Kamil Piroš Ässiin

  • 168 782
  • 517
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Miksi Mave ja Piros pitäisi istuttaa samaan ketjuun? A.Uusitalo on melko mielenkiintoinen heitto. Mitenkä itse näet Uusitalon ennen Salmista tuossa roolissa?

Tässä on jälleen kerran yksi kulminaatiopisteistä ensi kaudelle.

Jotta (ja koska se on lähestulkoon elintärkeää) Kivenmäestä saataisiin maksimaalinen hyöty irti, siihen rinnalle pitää löytää sopiva keskushyökkääjä ja sitten se kolmas lenkki.

Se sopiva keskushyökkääjä ei ole Kuparinen, eikä se ole Sillanpää, Pellinen tai Niemikään. Voimme siis vain uskoa ja toivoa, että se on Piros ja antaa kaksikon rauhassa kesän ja alkusyksyn aikana löytää toisensa. Kun ketjun kolmas lenkki ei voi olla Salminen, eikä mitä ilmeisemmin tule olemaan Luomalakaan niin vaihtoehtoja on niukahkosti jäljellä. Itse veikkaan myös Huhtalaa.

Tämän jälkeen sitten aletaan sovittelemaan kavereita siihen Salmisen vierelle. Vaikea on sekin palapeli. Väkisinkin tulee mieleen, että tämä voisi olla aika paljon helpompaa, jos Niemi oltaisiin ajettu sisään jo viime kaudella. Tai jos Pellinen olisi aika helvetisti parempi. :)
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämän jälkeen sitten aletaan sovittelemaan kavereita siihen Salmisen vierelle. Vaikea on sekin palapeli. Väkisinkin tulee mieleen, että tämä voisi olla aika paljon helpompaa, jos Niemi oltaisiin ajettu sisään jo viime kaudella. Tai jos Pellinen olisi aika helvetisti parempi. :)

Kuten taisin jo aikaisemminkin kirjoitella, olisi näin harjoituskaudella, esimerkiksi Vaasassa mielenkiintoista nähdä kolmikko Salminen-Niemi-Huhtala muutamassa pelissä yhdessä. Aika lottoahan tuo olisi, mutta lähinnä Niemen peliin tuo voisi vaikuttaa positiivisesti. Piros ollaan kai hankittu lähtökohtaisesti ykkössentteriksi, joten näkemättömän pitsiturnauksen perusteella en ainakaan itse ala herraa tyrmäämään. Ainahan nuo ulkomaalaiset ovat suurempia riskejä kuin muut ja jos niitä ei uskalleta koittaa, niin kalastellaan sitten ECHL:sta.

Verolta tai TF:ltä tai joltain muulta asiaa tuntevalta palstaveljeltä olisi kiva lukea analyysiä Niemestä ja hänen mahdollisuuksistaan tehdä jonkinmoinen läpimurto pelaavaan kokoonpanoon. Itse uskon, että kaverissa on isompi potentiaali kuin esim. Mäkisessä tai Pellisessä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Maven ja Pirosin kolmas lenkki on sitten hieman enemmän kysymysmerkki, Luomala se ei tule olemaan, olisiko sitten Huhtala tai jopa ehkä A. Uusitalo.

Kuulostasko Huhtala realistisemmalta? Tai miksei Uusitalokin, jos vain rahkeet riittää. Hyppy kylmiltään kovien paineiden alle tulosta tekemään vaikuttaa vaan melko hurjalta. Teikäläiseltä näitä hullunvillejä ehdotuksia keltanokkien sijottamisesta on luettu kyllä ennenkin.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuulostasko Huhtala realistisemmalta? Tai miksei Uusitalokin, jos vain rahkeet riittää. Hyppy kylmiltään kovien paineiden alle tulosta tekemään vaikuttaa vaan melko hurjalta. Teikäläiseltä näitä hullunvillejä ehdotuksia keltanokkien sijottamisesta on luettu kyllä ennenkin.

Luomala oli pelasi Lukossa helvetin pirteästi Dallan ja Strakan rinnalla. Pelikäsitys tosin loppui kesken, joten homma valui täysin Dahlmanille ja Strakalle. Mutta yritystä oli enemmän kuin pienessä kylässä.

Mave jäähdyttelee eläkkeelle ja Piros on DEL:in hukkahankinta, joten miksei Luomala siihen rinnalle sopisi?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Maven ja Pirosin kolmas lenkki on sitten hieman enemmän kysymysmerkki, Luomala se ei tule olemaan, olisiko sitten Huhtala tai jopa ehkä A. Uusitalo.
Huhtalahan sopisi kuin hattu päähän, kun kerran mave on jo pidempään tuon suojelijan perää ollut.

Luomala tosiaan ei sovellu paikkaan, jossa tulosvastuuta vaaditaan. Tosin eräs ässäkannattaja on jo täällä aiemmin todennut ettei luomalan pitäisi omin sanoin edes kusta ässiin päin. Että tiedä noista mihin kukin soveltuu.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ilmeisesti tiedät jotain enemmän Pirosista, kun tällaisen heitit. Itse en tunne kaveria tilastoja enemmän, eikä hän onnistunut Pitsissä eli itse en voi sanoa juuta enkä jaata tähän kommenttiin. Eli mistä sinulle on muodostunut tuollainen käsitys Piroksesta?

Näkemys perustuu pariin jääharjoitukseen ennen Pitisiä ja Pitsin peleihin. Tässä vaiheessa en laske ollenkaan vielä liikkeelle enkä asenteelle merkitystä. Pirosilla riittää aivan varmasti jalkanopeus liigaan ja kädetkään eivät ole puuta. Lisäksi Maven kanssa ajattelee pelistä tietyllä tavalla samoin, muutaman kerran oli Raumallakin erittäin hyvä ajatus, mutta ajoitus ei vielä toiminut. Itse arvostan eniten tässä vaiheessa kautta nimenomaan perinteisesti sentterin pelinlukua ja pelikäsitystä. Mielestäni tämä esimerkiksi Petrusalekilta taas puuttuu ja tulee vielä aiheuttamaan vaikeuksia viisikon kiekottomassa pelissä.

Niemi mielestäni kärsii vielä A:n parin viime kauden heikosta pelikirjasta, miesten peleissä ei voi enää hakea kiekkoa oman maalintakaa ja kuskata sitä vastustajan päätyyn. Eli nyt pitää sopeutua kovempaan tempoon ja aivan erityyppiseen peliin. Töitä on siis sekä fysiikan että pelitavan puolella ja luulenkin, että Niemi saa tehdä ainakin alkukaudella tilaa Pelliselle.

Mitä tulee vielä Huhtalan tai Uudentalon Antin sijoittamiseen Maven ja Pirosin rinnalle, ajatus lähtee siitä, että tähän tarvitaan lähinnä maalintekijätyyppi ja mielestäni Huhtala ja Uusitalo sitä lähinnä ovat Ässien nykyrosterissa. Toki myönnän, että Uusitalon kohdalla fysiikka ei varmastikaan riitä joka ilta pelaamaan korkealla tasolla isolla peliajalla. Mutta tykkään ajatella jääkiekkoa kuitenkin pelaajaroolien puolelta ja tässä mielessä Luomala ei ole se oikea pelaaja Maven ja Pirosin rinnalle.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitä tulee vielä Huhtalan tai Uudentalon Antin sijoittamiseen Maven ja Pirosin rinnalle, ajatus lähtee siitä, että tähän tarvitaan lähinnä maalintekijätyyppi ja mielestäni Huhtala ja Uusitalo sitä lähinnä ovat Ässien nykyrosterissa. Toki myönnän, että Uusitalon kohdalla fysiikka ei varmastikaan riitä joka ilta pelaamaan korkealla tasolla isolla peliajalla. Mutta tykkään ajatella jääkiekkoa kuitenkin pelaajaroolien puolelta ja tässä mielessä Luomala ei ole se oikea pelaaja Maven ja Pirosin rinnalle.

Tässä tämä Ässien suuri ongelma. Ei yksinkertaisesti ole maalintekijöitä Salmisen lisäksi, jos jo Antti Uusitaloakin ehdotetaan ykkösen laitaan. Kaveria jolla ei ole peliäkään liigassa eikä kyseessä ole kuitenkaan mikään valtakunnan suurin lupauskaan.

Huhtala on ok pelimies, mutta ei ykköskentän maalipyssy. Eikä joukkueen poliisikaan. =)

Ässät tarvitsisi vielä ykköspakin ja maalintekijän. Saa nähdä saadaanko kumpaakaan. Sen puolustavan sentterin perään en jaksa enää huudella, koska ei ole realismia ja silloin kaksi edellistä ruutua ajaa edelle. Lisäksi Pellinen yllätti minut pitsissä positiivisesti. Toivottavasti trendi saa jatkoa.

Niemelle en sen sijaan näe liigassa käyttöä, ainakaan vielä alkukaudesta, tuskin koko kaudella.
 

Tuamas

Jäsen
Kyllä tämäkin idiootti näkee, kuka on pelimies ja kuka ei. Itse tosiaan toivon, että olen täysin väärässä Piroksen suhteen ja saisitte kaataa tervaa ja höyheniä SupRise Me:n niskaan Lokakuun lopulla.

No, otetaan sitten vaikka litran kossulekan veto siitä, onko Piros kahden Ässien parhaan pistemiehen joukossa kauden lopussa?
Kun kuitenkin niin varmasti vannoit Pirosin olevan floppi.

Itse näin pitsissä kentän näkemistä, pehmeitä käsiä ja potentiaalia, ymmärrettävän surffauksen lisäksi. Tämän päälle olen kuullut, että kyseessä on yksi parhaita vetäjiä koko joukkueessa.

Jos Luomala edes aloittaa kauden tuossa kentässä, niin 20 maalia on rikki aivan varmasti, tästäkin voidaan ottaa litran lekan veto.

Jos et oikeasti nähnyt, että Piroksen pelisilmä ja kädet ovat Ässissä ykkössentteritasoa, niin suosittelen pienempää kiljumäärää ensi otteluihin.
 

Patapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori
Itse näin pitsissä kentän näkemistä, pehmeitä käsiä ja potentiaalia, ymmärrettävän surffauksen lisäksi.

Tämähän ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta millä perusteella surffailu oli ymmärrettävää?? Siksi että palkka on kymmenen kertaa suurempi kuin helvetisti paremmin koko turnauksen pelanneilla Sillanpäällä, Mäkilällä ja Huhtasella??

Aivan perseestä, jos muu joukkue on kovalla asenteella kauden alusta asti mukana, ja sitten tuollainen tsekkitakatukka ajokoira(jonka pitäisi olla esimerkkinä junnuille) tulee puolivaloilla näyttämään, kuinka helppoa on pelata päin vittua.

Ja mikä vitun kentän näkeminen???? Ensimmäiset neljä kertaa kun sai kiekon(Lukkoa vastaan) päättyi siihen, että kaveri liukui kohti vastustajan siniviivaa, katsoi eteenpäin ja antoi kaverin viedä lätyn lavasta. Ei osunut syötöt kohdilleen, HÄVISI KAIKKI VITUN ALOITUKSET, pelkäsi kontaktitilanteita ja oli muutenkin koko joukkueen ylivoimaisesti haluttomin, hitain ja PASKIN pelaaja.

Kiitos. Takas kiukuttelemaan Prahaan Jaromirin kanssa.
 

Hoodee

Jäsen
Mielestäni Huhtala-Kuparinen-Savinaista ei tulisi rikkoa.

Salminen-Kuparinen-Savinainen vaan taitaa toimia vielä paremmin ja siinä on enemmän potentiaalia ja taitoa. Tuntui Salminen-Savinainen akseli löytävän kivasti toisensa pitsissä. Lisäksi jos ajattelee sitä Huhtalaa mahdollisesti sitten siihen Mave-Piros jatkoksi.

Patapata kirjoitti:
Tämähän ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta millä perusteella surffailu oli ymmärrettävää?? Siksi että palkka on kymmenen kertaa suurempi kuin helvetisti paremmin koko turnauksen pelanneilla Sillanpäällä, Mäkilällä ja Huhtasella??

Normaalistihan kesäjäillä ja harkkapeleissä juuri junnut loistavat. Pelit kiinnostavat enemmän ja jäällä käydään koko kesä niin ollaan muutenkin pelissä paremmin kiinni jo ensimmäisistä harkkapeleistä lähtien. Plus vielä, kun näyttöjä on annettava ja peliajasta taisteltava lähtökohtaisesti enemmän, kuin esim juuri Pirosin tai Maven. Tältä pohjalta uskoisin, että "ymmärrettävää". Itsekin kyllä katselin, että kyllä siellä niitä käsiä on, vaikka muuten olikin höntsyä.
 

samtheman76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aikas kuumana ihmiset käy jo tässä vaiheessa kautta jonkun pitsiturnauksen esityksistä Piroksen osalta!? Itse yhdyn täysin täysin Hoodeen näkemykseen, eli joka helvetin vuosihan harkkapeleissä just Huhtaset ja muut junnut ovat näyttäneet ottaneen helvetin moisia harppauksia eteenpäin, mutta kun ns. tosipelit alkaa myös marssijärjestys yleensä palautuu. Eli onhan se niin että juuri junnuilla ja pelaajilla joilla pelipaikka vielä haussa erottuvat näissä peleissä. Helvetin hyvä asia että Huhtaset ja muut iskussa mutta kuitenkin epäilen/tiedän että Huhtanen ei ole ässien Top 3 hyökkääjä kun aletaan pelaamaan tosi pelejä ja nimenomaan säännöllisesti tarkasteltuna. Eli hieman antaisin enemmän aikaa Pirokselle näyttää taitonsa. Minusta helvetin paljon huolestuttavampaa ja tyhmempää olisi että Piros olisi tullut 110% lasissa jumittavien kesätreenien ja viikon jäällä olon jälkeen ja revayttänyt vaikka sen takia nivusensa ollen seuraavat viikot katsomossa. Eli kokeneet pelimiehet varmasti ajattelevat hieman pitemmälle kuin pelipaikkaa ketjuista hakevat junnut.......
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ehkä ei kannata vielä peliverkkareita repiä kappaleiksi yhden pitsin takia. Toki on nähty niitäkin pelimiehiä joskus, että ensimmäisen pelin jälkeen saattoi todeta huippuvahvistukseksi. Tärkein osa-alue, takatukka, taitaa kuitenkin olla kohdillaan.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ehkä ei kannata vielä peliverkkareita repiä kappaleiksi yhden pitsin takia. Toki on nähty niitäkin pelimiehiä joskus, että ensimmäisen pelin jälkeen saattoi todeta huippuvahvistukseksi. Tärkein osa-alue, takatukka, taitaa kuitenkin olla kohdillaan.

Niin no, katsotaan jaksaako porukka repiä huumoria tuosta takatukasta vielä loka-marraskuussa. Paljon pitää tapahtua, että jaksaa.
 

samtheman76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vaikka vetäisikin vain 75% lasissa, niin kyllä tekijämiehen pitää erottua edukseen junnuista.

No viikonloppuna Kalpa-jokerit pelin nähneenä niin eipä erottunut Hentunen tai pirneskään edukseen, mutta eihän ne toki pelimiehiä olekkaan. Mutta edelleen kuulutan että kyseessä oli vasta ensimmäiset ja todelliset höntsäpelit, joten kanattaa antaa sitä aikaa myös Pirokselle.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Jos et oikeasti nähnyt, että Piroksen pelisilmä ja kädet ovat Ässissä ykkössentteritasoa, niin suosittelen pienempää kiljumäärää ensi otteluihin.
No no. En viitsi alkaa sinun kanssa juupas/eipäs vääntöön, koska näkemyksemme ovat niin erillaiset. Itse en juo pahemmin viinaa, ja turnauksen olin selvinpäin. Ostan kyllä ko. alkoholituotteen sinulle, jos olen kauden lopussa väärässä. Itse en sitä tarvitse.

Ai niin, mitä KÄSIÄ ja PELISILMÄÄ..?! En kyllä nähnyt, kentällä ja videoltakaan.
 

Tuamas

Jäsen
Tämähän ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta millä perusteella surffailu oli ymmärrettävää?? Siksi että palkka on kymmenen kertaa suurempi kuin helvetisti paremmin koko turnauksen pelanneilla Sillanpäällä, Mäkilällä ja Huhtasella??

Siksi, että kesän ensimmäisissä harjoituspeleissä tai harjoituspeleissä yleensäkään eivät vanhemmat ja statuksensa jo hankkineet pelimiehet hirveästi syki.

Koko Pori voi kuorossa itkeä, kun vanhemmat jannut vetävät heikohkolla asenteella treenipelit mutta ei se silti sitä mihinkään muuta, että näin on ja tulee aina olemaan.

Vittu että tälläkin palstalla ollaan kärsimättömiä, tämä on niin vitun Poria, että hirveät kitinät jo ensimmäisten harjoituspelien jälkeen. Kansitakkien suhinan voi jo haistaa ilmassa, kun Piros tulee yleisön silmissä olemaan muutaman pelin välein joko jumala tai attepentikäinen.
 
Viimeksi muokattu:

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Aivan perseestä, jos muu joukkue on kovalla asenteella kauden alusta asti mukana, ja sitten tuollainen tsekkitakatukka ajokoira(jonka pitäisi olla esimerkkinä junnuille) tulee puolivaloilla näyttämään, kuinka helppoa on pelata päin vittua.

Ja mikä vitun kentän näkeminen???? Ensimmäiset neljä kertaa kun sai kiekon(Lukkoa vastaan) päättyi siihen, että kaveri liukui kohti vastustajan siniviivaa, katsoi eteenpäin ja antoi kaverin viedä lätyn lavasta. Ei osunut syötöt kohdilleen, HÄVISI KAIKKI VITUN ALOITUKSET, pelkäsi kontaktitilanteita ja oli muutenkin koko joukkueen ylivoimaisesti haluttomin, hitain ja PASKIN pelaaja.
Juuri näin. Taidat olla ensimmäisiä, jotka ovat samaa mieltä. En voi ymmärtää, että Kamil Piros syttyy pelaamaan syyskuussa kun "tosipelit" alkaa, mutta muuten vedetään kuin varjojen alamailla?

Ymmärtäisin, jos mies ei olisi luistellut sata lasissa, mutta kun ei tullut edes ensimmäistä rakennettua maalintekotilannetta tai pientä jalkakynää.
 
Vittu että tälläkin palstalla ollaan kärsimättömiä, tämä on niin vitun Poria, että hirveät kitinät jo ensimmäisten harjoituspelien jälkeen. Kansitakkien suhinan voi jo haistaa ilmassa, kun Piros tulee yleisön silmissä olemaan muutaman pelin välein joko jumala tai attepentikäinen.

Tottakai käsitys muuttuu kulloinkin olevan tiedon perusteella. Jos Piros tulee olemaan kauden aikana muutaman pelin välein jumala tai attepentikäinen, kuten otaksun, niin silloin hän on epäonnistunut. Jos palkka on 150 - 200k€, niin hänen tulee olla jumala jokaisessa pelissä.
Mitä HV-71:n foorumia lukenut, niin niiden kirjoitusten perusteella tulee mielikuva pelaajasta, jonka taso vaihtelee melko paljon eri otteluissa. Juuri siinä saattaa olla ratkaiseva syy, etteivät miehen edeltävät seurat ole olleet pidempään kiinnostuneita miehen palveluksista.
Olen melko skeptinen sen suhteen, että Pirosista tulisi olemaan Ässille yhtään enempää hyötyä kuin Damonistakaan. Palkka lienee kuitenkin ainakin kaksinkertainen.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Salminen-Kuparinen-Savinainen vaan taitaa toimia vielä paremmin ja siinä on enemmän potentiaalia ja taitoa. Tuntui Salminen-Savinainen akseli löytävän kivasti toisensa pitsissä. Lisäksi jos ajattelee sitä Huhtalaa mahdollisesti sitten siihen Mave-Piros jatkoksi.

Samaa sanoin myös itse. Salminen ja Savinainen olivat aika jäätävä tutkapari. Kyllä huomaa että kaverit tuntevat toisensa hyvin. Mielestäni tässä olisi se selkeä 2. ketju.

Normaalistihan kesäjäillä ja harkkapeleissä juuri junnut loistavat. Pelit kiinnostavat enemmän ja jäällä käydään koko kesä niin ollaan muutenkin pelissä paremmin kiinni jo ensimmäisistä harkkapeleistä lähtien. Plus vielä, kun näyttöjä on annettava ja peliajasta taisteltava lähtökohtaisesti enemmän, kuin esim juuri Pirosin tai Maven. Tältä pohjalta uskoisin, että "ymmärrettävää". Itsekin kyllä katselin, että kyllä siellä niitä käsiä on, vaikka muuten olikin höntsyä.

Tästä myös täysin samaa mieltä. Ässien kokenein kaarti oli selkeästi höntsäilemässä, eli niin sanotut varmat kaverit. Luomala, vaikka pari maalia tekikin oli aika huonokuntoisen oloinen tai sitten ei muuten vain kiinnostanut. Kuparinenkin oli jopa naurettavassa kunnossa tai sitten sama juttu, ettei vähempää voinut kiinnostaa. Alkoi mm. pelleilemään varmaakin varmemmassa maalipaikassa mikä kuivui tietty kasaan. Mäkisenkin löysin kentältä vain kerran kun syötti Foban maalin. Hänellä ei mielestäni ole yhtään varaa noin pehmeisiin otteisiin. Mavekin nyt on vai Mave. Piros oli pettymys, mutta en olisi vielä huolissani. Lähinnä hymyilyttää tämä porukan ranteitten auki viiltely.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Ja porua riittää. Samat tyypit itkevät Pirosista edelleen, mutta miksi kukaan ei sano mitään Mavesta?

Samalla asenteella oli molemmat jampat liikkeellä, ja on täysin ymmärrettävää, että noin kokeneita pelaajia ei saa heinäkuussa painamaan täysillä harjoitusturnauksen pikkupeleissä.

Valittaminen ja itku on kivaa ja helppoa, mutta jos nyt vaikka annettaisiin aikaa ekoihin liigamatseihin asti ja katsellaan sitten mikä on tilanne Pirosin kohdalla. Itse uskon vakaasti että tehoja on tulossa.
 
mutta miksi kukaan ei sano mitään Mavesta?


Valittaminen ja itku on kivaa ja helppoa, mutta jos nyt vaikka annettaisiin aikaa ekoihin liigamatseihin asti ja katsellaan sitten mikä on tilanne Pirosin kohdalla. Itse uskon vakaasti että tehoja on tulossa.


Itsestäänselvyyttä on kaiketi turha vatvoa.

Tottakai annetaan aikaa, varsinkin kun kannattajien vaikutusmahdollisuudet ovat aika lähellä nollaa. Pirosille on tehty vuoden sopimus ja ilmeisen kallis sellainen. Palkka kulkee, vaikkei mies tekisi pisteen pistettä. En epäile, etteikö sieltä jonkinnäköisiä tehoja tule, mutta tuleeko sellaisia, jotka siivittävät Ässät tavoitteeseensa ja jonkalaisia pisteitä hänen ilmeisen kallis sopimuksensa edellyttää. Varmasti hän on lähtökohtaisesti taidoiltaan Damonia parempi, mutta eri asia tuleeko hänestä olemaan enempää hyötyä.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja porua riittää. Samat tyypit itkevät Pirosista edelleen, mutta miksi kukaan ei sano mitään Mavesta?

Samalla asenteella oli molemmat jampat liikkeellä, ja on täysin ymmärrettävää, että noin kokeneita pelaajia ei saa heinäkuussa painamaan täysillä harjoitusturnauksen pikkupeleissä.

Valittaminen ja itku on kivaa ja helppoa, mutta jos nyt vaikka annettaisiin aikaa ekoihin liigamatseihin asti ja katsellaan sitten mikä on tilanne Pirosin kohdalla. Itse uskon vakaasti että tehoja on tulossa.

Kyllä minä ainakin tuolla "Harjoitusottelut"-ketjussa dissasin ihan molemmat. Ja mielestäni ihan ansaitusti. Mielipiteitäänhän täällä saa esittää. En väitä omiani oikeiksi, mutta koen saavani esittää ne. Kuten myös toisen kannan esittäjät.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Toisaalta Petrusalek on lähtökohtaisestikkin parempi pelaaja joten eipä tuo nyt mikään yllätys ainakaan ollut.
Eiköhän Piros isossa roolissa ihan hyvät tehot tee kunhan ei vaan vaivu mihinkään syysmasennukseen.

Juu, ei valttamatta kannata vertailla naita kahta ja tehda siita sen suurempia johtopaatoksa koska toisella on ura ollut laskusuunnassa ja on jo urasa ehtoopuolella, toinen on viela selvasti kehittyvassa iassa ja suunta ylospain. Toinen hakkasi viime kaudella DEL liigaa keskinkertaisesti ja toinen paasi kokeilemaan NHL peleja ja oli AHL joukkueensa parhaita pistemiehia. Ei kai kukaan nyt ihan realistiesti odottanutkaan etta Piros on kovempi kuin Petruzalek?

Pisteita saattaa tehda isossa roolissa lahes yhta paljon kuin Petruzalek, jolle ei valttamatta ole tarjolla yhta hyvia laitureita lukon kakkosessa kuin Pirosilla assien ykkosessa, varsinkin jos Tukonen saa paikan Tampan joukkueesta. Jos Jakub saa edes yhden tasokkaan laiturin niin eikohan tuo tee kohtalaisen hyvaa jalkea, hanen tavoitteensa kun on edelleen ihan realistisesti NHL kun taas Piros yrittaa nyt takoa rahaa euroopassa ennen elakepaivia, ja hyva kausi assissa saattais vieda miehen Sveitsiin tai johonkin Suomen rahaseuroista.

No, kunha saavat harjoitusmatseja enemman alle niin helpompi on jannuja arvioida, mutta lopullisen totuuden nayttaa sitten liigapelit. En kuitenkaan oikein millaan jaksa uskoa etta Piros suoriutuisi paremmin kuin Petruzalek, mutta en myoskaan nyt jonkun kesahontsan perusteella menisi sanomaan ettei miehesta olisi vahvistukseksi assille. Eikohan siita teille iloa ole, kunhan ei liikoja odota.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näkemys perustuu pariin jääharjoitukseen ennen Pitisiä ja Pitsin peleihin. Tässä vaiheessa en laske ollenkaan vielä liikkeelle enkä asenteelle merkitystä. Pirosilla riittää aivan varmasti jalkanopeus liigaan ja kädetkään eivät ole puuta. Lisäksi Maven kanssa ajattelee pelistä tietyllä tavalla samoin, muutaman kerran oli Raumallakin erittäin hyvä ajatus, mutta ajoitus ei vielä toiminut. Itse arvostan eniten tässä vaiheessa kautta nimenomaan perinteisesti sentterin pelinlukua ja pelikäsitystä. Mielestäni tämä esimerkiksi Petrusalekilta taas puuttuu ja tulee vielä aiheuttamaan vaikeuksia viisikon kiekottomassa pelissä...

Itse näin vain Pitsin pelit ja niiden perusteella ei pystynyt sanomaan mitään Piroksen sentteripelistä. Lukkopelissä oli selvästi paineita ja halu näyttää, sillä haki liian vaikeita ratkaisuja ja menetti kiekkoa. Kahdessa muussa pelissä oli hieman parempi, mutta silmiinpistävää oli halu pysyä peli ulkopuolella varsinkin puolustuspäässä. Ylivoimassa oli ok kaksikko Kivenmäen kanssa. Luomala ei missään tapauksessa sovi tuohon ketjuun, koska haluaa pitää kiekkoa vaikka taidot eivät riitä.

Ilmeisesti harjoituksissa on nähnyt paremmin Piroksen tason, mutta Petrusalekin mollaaminen on aika vaarallista, sillä Pitsissä oli Ässäpelissä hyvä, sekä sentteripelissä että yksilönä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös