Vitutusketju

  • 10 561 300
  • 56 142

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huppari? Mitä vittua nyt? Eikö sulla ole varaa kunnon vaatteisiin? Onko myös housujen haaraosa lähempänä polvia kuin munia?

Ota muna suuhun. Kyllä, huppari. Sekö sanelee, että haarat viistävät maata?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt vituttaa vielä enemmän kuin eilen. Kun kirjoittelin tuosta labrassa käynnistä ja siitä mitä siellä tapahtui, niin nyt tuo jälki kyynärtaipeessa on vaan isontunut. Veri on pakkautunut isohkolle alueelle ja tullut pintaan entistä enemmän. Tumman punaiselta näyttää, ihan kuin olisi mustelma. Eipä tässä mitään kun ei siihen koske muulloin kun koskettamalla, mutta se on varmaan seuraavat kaksi viikkoa kuljettava huppari päällä, oli ilma mikä tahansa! Voi vittu!

Minulle kävi sama jokunen vuosi sitten kun hoitsu pisti suonesta läpi verikoetta otettaessa, ja koko käsivarsi meni aivan sinipunaiseksi. Pari viikkoa käsi oli aika irstaan näköinen, muutaman ensimmäisen päivän ajan jopa turvoksissa ja kipeä. Sen verran pahan näköiseksi tuo käsi meni että jossakin vaiheessa jo soitin työterveyshuoltoon että olisiko asian eteen syytä tehdä jotain, mutta sanoivat vaan että siitä se itsestään paranee viikossa-parissa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle kävi sama jokunen vuosi sitten kun hoitsu pisti suonesta läpi verikoetta otettaessa, ja koko käsivarsi meni aivan sinipunaiseksi. Pari viikkoa käsi oli aika irstaan näköinen, muutaman ensimmäisen päivän ajan jopa turvoksissa ja kipeä.
Tuntuu kieltämättä helvetin kivalta tuollainen.

Olin jokunen vuosi sitten viikon sairaalassa, aamut alkoivat aina verikokeilla heti herätyksen jälkeen.

Joku uusi ja arka tapaus tuli siihen aamuvarhain tökkimään ja pisti sitten aivan vituiksi, mukavasti kirpaisi ja ei muuta kuin seuraavan käden kimppuun uudella onnella. Jumalauta että meni siniseksi ja kipeäksi tuo epäonnistuneen puolen käsivarsi, se on kiva olla heikkona sairaalahoidossa ja sitten annetaan lisää haastetta ja kipua päälle ja vielä heti aamusta.

No, siitä selvittiin mutta seuraavana aamuna snadisti jännitti kun sama piikittäjä tuli taas neulat ojossa kohti kipeitä käsivarsiani.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olin jokunen vuosi sitten viikon sairaalassa, aamut alkoivat aina verikokeilla heti herätyksen jälkeen.

Joku uusi ja arka tapaus tuli siihen aamuvarhain tökkimään ja pisti sitten aivan vituiksi, mukavasti kirpaisi ja ei muuta kuin seuraavan käden kimppuun uudella onnella. Jumalauta että meni siniseksi ja kipeäksi tuo epäonnistuneen puolen käsivarsi, se on kiva olla heikkona sairaalahoidossa ja sitten annetaan lisää haastetta ja kipua päälle ja vielä heti aamusta.

Piikittäminen on taitolaji. Olin puolitoista vuotta sitten vajaat kolme viikkoa sairaalassa, ja joka aamu startattiin sillä, kun joku hoitsuista iski rokotteen vatsanahkaan. Normaalisti näistä tuli aina kipeä kolikon kokoinen mustelma, eräs harjoittelija sai isommankin läntin aikaan survoessaan piikkiä kuin aikoisi suolistaa minut, ja sitten paikan ainoa mieshoitaja osoittautui mestariksi: en edes huomannut hänen jo laittaneen piikin, eikä tuosta kerrasta tullut mitään jälkeä tai mustelmaa. Sanoinkin tästä hänelle, ja hän sanoi, että tämä on puhdas tekniikkalaji.

Verikokeessa neulan meno suonen läpi on toki ikävä mutta kertaluonteinen tapaus. Saman sairaalakeikan yhteydessä minulle tiputettiin yötä päivää antibiootteja suoneen vasemmassa kämmenessä olleen kanyylin kautta. Siinä kävi sitten niin, että tiputuksesta ja paineesta rasittuneen suonen seinämä poksahti puhki.

Yöllä tuli hoitaja laittamaan uuden setin antibioottia. Ihmettelin siinä sitten, että mitäs hemmettiä, en tunne enää kättäni kunnolla ja se on paisunut kaksinkertaiseksi kämmenestä. Tavara oli ruiskunnut kudoksiin suonen läpi. Tuossa kesti tovin, että käsi kutistui normaalikokoon, tunto onneksi palautui nopeasti.

Kanyyli sitten toiseen käteen, mutta tässä tapahtui yöllä hoitajalta jonkinmoinen virhe, sillä tämän kanyylin neula oli liian lähellä suonta ja raapi sitä jotenkin. Aina kun laitettiin uusi antibioottipussi (kolmasti vuorokaudessa), niin kanyylin avaaminen vihlaisi ja sattui niin maan perkeleesti, kun kanyyli/neula jotenkin osui suonen seinämiin. Tätä kesti vajaan viikon verran, kunnes sain tuon vihdoin pois. Laittoivat myöhemmin kolmannen kanyylin toisen käden kyynärtaipeeseen, mutta se ei tuntunut tai haitannut millään lailla, siinä suoni on tarpeeksi iso ja kanyyli oli muutenkin kunnolla paikoillaan.

Vituttivat kyllä tuollaiset kanyylit, jotka saavat toisen käden muuttumaan Hulkiksi ja vihlovat toista kättä tiputuksen yhteydessä yöllä niin, ettei saa sitä vähääkään nukuttua, mitä sairaalassa yleensäkään. Mutta toki noilla oli ns. korkeampi funktio, ja hyvä, että antibioottejaan tiputtivat.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kerrankin kysymättä lupa lähteä ottamaan kuppia. Kerranki viikonloppuvapaa, niin että mun lapset ei oo minulla. Niin saatana. Yksikään kaveri ei mestoilla. Yhden kanssa piti lähteä, mutta ei se sitten vastannut luurin ja soitti vasta sitten, kun kyllästyin ja palasin selvänä kotiin. Kalsarikännit siis edessä. Vittu.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Herättivätkö kolme kertaa päivässä ottamaan unilääkkeen?

Herättivät muuten vain silloin kun olisin halunnut nukkua. Yöllä aina yhden-kahden aikaan joku ravisteli hereille ja iski uuden antibioottipussin tippumaan kanyyliin. Tosin nukkumisesta ei tullut paljoa mitään, kun samassa huoneessa röhisi viitisen vanhaa ukkoa, joista yksi oli pahasti dementoitunut ja lähti joka yö könkkäämään vuoteestaan, repien katetrinsa samalla irti, jolloin verinen kusi pääsi lainehtimaan huoneen lattialla. Sitten täydet valot taas päälle, hoitajat siivoamaan jne.

Yritimme tästä vinkata, että eikö miestä voisi pitää valvonnassa tai antaa vähän rauhoittavia, ja kerran pari hänelle annettiinkin, mutta muuten ei - ja sitten taas sama setti. Luulisi, että hoitajillekin olisi helpompaa, kun ei joka yö tarvitsisi putsata veristä virtsaa lattioilta ja sängyltä.

Jos ei lähtenyt liikkeelle, niin mölisi, ynisi ja voihki koko yön. Rauhoittui sitten syystä tai toisesta aamuisin ja nukkui rauhallisesti. Siinä vaiheessa olivatkin jo aamutoimet käynnissä eikä nukkumisesta tullut omalla kohdalla silloinkaan mitään. Tuolloin kumpusi suorastaan primitiivinen vitutus ja brutaali raivo tilanteelle. Rationaalisesti ajatellen dementikko ei toki voi sekavuudelleen ja huonolle ololleen mitään eikä ymmärräkään mitään, mutta koska minäkin olin melkoisen huonovointinen ja rasittunut, niin tuolloin ei ollut rationaalisella ajattelulla etuajo-oikeutta. Oli vain tarve levätä ja vitutus siitä, että ei saa kunnolla levättyä vaikka makaa sairaalan pedissä (eri anturit kiinni rintakehässä mutta kuitenkin).

Välillä mies vaelteli ja jäi tuijottamaan mihin sattui. Kerran havahduin siihen, että herra oli jämähtänyt vuoteeni päätyyn ja jäi tuijottamaan siihen virkeänä ja eloisana kuin zombie. Jotenkin pelottava tilanne, tuossa tuli mieleen eräs tapaus vuosien takaa, jolloin joku dementikko oli harhoissaan tappanut samassa huoneessa olevan potilaan hakkaamalla tämän tuolilla hengiltä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
NHL-pelit vituttaa. Kiva pelata ja pelattavuus varmaan parempaa kuin missään muissa urheilupeleissä. Mutta joku tuossa vaikeustasossa taas tökkii, kun juuri aloitin Dynasty-modea pelaamaan NHL09ssä (viimenen NHL joka tehtiin PS2lle). Laukaisusysteemi oli mulle uusi ja silti tällä hetkellä plakkarissa on vaikeimmalla tasolla kymmenen voittoa kymmenestä pelatusta pelistä. Onko se niin helvetin vaikeaa saada tohon jotain haastetta?

Ja se "be a star"-mode tai mikä onkaan on myös arsesta. Miksi mun pitää pelata kaikilla sen paikan tyypeillä, vaikka idea oli muka kehittää jotain tiettyä tyyppiä? Outoa...

Niin, ja miks koko pelissä ei ole Sami Kapasta? Ei ees SM-liigan puolella. Pöh!
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit

Jos en ihan väärin muista ja täysin mahdollista on, että muistan väärin, mutta muistaakseni NHL 09 oli omasta mielestänikin todella helppo vaikeimmallakin tasolla. Sitten taas jos otetaan vertailuun NHL 11, joka on viimeisin änäri jota olen pelannut lähes taukoamatta, oli siinä jopa toiseksi vaikein taso yllättävän vaikea puhumattakaan vaikeimmasta. NHL 13:a odotellessa....
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta, onko mitään 18-vuoden ja kuoleman välillä? Ei varmasti ole, korkeintaan se kituminen. Minun kehotukseni ihmisille on, että älkää vanhentuko. Se 18 vaihtuu ihan kohta 28. Sitten sitä ihmetellään menetettyä nuoruutta, ja sitä minne Pulkkisen Jorma hävisi.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rohkenisisin (voiko toi ees olla sana?) epäillä, että ei ole. Sekös tässä vituttaakin. Ja se vasta vituttaakin kun ei tiedä mikä vituttaa, vaikka minkään ei pitäisi vituttaa.

Ei voi olla sana...

Kannattaa tuossa vuosien täyttämisessä noudattaa sellaista kaavaa, että ei vanhene. Se on tosi hyvä valinta.

Ikäisenäsi minua vitutti myös kaikki. Tarpeeksi monta vuotta, kun vitutti, niin paikalle tuli Anssi Kela ja vitutus kasvoi entisestään. Toisaalta vitutus on ihan terve tunne. Se lopulta kannattaa.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Perin ikäviä tuollaiset kaverit. Lienee joku hottentotti jostakin ameebamaasta, kuulemma ei osaa edes tanssia lavalla. Pyh tuollaisille.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eli onko omistus fifty-sixty papereissa? Entä kuinka kauppa rahoitettiin? Laittoiko avopuolisosi omiaan siihen kiinni lainkaan?

Äkkiseltään tämä ei minusta ihan selvältä caseltä vaikuta, mutta jos olet jo kolmelta juristilta asian tarkistanut ja heidän mukaansa olet vahvoilla, kai se sitten niin on.

Papereissa on puoliksi, ja se taitaa olla vastapuolen ainut argumentti. Omia rahoja ei ole sijoittanut, ja kodin ylläpitoon liittyvistä laskuista lähes kaikki maksettu minun tililtäni, samoin kuin kaikki lainaan liittyvät menot.

Lisäksi olen remontoinut talon lattiasta kattoon. Tuohon talon arvonnousuun se taitaa koittaa päästä kiinni jotenkin.

En ymmärrä, miksi tässä olisi jotain epäselvää. Voitko kertoa, mikä tässä yhtälössä kusee?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Hmm, tulipa hankittua Soneran Koti-TV:n yhteydessä ilmainen MAX:n kokeilujakso joten formuloita voisi katsoa MUTTA eipä ole Sonera toimittanut käyttäjätunnuksia joten ei sitten. No, ehtii sitä myöhemminkin kisoja ihmetellä mutta pieni harmitus päällä säätämisestä, eilen vielä aspakaan ei pystynyt asiassa auttamaan kun järjestelmäpäivitysten takia systeemit olivat alhaalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös