Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 009 485
  • 47 206

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Outoa, kyllä minä ainakin löydän ihan sopivia sukkia urheilukaupoista, eli yleensä InterSportista tai Stadiumista joko stadista tai Vantaalta. Hyvin löytyy, oli sitten kyseessä tummat normiurheilusukat esim. kävelykäyttöön tai salille tai vaihtoehtoisesti vähän kalliimmat juoksusukat joita kanssa tulee aika usein ostettua.

Oma kokoni on 46, ja siihen kokoon ei ole pahemmin ongelmia löytää ja ovat yleensä paketissa merkityt koolla 44-46 tai 45-47.

Sattui vaan tämä silmään kysymys, kun juuri eilen taas ostin noita lisää ja nappasin vaan kassaa kohti kävellessäni ohimennen yhden 3-packin sopivan kokoisia urheilusukkia eli olisiko ollut juuri kokoa 44-46.

Jo selvisi miksei mitään löydy kun palstaveli on käynyt ostamassa varastot tyhjiksi. Itse nimenomaan kolusin tänään kolmessa paikassa kassan viereiset urheilusukkalaarit ja pelkkiä kääpiö/kanoottikokoja tarjolla. Sulla on näemmä paremmat apajat.

Tai sitten tässä on tosissaan mentävä sovittelemaan silmälaseja.
 

Rocco

Jäsen
Kysymys kuuluu:

Itsellä Elisa Viihde. Muutetaan asuntoon johon vuokraan sisältyy Soneran laajakaista.

Onko siis mahdollista purkaa tuon nojalla Elisa Viihde määräaikainen sopimus?
On täysin pätevä syy purkaa sopimus. Soita ensin asiakaspalveluun, ja ilmoita tämä juttu. Sitten vaan laitteet palautetaan lähimpään Elisan myymälään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hampaiden valkaisu.

Mielessä käynyt jo pari vuotta käydä valkaisemassa hampaat. Huomannut kuinka välttelee hymyilyä hampaat näkyen, koska hampaat ovat saaneet tumman pinnan. Itseluottamus kärsinyt tämän johdosta jonkun verran.
Ajattelin käydä ihan kunnon hammaslääkärillä tämän tekemässä, vaikka tiedänkin netissä olevan kauppoja, jotka myyvät samaa kamaa paljon halvemmalla.
Yhdellä tutulla vain jäi hiukan huonot kokemukset, kun piti itse vääntää kuuman veden kanssa ne "hammassuojat" ja sitten muutaman kerran jälkeen huomasi, kuinka väri ei tarttunutkaan yhteen etuhampaaseen. Sävyero oli aika räikeä, mutta positiivisena asiana ainakin aine teki työnsä ja valkaisi hampaita selvästi.

Löytyykö hampaiden valkaisun käyneitä täältä? Millaista oli ja ennen kaikkea oletteko olleet tyytyväisiä tuloksiin?
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Kattoko kukaan äsken Lainvalvojat-ohjelmaa? Se eka biisi heti siin alussa. Mikä biisi?
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Mulla on tuommoinen perus led-pönttö. Siellä takana on jotain pieniä "hampaita" jolla voi säätää sen värisävyn halutuksi laittamalla niitä ylä- tai ala-asentoon.

Löytyiskö jostain jotain vinkkikarttaa miten saisi minkäkäin sävyn?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Löytyykö hampaiden valkaisun käyneitä täältä? Millaista oli ja ennen kaikkea oletteko olleet tyytyväisiä tuloksiin?

Oletko ajatellut ensin käydä ihan vaikka vaan suuhygienistillä, joka putsaisi hampaasi? Poistaa hammaskiven, puhdistaa kahvin tummentamaa pintaa ja kustantaa joku 2-30e? Paljon kahvia nauttivana tuonkin "käsittelyn" jälkeen huomaa eron.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mulla on tuommoinen perus led-pönttö. Siellä takana on jotain pieniä "hampaita" jolla voi säätää sen värisävyn halutuksi laittamalla niitä ylä- tai ala-asentoon.

Löytyiskö jostain jotain vinkkikarttaa miten saisi minkäkäin sävyn?
Minkä näköinen on vinkkikartta? Ideahan on että pystyt itse säätämään oman mielesi mukaan. Jos kysyt vinkkejä kuvanlaatu-säädöistä, saat yhtä monta vastausta kun säätöja löytyy noista hampaista. Testaa itse ja löydä sinun omasta mielestä hyvä kuva.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Mulla on tuommoinen perus led-pönttö. Siellä takana on jotain pieniä "hampaita" jolla voi säätää sen värisävyn halutuksi laittamalla niitä ylä- tai ala-asentoon.

Löytyiskö jostain jotain vinkkikarttaa miten saisi minkäkäin sävyn?
Mielenkiinnosta joudun kysymään mikä on perus led-pönttö? Kaikkille kvg-neropateille tiedoksi, että hakukone palautti hakusanoilla led pönttö tämän ketjun.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mulla on tuommoinen perus led-pönttö. Siellä takana on jotain pieniä "hampaita" jolla voi säätää sen värisävyn halutuksi laittamalla niitä ylä- tai ala-asentoon.

Löytyiskö jostain jotain vinkkikarttaa miten saisi minkäkäin sävyn?
Ilmeisesti meinaat siis dip-kytkimiä? Nehän toimii binaarisesti, ja vastaa siis DMX-ohjausta käsipelillä. Eli yhdistelmiä on n. miljuuna erilaista, ja jokaisessa laitteessa nuo toimii hiukan eri tavalla.

Yleensä noissa on siis esim 4 kanavaa; punainen, vihreä, keltainen ja vilkkuminen, viksummissa laitteissa sitten vaikka vielä jotain esiohjelmoituja liikkeitä, osa-syttymisiä jne. Helpoin tapa millä säätää tuota halutuksi, on iskeä se DMX-ohjaimeen kiinni, jollon voit liu'uilla säätää haluamasi värin. Tuollainen nelikanavainen ohjain ei paljoa maksa, varmaan alle satasella irtoaa. Toinen vaihtoehto on vuokrata sellainen, tsekata mikä on ko. asetuksen DMX-koodi ja napsutella se sitten hampaista päälle. Ilman ohjainta tuo on kuitenkin ihan hemmetinmoista tuuripeliä.

Tuosta ainakin 35e 6-kanavainen DMX-ohjain: STAIRVILLE DDC-6 DMX CONTROLLER - Thomann Verkkokauppa
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Löytyykö hampaiden valkaisun käyneitä täältä? Millaista oli ja ennen kaikkea oletteko olleet tyytyväisiä tuloksiin?

Mulla on tuommoinen perus led-pönttö. Siellä takana on jotain pieniä "hampaita" jolla voi säätää sen värisävyn halutuksi laittamalla niitä ylä- tai ala-asentoon.

Löytyiskö jostain jotain vinkkikarttaa miten saisi minkäkäin sävyn?

Olenko ihan sekaisin, kun kuvittelin hetken aikaa jälkimmäisen lainauksen olevan vastaus ensimmäiseen. Hampaista ja väreistä puhutaan molemmissa...
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Kysymys:

Jos henkilö soittaa vaikka jonkin yrityksen asiakaspalveluun ja nauhoittaa puhelun ilman että siitä mainitsee/ilman että vastapuolen tyyppi ei ole antanut lupaa siihen? Niin rikkooko se äänittäjähenkilö lakia?

Ja saako kyseinen henkilö julkaista nuo esim Youtubes?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kysymys:

Jos henkilö soittaa vaikka jonkin yrityksen asiakaspalveluun ja nauhoittaa puhelun ilman että siitä mainitsee/ilman että vastapuolen tyyppi ei ole antanut lupaa siihen? Niin rikkooko se äänittäjähenkilö lakia?

Ja saako kyseinen henkilö julkaista nuo esim Youtubes?

Puhelut, joihin itse osallistuu joko soittajana tai vastaajana, saa nauhoittaa. Eli siis henkilö saa nauhoittaa puhelun, jossa soittaa yrityksen asiakaspalveluun. Äänityksestä ei tarvitse tietenkään erikseen mainita, kun kerran lakien mukaan mennään. Julkaisemisesta en sitten tiedä.

Linkki Tietosuojavaltuutetun toimiston sivulle, jossa kerrotaan oikeudesta nauhoittaa puheluita.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Oletko ajatellut ensin käydä ihan vaikka vaan suuhygienistillä, joka putsaisi hampaasi? Poistaa hammaskiven, puhdistaa kahvin tummentamaa pintaa ja kustantaa joku 2-30e? Paljon kahvia nauttivana tuonkin "käsittelyn" jälkeen huomaa eron.
Joo olen käynyt noin kerran vuodessa ja kyllähän sekin selvästi auttaa, muttei kuitenkaan päästä samanlaisiin tuloksiin mitä kunnon valkaisulla.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ei löydy oikeaa ketjua, mutta joo. Se viimeaikoinakin muistaakseni nelosen mainostama leffa ( teinit, -80-luku. ) ihan ookoo porukka joka duunaa sitä ja se tunnusbiisi on hukassa. Häiritsee ihan vitusti, kun soi päässä, tuo teinileffa ja kuvittele kun ne kävelee raiteilla ja taustalla soi ...uuuuuuuuuiiiiiii ujellus, ei laulua, ei mitään, vaan ujellus,
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Finskin sivuilla sanotaan aiheesta käsimatkatavarat ja nesteet seuraavaa

Yksittäinen nestepakkaus saa olla kooltaan enintään 100 ml ja kaikkien nestepakkausten on mahduttava litran kokoiseen, läpinäkyvään ja suljettavaan muovipussiin.

Onko niillä noita litran muovipusseja siellä turvatarkastuksessa vai kuinka tuo pelaa?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei löydy oikeaa ketjua, mutta joo. Se viimeaikoinakin muistaakseni nelosen mainostama leffa ( teinit, -80-luku. ) ihan ookoo porukka joka duunaa sitä ja se tunnusbiisi on hukassa. Häiritsee ihan vitusti, kun soi päässä, tuo teinileffa ja kuvittele kun ne kävelee raiteilla ja taustalla soi ...uuuuuuuuuiiiiiii ujellus, ei laulua, ei mitään, vaan ujellus,
Stand By Me -leffassa kävellään raiteilla, mutta ei kai se ole se. Vai onko?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Stand By Me -leffassa kävellään raiteilla, mutta ei kai se ole se. Vai onko?

Emmää tiedä, mutta se ujellus-biisi täytyy löytää, että saan sen pois mun päästä soimasta.
 

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Onko Saku Koivun oikea etunimi Sakari vai onko "Saku" oikeasti olemassa?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Onko Saku Koivun oikea etunimi Sakari vai onko "Saku" oikeasti olemassa?
Tottakai Saku on olemassa. Tällä hetkellä otan Sakulta suihin. Viron toiseksi paras lahja maailmalle.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Yritin tossa tsiikailla hotelleja arkena ensi tiistaille helsingin keskustasta, suolaisia ovat nuo hinnastot arkena, olisiko jollakin heittää hyvää vinkkiä kohtuuhintaisesta sekä kohtuullisen hyvästä hotellista?

Omena hotelli plus huorat?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös