillä.

e. Siis jos puhe oli kotitv-tunnuksista, eikä joistakin Maikkarin tunnuksista. Ei kai tuollaisia kanavakohtaisia tunnuksia kotitvssä edes ole? Vai onko?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Koti-TV-tunnarit joo, sitähän se digiboksi vaatii heti ekana.

Soneran omat sivut ovat jotenkin jumiset enkä pääse edes loggaamaan tonne Soneran webmailiin että voisi katsoa sieltä, aika hiton typerää lähettää tunnukset jonnekin sellaiseen paikkaan jos olen kyllä antanut myös oikean meiliosoitteeni niille.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Papereissa on puoliksi, ja se taitaa olla vastapuolen ainut argumentti. Omia rahoja ei ole sijoittanut, ja kodin ylläpitoon liittyvistä laskuista lähes kaikki maksettu minun tililtäni, samoin kuin kaikki lainaan liittyvät menot.

Auttaa en oikein osaa, mutta eikös tuo nyt kuulosta siltä, että ihan muhkean lahjaveron ainakin joutuisi maksamaan, mikäli vaatimus menisi läpi? Voisitko "pelotella" peräytymään sillä?

Ja onko tuosta sopimuksesta (luopuu osuudestaan ilman mitään vaatimuksia) mitään todisteita, edes tekstaria tai sähköpostia tai vaikka joku tuttu joka on ollut paikalla kuulemassa? Tai voisiko tällaisen "tutun" keksiä jostain?
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Auttaa en oikein osaa, mutta eikös tuo nyt kuulosta siltä, että ihan muhkean lahjaveron ainakin joutuisi maksamaan, mikäli vaatimus menisi läpi? Voisitko "pelotella" peräytymään sillä?

Ja onko tuosta sopimuksesta (luopuu osuudestaan ilman mitään vaatimuksia) mitään todisteita, edes tekstaria tai sähköpostia tai vaikka joku tuttu joka on ollut paikalla kuulemassa? Tai voisiko tällaisen "tutun" keksiä jostain?

Pelotteluun en vielä ole lähtenyt, vaan olen yrittänyt ihan rauhallisesti ja asiallisesti, faktoilla perustellen, vääntää rautalankaa. Ei ole mennyt läpi. Nyt lakimiehensä sopimusehdotuksessa peloteltiin jo pakkohuutokaupalla.

Huutonaurun paikka, jos ei olisi vakava asia. Rupeaa aggressiot nousemaan pintaan, kun uhkailu kohdistuu perheeni kotiin.

Olihan tuossa yllämainitussa tilanteessa paikalla todistajakin. Sattuu vain olemaan ex-avopuolisoni BFF, joka on nyt jo katkaissut yhteydenpidon minuun. Lienee turhaa häneltä edes kysyä. Tietty käräjille mentäessä voisi kiusata ja laittaa todistamaan...

En jaksa vieläkään uskoa, että tässä mitään todistajia tarvittaisiin. Kun kerran kykenen todistamaan omilla tilitiedoillani, että olen maksanut 100% hankintakuluista, omistussuhde 50/50 on erittäin kyseenalainen ja varmasti riitautettavissa. Se on vaan sitten helvetin pitkä prosessi, jos siihen pitää lähteä. Joku ratkaisu tähän toki pitää löytyä. Toinen on joko nyt henkiseltä tilaltaan niin järkkynyt, että maalaisjärki ja todellisuudentaju on hämärtynyt, tai sitten lakimiehensä vedättää tätä oikein urakalla. Eipä juristilla tässä ole kuin voitettavaa.

On se vaan jälkikäteen ajateltuna uskomattoman suuri helpotus, että tuossa suhteessa ei lapsia syntynyt. Koirat se perkele vei, varmaan niille paasaakin siitä "tuhmasta isistä joka ei teitä rakasta", mutta eipä ne taida siitä pahemmin välittää...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Toinen on joko nyt henkiseltä tilaltaan niin järkkynyt, että maalaisjärki ja todellisuudentaju on hämärtynyt, tai sitten lakimiehensä vedättää tätä oikein urakalla. Eipä juristilla tässä ole kuin voitettavaa.
Saattaa hyvinkin olla, että normaalin palkkion lisäksi on sovittu jostain prosenttisiivusta, jonka juristi saa sinulta mahdollisesti höynäytettävästä omaisuudesta.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Saattaa hyvinkin olla, että normaalin palkkion lisäksi on sovittu jostain prosenttisiivusta, jonka juristi saa sinulta mahdollisesti höynäytettävästä omaisuudesta.

Siinähän yrittävät. Toivon mukaan sanonta todellakin pitää paikkansa, ja ahneella on paskainen loppu. Jospa sitten mennäänkin käräjille ja tienaan siitä rahat vaikka ensi talveksi koko perheen lomareissulle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ymmärrä, miksi tässä olisi jotain epäselvää. Voitko kertoa, mikä tässä yhtälössä kusee?
Edelleen ehdotan sitä, että jos sinä olet yhdessäollessanne maksanut talon lainat ja remontit, on vaimosi täytynyt omasta mielestään maksaa ruoat yms jokapäiväiset kulut, jolloin olette ns isossa kuvassa maksaneet kaiken about fifty-fifty. Voisiko vastapuolella olla tällainen perustelu?

Jospa sitten mennäänkin käräjille ja tienaan siitä rahat vaikka ensi talveksi koko perheen lomareissulle.
Mitkä rahat / onko sinullakin jotain vaatimuksia?
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Edelleen ehdotan sitä, että jos sinä olet yhdessäollessanne maksanut talon lainat ja remontit, on vaimosi täytynyt omasta mielestään maksaa ruoat yms jokapäiväiset kulut, jolloin olette ns isossa kuvassa maksaneet kaiken about fifty-fifty. Voisiko vastapuolella olla tällainen perustelu?

Aika heikoilla jäillä olisi vastapuoli tuossakin. Suurimman osan ajasta kun hän on ollut tuona aikana opiskelija. Ja jos laina-ym. -kustannukset ovat luokkaa 1000€/kk, ruokalaskulla tuota ei kuitata. Lisäksi, tuohan pitää kyetä näyttämään toteen. Minulla ei ole tämän suhteen ongelmia, mutta onko hän säilyttänyt mahdollisesti ne Siwan kuitit?
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitkä rahat / onko sinullakin jotain vaatimuksia?

Ei ole vielä. Mutta olen vastannut asianajajalle, että mikäli heidän osapuolensa ei suostu sopimaan, tulen itse hakemaan saataviani täysimääräisesti. Eli nyt vaikka alkuun 50% lainalyhennyksistä. Sillä rahalla ostaisi jostain takahikiältä jo kaksion.

EDIT: Mielelläni vaan tyytyisin siihen, että lunastan sen toisen 50% itselleni ilman kärjäjöintiä ja rahan liikkumista mihinkään suuntaan.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vitun koirankusettajat! Onhan se mastodontti-mastiffi-fifi ihan rauhallinen eikä tee mitään pahaa, mutta kun sitä vittu kävelytetään vapaana ja joka vitun aamu käy kusemassa meidän roskiksen kulmaan.

Tuntuu, että fifi opetetaan kohta heittämään aamun kusilenkki yksin, nyt jo etäisyyttä koirahomoon sellainen 150 metriä. Ehkä huomenna jo 300 m.

Saatana kun ei puhe riitä, niin huomenna on sellainen tuoksucocktail odottamassa, että saattaa puppeli-fifi saada pientä sekaannusta aistiensa maailmaan. Nyt tiedän, etten turhaan saanut armeijassa aitoa kaukopartiokoulutusta.

Ja jos joku nyt taas haluaa puolustella näitä koirahomoja (koiranviihdeomistajat), niin pitäkää varanne. En ole nyt hauskalla tuulella.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mutta onko hän säilyttänyt mahdollisesti ne Siwan kuitit?

Voi vittu, tuosta vaan käräjille ja vaadit korvausta ihmisoikeuksien loukkaamisesta ja henkisestä nöyryyttämisestä parisuhteessa. Toinen maksaa talot ja rensselit, ja toinen käy siperian walinnassa ruokaostoilla. Siis Siwassa!

Mutta oikeasti ei sinulla tuossa hätäpäivää tule olemaan, pitää vaan tehdä selkeät paperit, että näyttö on yksiselitteinen. Mutta tsemppiä matkaan.
 

profiler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ole vielä. Mutta olen vastannut asianajajalle, että mikäli heidän osapuolensa ei suostu sopimaan, tulen itse hakemaan saataviani täysimääräisesti. Eli nyt vaikka alkuun 50% lainalyhennyksistä. Sillä rahalla ostaisi jostain takahikiältä jo kaksion.

EDIT: Mielelläni vaan tyytyisin siihen, että lunastan sen toisen 50% itselleni ilman kärjäjöintiä ja rahan liikkumista mihinkään suuntaan.

Alkuun mainittakoon, että en ole juristi, mutta kommentoin silti.

Mikäli tuo EDIT:-kohdassa oleva maininta on tavoitetila ja seuraavat ehdot toteutuvat:
- Haluat jatkaa talossa asumista
- Asunnon nykyinen arvo - avoimet lainat > hankintameno (= lainan lyhennykset)

,niin kannattaisi varmaan välttää ehdottelemasta tuota saataviesi perimistä.

Äkkiseltään ajatellen saattaisi johtaa tilanteeseen, jossa sinun katsotaan hyväksyvän tuon 50% omistusvaateen. Tällöin lopputulos saattaa olla se, että joko maksat 50% tuosta arvonnoususta (= arvo - avoimet lainat - maksamasi lyhennykset) exällesi tai kämppä myydään ja loppulainojen kuoletuksen jälkeen sinulle maksetaan saatavasi (50% maksamistasi lyhennyksistä), jonka jälkeen ylijäävät massit jaetaan 50:50.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole nyt hauskalla tuulella.
Oletko joskus ollut?
---

Koirahomo on aika schollmainen ilmaisu, mutta hauska. Tai ehkä juuri siksi. Vaan ei mua koirat tai koiranomistajat häiritse, koska asun kerrostalossa toistaiseksi. Siinä vaiheessa, kun mun postiluukkuni nurkalle vallitsevissa oloissa kusetetaan koiraa, otan oikeuden omiin käsiini. Tai sitten en. Mutta pahastun ainakin voimakkaasti ja kirjoitan tänne.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaan ei mua koirat tai koiranomistajat häiritse, koska asun kerrostalossa toistaiseksi.

Schollmainen ilmaisu ehkä tämäkin, mutta en käsitä miksi jengillä on koiria kerrostalossa. Luuleeko ne koirahomot että sillä koiralla on hyvä olla?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Schollmainen ilmaisu ehkä tämäkin, mutta en käsitä miksi jengillä on koiria kerrostalossa. Luuleeko ne koirahomot että sillä koiralla on hyvä olla?

Miksei voisi olla? Tuskin sitä koiraa häiritsee asumismuoto millään tapaa, jos vaan ulkona pääsee käymään tarpeeksi usein ja paljon.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Luuleeko ne koirahomot että sillä koiralla on hyvä olla?
Riippuu varmasti rodusta aika paljon. Tai en minä mitään koirista tiedä, mutta luulen näin. Henkilökohtaisesti en voi käsittää varsinkaan lapsiperhettä ison koiran kanssa kerrostalossa asumassa ja säälin jo ajatuksen tasolla naapureita. Voisin kuvitella itseni koirahomoksi lähinnä omakotitalossa, jossa tonttia on vähintään puoli hehtaaria.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oletko joskus ollut?
---

Koirahomo on aika schollmainen ilmaisu, mutta hauska.

Ai en ole vai? Todella hauskoista kirjoituksista (vittuiluista) on tullut jopa pientä pelikiellon tynkää...
Ja tämä vitun koirahomo terminä pitää sisällään nimenomaan nämä vitun viihdekoiran hyysääjät. Ei missään nimessä palvelukoiria.

Mutta huomenna on vitun-fifin yllätysaamu!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksei voisi olla?
Tällainen koira voi elää vangittuna käytännössä koko elämänsä. 40m2 kopissa, narun päässä kadulla ja jossain koiratarhassa sitten voi sahata edes taas. Aattele omalle kohalle.

Mun mielestä koiran pitää saada olla perustilanteessa vapaana ulkona, aidattu tonttikin menettelee. Tarvittaessa sitten sisällä tai ~100m2 tarhassa. Tämä vain omana kantanani, palstan Millanit voi olla vapaasti omaa mieltään.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
...Toinen maksaa talot ja rensselit, ja toinen käy siperian walinnassa ruokaostoilla. Siis Siwassa!

Mutta oikeasti ei sinulla tuossa hätäpäivää tule olemaan, pitää vaan tehdä selkeät paperit, että näyttö on yksiselitteinen. Mutta tsemppiä matkaan.

Ei se opiskelijan tuloillaan ole kyllä puoltakaan talouden laskuista maksanut. Ja näyttö toistaiseksi puuttuu, siitäkin vähästä. Ja taisi se kyllä käydä enimmäkseen Lidlissä. Näyttö on kyllä yksiselitteinen, maksut näkyvät paperillakin ja olen luvut eukolle ilmoittanut.

Beniciolle oleellinen huomautus: vaimosta ei kannata puhua, kun ei kerran avioliitossa oltu. Aika tärkeää lainopillisesti tässä tapauksessa, kuten se, ettei meillä ole yhteisiä lapsia. Aviolitossa varmaan olisikin sitten oma häpeä, että olisin itse yhteisen talon laskut maksanut. Yksi juristi puhelimitse muistuttikin taannoin, että avoliitossa avopuolisolle ei missään tilanteessa voi syntyä oikeutta toisen omaisuuteen. Eikös sen pitäisi silloin tarkoittaa, että takaisinmaksuosuuden X edestä talo on minun, loput velat ovat 50/50 molempien..?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ai en ole vai? Todella hauskoista kirjoituksista (vittuiluista) on tullut jopa pientä pelikiellon tynkää...
Ja tämä vitun koirahomo terminä pitää sisällään nimenomaan nämä vitun viihdekoiran hyysääjät. Ei missään nimessä palvelukoiria.

Mutta huomenna on vitun-fifin yllätysaamu!
Jos nyt ihan asialinjalla olen, niin oletko jutustellut asiasta tämän koirahomon kanssa? Voi tietysti olla, että reitti ja reviiri vie koiran kusemaan samaan paikkaan, vaikka juttelisitkin, mutta antaisi kai se sivistyneemmän kuvan ainakin sun puoleltasi ennen kuin hallusinogeenejä levittelet ympäri pihoja.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tällainen koira voi elää vangittuna käytännössä koko elämänsä. 40m2 kopissa, narun päässä kadulla ja jossain koiratarhassa sitten voi sahata edes taas. Aattele omalle kohalle.

Mun mielestä koiran pitää saada olla perustilanteessa vapaana ulkona, aidattu tonttikin menettelee. Tarvittaessa sitten sisällä tai ~100m2 tarhassa. Tämä vain omana kantanani, palstan Millanit voi olla vapaasti omaa mieltään.

Kerrostaloasuntoja on isompiakin, toki maalaisen voi olla sitä vaikea käsittää. Eipä joku ~10kg koira sen ihmeemmin tilaa tarvitse, jos vain tosiaan saa lenkkeillä ja olla vapaana tarpeeksi. Tärkeämpää sille koirallekin on se, että koulutetaan hyvin ja pidetään muutenkin hyvänä. Ei se oma tarha tai metsä tai aidattu tontti meinaa mitään jos muuten homma kusee.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tällainen koira voi elää vangittuna käytännössä koko elämänsä. 40m2 kopissa, narun päässä kadulla ja jossain koiratarhassa sitten voi sahata edes taas. Aattele omalle kohalle.

Mun mielestä koiran pitää saada olla perustilanteessa vapaana ulkona, aidattu tonttikin menettelee. Tarvittaessa sitten sisällä tai ~100m2 tarhassa. Tämä vain omana kantanani, palstan Millanit voi olla vapaasti omaa mieltään.
Sinä et tiedä koirista kovinkaan paljon. Mutta kiva, että tulet pätemään tänne.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tämä vain omana kantanani, palstan Millanit voi olla vapaasti omaa mieltään.

Ei koira mitään jättipihaa keskellä ei-mitään tarvitse, vaan että sitä huomioidaan / sen kanssa harrastetaan ja se saa tavata muita koiria.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tärkeämpää sille koirallekin on se, että koulutetaan hyvin ja pidetään muutenkin hyvänä. Ei se oma tarha tai metsä tai aidattu tontti meinaa mitään jos muuten homma kusee.
No tottamooses, ja varsinkin jos se koira vapaana saa olla, niin koulutus pitää olla kohdillaan.
Sinä et tiedä koirista kovinkaan paljon. Mutta kiva, että tulet pätemään tänne.
Minä tiedän kaiken, tästäkin asiasta.
Ei koira mitään jättipihaa keskellä ei-mitään tarvitse, vaan että sitä huomioidaan / sen kanssa harrastetaan ja se saa tavata muita koiria.
Nämähän eivät mitenkään sulje toisiaan pois, vaan ovat kaikki osa onnellisen koiran pelikirjaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös