Tamin Audi pois täältä!

  • 945 416
  • 3 295

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Katso nyt minkä osan lainasin ouninpohjan viestistä. Tätä kysymystö olen sinulta tentannut ja sen lainasin ouninpohjan viestistäkin!Voitko vastata tähän?

Minä vastaan sitten sinulle, kun osoitat minun kirjoittaneen täällä niinkuin ouninpohja väittää. Lainaa se minun viestini, jos sellaisen löydät. Itse asiassa olen tähän asiaan vastannut jo kaksi kertaa, joten käy lukemassa niitä viestejä. Saman voi tehdä sekolust.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Minä vastaan sitten sinulle, kun osoitat minun kirjoittaneen täällä niinkuin ouninpohja väittää. Lainaa se minun viestini, jos sellaisen löydät. Itse asiassa olen tähän asiaan vastannut jo kaksi kertaa, joten käy lukemassa niitä viestejä. Saman voi tehdä sekolust.
Onko siis Tami huippuvalmentaja, koska nosti kärpät liigaan ja viime kevään mestaruuden ansiosta? Laita tähän perään saavutukset pääsarjoista niin katotaan asiaa uudestaan.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Onko siis Tami huippuvalmentaja, koska nosti kärpät liigaan ja viime kevään mestaruuden ansiosta? Laita tähän perään saavutukset pääsarjoista niin katotaan asiaa uudestaan.

Et siis löytänytkään ouninpohjan väitteelle minun kirjoituksistani linkkiä, joten muutat puheenaihetta. Tami on huippuvalmentaja ja siitä olen kirjoittanut täällä jo useita viestejä. Käy lukemassa ne. Tamilla on myös poikkeuksellinen jääkiekkoura ja senkin olen linkittänyt tänne muutama sivu sitten.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Paskapuhetta Siffa, Tami ei ole ikinä saanut koutsina materiaaliaan ylisuorittamaan, harvoin edes pelaamaan normaalilla "paperitasollaan". Menestys on aina perustunut huippuyksilöihin, eikä saumattomaan taktiikkaan tai joukkuepelaamiseen. Uimalakki ja Hauis noin niinkuin ketjussa esiintyneinä koutseina ovat saaneet materiaalista suhteessa paljon enemmän irti, kuin Tami.

Tamin Keski-Euroopan visiititkin ovat aina olleet muutaman hyvän yksilön varassa, joten sama pätee sielläkin.

Toisekseen Tammisen loistava pelaajaura ei liity mitenkään äijän koutsaamiseen. Näkisin jopa, että tuo narsismi palvelee paljon paremmin pelikentällä, koska siellä ne yksilöt pystyvät niitä pelejä ratkomaan ja tietty kusipäisyys on eduksi.

Edittiä: Siffa, Tami ei ole millään mittarilla huippukoutsi. Esitä se mittari, jos haluat kumota väitteen. Syyksi ei käy, että joku pelaaja tykkää tms. Vain kylmää faktaa pöytään eli siis lukuja ja meriittejä.
 
Viimeksi muokattu:

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Minulla on konkreettista tietoa Kouvolan ajoilta Tamin Kärppien vierailuista KooKoon vastustajana. Voin kertoa sinulle, mirasane, että Tamminen oli oma energinen itsensä pelien ajan seka pelien jälkeisissä lehdistötilaisuuksissa. KooKoo löi Timo Nurmbergin johdolla tiukasti hanttiin Kärpille. Tami oli vähintään yhtä näkyvästi mukana pelin johtamisessa ja tuomareiden kanssa keskusteluissa kuin viime kevään SM-liigakarsinnoissa Sport-Ässät.
Sinulla on konkreettista tietoa siitä, että Tami meuhusi aitiossa ja pressissä tapansa mukaan myös Kouvolan vierailullaan. Siitä mikä Tamin asema joukkueen konkreettisessa johtamisessa oli, ei sinulla tuon perusteella ole mitään tietoa. Ei tosin tunnu olevan millään muullakaan perusteella.

Tami oli siis täysin suvereeni johtaja Kärppien joukkueessa tuolla kaudella, millä Kärpät keräsi 1. divisioonan piste-ennätyksen. Vain todella paatunut antiTami voi sokeudessaan väittää jotain muuta.
Tami oli kaikkea muuta kuin suvereeni johtaja tuolloin. Sen toteamiseen ei tarvita mitään anti-Tamiutta. Riittää kun pitää hiukan silmiään ja korviaan auki. Muutamat keskustelut organisaatiossa tuolloin työskennelleiden kanssa avaavat näkemyksiä entisestään.

Omalta osaltani tarkistan myös Tamin merkityksen Kärppien markkinointiin ja Kärppien näkyvyyden nostamiseen "puolen Suomen" alueella. Minä kysyn Juhalta, joka Tamin Kärppiin palkkasi, kun nousua SM-liigaan ei oltu saatu muiden toimesta aikaan, henkilökohtaisesti nuo asiat. Kerron sitten asioiden oikean laidan täällä.
Voit kysyä samalla Tamin johtajuudesta nousukaudella sekä syitä, jotka johtivat Tamin potkuihin, mutta ole tarkkana. Olen keskustellut JJ:n kanssa varsin paljon aiheesta Kärpät ja Tami. Jos postauksesi poikkeaa käymistäni keskusteluista, tarkistan takuulla asianomaiselta vastaavatko väitteesi keskustelun kulkua. Omalla suullasi saat puhua totuttuun tapaasi paskaa juuri niin paljon kun itseäsi haluat lisää häpäistä. Tämä ihan vihjeenä jo etukäteen, ettet nolaa itseäsi aivan lopullisesti.

Hyvä, kun löytyi toinenkin pelin nähnyt. Tami oli kiihtynyt Tinken kaatuiluista. Niklas Hagman veti törkeästi polvitaklauksella Tinken nurin ja Mikko Haapakoski antoi useamman kerran raakaa poikittaista Tinkelle. Olennaista tänne ketjuun on tieto siitä, että Tami oli joukkueen suvereeni johtaja, mikä kuului ja näkyi KooKoon hulppeassa hallissa, jossa oli poikkeuksellisesti ahdasta erätauoilla, vaikka tilaa on juoksuradalla normaalia jäähallin käytävää enemmän.
Kerrotko missä viestissä Tamin suvereeni johtajuus tulee ilmi. Se, että joku toinen sinun lisäksesi muistaa ottelun nähneensä, ei todellakaan kerro Tamin olleen suvereeni johtaja.

Et siis löytänytkään ouninpohjan väitteelle minun kirjoituksistani linkkiä, joten muutat puheenaihetta. Tami on huippuvalmentaja ja siitä olen kirjoittanut täällä jo useita viestejä. Käy lukemassa ne. Tamilla on myös poikkeuksellinen jääkiekkoura ja senkin olen linkittänyt tänne muutama sivu sitten.
Mikä Tamin urasta tekee poikkeavan? Sekö, että hän poistuu poikkeuksetta jokaisesta organisaatiosta suuren hälyn kanssa karmit kaulassa?

Omissa silmissäni Tamin ura on mittava, mutta kovin kaksijakoinen. Pelaajaura oli ansiokas, mutta ei mitenkään poikkeuksellisen. Aikakaudelta löytyy kovempiakin kotimaisia pelimiehiä, jotka malttavat antaa tekojensa puhua puolestaan.

Valmentajauraa kuvastavat jatkuvat kriisit organisaatiosta riippumatta ja korkeintaan keskinkertainen menestys materiaaleihin nähden. Aikakaudelta löytyy vaikka milä mitalla huomattavasti ansioituneempia valmentajia.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Sinulla on konkreettista tietoa siitä, että Tami meuhusi aitiossa ja pressissä tapansa mukaan myös Kouvolan vierailullaan. Siitä mikä Tamin asema joukkueen konkreettisessa johtamisessa oli, ei sinulla tuon perusteella ole mitään tietoa. Ei tosin tunnu olevan millään muullakaan perusteella.

Tami oli kaikkea muuta kuin suvereeni johtaja tuolloin. Sen toteamiseen ei tarvita mitään anti-Tamiutta. Riittää kun pitää hiukan silmiään ja korviaan auki. Muutamat keskustelut organisaatiossa tuolloin työskennelleiden kanssa avaavat näkemyksiä entisestään.

Onko sinulla mitään käsitystä, mitkä ovat päävalmentajan tehtävät joukkueessa? Jos on, niin ilmoita minulle mitä tehtävää Tami ei johtanut Kärppien nousukauden harjoituskaudella ja pelikaudella. Ilmoita täällä sitten hänet, joka nämä tehtävät siellä Kärpissä silloin hoiti. Nuo nimettömät puheet organisaation sisältä ovat huuhaata niin kauan kuin ilmoitat oikeilla nimillä huhujesi lähteet. Näin päästään nopeammin eteenpäin kuin siinä, että minä luettelen ne lukuisat tehtävät, jotka ovat päävalmentajan vastuulla pitkin kautta.
 

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ymmärtääkseni niin Jalonen, Dufva kuin Heikkiläkin olivat tuolloin aika kokemattomia valmentajia huipputasolla (liiga ja ykkösdivari). Nyt vaikuttaa, että minulta on jokin oleellinen jäänyt kaiketi noilta ajoilta huomaamatta, joten selvittäisitkö ystävällisesti minulle, mikä teki heistä jo tuolloin huippuluokan valmentajia?

Samalla voisit hieman avata omia motiivejasi käydä täällä säännöllisin väliajoin heittelemässä vastaavanlaisia provotäkyjä muiden pureskeltavaksi. Jaksat kuitenkin kantaa huolta siitä, että keskustelu säilyisi rakentavana. Käyt myös vähän väliä ilkkumassa, kuinka antiTamit ovat niin hiljaa, niin hiljaa yms. Omana mielipiteenäni totean, että sinun tapasi keskustella on aika ajoin aika kaukana rakentavasta, vaikka kuitenkin olet sitä täällä peräänkuuluttamassa.

Ja ei, en pidä tätä omaakaan purkaustani järin rakentavana, mutta logiikkasi menee aina välillä niin reilusti yli ymmärrykseni, että pakko puuttua.

Toivon suoria vastauksia/kommentteja, saivartelujasi olen lukenut riittämiin.

Edit: Ai niin, meinas unohtua: voitko lyhyesti sanoa, mitkä ovat Tammisen poikkeukselliset ansiot valmentajaurallaan (paino sanalla poikkeukselliset - sana, jota sinä olet käyttänyt luonnehtiessasi Tammisen uraa).

No niin, siffa: kun kun nyt mutkan kautta puutuit viimeiseen lauseeseeni, ilmoitan seuraavaa: mikäli et tarkoita käyttämässäsi ilmaisussa "poikkeukselliset" Tammisen valmentajauraa, lienemme yhtä mieltä siitä, että Tammisella ei ole poikkeuksellisia ansioita valmentajaurallaan (tämä ei sulje pois sitä, että arvostan Tammista siitä huolimatta valmentajana). Tätä hainkin, ja kiitos siltä osin vastauksestasi. Sen sijaan unohdit kommentoida ks. viestini aiempia kohtia, joten lainaan koko tekstin tähän uudestaan.

Kiitos jo etukäteen vastauksistasi.

Edit: Huomasin, että toteat minun väittävän asioita... Lainaus tekstistäsi: "Näytä nyt ensin se minun viestini, jossa olen kirjoittanut, niinkuin ouninpohja väittää." Kerrotko vielä minulle, mitä minä väitän? Tietääkseni kysyin sinulta - en väitä mitään. Ja koska nyt hiuksia ryhdyttiin halkomaan, pyydän huomauttaa, että kirjoitin, että olet käyttänyt sanaa "poikkeuksellinen" luonnehtiessasi Tammisen uraa. Valmennusurasta en tarkoituksella erikseen maininnut, koska sen verran olen jo sinua oppinut tuntemaan.
 
Viimeksi muokattu:

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Onko sinulla mitään käsitystä, mitkä ovat päävalmentajan tehtävät joukkueessa? Jos on, niin ilmoita minulle mitä tehtävää Tami ei johtanut Kärppien nousukauden harjoituskaudella ja pelikaudella. Ilmoita täällä sitten hänet, joka nämä tehtävät siellä Kärpissä silloin hoiti. Nuo nimettömät puheet organisaation sisältä ovat huuhaata niin kauan kuin ilmoitat oikeilla nimillä huhujesi lähteet.

Kesäharjoittelun hoiti pitkälti Mika Pieniniemi samaan aikaan, kun Tamminen muun muassa mökkeili Turussa. Tiedot ovat peräisin asioista erinomaisesti perillä olevilta lätkäjätkiltä. Ja ennen kuin (1) itse kerrot omat lähteesi ja (2) palstan säännöt muuttuvat sellaiseksi, että lähteiden nimeäminen asetetaan pakolliseksi, en todellakaan lähteitäni nimeä etkä sitä tee sinäkään, eikä kukaan muukaan. Tätä tällaista kutsutaan lähdesuojaksi, vaikka Kambodzassa sellaiset suojat ehkä murrettiinkin kätevästi luodeilla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Nuo nimettömät puheet organisaation sisältä ovat huuhaata niin kauan kuin ilmoitat oikeilla nimillä huhujesi lähteet...

Nimettömät puheet ovat vain nimettömiä puheita, mutta erikoista, että monen toisistaan riippumattoman kirjoittajan toimesta tulee samanlaista viestiä, sattumaa?

Mutta vaikka kertoisin sinulle lähteitä kirjoituksilleni, en saa sinua muuttamaan mielipidettäsi, hartaasti uskovaisen mieltä on lähes mahdoton kääntää. Olen monesti kumonnut viestisi, mutta sinä jatkat omaa missiotasi niin kuin mitään ei olisi tapahtunut eli vasta-argumenttien kirjoittelu sinulle on aika turhaa puuhaa, koska et usko perusteluja.

Eli vaikka käymme Tammisen valmennus historian läpi uudestaan ja uudestaan, pysyt kannassasi. Vaikka totuus on, ettei hän ole voittanut yhtään mestaruutta tai edes mitalia ja on valmentanut pääasiassa alasarjoissa, sinä pidät häntä Suomen kärkivalmentajana. Vaikka kertoisin, että Mika Toivola on voittanut enemmän kuin Tamminen, sinä pidä Tammista hyvänä valmentajana. Vaikka osoittaisin tilastoin, että Tamminen ei mahdu Suomen parin kymmenen parhaan valmentajan listalle, hän on sinusta hyvä valmentaja. Mutta jatka vaan, taisteluasi tuulimyllyjä vastaan on kiva seurata. Jos Toejoen Veikko on Porin Galilei Galileo, sinä olet Seinäjoen Don Quijote.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kriittisillä hetkillä Kärpissä (toki Tammisen lähtölaskenta oli jo silloin pitkällä), pelaajat junaili itse yv-kuviot. Eli tuokin lienee päävalmentajan hallussa oleva juttu, toki pelaajat saa vapauksia ja sinne haetaan sellaiset kaverit jotka osaa luoda, mutta Kärpissä homma ei mennyt valmentajavetoisesti.

Jos vielä muutama sana Tamista; itse en osaa sanoa millaisena valmentajan häntä pidän. Tamissa on puolensa, osaa pitää meteliä ja voisin kuvitella että osaa ottaa äijjistä jotain irti. Taktisesta puolesta en oikein osaa sanoa onko talenttia. Tamin ongelma vaan on se (hänen itsensä olettama) suvereenius, ylpeys ja siltojen polttaminen.

Voisin kuvitella että Tami on äärimmäisen vaikea henkilö työskennellä pitempään, olitpa sitten pelaaja, huoltaja tai vaikka toimitusjohtaja. Mielestäni tuo yksi este miksei Tammisesta voi tulla koskaan kovaa valmentajaa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Vastaan nyt ouninpohjalle, kun on selvinnyt, että olen täällä kirjoittanut Tamin poikkeuksellisesta jääkiekkourasta ja joutunut sitä selittämään jo useissa viesteissä. Valmentajana pidän Tamia huippukoutsina ja siitäkin olen omat selvittelyni antanut.

Eivät tietenkään Dufva ja Heikkilä olleet silloin, kun Juha Junno valitsi heidät nostamaan Kärpät takaisin SM-liigaan, vielä nykyisenkaltaisia huippuvalmentajia. Molemmat kävivät pitkän tien huipulle ja ovat nykyisin huippuvalmentajia. Dufvan urasta olen kirjoittanut jo varsin tarkkaan, koska Kärppien jälkeen hän siirtyi Jukureihin, jossa ei heti pystynyt nostamaan sitä Suomi-sarjasta 1.divisioonaan vaan putosi matkalla sinne KooKoolle, joka nousi divariin. Opit Oulussa ja Mikkelissä riittivät Dufvalle ja sen jälkeen hän hankki niin Jukureihin kuin JYP:iin riittävän laadukkaat pelaajat, joiden avulla menestys on ollut taattu. Dufva on valmentaja, joka vannoo pelikirjan nimeen ja haistelee sillä sektorilla jatkuvasti uusia tuulia.

Hannu Jalosen uran tunnen myös varsin hyvin. Hyvä SM-liigapelaaja ja valmennuskokemustakin on. Olen ollut Hannun kanssa 1980-luvulla neuvotteluissa pelaajasiirrosta Kärpistä erääseen toiseen SM-liigaan pyrkivään seuraan. Hannu jäi silloin Ouluun.

Valitat sitten minun tyylistäni kirjoittaa. Jokainen tarkastalee muiden kirjoituksia omista lähtökohdista. Niitä piikkeja ja vinoiluja on tullut tänne suuntaan enemmän kuin kellekään muulle täällä kirjoittavalle. En minä niistä ole pahastunut enkä ottanut nokkiini. Siinähän tässä on varmaankin skarpattavaa minullakin, että pysyy JA:n sääntöjen puitteissa näissä väännöissä.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Eipä ole julkisuuteen ainakaan vielä tihkunut tietoa millaisiin päätelmiin on Tamin kanssa päädytty seurajohdon ja Tamin tämän päiväisten neuvotteluiden jälkeen. Tämä olisi varmastikin monelle mielenkiintoista luettavaa.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Vastaan nyt ouninpohjalle, kun on selvinnyt, että olen täällä kirjoittanut Tamin poikkeuksellisesta jääkiekkourasta ja joutunut sitä selittämään jo useissa viesteissä. Valmentajana pidän Tamia huippukoutsina ja siitäkin olen omat selvittelyni antanut.
Pelaajana Tamin uraa voi pitää jopa poikkeuksellisena, mutta valmentajana ura on korkeintaan keskinkertainen kun mitään merkittäviä saavutuksia ei Tamilla ole.
Tamilla ei ole pääsarjoista (SM-liiga, Elitserien, NLA, KHL/Superliiga) yhtään voitettua play-off sarjaa, eikä yhtään mitalia niin millä mittarilla Tami olisi huippuvalmentaja?

Kyllä Suomestakin löytyy vähintään 20 sellaista valmentajaa joiden valmennuksessa niin Kärpät keväällä 2000 kuin Sport keväällä 2009 olisivat voittaneet sarjansa.
Mutta Tamin valmennustaidoista nuo eivät kerro mitään kun molemmissa joukkueissa pelaajamateriaali oli selkeästi vastustajia parempi.
Tamin kanssa Sport olisi varmasti tippunut keväällä play-offeissa ensimmäisellä kierroksella, nyt on mahdollisuudet mihin vain kun Tami ei ole sekoittamassa pakkaa.

Sport on hyvä esimerkki siitä kuinka käy kun joukkue pääsee irti noin raskaasta valmentajasta kuin Tami.
Pelaajat alkavat vihdoin pelata joukkueelle, ilman suurta häiriö tekijää pukukopissa ja voittoja alkaa tulla.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllä Suomestakin löytyy vähintään 20 sellaista valmentajaa joiden valmennuksessa niin Kärpät keväällä 2000 kuin Sport keväällä 2009 olisivat voittaneet sarjansa.

Tämä on niin turhaa jossittelua ettei tosikaan. Vaikka en Tamin kaikkia juttuja arvostakaan niin kunnioitukseni saa päävalmentaja, joka on ensimmäisenä jonkin kannun joukkueellemme koutsannut materiaalista viis. Sportissa on ollut Noksua, Heikkilää, Jalosta ja kukaan ei ole mitään saanut aikaiseksi...Tamin aikana viiri tuli ja aikas lähellä oltiin jostakin isommastakin.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kriittisillä hetkillä Kärpissä (toki Tammisen lähtölaskenta oli jo silloin pitkällä), pelaajat junaili itse yv-kuviot. Eli tuokin lienee päävalmentajan hallussa oleva juttu, toki pelaajat saa vapauksia ja sinne haetaan sellaiset kaverit jotka osaa luoda, mutta Kärpissä homma ei mennyt valmentajavetoisesti.

Oliko näin kaudella 1999-2000, jolloin Kärpät nousi SM-liigaan? Täällä on keskusteltu siitä, että Tammisen aikana Kärpät nousi SM-liigaan ja on väitetty, että nousukaudella Tami ei ollut se, joka Kärppien pelaamista johti. On mainittu Mika Pieniniemen nimi. Pitääkin tarkistaa Mikalta näiden asioiden oikeellisuus. Kuparisaaressa olin huomaavani viime keväänä lämpimän tervehtimisen Tamin ja Mikan välillä.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt kun sinä siffa saarnaat väsymiseen saakka että Tami on huippukoutsi, osaatko kertoa, miksi hän ei kelpaa liigaan? Niin ja oikea vastaus ei ole että hän valitsi Vaasan Sportin. Tami on tarjonnut itseään toistuvasti liigajoukkueille ja tällä kaudella ainakin yhdelle Mestisjoukkueelle. Tämä on tieto.
 

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oliko näin kaudella 1999-2000, jolloin Kärpät nousi SM-liigaan? Täällä on keskusteltu siitä, että Tammisen aikana Kärpät nousi SM-liigaan ja on väitetty, että nousukaudella Tami ei ollut se, joka Kärppien pelaamista johti. On mainittu Mika Pieniniemen nimi. Pitääkin tarkistaa Mikalta näiden asioiden oikeellisuus. Kuparisaaressa olin huomaavani viime keväänä lämpimän tervehtimisen Tamin ja Mikan välillä.

Mikäli tarkoitat tässä yhteydessä ension viestiä, jossa hän kommentoi Pieniniemen roolia kesäharjoittelussa, niin mielestäni olet aika vaarallisilla vesillä tuon sanoilla kikkailusi kanssa. Mikäli et tarkoita ension viestiä tässä yhteydessä, voisitko linkittää ne viestit, jossa todetaan Pieniniemen johtaneen Kärppien peliä Tammisen sijaan? Kiitos.

Ihan vaan sillä aattelin kysyä pientä tarkennusta asiaan, kun muistelen sinunkin moittineen täällä kanssakirjoittajia asioiden vääristelystä. Tai sitten muistini pätkii pahasti...
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mikäli tarkoitat tässä yhteydessä ension viestiä, jossa hän kommentoi Pieniniemen roolia kesäharjoittelussa, niin mielestäni olet aika vaarallisilla vesillä tuon sanoilla kikkailusi kanssa. Mikäli et tarkoita ension viestiä tässä yhteydessä, voisitko linkittää ne viestit, jossa todetaan Pieniniemen johtaneen Kärppien peliä Tammisen sijaan? Kiitos.

Pieniniemen nimi tuli ension viestissä esille. Siinä on Tamin kakkosvalmentaja nousukaudelta. Mika tuntee tarkimmin Tamin roolin Kärppien päävalmentajana kaudella 1999-2000. Kukaan ei ole täällä väittänyt, että Mika olisi toiminut Kärppien todellisena päävalmentajana. Se on väitetty, että Tami ei ollut suvereeni johtaja Kärppien joukkueessa SM-liigaan nousukaudella. Sitä tarkoitin, että Mikaltahan tuo homma selviää, että oliko hän tai joku muu tämä väitetty muu päävalmentaja vai hoitivatko pelaajat keskenään myös päävalmentajan tehtävät. Minä olen väittänyt, että Tami oli nousukaudella suvereeni Kärppien joukkueen pelillinen johtaja. Tämä asia selviää vuoren varmasti ennemmin tai myöhemmin.

Edit: Puutuit siihen, kun kirjoitin, että on mainittu Mika Pieniniemen nimi. En tarkoittanut sitä, että Mikan nimi olisi mainittu Tamin syrjäyttäneenä päävalmentajana. Totesin Mikan nimen siinä mielessä, että siinä on taas tuttu kaveri, joka tietää totuuden Kärppien nousukaudelta. Sen minä tulen selvittämään.
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Eihän näihin mirasanen kirjoittamisiin pitäisi puuttua, mutta, jos sinulla on tietoa tuosta kaudesta, niin miksi sanot "taisi kyllä olla".

Siksi, että minulla ei ole ensikäden tietoa, vaan oululainen sikäläisiä pelaajia tunteva kaverini kehui pelaajien roolia ja mainitsi Jari Laukkasen erikseen nimeltä. Myös täällä JA:ssa muutama oululainen kirjoittaja on tuonut omien lähteidensä kautta ilmi sen, että kärppäpelaajat itse loivat pelitapansa, jolla mestaruus ja historiallinen sarjanousu toteutettiin. Tuo ei edes ollut ensimmäinen kerta, vaan jo Tamin Ässä-aikana pelaajat yrittivät samaa, mutta tekivät sen virheen, että menivät kertomaan Tamille siitä, joka ei tietenkään asiasta tykännyt. Oulussa pelaajat vaan pelasivat niin kuin parhaaksi näkivät ja Tami sai mesota niin kuin itse parhaaksi näki.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Totesin Mikan nimen siinä mielessä, että siinä on taas tuttu kaveri, joka tietää totuuden Kärppien nousukaudelta. Sen minä tulen selvittämään.

Tässä on jotain syvästi liikuttavaa: siffa, joka toisaalta esiintyy mielellään ihmisenä joka ymmärtää pelaajien, joukkueen ja pukukopin sielunelämää, uskoo vakaasti, että valmennustiimin ihmiset avautuvat kritikoimaan, tai edes kertomaan mahdollisesti negatiivisia tosiasioita joukkueen ja tiimin dynamiikasta/toiminnasta.

Tällaista ei tapahdu, koska useimmiten ryhmän keskinäinen lojaliteetti (suhteessa puheisiin ulospäin) voittaa sisäiset ristiriidat. Jos siffa ei tätä ymmärrä/tiedä, on hän yksinkertaisesti pihalla. Jos siffa ymmärtää/tietää tämän, ja uhoaa ulkopuolisena silti "selvittävänsä" asian, luottaa hän nimenomaan tiimin keskinäisen lojaliteetin kestävyyteen ja tätä kautta mahdollisuuteensa toistaa ulospäin ja ulkopuolisille kerrottavia latteuksia.

Mut siitä vaan, tää on viihdettä kaikki.
 

Fordél

Jäsen
Tämän kauden KooKoo on hyvä esimerkki siitä, miten määrätietoisesti aletaan vahvistaa joukkuetta, kun seuraan on valittu uusi valmentaja.

Tästäkin sulle on kerrottu vaikka kuinka paljon, mutta ei tunnut menevän jakeluun. Suuri osa Ikan aikana hankituista pelaajista on ollut vain korvaavia pelaajia loukkaantuneille. Järvinen korvasi Alastalon, Eronen Kultasen, Palonen Lampisen, Väre Korhosen jne. Ainoastaan Härmä, Miettinen ja Hana ovat saaneet lähtöpassit Ikan aikana. Näistä Härmän korvasi kyllä kovempi Nieminen ja Hanan korvasi pelaajatyypiltään täysin erilainen Tarkiainen, mutta muuten puhutaan noin samantasoisista kavereista. Miettistä ei taidettu korvata oikein kellään. Eli joukkuetta on käytännössä vahvistettu vain uudella ykkösveskalla.

Pahoittelen tätä ketjun aiheen vierestä kirjoittelua, mutta tässä tapauksessa on syytä korjata siffan virheellinen heitto.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Sä oot siffa jo niin hävinny tän pelin. Voit jo ihan hyvin lopettaa. Ei tarvitse enää. Koodinimi TS:nkin ura alkaa olla Sportissa pikkuhiljaa taputeltu, niin voit ihan rauhassa lähteä vaikka kantoja kaskeamaan. Joskus on ihan hyvä vain luovuttaa ja siirtyä vaivihkaa takavasemmalle.

Minä olen pelini voittanut täällä jo viime kauden aikana. Luotin siihen, että Sportin uudistettu ja vahvistettu joukkue tulisi voittamaan Mestis-mestaruuden ja etenemään SM-liigakarsintoihin. Oltuani 1,5 vuotta Sport-kannattajana, nostettiin Vaasassa kannua ja pelattiin huimat, koko Suomen jääkiekkoväkeä kiinnostaneet, SM-liigakarsintaottelut Ässiä vastaan. Siitä lähtien, kaikki mitä tulee lisäksi, on vain plussaa, mitään hävittävää ei ole. Tämä kausi on kesken ja se etenee pitkälti jo viime kaudelta tutuin askelin. Kotka on lähtenyt taas liitoon viime kevään malliin. Kenneth Westerback tulee viemään Sportin pitkälle ja minä iloitsen jokaisesta hetkestä ja pelista Sport-kannattajana aivan samaan tapaan kuin Tamin ollessa ruorissa. Nythän tämä kevät on kiivaimmillaan ja on mielenkiintoista seurata, miten Tamin ja Kenan kokoama Vaasan Sport pärjää kevään kovissa Mestis-otteluissa.

Tuota koodinimeä TS voisit hieman avata. Miten se liittyy tähän keskusteluun? Siinä olet oikeassa, että kevään tullen lähden nimenomaan kantoja, en kaskeamaan, vaan konemiesten avuksi nostamaan ylös ja toimittamaan edelleen energiapuuksi. Takavasemmalle en häivy, niinkuin monet Sportin huippumenestykseen pettyneet ovat häipyneet.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mikä on täällä käymäsi pelin henki ja tarkoitus ja miten voitto määritellään? Minä en ole edes tiennyt että täällä on joku peli menossa!

Vastasin vain Åpalle, kun hän väitti, et sä olet siffa hävinnyt tän pelin. Kysy nyt ensin Åpalta, mitä hän pelillä tarkoitti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös