Jussi Halla-aho

  • 753 098
  • 6 265

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hallis se vaan jatkaa yhden miehen sotaansa pahaa mediaa vastaan.

Aika moni miehen äänestäjistä on tässä sodassa hänen puolellaan. Sitä varten hän sitä lietsookin. Tavallaan sodassa siis on toinenkin voittaja, Halla-aho on alusta lähtien profiloitunut mieheksi jolla on oma mediansa. Aamulehdelle kiukuttelu on uskoakseni taktinen veto.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Halliksen mietteitä PerSujen oppositiotulevaisuudesta sieltä seuratuimmalta poliittiselta foorumilta:

Jussi Halla-aho kirjoitti:
Turha tässä on repiä ihokkaita. Kummassakin tapauksessa vähintään puolet äänestäjäkunnasta (ja media siinä päällimmäisenä) olisi kirkunut, että PS on pettänyt äänestäjänsä.

Hallituksessa olisi ollut hyvä olla, mutta on oppositioasemassakin hyvät puolensa, varsinkin pääoppositiopuolueena:

1) Ei tarvitse tehdä kompromisseja oman linjan suhteen.

2) Vaikutusmahdollisuudet valiokunnissa säilyvät ja kohdasta 1) johtuen suorastaan paranevat.

3) Sateenkaarihallitukselle tuskin voi povata ratkiriemukasta taivalta, ja varsinkin kokoomus joutuu taipumaan päätöksiin, jotka tuskin vastaavat sen äänestäjäkunnan toiveita.

4) Se, että persut räksyttävät oppositiosta käsin maahanmuuttopolitiikkaa, ja se, että vaaleja on myös edessä päin, luo varsinkin demareiden ja kokoomuksen suuntaan niin paljon painetta, että politiikan on pakko tiukentua

Saa nähdä onnistuuko Persut käyttämään poikkeuksellisesti valtaa oppositiosta käsin, kuten Tanskan kansanpuolue tekee mamulunjauksissa tukemalla tietyissä kysymyksissä hallitusta. Ainakaan mitään yhtenäistä oppositiota Kepun ja Vasemmiston kanssa ei ole luvassa.
 

Puoliveltto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks.
Tässä hesarin kirjoitusta parempi kirjoitus lapsista ja suhtautumisesta niihin.

Linkki vie Halla-Ahon blogiin, kirjoitukseen otsikolla "vähän lapsista ja niiden menettämisestä".
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tässä umpivammaisessa lopussa ei ole minun mielestäni mitään vammaista, vaan ihan kivalla kielellä pohdittu sitä, mikä on elämän tarkoituksellisuutta, tulkitsen tätä tekstiä, että (yksi niistä) elämän tarkoitus on lisääntyä.

Umpivammaisessa lopussa ei olisikaan ollut mitään vikaa, mikäli Halla-aho olisi kirjoittanut toisin lainaamassani kohdassa:

"Lapset kertovat minulle paikkani maailmankaikkeudessa. Olen yksi lenkki loputtomassa ketjussa, joka tulee jostakin aikojen alkuhämäristä. Olen samaan aikaan äärettömän pieni ja äärettömän tärkeä. Jos olisin valinnut toisin, kymmenien, satojen ja tuhansien sukupolvien ketju olisi katkennut minuun. Olisiko minulla ollut oikeutta siihen? Onko kenelläkään?"


Halla-aho voi puhua vain omasta puolestaan ja nähdä oikeudekseen jakaa omaa sukuaan mutta näen asian myös siten, että hän tuomitsee (joko suoranaisesti tai välillisesti) ihmiset, jotka kieltäytyvät jatkamasta sukuaan. Onko kenelläkään oikeutta olla jatkamatta sukuaan? Kyllä on, jokaisella on oikeus siihen, eikä yhdellä Halla-aholla muuta oikeutta kuin sanoa mielipiteensä asiasta mutta se ei ole fakta. Voidaan jopa ajatella, että onko Halla-aholla oikeutta ottaa radikaalisti kantaa siihen onko sukua jatkettava vai ei. Sanon kuitenkin, että kyllä on vaikka lainaamani kohta liene aika "umpivammainen".

Minulla on oikeus katkaista sukuni "virta", eikä Halla-aholla ole oikeutta muuhun kuin oman mielipiteensä lausumiseen mutta se ei ole fakta. Minun valintani on yhtä oikeutettu kuin hänen valintansa, eikä hänellä ole oikeutta epäillä valintaani, toisaalta minulla ei ole henkilökohtaisesti oikeutta epäillä Halla-ahon valintaa jatkaa sukuaan, (vaikka en aina jaksakaan ymmärtää sitä, että miksi joku haluaa jatkaa sukuaan, koska lapset nyt yksinkertaisesti ovat ympäristön kannalta yksi suurimmista rasitteista Maapallollemme).

Linkolalaisuus kunniaan! Hänen rinnalla Halla-aho on varsin harmiton tuhertelija... ja toistaiseksi aikaansaannoksensa ovat (silmissäni) vähäisemmät.

vlad.
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Linkolalaisuus kunniaan! Hänen rinnalla Halla-aho on varsin harmiton tuhertelija... ja toistaiseksi aikaansaannoksensa ovat (silmissäni) vähäisemmät.

Linkolahan ei saanut kuin kaksi lasta maailmaan. Linkolallehan eliitin lisääntyminen ei ole ongelma vaan keskivertokansalaisten.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se kehitysapu ihan noin toteudu nykyisinkään. Iso osa kehitysavusta ohjautuu Euroopan kehitysrahaston, Maailmanpankin ja YK:n kautta. Kahdenvälisiä hankkeita on jonkin verran, joiden toteutusta koordinoivat suomalaiset paikan päällä. Lisäksi kehitysapuun lasketaan kriisiapu, joista viime aikaisista parhaat esimerkit ovat Haiti ja Thaimaa, sekä kiintiöpakolaisista koituvat kulut. Pitäisikö esimerkiksi Afrikassa luopua ensi sijaisesti koulutushankkeista vai rokotusohjelmista on tietysti asia, josta voidaan keskustella, jos apua halutaan supistaa. Vai olisiko Haitin maanjäristyksen uhreja pitänyt olla tukematta.
Totta kai pitää tukea, mutta kyllä kehitysavun suhteen on jotain mennyt pieleen, kun sitä on maksettu 1960-luvulta (?) lähtien ja näkyvät tulokset ovat kovin vähissä. Suomen Kuvalehdessä on eräs artikkeli, jossa kehitysavun kanssa työskentelevä henkilö purkaa tuntojaan.

Mitä kauemmin teen kehitysyhteistyötä, sitä epäilevämmäksi muutun

Mitä Halla-ahoon tulee, niin täytyy kyllä itsekin ihmetellä sitä, että fiksu (?) mies on lähtenyt median kanssa näin kovaan nokkapokkaan. Voittajasta ei siinä kisassa ole epäselvyyttä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Palaan nyt tähän lupaamaani aiheeseen ja muutama tarkennus aikaisempaan maatietopalvelun kommenttiini.

Mutta vaikkapa Irak ja Iran, länsinaapurit palauttavat, me emme. Samalle alueelle, eli turvallisen alueen tulkinta on eri.

Maatietopalvelun käsiinsä saama informaatio on erittäin kattavaa. Mainitsemieni järjestöjen lisäksi Migrin maatietopalvelulla on käytössään mm. USA:n ja brittien ulkoministerien yhteiset tietokannat. Tämän lisäksi tottakai myös muiden maiden maatietopalvelun yhteiset tietokannat.

Olennaista on, että saatu tieto on täysin objektiivista. Tottakai USA tietokannoista esimerkiksi pitää ottaa huomioon silloisen istuvan presidentin agenda ja taas ihmisoikeusjärjestöjen kohdalla heidän agendansa. Lähteitä on useita ja näin saadaan mahdollisimman luotettavaa tietoa eri maiden tilanteista.

Tämän lisäksi maatietopalvelu tekee omia tiedonhakureissujaan eri maihin ja hakevat itse paikanpäältä informaatiota.

Kyllä joidenkin maiden välillä voi olla jotain tulkintaeroja, mutta yhteiset suositukset ovat käytössä. Pahojen ihmisloukkausten kohdalla ei eroavaisuuksia eri maiden linjoissa ole ollut.



Tanskasta myös oikeasti haluaisin tuollaisen arvostamani (*) kirjoittajan tulkinnan. Vai onko minulla puutteita kyvyssäni tulkita lehdistä ja internetistä kauhomaani informaatiota?

Tutustuin tähän Tanskan malliin pintapuolisesti, joten tässä vaiheessa muutama kommentti:

- Tanska noudattaa samoja perusperiaatteita humanitaarisessa maahanmuutossa kuin Suomi. Kansainvälistä suojelua on annettava mikäli YK: kriteerit täyttyvät tai henkilön palauttaminen aiheuttaisi hänelle ihmisoikeuksia loukkaavaa kohtelua.

- Neljän vuoden oleskelun jälkeen (oleskeluvat myönnetään kuten Suomessakin usein vuodeksi kerrallaan) maahanmuuttaja voi hakea pysyvää oleskelulupaa. Tämän saamiseksi on käytössä tietyt kriteerit, jotka ovat pisteytetty. Kriteereinä esim. aktiivisuus yhteiskunnassa, rikoksettomuus, kielitestit jne.

- TÄMÄ EI KUITENKAAN TARKOITA SITÄ , ETTÄ KANSAINVÄLINEN SUOJELU VOIDAAN EVÄTÄ JOS PISTEET EIVÄT TÄYTY. TÄMÄ KOSKEE VAIN 4 VUODEN MAASSAOLESKELUN JÄLKEEN HAETTAVAA PYSYVÄÄ OLESKELULUPAA.

- Muutoin Tanskassa on aika pitkälle samanlainen systeemi vastaanottokentällä kuin Suomessakin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Linkolahan ei saanut kuin kaksi lasta maailmaan. Linkolallehan eliitin lisääntyminen ei ole ongelma vaan keskivertokansalaisten.

Ja sitten, ymmärtääkseni, siihen "alimpaan kastiin" kuuluvien lisääntyminen. Jos hän on kritisoinut keskivertokansalaisten (kuten minun) suvunjatkamista, niin on hän osoittanut kritiikkiä kehitysmaiden suvunjatkamisurakkaankin ja tainnut jopa esittää radikaalejakin ehdotuksia sen hillitsemiseksi.

No, olen tehnyt valintani ja minä en tule jatkamaan sukuani, ja pidän suvunjatkamista epäeettisenä valintana - ainakin omalla kohdallani. Mitä muihin tulee, kukin valitkoon tapansa, mutta minä jätän nyt tällä kertaa oman mielipiteeni yleiselläkin tasolla suvunjatkamisesta mainitsematta.

vlad.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En minä noita mainittuja Halliksen juttuja viitsinyt (enkä viitsi) lukea. Se juna meni jo samoin kuin älyllinen keskustelu aiheesta. Kunhan linkitin vain Hesarin jutun jos joku muu jaksaa, joten vääristelyistä vastuu Hesarilla.
 
Viimeksi muokattu:

Cube

Jäsen
En minä noita mainittuja Halliksen juttuja viitsinyt (enkä viitsi) lukea. Se juna meni jo samoin kuin älyllinen keskustelu aiheesta. Kunhan linkitin vain Hesarin jutun jos joku muu jaksaa, joten vääristelyistä vastuu Hesarilla.
Ja Hesarin varassa toistaiseksi ollaankin, koska ainakaan minulla eivät nuo linkit vanhoihin kirjoituksiin aukea.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viikonloppu lienee taas tuloillaan kun kiljunhuuruiset ketjut pomppaavat ylöspäin... :)

Jos vuosia vanhat kirjoitukset eivät lähtökohtaisesti tunnu omalta jutulta, voi tietty lukea vaikka eilen ilmestynyttä kuivahkoa faktatietoa bussikuskien pahoinpitelyistä ja rasistisista motiiveista.
Vielä bussikuskeista

Selvää tekstiä Hallikselta. Suomessa saa tätä nykyä kirjoittaa mitä tahansa sontaa siitä kuinka täällä tehdään rasistisia rikoksia maahanmuuttajia kohtaan eikä kukaan puutu näihin kirjoituksiin. Itsellä on taksista se kokemus kun pari somalipoikaa teki oharit eli lähti juokseen autosta maksamatta niin kävi kuitenkin niin että kun heti saatiin poliisiin yhteys ja kytät oli sopivan lähellä niin pojat saatiin kiinni. Taskuista löytyi muutama kolikko ja poliisit sanoivat että näillä tyypeillä on samanlaisia juttuja vaikka kuinka paljon eikä heille mitään voi kiitos Braxin ajaman lain että pieniä sakkotuomioita ei joudu istuun. En tiedä mitä muissa ammateissa olevat tykkäisivät jos yhtääkkiä sanottaisiin että seuraavan tunnin palkka menee jollekin mamulle. Taksissa näin käy valitettavan usein.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Uusi lempparibändi monelle?

Tuorein Rumba paljasti Halla-ahon menneisyyden trashmetal-bändin laulajakitaristina. Onkohan demoa saatu jo nettiin kaikkien diggailtavaksi?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
PS-edustajat vetivät muutenkin asiallista ja tiukkaa settiä. Tällä hetkellä tuntuu, että Suomessa on kaksipuoluejärjestelmä: Persut ja muut ;)

Eiköhän Jatkoajan poliittiset asiantuntijat (tunnistatte kyllä itsenne) löydä tästäkin populismia, takinkääntöä, rasisimia ja ammattitaidottomuutta hoitaa ekonomista Suomea ja Eurooppaa. Kun ne kansanedustajatkin ovat ammattitaidottomia paskasakkia:D

Ja Hakkarainen on jo käsite sekä lasketaan pois jo persujekin puolesta, hah.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Jussi Halla-ahon uusin blogikirjoitus Scriptassa:

Patologisesta suvaitsemattomuudesta

Olisi tosiaan mielenkiintoistä nähdä mitä hoitomuotoja kyseiset tohtorit suosittelevat rasismista, homofobiasta ja seksismistä "kärsiville". Todennäköisesti kuuluisin itsekin "sairastuneisiin" - ainakin yleisempien määritelmien mukaan. Kuten about 90% ihmiskunnasta.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Olisi tosiaan mielenkiintoistä nähdä mitä hoitomuotoja kyseiset tohtorit suosittelevat rasismista, homofobiasta ja seksismistä "kärsiville". Todennäköisesti kuuluisin itsekin "sairastuneisiin" - ainakin yleisempien määritelmien mukaan. Kuten about 90% ihmiskunnasta.

Todennäköisesti, Amerikasta kun on kyse, hoitomuotona on rukous, joka monien ateistien mielestä on sairas ilmiö. Ateismi taas on monien uskovaisten mielestä sairas ilmiö aivan kuin homous, jonka harjoittajien mielestä homofobia lienee sairas ilmiö, joka taas... eiku...
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jussi Halla-ahon uusin blogikirjoitus Scriptassa:

Patologisesta suvaitsemattomuudesta

Olisi tosiaan mielenkiintoistä nähdä mitä hoitomuotoja kyseiset tohtorit suosittelevat rasismista, homofobiasta ja seksismistä "kärsiville". Todennäköisesti kuuluisin itsekin "sairastuneisiin" - ainakin yleisempien määritelmien mukaan. Kuten about 90% ihmiskunnasta.

Olisi ihan mielenkiintoinen kirja luettavaksi. Itse sairaus-diagnooseihin en ota kantaa, kun en ymmärrä sitäkään, että pedofilia lasketaan sairaudeksi.

Se lähinnä ihmetyttää, miksi Halla-aho lähestyy aihetta ihmiskunnan historian kautta, kun nuo kasvatuksesta syntyneet primitiiviset tunnereaktiot ovat ihan darwinismia, josta ihmiskunta nyt vaan yrittää päästä eroon pitääkseen lajin hengissä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Se lähinnä ihmetyttää, miksi Halla-aho lähestyy aihetta ihmiskunnan historian kautta, kun nuo kasvatuksesta syntyneet primitiiviset tunnereaktiot ovat ihan darwinismia, josta ihmiskunta nyt vaan yrittää päästä eroon pitääkseen lajin hengissä.

Nyt en täysin ymmärrä, joten pyydän tarkennusta: miten ihmiskunta yrittää päästä eroon darwinismista?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kysytäänpä oikeassa ketjussa :

Myönnän heti alkuun, että en ole tutustunut Halla-ahon kirjoituksiin muuten kuin lainauksista mitä täällä jatkoajassa on kirjoitettu. Ilmeisesti lainauksia on kritisoitu, koska ne ovat olleet leikkauksia isommasta asiasisällöistä.

Kertokaahan kirjoituksiin paremmin tutustuneet, et mikä esim. homon ampumisen hekumointi - kirjoituksen pointti oli?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ensimmäinen osuma google-haulla "halla-aho homon ampuminen"...

Kommentti homonampumiskohinaan

Katos kiitos. Halla-aho vielä itse tiivistää kolumninsa tarkoituksen. Ok, sieltä on poistettu kohtia ja myönnetty typeryydet sekä selitelty niitä.

En tiedä olenko ainoa, mutta tuon homokirjoituksen liittyvän aseen käytön ja "neekereistä" halventavaan sävyyn kirjoittaminen hämää minua. Siitä syystä, että sama mies vaikuttaa aseista ja maahanmuuttajien asioista päättävässä valiokunnassa.

Henkilökohtaisena mielipiteenä : ei kuulosta oikein hyvälle. Toki annetaan Jussille mahdollisuus näyttää mihin suuntaan hän politiikkaasa vie eteenpäin-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös