Lasten suusta

  • 202 261
  • 518

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Koska ne sanoo jotain hauskaa? Puolitoista viikkoa ei vissiin riitä?
Meidän jätkänpätkä on nyt vuoden ja kolme kuukautta eikä tuo vielä sano mitään muuta hauskaa kuin sopivassa tilanteessa "e" ja "ni", joten saatte odottaa vielä jonkin aikaa. Tosin, aika yksilöllistähän tuo on milloin se juttu alkaa oikeasti lentämään.
 

Jamina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HJK
Maalaispitäjän kirkkoherra oli kovin perso täytekakulle. Eräässä tilaisuudessa hän otti ensin ison palan kakkua ja santsasi sitten toisen samankokoisen. Tilaisuudessa ollut viisivuotias poika seurasi kirkkoherran toimia kiinnostuneena ja kysyi lopulta:"Tuonko takia sinä ryhdyit papiksi?"
 

Glove

Jäsen
Leikkasin mustaa Tapolaa paistinpannulle ja kuopukseni (1 v 11kk) katseli vieressä. Totesi hetken katseltuaan, että:"Kakkaa!"
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Kotikatsomossa sattunutta. Katsoimme aamulla Suomi-Ruotsi -pelin ensimmäistä erää ennen tarhaa ja koulua. Ruotsi tehdessä ensimmäisen maalin:

- Poika (5v): 'Tuonhan piti olla hyvä veskari. Määki oisin ottanu tuon.'
- Minä: 'Tuolla maalivahdilla on myös isoveli joka pelasi ennen maajoukkueessa. Hän on nykyään kuitenkin jo sen verran vanha eikä eikä enää niin hyvä ja pelaa nykyään Ranskassa.'
- Tyttö (7v): 'Ranskassa? Miksei se menny vaikka SaiPaan?'
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
En yleensä jaksa ilahtua ipanoista tai niiden kommenteistakaan, mutta kaverin ipana pudotti kyllä tuossa taannoin:

"On toi Jokerit kyllä paska. Anteeksi kun sanoin paska."

En itse ollut paikalla kuulemassa, mutta - kuten kaikki muutkin tärkeät asiat - tämäkin selvisi FB:n statuspäivityksestä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Sunnuntaina vaimoni kehaisi poikaamme (kohta viisi vee) siitä, että tämä söi niin hyvin. Poika jatkoi syömistään ja totesi haarukallisten välillä "joo, mä olen sopeutunut elinympäristööni".

Puhuuko kaikki tuon ikäiset noin?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sunnuntaina vaimoni kehaisi poikaamme (kohta viisi vee) siitä, että tämä söi niin hyvin. Poika jatkoi syömistään ja totesi haarukallisten välillä "joo, mä olen sopeutunut elinympäristööni".

Puhuuko kaikki tuon ikäiset noin?
Eipä oo omppu kauas puusta pudonnut ;)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Puhuuko kaikki tuon ikäiset noin?
Kyllä ne ainakin yllättävän paljon poimivat käyttöönsä ja osaavat vielä käyttääkin tuollaisia aikuisia ilmaisuja. Mun kesällä kuusi vuotta täyttävä likka selitti viime viikolla kaverilleen, että "uusimmassa Aku Ankassa on Prinsessa ja sammakko sovellettuna tarinana". Pakosti se oli sen jostain kuullut, mutta käytti kuitenkin aivan oikein. Ja aina kun kuulee uuden sanan, pitää sen merkitys selvittää sille. Hieno ikä tuon loputtoman tiedonjanon vuoksi, vaikka vaille kouluikäisellä alkaa jo tuo oma tahtokin olla melko vahva.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kehutaans vähän omaakin jälkikasvua. Tämä tosin ei ole suusta vaan pikkumiehen vehkeestä.

Laitoin kundin kylpyammeeseen seisomaan suihkua varten ja käänsin kraanan valumaan, jotta vesi lämpiäisi. Pikkukundi totesi, että on pissahätä. Sanoin, että anna mennä ammeeseen, kun kerran seisot siinä. Kundi sitten siinä miekkaili kraanasta tulevan veden kanssa. Ikää kaks ja puoli eikä varmasti ole nähnyt esimerkkiä ainakaan multa. Kai tuo tulee meillä miehillä suoraan selkäytimestä.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
2 vuotta ja 9 kuukautta vanha kummityttöni räjäytti tänään pankin. Hän oli käymässä luonani ja näki seinällä Jokerien logon. Tyttö kysyi:"Mikä tuo on? Se näyttää ihan huijarilta."
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ollessani sukulaisten mökillä serkkuni kysyi, että voinko viedä tämän pojan (silloin 4v) käymään huussissa. No, sehän passasi, ja kysyn matkalla "pikkuserkultani", että "onko pissa- vai kakkahätä?". No, tähänhän tuli harvinaisen ytimekäs vastaus: "Kakkahätä! Minä teen niin ison kakan, että kärpäset menee ruskeiksi!"

EDIT:
...Pikkukundi totesi, että on pissahätä. Sanoin, että anna mennä ammeeseen, kun kerran seisot siinä. Kundi sitten siinä miekkaili kraanasta tulevan veden kanssa...

Edellä mainittu (siis meikäläisen viestissä) pojanveijari vietiin saunaan jo hädin tuskin vuoden ikäisenä. Ei tietenkään heitetty kovin kovia löylyjä, ja pikkumies laitettiin istumaan viileällä vedellä täytettyyn vatiin. Jo toista kertaa saunaan mennessään pikkumies virkkoi pukuhuoneessa "hsss, hsss!", eli muisti kokemuksen jo ensimmäiseltä kerralta. Toisella kerralla sitten vadissa ollessaan kaveri (silloin n. 2v) vilkaisi pippeliään, ja totesi vakavalla äänellä "oho!".

Kuka vielä väittää, ettei lapsen suusta kuule totuutta?
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Muuan 4-vuotias poikalapsi sanoi viime viikonloppuna kaverini kuullen: "Mää oon pillumagneetti!".

En ole kyseistä lasta koskaan nähnyt, että ei ainakaan minulta ole tuommoisia lausuntoja oppinut.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Kesällä oltiin emännän veljen kanssa saunomassa, tyttäreni (5v.) katseli kun tultiin löylystä ja totesi, iskällä on isompi pippeli... Paikkasi kyllä sitten että iskä on myös lihavampi.

Ja raha-asiat on suhteellisen hyvällämallilla, ainakin jos tyttöä uskoo...

Totesin eilenillalla että ei ole rahaa ostaa nyt leluja, johon tyttö sanoi että maksa kortilla, kyllä silläkin voi maksaa. Selitin että kortillakaan ei ole nyt kamalasti katetta, johon hän totesi, että hae pankista, sieltä saa rahaa ja perusteli sen sillä että he mamman kanssa käyvät aina pankissa ja joka kerta saa rahaa.

On tullut kantapään kautta myös opittua että ikinä ei saa luvata puolivahingossakaan mitään liian suurta. Kaiken se muistaa...
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täytyy nyt kyllä jakaa vaimoni ja poikani (5 v.) keskustelu parisuhteesta.

Poika: "Siis minun täytyy löytää tyttö ja siskon (3 v.) mies?"
Vaimo: "Juu!"
Poika: "No meen sun kanssa naimisiin!"
Vaimo: "Ei se käy, kun oon jo isän kanssa naimisissa."
Poika: "No meen sun kanssa naimisiin, kun iskä kuolee."
Vaimo: "Ei sekään käy, kun äidit ja pojat ei saa mennä naimisiin."
Poika: "Siis täytyy löytää joku joka ei ole kenenkään kanssa?"
Vaimo: "Juu!"
Poika: "Kauheen vaikeeta!"

Näin nämä elämän perustotuudet valkenee jo hyvissä ajoin. Tuohon keskusteluun ei alettu sitten sotkea sitä mahdollisuutta, että voi joskus olla niinkin että miehen pitää löytää mies ja naisen nainen. Tästäkin on kyllä keskusteltu muissa yhteyksissä.

-H-
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kasailtiin 2,5v poikani kanssa kirjahyllyä ja kun homma oli viittävaille valmis totesi hän: "Isi, sinä olet hyvä apuri."
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
4-v pikkupoika hautajaisissa tokaisi kovaan ääneen laskettuamme vainajan hautaan: "Sinne meni". Kävi vielä tunkemassa käpyjä hautaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä männä viikolla kuuntelin kotimatkalla tarhasta viisivuotiaan tyttäreni ja hänen kavereidensa juttuja. Pussailu on nyt pop ja sitä harrastetaan mitä ilmeisimmin pusuhipan muodossa päiväkodin pihalla.

Käveltiin siis lasten kanssa ja mulla oli pieni hajurako, mutta kuulin kyllä kaiken, mistä puheltiin. Yhtäkkiä tyttäreni kaveri sanoi, että "Mä luulen, että mä taidan seuraavaksi rakastua Nikoon (nimi muutettu). Mä oon nyt rakastanut viime aikoina vähän muita, mutta toi Niko vaikuttaa aika hyvältä seuraavaksi rakkaudeksi. Joo, niin mä teenkin. Et te ette voi nyt sit rakastaa sitä Nikoa, okei?" Ja kaverit nyökytteli myöntyvästi, että okei, Niko on nyt varattu =D.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kävin tuossa nuorimmaisen kanssa mäkkärissä syömässä, ja poika alkoi (onneksi vasta) bussipysäkillä selostamaan viimeisintä Linnanmäki keikkaa. Olivat äitinsä kanssa juuri tämän tappelun aikaan, kun lintsi oli suljettu vissiin pari tuntia aikaisemmin. " Ne ei ees kertoneet miks meidän piti lähteä. Ne sano vaan, että emme voi kommentoida syytä. Yhdysvallat on tulossa selvittämään tilannetta..." Katselin hetken monttu auki ennenkuin ymmärsin varovasti ehdottaa josko se olisikin ollut virkavalta eikä Yhdysvallat. Poika myönsi näin olleen, mutta samalla kertoi ääntään madaltaen tietävänsä miksi ne tuli ja miksi lintsi meni kiinni (oli kuullut tarhan pihalla seuraavana päivänä). Somali oli kuulema kussut kummitusjunaan....


Onneksi madalsi ääntään.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ajoimme Hartwall Areenan ohi ja takapenkiltä kuului: "Mikä halli toi oikein on?" Vaimo tietää tunteeni kyseistä mestaa kohtaan ja sanoi:"Enpä tiedä, joku halli vaan." Takapenkki jatkaa: "Isi, tiedät sä mikä halli toi on?" Meikäläinen: "Joo, semmonen Hevosareena, siellä hevoset ratsastaa" Takapenkki: "Minä haluaisin joskus katsomaan niitä hevosia." Näinkö pojastani tuli Jokeri-fani?
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Ajoimme Hartwall Areenan ohi ja takapenkiltä kuului: "Mikä halli toi oikein on?" Vaimo tietää tunteeni kyseistä mestaa kohtaan ja sanoi:"Enpä tiedä, joku halli vaan." Takapenkki jatkaa: "Isi, tiedät sä mikä halli toi on?" Meikäläinen: "Joo, semmonen Hevosareena, siellä hevoset ratsastaa" Takapenkki: "Minä haluaisin joskus katsomaan niitä hevosia." Näinkö pojastani tuli Jokeri-fani?

Käyt hakemassa liput sinne hevosteluun ja käytät takapenkin tylsistymässä kertaalleen niin varmasti inhoaa kyseistä paikkaa loppuikänsä. Toki kalliilta lystiltä vaikuttaa.

Linkki hihs:n sivuille.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Ajoimme Hartwall Areenan ohi ja takapenkiltä kuului: "Mikä halli toi oikein on?" Vaimo tietää tunteeni kyseistä mestaa kohtaan ja sanoi:"Enpä tiedä, joku halli vaan." Takapenkki jatkaa: "Isi, tiedät sä mikä halli toi on?" Meikäläinen: "Joo, semmonen Hevosareena, siellä hevoset ratsastaa" Takapenkki: "Minä haluaisin joskus katsomaan niitä hevosia." Näinkö pojastani tuli Jokeri-fani?

Onko sinulla oikeasti jotain tunteita jotain hallia kohtaan? Ei katkeruutta tarvitse lapselle siirtää. Valmistaudu silti henkisesti siihen, että lapsesi jonain päivänä tulee ulos kaapista ja ilmoittaa fanituksensa kohteen.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Onko sinulla oikeasti jotain tunteita jotain hallia kohtaan? Ei katkeruutta tarvitse lapselle siirtää. Valmistaudu silti henkisesti siihen, että lapsesi jonain päivänä tulee ulos kaapista ja ilmoittaa fanituksensa kohteen.

Minulla ainakin on tunteita halleja kohtaan. Sangen erikoista määrittää tuo tunne katkeruudeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös