Don Cherry

  • 49 343
  • 196

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Cherryltä some fucking class ottaa jalkapallo näihin vertauksiin.

Koville tuntuu ottavan ryssän ylivalta kanukeille.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä varmaan kohta ollaan jo siinä tilanteessa, että taitoluistelu on äijämäisempää kuin lätkä. Veikkaan jopa, että vinkumisen määrä on jo nyt vähäisempi. Liian herkkää, liian herkkää.

MACK
 

TML

Jäsen
Nyt vaihdoit puheenaihetta. Toki mies on tehnyt paljon jääkiekon hyväksi ja sitä tuleekin arvostaa. Nyt kyse vain oli hänen typeristään lausunnoistaan ja niitä ei ole mitään tarvetta arvostaa.

Cherry oli vielä vanhoina hyvinä aikoina puhdas kovan kiekon ystävä ja suoraselkäinen rasisti eurooppalaisia kohtaan (kysykää vaikka Matti Hagmanilta jota Cherry Bostonissa valmensi), mutta nykyään hän on kovia taklauksia itkevä vässykkä joka vain koittaa löytää joka asiasta Kanadalaista etua palvelevan puolen.

Vaihdoin puheenaihetta?

dana77 kirjoitti:
Cherry on idiootti eikä ole reilua leimata muita Kanadalaisia hänen tuuliviirimäisten, opportunististen, omaa egoaan kohottavien ja lapsellisten lausuntojensa takia. Iso osa Kanadalaisista on fiksua porukkaa ja ovat sitä mieltä, että Cherry on idootti.

Kirjoitit tuossa Kanadasta ja ihmisistä siellä ja heidän arvostuksesta Cherrya kohtaan. Otin hieman esille sitä MIKSI Cherrya arvostetaan tuolla Kanadassa.

Väitit että Cherry on idiootti ja suurin osa ei arvosta häntä Kanadassa, mutta koitin asian ilmaista sinulle että näin ei suinkaan ole. Olikohan Late_Show joka tuon erään linkinkin tuonne laittoi.

En tiedä mikä hänen arvostuksensa laita tällä hetkellä on kanukkien silmissä, näiden Ove kommenttien jälkeen. Enkä taas tiedä mikä on vallitseva mielipide koko episodista Kanadassa.

Kuten aiemmassa viestissä mainitsinkin: "Vanha mies on ja ehkä nykyään on hieman yksin joidenkin mielipiteidensä kanssa eikä ole muuntaunut nykyjääkiekkoon ja elää vielä vanhoissa ajoissa."

Monista asioista Cherry pyrkii tekemään isoa numeroa mutta hyviä pointtejakin mies aika ajoin ottaa esille.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Jaa.a. En itse ainakaan halua nähdä jonkun Markus Kankaanperän ja Mikko Turusen vetävän jotain helvetin heimotanssia 6-2 -johtomaalin jälkeen.

Millainen pitää siis tuuletuksen olla? Nummelin soitti aikoinaan viulua. Theo Fleury Tapparassa sekos ihan täysin. Kerroppa nyt Norly kun jääkiekossa tuulettelussa pitää rajoja asettaa, että millaisia niiden tulee olla?

Jätkät hei. Tää homma menee vituiks.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Vanha mies vaalenpunaisessa takissaan joku puudeli sylissään kritisoi venäläistä ja samaan aikaan höpisee "instead, look at this great canadian boy".

Jos kyseessä ei olisi Cherry niin kutsumanimi olisi varmaan "harmaapartainen antikommunistinen pedofiili homo". Ainakin kuvauksen perusteella. Ja toisaalta myös käyttäytymisen. Ei ole todellista
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Jaa.a. En itse ainakaan halua nähdä jonkun Markus Kankaanperän ja Mikko Turusen vetävän jotain helvetin heimotanssia 6-2 -johtomaalin jälkeen.
Tähän tuskin saadaan koskaan varmuutta. En silti ymmärrä, miten tämä liittyy jalkapalloon?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kirjoitit tuossa Kanadasta ja ihmisistä siellä ja heidän arvostuksesta Cherrya kohtaan. Otin hieman esille sitä MIKSI Cherrya arvostetaan tuolla Kanadassa.
Ei se että miehen tekoja arvostetaan muuta sitä tosiasiaa että hän on idiootti. Vähän sama juttu kuin Jari Kurri on hieno pelaaja ja hänen uransa on erittäin arvostettava, mutta ei hän mikään ruudinkeksijä ole.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ei se että miehen tekoja arvostetaan muuta sitä tosiasiaa että hän on idiootti. Vähän sama juttu kuin Jari Kurri on hieno pelaaja ja hänen uransa on erittäin arvostettava, mutta ei hän mikään ruudinkeksijä ole.

Niin ja joku otti tuolla esiin jonkun kanadalaisten äänestyksen jossa oli 7. sijalla. Olihan Matti Nykänenkin siinä Suurin Suomalainen-jutussa sijalla 11. Että aika heikko on tilanne jos noita kortteja käyttää
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Vähän sama juttu kuin Jari Kurri on hieno pelaaja ja hänen uransa on erittäin arvostettava, mutta ei hän mikään ruudinkeksijä ole.

Pakko kysyä, mutta missä asiassa Jari Kurri ei ole ruudinkeksijä?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Niin ja joku otti tuolla esiin jonkun kanadalaisten äänestyksen jossa oli 7. sijalla. Olihan Matti Nykänenkin siinä Suurin Suomalainen-jutussa sijalla 11. Että aika heikko on tilanne jos noita kortteja käyttää

Tai vaihtoehtoisesti tuo Suomen äänestystulos kertoo jotain suomalaisista? Onhan sekin mahdollista...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Pakko kysyä, mutta missä asiassa Jari Kurri ei ole ruudinkeksijä?
Kiinalaiset keksivät ruudin jo tuhansia vuosia sitten. Minun käsitykseni vain on että jos homma olisi jätetty Jarin toimeksi, niin maailma olisi paljon rauhallisempi ja parempi paikka elää.

Olet kai sinä miehen juttuja kuunnellut tai seurannut Jarin toimia Suomen maajoukkueen GM:nä? Viimeksi kaverit olivat huhujen mukaan loistivat pelaajia scoutatessaan Helmikuussa:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=2615305&post2615305
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Olet kai sinä miehen juttuja kuunnellut tai seurannut Jarin toimia Suomen maajoukkueen GM:nä? Viimeksi kaverit olivat huhujen mukaan loistivat pelaajia scoutatessaan Helmikuussa:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=2615305&post2615305

Mitä minulle on välittynyt Jari Kurrista - jo 80-luvun Edmontonista lähtien - on se, että hän on rauhallinen, hillitty, kohtelias, ja asiallinen herrasmies ja pelaajana täydellinen ammattilainen. Jo nuo omaisuudet tekee ihmisestä minun kirjoissa fiksun. Tosin en tiedä mikä hänen ÄÖ on, tai muu kirjaviisaus.

Ja mitä tulee hänen rooliin Suomen maajoukkueen GM:nä, niin itse näkisin tilanteen niin, että hänellä on melkolailla kädet sidottuna, sillä nämä normaalisti GMn tekemän päätökset ja vastuu onkin ylemmällä taholla... Suomessa tuo koko GM-konsepti on vielä melkolailla hakusessa, eikä sitä välttämättä edes tarvita suomalaisessa jääkiekkoilussa.

Toistaiseksi.
 

TML

Jäsen
Ei se että miehen tekoja arvostetaan muuta sitä tosiasiaa että hän on idiootti. Vähän sama juttu kuin Jari Kurri on hieno pelaaja ja hänen uransa on erittäin arvostettava, mutta ei hän mikään ruudinkeksijä ole.

Jos et ole ruudinkeksijä olet idiootti?

Edelleenkin on aika erikoista väittää että Don Cherry on idiootti. Tai ainakin jääkiekkoon liittyen on melko turha sanoa Don Cherrya idiootiksi, vaikkei kaikista hänen sanomisista tykkäisikään.

Ei häntä ihan arvalla ole tuonne HNIC erätaukoihin valittu. Tosin tässä nyt voi olla meillä erilainen käsitys idiotismista. Jos kuulut menzaan niin toki silloin Cherrykin näyttää silmissäsi idiootilta.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Tuo koodin mukaan vetäminen on aina vähän epäilyttävää. Sitä yleensä käytetään vain silloin toiset tekee jotain muka väärää. Ja kun mitään selkeitä sääntöjä ei kuitenkaan ole. Eikä ne kanadalaisetkaan niitä koodeja noudata sen enempää. Mailan mittaus? Viimeksi viime vai toissa viikolla? Todella törkeää. Tai ketä kiinnostaa. Savardin perääntyminen tappelusta Crosbya vastaan? No, hassu tilanne eikä varmaankaan koodin mukaista, mutta mitä sitten.

Ja onhan se Cherry hauska maskotti, mutta turha sen sanomisiin on yleensä tarttua. Tarkoituksellisia provokaatioita. Joskus toki asiaakin.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Mike Green oli mukana suunnittelemassa koko tuuletusta. Luuletko, että hän jätti osallistumatta siihen, koska A) se loukkasi hänen henkilökohtaisia hyvän maun rajojaan, vai B) hän arvasi, että pikkumaiset ihmiset nostaisivat asiasta kohun, eikä halunnut sellaista huomiota keskellä Norris-kisaa? Todella paska yritys yrittää vihjailla, että AO on sooloilija, jota muu joukkue jotenkin häpeää.

Koko tuuletus oli alunperin Jose "kanadalainen" Theodoren idea ja Greenin ohella myös Nicklas Bäckström oli mukana suunnittelemassa sitä.

Oli sooloilija tai ei, mutta aika yksinkertainen kaveri taitaa olla kyseessä jos polvillaan mailan edessä röhnöttämistä varten piti joku suunnittelukomitea perustaa.

Kuten joku totesikin on spontaanit maalien tuulettelut mukavaa katsottavaa vaikka överiksi menisivätkin, mutta tällaiset haistamävitun showt joiden ainoa tarkoitus on pönkittää omaa egoa ja nolata vastustajaa ovat säälittäviä.

Kovasti toivon että vinoleualle tulisi noutaja seuraavassa Tampa-pelissä, mutta enpä jaksa uskoa.
 

Cube

Jäsen
Oli sooloilija tai ei, mutta aika yksinkertainen kaveri taitaa olla kyseessä jos polvillaan mailan edessä röhnöttämistä varten piti joku suunnittelukomitea perustaa.
Ei varmaan mitään komiteoita tarvittu, mutta kuten todettua, kaverit taisivat olla mukana lietsomassa Ovechkinia tekemään tuota tuuletusta ja siten olivat siitä ihan täysin tietoisia.

Ehkä sun kannattaisi muuten katsoa tuo video ennen aiheen kommentointia. AO ei missään vaiheessa tuuletusta mene polvilleen.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ei varmaan mitään komiteoita tarvittu, mutta kuten todettua, kaverit taisivat olla mukana lietsomassa Ovechkinia tekemään tuota tuuletusta ja siten olivat siitä ihan täysin tietoisia.

Samaa mieltä nimimerkki Beemanin kanssa, että (siistin tämän lainauksen minulle sopivampaan muotoon): spontaanit maalien tuulettelut mukavaa katsottavaa vaikka överiksi menisivätkin, mutta tällaiset showt ovat turhia.

Kaiken pahan lisäksi tämä oli "matkittu" tuuletus. Taisi siinä sittenkin olla jonkinlainen suunnitelukomiteakin taustalla: vai mitä Jose Theodore (ja Terry Ryan)?

EDIT: Sen verran puolustan Ovea, että aikoinaan Tiger Williams tunnettiin omaperäisestä tuuletuksesta. Erona tässä on vaan se, että ei ollut ketään joku olisi ojentanut häntä ;)
 
Viimeksi muokattu:

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Tätä ketjua on ollu valaiseva lukea, sillä olen ymmärtänyt koko kanadalaisen kiekkokoodiston väärin. Minä kun luulin, että Ovechkinia ja/tai Washingtonia olisi pitänyt ojentaa koodin mukaan matsin aikana välittömästi. Mutta koodihan meneekin niin, että Rick Tocchet miettii koko loppumatsin ajan, miten asiasta lehdistötilaisuudessa nillittäisi, mutta ei tee mitään itse matsissa. Hyvä, että kanadalaiset edelleen kunnioittavat omaa koodistoaan.
 
Viimeksi muokattu:

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Tätä ketjua on ollu valaiseva lukea, sillä olen ymmärtänyt koko kanadalaisen kiekkokoodiston väärin. Minä kun luulin, että Ovechkinia ja/tai Washingtonia olisi pitänyt ojentaa koodin mukaan matsin aikana välittömästi. Mutta koodihan meneekin niin, että Rick Tocchet miettii koko loppumatsin ajan, miten asiasta lehdistötilaisuudessa nillittäisi, mutta ei tee mitään itse matsissa. Hyvä, että kanadalaiset edelleen kunnioittavat omaa koodistoaan.
En ole jaksanut tähän väittelyyn osallistua, mutta en voi kuin yhtyä jatuksineni Taito-Ojasen kommenttiin.

Jos Oven temppu niin paljon Rickiä v*tutti, niin olisi sitten käskyttänyt pelaajat kostamaan Ovelle. Aivan lapselliseksi ininäksi mennyt koko NHL. Sieltäkö Apekin on oppinut tuon jatkuvan kitisemisen mitä myös Don "pukeudun homommasti kuin homot itse" Cherry harrastaa?

Toivon ihan näiden kanadalaisten anteeksi että olen olemassa -junttien kiusaksi, että Ove ja kumppanit jatkavat Eurooppalaisia (ja Latinalaisia) tuuletusperinteitä NHL:ssä. Ehkä jonku Jeesuksen kuvalla varustetun T-paidan paljastaminen pelipaidan alta maalin jälkeen olisi seuraava mukavasti keskustelua herättävä juttu.
 

Cube

Jäsen
Ainakin Bruce Boudreau, kun hän on joutunut "talk to Ovechkin about his showmanship".
Ensinnäkin, tuo lainaus ja sen sisältämä sanamuoto ei ole Boudreaulta. Toiseksi, Boudreau on todennäköisesti jossain vaiheessa puhunut Ovechkinin kanssa myös esim. siitä, miten Capsin ylivoimapeliä voitaisiin saada toimivammaksi. Kummankaan keskustelun sävy tuskin on ollut vihamielinen tai tuomitseva.

Kannattaa muuten lukea Tocchetin ja Ryan Malonen viimeisimmät kommentit tästä aiheesta. Vaikuttaa sitä, että sinä alat olemaan viimeisiä jäljelläolevia valittajia. Alunperinkin olit tosin melkoisessa vähemmistössä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ensinnäkin, tuo lainaus ja sen sisältämä sanamuoto ei ole Boudreaulta. Toiseksi, Boudreau on todennäköisesti jossain vaiheessa puhunut Ovechkinin kanssa myös esim. siitä, miten Capsin ylivoimapeliä voitaisiin saada toimivammaksi. Kummankaan keskustelun sävy tuskin on ollut vihamielinen tai tuomitseva.

Sanamuoto ei ollut Boudreaulta, mutta asiasisältö on sama. Tässä koko lainaus:

Capitals coach Bruce Boudreau said he planned to speak to Ovechkin about the orchestrated showmanship.

“He has never done that with me that I’ve seen,” Boudreau said. “He celebrates, but I think that was a little planned out.”


En minä ja tuskin sinäkään tiedät millä savyllä ollaan keskusteltu, ja sinänsä keskustelun sävyllä ei ole mitään merkitystä. Enkä missään vaiheessa kuvitellut keskustelun sävyn olevan edes vihamielinen tai tuomitseva - isällinen, asiallinen, informatiivinen ja/tai opettavainen ehkä.

Kannattaa muuten lukea Tocchetin ja Ryan Malonen viimeisimmät kommentit tästä aiheesta. Vaikuttaa sitä, että sinä alat olemaan viimeisiä jäljelläolevia valittajia. Alunperinkin olit tosin melkoisessa vähemmistössä.

Tocchet sanoi nyt näin (tummennettuna avainkohta): ""It's kind of blown out of proportion," Tocchet told reporters at Lightning practice Thursday. "The only thing I was upset about was that he did it by our crease, in front of the goalie."

Mutta ihan sama ja pelit jatkuvat. Ja btw, minun itsetuntoni kestää olla jossain asioissa vähemistössä. En kutsuisi kirjoituksiani "valittamisena" - keskusteluna kylläkin. Minulla ei ole mitään hidden-agendaa, värilaseja tai muita ongelmia olla eri mieltä, tai kuunnella eriäviä mielipiteitä.
 
Viimeksi muokattu:

Cube

Jäsen
Ja btw, minun itsetuntoni kestää olla jossain asioissa vähemistössä.
Vähemmistömielipide saattaa useinkin olla oikea, ei siinä mitään. Mutta kun Jarome Iginla yms. eivät näe ongelmaa AO:n tuuletuksessa, niin ei ehkä kovin syvästi kannata loukkaantua kanadalaisen jääkiekon puolesta. En itsekään toivo Ovechkinin tuulettavan tuolla tavoin jokaisen maalinsa jälkeen, mutta merkkipaalun kohdalla se on ok. Yhtä kaikki, tästä asiasta noussut kohu on aivan täysin suhteeton. Näkisin enemmän vikaa jopa Sidney Crosbyn naureskelussa Nicklas Bäckströmin sohittua kiekon omaan maaliinsa viime kaudella. Tuosta tapauksesta ei kuitenkaan minkäänlaista mediakohua saatu aikaan, mikä ei tosin haittaa yhtään, koska myös se olisi ollut aivan kohtuutonta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös