Jukka Jalosen Suomi

  • 741 906
  • 2 867

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Tosin Jalosella on yksi aivan helvetin iso ongelma, jonka hän itse rakensi. Näissä kisoissa kun oli vaikeaa, niin Saku ja Teemu nousivat esiin ja löivät joukkueeseen sen raivon millä se taisteli lopulta pronssin.

Mikä ihmeen ongelma tuo on, kun kapteenisto tekee työtään. Sehän on heidän hommansa. Noinhan se juuri toimii. Tämä ihmetyttää eniten, kun onnistumiset ovat pelaajien ansiota ja epäonnistumiset valmentajan syytä.

PS. Johannes tiivisti mielestäni hyvin Naganon ja Vancouverin erot.

Noista eroista merkittävin on pelaajamateriaali suhteessa muihin kärkijoukkueisiin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
ei se mitään.
Et puhunut sanaakaan Naganon kisoista, vaikka nimenomaan kysyin, mikä siitä tekee arvokkaamman. Muistelet vain Suomen vastustajia Vancouverissa. Teen tästä johtopäätöksen, että tsekkasit vain Wikipediasta Kanadan rosterin Naganon kisoissa ja päättelit sen olleen ylivoimainen Suomen vastaavaan verrattuna. Oikeasti niitä ei kiinnostanut paskan vertaa koko peli, kun finaali meni sivu suun.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Oikeasti niitä ei kiinnostanut paskan vertaa koko peli, kun finaali meni sivu suun.
Et voi tietää tuota asiaa vai saitko tietoa suoraan Kanadan joukkueelta v. 1998 ja pidetään erimielisyytemme. Sinusta Slovakian lyöminen Vancouverissa on isompi voitto kuin Kanadan lyöminen Naganon pronssipelissä. Olen asiasta päinvastaista mieltä kuin sinä, enkä muuta mielipidettäni.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Oikeasti niitä ei kiinnostanut paskan vertaa koko peli, kun finaali meni sivu suun.

Ainakin Gretzky itse kirjassaan kertoi olleensa erittäin pettynyt ettei tullut mitalin mitalia.

Ja kanadalaisella jääkiekkoilijalla on aina sen verran ammattiylpeyttä, että kiinnostusta on sen paskan verran, että viimeinen peli halutaan aina voittaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Et voi tietää tuota asiaa vai saitko tietoa suoraan Kanadan joukkueelta v. 1998 ja pidetään erimielisyytemme. Sinusta Slovakian lyöminen Vancouverissa on isompi voitto kuin Kanadan lyöminen Naganon pronssipelissä. Olen asiasta päinvastaista mieltä kuin sinä, enkä muuta mielipidettäni.
Saahan sitä väärässäkin olla. Mutta aika tollo saa olla, jos luulee Kanadaa oikeasti kiinnostavan pronssipeli. Slovakialla on samanlainen itsetunto-ongelma kuin Suomella, minkä vuoksi pronssikin kiinnostaa. Ja sen näki myös jäällä, pelin aikana ja sen jälkeen. Enkä malta olla mainitsematta sitä asiaa, että viimeisimmät 15 vuotta Suomi on rakentanut joukkueensa melko lailla saman rungon varaan. Naganoon verrattuna vain Timonen on säilyttänyt tasonsa. Lähimmäksi samaa tasoa pääsee Selänne. Huippukuntoiset nykyiset papat vs. haluton Kanada. Aikansa eläneet entiset tähdet vs. motivoitunut Slovakia. Enpä olisi monta ropoa lyönyt Vancouverin pronssin puolesta noilla lähtökohdilla.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Myös tänne postatuista kommenteista loistaa vahva itsekeksityn maku ja päätelmät, vaikkapa tapaus O. Jokisesta kaipais lähdettä kehiin, ettei päädy tarkoituksellisen valehtelun piiriin.

Mun silmiini ja korviini on Jokiselta osunut ainoastaan lausunto, että maajoukkuepelit on hänen osaltaan nyt tässä, ei mitään ehdollisuutta, että palaan kun valkku vaihtuu.


Ilta-sanomat on tuolla auton penkillä, mutta kyllä siellä on Jokisen Ollin lausuntoja, jotka menivät about näin:

"Ekat pari matsia meni omasta mielestä ihan hyvin. Sitten pelasinkin yht`äkkiä missä sattuu."

"Itellä on silleen, että pelaan mieluummin siellä, missä mua arvostetaan."


Kyllä mielestäni noista voidaan jo jotain päätellä. En tiedä, unohdinko nyt jonkin tärkeän lausahduksen, mutta nuo sieltä mieleen muistuivat.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Venäjä hävisi Kanadalle avauserän muistaakseni kolmella maalilla. Vaikka se ottelu ratkesi myös aiemmin kuin moni odotti, niin ei se ollut lähelläkään sitä perseraiskausta minkä Suomi koki. Suomen ja USA:n tasoero tällä hetkellä on juurikin 6-0, mutta se tapa millä se tuli, ei jätä vaihtoehtoa. Peli loppui jo ensimmäisessä erässä, ja jenkit olisi voinut nakuttaa kaksinumeroiset lukemat jos loppuun asti olisi kiinnostanut..
Mitä merkitystä on sillä häviääkö ottelun 1-0 tai 11-0? Tappio on tappio.

Siksi en ymmärrä näitä "tapa jolla tappio tuli" puheita.
 

Tekno-Kekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedote
Ainakin Gretzky itse kirjassaan kertoi olleensa erittäin pettynyt ettei tullut mitalin mitalia. Ja kanadalaisella jääkiekkoilijalla on aina sen verran ammattiylpeyttä, että kiinnostusta on sen paskan verran, että viimeinen peli halutaan aina voittaa.

Naganon pronssipelin toisella erätauolla Kurri ja Tikkanen pistivät kaikkien aikojen palopuheen pystyyn ja voitto tuli. 12 vuotta myöhemmin menetelmää sovelsivat käytäntöön Koivu ja Selänne.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
En tiedä, pistikö muita kuin minua silmään se rasittavuus, kun Dufva joka kuvassa oli suu kiinni Jalosen korvassa ja supisi jotain omia salaisuuksiaan sinne. Jäin hetkeksi oikeasti pohtimaan, että mitä voi tarvita kuiskia noin.
Tuo on minun mielestäni ollut selvästi JJ:n arvovaltaa nakertava asia. Tai pikemminkin arvovallan kehittymistä estävä asia. Apuvalmentajien tulisi olla taustalla tuolla aitiossa ja hoitaa vain osansa peluutuksesta. Näin ei jäisi epäselvyyttä siitä, kuka peliä johtaa.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Ilta-sanomat on tuolla auton penkillä, mutta kyllä siellä on Jokisen Ollin lausuntoja, jotka menivät about näin:

"Ekat pari matsia meni omasta mielestä ihan hyvin. Sitten pelasinkin yht`äkkiä missä sattuu."

"Itellä on silleen, että pelaan mieluummin siellä, missä mua arvostetaan."

Kyllä mielestäni noista voidaan jo jotain päätellä. En tiedä, unohdinko nyt jonkin tärkeän lausahduksen, mutta nuo sieltä mieleen muistuivat.

Ja tässä pitää muistaa, että vain harva pelaaja lähtee kommentoimaan ristiriitoja valmennuksen kanssa, kuten OJ teki henkilökohtaisella tasolla ja Selänne joukkuepelin osalta. Ammattimaistahan tuo julkinen avautuminen ei ole kummaltakaan, mutta toisaalta Jalonen itse kerjäsi tätä avautumalla "erikoisista NHL miehistä", joiden kanssa lukuisat muut koutsit ovat pärjänneet varsin hyvin.

Ihan turha kuvitella, että vain OJ ja Selänne olivat valmennukseen/pelitapaan tyytymättömiä. En edelleenkään käsitä, että meillä valmennus lähetettiin oppimaan ja tutustumaan pelaajiin tämän tason turnaukseen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Gretzky jäi pelaajana kokonaan ilman olympiamitalia. En osta tuota väitettä yhtään, etteikö Kanadaa olisi kiinnostanut pronssi Naganossa, vaikka tappio välierässä Tshekille vm-kisassa varmaan ketuttikin joukkuetta. Pakko taas kirjoittaa, ettei keskustelupalstalla tarvitse syntyä konsensusta mielipiteistä, joten pidetään omamme tässäkin asiassa. Minusta Suomella kävi kerrankin "hannu hanhi"-tuuri loppupelivastustajissa ja se on suuri syy sille, että juhlimme nyt pronssimitalia, mutta ei se sinänsä vähennä Jalosen Suomen voittaman pronssin arvoa. Tämä pitäisi tunnustaa, että emme jää paikallemme itsetyytyväisinä, esim. ennen Saksan mm-kisoja, jotka ovat jo nurkan takana.

Tollo on ihan hyvä punaviini, suosittelen. Erään entisen työkaverini vaimo osti aikanaan miehelleen "tollo"-viiniä aina synttärilahjaksi...
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Gretzky jäi pelaajana kokonaan ilman olympiamitalia. En osta tuota väitettä yhtään, etteikö Kanadaa olisi kiinnostanut pronssi Naganossa, vaikka tappio välierässä Tshekille vm-kisassa varmaan ketuttikin joukkuetta.

Gretzky kirjaimellisesti itki, koska hänelle ei suotu edes olympiamitalia. En muista tarkkaa sitaattia. Tottakai kulta pitää olla tavoite, mutta ne kirjoittajat, jotka eivät arvosta olympiamitalia ovat minusta aivan pihalla. MM-pronsseja sekä varsinkin liigapronsseja voi syystäkin pitää täysin kyseenalaisina perinteinä. Niissä pelataan vain mestaruudesta, ei mitaleista.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
On ollut hauska seurata tätä keskustelua alusta asti, kun Suomen menestystä tärkeämpää on se, pääsevätkö omat ikonit ja tuiti-tuiti-tähtöset kisoihin. Nyt kisoissa nähtiin EHT:n taso olympialaisissa, ei riitä. Ei yksinkertaisesti riitä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteivätkö EHT-miehet olisi tervetulleita esim. Kale-kisoihin, siellä on eri meininki ja kelkan perässä roikutaan paremmin.

No, ei ihan suomalaisista pelaajista vapaasti nhl ja eht miehillä roolitettuna nähty, tarkoittanet tässä yhteydessä sitten venäjää? Ruotsillakaan kun ei kovin paljoa tainnut olla rapakon tämänpuoleisia esiintymässä. Itse kirjoituksellani en ajanut mitään tuiti-tuiti-tähtösiä (?), enemminkin niin, että saisi valmentaja rakentaa joukkueensa mieltymyksiensä mukaan ilman pakkoa ottaa ketään vain nhl statuksen vuoksi. Voi olla, että silläkin joukkueella olisi tullut pronssia.

Suomen maajoukkueen johto tarvii kovia poistoja. Jalonen jatkakoon, mutta hevoskuiskaajille en näe käyttöä. Tietenkään en pysty sanomaan, mikä on Riston merkitys kopin puolella, mutta penkin takana oli ihan turistiviisumilla. Näytti sellaiselta amatöörien sunnuntairetkeltä, missä kuiskittiin mystisiä totuuksia.

Ja että "hevoskuiskaajan" poisto on KOVA poisto !!!?? Sori, tuo on niin tuubaa ajatuksena, että kuiski puskille vaan. Ymmärtääkseni RD ei ole vaikuttanut jengin kasaamiseen, peluutukseen tai pelitavan luomiseen muuten kuin apukonsultaajana, jos tuollainen poisto on kova jää vain miettimään, kuinka luonnehtisit jutte putilan tai kari jurrin poistoa, entä kulervo kammolan?

Penkin takana tuo mun silmiin otti tasan sitä roolia, mihin oli valittukin. Samahan se on kuka siellä mitättömällä mandaatilla muikistelee, hiuksilla tai ilman. Tämän vuoksi juurikin tuo huomiotani herätti huvittuneessa mielessä: joko Dufvalla on niin paljon oletusarvovaltaa, että kuvitellaan sen olevan vaikutusvaltainen toimija aitiossa ja pelejä ratkomassa tuossakin roolissa, tai vain persoona ärsyttää, eikä vain vähiten siitä syystä, että kuokkaan on siltä tullut koko maassa ja seurajoukkue antipatiat seuraa aivan asiattomille sfääreille maajoukkueeseen.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Mikä ihmeen ongelma tuo on, kun kapteenisto tekee työtään. Sehän on heidän hommansa. Noinhan se juuri toimii. Tämä ihmetyttää eniten, kun onnistumiset ovat pelaajien ansiota ja epäonnistumiset valmentajan syytä.

No on siinä se ongelma, ettei päävalmentajalla ollut "änärimiesten" luottamusta eikä sitä saavuttanut koko kisojen aikana. Eli sama luottamuspula odottaa jatkossa, jos Jukka ei siihen satsaa ja sitä ratkaise. Tosin mukana ovat eri kaliberin johtavat pelaajat ja pelataan sijoista 5-8, niin paineetkin helpottavat.

Jos jatkossakaan "änärimiehet" eivät kunnioita ja luota päävalmentajaan vaan pelaavat niinkuin itse haluavat, niin onhan se helvetinmoinen auktoriteettiongelma.

Tämän ongelman ovat myöntäneet sekä Jalonen että pelaajat.

Itse mutulla vedän, että suurin osa sitä ongelmaa ovat Lehkonen, jolla ei ollut mitään järkeä pakkien peluutuksessa, mikä söi taas Lydmanin ja muiden kunnioituksen nollaan kun Kukkonen kohkas siellä jumalattomalla vastuulla.

Ja tämä valtrakuiskaaja-Dufva osoittaa sen avoimuuden millä touhulla hän hommiansa hoitaa, koko ajan Jalosen korvassa kuiskuttelemassa kun ei ole munaa asioita sanoa ääneen pelaajien edessä.

Eiköhän näillä kahdella muutoksella Jalosenkin asema nouse myös pelaajien silmissä. Lisäksi toki pitää tehdä kovasti f2f-duunia, että saadaan Koivun Mikon ja kumppaneiden kanssa sama aaltopituus jatkoa ajatellen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Et puhunut sanaakaan Naganon kisoista, vaikka nimenomaan kysyin, mikä siitä tekee arvokkaamman. Muistelet vain Suomen vastustajia Vancouverissa. Teen tästä johtopäätöksen, että tsekkasit vain Wikipediasta Kanadan rosterin Naganon kisoissa ja päättelit sen olleen ylivoimainen Suomen vastaavaan verrattuna. Oikeasti niitä ei kiinnostanut paskan vertaa koko peli, kun finaali meni sivu suun.

Ei ehkä kannattaisi lähteä huutelemaan tuollaisia kun puheistasi päätellen et edes nähnyt Naganon pronssipeliä. Kuten jo muutkin kommentoivat, olivat panokset tuolla hiukan erilaiset. Ensimmäiset olympialaiset joissa NHL-pelaajat olivat mukana ja ainoat olympialaiset joissa esimerkiksi juurikin esimerkkinä mainitulla Gretzkyllä oli mahdollisuus voittaa jotain.
 

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän näillä kahdella muutoksella Jalosenkin asema nouse myös pelaajien silmissä. Lisäksi toki pitää tehdä kovasti f2f-duunia, että saadaan Koivun Mikon ja kumppaneiden kanssa sama aaltopituus jatkoa ajatellen.

Hah, tää on vaan niin hauskaa, kun se todellinen mielipide surullisesti nousee esiin kerta kerran jälkeen. Olet ollut kyllä minun suosikkikirjoittajani siitä lähtien, kun ennustit JYPin roskajoukkueen häviävän suoraan neljässä pelissä ylivertaisille kärpille :D

Mutta ihan vakavasti ottaen, minun puolestani potkikoot ketä tahansa valmentajia ringistä pois, mutta onhan se aika naurettavaa, että ensin, kun on koko kisat peräänkuulutettu "suuria muutoksia", niin paras, mitä keksitään on potkia pihalle yksi valmentaja, koska se peluutti Kukkosta, ja toinen valmentaja, koska se "kuiskutteli aitiossa Jaloselle". Voi äiti, mitä suomikiekon reformisteja täältä löytyykään!

Joo joo, kannatan valtraa, koska satun asumaan täällä. Maajoukkuetta olen kannattanut aina.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ilta-sanomat on tuolla auton penkillä, mutta kyllä siellä on Jokisen Ollin lausuntoja, jotka menivät about näin:

"Ekat pari matsia meni omasta mielestä ihan hyvin. Sitten pelasinkin yht`äkkiä missä sattuu."

"Itellä on silleen, että pelaan mieluummin siellä, missä mua arvostetaan."


Kyllä mielestäni noista voidaan jo jotain päätellä. En tiedä, unohdinko nyt jonkin tärkeän lausahduksen, mutta nuo sieltä mieleen muistuivat.

Jaa tämmöisiä ei ollut vastaani tullut, näitä sontalehtiä kun an tapaa availla.

Onhan tietysti mahdollista, että puhuvat tällä kertaa muuta, kuin väriteltyä paskaa, jolloin herra Jokisen lausunnot elävässä mediassa omin sanoin joutuvat kummaan valoon, olisi sitä selkärankaa luullut riittävän sanoa asiat niinkuin ne ovat suoraankin, eikä antaa "virallista" lausuntoa haastattelussa ja vetää siltä mattoa alta jollain juorulehtien palstoilla. Pikkusieluista sanon minä.

Onhan tossa tietty perääkin, Ollin homma vaan tais toimia paremmin niiden nelosen kavereiden kanssa, toinen asia sitten on olisiko rollaattorien ja nelosen roolit pitänyt laittaa päinvastoin. Tuo kiveen hakattu seniori jengi roolissaan taisi olla aika halvauttava koko joukkueen tekemiselle. Tämä tuokin sitten esiin kysymyksen, onko maajoukkueen valmentalla ollut todellista valtaa päättää siitä kuka pelaa ja missä roolissa pelaa, vai onko siellä kabinettien valtablokit roolitelleet pelaajat valtamandaattiensa painoarvoilla?
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
No, ei ihan suomalaisista pelaajista vapaasti nhl ja eht miehillä roolitettuna nähty, tarkoittanet tässä yhteydessä sitten venäjää? Ruotsillakaan kun ei kovin paljoa tainnut olla rapakon tämänpuoleisia esiintymässä. Itse kirjoituksellani en ajanut mitään tuiti-tuiti-tähtösiä (?), enemminkin niin, että saisi valmentaja rakentaa joukkueensa mieltymyksiensä mukaan ilman pakkoa ottaa ketään vain nhl statuksen vuoksi. Voi olla, että silläkin joukkueella olisi tullut pronssia.

Kirjoitin varmaan epäselvästi, perimmäinen ajatus oli, että naureskellen sai lukea, kun SM-liigan fanit eivät meinanneet housuissaan pysyä, kun omat suosikit lähivuosilta pääsivätkin kisoihin. Ei ihan ollut hallussa maajoukkueen ja liigajoukkueen ero.

Totta kai, jokainen valmentaja valitsee itse joukkueensa, mutta tämä turnaus näytti mielestäni sen, miten kaukana Euroopasta on NHL:n taso. Venäjällä pelataan varmasti Euroopan parasta kiekkoa, mutta jotkut näkevät asian niin, että sielläkin tempo on rauhallisempi kuin uudella mantereella. Mene ja tiedä, en ole nähnyt KHL-pelejä riittävästi, jotta voisin väittää sitä tai tätä. Täytyy etsiä streamejä. Suomalaiset Euroopassa pelaavat nyt joka tapauksessa putosivat kyydissä, tosin koko joukkueen mukana. Onko syy siinä, että yritettiin pelata Eurooppa-kiekkoa Amerikassa? IS Urheilu väitti näin vahvasti, hieman olen kallistunut sen mielipiteen suuntaan. En kuitenkaan voi varmaksi väittää mitään.

Tappiota välierässä USA:lle sekä aiemmin Ruotsille ei voi kaataa kenenkään yksittäisen pelaajan tai yksittäisen valmentajan niskaan, joukkue häviää tai voittaa.


Ja että "hevoskuiskaajan" poisto on KOVA poisto !!!?? Sori, tuo on niin tuubaa ajatuksena, että kuiski puskille vaan. Ymmärtääkseni RD ei ole vaikuttanut jengin kasaamiseen, peluutukseen tai pelitavan luomiseen muuten kuin apukonsultaajana, jos tuollainen poisto on kova jää vain miettimään, kuinka luonnehtisit jutte putilan tai kari jurrin poistoa, entä kulervo kammolan?

Penkin takana tuo mun silmiin otti tasan sitä roolia, mihin oli valittukin. Samahan se on kuka siellä mitättömällä mandaatilla muikistelee, hiuksilla tai ilman. Tämän vuoksi juurikin tuo huomiotani herätti huvittuneessa mielessä: joko Dufvalla on niin paljon oletusarvovaltaa, että kuvitellaan sen olevan vaikutusvaltainen toimija aitiossa ja pelejä ratkomassa tuossakin roolissa, tai vain persoona ärsyttää, eikä vain vähiten siitä syystä, että kuokkaan on siltä tullut koko maassa ja seurajoukkue antipatiat seuraa aivan asiattomille sfääreille maajoukkueeseen.

Aloitetaan lopusta, tarkoitukseni ei ollut olla asiaton, tosin ehkä et tarkoittanut minua...

Risto Dufva on loistovalmentaja meidän liigaan, arvostan miehen työtä Jyväskylässä. Tosin sai melkoiset eväät mestaruuskauteen lähdettäessä, mutta silti en ota mitään pois Dufvan saavutuksista, pitkän linjan kiekkomies. Siitä huolimatta en pysty näkemään sitä tärkeää roolia, mikä ilmeisesti kuitenkin on, termi kova poisto nyt tuli curlingin puolelta.

Kiinnitin vain huomiota tähän kuiskailuun siksi, että yhdenkään muun jääkiekkomaan kohdalla vastaavaa ei näkynyt, Suomen kohdalla se jatkui pelistä toiseen lähes taukoamatta. Ei voi olla niin, että Suomen maajoukkueen päävalmentaja ei pärjää yhtä erää kerrallaan ilman jatkuvaa supinaa korvan juuressa. No, tällä yksityiskohdalla oli varmaan vähemmän vaikutusta lopputulokseen kuin Lehkosen jäätymisillä pakkien peluutuksessa.

Kurri on varmaan ihan ok herrasmies edustustehtäviin, lisäksi voisi olla Suomessa vaikeaa perustella legendan potkut. Jutilan läsnäoloa ei mieli ymmärrä. Karuinta tosiaan oli, että muun johtoryhmän kätellessä presidenttiä ja presidentin puolisoa Juti tykittää nuuskaa läheltä ylähuulen alle, kuten Jari osuvasti sanoo.... Myötähäpeä oli melko iso, luulisi, että siitä nyt pääsisi jo eroon.

Kalelle taas potkut voi antaa vain Kale itse, ja sille kertoimet ovat isot.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ja tämä valtrakuiskaaja-Dufva osoittaa sen avoimuuden millä touhulla hän hommiansa hoitaa, koko ajan Jalosen korvassa kuiskuttelemassa kun ei ole munaa asioita sanoa ääneen pelaajien edessä.

Eiköhän näillä kahdella muutoksella Jalosenkin asema nouse myös pelaajien silmissä. Lisäksi toki pitää tehdä kovasti f2f-duunia, että saadaan Koivun Mikon ja kumppaneiden kanssa sama aaltopituus jatkoa ajatellen.

Tuata, eikös sen rooli kuulunutkin olla apulainen? ei kai nyt apulaisen kuulu suureen ääneen ruveta kohkaamaan, vaan antaa tukeaan sille vastuulliselle? Kuinka tuo olisi omasta mielestäsi onnistunut roolissaan, jos olisi munakkaasti rehvastelleen laukonut näkemyksiään pelaajien edessä? Kyselen vaan, minkä naurultani kykenen.

Eli Jalosen asema muuttuu pelaajien silmissä, kun apulaiset laitetaan pois? mit vit? Jalosella olikin siis kaiken aikaa pelaajien kunnioitus, ne ei vaan kestäneet apuvalkkuja? Mää tikahdun nauruun. Sanosit vaan ihan selvällä suomenkielellä tuon viimeisen lauseesi sisällön, mitä sitä kaunistelemaan, eli suomen kiekkoilun menestys lepää siinä, että valmentaja osaa sujuvasti nuolla änärimiesten persettä, eli pikemminkin ass2ass, vai mitä?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Aloitetaan lopusta, tarkoitukseni ei ollut olla asiaton, tosin ehkä et tarkoittanut minua...

Siitä huolimatta en pysty näkemään sitä tärkeää roolia, mikä ilmeisesti kuitenkin on, termi kova poisto nyt tuli curlingin puolelta.

Kiinnitin vain huomiota tähän kuiskailuun siksi, että yhdenkään muun jääkiekkomaan kohdalla vastaavaa ei näkynyt, Suomen kohdalla se jatkui pelistä toiseen lähes taukoamatta.

En missään nimessä tarkoittanut sinua.

Tässä rooliasiassa kannattaa varmaan kurkkia hieman menneisyyteenkin päin, eihän Jalonen ole ensimmäinen valkku, jonka kanssa Dufva on maajoukkueympyröissä pyörinyt, joten kai sillä jotakin annettavaa on täytynyt olla, kun noinkin kauan on hommiaan saanut noissakin ympyröissä jatkaa ja kumma kyllä, yleensäkään en oo kuullut pelaajien hänen valmentamisestaan valittavan, tulosta on kyllä tullu...

Kova poisto oli siis mun väärinkäsitykseni, eipä mitään, sainpahan oikeesti hyvät naurut, minä kun en vaan onnistu Dufvan roolia niin kovin painoarvoisena näkemään. Ilmeisesti osaa hommansa ja omaa jotain annettavaa, mutta homma itsessään on kyllä sen luontoinen, että sama kuka sen tekee, kunhan on vaan hommistaan perillä edes jotenkin ja tulee päävalkun kanssa juttuun.

Tuon kuiskimisen (joka tuntuu olleen monelle ylivoimaista kohdattavaksi) voi käsittää niin monin tavoin, hallissa lienee ollut aika eläimellinen metakka ja kun asioita ei oikeen huutamallakaan voi välittää jää jäljelle kuiskiminen. Koska muilla mailla ei tätä "kuiskimista" tapahtunut, voi se indikoida pariakin asiaa: muilla mailla voi olla erilaiset ykkösen ja kakkosen roolitukset, tai meidän kakkosella oli vaan enemmän asiaa johtuen...niin ajatelkoot jokainen tähän oman variaationsa(ehkä änärimiehet ei kestäneet kuiskintaa, luulivat että RD mollaa jutalle niitä?) Lopulta kuitenkin lie oletettavaa, että Jalonen olisi kyennyt ihan itse ilmaisemaan, mikäli kuiske alkaa kusettamaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
On ison oppimisprosessin paikka siinä miten voitetaan iso peli isoissa kisoissa, kun vastustajaksi tulee USA, Ruotsi, Kanada tai Venäjä. Ei meille osu usein näin suotuisa reitti pelejä kohti pronssimitalia kuin Vancouverissa. Ei Suomi ole keksinyt nykyistä tapaa ratkaista mitalit, joten se ei vähennä pronssin arvoa, että saatiin vastaan meidän tasoiset Tshekki ja Slovakia pariin ratkaisupeliin, eikä kisojen kovimmat joukkueet, joista törmäsimme tosipelissä vain USAn joukkueeseen puolivälierässä ja Ruotsiin alkulohkossa.
Muistanko oikein että Slovakia tiputti Ruotsin puolivälierissä? Ja jos sattumalta muistan oikein, niin oliko Ruotsi kuitenkin joukkueista jostain syystä parempi (tai siis kovempi)? Ja mikäli pelit menivät ristiin, niin ettei joukkueiden keskinäistä absoluuttista paremmuutta muuten voida osoittaa, niin voidaanko sopia että pudotuspelit joissa on eniten panosta ovat ratkaisevat?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Muistanko oikein että Slovakia tiputti Ruotsin puolivälierissä? Ja jos sattumalta muistan oikein, niin oliko Ruotsi kuitenkin joukkueista jostain syystä parempi (tai siis kovempi)? Ja mikäli pelit menivät ristiin, niin ettei joukkueiden keskinäistä absoluuttista paremmuutta muuten voida osoittaa, niin voidaanko sopia että pudotuspelit joissa on eniten panosta ovat ratkaisevat?

Ei meidän tarvitse sopia yhtään mitään. Se tapa, jolla mitalit ratkaistaan, suosi nyt Suomea. Yleensä näin ei ole käynyt, että joku Slovakia tekee 14 laukauksella 4 maalia Ruotsia vastaan ja tulee meitä vastaan pronssipeliin, eikä Ruotsi. Sovitaanko, että pidät omat mielipiteesi ja minä pidän omani heti "kättelyssä", kun olet sen sortin jankuttaja, jonka kanssa ei vaan jaksa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
On tämä huikea ketju. Kyse ei ole niinkään Jalosesta, kuin valmentamisesta yleensä. Tai oikeastaan kyse ei ole siitäkään, vaan palstan maailman ylivoimaisesti parhaimpien sohvavalmentajien kaikkivoipaisuudesta. Jos Elmo joskus lopettaisi urheilu-uransa, niin Suomen maajoukkueen johtotehtävissä hän ei mahtuisi edes Jutilan rooliin, sen verran keskinkertaisesta hahmosta on kyse.

Nämä keskustelijat pystyvät tietämään pelaajien tuntemukset ja ajatukset minuutin haastatteluiden tai jopa pelkkien ilmeiden perusteella. He osaavat kaikkien joukkueiden pelikirjat kuin omat taskunsa ja pystyvät siltä seisomalta täysin aukottomasti kertomaan kuinka ne olisivat voitettavissa, vaikka käytössä olisi vain Rokin kolmosketju. Nämä keskustelijat ovat lääketieteen, psykologian, antropologia ja fysiikan aloilla arkkiatreja tai niihin verrattavia osaajia.

Se mikä ketjussa kuitenkin on hauskinta, että kaikki täysin päinvastaisetkin perustelut pystytään kaikki laskemaan Jalosen vioiksi, eikä kukaan niihin puutu tai edes huomaa ristiriitaisuutta. Tässä joitain esimerkkejä:

* Jalonen otti liikaa joukkueseensa liikaa sekä NHL-jyriä että EHT-tähtiä. Asia olisi tietenkin korjaantunut niin että oltaisiin pelattu vain kahdella kentällisellä tai jopa parilla-kolmella vaihtomiehellä. Näin oltaisiin kaikki heikommat pelaajat jättää valitsematta.

* Joukkue valittiin liikaa pistepörssiä tuijottamalla, mutta sitten pistepörssiä ei tuijotettukaan tarpeeksi toisten pelaajien kohdalla.

* Liikaa peliaikaa ja liian kevyillä näytöillä saivat about kaikki pelaajat ehkä Mikko Koivua, Kimmo Timosta ja Ruudut veljeksiä lukuunottamatta. Olisihan siihenkin ratkaisu ollut, että kaikki pelit olit olisi vedetty noilla neljällä pelaajalla.

* Penkillä Jalonen ei tehnyt mitään, mutta sitten kuitenkin hosui liikaa.

* Jalosen tyyli oli liian itsevaltiasmainen, mutta silti hän on liikaa kokeneempien pelaajien pompoteltavissa.

Kai näitä enemmänkin olisi, mutta ei tätä voi niin vakavasti ottaa, että noita jaksaisi enempää kaivaa.
 
Viimeksi muokattu:

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
En osta tuota väitettä yhtään, etteikö Kanadaa olisi kiinnostanut pronssi Naganossa, vaikka tappio välierässä Tshekille vm-kisassa varmaan ketuttikin joukkuetta.

Tämä nyt on aivan OT:ta ja vielä melko epäoleellista sellaista, mutta kyllä matsin jälkeen ainakin yksi Kanadan profiilipelaaja (saattoi olla Yzerman tai saattoi olla olematta, paha etsiä linkkejä kahdentoista vuoden takaa..) totesi ottelun merkityksestä "For us it was gold or nothing". Tästä nousi itse asiassa pienoinen kohukin Kanadassa. He kävivät kiivasta taistoa USA:n kanssa kisojen mitalitilastossa, ja (miesten) lätkäjengiltä olisi otettu mielellään apuja vastaan. Myriam Bédard mm. antoi aiheesta jonkun kitkerän lausunnon.

No se siitä. Ei ole tämän ketjun asiaa, eikä edes kovin mielenkiintoista.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Juu, se on vaan niin suomalaista ajatella, että:
- voitimme Calgaryssa hopeaa, koska Tihonovin Neuvostoliitto hävisi meille tahallaan 2-1 viimeisessä pelissä.
- voitimme mm-kultaa 1995, koska mukana ei ollut yhdelläkään joukkueella NHL-pelaajia. Kisojen taso oli niin kehno, että kaikki muiden maiden pelaajat olisivat kai heittäneet kultamitalit keväällä 1995 roskikseen ja hävenneet mm-kultaa arvottomana.
- voitimme Kandan Naganossa, koska pronssi ei kiinnostanut Kanadaa, mutta kiinnosti Suomea.

En minä tiedä näistäkään asioista "the totuuta", jota aina kaivataan. Ihmettelen vaan, miksi suomalaiset ei arvosta omien menestymistä. Tulee Suomen voitot tai ainakin mitalit, tavalla tai toisella, niin se on Suomen voittama juttu, ainakin minulle.

Paras salaliitto-teoria, jonka olen kuullut, on se, että Neuvostoliitto hävisi USA:lle tahallaan ja hyvityksenä Lake Placidissa v. 1980, kun oli miehittänyt pari kuukautta aikaisemmin Afganistanin. Pystyttekö parempaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös