Suomen Presidentinvaalit 2012

  • 587 243
  • 4 075

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Lainaan tässä seuraavana demonstraatiomielessä erään Niinistön kannattajan logiikkaa kymmenkunta viestiä ylöspäin. [demo] Täytyy sanoa, että tällaisia aggressiivisia purkauksia lukiessani olen entistä vakuuttuneempi, että Niinistöä ei voi sivistynyt ihminen äänestää. [/demo]

No, tässä käytin käänteistä "suvaitsevaisten" logiikkaa, jota saatiin kuulla ennen ja jälkeen Jytkyn.
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Niinistön leiri ampui viimeisen vuorokauden aikana kiekon 2 kertaa omaan maaliin. Ensin Strada ja sitten luvatta Niinistön mainoksessa olleet kepunimet.

Eivät nämä vaalien lopputulosta mihinkään suuntaan heiluta, mutta mielenkiintoista että näinkin kokenut ja ammattitaitoinen porukka tumpeloi loppusuoralla.

Haaviston mainos Putouksen mainostauolla oli hieno.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Niinistön leiri ampui viimeisen vuorokauden aikana kiekon 2 kertaa omaan maaliin. Ensin Strada ja sitten luvatta Niinistön mainoksessa olleet kepunimet.

Eivät nämä vaalien lopputulosta mihinkään suuntaan heiluta, mutta mielenkiintoista että näinkin kokenut ja ammattitaitoinen porukka tumpeloi loppusuoralla.
Siinä samaa mieltä että olisi ollut parempi antaa mennä toisesta korvasta ulos. Mitä näillä väliä. Niinistö voittaa mennen tullen, hän saa joko vähän yli tai vähän alle 60 % äänistä.

Odotan uudelta presidentiltä tasapuolisuutta, terävyyttä aloitteissa ja keskustelunavauksissa, ynnä kauppapoliittista aktiivisuutta tarpeen tullen sikäli kun presidentin virka tähän antaa puitteita. Niinistöllä, mikäli tulee valituksi, on mahdollisuus osoittaa suuruutensa ihmisenä ja presidenttinä huomioimalla myös niitä kansanosia jotka eivät olleet välttämättä häntä innokkaimmin valitsemassa. Tähän ei Halonen pystynyt, ei edes yrittänyt.
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Tähän ei Halonen pystynyt, ei edes yrittänyt.

Halosen kannatusluvut ovat vuodesta toiseen olleet varsin kohtuulliset, joten ei hän nyt ihan pelkästään viherlesbojen presidentti ole ollut.

Minä en suuren suuria Niinistöltä odota. Tiedossa varmasti koukeroista kieltä, ryppyistä otsaa ja populististista kansan kosiskelua säännöllisin väliajoin. Nuori vaimo paistattelee iltapäivälehtien palstoilla ja kansa taputtaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Halosen kannatusluvut ovat vuodesta toiseen olleet varsin kohtuulliset, joten ei hän nyt ihan pelkästään viherlesbojen presidentti ole ollut.
Parhaansa yritti.

Minä en suuren suuria Niinistöltä odota. Tiedossa varmasti koukeroista kieltä, ryppyistä otsaa ja populististista kansan kosiskelua säännöllisin väliajoin. Nuori vaimo paistattelee iltapäivälehtien palstoilla ja kansa taputtaa.
Se jää nähtäväksi. Jos intoa riittää niin Niinistössä on ainesta moneenkin, mutta jos ei niin siinä tapauksessa Niinistö voi jäädä vaikkapa juuri mainitsemiesi ilmentymien takia vähän etäiseksi kansalle. Pientä tsemppiä ihmisille ja elinkeinoelämälle odotan. Halosen oman piirin kursailematon suosiminen loppuu, mutta tässä toivonkin selkeää pesäeroa edelliseen presidenttiin. Suomi ei tarvitse puusilmäistä etupiiripresidenttiä.
 

julle-jr

Jäsen
Se jää nähtäväksi. Jos intoa riittää niin Niinistössä on ainesta moneenkin, mutta jos ei niin siinä tapauksessa Niinistö voi jäädä vaikkapa juuri mainitsemiesi ilmentymien takia vähän etäiseksi kansalle.
Kumpaa sitten pitäisi äänestää, Niinistöä vai Haavistoa? Tarkoitan siis, että jos ei voida tietää, riittääkö tuota intoa Niinistöllä, niin miksi sitten äänestäisin Niinistöä ennemmin kuin Haavistoa? Uskon, että juuri into on ratkaiseva tekijä, mutta olisi mielenkiintoista tietää, miten esimerkiksi sinä ajattelet, eli uskotko Niinistöllä olevan enemmän intoa kuin Haavistolla?

Luultavasti minä äänestän kokoomuslaista ehdokasta ihan vanhasta tottumuksesta. En varsinaisesti kannata Kokoomusta, mutta minua viehättää ajatus yksilön vastuusta omasta elämästään (tämän vuoksi kannatan mm. huumeiden laillistamista, minusta aikuisen ihmisen pitää pystyä analysoimaan mitä molekyylejä kannattaa laittaa elimistöönsä ja mitä ei). Siksi äänestän neljänä viidestä kerrasta Kokoomusta.

Rehellisyyden nimissä on kuitenkin sanottava, että en todellakaan tiedä kumpi ehdokkaista on innokkaampi ajamaan näitä asioita, joita presidentti voi innostuessaan ajaa. Ja koska en tätä itse tiedä, niin olisi mukavaa, jos joku muu tietäisi. Jos kukaan muukaan ei tiedä, niin sitten minusta näitä vaaleja ei edes pitäisi olla olemassa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kumpaa sitten pitäisi äänestää, Niinistöä vai Haavistoa? Tarkoitan siis, että jos ei voida tietää, riittääkö tuota intoa Niinistöllä, niin miksi sitten äänestäisin Niinistöä ennemmin kuin Haavistoa? Uskon, että juuri into on ratkaiseva tekijä, mutta olisi mielenkiintoista tietää, miten esimerkiksi sinä ajattelet, eli uskotko Niinistöllä olevan enemmän intoa kuin Haavistolla?
Kuten täällä joku osuvasti puntaroi, Niinistö on varma suorittaja joka ei petä. Hänen touhuissaan on aina tietynlainen takuu, hoitaa hommansa ja sillä siisti. Ei minulla Haavistostakaan ole välttämättä pahaa sanottavaa, mutta tässä(kin) suhteessa laittaisin mielummin roponi Niinistöön kuin Haavistoon. Luultavasti innon määrä ja laatu ei sanottavasti vaikuta Niinistön otteisiin. Ne hommat hoidetaan jotka on otettu ja piste.

Kuten olen aiemminkin sanonut, kyllä minulle olisivat käyneet myös Väyrynen ja Soini, tietyin varauksin myös Haavisto. Eikä Haavistossa henkilönä mitään vikaa edes ole, jos ei kohtuuttomasti korosteta esimerkiksi positiivisen syrjinnän liiallista symppaamista. Vihreys ja ääliömäinen kakkoskierroksen bandwagon ovat pahimpia Haaviston rasitteita. Ei kukaan oikeasti fiksu mitään vihreitä äänestä, sehän on selvä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ei kukaan oikeasti fiksu mitään vihreitä äänestä, sehän on selvä.


En ole varma onko tämä tarkoitushakuinen provo vai ei, mutta huomautanpa nyt silti, että lainaus kyseisestä viestistä on esimerkki siitä, millä tavalla itseään (kannattamiaan arvoja) ei tulisi nostaa ehdottomasti muiden yläpuolelle. Ei voida leimata koko joukkoa joidenkin radikaalien kannattajien tähden, tämä nyt on itsestään selvä asia - sama pätee muihinkin puolueisiin, pl. ehkäpä jotkut ääriryhmät, jotka itseään "puolueiksi" kutsuvat, joiden kannattajajoukko voi olla hyvin tiivis ja ajattelumalli "vinoutunut". Mutta en sano, etteikö heidänkin joukossa voi olla lahjakkaita yksilöitä, jotka saavat tämän pienen massan mukaansa.

Lisäksi "fiksuuden" määritteleminen on hyvin subjektiivinen asia. Jotkut määrittelevät vain matemaattisen ja taloudellisen lahjakkuuden fiksuudeksi, joku lisää määritelmään myös sosiaalisen lahjakkuuden tai sivistyneisyyden etc.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En ole varma onko tämä tarkoitushakuinen provo vai ei, mutta huomautanpa nyt silti, että lainaus kyseisestä viestistä on esimerkki siitä, millä tavalla itseään (kannattamiaan arvoja) ei tulisi nostaa ehdottomasti muiden yläpuolelle. Ei voida leimata koko joukkoa joidenkin radikaalien kannattajien tähden, tämä nyt on itsestään selvä asia - sama pätee muihinkin puolueisiin, pl. ehkäpä jotkut ääriryhmät, jotka itseään "puolueiksi" kutsuvat, joiden kannattajajoukko voi olla hyvin tiivis ja ajattelumalli "vinoutunut". Mutta en sano, etteikö heidänkin joukossa voi olla lahjakkaita yksilöitä, jotka saavat tämän pienen massan mukaansa.
Hyvin sanottu, ja juuri sellainen huomio jollaista voi voisi vladilta odottaakin, yhtenä harvoista keskustelijoista. Ehkä tuo oli tietynlainen provo omalta puoleltani, mutta halusin tuoda tämän esille koska voin seistä mielipiteeni takana niin tuulessa kuin tuiskussa.

Vihreiden toimintaa on leimannut samanaikainen näennäinen tinkimättömyys ja vanhoille puolueille ominainen opportunistisuus. Hallitukseen mennään jos mitenkään päästään, mutta hallituksessa käyttäydytään ihan randomilla. Ydinvoimahallituksessa ollaan mukana silloinkin, kun lupa myönnetään useammalle uudelle voimalaitokselle. Sivussa vedetään tietty omaa agendaa ja haukutaan hallituskumppanit. Kyllä tuossa kohden pitäisi olla rotia siinä missä Persuillakin, jotka eivät lähteneet vastoin omaatuntoaan hallitukseen jonka agendaan he eivät uskoneet. Oma mielipiteeni oli eri, mutta en tänä päivänäkään voisi moittia Soinia 2010 kevään ratkaisuista. Sitä joko kulkee valitsemallaan linjalla tai ei. Vihreistä ei ikinä tiedä. Kuten on monesti sanottu, vihreät ovat kuin vesimeloni, vihreä päältä mutta punainen sisältä. Yhtä kaikki, vihreiden johdonmukaisuus ja poliittinen fokus ei ole ainakaan itselleni kirkastunut riittävän selkeästi. Tämän vuoksi vihreisiin liittyy mm. hallituskumppanina melkoinen riski. Tätä taustaa vasten vihreiden äänestäminen tuntuu kovin vaikealta, kun ei tiedä millaiseen valtakirjaan sitä nimensä menee oikein laittamaan.

Monet meistä nostavat omat arvonsa muiden yläpuolelle, kuka fiksummin, kuka kömpelömmin. Yhteistyötä me joudumme joka tapauksessa tekemään, tai tähän ainakin poliittisten päättäjien on syytä varautua.
 

depre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, FC Barcelona, Helsingin Joker
Kiitos kaunis tästä viiltävästä analyysistä. Huojentava tietää, että a) teitä fiksujakin löytyy ja b) ei tarvitse huomennakaan ihan ypöyksin kuulua tähän ääliöporukkaan, joka käsittänee vähintäänkin sen miljoona ihmistä.

En yleensä viitsi osallistua näihin poliittisiin keskusteluihin, mutta kirjoitetaan nyt vähän. Itse otin tuon kyllä ihan puhtaana provona Pisimmältä Kääpiöltä, toki myöhemmin tulee perustelua, johon itse voin jossain määrin yhtyä. Itsehän olen koko vaalien ajan saanut kuulla Haaviston kannattajilta, että jos yhtään osaan itse ajatella niin äänestän Pekkaa. Täytyy sanoa, että tuollainen asenne on aika pahasti kiristänyt.

Näissä vaaleissa ei nyt mitään katastrofia saa millään enää aikaan. Onhan ehdokkailla eroja, mutta hyviä molemmat. Onhan tuota idiotismia nähty paljon myös Niinistön kannattajilta, välillä saa melkein päätä pyöritellä kun aikuiset ihmiset kiistelee. Itse vain olen nuo pystynyt paremmin ottamaan sellaisena yksittäisen ihmisen purkauksena ja idiotismina, versus tuo Haavisto joukkopsykoosi.

Välillä on tuntunut, ettei halua äänestää kumpaakaan. Ainakin itseäni häiritsee pahasti tuo Haavisto hehkutus. Sinällään pätevä ehdokas, mutta ei nyt mikään ylijumala sentään. Hieno osoitus sosiaalisen median voimasta ja omalla tavallaan hienosti toteutettu. Ei vain enää sytytä. Ei ole Niinistökään ole mikään messias, mutta ei kampanja sellaista kuvaa yritä luodakaan.

Jokainen äänestää ketä äänestää, mutta jonkunlaista suhteellisuuden tajua toivoisi. Tuollainen hurmos voi kääntyä myös itseään vastaan. Silti huomenna pitäisi jonkunlainen numero käydä lappuun piirtämässä.

edit. Enkä tarkoittanut tätä viestiä minkäänlaisena piikkinä sinua kohtaan Snakster. Näissä keskusteluissa provosoituu nykyisin itse kukin.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Hyvin sanottu, ja juuri sellainen huomio jollaista voi voisi vladilta odottaakin, yhtenä harvoista keskustelijoista. Ehkä tuo oli tietynlainen provo omalta puoleltani, mutta halusin tuoda tämän esille koska voin seistä mielipiteeni takana niin tuulessa kuin tuiskussa.

...

Tätä taustaa vasten vihreiden äänestäminen tuntuu kovin vaikealta, kun ei tiedä millaiseen valtakirjaan sitä nimensä menee oikein laittamaan.

Mielipiteitä maailmaan mahtuu ja se on ehdottoman hyvä asia, ja kiitokset, että perustelit kantasi nyt selkeällä tavalla. Ehdottoman hyvä asia, toistanko jälleen itseäni?

Vaikka olenkin melkoisen usein - pääsääntöisesti - äänestänyt Vihreitä, on minuakin toisinaan puolueen tapa toimia poliittisessa päätöksenteossa herättänyt kummeksuntaa mutta toistaiseksi ei oikein tämän parempaa puoluetta ole sattunut kohdalla, vaikka suht' monessa asiassa erimieltä olenkin. Kuten energiapolitiikka ja osin maahanmuuttoasiat ja kehitysavun kohdentaminen. Maahanmuuttopolitiikassa jaan Haaviston kannan ts. apua tulisi kohdentaa enemmän kohdealueille sen sijaan, että pakolaisvirrat ohjautuvat muihin maihin esim. Pohjolaan ja muualle Eurooppaan.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ehkä pitää täsmentää tähän ketjuun, että sukuni poliittinen tausta on kepulainen, ehkä jopa keskustalais-vasemmistolainen. Jos sitä pitää siis joillakin määritteillä luonnehtia. Olen tiennyt pikkumiehestä saakka pitäväni oikeistolaisliberaalia maailmankuvaa itselleni oikeimpana. Sittemmin olen löytänyt poliittisen kotini Kokoomuksesta, mutta se ei tarkoita että olisin äänestänyt Kokoomuksen ehdokasta joka vaaleissa. Joskus 90-luvulla ääniä meni Kepulle, kun Kokoomuksen meininki oli ajoittain väärää. Nykyinen Kokoomus on enimmiltä osin sellaisilla linjoilla jotka eivät resonoi liiaksi omien näkemysteni kanssa.

Vlad, varmasti suuri enemmistö haluaa että kehitysapua tulisi kohdentaa enemmän kohdealueille sen sijaan, että pakolaisvirrat ohjautuvat esimerkiksi Pohjolaan ja muualle Eurooppaan. Tuo on myös Kokoomuksessa valtavirtaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Maahanmuuttopolitiikassa jaan Haaviston kannan ts. apua tulisi kohdentaa enemmän kohdealueille sen sijaan, että pakolaisvirrat ohjautuvat muihin maihin esim. Pohjolaan ja muualle Eurooppaan.

Vlad, jos tämä olisi Vihreään puolueen linja ja sitä linjaa toteutettaisiin päätöksillä ja lausnnoilla niin Pexorilla olisi paljon paremmat tsemat.

Tällä hetkellä Haavisto ei edusta omaa puoluettaan tuossa suhteessa.

Tiedän, henkilövaali jne. Mutta ääni Haavistolle on myös ääni Vihreille ja sitä en tällä hetkellä voisi ikinä tehdä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tiedän, henkilövaali jne. Mutta ääni Haavistolle on myös ääni Vihreille ja sitä en tällä hetkellä voisi ikinä tehdä.

Kyseessä ovat todellakin henkilövaalit mutta samalla ääni on tietyssä mielessä "ääni" puolueelle ja siksi minä en voi kuvitellakaan äänestäväni Niinistöä, koska hänen edustamansa puolue ei jaa niitä arvoja joita itse pidän tärkeinä. Toki puolueesta löytyy liberaalin siiven edustajia, mutta vastaavasti arvomaailmaan henkilöitä, joiden arvot kulminoituvat sanoihin: koti, uskonto, isänmaa.

Kokoomuksen ohjelmasta lähinnäkin energiapolitiikka on sellainen jota kannatan, mutta muuten yhteneväisyys puolueen teemoihin on hyvin vähäinen. Siksi minulle kakkonen on ykkönen.

vlad.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Vlad, mielenkiinnosta kysyn että miksi koti, uskonto, ja isänmaa ovat sinulle ns. punainen vaate? Uskonnon ymmärrän kyllä mutta kokonaisuudessaan, eivätkö koti ja isänmaa ole tärkeitä aatteita?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vlad, mielenkiinnosta kysyn että miksi koti, uskonto, ja isänmaa ovat sinulle ns. punainen vaate? Uskonnon ymmärrän kyllä mutta kokonaisuudessaan, eivätkö koti ja isänmaa ole tärkeitä aatteita?

Suomea ja tätä ns. isänmaata on sivuttu aiemmin muutamissa ketjuissa mutta lyhyelti tässäkin.

En ole koskaan pitnyt itseäni isänmaallisena henkilönä. Minulle Suomi ei ole koskaan tuntunut tärkeältä paikalta asua, olen sattumalta syntynyt tänne ja aivan yhtä sattumalta olisin voinut jäädä syntymättäkin. (Mikä olisi kenties ollut suuren suuri helpotus monelle ihmiselle). Kaikki on siis vain pelkkää sattumaa ja en osaa olla kiitollinen tästä sattumasta tälle maalle. En koe tarpeelliseksi puolustaa tätä maata, en koe jakavani monia tämän maan arvoja, en tunne voimakasta tunnesidettöä tänne - vain muutamiin ihmisiin, mutta heidän kanssa voi olla kanssakäymisissä vaikka en asuisikaan täällä. Mikään ei siis sulje pois sitä, että enkö voisi jokin päivä asua jossain muuallakin kuin Suomessa ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä kokisin kyseisen paikan yhtä kodikkaaksi kuin Suomen.

Koti - se on ehkäpä arvoista tärkein mutta minulle kotikin on vain fyysinen paikka jossa asua. Voin valita asuinpaikkani, voin asua missä haluan mutta en välttämättä koe paikkaa jossa asun siinä mielessä tärkeäksi, että se nousisi arvojeni listalla korkeimmalle pallille. Koti on paikka jossa olla, mutta en ole valmis kuolemaan kotini puolesta jos minulla muita vaihtoehtoja on olemassa.

vlad.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kiitos Vlad, ansiokas vastaus niinkuin yleensä sinulta.

Kärjistetään vähän.

Sanoit ettei isänmaa merkitse sinulle mitään. Mitäs jos toinen valtio, jossa arvot ovat paljon kauempana nyky-Suomea, yrittää vallata Suomen. Koetko että sinun pitää puolustaa näitä nyky-Suomen arvoja?

Koti. Jos sinun koti ja sen mukana sukulaiset ja ystävät ovat uhattuna jonkun ulkoisen uhan toimesta, oletko valmis menettämään nämä tekemättä mitään?

Summarum, mikä saa sinut puolustamaan jotain jopa voimaa käyttäen?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kärjistetään vähän.

Sanoit ettei isänmaa merkitse sinulle mitään. Mitäs jos toinen valtio, jossa arvot ovat paljon kauempana nyky-Suomea, yrittää vallata Suomen. Koetko että sinun pitää puolustaa näitä nyky-Suomen arvoja?

Koti. Jos sinun koti ja sen mukana sukulaiset ja ystävät ovat uhattuna jonkun ulkoisen uhan toimesta, oletko valmis menettämään nämä tekemättä mitään?

Summarum, mikä saa sinut puolustamaan jotain jopa voimaa käyttäen?

En muista missä ketjussa tätä Suomen puolustamista käsiteltiin, mutta siellä tuli useampi viesti kirjoitettua asiasta. Mutta summaus tähän ketjuun.

Voi tuntua aika itsekkäältä toiminnalta mutta en koe tarpeelliseksi sitä, että puolustaisin aseellisesti (tai aseettomasti) maatamme kuin poikkeustapauksessa ja tällainen poikkeustapaus voi olla se jos en todellakaan ehdi häipyä maasta ennen aseellisen konfliktin alkamista. Mieluiten siis pakkaisin kamani kasaan, tärkeimmän omaisuuteni, ja siirtyisin turvallisemmille seuduille ennen aseellisen yhteenoton alkua. Joku voi sanoa tätä pelkuruudeksi, minä sanon sitä oman perseen suojelemiseksi.

Mutta tietyissä tapauksissa taas olen valmis puolustamaan minulle tärkeitä arvoja maassa, jonka koen tärkeäksi minulle. Jos kuvitellaan tilanne, jossa Suomi muuttuisi minulle merkityksellisemmäksi paikaksi asua ja täällä alettaisi kiristää yksilönvapauksia, sananvapautta rajoitettaisi, alkaisi tapahtua summittaisia pidätyksiä etc. Tällöin olisin valmis puolustamaan näitä minulle tärkeitä arvoja - vaikka asein.

Koti. Jos tarkastellaan fyysistä tilaa ts. kotia, hyvin harvoin olen valmis sitä väkivalloin puolustamaan mutta toki tulee tilanteita jossa näin tulisin tekemään. Tällainen tilanne voisi olla se jos minulle tärkeitä henkilöitä uhattaisi väkivaltaa käyttäen. Tällöin olisin valmis turvautumaan voimakeinoihin.

Ja kun kiekkopalsta on kyseessä niin nostetaan esille vielä eräs paikka, jossa olen käyttänyt fyysistä väkivaltaa silloin kun tarve vaatii eli pelatessa kiekkoa (tai myös salibandyä) olen joukkuekavereitani puolustaessa ollut valmis vaikka nyrkkitappeluun - näin on myös käynytkin.

vlad.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Lopullinen äänestyspäätös on nyt tehty.

Presidentin tärkein tehtävä on ulkopolitiikan johtaminen. Ulkopolitiikassa on tärkeää palauttaa Suomelle toimivat suhteet maailman tärkeimpään valtioon. Se edellyttää mm. amerikkalaisen small talk-kulttuurin suvereenia hallintaa. En väitä, etteikö Haavistokin osaisi small talkia, mutta Sauli todistettavasti osaa:

Presidenttiehdokas Niinistö keskustelee luontevasti merkittävän kulttuurihenkilön kanssa

Hienoa saada presidentiksi henkilö, joka on myös kulttuuriväen suuresti arvostama.

Lisäksi minuun vetoaa Niinistön pitkä ura köyhien hyväksi tehdyssä työssä. Köyhän asialla jo 1900-luvulta alkaen.

Siksi Sauli!
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Ensimmäisen kerran pääsin presidentinvaaleissa äänestämään vuonna 1994. Hämärä muistikuva on, että Veltto Virtanen olisi ollut framilla jonkinnäköisenä vaihtoehtona. Äänestinkö Velttoa, en myönnä enkä kiellä. Toisella kierroksella äänestin sentään Ellua. Vuonna 2000 äänestin myös naista, Heidi Hautalaa ja toisella kierroksella oletettavasti myös naista, Tarja Halosta. Näin toinen kerta toden sanoi ja pääsin tuulettamaan kerrankin voittajien puolella, hyvä Tarsa! Tarjolla olisi ollut Esko Ahokin, mutta parikymmentä vuotta asumista kepulaisella lestaperällä on varsin tehokas rokote kepuismiin.
2006 pitäydyin vanhassa tutussa Hautalassa, mutta sehän jäi jo alkueriin. Loppukisassa panostin Sauli Niinistöön, joka hyvin ajoitetusta kunnostaan huolimatta hyytyi juuri ennen kalkkiviivoja. Palasin siis niissä vaaleissa loosereitten porukkaan.
Näissä vaaleissa on ihan hyvä tilanne. Ehdokkaani pääsi toiselle kierrokselle, ja vastassa on kakkosehdokas, eli muodikkaasti win-win. Jos Niinistö olisi saanut vastaansa Väyrysen tai Soinin, olisin äänestänyt Salea. Nyt äänestän samaa kuin ekalla kierroksellakin, eli pro Haavisto. Turpiinhan tässä tulee, mutta hyvä sentään että Salelta.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Mikäli tarkastellaan kummankin ehdokkaan tähänastista......

Kumpaa sitten pitäisi äänestää, Niinistöä vai Haavistoa? Tarkoitan siis, että jos ei voida tietää, riittääkö tuota intoa Niinistöllä, niin miksi sitten äänestäisin Niinistöä ennemmin kuin Haavistoa? Uskon, että juuri into on ratkaiseva tekijä, mutta olisi mielenkiintoista tietää, miten esimerkiksi sinä ajattelet, eli uskotko Niinistöllä olevan enemmän intoa kuin Haavistolla?.......

....toimintaa, en tiedä pitääkö puhua määrätietoisuudesta, sinnikkyydestä, innosta vai mistä, mutta henkilö, jolla kesken ovat jääneet niin rauhanvälittäjätehtävät kuin yliopisto-opinnotkin ja jonka henkilökohtainen elämä on muutoinkin tähän mennessä ollut pääasiassa kansalaisvelvollisuuksien (lue: armeija) välttämistä, ei ole oikea valinta Tasavallan Presidentin toimeen. Ei riitä, että osaa viitata keskusteluissa ahkeran alakoululaisen tavoin, Täytyy myös tehdä jotain elämässään.

Siis: Hyi Hyi Hypelle - vauhdilla jo avautuneille äänestyspaikoille.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös