Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 003 004
  • 47 191

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kauanko kortti on hyllyllä, jos (todennäköisesti) ensikertalaisena puhaltaa ratin takaa 1,5 promillea ja kyydissä on kaksi alaikäistä lasta?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kauanko kortti on hyllyllä, jos (todennäköisesti) ensikertalaisena puhaltaa ratin takaa 1,5 promillea ja kyydissä on kaksi alaikäistä lasta?
"Jos vastaaja tuomitaan rangaistukseen törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, rattijuopumuksesta tai törkeästä rattijuopumuksesta, tuomioistuin määrää hänet samalla ajokieltoon enintään viideksi vuodeksi.

Rattijuopumuksesta ajokielto on vähintään yhden kuukauden pituinen ja törkeästä rattijuopumuksesta tai törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta vähintään kolme kuukautta. Mikäli rattijuopumukseen syyllistynyt kuljettaja viiden vuoden aikana uusii rikoksensa tai syyllistyy törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen, ajokielto kestää vähintään kuusi kuukautta. Mikäli viiden vuoden aikana tehdyt tällaiset rikokset ovat kumpikin törkeitä, ajokiellon vähimmäisaika on yksi vuosi.

Jos ajokortti on ajokieltoon määrättävälle välttämätön ammatin tai muun erityisen painavan syyn vuoksi, ajokielto voidaan joskus määrätä ehdollisena vähintään yhden vuoden koetusajaksi. Edellytyksenä on, ettei rikoksesta ole aiheutunut nimenomaista vaaraa toisten turvallisuudelle. Jos tuomittu koetusaikana uudelleen syyllistyy tällaiseen rikokseen, ajokielto muutetaan ehdottomaksi."

Eli suurinpiirtein tuo 3kk lienee ajokiellon pituus
 

Jeffrey

Jäsen
Helsinki-Pori väliä ajaville kysymys.

Elikkäs nytten viikonlopuksi ollaan suuntaamassa porukalla tonne Yyterin kesätapahtumaan. Paljonkos sinne tulisi varata matka-aikaa jos ajelee sellasta "normaalia" ylinopeutta koko matkan eli mittarilukema=rajoitus+20km/h? Ja sitten vielä, että onko tuo Tampereen kautta ajaminen oikeasti järkevämpi kuin kakkostie? Enirot ja Via Michelinit antoi aivan ihmeellisiä lukuja tuolla kun kattelin.

Kiitoksia paljon jo etukäteen!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mihin aikaan kala syö parhaiten tällaisilla helteillä?

Nimimerkillä tyhmä

Kuhaa saa vetämällä ympäri vuorokauden. Siis sellaisista järvistä, joissa kuhaa yleensäkin tavataan. Missä päin kalasteelet?
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Helsinki-Pori väliä ajaville kysymys.

Elikkäs nytten viikonlopuksi ollaan suuntaamassa porukalla tonne Yyterin kesätapahtumaan. Paljonkos sinne tulisi varata matka-aikaa jos ajelee sellasta "normaalia" ylinopeutta koko matkan eli mittarilukema=rajoitus+20km/h? Ja sitten vielä, että onko tuo Tampereen kautta ajaminen oikeasti järkevämpi kuin kakkostie? Enirot ja Via Michelinit antoi aivan ihmeellisiä lukuja tuolla kun kattelin.
Matka-aika on molempia kautta noin neljä tuntia rajoitusten mukaan ajettuna.
Kakkostietä matka Poriin on ehkä 50 km. lyhyempi kuin Tampereen kautta.
Järkevyydestä teiden välillä en osaa sanoa mutta jos sun on pakko ajaa ylinopeutta niin matkusta moottoritietä. Kakkostiellä, Humppilan kohdalla nyt ainakin on tutka, varmaan Huittisissakin.

Terveisin koo
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Helsinki-Pori väliä ajaville kysymys.

Elikkäs nytten viikonlopuksi ollaan suuntaamassa porukalla tonne Yyterin kesätapahtumaan. Paljonkos sinne tulisi varata matka-aikaa jos ajelee sellasta "normaalia" ylinopeutta koko matkan eli mittarilukema=rajoitus+20km/h? Ja sitten vielä, että onko tuo Tampereen kautta ajaminen oikeasti järkevämpi kuin kakkostie? Enirot ja Via Michelinit antoi aivan ihmeellisiä lukuja tuolla kun kattelin.

Kiitoksia paljon jo etukäteen!

Paljon riippuu mistä päin pääkaupunkiseutua lähdet. Jos asustelet länsipuolella kannattaa ajaa kakkostietä, aika rauhallinen tie, Forssassa tai Humppilassa sopivat pysähdyspaikat kahville käyntiä varten. Jos taas lähdet liikkeelle itäpuolelta moottoritie on houkutteleva, tosin Tampere - Pori väli on surkeassa kunnossa, mäkinen ja mutkainen, ohittaminen hankalaampaa kuin kakkostiellä sekä Tampereen ohitus vie ylimääräistä aikaa. Ajoaika kakkostietä pitkin on noin 3 tuntia (keskinopeus n. 80km/h ~240 km) + kaupungista ulosajo. Tampereen kautta voi varata puoli tuntia enemmän, riippuen tietysti ylinopeuksista.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Torstaina olisi tarkoitus mennä tsekkaamaan Pet Shop Boys Itä-autoareenalle ja kiinnostaisi tietää mihin jättää auto. Ja myös se onkos tuolla jotain lämppäriä vai alkaako homma heti pääaktilla.
 

Jeffrey

Jäsen

Tästä kun auto mulla kotipihasta starttaa niin olen Tampereen tiellä n. kahdessa minuutissa. Elikkäs oikeastaan tuo tampereentie kiihottaisi, mutta kuitenkin jos kakkostietä ajaa sen kolme tuntia niin se ei ole paha. Varsinkin jos Tampere-Pori n.120km osuudelle pitää varata kaksi tuntia matka-aikaa. Voiko joku tie olla oikeasti noin paska? Itse kuvittelin ajavani tästä tampereelle n. 90min ja tampereelta poriin max.90min.

Kakkostielle tästä menee varmasti se puolisentuntia ainakin, joten lienee loppupeleissä melkolailla minuuteista kiinni se, että kumpi on nopeampi?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästä kun auto mulla kotipihasta starttaa niin olen Tampereen tiellä n. kahdessa minuutissa. Elikkäs oikeastaan tuo tampereentie kiihottaisi, mutta kuitenkin jos kakkostietä ajaa sen kolme tuntia niin se ei ole paha. Varsinkin jos Tampere-Pori n.120km osuudelle pitää varata kaksi tuntia matka-aikaa. Voiko joku tie olla oikeasti noin paska? Itse kuvittelin ajavani tästä tampereelle n. 90min ja tampereelta poriin max.90min.

Kakkostielle tästä menee varmasti se puolisentuntia ainakin, joten lienee loppupeleissä melkolailla minuuteista kiinni se, että kumpi on nopeampi?

Paska ja paska, sen jokainen kyllä määrittelee itse, mäkinen ja mutkainen tie joka tapauksessa. Toisaalta aika hiljanen tie se on. Tampere - Pori väli vie varmasti sen 90 min, mutta ruuhkista riippuen moottoritieltä Porin tien alkuun menee 15 - 30 min. Mutta sinuna ajaisin Tampereen kautta, koska asut moottoritien vieressä, sillä sen minkä hukkaat Tampereella, voitat siinä ettei tarvitse kehällä yms. ajella ja taitaa kilometritkin olla aika tasan.
 

Tuamas

Jäsen
Kakkostielle tästä menee varmasti se puolisentuntia ainakin, joten lienee loppupeleissä melkolailla minuuteista kiinni se, että kumpi on nopeampi?

Sanoisin että Tampereen kautta on sinun tapauksessasi inan nopeampi mennä ja ennen kaikkea reitti on huomattavasti mukavampi.

Tampereelta ajaa poriin maksimissaan tuon 90 min, jos ei Tampereen "ohitustiellä" ole hirveitä ruuhkia, tai no eipä siellä isommin ole nyt tuntunut olevan kun isoimmat ja pisimmät nelikaistaprojektit alkavat olemaan valmiita.
 

dimmu

Jäsen
Kuhaa saa vetämällä ympäri vuorokauden. Siis sellaisista järvistä, joissa kuhaa yleensäkin tavataan. Missä päin kalasteelet?

Viikonlopuksi olen menossa mökille Hämeenlinnan lähistölle, tarkalleen ottaen Hauholle.

Ajattelin valmiiksi jo kysyä, että tiätää vähän mihin aikaan kannattaa mennä kokeilemaan. Sen verran amatööri olen siinä puuhassa, että tuskin siältä mitään nousee, mutta onhan sitä mukava edes kokeilla.
 

käki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kauanko kortti on hyllyllä, jos (todennäköisesti) ensikertalaisena puhaltaa ratin takaa 1,5 promillea ja kyydissä on kaksi alaikäistä lasta?


Tutuilla aamuhöyryt (0,51 ja 0,55) tuottivat molemmat 3 kk ajokieltoa. Tuo vaikutta jonkinlaiselta minimiltä Espoossa.
Noin korkeat lukemat toisivat tällä kaavalla puolisen vuotta. Käsittääkseni tuosta tulee sitten isojen sakkojen lisäksi ehdollista vankeuttakin. Tästä jälkimmäisestä en ole varma, voi olla että vaatii, että on lisäksi kolaroinut tms., mutta näin kuulemma on tuomittu eräässä tapauksessa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suosikki t-paitani sai tänään ruoanlaiton yhteydessä (rypsi)öljyä pinnalleen, siihen jäi sitten sellainen ärsyttävä läiskä tietenkin. Kysymys onkin, että tietääkö kukaan saako jollain yksinkertaisella konstilla tuollaisen tahran jotenkin pois, vai onko se paidan seuralaisena pysyvästi?

Varmasti tyhmä kysymys, mutta eipä tälläisiin ole tullut niin perehdyttyä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tedin iässä Suosikin T-paitaan pukeutuminen kannattaisi kyllä jo jättää siitä rasvatahrasta huolimatta.
Hetken kesti tajuta missä se vitsi piilee, mutta sitten tajusin. =)

Hyvä kuittaus.

Kyse on nyt kuitenkin siis suosikkipaidasta, eikä liity millään lailla legendaariseen lehteen.

Mutta joo, taisin saada tahran pois, tai ainakin melkein.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Voi olla, että minua on kuljetettu, mutta mielestäni tämä saman auton kuva pyöri viime kesänä netissä ja auto oli kotoisin Espaniasta.

Koko jupakka on aika vanha ja hulvattoman hauska. Aloitetaan:

Volkswagen kehittää auton ja antaa sille nimeksi Pajero.

Auton nimi ei kuitenkaan tarkoita mitään kovin mukavaa espanjaksi. Se tarkoittaa suoraan suomennettuna "takaapäin".

Autolle päätetään antaa uusi nimi. Uudeksi nimeksi päätetään Perspano Espanjassa. Muualla se on Pajero.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Kannattaako ostaa PES 2009 (xbox360) jos on 08? Mitä uutta? Champions league?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On varmaan kysytty jo joskus ennenkin, mutta kysyn silti. Millä nimellä tämä automalli Suomessa tunnetaan? Näyttää VW:lta...

Vai onko tuo puhdas feikkikuva?

Minusta tuo näyttää VW Transporterin peräpäältä. Ja minun käsittääkseni Transua ei myydä missään päin maailmaa "Perspano" -nimellä joten eiköhän tuo liene vaan jonkun kotimaisen sankarin loistoidea vaihtaa tuo merkki tuollaiseksi. Noita merkkejähän saa muistaakseni tilattua jostain ihan millä tekstillä vaan.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Koko jupakka on aika vanha ja hulvattoman hauska. Aloitetaan:

Volkswagen kehittää auton ja antaa sille nimeksi Pajero.

Auton nimi ei kuitenkaan tarkoita mitään kovin mukavaa espanjaksi. Se tarkoittaa suoraan suomennettuna "takaapäin".

Ensinnäkin kyseessä on Mitsubishi ja minun lähteissäni Pajero tarkoittaa runkkaria.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Pajero

Missään ei vahvisteta, että auton nimi olisi jossain päin maailmaa Perspano.
Kyseessä on siis mitä ilmeisimmin hassun hauska pila.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Missään ei vahvisteta, että auton nimi olisi jossain päin maailmaa Perspano.
Kyseessä on siis mitä ilmeisimmin hassun hauska pila.
Kyllä tää asia pitäis mun mielestä kyllä selvittää. Ei saa rauhaa muuten. Eikä Perspano ole mikään hauska pila.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Kyllä tää asia pitäis mun mielestä kyllä selvittää. Ei saa rauhaa muuten. Eikä Perspano ole mikään hauska pila.

Olet aivan oikeassa ja siksi aionkin käyttää pääosan työpäivästäni asian perinpohjaiseen penkomiseen. Kyseisen toimenpiteen hauskuuteen vaikuttaa olennaisesti se onko antavana vai ottavana osapuolena.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä tää asia pitäis mun mielestä kyllä selvittää. Ei saa rauhaa muuten. Eikä Perspano ole mikään hauska pila.

Pistäpäs Googleen hakusanaksi Volkswagen ja Perspano, ja katso kuinka monta virallista VW:n sivua tulee vastaan. Aivan, ei yhtään.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pistäpäs Googleen hakusanaksi Volkswagen ja Perspano, ja katso kuinka monta virallista VW:n sivua tulee vastaan. Aivan, ei yhtään.
Pistäpäs Googleen hakusanaksi orly ja katso vaikka kuvahaun tulokset. Ja sitten voit googlata orlyn etymologiaa seuraavaksi.

Kiitos ja anteeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös