Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 738 583
  • 33 995

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Jatkoaikaan kirjoittelee aktiivisesti sekä todella nuoria jannuja, että ihan selkeitä mielenterveystapauksia.

Olin juuri tulossa kirjoittamaan tuosta, että pidin itseäni todella nuorena, kun noin parikymppisenä tänne kirjoittelen, mutta täällä on näitä peruskoulun päättäneitä jätkiä ja ihan hyvä niinkin! :) Dekoa pidin itse paljon vanhempana joskus ennen. Vaikka siis uusi tällä foorumilla olenkin, joskin parissa kuukaudessa on 500viestiä tullut :D


Mielenterveyspotilaita en ole hirveästi huomannut, toivottavasti ei minua sitten tarkoitettu.

Aukesi se, ettei täällä käytetä hymiöitä paljon ollenkaan. Yritän vähentää.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Asiasta kiinnostuneena päätin lukea muidenkin mielipiteitä ja tässä mesta.netin raporttia myös Pendulumin keikalta ja aika lailla eriävä mielipide. Tuo on toki vain yksi keikka ja yksi mielipide, mutta käsittääkseni omakin mielipiteesi pohjautui nimenomaan tämänvuotiseen Provinssin keikkaan? Ainakin viestin ajankohdasta päätellen.

Kyllä, aivan totta. Toki vertailukohtana olivat viime viikonlopun huikeat Sauna Open Airin esiintyjät sekä huikea Avenged Sevenfold Provinsissa. Tämänpäiväinen huikea System of a Down toki pieksi kaikki paitsi ehkä Judas Priestin Saunassa. Olen myös aivan totaalisen puolueellinen asian suhteen ja myönnän sen auliisti.

muaddib
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin on saaanut. Eiköhän se Superpesiksen logo kuvaa sitä "viuhkaa" jota pelinjohtaja (tai vast.) käyttää pelin aikana. NBC:n logo taas on riikinkukko.

Tässä on jonkinlainen 3-some muna/kana-dilemma.

Superpesis kopioi logonsa NBC:ltä, NBC riikinkukolta ja riikinkukko pesisottelusta. Kuka oli ensin?
 

J.Petke

Jäsen
Tänään avautui tuo luonnon kiertokulku aika karusti.

Matkalla töistä kotiin näin variksen nyppimässä jotain pienempää lintua. Kun kävelin siitä ohi varis meni hieman kauemmaksi ja kun olin muutaman askeleen jo kauempana niin hän palasi rikospaikalle. Pienempi lintu ei enää pystynyt lentämään vaan käveli varista karkuun.

Mitä tuossa olisi pitänyt tehdä? Jos olisin vienyt tuon pikkulinnun johonkin muualle niin eihän tuolla olisi ollut mitään mahdollisuuksia selvitä kuitenkaan. Ehkä nopein ratkaisu oli se, että varis tappaa tuon linnun ja jatkaa matkaansa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vanhat ihmiset eivät tajua jonottamisesta yhtään mitään. Kiilaamiset, etuilut ja tunkemiset ovat näiden bravuureita. Kai se sitten johtuu siitä, että elinaika on niin lopussa, että pitää repiä joka sekunti irti.

Avautunut jo kauan sitten, mutta se muistuu aina tasaisesti mieliin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Vanhat ihmiset eivät tajua jonottamisesta yhtään mitään. Kiilaamiset, etuilut ja tunkemiset ovat näiden bravuureita. Kai se sitten johtuu siitä, että elinaika on niin lopussa, että pitää repiä joka sekunti irti.

Avautunut jo kauan sitten, mutta se muistuu aina tasaisesti mieliin.

Tähän lisätään, että jalankulkijoina ja pyöräilijöinä tuppaavat menemään innolla päin punaisia. Tai sitten se johtuu minusta kun satun samaan aikaan valoihin, silloin vanhus liikahtaa kuolemaa halveksuen päin punaisia. Kai niillä kuolemaan on kiire.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mitä tuossa olisi pitänyt tehdä? Jos olisin vienyt tuon pikkulinnun johonkin muualle niin eihän tuolla olisi ollut mitään mahdollisuuksia selvitä kuitenkaan. Ehkä nopein ratkaisu oli se, että varis tappaa tuon linnun ja jatkaa matkaansa.

Nopein ratkaisu olisi ollut se, että olisit itse tappanut sen pikkulinnun. Mutta käytöksesi oli perin inhimillistä ja luonnollista, ja suurin osa ihmisistä toimii kuvailemallasi tavalla.

vlad.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nopein ratkaisu olisi ollut se, että olisit itse tappanut sen pikkulinnun. Mutta käytöksesi oli perin inhimillistä ja luonnollista, ja suurin osa ihmisistä toimii kuvailemallasi tavalla.

vlad.

Elämän kiertokulkua. Jonkun kuolema antaa toiselle elämän.

Mutta onhan tuo välillä rajuakin katseltavaa. Itsellenikin tuli vähän yllätyksenä, että suuret petolinnut eivät tapa saalistaan ennen kuin aloittavat syömisen. Melkoinen näky, kun merikotka nappaa kynsillään kiinni hanhen selästä, kantaa sen rantaan ja alkaa hitaaseen mutta varmaan tahtiin napsimaan huutavan ja sätkivän hanhen kyljestä lihanpaloja. Ei tietoakaan siitä, että kotkalle tulisi mieleen antaa kuolettava isku hanhelle, vaan hanhi kuolee verenhukkaan tai shokkiin, kun syöminen etenee.

Isoista eläimistä ei mieleen kuin joku varaani, joka toimii muistaakseni samalla tavalla eli pitää elävästä saalistaa kiinni kynsillään ja syö saaliinsa ilman sen erityistä tappamista.

Leijonan ruuaksi olisi huomattavasti lohdullisempi joutua. Siinä ei henkitorvi kauaa pysyisi toimivana ilmanottotiehyeenä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Elämän kiertokulkua. Jonkun kuolema antaa toiselle elämän.

Se on totta mutta jos hiukan filosofoidaan niin olisihan tämä ihmisen toimesta tapettu pikkulintukin antanut kuolemallaan elämän jollekin, jos ei muuta niin joukolle erilaisia hyönteisiä tai mahdollisesti jopa kyseiselle varikselle, jos tapetun pikkulinnun ruumis olisi jätetty johonkin ojanpohjalle tms. paikkaan.

Tietty elämän kiertokulkuun kuuluu myös kaikessa raadollisuudessaan "tule tai tule tapetuksi", joten siinä suhteessa pikkulinnun kohtalo täyttyi tavalla tai toisella. Ja varis sai vatsansa täyteen.

Tästä voidaan edetä eteenpäin ja miettiä, että kuinka moni kykenee tappamaan yliajamansa eläimen tai edes toimimaan siten, että eläin ei kidu kohtuuttoman kauaa aikaa? No, ehkäpä tämä kysymys ei ole tämän ketjun aihe, vaikka sikäli mielenkiintoinen pohdittavaksi onkin.

vlad.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kuitenkin tanssitte ilman paitaa?
Kovat kundit ei tanssi, mutta ei mulla ollut paitaa saati housuja.

Hyvä, ettette sentään tapelleet mustalaisten kanssa tai saaneet puukosta reiteen, niinkin olisi voinut käydä.
Vasta taannoin myin mustalaisille tiskikoneen, ja ihan rahalla maksoivat. Raha kelpasi Alkoon, eli ei ollut edes väärennettyä.

Jatkoaikaan kirjoittelee aktiivisesti sekä todella nuoria jannuja, että ihan selkeitä mielenterveystapauksia.
En ole nuori, joten mitä siitä voi päätellä?

Nyt avautui, kun pitkästä aikaa olen lukenut Tinttejä (pojan kanssa iltaisin), että Tintti kuun kamaralla -kirjassa Haddockin suusta pääsee sana "sampio". Niin sitä loihe Evil miettimään, että lieneekö JA:n nimimerkki sampio napannut sen tuosta?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkoajan parhaaksi kirjoittajaksikin tituleerattu vlad kirjoittaa useimmiten sen verran pitkiä viestejä, että jätän yleensä ne tyystin lukematta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jatkoajan parhaaksi kirjoittajaksikin tituleerattu vlad kirjoittaa useimmiten sen verran pitkiä viestejä, että jätän yleensä ne tyystin lukematta.
Minä taas usein luen, ainakin silloin jos aihepiiri kiinnostaa yhtään. Tässä pikkunokkeluuden, kiihkoilun, vittuilun ja silkan typeryydenkin täyttämässä foorumissa asiallinen ja perusteleva kirjoittaminen viehättää melko lailla.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Sahtiankat
Minä taas usein luen, ainakin silloin jos aihepiiri kiinnostaa yhtään. Tässä pikkunokkeluuden, kiihkoilun, vittuilun ja silkan typeryydenkin täyttämässä foorumissa asiallinen ja perusteleva kirjoittaminen viehättää melko lailla.
Ja onhan tuollaiset mittavat tekstiseinät huomattavasti komeampia vastapalloja kuin yhden rivin pisteliäät kuittaukset.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkoajan parhaaksi kirjoittajaksikin tituleerattu vlad kirjoittaa useimmiten sen verran pitkiä viestejä, että jätän yleensä ne tyystin lukematta.

Sama pätee Jhagiin.
Hänen kirjoituksensa voi lukea vaikka näin

Blaa blaa blaa.....Lundell=Paska......lässyn lässyn.....Haataja=paras....höpö löpö...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Terveisin mr. 8,000 viestiä one-linereita.
Etippä poika, kun olet salapoliisi luonnoltasi, kaikki ne one-linerit. On siellä aika paljon isompaakin asiaa, vaan sehän ei tietenkään kiinnosta kun on niin vitun kiva ja helppo yleistää. Vai kääritäänkö hihat ja katotaan takapihalla?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tietty elämän kiertokulkuun kuuluu myös kaikessa raadollisuudessaan "tule tai tule tapetuksi"
vlad.
Lukitsen ensimmäisen vaihtoehdon. Tosin eipä se erityisen raadolliselta edes kuulosta, yleensä mieluumminkin ihan kiva toimitus.


Nyt avautui, kun pitkästä aikaa olen lukenut Tinttejä (pojan kanssa iltaisin), että Tintti kuun kamaralla -kirjassa Haddockin suusta pääsee sana "sampio". Niin sitä loihe Evil miettimään, että lieneekö JA:n nimimerkki sampio napannut sen tuosta?
Enpä ole. Olen tuon epäilyn muistaakseni tällä palstalla joskus aiemminkin bongannut - ei mitään hajua, kuka sitä pohti. Nimimerkkini on täysin hetken mielijohteen tuotos. Yhdistelin etunimeäni ja nimitystä "tampio", mutta olisi toki hienompi myöntää bonganneeni se tuollaisesta yhteydestä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Vai kääritäänkö hihat ja katotaan takapihalla?
Nyt minulle avautui, että eihän täällä ole ainakaan minulle avautunut, että mihinkäs tämän Evilin ja pullamössön välisen ottelun otteluketjun voisi sitten perustaa. Muu urheilun puolelle liveseurantaan pitänee mennä, luulisin, jos asia oikein avautui. "Hyvin sivautti adjektiivisarjalla Evil, eikä ole käyttänyt itse-muotoa kertaakaan, tuskin käyttääkään, eikä ole Evilille haastava matsi, ei".
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Häh, eikös Pullamössö viitannut Simoniin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös