Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 977 617
  • 47 170

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Periikö pankki minulta jonkun maksun, jos olen kuluttanut pankkikorttini sirun lähestulkoon finaaliin ja haluan uuden kortin? Magneetti toimii vielä, mutta esim löpöasemilla sirulla maksaminen yleistyy jatkuvasti, eikä ottokaan myönnä paalua kun se siru on lähes lukukelvoton. Kortti on voimassa vielä pari vuotta, joten ihan heti ei uutta korttia ole tilaamatta odotettavissa.

Olen (tässä tapauksessa) Nordean asiakas.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Periikö pankki minulta jonkun maksun, jos olen kuluttanut pankkikorttini sirun lähestulkoon finaaliin ja haluan uuden kortin?
Olen (tässä tapauksessa) Nordean asiakas.

Ei peri. Itse olen myös vastaavaan rahalaitoksen listoilla, ja pari kuukautta sitten kävin uusimassa korttini, kun oli paljon ongelmia eri kauppojen lukupäätteiden kanssa.

Käy vaan tilaamassa uusi kortti veloituksetta. Muutaman työpäivän kestää, niin se on kädessäsi.
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Periikö pankki minulta jonkun maksun, jos olen kuluttanut pankkikorttini sirun lähestulkoon finaaliin ja haluan uuden kortin? Magneetti toimii vielä, mutta esim löpöasemilla sirulla maksaminen yleistyy jatkuvasti, eikä ottokaan myönnä paalua kun se siru on lähes lukukelvoton. Kortti on voimassa vielä pari vuotta, joten ihan heti ei uutta korttia ole tilaamatta odotettavissa.

Olen (tässä tapauksessa) Nordean asiakas.

Itsellänikin meni pari vuotta sitten Nordean kortista siru toimintakyvyttömäksi ja kortin vaihtaminen onnistui (muistaakseni) ihan ilman mitään maksuja. Ei kai sille mitään voi jos kortti ei normaalikäyttöä kestä.

Edit: Hidas.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Väliaikainen ajokortti on meikällä menossa tuossa kohta umpeen ja eiköhän ole käynyt klassiset, eli kakkosvaihetta ei ole tullut suoritettua.

Eli miten nykyään toimitaan tuon väliaikaisen ajokortin "lisäajan" kanssa. Poliisilaitokselle mars ja vonkumaan lisäaikaa tuohon vai?

Etkö pääse nyt sinne kakkosvaiheeseen vai mikä mättää? Eihän se isommilla paikkakunnilla ota kuin pari päivää, että sen suoritat.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Etkö pääse nyt sinne kakkosvaiheeseen vai mikä mättää? Eihän se isommilla paikkakunnilla ota kuin pari päivää, että sen suoritat.

Ei ota ei kuin pari päivää. Ja poliisiasemalla käyty jo ja homma ns. hoidossa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Periikö pankki minulta jonkun maksun, jos olen kuluttanut pankkikorttini sirun lähestulkoon finaaliin ja haluan uuden kortin? Magneetti toimii vielä, mutta esim löpöasemilla sirulla maksaminen yleistyy jatkuvasti, eikä ottokaan myönnä paalua kun se siru on lähes lukukelvoton. Kortti on voimassa vielä pari vuotta, joten ihan heti ei uutta korttia ole tilaamatta odotettavissa.

Olen (tässä tapauksessa) Nordean asiakas.

Kuten aikasemmatkin vastasivat. Eivät veloita. Sitten asiaan. Sirukortit eivät tunnu kestävän ns normaalia käyttöä. Itselläni on vanhan malliset kortit kestäneet aina kortin voimassaoloajan, mutta yksikään sirukortti ei ole kestänyt vuotta kauempaa. Pahimmillaan 2 korttia/vuosi. Säilytän korttia vielä sellaisessa paikassa lompakossa että se on hyvin suojassa yksin.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Osaako joku sanoa arviota paljonko maksaa pyörän huolto, josta on etujarru paskana ja vaihteita ei pysty vaihtamaan?

Selviääkö 50€:llä?
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Osaako joku sanoa arviota paljonko maksaa pyörän huolto, josta on etujarru paskana ja vaihteita ei pysty vaihtamaan?

Selviääkö 50€:llä?

Riippuu miten paskana ja miksi ei pysty vaihtamaan. Etujarrusta voi selvitä halvalla, mutta vaihteiden takia voi tulla kalliimmaksi.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Osaako joku sanoa arviota paljonko maksaa pyörän huolto, josta on etujarru paskana ja vaihteita ei pysty vaihtamaan?

Selviääkö 50€:llä?

Keväällä teetin pyörääni ensimmäisen huollon 15 vuoteen. Vaihdettiin vaihteet kokonaan ja uusittiin/säädettiin jarrupaloja. Rasvaakin olisivat voineet käyttää. Itse keväthuolto olisi tehnyt 50 e, mutta uusiin vaihteisiin luonnollisesti tarvitsee uusia osia ja lisää työtä. Alle satasen se joka tapauksessa oli.

Sinänsä tuo keväthuolto oli varmaan Jyväskylän halvin. Paikka oli avannut vasta tänä keväänä eivätkä olleet ehtineet mainostaa palvelua ennen pyöräilykauden alkamista. Ehkäpä tästä syystä palvelu oli nopeaa ja mielestäni kohtuuhintaista.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen huomenna lentämässä Ryanairilla ja olisi pieni kysymys koskien käsimatkatavaran kokoa. Kuinka tarkkaan siellä syynätään tuollaisen pienemmän matkalaukun kokoa, joka heidän ohjeistuksen mukaan saa olla 55cm x 40cm x 20cm. Mittailin tuossa laukkuni ja muutamalla sentillä menee raja yli tuon korkeuden (20cm) suhteen. Muilla lentoyhtiöillä tuo laukku on mennyt aina läpi käsimatkatavarana, mutta ollaanko Ryanairilla jotenkin tarkempia tuon suhteen? Kokemuksia?

Itse muutaman kerran Ryanairilla matkustanut(Lontoo, Rooma, Teneriffa) eivätkä ole kertaakaan tutkineet noita käsimatkatavaroita millään tavalla. Eivät punninneet, eivätkä mitanneet. Itselläkin vähän hilkulla ollut tuon laukun kanssa, omalla mittauksella korkeus ollut 21 senttiä.

Voi toki olla että on vain käynyt hyvä tuuri, mutta oman kokemukseni perusteella eivät todellakaan ole mitenkään turhantarkkoja noiden matkatavaroiden suhteen.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Olen huomenna lentämässä Ryanairilla ja olisi pieni kysymys koskien käsimatkatavaran kokoa. Kuinka tarkkaan siellä syynätään tuollaisen pienemmän matkalaukun kokoa, joka heidän ohjeistuksen mukaan saa olla 55cm x 40cm x 20cm. Mittailin tuossa laukkuni ja muutamalla sentillä menee raja yli tuon korkeuden (20cm) suhteen. Muilla lentoyhtiöillä tuo laukku on mennyt aina läpi käsimatkatavarana, mutta ollaanko Ryanairilla jotenkin tarkempia tuon suhteen? Kokemuksia?

Ulkomittoja ei ole tsekattu kertaakaan, mutta Stanstetdissä on minulta kerran ja emännältä ainakin kaksi kertaa tsekattu paino. Tampereella ja Riikassa ei kerttaakaan. Pistokokein ottavat ilmeisesti isompia ja painavammilta näyttäviä tsekkaukseen. Lontoossa on nyt vieläpä portilla toinen tsekkauspiste, joten ei kannata paljon taxfree-pulloja ostella jos paino on hilkulla. Teoriassa ei saisi enää olla taxfreekassiakaan erikseen, vaan kaiken pitää mahtua siihen yhteen laukkuun. Portilla ei sitten enää vaihtoehtoja ole, joko tavaraa roskikseen tai jäät koneesta.

t. hanu
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Osaako joku sanoa arviota paljonko maksaa pyörän huolto, josta on etujarru paskana ja vaihteita ei pysty vaihtamaan?

Selviääkö 50€:llä?

Todellakin riippuu mitä pyörälle pitää tehdä.
Aika normaali hinta pyörän täyshuollolle on noin 90€.

Tässä erään liikkeen huoltohintoja eri töille.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Olen huomenna lentämässä Ryanairilla ja olisi pieni kysymys koskien käsimatkatavaran kokoa. Kuinka tarkkaan siellä syynätään tuollaisen pienemmän matkalaukun kokoa, joka heidän ohjeistuksen mukaan saa olla 55cm x 40cm x 20cm. Mittailin tuossa laukkuni ja muutamalla sentillä menee raja yli tuon korkeuden (20cm) suhteen. Muilla lentoyhtiöillä tuo laukku on mennyt aina läpi käsimatkatavarana, mutta ollaanko Ryanairilla jotenkin tarkempia tuon suhteen? Kokemuksia?

Viime lokakuussa Edinburghissa jokainen matkustaja laittoi vuorotellen laukkunsa mittojen tarkistus-metallikehikkoon jota valvoi yksi työntekijä. Pirkkalassa ei muistaakseni tarkisteltu.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Miten Tony Salmelaisen armeijatouhuissa lopulta kävi? Törmäsin IFK-puolella miehen nimikkoketjuun ja viimeinen tieto oli Iltalehden uutinen: "IL: Salmelaisen karkaustuomio pysyi hovissa.", vajaan kolmen vuoden takaa. Eli saiko Toy-boy lopulta vapautuksen vai mitä tapahtui? Mahdollisesta palvelukseen astumisesta olisi kuitenkin varmasti uutisoitu tuon aikaisemman kohun jäljeen.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viime lokakuussa Edinburghissa jokainen matkustaja laittoi vuorotellen laukkunsa mittojen tarkistus-metallikehikkoon jota valvoi yksi työntekijä. Pirkkalassa ei muistaakseni tarkisteltu.

Itse Kaunasin kentällä tyhjentelin trolleytä, kun ei mahtunut kehikkoon. Samaten availin matkalaukkuja, kun toinen oli hivenen yli sallitun painon ja toinen ali. Ei kelvannut. Pirskatti että oli hiki kun pääsin koneeseen.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jos joukko firman entisiä työntekijöitä lähettää entiselle pomolleen hamekangasta niin voiko siitä seurata mitään muuta jälkiseuraamusta kuin ex-pomon vittuuntuminen? Lähinnä oikeudellisia tarkoitan, esim. kunnianloukkaus yms. syytteitä?
Ei sillä, että kukaan olisi mitään lähettämässä.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Kertokaas yksinkertaisia vinkkejä miten ehkäistä nivusia hiertymästä? Erittäin mukava tehdä töitä kun nivuset vereslihalla ja duuniin kuuluu vielä suhteellisen reipasta liikuntaa muutama tunti päivässä. Niin ja nyt kun vahinko on jo käynyt niin miten oloa saisi helpotettua mahdollisimman tehokkaasti?
 

tutzba

Jäsen
Osaako joku sanoa arviota paljonko maksaa pyörän huolto, josta on etujarru paskana ja vaihteita ei pysty vaihtamaan?

Minulla oli täsmälleen sama vika pyörässä ja maksoin siitä n. 100 euroa. Alle viiteenkymppiin en usko että pääset mitenkään, ellet sitten itse osaa korjailla tai joku kaverisi.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Kertokaas yksinkertaisia vinkkejä miten ehkäistä nivusia hiertymästä?

Kunnon kalsareilla. Eli siis sellaiset sporttimalliset, ns. tekniset alushousut. Materiaali sellaista liukasta ja hengittävää. Itsellä ainakin auttoi, kun ennen golf-lenkin jälkeen piti kävellä kun ahtisaari, nyt ei tunnu missään.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Hyttysten lisääntymisestä...

Wikipediassa sanotaan seuraavaa:
"Naaras munii seisovaan veteen, ojiin ja metsälammikoihin 150–200 munaa. Munat talvehtivat, ja kuoriutuvat vasta seuraavana kesänä."

Nyt biologit huomio. Mistä voi johtua, että mökin vesisaaveissa on vielä tähänkin aikaan vuodesta hyttysten toukkia uiskelentelemassa? Nuo saavit nimittäin tyhjätään aina talveksi ja viedään vajaan talteen. Miten voi siis olla mahdollista, että jos munat on munittu edelliskesänä, saavit tyhjennetty syksyllä niin silti toukkia on kesäisin vedessä pyörimässä?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kertokaas yksinkertaisia vinkkejä miten ehkäistä nivusia hiertymästä? Erittäin mukava tehdä töitä kun nivuset vereslihalla ja duuniin kuuluu vielä suhteellisen reipasta liikuntaa muutama tunti päivässä. Niin ja nyt kun vahinko on jo käynyt niin miten oloa saisi helpotettua mahdollisimman tehokkaasti?

expertti jo totesikin, että hyvät alushousut ovat kaiken a ja o. Mutta jos/kun niitä hiertymiäkin jo on niin talkki voi olla eräs keino jolla tilannetta voi helpottaa. Esim. th-sektorilla talkkia käytetään nivushiertymien hoitoon ja ehkäisyyn. Tänä kesänä sitä on (meillä) mennyt aika paljon hiostavan ja kuuman kesän ansiosta, jolloin ihmiset hikoavat, nivuset hautuvat etenkin potilailla jotka eivät voi kunnolla liikkua, jolloin niihin tulee hiertymiä hyvästä hoidosta huolimatta.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös