Ihmettelyketju

  • 6 398 122
  • 38 811

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Pakko kyllä hieman ihmetellä noita Veikkausliigan lipun hintoja.

Liian hapokasta. Tapiolassa Hongan matseihin pääsee seisomaan femmalla. Klubi-matsiin riitti ko flaboja hyvin vielä oveltakin ostettavaksi, joten kauden jokaiseen peliin päässee femmalla, jos vaikka hotsittaakin yhtäkkiä lähteä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menisi ehkä myös "Huonot toimittajat vauhdissa"-ketjuun, mutta koska seuraava pitää sisällään myös ihmettelyä, laitetaan nyt tänne.

IL.fi:stä bongasin seuraavan kohdan "Poika saunoo"-renkutuksen tekijä Pasi "Poju" Heinosen haastattelusta, missä kerrotaan, kuinka yleisöä oli opastettu ottamaan juhannuskeikalla paidat pois (jeeeee!!!)

Idea lähti hänen tunnetuimmasta biisistään, jonka hän teki ja levytti jääkiekon MM-kullan kunniaksi. Poika (saunoo) -kappaleen teeman mukaisesti hän käski miesten riisua paidat, kuten saunassa on tapana. Suuri osa yleisöstä noudatti käskyä, ja niin nähtiin paljasta pintaa Himoksen viileässä lauantaiyössä.

Aika etevä veijari, notta teki biisin MM-kullan kunniaksi. Kuitenkin jo SM-Liigan finaalien aikana kyseinen rasittavuus soi ihan tv-lähetyksissäkin. Ilmeisesti se kappale ei kuitenkaan soinut muualla kuin meikäläisen painajaisissa... Sen vielä ymmärtäisin, että teki kiekkokevään (liigafinaalit + MM-skabat) kunniaksi ko. kappaleen. Ihmettelen siis sitä, miten ihmiset on noin pihalla. Tai en sittenkään ihmettele.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen, kuka kusettaa ja ketä: Kolmannes Suomen kanaloista lopettaa häkkidirektiivin takia: Munapula uhkaa! | Ruoka | Iltalehti.fi

Uutisen mukaan kanalan häkkien muuttaminen nykymääräykset täyttäviksi maksaa 200.000-300.000 euroa, eli siis ihan kunnollisen omakotitalon verran!

Pikaisella googlauksella suomalaisissa kanaloissa on keskimäärin 5600 munintakanaa, ja virikehäkissä keskimäärin 60 kanaa, eli 90 häkkiä per kanala, ja 2700€/häkki? Mitä helvettiä, jo on arvokkaita häkkejä. Eihän ne varmaan ihan mitään kanaverkkohäkkejä ole, vaan jotakuinkin tuollaisia, mutta oikeesti, vissiin on häkkiteollisuudella olleet lobbarit hereillä.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, ja kaikki artistit tyylisuunnasta riippuen samassa läjässä, tietenkin. Jotkut ryhmittelee genreittäin, mutta sitä en tajua kun genrerajat ovat niin saatanan epäselviä ja tulkinnanvaraisia.

Samassa todellakin pidettävä kaikki. Yritin joskus tuota genreittäin jakoa, mutta se kaatui omaan mahdottomuuteensa. Sitä paitsi ei ole mitään järkeä, että esim jonkun artistin musiikillisen linjauksen muuttumisen seurauksena puolet sen tuotannosta menisi eri osastoon kuin toinen puolikas.

Mites mahdollisten kokoelma- ja livealbumien kanssa?

Toki nämäkin menee mulla A-Ö -linjalla, kuten muutkin levyt.

Pienehkönä ongelmana on Various Artists -kokoelmat, joka voisi laittaa kokonaan omaan sarjaansa, mutta olen nekin laittanut kylmästi alkukirjaimen mukaan hyllyyn. Eli otetaan esim. ote D-kirjaimen kohdalta: Def Leppardit, Dingot, Disco-alkuiset kokoelmat, Divine...

Niin, ja The -alkuisista en oikein pidä, kun ne sotkee logiikkaa, mutta olen jättänyt tuon huomioimatta joka paikasta. "The best of" menee siis B-kirjaimen mukaan meillä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen kokenut järkevimmäksi pitää cd-kirjastoani kronologisessa järjestyksessä, viimeisen kuuntelun perusteella. Näin viimeksi kuunneltu levy ja sen kotelo ovat hyllyssä vierekkäin, ainakin ensimmäisen kuuntelun jälkeen. There is no other way.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mites mahdollisten kokoelma- ja livealbumien kanssa? Minusta kokoelmalevyt tulevat vasta studioalbumien jälkeen julkaisuajoista riippumatta. Livelevyjä en juuri omista, mutta pidän niitä kokoelmalevyjen yläpuolella.
Viralliset kokoelmalevyt sijoitetaan artistin muun tuotannon yhteyteen julkaisuvuoden mukaiseen järjestykseen. Artistin muut kokoelmat, bootlegit ja muut epämääräisyydet sortataan joko julkaisuvuoden mukaan tai albumin nimen mukaiseen aakkosjärjestykseen.

Persukset pyyhitään tietysti paperilla, kyllä Evil tietää. Käytetyt paperit saa sortata vaikka ruostelaikun värin mukaiseen järjestykseen jos haluaa, itse tapaan vetää ne pöntöstä alas.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Toimittajien loppumaton intohimo asioiden pintapuoliselle selvittämiselle ihmetyttää. Pari viikkoa sitten mällättiin keltainen ferrari Helsingissä. Viikonloppuna mällättiin Petsku Ahmadin keltainen ferrari Helsingissä. Kaveri tuomittiin vasta törkeästä petoksesta missä herran auto yritettiin romuttaa lunastuskuntoon. Ensinnäkin kuinka tyhmä tai fiksu on Mr. Ahmadi? Ja onko 1+1 = 2?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Voiko olla totta, että Finnairin sivulta tilattuna Menopaluu kahdelta henkilöltä väliltä Tampere-Pariisi(meno)Bryssel-Tampere(paluu) maksaa yhteensä kaikenkaikkiaan vajaat 600€????
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Voiko olla totta, että Finnairin sivulta tilattuna Menopaluu kahdelta henkilöltä väliltä Tampere-Pariisi(meno)Bryssel-Tampere(paluu) maksaa yhteensä kaikenkaikkiaan vajaat 600€????
Onko se liikaa..?

Aika epäfinskimäinen hinta, vaikka nyt on kesätarjousten aika. Jos tarvitsisin tuollaisen reissun kahdelle hengelle, niin tuossahan sellainen sitten olisi. Tuossa saa ikään kuin Tampereen liittymälennot kaupan päälle, eikä paluun tapahtuminen eri paikasta ainakaan nosta hintaa. Itse menen lapsen kanssa samoille kulmille ensi kuussa, ja millään en saanut tavallista menopaluuta Helsingin kautta yhtään halvemmalla.

Nyt ihmettelen sitä missä ovat ampiaiset. Viime kesänä ampparit olivat varsinainen riesa. Raitaperseet tekivät autotallin vinttiin luultavasti ison pesän, ja oletettavasti niitä majaili asuinrakennuksen välikatossakin. No ehkä niitä on siellä nytkin jonkin verran. Toistaiseksi pihalla on saanut pitää grillisyöminkejä ja lasten mehunjuonteja monet kerrat niin, ettei yhtään ampparia ole ilmestynyt kulmille. Hyttysiä on sitä vastoin aiempaa enemmän. Saattaa olla hyvinkin, että tulee ostettua jonkinlainen CO2-ansa tai vastaava.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Onko se liikaa..?

Aika epäfinskimäinen hinta, vaikka nyt on kesätarjousten aika. Jos tarvitsisin tuollaisen reissun kahdelle hengelle, niin tuossahan sellainen sitten olisi. Tuossa saa ikään kuin Tampereen liittymälennot kaupan päälle, eikä paluun tapahtuminen eri paikasta ainakaan nosta hintaa.

Ei. Toisinpäin, erittäin vähän. Ebookersien ja muiden sivuilta katsottuna sama reitti samoina päivinä on n 950€. Ja kun vielä menopaluu niin hyvä juttu.

Matkustaako kukaan itse matkansa maksava Finnairilla?

Ennen olin köyhä ja nykyisin pihi.

Itse ainakin matkustan. Alle 600€ kahdelta henkilöltö on vähän.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen sitä, että sikarinsavua ei kuulemma pitäisi vetää henkeen. Miksi ei? Mie en enää tupakoi, mutta joskus poltan sikarin-pari ja tottakai vedän henkeen. En mie viinaakaan juo nielemättä, joten tuntuisi absurdilta imaista sikarista sauhut poskeen ja pössäyttää pois.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Matkustaako kukaan itse matkansa maksava Finnairilla?

Ennen olin köyhä ja nykyisin pihi.
Miksi ei matkustaisi? Vai onko muotia pitää finnairilla matkustamista junttina? Kyllä ainakin itse olen matkustanut, kun on halvalla päässyt. Lisäksi siitä voi hieman ekstraa myöskin maksaa, mikäli ei joudu tekemään seitsemää välilaskua ja odottelemaan tunteja eri kentillä.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Ihmettelen sitä, että sikarinsavua ei kuulemma pitäisi vetää henkeen. Miksi ei? Mie en enää tupakoi, mutta joskus poltan sikarin-pari ja tottakai vedän henkeen. En mie viinaakaan juo nielemättä, joten tuntuisi absurdilta imaista sikarista sauhut poskeen ja pössäyttää pois.

"Kauppias pitää pikakurssin sikareista. Selväksi tulee, ettei sikarin savua vedetä missään tapauksessa henkeen eikä polttamisesta haeta nikotiinia, vaan nautintoa monille aisteille. Leijaileva savu, sikarin maku ja tuoksu kuuluvat kaikki kokemukseen."

Sikariportaan kynnyksellä | Helsingin Uutiset

En tiedä millaisia sikareita poltat, mutta ei minulle ainakaan mieleeni tulisi vetää henkeen pikkusikareita suurempia tovereitaan. Pikkusikaritkin tuntuvat kilahtavan välillä nuppiin turhan tehokkaasti. Kieltämättä sikarinpoltto kaikkine etiketteineen vaikuttaa parhaimmillaan melkoiselta elitismiltä, mutta sehän on vain hyvä juttu.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Miksi ei matkustaisi? Vai onko muotia pitää finnairilla matkustamista junttina? Kyllä ainakin itse olen matkustanut, kun on halvalla päässyt.

Junttina en osaa ottaa jälkimmäiseen kysymykseen kantaa. Kaiketi olen henkkoht törmännyt Finnairin kohdalla vain niihin kalliisiin lentoihin. Ilmeisesti heillä on sitten joskus myös edullisia paikkoja.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Junttina en osaa ottaa jälkimmäiseen kysymykseen kantaa. Kaiketi olen henkkoht törmännyt Finnairin kohdalla vain niihin kalliisiin lentoihin. Ilmeisesti heillä on sitten joskus myös edullisia paikkoja.

On kyllä halpojakin. Ensi kuussa lennän Helsingistä Kööpenhaminaan, jossa käyn konsertissa ennen kuin menen junalla konserttiin Göteborgiin. Göteborgista lento takaisin Helsinkiin. Yhteensä lennot 130 euroa, jota pidän suht edullisena ottaen huomioon, että paluulento on eri paikasta kuin menolennon määränpään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Matkustaako kukaan itse matkansa maksava Finnairilla?
Joillakin suomalaisilla tuntuu olevan sellainen harhaluulo, että Finnair olisi yksi parhaimmista lentoyhtiöistä. Yleensähän Finnairin lennot ovat olleet ylihintaisia, mutta esim. tuon edellisen viestin hinta on kyllä edullinen.
 
Viimeksi muokattu:

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Missähän naapurin isäntä oli ollut kun päästin hänet juuri äsken rappuun, oli avaimet vahvasti hukassa. Toki totesi siinä horjuessaan että "avaimilla pääsee kotiin." Oli ukko niin tukka sekaisin ettei ikinä. Meinaan että jos on mennyt juhannus pitkäksi niin nyt se meni sitten todella pitkäksi, onhan sentään tiistai jo. Niin tai jos on aloittanut vasta esim. sunnuntaina niin sitten.

Mutta mä en edes tietäisi minne menisin dokaamaan maanantaiksi ja tiistaiksi? Ei mulla sellaisia kavereita ole - ehkä tuosta Pihlajamäen ostarilta seuraa löytyisi.

Vahva veikkaus että nukkuu rapussa ellei rouva ollut kotona/päästänyt sisään. Pitää kurkata ohimennessäni.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Joillakin suomalaisilla tuntuu olevan sellainen harhaluulo, että Finnair olisi yksi parhaimmista lentoyhtiöistä. Yleensähän Finnairin lennot ovat olleet ylihintaisia, mutta esim. tuon edellisen viestin hinta on kyllä edullinen.

Joskus Finskillä tosiaan osuu hinta kohdalleen. Laatu/palvelu/aikataulut taas aika harvoin. Lentelen noin 20-30 krt/vuosi eri mittaisia pätkiä alkaen skandinaviasta, aasiaan asti ja erilaisia välilentoja. Täytyy valitettavasti todeta että niin heikkotasoista on Finskin palvelu, luotettavuus yleensä, myöhästymistä tiedottaminen ym että lennän aina muulla jos mahdollista.
Thai Air, Norwegian, Air asia, lufthansa ovat esimerkkejä taas palvelun ja laadun toisesta päästä. Huomitavaa on että joukossa on kaksi ns halpayhtiötä, joiden konekanta on kuitenkin hieno ja uudehko, palvelu hyvää ellei loistavaa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä mistä johtuu, mutta jotenkin punapäät vetävät puoleensa. Etenkin sellaiset shokkipunaiset eikä luonnostaanpunertavat. Siinä vasta ihmeteltävää
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
En tiedä mistä johtuu, mutta jotenkin punapäät vetävät puoleensa. Etenkin sellaiset shokkipunaiset eikä luonnostaanpunertavat. Siinä vasta ihmeteltävää

Amen to that!



Samassa ihmetellään, että kun kreikkalaiset nyt niin kovasti protestoivat säästöjä vastaan, niin mitenköhän ne kansalaiset itse homman hoitaisivat? Onko ne julistaneet mitään vaihtoehtoa vai onko tuo vaan tuollaista perussuomalaista vastustamisen ilosta vastustamista?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Samassa ihmetellään, että kun kreikkalaiset nyt niin kovasti protestoivat säästöjä vastaan, niin mitenköhän ne kansalaiset itse homman hoitaisivat? Onko ne julistaneet mitään vaihtoehtoa vai onko tuo vaan tuollaista perussuomalaista vastustamisen ilosta vastustamista?
Ne tahtoo hylätä säästöpaketin, jotta ulkomaat vetäisivät 12 miljardin avustuksensa pois ja saisivat elellä omillaan. Meidän maksajien kannalta ihan fiksua. Noita mielenosoittajia on pakko sympata, kun haluavat upottaa maansa Välimereen. Bye bye, kankkulan kaivo!
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ne tahtoo hylätä säästöpaketin, jotta ulkomaat vetäisivät 12 miljardin avustuksensa pois ja saisivat elellä omillaan. Meidän maksajien kannalta ihan fiksua. Noita mielenosoittajia on pakko sympata, kun haluavat upottaa maansa Välimereen. Bye bye, kankkulan kaivo!
Ne tietää, että rahaa tulee vaikka säästöpakettia ei hyväksytäkään. Satavarma juttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös