Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 730 598
  • 33 987

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Avautui, että joku käyttää kansanmurhan tehokkuusmittariverrokkina urheilukilpailua ja maitokaupassa käyntiä. Mitä siellä peruskoulussa nykyään opetetaan?
Tällaisiin ei yleensä kannata vastata mutta siis en tiedä mitä siellä nykyisin opetetaan, kun pääsin peruskoulusta lähes 20 vuotta sitten. Lisäksi yleistietoni on melko huikean hyvä, joten on tässä asioista tietoa. Musta nuoli on tuttu asia...

Ei kansanmurha ole sama asia kuin kauppareissu, kuten virheellisesti annat ymmärtää minun tarkoittaneen mutta onnistumisen mittaamisessa niitä voidaan verrata vaikka keskenään. Itse asiassa melkein mitä tahansa asioita voidaan onnistumisen vertaamisessa verrata. Mittaluokka on tietenkin monissa asioissa aivan eri mutta periaate on tismalleen sama.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mä onnistuin solmimaan kengännauhani aamulla 100% onnistuen, molemmat kengät. Hitler sai vain 50% juutalaisista hengiltä. Eli mä onnistuin tavoitteessani paremmin, olen siis kovempi jätkä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mä onnistuin solmimaan kengännauhani aamulla 100% onnistuen, molemmat kengät. Hitler sai vain 50% juutalaisista hengiltä. Eli mä onnistuin tavoitteessani paremmin, olen siis kovempi jätkä.
Onnistumisen mittaamissa bingo, mutta johtopäätösten tekemisessä sanoisin, että tuolla perusteella en näe mitään yhteyttä.

Ai, sinä yrititkin olla hauska. Tämäkö on se kohta, jossa kuuluu nauraa.

HOHO.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui, että naapurin autovuokraamon tiloissa työskentelee tätä nykyä varsin nätti brunetti. Kyseinen friidu ei ole se, jota kuolasin viime kesän, vaan kyseessä taitaa olla serkkutyttö tai vastaava.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tässä nyt sitten avautui, että jotkut pitävät tavoitteen täyttymisenä seiskan arvosanaa, vaikka kymppi olisi ollut tavoitteena.

Ymmärrät nyt tahallasi tai tahattomasti väärin. Tehokkaasti voi toimia, vaikkei pääsisikään haluttuun lopputulokseen. Tuo seiskakin voi olla esimerkissäsi todella tehokkaan suorituksen ansiota, mikäli sitä varten on opiskeltu esim 1/3 aiotusta. Esim. juutalaisten joukkotuho on prosessi, eikä mikään joko/tai tulos. Jos prosessia on hoidettu tehokkaasti, ei prosessin äkillinen katkeaminen johtuen ulkoisista syistä tee toimineesta prosessista tehotonta.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Valkeni semmoinen uudelle kirjoittajalle eli meikäläiselle tällä palstalla ettei kannata polttaa päreitään pelaajien ennaltasovituista joukko-pelletappeluista pelissä ollessaan katsomossa itse ja kirjoittaa siitä tänne, sillä löytyy tahoja mitkä eivät välitä joukkopellepainin ja oikean lyhyen tappelun eroista.
Mielellään maksaa lipun hinnan kunnon pelin ohessa sattumalta sattuvasta oikeasta, lyhyestä tappelusta joka käydään kiekosta aidosti ja spontaanisti ja jonka jälkeen rauha maas,mutta matsin lopussa olevasta puolen tunnin kovaa palkkaa saavien ammattilaisten pellepainipelleilystä ei jaksa edes amatöörikatsoja innostua.
Minkäänlainen suojatyötoiminta kaukalossa ei edelleenkään ole hyväksyttävää olipa paskan tarjoana kuka tahansa.Oikeaa kiekkoilua,ja myös satunnaista oikeaa nahinaa koko rahalla.
Kiitos.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Avautui, että tuo Karjala Terva on ihan järkyttävän makuista kaljaa, hyi! Join yhtä pinttiä äsken n. 1,5h. Onneksi niitä oli vaan yksi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tehokkaasti voi toimia, vaikkei pääsisikään haluttuun lopputulokseen.
Hyvä näkökulma noin periaatteessa tuossa vaan minä näen prosessin laajempana asiana kuin mitä sinä näet.

Minun näkövinkkelissäni prosessissa huomioidaan mahdolliset ulkoiset uhat, kuten se, että muita alkaa jossain vaiheessa vituttamaan oikein kunnolla semmoinen kansanmurhailu. Tuohon asiaan on valmistauduttava niin hyvin, ettei itse ydinprosessi - eli tässä kohtaa juutalaisten kansanmurha - vaarannu. Siis jos on natsi, niin pitäähän natsin saada natseilla - natsin itsensä mielestä. Siis tehoton ja huonosti suunniteltu tuo natsien värkkäämä juutalaisten kansanmurha, vaikka tokihan jossain kohtaa Euroopan keskitysleireillä savu tuprusi taukoamatta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Minulle avautui, että vaikka itse olisi kuinka keskinkertainen selostaja(n tapainen), niin omaa häntää pystyy silti aina nostamaan haukkumalla Saukkosta. Noh, aika kehnohan Mika kai (taas) oli, ei siinä.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Hyvä näkökulma noin periaatteessa tuossa vaan minä näen prosessin laajempana asiana kuin mitä sinä näet.

Minun näkövinkkelissäni prosessissa huomioidaan mahdolliset ulkoiset uhat, kuten se, että muita alkaa jossain vaiheessa vituttamaan oikein kunnolla semmoinen kansanmurhailu. Tuohon asiaan on valmistauduttava niin hyvin, ettei itse ydinprosessi - eli tässä kohtaa juutalaisten kansanmurha - vaarannu. Siis jos on natsi, niin pitäähän natsin saada natseilla - natsin itsensä mielestä. Siis tehoton ja huonosti suunniteltu tuo natsien värkkäämä juutalaisten kansanmurha, vaikka tokihan jossain kohtaa Euroopan keskitysleireillä savu tuprusi taukoamatta.

Pahoitteluni, että tungen väliin, mutta vaikka periaatteessa kallistuisin enemmän ison katin näkökulmaan, niin toki ymmärrän tämän sinunki näkökulman. Siitä tosin kumpuaa kysymys, että ovatko juutalaiset mielestäsi natseja tehokkaampia kansanmurhaajia? Kun ovat siis luoneet olosuhteet, jossa ovat tasaisesti saaneet posautella palestiinalaisia kohta 60 vuoden ajan? Vaikkeivat vielä ole päässeet lopulliseen ratkaisuun, niin näköpiirissä ei ole minkäänlaista uhkaa prosessin jatkumiselle.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Minulle avautui, että vaikka itse olisi kuinka keskinkertainen selostaja(n tapainen), niin omaa häntää pystyy silti aina nostamaan haukkumalla Saukkosta. Noh, aika kehnohan Mika kai (taas) oli, ei siinä.

Tapahtuu näköjään juuri se, mitä olen pelännyt jo jonkin aikaa. Mika alkaa imitoida Anteron maneereja selostuksessaan.

Olen käyttänyt tätä mielikuvaa yleensä silloin, kun olen tulossa liian aikaisin, jopa kohtuullisen hyvällä menestyksellä. Alkaa tuottaa vaikeuksia keksiä tilalle korvaavaa mielikuvasuoritetta.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Siitä tosin kumpuaa kysymys, että ovatko juutalaiset mielestäsi natseja tehokkaampia kansanmurhaajia?

Natsit saivat hengiltä keskimäärin 500 000 Iivil-juutalaista vuodessa. Iivil-israelilaiset ovat kansanmurhanneet sodissa arabeja vastaan 63 vuoden aikana noin 35 000 arabia (kärsien 16 000 tappiota itse). Iivil-juutalaisilla menee siis 900 vuotta siihen että pääsevät natsien vuositasolle ja noin 10 000 vuotta siihen että saavat natsit kiinni kokonaismäärissä.

muaddib
 

Jotva

Jäsen
Avautui, että Jumbon kauppakeskuksen miesten vessaan oli asennettu uudet käsienkuivauslaitteet. Luulin pisuaareiksi, olivat niin matalallakin. Aika veikeästi puhalsi.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Iivil-israelilaiset ovat kansanmurhanneet sodissa

Tarkoitin siis niitä "sisäisiä" toimia, joita Israel on valvomiensa rajojen sisäpuolella suorittanut näinä vuosikymmeninä, eli niin sanotuilla palestiinalaisalueilla. En sotia naapurivaltioita vastaan.

Mutta tarkennukseksi, olin siis ison katin kanssa samoilla linjoilla ja yllä oleva kysymys kumpusi "prosessin jatkuvuuden" roolista, arvioitaessa tehokkuutta prosessin suorittamisessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös