Jatkoajan tupakkilakkolaiset

  • 159 669
  • 845

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
J. Grönvalille varoituksen sana. Oma nuuskakäyttö lähti juuri noin liikkeelle. No nyt siitä on päässyt lähes täysin vieroittumaan, mutta se on taas omanlaisensa prosessi. Voi olla parempi yrittää irrottautua suoraan nikotiinista. Tiedän, ei ole helppoa! Onnea kuitenkin yritykselle. Se kannattaa.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olenko ihan idiootti jos kysyn miksi porukka on lopettanut?

Itse ajattelen tupakan nautintona, enkä voisi ajatellakaan lopettavani. Mitään terveyshaittoja en ole itselläni havainnut, vaikka poltan noin 30 savuketta päivässä.

Pitkäaikaisvaikutukset, mm. keuhko- ja sydänsairaudet ovat niin kaukainen ja epätodennäköinen vaiva, etten hyvää harrastusta niiden vuoksi lopeta.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Olenko ihan idiootti jos kysyn miksi porukka on lopettanut?
---
Pitkäaikaisvaikutukset, mm. keuhko- ja sydänsairaudet ovat niin kaukainen ja epätodennäköinen vaiva, etten hyvää harrastusta niiden vuoksi lopeta.

No kyllä sun perustelut - varsinkin tässä ketjussa - aika idioottimaiselta kuulostaa... Ei keuhko- ja sydänsairaudet ole ainoita sairauksia, joihin tupakka altistaa. Allekirjoittanut vannoi, ettei tupakkaan koske, kun saatoin isoisäni hautaan keuhkosyövän vuoksi. Hänellä oli ikää mittarissa vasta 63 vuotta ja oli sairastumiseensa saakka todella hyväkuntoinen. Sitten menikin, ja meni nopeasti. Ei se kaikilla niin mene, että terveys alkaa heti rapistua. Faija lopetti aikanaan - kertarysäksellä - kun allekirjoittanut syntyi. Ei halunnut lapsensa kasvavan talossa, jossa tupakoidaan. Osaan olla siitä syvästi kiitollinen ja oli kyllä itsekin lopettamisestaan myöhemmin kiitollinen, kun oman isänsä tupakan vuoksi menetti niin varhain!

Mutta jos Bobcat perusteluja kaipaa, niin tässä muutamia muita, jos terveydelliset syyt ei kelpaa:

- Monet (sekä miehet että naiset) hylkäävät automaattisesti muuten potentiaalisen kiinnostuksen kohteen, jos tämä tupakoi
- Henkesi haisee paskalle - ja sen (valitettavasti) huomaa muutkin
- Tupakansavu on todella ällöttävä - jopa terveydelle haitallinen - juttu niille, jotka eivät tupakoi
- "Vanhenet" nopeammin - en tiedä miksi, mutta tupakoitsijoiden iho vanhenee ja rypistyy nopeammin ja on sellainen epäterveen "kellertävä". Siis vuosia polttaneilla. Pitkään tupakoineen kyllä tunnistaa ulkoisesti.
- Näytät monien ei-tupakoitsijoiden silmiin (ei toki kaikkien) ihmiseltä, jolla ei ole itsekuria ja joka on muutenkin vähän tahdoton reppana. Tämä voi vaikeuttaa esimerkiksi työnsaantia, uralla etenemistä tai jotain muuta. Karua, mutta niin se vain menee; samalla tavalla kuin esimerkiksi lihavien kohdalla.
- Kaikki addiktiot, tupakka yhtenä niistä, ovat loppujen lopuksi rasittavia ja elämää hemmetisti ohjaavia/rajaavia. Siihen ei ehkä itse osaa kiinnittää huomiota, mutta kaverit kyllä huomaavat, kun aikataulut, menemiset ja tekemiset joudutaan suunnittelemaan sen mukaan, että addiktoitunut ihmisen pääsee toteuttamaan tarpeensa säännöllisin väliajoin. Tupakalle on päästävä kaksi kertaa tunnissa, kahvia on saatava tietyin väliajoin jne... Elämä muuttuu (sekundääristen) tarpeiden tyydyttämiseksi ja esimerkiksi juuri aloitettu homma pitää keskeyttää sen vuoksi, kun on päästävä tupakalle.

Tsemppiä kaikille, jotka yrittävät lopettaa ja syvä kumarrus kaikille, jotka ovat siinä onnistuneet! Monin tavoin todella paskamaisesta aineesta on kyse.
 

Fakap

Jäsen
Nyt on takana neljä viikkoa röökilakkoilua ja toistaiseksi menee ihan hyvin. Tosin täytyy tunnustaa että olen muutamat henkoset vedellyt ja humalassa poltellut enemmänkin, mutta 95% ajasta olen ollut ilman. Näyttää tällainen malli sopivan meikäläiselle. Mikä sitten on auttanut? Nuuska on auttanut, se on nyt mun tupakka. Ei sekään terveellistä ole mutta olo on paljon parempi kuin päivittäisen 15 mallun jälkeen. Päivä kerrallaan...

Täälläkin ollaan oltu noin kuukauden verran samaisella kuurilla. Yhtään tupakkaa en ole sortunut polttamaan, mutta tornillinen nuuskaa on kyllä mennyt. Viimeinen purkki loppui eilen. Nuuska sopi ainakin minulle lopettamistuotteeksi, koska en pidä siitä millään tavalla (pl. tietenkin nikotiini), eikä sitä jaksaisi jokapäiväiseen käyttöön hankkiakaan. Viimeksi lakko kesti pari kuukautta, jonka aikana tuli ~10kg painoa lisää. Tällä kertaa ei tule niin käymään. Herkut on vaihdettu hedelmiin ja liikuntaa lisätty. Liikunta on muuten ainakin itsellä oiva keino pitää tupakanhimo poissa.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Tuli tuossa aamulla vedettyä toivottavasti viimoset henkoset.. Onkos jollain lopettaneilla hyviä vinkkejä miten välttää sortuminen? Purkat on testattu ennenkin ja nuuskaa en käytä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Olenko ihan idiootti jos kysyn miksi porukka on lopettanut?

Itse ajattelen tupakan nautintona, enkä voisi ajatellakaan lopettavani. Mitään terveyshaittoja en ole itselläni havainnut, vaikka poltan noin 30 savuketta päivässä.

Pitkäaikaisvaikutukset, mm. keuhko- ja sydänsairaudet ovat niin kaukainen ja epätodennäköinen vaiva, etten hyvää harrastusta niiden vuoksi lopeta.

No jos joudut kysymään miksi porukka on lopettanut, tai yrittää lopettamista niin olet idiootti ;)

Tottakai se rööki on nautinto, mutta itse rakastan urheilua ja tuo röyhyttely pisti vituttamaan kun se veti kunnon niin alas. Eilen viimeksi kävin kiekkoa pelaamassa, ja voin sanoa että oli pikkuisen hienompaa pelata kun tunsi jaksavansa kunnolla.

Ja ehkäpä ne ovat kaukainen vaiva mutta se on myöhäistä sitten miettiä kun se sairaus iskee. Toisaalta jos ei välitä niin eihän siinä sitten mitään, tää on kuitenkin väärä paikka tulla ihmettelemään tupakasta luopumista.
 

Katsoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, PiTa
Et ole idiootti

Olenko ihan idiootti jos kysyn miksi porukka on lopettanut?

Itse ajattelen tupakan nautintona, enkä voisi ajatellakaan lopettavani. Mitään terveyshaittoja en ole itselläni havainnut, vaikka poltan noin 30 savuketta päivässä.

Pitkäaikaisvaikutukset, mm. keuhko- ja sydänsairaudet ovat niin kaukainen ja epätodennäköinen vaiva, etten hyvää harrastusta niiden vuoksi lopeta.

Itse ajattelin about samoin vielä pari vuotta sitten. Silloin ei niin lyhyttä taukoa ollut, etteikö tupakkaa olisi kannattanut sytyttää. Lemppari heittoja oli myös, että kyllä tervekeuhkoinen mies nortin hatsilla filsuun vetää.

Nyt olen toista vuotta sätkinyt lopettamisen kanssa. Viime vuosi (heinäkuusta heinäkuun loppuun) meni noin aksi / kuukausi vauhtia (= liian paljon). Loppuvaiheessa rupesi röökiä kulumaan kokoajan enenmmän. Nyt on aloitettu uusi ryhdistäytymiskuuri ja on oltu pari viikkoa täysin ilman. Selvinpäin on mennyt melko hyvin, mutta jos näkeekin olut tuopin...

Tupakka on minusta hyvänmakuinen nautintoaine. Pidän yhä tuoreen tupakan tuoksusta sekä tupakan savun tuoksusta (piippu ja länsisavukkeet). Osaltani sen käyttö vaan tahdo pysyä kohtuudessa. Pakko on näköjään yrittää olla kokonaan ilman, kun muuten homma menee överiksi.

Niin ne terveysasiat; Niistä rupesi tulemaan tärkeämpiä minulle vasta kun oma terveys rupesi reistailemaan.

P.S. 30 röökii päivässä on aika paljon pelkkää nautintoa ;-)
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
kannattaa muistaa tupakka lakossa ettei ikinä tarvitse kieltäytyä kuin 1 röökistä.

se on aina se yksi rööki ja se on siinä.


Tuossa aika toimiva sääntö, jonka lainasin tuolta ketjun alusta!

Itse olin alkuvuodesta n. 2kk polttamatta, kunnes pojan syntymän jälkeen retkahdin sikareihin. Sikareita polttelin pari kuukautta ja taas olen päättänyt olla ilman röökiä/sikareita! Kolmisen viikkoa on nyt takana ja nikotiinipurukumia on tullut jauhettua, mutta ainuttakaan henkosta en ole vetäissyt.
Lakkoja on viimeiseen 14 vuoteen mahtunut useita, pisimmät olleet ehkä 5 kuukautta.

Perkele! Nyt loppuu kokonaan.

Tsemppiä kaikille muillekkin päätöksen tehneille!!
 
Viimeksi muokattu:

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Olenko ihan idiootti jos kysyn miksi porukka on lopettanut?

Et ole...

Henk.koht. voin sanoa, että ekat n.10-15 vuotta tupakointia ei tuntunut juuri missään, mutta sitten kun alkoi tuntumaan niin tuntuikin aika nopealla syklillä!

Lopettaminen on jokaisen oma asia ja voin ihan kokemuksesta sanoa, ettei lakkoa / lopettamista kannata yrittäkään jos ei sitä tosissaan itse halua => esim. puolison pottuilun pohjalta homma ei pidemmän päälle toimi...

Kuten tuolla aiemmin jossain kirjoitin; nikotinisti on ihan samanlainen "isti" kuin muutkin (alkohol- tms.) => kun on tullut ns. kuponki täyteen, sen yleensä huomaa itse ja alkaa vakavasti harkita tuon ah niin rakkaan harrastuksen jättämistä. Kannattaa tällä ajatuksella tsekkailla esim. noita "JA:n juomisenhallinta"- ja "Matkalla alkoholismiin?"-ketjuja... Niissä näkee aika hyvin mitä tuo kupongin täyteen tuleminen käytännössä tarkoittaa!

Mutta onnea kaikille valitsemillaan teillä;-)
 
On aika ilmoittautua tähänkin ketjuun. Olen ollut ilman nikotiinia jo yli kuukauden. Ja helppoa on ollut.

Itselleni ei ollut varsinaisesti tupakanpoltto se ongelma vaan nuuskan käyttö. Vaikkakin olen vakituiseenkin joskus polttanut niin kyllä nuuskaa on mennyt vuosien aikana niin paljon ettei mitään järkeä. Kun huomasin ettei siinä tosiaan ole mitään järkeä, päätin lopettaa.

Tiesin, että olisi aivan turha edes yrittää lopettaa jättämällä vain nuuska pois. Olisin taatusti kipeä ja vittumainen ihminen. Normaalisti olen vain kipeä ja vittumainen. Kävin siis oitis rouvan käsilaukulla hakemassa poltettavan mallisia nikotiiniannostimia. Jätin nuuskan pois siis tupakan avulla, eikä se ollut ihan niin helppoa miltä kuulostaa. Koko ajan kaipuu tuota pientä möykkyä kohtaan oli.

Tupakointi oli vanhasta muistista todella helppoa. Vain ne ensimmäiset pahan makuiset alta pois ja johan oli nautintoa. Tupruttelinkin pari kuukautta, kunnes uskalsin koettaa lopettamista. Ja vóila, ei enää tupakan savua keuhkoihin eikä nuuskaa huuleen.

Jotkut huolehtivat humalassa polttamista.. siihen ISO neuvo. Olkaa väkisin polttamatta silloin kun tekee eniten mieli. Itselläni se on yleensä ensimmäisen 5 tuopin aikana. Sen kun selviää, ei enää muista polttaakaan.

Enää olisi loppuelämä jäljellä, liekkö menee ilman?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Viimeisen vuoden aikana on tullut yritettyä 4 kertaa lopetettua tupakointi. Kerran onnistuin olemaan pari kuukautta ilman, mutta muilla kerroilla ratkeaminen tapahtui melkeinpä samantien. Nyt tuntuu siltä, että lopettamista on yritetty turhan monta kertaa, että itsekään sitä pystyisin enää tosissani ottamaan. Keräilen jälleen motivaatiota lopettamiseen, kun nykyisellään tuo tapa vaan vituttaa itseä.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Puolitoista vuotta sitten lopetin laakista (Champixin avustuksella) 19 v. kestäneen tervakeuhkon uran ja vielä ei harmita.

Minulla tuli yksinkertaisesti vastaan se, että kyllästyin siihen, miten tupakka orjuuttaa ihmistä; ei voi mennä mihinkään tai tehdä mitään jos ei ole tupakat mukana, eikä riitä että ne on mukana, pitää olla tarpeeksi tupakkaa tai jää menemättä. Terveydellisiä ongelmia ei vielä, jotain ajoittaisia hengenahdistuksia tai yskäkohtauksia lukuunottamatta, ehtinyt (onneksi) tulla.

Säälittävää toimintaa ja ihmettelen, kuinka jaksoin tuota niin kauan? Kaiketi kyse on nimenomaan siitä, että kyseessä on addiktoiva nautintoaine, eikä käy kieltäminen, miten hyvältä tupakka maistuu kahvin, kaljan tai hyvän aterian kaverina. Jos pystyisi polttamaan n. viisi savuketta päivässä, polttaisin varmaan vieläkin, mutta se n. 30 savuketta mitä tuli poltettua oli liikaa, eikä niistä enää edes nauttinut.

Tein päätöksen ja se pitää. Edes esikoiseni varpajaisissa en sortunut polttamaan sikaria tai mitään muutakaan, koska olen ja tulen varmaan aina olemaan toipuva nikotinisti.
 
Säälittävää toimintaa ja ihmettelen, kuinka jaksoin tuota niin kauan? Kaiketi kyse on nimenomaan siitä, että kyseessä on addiktoiva nautintoaine, eikä käy kieltäminen, miten hyvältä tupakka maistuu kahvin, kaljan tai hyvän aterian kaverina. Jos pystyisi polttamaan n. viisi savuketta päivässä, polttaisin varmaan vieläkin, mutta se n. 30 savuketta mitä tuli poltettua oli liikaa, eikä niistä enää edes nauttinut.

Vaikkei mennytkään kuin aski päivässä tai purkki muutamassa niin itse tekisin varmasti myös noin. Jos vain pystyisi sen ruuan jälkeen sauhuttelemaan tai vajoamaan koomaan nuuska huulessa, tekisin sen ihan varmasti. Vaan valitettavasti on tieto, ettei se vain onnistu.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Tipattomasta tammikuusta ollaan kovin tohkeissaan, mikseipä savuttomuudesta?

Itse lopetin savuttomuuden tultua ravintoloihin, nikotiinipurukumi aluksi apuna. Unissa poltan vieläkin, valveilla en toivottavasti ikinä, yli 20 vuotta meni riippuvuudessa, toivottavasti riitti.

Nimim. "Hei, olen Siren ja nikotinisti".
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joo, vuoden olin välillä ilman (kuten tästäkin ketjusta voi nähdä), sitten taas sauhuttelin vuoden. Nyt reilu kuukausi takana taas ilman paperossia, ja ihan eri meininki kuin viimeksi "lopettaessani". Silloin teki mieli röökiä paljon enemmän ja useammin, nyt ajatus polttamisesta lähinnä ellottaa. Voi johtua siitä että viimeisen tupakin poltin uudenvuodenpäivänä, iltapäivällä, helvetinmoisessa krapulassa ja heitin päälle pitkät sylet. Jotenkin tupakka yhdistyy alitajunnassa siihen oloon ja yrjöilyyn. Hyvä niin.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli tuossa aamulla vedettyä toivottavasti viimoset henkoset.. Onkos jollain lopettaneilla hyviä vinkkejä miten välttää sortuminen? Purkat on testattu ennenkin ja nuuskaa en käytä.
No oletkos sortunut vielä? Tässä on nyt mennyt jo yli 5,5 kuukautta, joten olisi kiva kuulla, että miten on mennyt. Suurin osahan olisi jo varmaan tuossa vaiheessa sortunut, luulisin. Joku kuuluisa henkilö sanoi suurin piirtein:"On maailman helpoin asia lopettaa tupakan poltto. Itsekin olen lopettanut jo kymmeniä kertoja."

Itse en ole vielä koskaan aloittanut tupakan polttoa enkä nuuskaamista, enkä aiokaan. Hyvin olen tähän mennessä pärjännyt ilman yli 24 vuotta, enkä näe mitään suurta tarvetta aloittaakaan kyseistä harrastusta. Tsemppiä kuitenkin kaikille lopettajille ja "lopettajille".
 
Viimeksi muokattu:

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Itse ajattelen tupakan nautintona, enkä voisi ajatellakaan lopettavani. Mitään terveyshaittoja en ole itselläni havainnut, vaikka poltan noin 30 savuketta päivässä.

Hei, olen .jarska. Olen tupakoitsija.

Yli kymmenen vuoden kessuttelun jälkeen olen nyt jättänyt tupakan pois. Useita kertoja olen pitänyt lakkoja, mutta ikinä ei ole oikeastaan ollut tarkoituksenakaan kokonaan lopettaa. Jälkikäteen ajateltuna nuo lakot olivat aivan järjettömiä. Itseään on turha kiusata jos tietää että aikoo jatkaa.

Itse päätin aikoinaan vuosia sitten päivämäärän jolloin oma kessutteluni loppuu. Tuo päivämäärä oli tämän vuoden alkupuolella. On ollut siis vuosia aikaa totutella ajatukseen että silloin sit loppuu. Eikä mitään lakkoa vaan loppuu.

Itselläni ei ole mitään terveysvaikeuksia ollut minkään asian kanssa, koputetaan siitä puuta, mutta sukulaisia on mennyt keuhkosyöpään useampia. En kuitenkaan lopeta sairauksien pelon takia, lopetan koska olen niin päättänyt.

Olen nyt ollut täysin ilman tupakkaa kolmisen viikkoa. Apuna on ollut tällaisia nikotiini-imeskelytabletteja ja siedettävillä vierotusoireilla sen pahimman alun yli pääsin. Tupakkaa toki tekee mieli ihan koko ajan, mutta tässä ei ole kyse niinkään enää vieroitusoireesta, vaan tavasta ja halusta pään sisällä. Työpaikalla en ole edes yrittänyt lopettaa röökillä käyntiä, menen mukaan kun posse lähtee röökille, mutta en vain polta. Juon kahvia tai jotain muuta vastaavaa, mutta en todellakaan ole valmis lopettamaan tuota mukavaa "välituntia" kokonaan, ja miksi lopettaisin?

Yksi iso asia pitää tuoda esiin mitä on aivan turha yrittää selittää kenellekään ihmiselle joka ei ole röökiä oikeasti vetänyt. Ne muut tietänevät mistä puhun. Tupakointi on äärettömän hienoa. Tupakoitsijat haisevat pahalle, tuhlaavat rahaa röökiin, saattavat altistaa itsensä ties mille taudeille ja muuta, mutta voi luoja se tunne kun pääsee vetämään röökin oikeassa tilanteessa - ei sitä tunnetta voi oikein edes sanoin kuvailla.

Vieroitusoireista pääsee eroon, tuon tunteen muistosta tuskin koskaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Yksi iso asia pitää tuoda esiin mitä on aivan turha yrittää selittää kenellekään ihmiselle joka ei ole röökiä oikeasti vetänyt. Ne muut tietänevät mistä puhun. Tupakointi on äärettömän hienoa. Tupakoitsijat haisevat pahalle, tuhlaavat rahaa röökiin, saattavat altistaa itsensä ties mille taudeille ja muuta, mutta voi luoja se tunne kun pääsee vetämään röökin oikeassa tilanteessa - ei sitä tunnetta voi oikein edes sanoin kuvailla.

Vieroitusoireista pääsee eroon, tuon tunteen muistosta tuskin koskaan.
Näin muuten on.

Kesäinen lämmin aamu. Aamukahvi kuppiin, Hesari kainaloon, kylpytakki päälle. Paljain jaloin takapihalle aamukasteeseen, istahdus pöydän ääreen. Aurinko paistaa jo, linnut livertelevät. Lehti auki, hörppy kahvia ja aamun ensimmäinen rööki...
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Viides päivä lakossa alkoi. Purukumi auttaa, onneksi... On se nikotiini vaan sellasta myrkkyä, hankala on eroon päästä...
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Vitun amatöörit! ;o)

Meikä aloitti röökaamisen 13-vuotiaana kloppina. Koskaan en ollut lakossa ja 40 täytettyäni lopetin koko paskan kerralla. Ottakaa mallia, yli vuoden jo röökaamatta. ;o)
 

nikozwan

Jäsen
Täällä neljäs viikko takana. Kylmiltään vedetään ilman purkkaa ja sotkuja, tosin sumppia menee enemmän. Ja myönnetään, kahtena perjantaina kun olen lähtenyt yöelämään juomaan humalahakuisesti, on kyllä tullut poltettua, mutta seuraavana päivänä on lakko taas jatkunut.

15-vuotiaana taisin ensimmäisen syöpäkääryleen vetäistä joten n. 12 vuotta röökinpolttoa takana. Yksi mainittavampi lakko takana, kesti silloin peräti 4 kuukautta mutta se oli joskus 8 vuotta sitten.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lopettaminen on helppoa?

No, tämäkin irtautuminen sitten menossa.
Rippikoulun aikoihin kaikki alkoi ja nyt vietetään (tupakointiajan) melkein 30-vuotisjuhlia. Helmikuun puolella kävin lääkärissä muissa testeissä, ja siellä tuli aiheesta keskustelua, ja tässä sitä nyt ollaan.
Tiistaina tein sitten päätöksen ja kävin hakemassa lääkärin kirjoittamaa lastia Cha****-lääkkeestä. Ei nikotiinia tms. korvaavia aineita, vaan "korvienvälimuokkaajaa". Luin ohjeita ja päätin, että perjantaina vedän viimeisen röökin. Eka nappi huiviin illalla ja siitä se lähtee. Ihme ainetta se on, kun jo eka iltana päätin, että klo 19:00 käyn fiilistelemässä viimeisen tupakin. Se rööki maistui... ei miltään. Keskiviikkona leikin kanssa jo lopettanutta ja poltin vain 5 vajaata, koska niistä ei oikein saanut mitään irti. Torstaina sitten kolme "aloitusta", eli rööki suuhun ja muutama henkonen ja sitten tuppaus. Ei vaan kertakaikkiaan maistunut entiseltä. Liima, ja ihme sivumaku. Perjantain sitten menin jo ihan ilman, ja tänään kanssa. Ei juuri minkäänlaisia tärinöitä. Tupakka tulee mieleen ns. pysähtyneinä hetkinä, kun ei ole mitään tekemistä. Pari lenkkiä sohvan ympäri ja/tai vesituoppi, niin se toimii.

Tämä on kuin sisällönhakua elämään. Viisi kukautta ilman olutta - ei tee tuskaa. Paino on tippunut viidessä kuukaudessa noin 15kg - ei teettänyt ongelmia. Tämä röökipahe vielä ja sitten pitää jo keksi uusia paheita tilalle. Pitäisikö ostaa vaikkapa HIFK:n kausikortti?
 
Vuodenvaihteesta asti totaalikieltäytyjänä ja hyvin toimii. Ainoastaan kateus on enää jäljellä. Kuulostaa hullulta, mutta pelin jälkeen (tai muutenkin) baariin mennessä katson ihmisiä kaiholla. Etenkin, kun omasta pöytäseurueesta joku päättää, että nytpä pitää nauttia kessusta. Tai nuuskasta, hrhrhhrhr.

Noh, eiköhän tämä tästä. Varmaan joskus ei enää ajattele koko asiaa.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tämä on kuin sisällönhakua elämään. Viisi kukautta ilman olutta - ei tee tuskaa. Paino on tippunut viidessä kuukaudessa noin 15kg - ei teettänyt ongelmia. Tämä röökipahe vielä ja sitten pitää jo keksi uusia paheita tilalle. Pitäisikö ostaa vaikkapa HIFK:n kausikortti?
Nyt kun elämäntapasi ovat terveemmät saat luultavasti viiden vuoden sisään sydänslaagin. Koputa puuta vaan. Elämällä on tapana potkia päähän. Heh.

Onnea yritykseen. Itse aiemminkin jo totesin että tupakoinnin lopettamisessa on ainakin itselleni kaikkein vaikeinta ollut tuo rentoutumishetken katoaminen. Kaipaan sitä tunnetilaa ja rentotumista mitä henkosia vetämällä sai. En ole keksinyt mitään korvaavaa hoitoa tuolle tunteen kaipuulle. Itse tupakkaa nyt ei mitenkään luonnottomasti ole tehnyt mieli, varsinkin kun tietää että siihen tunnetilaan ei ole paluuta ennen muutaman askin vetämistä. Pari röökiä ei tee mitään muuta kuin maistuu pahalta. Käyn pihalla kahvin kanssa kun muut vetävät röökiä, mutta onhan se tollasta pelleilyä. Pysyy kuitenkin röökipaikkajutuissa mukana, mikä on merkittävä osa työyhteisöä.

Itse nyt siis 12v polttamisen jälkeen 62 päivää ilman, nollatoleranssi imeskelytableteiden kanssa.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä kestää lopettamispäätös! Nyt jo reilut 4 kuukautta! Jees!

Eikä oikeastaan ole tehnyt tiukkaakaan. Kiekon finaalien aikaan erätauolla piti lähteä kävelemään eteistä kohti, mutta sitten tulikin mieleen, että enhän minä poltakaan enää.

Kerran olen nähnyt unta tupakoinnista. Se oli joskus kesäkuussa, mutta sekin vain "sivurooli" koko unessa. Aamulla oli helpottunut ja ylpeä olo, kun en ollutkaan (unessakaan) polttanut.

Päättäkää, ja lopettakaa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös