Jarkko Ruutu – kova pelaaja vai rotta?

  • 689 583
  • 3 212

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No miten hemmetissä se kuiva on, jos on koko ajan silmässä? Helvetin nopeaa toimintaa oli kyllä sinänsä linssin uudelleen asettelu, kun niin pian oli jo istumassa vaihtopenkillä ilman mitään tietoakaansilmiä kaihertavista linsseistä.

Hehe, kyllä ne piilolinssit voivat myös kuivua, tiedoksi vain. Ja Jarkkokin varmaan on käyttänyt piilareita muutaman hassun vuoden, niin kyllä siinä oppii vaihtamaan sen piilolinssin hyvin nopeasti. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Tulin vain kirjoittamaan, että on myös mahdollista että se piilolinssi olisikin ollut viturallaan siellä. Kuka vittu sen voisi tietää? Jarkko varmaan.

Ja ihan vitun sama oliko piilolinsseistä kiinni, ei voi vähempää kiinnostaa. Sen tiedän, että se kyykkääminen oli todella naurettava teko.

En minäkään, mutta en myöskään ryntäisi pukukoppiin naamaani pidellen.

En minäkään ryntäisi, ei se niin kipeää sentää tee että ei voi normaalisti kävellä toinen silmä kiinni.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hehe, kyllä ne piilolinssit voivat myös kuivua, tiedoksi vain. Ja Jarkkokin varmaan on käyttänyt piilareita muutaman hassun vuoden, niin kyllä siinä oppii vaihtamaan sen piilolinssin hyvin nopeasti. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Ja ihan vitun sama oliko piilolinsseistä kiinni, ei voi vähempää kiinnostaa.

Varmasti voi kuivua, mutta ihmeellisesti juuri siinä tilanteessa sattui kuivumaan.

Jos Jarkko sen vielä itse vaihtoi, niin vielä nopeampaa toimintaa käsien pesujen kanssa jne.

Se piti jo edellisessä viestissä sanoa, että eiköhän tämän tarinan voisi jo haudata. Toivottavasti tämä Ruutu pelaisi jatkossa niin kuin osaa, eikä keskittyisi pelleilyyn.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jokeri-faneilla suorastaan värilliset piilolinssit.

MustatKortit on sitten hyvä ja kertoo sen ns. puolueettoman näkökannan. Pelasiko Jarkko miehekkäästi IFK:ta vastaan viime maanantaina?

Ei pelannut, mutta onko täällä vielä joku, jolle Ruudun sikailut tulevat yllätyksenä?

Ei ole kuitenkaan kaukaa haettua jos väitän, että moni tänne kirjoitteleva Hifk- fani suhtautuisi huomattavasti "suopeammin" Jarkon sikailuun, jos pelaisi Hifkissä.

Samoin moni sellainen narrifani, jotka nyt puolustavat Ruutua, olisi sumusireeninä katoilla huutamassa kuolemaa Jarkolle, jos kaveri olisi nyt Matikaisen poppoossa ja maanantain (+koko kauden muut) sikailut olisivat kohdistuneet johonkin Jokeri-pelaajaan.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä IFK- ja Jokeri- faneilta pitäisi kieltää tähän ketjuun kirjoittaminen. Suurimmalta osalta uskomatonta scheissea, värilasit tukevasti kasvoilla.

Samaa mieltä.

Samalla ehdotan, että enää ei saa kirjoittaa oman joukkueensa otteluketjuun tai kommentoida oman joukkueensa esityksiä otteluseurantaketjussa. Lätkä ei saa olla intohimoja herättävä asia vaan täytyy voida antaa pelin näyttää kaiken.

Olen ehtinyt lukemaan vain pienen osan kommenteista, mutta itseäni ihmetyttää eniten miten IFK fanit vetävät samaan nippuun tappelusta kieltäytymisen ja kyykistymisen. Tuo hanskojentiputusepisodi oli mielestäni juuri sitä mitä Rudilta voi odottaa ja mielestäni ihan ok. jos pelaaja haluaa hämmentää tällä tavalla. Itsellä on hiukan vaikeaa katsoa tällaista oman jengin paidassa, mutta hei. Olen tut&töt kiekon suuri ystävä.

Kyykistyminen taas on selvä vahingoittamisyritys jollaisen puolustamista en ymmärrä. Käsitän sen, että pelin tuoksinnassa tuollaista voi tulla tehtyä mutta en ymmärrä teon puolustelua.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Joten fiksua rinnastaa kolmosketjun hyökkääjän - joka on pelannut kolme kertaa enemmän matseja - tehopisteet puolustavan voimapuolustajan kanssa.

Puolustava voimapuolustaja? Matikainen taitaa tosiaan olla aivan sekaisin, kun peluuttaa puolustavaa voimapuolustajaa ylivoimalla ja muutenkin kakkospakkiparissa...
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Miksi otsikossa edelleen kyseenalaistetaan rotta vai kova pelaaja?
Kaikki ovat samaa mieltä näistä asioista: Kyykkäsi rottamaisesti, filmasi/ylidramatisoi piilolinssigaten, "pakeni" itse haastamastaan tappelukutsusta. Viimeinen kohta osan mielestä pelkuruutta ja osan mielestä "tämä on juuri sitä ominta Jarkkoa". Joten kaikki ollaan samaa mieltä että ei hän ainakaan kova pelaaja ole kun rooli on välttää kaikin puolin kovaa peliä. Hyvä pelaaja varmasti kun on jokeri-pörssissä korkealla ja omien faniensa mielestä pelaa ilman rottailujaan hyvin. Joten arvon Tosifani, kaikki ovat yksimielisiä että kova pelaaja se ei ainakaan ole. Vaihda otsikon nimeä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Puolustava voimapuolustaja? Matikainen taitaa tosiaan olla aivan sekaisin, kun peluuttaa puolustavaa voimapuolustajaa ylivoimalla ja muutenkin kakkospakkiparissa...

HIFK:ssa, kaikka pakkiparit saavat tasaisesti peliaikaa, kun pelataa tasakentällisin, peliajoissa ei ole eroa. Melart pelaa alivoimaa, ei ylivoimaa. Pari kertaa on ollut ylivoimalla viivalla, se ei tee pelaajasta vielä vakiokaveria ylivoimalla. Turhaan siellä huutelet, kun et tiedä HIFK:n peluutuksesta juuri mitään...

Jarkolle terveisiä, rupea pelaamaan niin kuin HIFK:ssa -98, silloin olit viihdearvoltasi aivan timanttia ja vastustajan pelaajat saivat aina katsoa olan yli, milloin pamahtaa? Pisteiden teon olet jo tällä kaudella hoitanut kiitettävästi.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
On se ainakin hienoa huomata, että Jokeri fanit ovat ottaneet Ruudun täydellä innolla joukkueeseen :D Tästä tietysti voi olla montaa mieltä kuinka pellejä he tekevät samalla itsestään tuolla käsittämättömällä puolustelulla ja selittelyllä..
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
HIFK:ssa, kaikka pakkiparit saavat tasaisesti peliaikaa, kun pelataa tasakentällisin, peliajoissa ei ole eroa. Melart pelaa alivoimaa, ei ylivoimaa. Pari kertaa on ollut ylivoimalla viivalla, se ei tee pelaajasta vielä vakiokaveria ylivoimalla. Turhaan siellä huutelet, kun et tiedä HIFK:n peluutuksesta juuri mitään...

Totta, en seuraa HIFK:n pelejä kovin paljoa, mutta ainakin Bluesia vastaan Melart pelasi jatkuvasti toisessa ylivoimaparissa Jokelan kanssa. Saman parin olin näkevinäni kentällä myös Jokereita vastaan. Anteeksi, että osallistun HIFK vs. Jokerit painiotteluun, jatkakaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Samaa mieltä.

Olen ehtinyt lukemaan vain pienen osan kommenteista, mutta itseäni ihmetyttää eniten miten IFK fanit vetävät samaan nippuun tappelusta kieltäytymisen ja kyykistymisen. Tuo hanskojentiputusepisodi oli mielestäni juuri sitä mitä Rudilta voi odottaa ja mielestäni ihan ok. jos pelaaja haluaa hämmentää tällä tavalla. Itsellä on hiukan vaikeaa katsoa tällaista oman jengin paidassa, mutta hei. Olen tut&töt kiekon suuri ystävä.

Ensimmäinen tappelusta kieltäytyminen ei ole minun mielestä hyväksyttävää koska silloin Ruudun olisi pitänyt tietää, että tapahtuneesta tulee jonkinlainen reagointi. Toinen taas oli Ruudun ihan normaalia toimintaa kentällä ja ehkä yritti sillä hyvittäää omaa kymppiään.
Kyykkääminen oli typerää ja vielä typerämpää oli ottelun jälkeisessä haastattelussa kertoa, että tekisi saman milloin vaan uudestaan, en arvosta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Toi oli hyvä ja vielä totta. Jarkon kyykkääminen oli luokaton läppä, mutta muuten se pelaa sitä omaa juttuaan ja minua ihmetyttää miten niin moni menee tuohon halpaan. Täälläkin monet kirjoittelee miten se ei uskalla ottaa erää ja kuitenkin oletan, että jätkät ovat seuranneet kiekkoa sen verran, että ovat nähneet Jarkon matseja. Syy siihen miksi ei nyt pudota hanskojaan ei varmaankaan johdu uskalluksesta. Jätkä joka vetää noin sikaa on varustettu aikamoisilla boltseilla.

Tämä minua oikeastaan eniten ihmetyttää ja naurattaa, kun jotkut saa ihan oikeasti taiottua ne suurimmat kassit juuri Jakelle. Ja olen kyllä nähnyt jaken hanskauksia niin änärissä kuin liigassakin, ja totta kai osaa tapella. Sen sijaan vain hölmö luulee, että 37 vuotias kaveri olisi automaattisesti joku liigan kovin kundi, vaikka kuinka on ottanut nahilassa matsia isojen poikien kanssa. Jakke itse tietää kyllä tämän, ja juuri siksi ei ole niin innokas. Tappio tai edes tasuri vaikkapa Melartin kanssa(kyllä, olisi täysin mahdollinen) olisi melkoinen kolaus maineelle. Ainakin niin kauan kuin ei tappele, voi esittää liigan kovimman kundin rooliansa. Tosin minulle ja varmasti monille muillekin vaatimukset tuohon rooliin ovat hieman erilaiset. Eikä ole paidan väristä kiinni, Sean Gagnon täytti kriteerit ihan mukavasti. Ruudun filmailulla, hölmöilyllä ja tappeluista jänistämisillä ei päästä lähellekään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mun mielestä IFK- ja Jokeri- faneilta pitäisi kieltää tähän ketjuun kirjoittaminen. Suurimmalta osalta uskomatonta scheissea, värilasit tukevasti kasvoilla.

Tässä asiassa pakko pitää omien puolta nyt, koska me tiedämme Jaken vahvuudet ja heikkoudet aika hyvin. Jos Jaken pelejä seurasi IFK:ssa, ja sen jälkeen vielä NHL:ssä (sen minkä on pystynyt), niin tietää vielä paremmin. Kyllä ne värilliset piilolasit on tässä keississä ollut Jokeri-fanien päässä, mitä tulee viimeaikaisiin Ruutu-asioihin.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä kontekstissa pidän Kekäläisen ulostuloa ja sanomisia poikkeuksellisen suorapuheisena toimintana ja kommentoija on viisaasti Ruudun esimies. Ei pelikaveri. Mua itseäni vitutti Ruudussa eniten HIFK-aikoina käsittämätön filmaaminen. Se on aivan saatanan rasittavaa puuhaa ja siksi diggasin siitä, että Kekäläinen mainitsi erikseen myös filmaamisen.

Tähän vahva sama. Ne kuolevat joutesenet ovat vain hävettäviä, vielä kun niistä näkee sadan metrin päähän että ne ovat hyppyjä. Ja se kyykistyminen oli vaarallinen ja idioottimainen temppu. Jos Ruutu keskittyy kiekolliseen peliin ja puhtaisiin taklauksiin se on hienoa. Siinä sivussa voi kyllä hiukan hämmentää rotta-tyyliin.

Täällä tuntuu suurin kiehunta syntyvän siitä että Ruutu ei vastaa teoistaan ja "esittää" kovaa jätkää, vaikka ei "uskalla" tapella. En jaksa uskoa että kyse on uskalluksesta, vaan ihan tietoisesta valinnasta. Se seikka että Ruutua ei saa jääkiekon kunniakoodiston mukaisesti rehellisesti vastaamaan teoistaan on juuri se seikka joka tekee miehestä niin nerokkaan agitaattorin. Mies kiusaa ja rottailee, mutta oikeastaan ainoa tapa "kostaa" on taklata, koska Ruutu on kunniaton paskiainen. Ensin ajetaan vastustajan kultapoikaa pikkusialla ja sitten kun joukkueen lihas-osasto tulee vaatimaan tilille, pelleillään vielä nämä pudottamaan hanskansa ja itse luistellaan virnuilleen vaihtoaitioon. Joku sanoo Ruutua tämän takia pelkuriämmäksi, mutta en usko että Jarkko välittää siitä paskan vertaa.

Ruutu rikkoo tietoisesti jääkiekon ikivanhaa gladiaattori-kunniakoodistoa ja se aiheuttaa suuria tunteita. Mielummin pidän äijän omassa jengissä jos kundin nyt on pakko liigaa pelata. Toivottavasti vain ylilyönnit, filmit ja kyykät on tältä kaudelta nähty.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Tämä minua oikeastaan eniten ihmetyttää ja naurattaa, kun jotkut saa ihan oikeasti taiottua ne suurimmat kassit juuri Jakelle. Ja olen kyllä nähnyt jaken hanskauksia niin änärissä kuin liigassakin, ja totta kai osaa tapella. Sen sijaan vain hölmö luulee, että 37 vuotias kaveri olisi automaattisesti joku liigan kovin kundi, vaikka kuinka on ottanut nahilassa matsia isojen poikien kanssa.

Aika kauniisti sulla meni pointti ohi. Kukaan tuskin luulee, että Jarkko olisi joku liigan kovin kundi, mutta vain hölmö luulee, että tappelusta kieltäytyminen johtuisi uskalluksesta. Eiköhän sen Jaken sikailu ja vittuilu vaadi enemmän uskallusta, kuin joku tappeluun suostuminen. Itse olen sitä mieltä, että Melartin olisi pitänyt lyödä. Eiköhän se Jakkekin olisi hanskat siinä vaiheessa pudottanut.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ensin ajetaan vastustajan kultapoikaa pikkusialla ja sitten kun joukkueen lihas-osasto tulee vaatimaan tilille, pelleillään vielä nämä pudottamaan hanskansa ja itse luistellaan virnuilleen vaihtoaitioon. Joku sanoo Ruutua tämän takia pelkuriämmäksi, mutta en usko että Jarkko välittää siitä paskan vertaa.

Jos tuo juttu olisi mennytkin noin kuin kuvailet olisi Jakke saanut meikäläiseltä peukkua, mutta kun se nyt ei tällä kertaa mennyt noin. Nuo näkyvät haastamiset kun tapahtuivat vasta sen kyykkäämisen jälkeen = Ilari vaati Jakkea tilille siitä tapahtumasta ja kävi miten kävi. Koodisto on vaikee juttu...
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Joku mainitsikin jo, että yksi syy, miksi Jarkko ei ehkä tiputa niitä hanskoja on se, että mitä jos hän häviäisikin taiston? Maine laskisi silmissä ns. kovana pelaajana ja Ruutu tietää varsin hyvin itsekin, ettei hän ole liigan kovin mies sillä saralla. Maine nyt on kuitenkin mennyttä, joten kaikkien edun mukaista olisi, jos Jarkko keskittyisi pelaamaan ja unohtaisi pelleilyt, ei niillä voiteta otteluita. Myös idioottimaiset lausunnot, että Melart yritti tappaa jne. ovat jotain, mitkä tekevät Ruudusta entistä tyhmemmän oloisen. Toisaalta loppukausi hyvää kiekkoa ja joukkueen eteen pelaamista, niin nämäkin tapaukset unohtuisivat suurelta osin. Itseäni harmittaa ja hävettää eniten se, että olen pitänyt Jarkkoa aiemmin hyvänä pelaajana, joka joskus tekee ylilyöntejä, mutta silti vastaa teoistaan, niin sitä ihminen on erehtyväinen.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Menettäisikö Jarkko mainetta tappelun häviämällä enemmän kuin noilla jalasta roikkumisilla ja kyykkimisillä? Tuskinpa. Tuolla tappelemattomuudella tuskin on mitään tekemistä maineen kanssa. Milloin Jarkko on muka ollut tarkka maneestaan?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Aika kauniisti sulla meni pointti ohi. Kukaan tuskin luulee, että Jarkko olisi joku liigan kovin kundi, mutta vain hölmö luulee, että tappelusta kieltäytyminen johtuisi uskalluksesta. Eiköhän sen Jaken sikailu ja vittuilu vaadi enemmän uskallusta, kuin joku tappeluun suostuminen. Itse olen sitä mieltä, että Melartin olisi pitänyt lyödä. Eiköhän se Jakkekin olisi hanskat siinä vaiheessa pudottanut.

Kiitos kiitos, niin sinultakin. Minusta siis Jakke ei pelkää tappelua, vaan mahdollisesta tappiosta johtuvaa "kasvojen menetystä". Ja minä taas olen sitä mieltä, että nimenomaan Melartin ei kannattanut lyödä, sillä tuloksena olisi ollut 5 minuuttia alivoimaa. Miettikää nyt itse, kumpi olisi ollut todennäköisempi lopputulos Melartin lyömisestä:

a) Jakke olisi tiputtanut omatkin hanskansa ja vastannut viimein teoistaan

vai

b) Jakke olisi kaatunut ensimmäisestä iskusta maahan päätään teatraalisesti pidellen?

Sitähän minäkin.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kiitos kiitos, niin sinultakin. Minusta siis Jakke ei pelkää tappelua, vaan mahdollisesta tappiosta johtuvaa "kasvojen menetystä". Ja minä taas olen sitä mieltä, että nimenomaan Melartin ei kannattanut lyödä, sillä tuloksena olisi ollut 5 minuuttia alivoimaa. Miettikää nyt itse, kumpi olisi ollut todennäköisempi lopputulos Melartin lyömisestä:

a) Jakke olisi tiputtanut omatkin hanskansa ja vastannut viimein teoistaan

vai

b) Jakke olisi kaatunut ensimmäisestä iskusta maahan päätään teatraalisesti pidellen?

Sitähän minäkin.
Eiväthän nuo liity mitenkään mihinkään kasvojen menettämisen pelkoon. Tai ainakin jälkimmäsestä ne kasvot ennemmin menisivät, mutta yritit ilmeisesti vihjata että se olisi todennäköisempi vaihoehto. Eli ei edelleenkään mitään kasvojenmenetyspelkoa voi tuohon yhdistää. Vai pidätkö itse taklaukseen kyykistymistä ja filmaamista kunniakkampaana kuin matsin häviämistä?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Eiväthän nuo liity mitenkään mihinkään kasvojen menettämisen pelkoon. Tai ainakin jälkimmäsestä ne kasvot ennemmin menisivät, mutta yritit ilmeisesti vihjata että se olisi todennäköisempi vaihoehto. Eli ei edelleenkään mitään kasvojenmenetyspelkoa voi tuohon yhdistää. Vai pidätkö itse taklaukseen kyykistymistä ja filmaamista kunniakkampaana kuin matsin häviämistä?

Eivät liitykään, olenko väittänyt? Tuo kysymys liittyi siihen, kun Powerplay oli sitä mieltä, että melartin olisi pitänyt lyödä ensin, koska silloin Ruutukin olisi lähtenyt. Minä en usko hetkeäkään, että olisi lähtenyt. Vaihtoehdot oli tapahtumista oli kysymyksessä.

Teoistaan vastaaminen on kunniakasta. Se on ihan sama miten matsissa käy, ja jos ei ole mitään vastaamista, voi kunniakkaasti perääntyäkin matsista. Edelleenkään en näe mitään rohkeaa ja hienoa tuollaisessa rottailussa, mitä Jarkko harrastaa. En näe sen myöskään hyödyttävän Jokereita, vaikka tähän taas joku keksii huomauttaa Melartin kympistä. Jee jee, vaakakupin toisella puolella on sitten Jaken 4+10 minuuttia, joista toisen kakkosen aikana maali sekä henkisen momentumin kääntyminen HIFK:lle omienkin hävetessä Jaken pelleilyä.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Eivät liitykään, olenko väittänyt? Tuo kysymys liittyi siihen, kun Powerplay oli sitä mieltä, että melartin olisi pitänyt lyödä ensin, koska silloin Ruutukin olisi lähtenyt. Minä en usko hetkeäkään, että olisi lähtenyt. Vaihtoehdot oli tapahtumista oli kysymyksessä.

Niin no olkoon se nyt vastaus mihin tahansa, mutta edelleen ihmettelen, miksi Jarkko olisi pelännyt kasvojensa menetystä. Eiköhän hän tiedä sen itsekin, ettei nauti kovin monen kunnioitusta muutenkaan tempauksillaan. Olisiko tappelun häviäminen sitten jotenkin isompi kasvojen menetyksen paikka?
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruutu on pelaaja, joka tuskin miettii hirveästi mitä muut ajattelevat hänestä. Samaan kastiin Cooke/Avery jne rottien kanssa. Räikeämpi versio Komarovista voisi sanoa. Eihän rotat koskaan mieti, ne toteuttaa rooliaan. Ruutu on siinä mielessä hieno mies, että kaveri kyllä tekee sen tarvittavan and then some jotta oma jengi voittaisi.

Huono puolen kaikki tietää ja se on aina se joka näkyy otsikoissa. Kuinka monta kertaa ollaan kirjoitettu siitä että Ruutu pimensi vastustajan ykkösvitjan, ajoi maalintekijän raivon partaalle jne? Harvemmin koska sellaiset otsikot ei myy.

Ruudun pimeä puoli on sitten todella inhottava. Ei pelkästään omalle jengille(narsisti jonka oma show laittaa jengikavereiden pelin vituiksi/tuo niitä jäähyjä) vaan myös vastustajalle(älyttömätä tempaukset joista osa saattaa joskus johtaa todella ikävään loukkaantumiseen). Miehen tasapainoilu tämän dark side/agitaattori ruutujen välissä menee mun mielestä vain liian usein sekaisin. Ennen saattoi olla toisin. 2011- versio vaatii lähes jatkuvaa valmennusjohdon hereillä olemista, jatkuvasti pitäisi muistuttaa siitä duunista mistä maksetaan. Näin toimiessaanhan Ruutu on loistava roolipelaaja, joka on arvokas oli jengin logo sitten mikä tahansa.

HIFK-casen kohdalla Jakke saattaa itse ottaa suurempaa roolia kuin on tarpeen. Tottakai vanha jengi sytyttää mutta Ruudulla palaa se väärä lanka yleensä. Ainakin mitä tällä kaudella on tapahtunut viittaa tähän. Tämä viimeisin case oli juuri sitä ristiriitaista dark side/agitaattori laatikkojen välillä hyppelyä. Nuoret herrat Melart(ja osittain ilmeisesti myös Liivik) vaan eivät vielä osaa käsitellä näitä alan 'mestareita'. Tulta vastaan pitää taistella tulella niin sanotusti. Jos Jakke vihjaa myllyyn lähtöä, pitää osata varautua tuollaiseen 'paskahousu' lopputulokseen. Tunteet kun laittaa kaappiin, niin käsittää asian 'nerokkuuden'. Asiaa edelsi sitten se jäätävä kyykkäys mitä ei saisi tapahtua edes Ruudun tapauksessa. Jakke kyllä tietää tehneensä väärin. Siitä huolimatta tämä mies ei tällaistakaan tempausta pyytele anteeksi jälkeenpäin, ei ikinä. Siinä menisi osa sitä myyttiä mistä Jarkko Ruutu on rakennettu. Nythän mies sai kuitenkin ensi kerralle aika hyvän lähtökohdan. Taatusti HIFK pelaajat muistaa tuon tempauksen ja vielä kun nuoremmasta sukupolvesta on kyse, tietää millasta bensaa se on seuraavaa matsia ajatellen.

Tottakai HIFK-fanit käy kuumana kun tämä 'juudas' tekee näitä tempauksiaan eikä sitten suostu maksamaan näistä. Se vaan pitää hyväksyä että Ruutu on Ruutu eikä muuksi muutu. Tämän runon kun muistavat ensi kerralla niin hyvä tulee.

Ja mitä tulee näihin Ruudun tempausten yliylistämisiin, niin heitetään seuraava kommentti: nyt tuntuu hyvältä mutta mitäs sitten kun joku toinen kyykistyy narripelaajan taklauksen edessä? Mitä sitten kun joku muu narauttaa narripelaajan hanskaamaan eikä lähdekään itse? Aivan, sama juttu kun joku loukkaantuu ja siitä lähtee JA:n uusi ketju liikkeelle. Nyt tuntuu hyvältä mutta jos/kun homma kääntyy päinvastoin vituttaa kuin oravaa talvipakkasilla.

ps. Ruutu saa muuten syyttää itseään näistä 'nimestä tuli toi jäähy'. Maine hankittu, maine ansaittu toimii tässäkohdin. Samalla tavalla dumarit oli herkkinä kun Brennan pelasi HIFK:ssa ja Nickerson porissa/treella. Tämäkin nyt vaan kuuluu peliin että tietyt 'ansiot' tulevat joskus vastaan. Deal with it.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Ja olen kyllä nähnyt jaken hanskauksia niin änärissä kuin liigassakin, ja totta kai osaa tapella. Sen sijaan vain hölmö luulee, että 37 vuotias kaveri olisi automaattisesti joku liigan kovin kundi, vaikka kuinka on ottanut nahilassa matsia isojen poikien kanssa.

Esa Tikkanen on yksi näistä, jotka ovat tätä mieltä:

Ruutu pystyy pelaamaan hyvää hokia, ja siihen hänen pitää myös keskittyä sataprosenttisesti. Sitä paitsi, turha Rudin on alkaa täällä tappelemaan, koska ei Suomesta hänelle vastusta löytyisikään, Tikkanen jatkaa.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Eräs frendini sanoi hyvin: Esa Tikkanen on vähän niinkuin Remu Aaltonen - kiva kuunnella, kun se puhuu, mutta eihän kukaan kuuntele, mitä se puhuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös