Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 918 346
  • 21 839

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Epican tuore levy Design Your Universe kuuntelussa.

Edellisestä levystä (Divine Conspiracy) jopa hiukan yllättäen pidin. Sinfoninen metalli kun ei ole koskaan ollut sydäntä erityisen lähellä. Simone Simonsin upea laulu, kiehtovat jopa itämaiset melodiat ja vaihtelevuus nosti levyn yllättäjien joukkoon.

Nyt tuntuisi vaan uudella levyllä, että kaikkea on tungettu ihan liikaa. Nuo sinfoniamaisuudet peittää usein jotenkin alleen sekä bändin soittoa että Simonen laulua, mikä on erityisen paha juttu. Hiukan sellaista ähkymetallia tuntuisi olevan. Kulkee toki paikka paikoin ja hienoja melodioita löytyy taas, eikä laulu nyt itsessään voi epäonnistua.

Vaikuttaisi silti, että ei nouse ihan edellisen levytyksen tasolle minun kirjoissani.

P.S. Sonata Arctican ystävien kannattaa ehkä tarkastaa tämä levy, koska Tony Kakko laulaa dueton Simonen kanssa yhdellä kappaleella.
 

Oakley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punanutut
Billy Talent - Rusted from the Rain
Jostain syystä tämä biisi iskee kovaa, vaikka en ole Billy Talentin tuotannosta pitännytkään.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Vanhoja suomirapjuttuja... just nyt atm. soi Lapin Gangsta.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
The Best Of Pantera tässä soinut pitkin päivää ja nyt vuorossa Becoming. Erittäin hyvää heviä.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Fear Factorya olen viime aikoina pyöritellyt. Lähinnä teematrilogiaa Demanufacture, Obsolete ja paljon haukuttu Digimortal. Eipä tuo omasta mielestäni niin paska levy ole, vaikka ei ehkä edellämainittujen tasolle yllä.
 
Nyt ei jaksa enää masennella Alice in Chainssin ja Radioheadin tahtiin.

Soilworkin Figure number five soimaan.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Kip Wingerin uusinta Karma levyä fiilistelly juutuupin kautta, levyn julkaisupäivä on huomena ja sillon myös lähtee yks levy mullekin päin tuleen.
Esimmerkkiä tuosta;
PROMO VIDEO FOR KARMA

Onpahan Kip jengeineen taas kunnos, oispa jo levy kotona...

Samalla tuli tilattua uusin House of Lords - Cartesian Dreams.

Hyvänä poimintana tarttuva The bigger they come
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Aerosmithin Pump-levy. Aerosmithin Top 5 levyjä kyllä vain.
 

Maynard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Kärpät, Newcastle United
Työn puolesta ennakkokuuntelussa Swallow the Sunin parin viikon päästä ilmestyvä New Moon. On laadukasta tavaraa jälleen kerran, osittain hieman norskityylisen black metalin suuntaan heilahtavaa. Mutta tuttua doomia/deathia upeiden melodioiden kera myös luvassa, ja erityismaininnat astetta kevyemmille biiseille Falling World, joka on kaunein kuulemani metallibiisi vuosiin, ja New Moon, joka myös uppoaa meikäläiselle hemmetin hyvin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
The Sounds - Crossing the Rubicon

Ekaa kertaa nyt kyseinen levy pyörimässä, eikä kuulosta huonolta ollenkaan. Tämän kaltainen poppirokki on minulle aina ollut kirkkaanpunainen vaate, mutta nyt on (jälleen kerran) vedettävä sanojaan takaisin. Laadukasta musiikkia kerta kaikkiaan ja tuntuu, että Ivarssonin tytön ääni on taas ottanut harppauksen parempaan suuntaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Rush In Rio, kolmen seedeen paketti. On kyllä kova keikka tämä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kauko Röyhkä, Kaksi Koiraa. Luomisvoimaista Röyhkää 20 vuoden takaa, erinomainen levy alusta loppuun.

Rush In Rio, kolmen seedeen paketti. On kyllä kova keikka tämä.
Valtava yleisö, ja sanoisinko vähän osallistuvampi meininki kuin näillä leveyksillä tapaa. Tom Sawyer -joukkomylvintä heti kärkeen on komeaa kuunneltavaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mark Knopflerin uusimmaista (Get Lucky) tässä kuuntelen, eikä näin ensikuulemalta yhtään hullummalta vaikuta. Knopflerin saundi on aina helppo tunnistaa niin laulun kuin kitaroidenkin osalta, ja toimii kyllä ainakin minulle joka kerta. Tämä biisi (Border Reiver) on ainakin toistaiseksi potkinut parhaiten.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Rammsteinin uusinta - Liebe ist für alle da - kuunnellaan, tai on kuunneltu jo useamman kerran tämän viikon kuluessa. Nyt vuorossa avauskappale Rammlied.

Täytyypi tunnustaa, että jotenkin kaikessa korniudessaan - ilmeisesti tarkoituksenmukaisessa sellaisessa- Pussy tuntuu jotenkin iskevältä. On sellainen aavistus, että "pojat" on tehnyt kappaleen ihan vaan vittuillaakseen moralisteille, etenkin musiikkivideo viittaa siihen suuntaan.

Kokonaisuudessaan levyt 1 ja 2 ovat positiivinen yllätys minulle. Parempaan suuntaan bändi on menossa epävarman (huonon) Rosenrotin jälkeen.

vlad.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mark Knopflerin uusimmaista (Get Lucky) tässä kuuntelen, eikä näin ensikuulemalta yhtään hullummalta vaikuta. Knopflerin saundi on aina helppo tunnistaa niin laulun kuin kitaroidenkin osalta, ja toimii kyllä ainakin minulle joka kerta.


Mulle toimii oikeastaan kaikki biisit mutta kappale Remembrance Day toi soundeiltaan mieleen Straitsin levyn Brothers in Arms, joka on henkilökohtaisesti tärkeä levy meikäläiselle. So far from the Clyde on myös hieno tekele.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Ladyhawken mielikuvituksellisesti nimetty debyyttialbumi Ladyhawke, huikeaa indie-elektro-poppia! Kuulin avausraita Magicin kaverini tupareissa ja olin heti aivan myyty - kuka on tämä seksikkäällä äänellä laulava nainen, joka täräytti ihon kananlihalle? Radio Helsingin kuuntelijat ovat hyvinkin saattaneet kuulla Back of the Vanin vastaanottimestaan.

Muutamia maistiaisia:
Magic
My Delirium
Back of the Van
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ladyhawken mielikuvituksellisesti nimetty debyyttialbumi Ladyhawke, huikeaa indie-elektro-poppia! Kuulin avausraita Magicin kaverini tupareissa ja olin heti aivan myyty - kuka on tämä seksikkäällä äänellä laulava nainen, joka täräytti ihon kananlihalle? Radio Helsingin kuuntelijat ovat hyvinkin saattaneet kuulla Back of the Vanin vastaanottimestaan.

Muutamia maistiaisia:
Magic
My Delirium
Back of the Van

Hyvä smasa hyvä. Pip on ihq. Ja osaa laulaa ja kappaleet toimii.

PS.Pää ylhäällä parin tunnin päästä. Ja mahdollisesti huomenna. Tulee koko illan
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Robert Plant and the Strange Sensation - Mighty Rearranger

Plantista ei tarvinne sanoa mitään, bändi on hyvä, biisit tasokkaita. Kasvi-Roopen soolouran top kolmosessa tämä levy keikkuu.

Seuraavaksi taidan kuunnella vähän Blue Öyster Cultia.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko vielä töissä fiilistellä eilistä Musen keikkaa ja luukuttaa luvattoman lujalla eilisen settilistan pohjalta kasattu "keikka" mp3-muodossa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ladyhawken mielikuvituksellisesti nimetty debyyttialbumi Ladyhawke, huikeaa indie-elektro-poppia!
On. On pitänyt esitellä sitä kavereille jo tässä jonkun aikaa. Kuulinkohan Paris is Burningin toukokuussa Yle-X:n illassa, sittemmin sitä on kuulunut lähinnä Radio Helsingiltä.

Omaksi suosikiksi on ehkä noussut Dusk Till Dawn: http://www.youtube.com/watch?v=zidOUaeSAR8 vaikka kyllähän nuo Magic ja My Deleriumkin ovat mahtavat biisit. Huikea video!
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Me too. Raikas ei-niin-julkinen ihminen - oliko niin, että Lady on autistinen tjsp? Mukana myös Radio 1:n 'Live Lounge' -sarjassa, johon olen ihastunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös