Ihmettelyketju

  • 6 380 919
  • 38 790

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Miksi ihmeessä ihmiset yleensäkään ottavat tatuointeja? Mikä helvetin järki siinä on?

Miksi ihmiset leikkauttavat pöljän kampauksen tai pukeutuvat naurettaviin kledjuihin? Monella on myös tyhmän näköinen parta-look tai rinnaton sekä ruma akka. Oiskohan jokaisen oma asia tai jotain...? Onko näissä sitten jotain järkeä...ja varsinkaan siinä, että yleensäkään ottaa minkä tahansa muijan?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jarkko 'Mestari' Nieminen hävisi avausottelunsa Wimbledonissa. Ja mä kun olin aivan saletti, että nyt on Niämispojan vuoro viedä koko turnaus nimiinsä. Harmillinen takaisku.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Miksi ihmiset leikkauttavat pöljän kampauksen tai pukeutuvat naurettaviin kledjuihin? Monella on myös tyhmän näköinen parta-look tai rinnaton sekä ruma akka. Oiskohan jokaisen oma asia tai jotain...? Onko näissä sitten jotain järkeä...ja varsinkaan siinä, että yleensäkään ottaa minkä tahansa muijan?

Tämä on vanha juttu mutta tulkoon. Tatuoimatonta kiinnostaa kovasti miksi jollain on tatuointi, tatuoitua ei kiinnosta lainkaan miksi jollain ei ole tatuointia.

Terv. Leimattu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noista tatuoinneista oli puhetta. Jos jollakin naisella sattuu olemaan tatuointi, niin ainakin mulla se vie vähän sitä kiinnostusta tai panofiilistä, jostain syystä. Ja toinen asia on ne ihmeen napakorut. Saatana pitäisikö sitä muuttaa takaisin Pukkilaan niin kaikki olisi taas hyvin.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Aamulla radiouutisissa puhuttiin Tanskassa tehdystä lakiehdotuksesta ja jutussa mainittiin "keskusta-oikeistolainen Venstre -puolue". Ihmettelenkin kuulinko väärin vai onko kyseessä puolue, joka kosiskelee äänestäjiä ihan koko rintamalla.

EDIT: Ainakin suomenkielisen Wikipedian perusteella taisin kuulla oikein: "Venstre, Danmarks Liberale Parti on tanskalainen oikeistolainen liberaalipuolue." Äänien kalastelu on ainakin onnistunut, koska saivat 26% äänistä viime vaaleissa ja heillä on pääministerin paikka.
Ja Deko ehtikin ensin varmistamaan ettei kuulossani ole isompaa vikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Aamulla radiouutisissa puhuttiin Tanskassa tehdystä lakiehdotuksesta ja jutussa mainittiin "keskusta-oikeistolainen Venstre -puolue". Ihmettelenkin kuulinko väärin vai onko kyseessä puolue, joka kosiskelee äänestäjiä ihan koko rintamalla.

Kuulit ihan oikein, sillä Venstre on oikeasti "liberaali oikeistopuolue" (linkki vie Venstre-puolueen Wikipediasivulle)

On näitä poliittisia kummajaisia muitakin, esim. Portugalissa sosiaalidemokraattisen puolueen aatemaailma on keskusta-oikeistolainen.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Ihmettelen omaa rahanahneuttani. Duuni on muuttunut ihan kammottavaksi paskaksi ja silti mä täällä vain pyörin. Vituttaa ja ahdistaa kaiken aikaa eikä palkkakaan ole kummoinen.

Onneksi on kohta loma. Sitten voikin jännittää että palaako sitä lomilta tänne ollenkaan vai löytyisikö jotain fiksumpaa hommaa.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen yövuoroissa juhannuksen. Niin kuin lukuisia muita minua ei edes pänni, että olen juhannuksen töissä. Päinvastoin. Mielelläni vedän hyvät liksat himaan. Varsinkaan, kun minulla ei olisi ollut kummempaa tekemistä juhannukseksi.

Ihmetyttää kuitenkin se, että tunnen olevani poikkeus. Tuntuu, että ihmiset toisinaan kummastelevat minua eivätkä usko sitä, että olen mielissäni juhannustöistä.

Aivan, kuin täytyisi olla vittuuntunut töistä juhannuksena. Kyllä ne perseet voin vetää muulloinkin. Tili kiittää.
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Kaksi asiaa ihmetyttää tällä hetkellä itseäni yli kaiken:

1. Ihmetyttää todella paljon, miten mies, joka
a) on Jope Ruonansuun kaksoisolento,
b) laulaa kuin Samuli Edelmannin sekä Nylon Beatin Jonnan lapsi ja
c) on pöllinyt Anssi Kelan sanoitukset mutta tuunannut niitä vielä astetta kornimmiksi,
voi saada kappaleen jos toisenkin radiosoittoon, musiikkikanaville ja Suomen virallisen singlelistan kympin kärjen tuntumaan. (Linkit ohjaavat musiikkivideoihin.)

Ainoa keksimäni selitys on, että koska a, b ja c. Se ei silti vähennä omaa ihmetystäni asian suhteen, päinvastoin. Ko. installaatioiden enempi kommentointi lienee tässä ketjussa tarpeetonta; rivien välistä lukekoon jokainen sen, mikä on tarpeen.

2. Ihmetyttää myös, mistä faksista tulla tupsahti pyytämättä ja yllättäen koko kansan tietoisuuteen (tai ainakin verkkokalvoille) Åbo Akademin professori Alf Rehn. Myllytys alkoi mielestäni viattomalta vaikuttaneesta HS:n Kuukausiliitteen jutusta, joka käsitteli Rehnin uraa, noin kuukausi sitten. Nyt onkin sitten jo aivan sama, minkä alan julkaisun tai median avaa, kun joka tapauksessa löytää Alf Rehnin kertomassa viineistä, viehekalastuksesta, villasukista tai verkkokaupoista. Viimeksi kertoi rahaa käsittelevistä kirjoista. Olenko liian nuori muistamaan Alf Rehnin mainetekoja, vai olenko yksinkertaisesti missannut jotain, vaikka valveutunut kansalainen olenkin? Ihmetyttää.

Ps. Jos Niinistön presidenttiehdokkuus ei olisi aivan varma, voisin pitää kokoomuksen potentiaalisena presidenttiehdokkaana erästä Åbo Akademin nimeltä mainitsematonta professoria.
 
Viimeksi muokattu:

Supreme

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
1. Ihmetyttää todella paljon, miten mies, joka
a) on Jope Ruonansuun kaksoisolento,
b) laulaa kuin Samuli Edelmannin sekä Nylon Beatin Jonnan lapsi ja
c) on pöllinyt Anssi Kelan sanoitukset mutta tuunannut niitä vielä astetta kornimmiksi,
voi saada kappaleen jos toisenkin radiosoittoon, musiikkikanaville ja Suomen virallisen singlelistan kympin kärjen tuntumaan. (Linkit ohjaavat musiikkivideoihin.)

Ainoa keksimäni selitys on, että koska a, b ja c. Se ei silti vähennä omaa ihmetystäni asian suhteen, päinvastoin. Ko. installaatioiden enempi kommentointi lienee tässä ketjussa tarpeetonta; rivien välistä lukekoon jokainen sen, mikä on tarpeen.

Moi Anssi Järvinen! http://dome.fi/musiikki/arvostelut/arvostelu-eiko-arttu-wiskarille-ole-kerrottu-etta-anssi-kela-on-yha-olemassa (linkki vie turvallisella sivustolla olevaan "katkerahkoon" levyarvosteluun.)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onhan nuo sanoitukset ihan koskettavia jollain tavalla, mutta aika raskasta poljentoa, en jaksaisi kovin montaa biisiä kuunnella. Kelaa jos mietitään, niin pitipä miehen musiikista eli ei, on hänen kunniakseen sanottava kuitenkin se, että ihan hauskoja tunnelmia hän on ainakin yhteen biisiinsä saanut vangittua. 1972 saa hauskoja tuntemuksia aikaan, vaikken ko. vuosikertaan kuulukaan. Joskus noita juttuja vain kelailee, vaikka en kyllä Kelaa ole juuri radiohittejä enempää kuunnellut.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Ainoa keksimäni selitys on, että koska a, b ja c.

Moi Anssi Järvinen!

Täällä on toinen anssijärvinen. Olen maistellut noiden kahden tunnetuimman biisin sanoja jo pitkään ja pohtinut, että jos tämä artisti ei äänestänyt perussuomalaisia niin ei sitten kukaan. Hän tekee juuri tuollaista suomalaisiin reiluihin suoraselkäisiin miehiin vetoavaa musiikkia ja tarinoita sotien sankareista. Voisi vaikka kyyneleen jos toisenkin tirauttaa, jos kännissä olisi jne. jne.

Täytyy myöntää, että on sitä joskus tullut jonkin biisin sanoitusten edessä itsekin hiljennyttyä ja mietittyä omaa elämää ja läheisiään, mutta nämä Wiskarin biisit ovat korniudessaan omaa luokkaansa. Siinä yhdistyvät Mamban, Yön ja Anssi Kelan huonoimmat puolet (moni varmasti näkee kyseisissä yhtyeissä/artistissa pelkästään huonoja puolia). Ei vaan jaksa muuta kuin nauraa noille sanoituksille. Taisi Wiskarin poika olla telkkarin ääressä, kun muuan Andy Suonsilmä esitti tv-sarjassa Pasila biisinsä "Karrelle palanut enkeli" (linkki Youtubeen).

Toki makuja on monia ja jos tuo uppoaa kansaan, niin en halua sitä mitenkään ottaa keneltäkään pois. Kunhan vain en itse pidä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen, että miten heikko itsetunto sulla oikein on, että tuosta yhden kirjoittajan heitosta täytyy tehdä show, joka ulottuu toiseenkin ketjuun. Ilmeisesti olit aika kohtalaisessa siivussa noin ma-yön kunniaksi? Ei noin vanhan ihmisen pitäisi olla noin lapsellinen ainakaan selvänä.

Anteeksi, että puutun asioihisi, mutta sallinet sen, kun keskustelut kuitenkin mieluusti aina itseesi johdat.
Suoraan kysymykseen suora vastaus: aika heikko. En silti sanoisi että vanha, vaan kokenut.

Ai mä kyllä käsitin, että 8000:n onelinerin kaveri vastasi ihan samantyyppisesti, huumorimielellä. Tai sitten mä en osaa lukea intternettiä.
Juu, aluksi. Sitten kyllä olin aika päissäni myöhemmin ja muutama muukin asia vitutti, joten purkauduin. Pahoittelen nimimerkki Cuben kärsimää henkistä tuskaa.

Miksi ihmiset leikkauttavat pöljän kampauksen tai pukeutuvat naurettaviin kledjuihin? Monella on myös tyhmän näköinen parta-look tai rinnaton sekä ruma akka. Oiskohan jokaisen oma asia tai jotain...? Onko näissä sitten jotain järkeä...ja varsinkaan siinä, että yleensäkään ottaa minkä tahansa muijan?
No niinhän se just on. Saan kai mie silti ihmetellä, ihan näin ilman partaa ja isotissisen akan viereltä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eihän se häirinnyt, kunhan ihmettelin. Et vaikuta/vaikuttanut sellaiselta, joka tuollaisesta itseensä ottaisi.
Paljon promilleja ja huono päivä. Voi sattua kelle tahansa.

Ja ei, en ole ennen käyttänyt tuota repliikkiä. Makuuhuoneessa varsinkaan.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Vaikka väsyttääkin, vaimo ja tytär on jo maalla ja minäkin olen lähdössä juhannuksen viettoon huomenna + aamulla pitää nousta töihin niin silti aioin vielä laskostaa pyykit ja tiskata. Näin puolen yön jälkeen

Niinkö paljon pidän siitä että koti on siisti ja puhdas? Niinköl paljon inhoan sitä että reissusta kotiin palatessa tiskipöytä pursuaa likaisia astioita ja pyykkitelineet notkuvat? Niin paljon ilmeisesti. Eiku toimeksi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Niinkö paljon pidän siitä että koti on siisti ja puhdas? Niinköl paljon inhoan sitä että reissusta kotiin palatessa tiskipöytä pursuaa likaisia astioita ja pyykkitelineet notkuvat?
Tiedän tunteen, mie olen ihan samanlainen. Kaiken pitää olla järjestyksessä, olen ihan siisteysnatsi. Levyt on millilleen aakkosjärjestyksessä ja pölyt pyyhitään alvariinsa. Pakko olla, kun muut huushollissa eivät ole.

Ihmetelläkseni jotain ihmettelen naisten, esimerkiksi vaimoni, vimmaa levitellä vaatteitaan. Puolen tusinaa vaatekertaa yhtä aikaa käytössä - yksi päällä ja loput eri huoneiden lattioilla. Miten vaikeaa se olisi pistää vaatekerta pyykkiin kun käy pesulla, ottaa uusi kaapista kun on puhdas ja laittaa se taas pyykkiin kun menee seuraavan kerran pesulle? Miksi on oltava kuusi paitaa ja viidet housut pitkin kämppää lojumassa? Kysyessä se sanoo että "älä niitä pese, ei ne ole likaisia".

Tuosta saisi Juba varmaan jotain irti.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ihmetelläkseni jotain ihmettelen naisten, esimerkiksi vaimoni, vimmaa levitellä vaatteitaan. Puolen tusinaa vaatekertaa yhtä aikaa käytössä - yksi päällä ja loput eri huoneiden lattioilla. Miten vaikeaa se olisi pistää vaatekerta pyykkiin kun käy pesulla, ottaa uusi kaapista kun on puhdas ja laittaa se taas pyykkiin kun menee seuraavan kerran pesulle? Miksi on oltava kuusi paitaa ja viidet housut pitkin kämppää lojumassa? Kysyessä se sanoo että "älä niitä pese, ei ne ole likaisia".

Ootko nyt ihan varma, että sinä olet teillä niinku se mies jaa hää on niinku nainen? Jotenkin kuulostaisi olevan asijan laita ihan toistepäin.

Vai joko mie taas löysin banaaninkuoren?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ootko nyt ihan varma, että sinä olet teillä niinku se mies jaa hää on niinku nainen? Jotenkin kuulostaisi olevan asijan laita ihan toistepäin.
Et ole ensimmäinen joka näin sanoo. Se nyt vaan on niin, että pääni sisällä velloo niin paha kaaos, että se vaatii vastapainokseen organisoitua ympäristöä. Minun on kertakaikkiaan PAKKO tietää missä on saha tai sakset tai juustohöylä tai sukat tai Captain Beyondin levy just sillä hetkellä kun satun niitä tarvitsemaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Oletteko muuten huomanneet että bussien kello ei koskaan näytä oikeaa aikaa. Äskettäin saavuin työpaikan pysäkille ajassa 02.48.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Et ole ensimmäinen joka näin sanoo. Se nyt vaan on niin, että pääni sisällä velloo niin paha kaaos, että se vaatii vastapainokseen organisoitua ympäristöä. Minun on kertakaikkiaan PAKKO tietää missä on saha tai sakset tai juustohöylä tai sukat tai Captain Beyondin levy just sillä hetkellä kun satun niitä tarvitsemaan.
Sama. Levyt on tiukasti aakkosjärjestyksessä, ja saman artistin kohdalla tietenkin vielä ilmestymisjärjestyksessäkin. Jos pitää joku tietty levy saada soimaan heti niin sen on myös löydyttävä heti. Heti!

Minunkin vaimoni jättää vaateläjiä ympäri kämppää. Tytär myös. Taitaa olla jotain naisten juttuja tuo tuommoinen. Nuhteet tulee mikäli olen erehdyksessä mennyt laittamaan pesuun jotain joka on vielä "käytössä".
 

TW

Jäsen
Sama. Levyt on tiukasti aakkosjärjestyksessä, ja saman artistin kohdalla tietenkin vielä ilmestymisjärjestyksessäkin. Jos pitää joku tietty levy saada soimaan heti niin sen on myös löydyttävä heti. Heti!

Minunkin vaimoni jättää vaateläjiä ympäri kämppää. Tytär myös. Taitaa olla jotain naisten juttuja tuo tuommoinen. Nuhteet tulee mikäli olen erehdyksessä mennyt laittamaan pesuun jotain joka on vielä "käytössä".

Kohtalotoverit! Levyt tiukasti aakkosjärjestyksessä ja asiat paikoillaan. Vaimokin muuten siisti mutta tuo vaatehuolto ihmetyttää. Tälläkin hetkellä ruokapöydän kaikilla kuudella tuolilla erinäisiä vaateparsia odottamassa vuoroaan, raahaan näitä sitten pyykkikoriin vaivihkaa. Astioitakin on ilmeisen vaikea laittaa tiskikoneeseen käytön jälkeen, niiden pitää saada ilmahoitoa tiskipöydällä. Toisaalta perempi että koneen täyttö jää minulle, sinne mahtuu huomattavasti enemmän astioita minun täyttämänäni.

Ja kun vauhtiin päästiin niin miten se jääkaapin täyttökin on niin vaikeaa. Tuotteet niille tarkoitetuille hyllyille järjestettynä vanhenemispäivän mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös