Joukkueen rakennus kaudelle 2009-2010

  • 1 547 887
  • 4 530
Tila
Viestiketju on suljettu.

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myönnä pois vaan, että Nybari taitaa olla sun broidi tai joku muu lähisukulainen. Niin kovaa menee herne nenään jokaista pienestäkin moitteesta.

Ei. Itse olen realisti. Itseasiassa lähtökohta Nybarilla on jo huono, koska hän on Dinojen marionetti. Tästä syystä odotan myös paljon ja pelin henki on tulos tai ulos. Tällä hetkellä en näe syitä vetää ranteita auki. Itse kritisoin/kehun laajemmin Nybondasta, kun helmikuu koittaa. Tuolloin on näkyvissä mitä tuli, mitä meni ja kuinka joukkue on suorittanut. Tämä ei tarkoita etteikö saisi kritioida ko. henkilöä. Sulla vaan toi kritisoiminen on jossain mikämikämaa-tasolla, jossa realismista ei ole tajuakaan. Hyvä esimerkki nyt käyty Karalahden HIFK:ssa pelaamattomuus -keskustelu. On se harmi, että Pentti joutui muuttamaan Stadista, mutta koita elää sen kanssa. Ja mä annoin Pentillekin usean vuoden aikaa näyttää (vaikka en hänen jatkoistaan/potkuistaan päätäkkään), koska tuommoinen pesti vaatii aikaa omaksua ihan kenelle tahansa paitsi jollekkin poikkeusyksilölle kuten Keklulle. Pentti nyt vaan antoi jo kiitettävän otoksen kyvyttömyydestään viedä HIFK pitkälle ja hänkin sai taatusti kärsiä HIFK:n häviämisen kulttuurista.
 

Tapuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK HELSINKI, Ville Peltonen
Ihan varmasti on joo 36-vuotiaalle Peltoselle tarjottu jotain 10 vuoden sopimuksia. On, on. Ihan niin kun Bednarille, Calounille, Lupaschukille, Faheylle... Hei noistahan sais hyvän ykköskentän!!!! Nam, nam.

Jep jep.Se muuten pitää paikkansa ja kerro ykskin huti mitä olen tänne laittanut ? Jeren lähdön Sloboihin tiesin jo eilen noin klo 16.30 Haatajat ja co tiesin ajat sitten, tiedän paljon sellaista mistä sulla ei ole hajuakaan. Yhdessä asiassa olet oikeassa. Noista nimistä saisi hyvän ykköskentän. Odotellaan ja muistetaan, että IFK ei kommentoi keskeneräisiä asioita.....
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan varmasti on joo 36-vuotiaalle Peltoselle tarjottu jotain 10 vuoden sopimuksia. On, on. Ihan niin kun Bednarille, Calounille, Lupaschukille, Faheylle... Hei noistahan sais hyvän ykköskentän!!!! Nam, nam.
No eipäs ole. Kyllä tolle jengillä jo säälipleijareihin voi yltää.
Eikä osumia.
No tää on helppo uskoa. Itse asiassa kirjoitit jo edellä.

Peltoselle on tarjottu pitkää sopimusta, joka pitää sisällään myös pelaajauran jälkeisen tehtävän IFK:ssa.
 

Meister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tuo Isakssonin katkeruus hauskaa.

IFK on ollut tuuliajolla siitä hetkestä lähtien kun Moberg ja muut dinot syrjäyttivät Stubbin. Sinä syytät ongelmista nykyistä urheilutoimenjohtajaa ja toimitusjohtajaa. Sinun ihailemasi johdon aikana IFK on tasaisen varmasti menettänyt asemiaan. Tällä hetkellä seura on urheilulliseti ja taloudellisesti pääkaupunkiseudun kolmonen. Sinä syytät tästä Valtasta ja Nybondasta.

Sinulla ei koskaan ole ollut minkäänlaista kykyä nähdä kokonaisuutta. Ihmettelet täällä miksi pelaajabudjetti laskee. Vaadit hovisi kanssa keskeneräisistä asioista tiedottamista. Kyseinalaistat Nybondaksen ammattitaidon, koska hän ei saa hankittua yhtä nimekkäitä pelaajia kun Matikainen hankki vuonna 2002. On todella sääli, että sisäpiirin infosi antaa sinulle uskottavuutta tällä palstalla.

Aamen ja halleluja. Isakssonin henkilökohtainen katkeruus paistaa viesteistä kilometrien päähän. Se sisäpiirin info taisi muuten lähteä Penan ja muiden mukana ja uskottavuus meni samalla. Uskomatonta kitinää aikuiselta mieheltä. Ei täällä varmaan kukaan mitenkään yli tyytyväinen Nybarin toimintaan ole, mutta kyllä mä ainakin haluan nähdä mieheltä edes yhden kokonaan itse kootun jengin, ennenkuin pois potkitaan. No Mr.Oneliner ja Pena tietää parhaiten miten menestys jengi kasataan.

Jere odotti ja odotti. Mutta kun ei kelpaa niin ei sitten. Nybari otti mieluummin Kurvisen. Hienoa.

Jere teki noin miljoonan diilin Venäjälle ja väität tosissaan, että olisi ollut saatavilla, jos vaan Nybari olisi halunnut/viitsinyt ottaa. Eli Jere olisi ihan rakkaudesta HIFK:iin suostunut pelaamaan noin viisi kertaa pienemmällä palkalla. Eiköhän Jeren kannata tehdä ainakin kauden verran tiliä ulkomailla ennen kotiin paluuta. Kurvinen ei muuten ole mikään Jeren stuntti, vaan ihan peruspakki leveyttä tuomaan.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Eiköhän Jeren kannata tehdä ainakin kauden verran tiliä ulkomailla ennen kotiin paluuta.
Jep. Ja Ville Pee tahkoaa ne puuttuvat matsit, jotta saa täyden NHL-eläkkeen. Seuraavalla kaudella molemmat ovat kehissä, ja koutsina häärii jälleen Matikainen. Siitä se lähtee, ensi kausi floppaillaan.
 

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Jere odotti ja odotti. Mutta kun ei kelpaa niin ei sitten. Nybari otti mieluummin Kurvisen. Hienoa.

On ollut hienoa seurata tätä itkupotkuraivari esitystä oikeastaan jo viime keväästä asti. Väität tuntevasi Jeren, mutta kumminkin olet miehen asioista ollut pihalla kuin lumiukko.

Jokainen kuka miehen tuntee on tiennyt viime kesästä asti miehen tulevaisuuden kuviot seuraavien vuosien ajaksi jääkiekon saralla. Itse kerroin ne sinulle jo viime syksynä, mutta tämä oli sinulle jo tuolloin myrkkyä. Säälittävää, että et kykene sulattamaan faktoja vaan perustat juttusi pääasiassa omiin haaveisiin. Kun nämä eivät HIFK:n osalta toteudu, purat itseäsi palstalla lähes koomikon tavoin.

Vaikka Nybondaksen tulevasta palikkaleikistä puuttuisi sata palaa et kelpuuttaisi näihin ainoataan pelaajaa, jonka hän niihin hommaisi. Tämä on nimittäin tullut kaikille hyvin selväksi. Tietysti se olisi hirveän hienoa, jos HIFK:lla olisi 100 miljoonaa käytettävänä pelaajiin ja saataisiin kasattua esimerkiksi yhtä hyvä joukkue kuin Venäjällä oli Pietarissa;)
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sulla vaan toi kritisoiminen on jossain mikämikämaa-tasolla, jossa realismista ei ole tajuakaan. Hyvä esimerkki nyt käyty Karalahden HIFK:ssa pelaamattomuus -keskustelu.

Realismista? Sulle näyttää realismia olevan se, että liigan top3 budjetilla operoivan joukkueen kuuluukin rakentaa rosteri, joka taistelee sijoista 10-14. Mun realismi on hieman toisenlaista. Mä odotan suorastaan vaadin, että top3 budjetilla operoiva seura rakentaa top3 rosterin. Sun mielestä se on epärealistista. Ja tottahan sikäli puhut, että Nybodas ei siihen kykene, vaikka sillä olisi 5 miljoonan pelaajabudjetti käytössään.

Karalahdesta vielä sen verran, että olisi hylännyt KHL-tarjouksen, jos IFK:lle olisi kelvannut ja myös KJ oli Jeren sainaamisen kannalla. Siinä sulle vähän realismia.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokainen kuka miehen tuntee on tiennyt viime kesästä asti miehen tulevaisuuden kuviot seuraavien vuosien ajaksi jääkiekon saralla. Itse kerroin ne sinulle jo viime syksynä, mutta tämä oli sinulle jo tuolloin myrkkyä. Säälittävää, että et kykene sulattamaan faktoja vaan perustat juttusi pääasiassa omiin haaveisiin.

Voi poika poika. Et tiedä mistä puhut, mutta syvällä rintaäänellä tulee pelkkää skeidaa näppiksiltä.
 

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Karalahdesta vielä sen verran, että olisi hylännyt KHL-tarjouksen, jos IFK:lle olisi kelvannut ja myös KJ oli Jeren sainaamisen kannalla. Siinä sulle vähän realismia.


Kuulin villin huhun, että Jagr olisi ollut myös valmis tulemaan HIFK:iin, mutta sopimuksen allekirjoittamista häiritsi HIFK:lta puuttuva 10 000 000€.

Uskon, että tänne saisi jokaisen haluamasi pelaajan, jos vain pelimerkkejä löytyisi tarpeeksi, mutta tämä on taas sitä sinun fantasiaa, jota et tunnu erottavan normaalista elämästä........äijä;)
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Realismista?

Esimerkiksi tässä Jere-casessa sä olet kailottanut, että Nybari nostaa vaan luurin, niin Jere pelaa HIFK:ssa. Sanakäänteissä sä olet kääntänyt tämän vaihteeksi Nybarin kämmiksi (tosin mainitsit äskeittäin toimistohenkilökunnan, bravo!), kun se Jeren pelaamisen mahdollistaminen on ollut korkeammallla taholla kuin tj ja utj. Ja sä tiedät tämän itsekin, mikä tekee sun itkemisen entistä huvittavammaksi.

Ja itse olen tyytyväinen HIFK:n yläkerran linjaan tässä tapauksessa. Kerrankin linja pitää ja edetään kohti ammattimaisuutta. Ehkä niillä Jeren tuomilla lisäkatsojien fyrkilla oltaisiin juuri ja juuri kustannettu HIFK:n kasvaneet taksikulut.
 

MISTER X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja ARSENAL
Täällä Bismarck etunenässä yrittää puolustaa henkeen ja vereen nykyistä toimintaa. Olen jo moneen kertaan kirjoittanut, että oppia voisi ottaa formuloista ja jalkapallon Mestareiden liigassa pelaavista joukkueista. Siellä esimerkiksi Arsenalissa manageri Wenger kommentoi useita kertoja viikossa nettisivuilla keskeneräisiä asioita pitäen fanien, median ja yhteistyökumppanien mielenkiintoa yllä. Arshavinin siirrosta Arsenaliin spekuloitiin lähes kolmen kuukauden ajan ja Wenger antoi tuona aikana lukemattomia lausuntoja lisäten kaikkien mielenkiintoa asiaan. IFK:n julkisuuden hallinta on noihin verrattuna tällä hetkellä lastentarhan tai vanhainkodin asteella katsontakulmasta riippuen.

Juuri nyt järkevä ihminen lukisi huolellisesti täällä Jatkoajassa esitetyn kritiikin ja ottaisi lusikan kauniiseen käteensä. Nybarilla on aivan viimeiset hetket tehdä jotain järkevää nostaakseen uskottavuutensa edes siedettävälle tasolle. Minulla ei ole mitään häntä vastaan ja toivon, että hän onnistuu tehtävässään. Hänen onnistuessaan myös rakastamani joukkue menestyy, mikä on suurin toiveeni. Tämän toiveen toteutuminen vaatii kuitenkin monen henkilön nöyrtymistä ja heistä ensimmäinen on Nybari. Ylpeät kaikkien alojen erikoisasiantuntijat ovat harvoin voittaneet mitään. Nybari, nyt on aika kuunnella todella herkällä korvalla asiantuntevien fanien ääntä. Aliarvioimalla Jatkoajassa kirjoittavien äänen voimakkuuden teet urasi suurimman virheen.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä Bismarck etunenässä yrittää puolustaa henkeen ja vereen nykyistä toimintaa.

Ei, vaan toivon HIFK:n osalta oikeata muutosta. Täällä keskitytään nillittämään Nybarista ja Valtasesta, kun HIFK on vetänyt syvällä jo vuosikausia - näiden kavereiden vaikutus on tähän alennustilaan hyvin pieni. Tätä palstaa ja tiettyjä nimimerkkien tekstejä lukiessa muodostuu kuva, että nyt HIFK vasta olisi jollain tavoin menestymätön ja menettänyt glooriansa. Mitä mieltä sinä olet? Missä oikeasti on vika, kun JATKUVASTI KYMMENIEN VUOSIEN AJAN HIFK OPEROI LIIGAN TOP BUDJETEILLA, MUTTA ON MENESTYNYT TÄHÄN NÄHDEN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN SURKEASTI? Nybari nyt, ketä huomenna? Tilanne on se, että ymmärrän Nybondaksen/Valtosen arvostelijoita, mutta kun se kaikki paska tuntuu kaatuvan jostain suunnasta näiden herrojen syliin. Ok, mä jätän heidän kritiikin vähemmälle, koska sitä sataa myös oikeutetustikin täällä, mutta pyrin keskittämään huomiota sinne syvemmälle. Sinne missä päätettiin mm. Nybodaksen sijoittamisesta utj:n pestiin.

Mä haluan vittu oikeata muutosta. Se tulee pitkäjänteisellä toiminnalla eikä kenkimällä valmentajia kesken pleijareiden tai utj:ta ensimmäisen tiedotustilaisuuden jälkeen. Mä olen jo sata kertaa toistanut, että itsekin epäilen Nybondaksen kykyjä, mutta ei se nyt ole kaikkeen paskaan syyllinen. Ja olen sanonut arvioivani kaverin kyvyt ensi helmikuussa, kun ensi kauden joukkue ja sen suoritustaso on lopullisessa formussaan nähtävissä. Ja olen ilamissut myös hyväksyntäni mikäli ylhäällä katsotaan tarpeelliseksi kartoittaa jo tässä vaiheessa Nybarille seuraajaa. Nyt tulevien vuosien aikana on nimenomaan HIFK:n ylemmän johdon näyttöaikaa, niin UTJ:n ja TJ:n pestien arvioimisessa ja isojen linjojen vetämisessä. Halutaanko urheilullista menestystä vai vedetäänkö country club diipadaapaa seuraavatkin parikymmentä vuotta.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla ei ole mitään häntä vastaan ja toivon, että hän onnistuu tehtävässään. Hänen onnistuessaan myös rakastamani joukkue menestyy, mikä on suurin toiveeni.

Luulisin, että tämä toivomus on meillä kaikilla täällä kirjoittavilla yhteinen. Meitä on pieni joukko verrattuna hallissa istujiin, mutta uskon meidän olevan tavallaan 'edelläkävijöitä' - se mikä on täällä totta nyt, on totta puolen vuoden päästä hallissakin. Siinä mielessä meidän huolemme olisi syytä ottaa vakavasti konttorillakin.

Joka iikalla on suuri huoli joukkueesta ja se valitettavasti tulee esiin niin, että kaikki purkavat omaa pahaa oloaan ja turhautumistaan - kukin omalla tavallaan. Yritetään edes ymmärtää toisiamme, jooko? Päämäärä on kuitenkin yhteinen, IFK:n menestys ja IFK:n uskottavuuden palauttaminen. Ei se ole yhtään lähempänä vaikka toinen toisiamme koko kesän roimisimme.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MENESTYNYT TÄHÄN NÄHDEN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN SURKEASTI?

Mutta ei KOSKAAN ole pelannut omalle yleisölleen niin huonosti kuin viime kaudella ja mitkään merkit eivät osoita, että ensi kausi olisi yhtään parempi. Vitutus ja pettymyshän kumpuaa juuri siitä, että 15 kuukautta on jo kulunut Penan lähdöstä ja tilanne on vaan huonontunut. Täällä ei varmaan kukaan kaipaa Penaa takaisin, mutta fakta on se, että mikään ei ole muuttunut, ei ainakaan paremmaksi.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kerrataan nyt, että HIFK on pelannut 34 kautta sm-liigassa ja 32/34 on ollut kotipeleissä voitollisia kausia, vain Jalosen kauden 08/09 HIFK ja Mälkiä/Suhosen 01/02 HIFK ovat onnistuneet munimaan kotipelit tappiollisesti. Kari Jalonen on ainoa valmentaja HIFK:n 34-vuotisessa liigahistoriassa, joka on koko kauden saanut valmentaa kotipelejä miinusmerkkisesti. Jalonen saa vielä jatkaa myös kaudella 09/10. Toivottavasti kotipelejä ei mokata kaudella 09/10 yhtä säälittävästi kuin kaudella 08/09 Kari Jalosen valmennuksessa. Runkosarjassa on tärkeää menestyä kotipeleissä, ihan meidän kausikorttikatsojien viihtymisen takia ja se ei ole pieni asia.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta ei KOSKAAN ole pelannut omalle yleisölleen niin huonosti kuin viime kaudella ja mitkään merkit eivät osoita, että ensi kausi olisi yhtään parempi. Vitutus ja pettymyshän kumpuaa juuri siitä, että 15 kuukautta on jo kulunut Penan lähdöstä ja tilanne on vaan huonontunut. Täällä ei varmaan kukaan kaipaa Penaa takaisin, mutta fakta on se, että mikään ei ole muuttunut, ei ainakaan paremmaksi.

Tosiasia on se, että pelin taso ja tulos oli erittäin heikkoa viime kaudella kotimatsia. Ei kahta sanaa. Mutta yksi kausi on helvetin pieni otos. Tähän suuri syy on valmentajan ja seuran kulttuurin yhteentörmäys, koska huomattavasti paskemmilakin rostereilla oikeissa olosuhteissa pystytään kotona tulokselliseen ja taistelevaan peliin. Vaikka tulos oli mikä oli, niin tosiasiassa moni kausi viimeisten vuosikymmenien ajan on ollut melkoista scheissea myös pelillisesti. Itse haluan nimenomaan pitkäjänteisyyttä toimintaan. Jos Jalonen ei kahdessa kaudessa onnistu, paska juttu. Pena teki oikean liikkeen lähtiessään palkkamaan KJ:ta, kovimpia meriittejä 2000-luvulla sm-liigasta omaavaa coachia. Pena teki oikein (mikäli olen taas oikein käsittänyt) diilatessaan Hirson ja Lopin rosteriin. Nämä kolme vie jo budjetista hyvän siivun. Yläkerta teki oman ratkaisun ja päätyi Nybarin utj-pestiin. Tässä on sama juttu. Nybondas on nyt osa HIFK:n joukkuetta ja tällöin mä tuen häntä, mutta odotan tuloksia tietyn ajan kuluessa. Mulle se aika ei ole 2 kuukautta tai kausi vaan kaksi kautta.

Ok, mä olen helvetin kärkäs näppikseltäni ja pahoittelen henkilökohtaisuuksiin menemisiä ja kärjistyksiä. Uskon, että sulla ja mulla on molemmilla patoumia ja vitutusta varastossa, kun meidän joukkueella on oikeasti potentiaalia, mutta jostain syystä sitä urheilullista menestystä ei vain tule. Mä näen ehkä asioiden laidan eri näkökulmasta kuin sinä ja pidän huolen jatkossa, että vastailen asiallisesti, jos tarve tulee. Piis & löv.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Suht aktiivisesti n. 25 vuoden ajalta HIFK:n pelejä paikan päällä seuranneena täytyy kyllä sanoa että mennyt kausi oli paskinta kotipeliä koskaan! Ja kun aikuistuminen on tuonut mukanaan kokemuksen eri asioista niin en kyllä näe mitään syytä miksei tulevakin kausi olisi yhtä paska, ellei peräti paskempi. Realismi sekoitetaan täällä JA:lla pessimismiin.
 

bates

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kudroc sai lemput Södertäljestä. Siinä olisi kaiken kaikkiaan aika kelpo peruspakki. Jos saisi kohtuuhintaan, ei kuulu osastoon "hinnalla millä hyvänsä". Eu-pelaaja, Right, Iso ja Ruma. Uransa parhaalla kaudella Saipassa teki jopa 22 pistettäkin. Eli jos/kun Clarke on sivussa puolet kaudesta niin Kudroc vaan YV:lle D.C.n paikalle. How about it?
 

roskis

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Detroit Red Wings
Mun mielestä ei pitäisi tällä hetkellä katsella ketään muita kuin varmoja huippupelaajia. Peltonen ei ikipäivänä tänne tuu jos on pienikin vainu änäristä ja soppari ilmeisesti on jo tarjottu meidän puolelta niin katseet muualle, loput on NHLn päätettävissä saadaanko kaveria eli ei.

Nyt on ns. ykköskori ainoa vaihtoehto. Tollasta perus kolmosparin mörköä voi sitten roudata pitkin EUta milioin tahtoo. Liboreita kuitenkin löytyy tai Tony Halme opetetaan luistelemaan.

Tähän aikaan pitäisi olla muutamaa backuppia vaille jengi kasassa eikä pitäisi joutua etsimään selkeitä isoja vahvistuksia. Jos markkinat on pullollaan pelaajia niin ilmeisesti neuvottelut on joka jengillä samassa pisteessä eli kuka saa kalan pudottamaan hintaansa ennen verkkoihin uimista. Unohdetaan kolmosparit ja -ketjut ja katsotaan vain huippuveskaria ja huippupakkia. Hyökkääjäkään ei koskaan pahaa tee, mutta sillä rintamalla meillä on paras tilanne. Niemisestä saamme tällä tahdilla vuoden kahden päästä sen meidän selkeän ykkösen, mutta pahoin pelkään että se vaatisi selkeän ammattivalmentajan veskaripuolelle.

Olisi mukava saada joku ulkomaan apu, jolla ei ole mitää siteitä meihin, katsomaan missä mennään ja mitä kaikkea pitää tehdä menestyksen eteen.
Summasen asenteella karjumaan naama punasena vitun pässit ja homot ja ties mitä että se menee perille. Konsultointi tosin ei kuulu itsevarmojen kavereiden tyyliin ja ne saattaisi sanoa ehkä pahastikin ja epäillä ammattitaitoa. Kehittyvä organisaatio tai ylipäätään yksi sen osa haluaa kuulla ohjeita ja vaihtoehtoja joka suunnasta tullakseen paremmaksi ammatissaan. Onneksi se ei koske meitä. Kirves ei ole vielä kaivossa, mutta pieni krokotiilin kyynel on jo silmäkulmassa.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid

Joo, onhan tämä ollut jo tiedossa muutaman päivän kuten täältäkin on voinut lueskella siitä. Kelpaa kyllä pakistoon tuomaan kokemusta, mitä ei ole muutenkaan riittävästi. tällä hetkellä Yksi pakki tuohon vielä niin kelpaisi mulle. Hyökkäyksen osalta valitettavasti Kiben lähtö alkaa olemaan hyvinkin lähellä. Ilen tilanne ilmeisesti vielä auki. Toivottavasti jäisi vielä kaudeksi. Sitten onkin enää ne pari palasta mitä Nybari on luvannut. Saas mitä miehiä ne ovat?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös