Krapulaketju

  • 446 514
  • 1 745

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tiedän ihmisiä, jotka eivät nuorempina kärsineet juurikaan krapulasta, mutta nykyisin se vaivaa melkein joka reissun jälkeen.
Kai sitä nuorempana ja tottumattomampana elimistö polttaa alkoholia tehokkaammin. Luulisin johtuvan siitä. Toki siinä on myös se toleranssikysymys, kun on tottuneempi kittaaja, niin pystyy juomaan ja ehkä jopa joutuukin juomaan enemmän, että saavuttaa humalatilan.

Kyllähän se jonkinlaisesta kehon rappeutumisesta kertoo, että krapulat pahenee iän myötä. Pitäisi vaan vähentää sitä juomista, niin se menee.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minä olen siinä uskossa, että tottumattomat juojat eivät saa krapulaa yhtä helposti kuin pidempään dokanneet.
Minulla ainakin oli nuorempana, eli 1990-luvulla, lähes joka kerta niin paha olo, että aamulla laatta lensi. Tai lähinnä mahanesteet yleensä yrittivät lentää. 2000-luvulla on juomisen jälkeisenä päivänä neljä kertaa laatta lentänyt eikä minulla ole käytännössä krapulaa juuri koskaan. Siis semmoista, että olisi paha olo ja / tai pää kipeänä. Lähinnä koomisia pelkotiloja, joiden kanssa pärjään kyllä, on joskus, kun on oikein kunnolla tintannut. Esimerkiksi 45 - 50 alkoholiannosta edellisen päivän ja yön aikana.

Mutta krapulat ovat siis lieventyneet hyvin merkittävästi. Oikeastaan lähes häipyneet.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Voi helkkari sentään mikä olo. Koko ajan tulee huonompi ja huonompi olo. Juomisen lopetin lauantaina varmaan siinä klo 23:59. Vettä tuli juotua silloin ennen nukkumaan menoa ja sunnuntaina tuli syötyä ja huilailtua kiitettävästi, mutta olo on edelleen todella sekava ja huono. Parin viikon päästä pitäisi lähteä ulkomaille viikoksi juopottelemaan, pelottaa.

Jostakin syystä itselle ei ulkomailla juopotellessa juurikaan tule krapulaa. Suomessa tulee yleensä järkyttävän paha, joten luulen että Suomessa vallitsee jonkinlainen krapulalle suotuisa ilmasto. Saman on myös moni toverini huomannut, joten saatat jopa selvitä hengissä tuosta reissusta. Tsemppiä!

Lauantaina aloitin juopottelun vasta elokuvissa käynnin jälkeen, eli joskus klo 23. Juopottelua jatkui 7.30 asti. Juomina toimivat illan aikana ainakin olut, lonkero, Gin Tonic, tumma rommi ja shamppanja.
Tästäkin huolimatta minulta evättiin pääsy liskodiscoon ja tänään on ollut töissä lähestulkoon kohtuullinen olo. Kummallista.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Päätä kivistää, suuta kuivaa ja väsymys painaa. Lauantaina taisi mennä lujaa. Nyt näin maanantaina, jälkikäteen ajatellen, ei siinä viinassa ole mitään juomisen arvoista.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos olisi vain pysynyt oluessa ja siiderissä, niin tänään ei olisi todennäköisesti tullut juurikaan krapulaa. Mutta piti mennä juomaan Vergi Vodkaa lisäksi ja krapula tuli. Nyt krapula alkaa olla pikkuhiljaa voitettuna ja pystyy jopa istumaan tietokoneen ääressä. Ei tarvitse vähään aikaan juoda alkoholia.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Lähinnä koomisia pelkotiloja, joiden kanssa pärjään kyllä, on joskus, kun on oikein kunnolla tintannut. Esimerkiksi 45 - 50 alkoholiannosta edellisen päivän ja yön aikana.

Ahaa, selitys löydetty: olet vielä seuraavana päivänäkin kännissä ja kiskot lisää, ennen kuin krapula kerkiää yllättämään.

Nerokasta!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ahaa, selitys löydetty: olet vielä seuraavana päivänäkin kännissä ja kiskot lisää, ennen kuin krapula kerkiää yllättämään
Kyllä sitä on jo kahdeksalta aamulla olen selvänä. Siis netissä alfamachouhottuna ja todellisuudessakin illalla kahdeksalta. Tuommoisten kunnon kännikännien jälkeen ei kyllä tohdi eikä huvita juoda mitään muuta kuin alkoholia sisältämättömiä juomia!

Sen sijaan sellaisten kohtuullisempien kännien jälkeen 1-44 loiventavaa alkoholijuomaa on sitten ihan paikallaan, jottei iske horkka, mikä on ihan eri asia kuin krapula. Horkkaa ei ollut koskaan nuorempana, se on sitä iän tuomaa negatiivistä lisäarvottomuutta. Horkat alkoivat 26-vuotiaana. Onneksi niitä ei ole aina, vain jos muistikuvat olivat edellisenä iltamana rokulipekkasilla.

Saati edellisinä!
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kyllä nyt taas oli. Ja nyt on. Kummallista touhua, punkkua, lonkkua, sidua ja kaljaa meni kurkusta alas kaksin käsin. Nyt on yllättävän siistiä olla täällä juuri nyt. Taidan mennä syömään...
 

Juzsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
Ihme touhua! Tiistaina tuli otettua kuppia oikeen kunnolla ja vieläkin hitusen huono olo. Ei Näin! Nooh onneks sitä pääsee pian töistä poteen tätä oloo kotio.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Ihme touhua! Tiistaina tuli otettua kuppia oikeen kunnolla ja vieläkin hitusen huono olo. Ei Näin! Nooh onneks sitä pääsee pian töistä poteen tätä oloo kotio.

Sanoisin että normaalia. Itellä menee yleensä seuraava päivä suht kivuttomasti. Lauantaikupin jälkeen maanantai ja tiistai on sitten vaikeampia. Jos oikein kunnolla on tenutettu pari päivää, niin torstai on ensimmäinen ns. normaali päivä, jolloin ruoka ei maistu enää kartongille.

Toki viime viikonloppu teki omituisen poikkeuksen. Join suhteellisen vähän ( 12-15 annosta), mutta kauhea hedari ja tärinä sunnuntaina. Johtui kai siitä, ettei matsin jälkeen ehtinyt nauttia kuin yhden leivän verran kiinteää tavaraa mahaan.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Huhhuh. Eilen saunailta ja sen mukainen olo. Filmi pätkii jo 10:ltä.Taskussa näyttäis olevan 45€ taksi kuitti. Missähän vitus sitä on pyöritty yöllä? Taidan siirtyä KK -Ketjuun...
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Eilen oli poikain kanssa saunailta. Saunottua tuli reilut 4 tuntia ja siinä sivussa kumottua 24 olutta. Siitä kuppilaan sitten nauttimaan makeita paukkuja ja vahvoja shotteja. Nyt suussa maistuu kissanpaska, vaikka hampaat olen pessyt jo 2 kertaa. Limpparia mennyt kolmen hereilläolotunnin aikana jo 2 litraa, ja ruokaa en vielä uskalla syödä. Jospa illalla jaksaisi raahautua kebabille? Lisätään vielä, että nukkumaan menin sänkyyn, yöllä heräsin jossain vaiheessa sohvalta mutta päivällä nousin ylös sängystä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Juo MunkADunk nyt herran jumala jotain mikä ei ole makeaa, tuo alkaa etomaan vaikka ei krapulaa olekaan. Tuohon nyt kylmä tuoppi vaikka piimää tekisi varmasti poikaa.

Piimä muuten on krapulajuomien aatelia. Tosin pari kylmää mustikkalonkeroa tekee kyllä gutaa kärkeen piimän päälle. Sitten siitä pari a-olutta ja avot. Ostan muuten illaksi olutta..
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Tuohon nyt kylmä tuoppi vaikka piimää tekisi varmasti poikaa.

Piimä muuten on krapulajuomien aatelia.

Ehkäpä, jos piimää juo muutenkin säännöllisesti. Minulla saattaisi toimia, jos krapulaa aikoisin oksentamalla saada pois. Jotkut juo raakoja kananmunia höystettynä ketsupilla, jotkut Jaffoja ja Fantoja. Minulle toimii hyvin Ananasjaffa. Kaiken lisäksi light.
 

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jostakin syystä itselle ei ulkomailla juopotellessa juurikaan tule krapulaa. Suomessa tulee yleensä järkyttävän paha, joten luulen että Suomessa vallitsee jonkinlainen krapulalle suotuisa ilmasto. Saman on myös moni toverini huomannut, joten saatat jopa selvitä hengissä tuosta reissusta.


Kirjoittelen tätä viestiä selväpäisenä, 1 oluen aiemmiin tänään juoneena. Noin muutoin olenkin ollut kännittömänä yli 2kk. Olen tälläerää kauko-idässä ollut jo pitempään ja tuossa on olemassa pieni totuus. Eli muistan tänne ensimmäisiä kertoja tullessani että "eihän täällä mitään darraa tule" ilmankosteus imee darran pois jne. Mutta kun on pidempään täällä ollut, niin kyllä muuten tulee. Ja potkaseekin sitten vittumaisesti.

Muistuu tapaus niinkin kaukaa kun viimevuonna olin ollut vähän viihteellä.. Päivä meni ihan ok, oli vähän sellanen fiilis ettei mitään krapuloita ole, mutta sitten iltaa kohti menin wc:hen , alkoi vatsaa kääntämään ja joka ikinen kohta ihostani oli hikikarpalolla, en nähnyt kuivaa kohtaa missään, tämä kesti minuutin -2 kun hiki iski päälle ja joka ihohuokosesta tuli pisara hikeä, ja vatsasta kouraisi ja se meni ohi. Mietin pitempään että mikä helvetti se oli? Mutta olo oli paha ja katosikin yhtä nopeasti kun tuli.

Krapulani nyt muutenkin ovat aina sellaisia että olo on pirun nuutunut, krapulassa ei vituta laisinkaan se fyysinen setti, vaan se henkinen puoli joka vielä kivistelee sitten fyysisesti ulos psykosomaattisella tavalla krapulassa. Kerran oli niin paha krapula, ettei uskaltanut pistää silmiä kiinni koko yönä kun tuntui että pumppu jyskytti eli syke korkealla, toinen silmä oli käytännössä koko tuon yön auki. Ja ikääkään ei ollut kun 20 tietämillä.

Tuntuu että kädet puutuu, pumppu leipoo kiinni ja ties mitä se ei ole sitten enää hauskaa touhua. Tollaisia on ollut krapulat joskus mutta nykyään astetta miedompia, onneksi. Oikeastaan joskus ei ole mitään, pelkästään vähän rähjäinen ja nuutunut fiilis juomsien jälkeen ei paljon muuta.

Ylävatsa on ollut vähän kosketus-arka joskus kun on ollut viikonloppuna päivän ottamassam krapulassa sitten pari päivää sen jälkeen, mistä johtunee? Muistan myös kun intissä otettiin verikokeet, 18 vuotiaana sanoi tämä nurse joka sen homman kattoi että "kannattaa kattoa vähän alkoholinkäyttöä kun alkaa ikää tulemaan"

Krapulasta on kokemuksia yhtä jos toista ja aina pahimpia ovat olleet nämä henkiset olotilat jotka ovat sitten muuttuneet fyysisiksi kun mieli laukkaa krapulassa. Tämä vain sitten muillekin palstalaisille henkiseksi voimavaraksi, eli ette ole yksin ja teitä ymmärretään ja tiedetään varsin hyvin mistä on kyse´kun se perkele on päällä.

En sylje kuppiin, vaan annan palaa mutta tällähetkellä otan rauhassa nyt juomisen kanssa ja keskityn jälleen treenaamiseen lähinnä senkin vuoksi että tuo fyysinen kunto kun on taas rautaa niin krapulankin kestää varmuudella paremmin.. Kai. ;P
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jostakin syystä itselle ei ulkomailla juopotellessa juurikaan tule krapulaa...

Tämä on ilmiö, jonka tunnistan itsekin. Teoriani onkin, että ulkomailla ollessani olen yksinkertaisesti niin mehuissani jo pelkästä paikan vaihdoksesta ja uusista asioista, että yksinkertaisesti ei tarvitse juoda samaa määrää kuin Suomessa päästäkseen fiiliksiin.

Tästä syystä sitten myös krapulakin on loivempi ynnättynä siihen, että ulkomaan reissuilla myös dagen efter-ohjelmassa on muutakin kuin sängyssä morkkistelu, joka sekin saa krapulan ikäänkuin väistymään taka-alalle.
 

chubster

Jäsen
Eilen oli krapula pitkästä aikaa taas voimissaan.

Huonoa oloa huonompi asia on kuitenkin se morkkis mikä seuraa siitä, kun vetää niin kovat kännit, eikä muista seuraavana päivänä mitä kaikkea on tullut touhuttua. Epätietoisuus siitä, onko hölmöillyt enemmänkin kaivaa mieltä. Ilmeisesti ei mitään maata mullistavaa itsellä perjantaina tapahtunut kun akka oli mukana ja edelleen saman katon alla asuu. Ei ole edes maininnut mitään erityistä. Kehui vain, että mukava ilta oli ja minä olin todella kännissä. Silti, kun ei muista asioita, niin ei ole kivaa. ugh.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Aivan helvetin huono olo ollut koko päivän. Surkeaa, jatkuvaa pelkoa oksentamisesta ja lisäksi syöminen on todella varovaista. Ei tarvitse loppuviikosta montaa olutta ottaa..

Sanotaanko vielä sen verran, että seuraava yö pelottaa aivan helvetisti.
 

tutzba

Jäsen
Perjantaina tinttasin huolella kaveriporukan pikkujouluissa ja vieläkin krapulaa päällä. Eihän tämä nyt ihan tervettä voi olla jos illan juomisen jälkeen podet kolmatta päivää pahaa oloa ja tärinää.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Perjantaina isot kännit, lauantaina tosi isot kännit. Nyt pelottaa ihmiset ja olo on kauhea. Mä en dokaa ennen ens perjantaita.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Kärpät-HIFK ja Rukan kisat juotu. Voe voe voe pojat ku väsyttää ja ahistaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös