Ihmettelyketju

  • 6 373 716
  • 38 790

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viikonlopun Everton-Liverpool- matsin tauolla Canalin grafiikat kertoivat Manchester Cityn uuden omistajan, sheikki Mansour bin Zayed Al Nahyanin omaisuudeksi n. £ 540 mrd.

Ihmettelen, kuinka tuo voi olla mahdollista. Nimittäin Warren Buffetin, joka on virallisissa listauksissa rankattu maailman rikkaimmaksi ihmiseksi, omaisuus on "vain" 40,6 miljardia € eli n. 32,3 miljardia puntaa. Joku on nyt laskenut jotain pahasti pieleen.
 

Live-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ihmettelen, kuinka tuo voi olla mahdollista. Nimittäin Warren Buffetin, joka on virallisissa listauksissa rankattu maailman rikkaimmaksi ihmiseksi, omaisuus on "vain" 40,6 miljardia € eli n. 32,3 miljardia puntaa. Joku on nyt laskenut jotain pahasti pieleen.

Ei mikään ihme, ei kai noista Emiraattien luvuista taida sheikit itsekään olla enää ihan kartalla. Tän Cityn omistajan taustaltahan löytyy Abu Dhabilainen investointipoppoo, jonka hallinnoiman omaisuuden arvo on jotain luokkaa tuhansia miljardeja. Investointiyhtiön puolestaan omistaa muistaakseni kuningashuone, ja Cityn ostanut Sulaiman hallinnoi varoja [ja on kuninkaan serkku, tms]. Näin ollen johdettuna voisi sitten heittää, että Sulaiman omistaisi tästä yhtiöstä esim. noin puolet, jolloin "omaisuus" olisi luokkaa 500 mrd.

Tämä nyt aika perstuntumalta, jos joku tietää paremmin, kertokoon.
 

rectum

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Miten somalialaiset merirosvot onnistuivat kaappaamaan ukrainalaisaluksen?

http://static.iltalehti.fi/ulkomaat/fainaSH_ul.jpg

Siis kysehän jostain helvetin soutuveneistä, joilla on vastassa suuri valtamerialus. Mitkä on ne keinot, joilla tuon kokoluokan alus saadaan väkisin pysähtymään? Jos se on noin helppoa, kuin kuvasta voisi päätellä, onnistuisi jonkun ruotsinlaivankin haltuunotto parin puhallettavan kumiveneen voimin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Miten somalialaiset merirosvot onnistuivat kaappaamaan ukrainalaisaluksen?

Rosvoilla on melko raskas aseistus. AK-47 ja varsinkin erilaiset panssarintorjunta-aseet ovat aika vahvoja suostutelijoita.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen, kuinka tuo voi olla mahdollista. Nimittäin Warren Buffetin, joka on virallisissa listauksissa rankattu maailman rikkaimmaksi ihmiseksi, omaisuus on "vain" 40,6 miljardia € eli n. 32,3 miljardia puntaa. Joku on nyt laskenut jotain pahasti pieleen.
Noissa "virallisissa" listauksissa on jätetty pois henkilöt, joiden varallisuus on samalla valtion varallisuutta, tai ainakin rinnastettavissa valtion varallisuuteen. Ennen tätä muutosta Brunein sulttaani taisi keikkua listaykkösenä vuosien ajan.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
SM-liiga 1.10.2008

1. Lukko
2. JYP
3. KalPa
...
12. HIFK
13. TPS
14. HPK

Milloin viimeksi liigan kärkikolmikossa ei ole ollut jokin joukkue Helsingistä, Oulusta, Tampereelta tai Turusta?
 
Suosikkijoukkue
TPS
Onko järkee vai ei?

to 2.10.2008 HIFK - Kärpät
la 4.10.2008 Kärpät - HIFK

Jotenkin en nyt ymmärrä ollenkaan liigan päättäjien logiikkaa...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
to 2.10.2008 HIFK - Kärpät
la 4.10.2008 Kärpät - HIFK

Jotenkin en nyt ymmärrä ollenkaan liigan päättäjien logiikkaa...
No totta ihmeessä on järkeä. Juuri näillä home-to-home sarjoilla saadaan tunnetta peliin, kun edellisen pelin tapahtumat eivät ole ehtineet unohtua. Näitähän on NHL:ssä harrastettu about aina, joten pitää ihmetellä että missä tynnyrissä on kasvanut kiekon seuraaja joka noita ihmettelee.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
to 2.10.2008 HIFK - Kärpät
la 4.10.2008 Kärpät - HIFK

Jotenkin en nyt ymmärrä ollenkaan liigan päättäjien logiikkaa...

Nämä back-to-back pelithän ovat nimenomaan jääkiekon suola. Saadaan (hyvällä tuurilla) pienimuotoista pleijaritunnelmaa jo syksyllä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
to 2.10.2008 HIFK - Kärpät
la 4.10.2008 Kärpät - HIFK

Jotenkin en nyt ymmärrä ollenkaan liigan päättäjien logiikkaa...
En minäkään. Jos to olisi pelattu Oulussa ja la Helsingissä, niin tuossa olisi enemmän logiikkaa. Olihan se Jokerien ja Pingviinien välinen matsi tiedossa jo kauan sitten. Monelle etäkärpälle ja kenties joillekin HIFK-kannattajille (ei HC-faneille) voi aiheuttaa vaikeuksia päättää kumpaan matsiin menee.

Ja ihmettelen minä sitäkin, miten ei ollut peliohjelmia laatiessa arvattavissa, että tänään Honka kuitenkin pelaa ratkaisupelin eurooppalaista huippujoukkuetta vastaan. Hei jääkiekko-osasto, vähän luottamusta potkupalloilijoihimme!
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Olihan se Jokerien ja Pingviinien välinen matsi tiedossa jo kauan sitten. Monelle etäkärpälle ja kenties joillekin HIFK-kannattajille (ei HC-faneille) voi aiheuttaa vaikeuksia päättää kumpaan matsiin menee.!

Niin, itse en oikein käsitä, miten Jokereiden merkityksetön harjoituspeli jotain ulkomaalaista joukkuetta vastaan voisi aiheuttaa jollekulle ongelmia päätöksissään?

Mainittakoon, että esimerkiksi edes takavuosien merkityksellisten EHL-pelien, joissa vastapuolella pelasi myös joku ulkomaalainen joukkue, ei mikään suomalainen em. liigaa pelannut joukkue saanut hallinsa kuin korkeintaan puolilleen. Etenkään, jos paikkakunnalla pelattiin samaan aikaan SM-lliigaa.

Täältä tähän
 

dimmu

Jäsen
Niin, itse en oikein käsitä, miten Jokereiden merkityksetön harjoituspeli jotain ulkomaalaista joukkuetta vastaan voisi aiheuttaa jollekulle ongelmia päätöksissään?

"Jotain ulkomaalaista joukkuetta vastaan" No sattuuhan se joukkue olemaan jostain amerikkalaisesta liigasta.. Mikähän sen nimi oli...? Kai siälä pelaakin jotain AHL-jyriä, olen itse kuullut semmoisista kuin Malkin ja Crosby jne... No mutta nämä joukkueethan vierailevat Suomessa useita kertoja vuodessa, niin miksipä ei pelattaisi samaan aikaan samassa kaupungissa sm-liigaa....
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihmettelen erittäin paljon, miten joku ei näe potentiaalisessa kiinnostuksessa eroa siinä, pelataanko jääkiekkopelissä jotakin Manchesteria tai tai Milanoa vastaan, vaiko edellisen kevään Stanley cup -finalistia vastaan, kera Crosbyn ja Malkinin.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ihmettelen erittäin paljon, miten joku ei näe potentiaalisessa kiinnostuksessa eroa siinä, pelataanko jääkiekkopelissä jotakin Manchesteria tai tai Milanoa vastaan, vaiko edellisen kevään Stanley cup -finalistia vastaan, kera Crosbyn ja Malkinin.
Minä taasen ymmärrän siinä mielessä, että kyseessä on vain höntsäpeli. Kiinnostus on eri luokkaa minullakin, jos NHL korkataan Suomessa (lue: Hartwall Arenalla) ensi syksynä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Minä taasen ymmärrän siinä mielessä, että kyseessä on vain höntsäpeli. Kiinnostus on eri luokkaa minullakin, jos NHL korkataan Suomessa (lue: Hartwall Arenalla) ensi syksynä.

Tällä logiikkalla minä matkustan viikonloppuna Tukholmaan. En jaksa uskoa, että millään muotoa olisi muutenkaan kiinnostanut lähteä Jokerit-Pittsburgh -matsia katsomaan.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihmettelen, kuinka jotkut sivistymättömät tuntuvat pitävät maakuntaa pääkaupungin vastakohtana.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jos pelattaisiin samaan aikaan, niin kyllä itsekin menisin mieluummin vaikka TPS-SaiPa -tosipeliin, kuin johonkin Narrit-Pingviinit -höntsäilyyn, jossa NHL-tähdet surffaavat kuitenkin puolella teholla ja tekevät vain sen, mikä on tarpeen mahdollisen voiton saavuttamiseksi. Sitä paitsi lippujen hinnat puoltavat Turkuhalliin siirtymistä; en tiedä Jokerit-Penguins -lippujen hintaa, mutta varmasti on vähintään kaksinkertainen verrattuna parhaisiin paikkoihin Turkuhallin liigapeliin.

Ja kun nämä turhuudesta maksetut eurot menevät vielä Hjalliksen kukkaroon, niin nein danke. Eri asia tosiaan olisi tuo mahdollinen NHL-kauden avaus Hjareenalla. Sinne kyllä on pakko päästä, jos se toteutuu.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ja kun nämä turhuudesta maksetut eurot menevät vielä Hjalliksen kukkaroon, niin nein danke. Eri asia tosiaan olisi tuo mahdollinen NHL-kauden avaus Hjareenalla. Sinne kyllä on pakko päästä, jos se toteutuu.

Osaltani sen verran tarkennan vielä, etten ihmettele pääkaupunkiseudun asukkaiden mielenkiintoa peliä kohtaan.

Jotenkin vain itseäni viehätti enemmän alle 200 euron henk.koht. kokonaiskuluilla (sisältää siis matkat + majoittumisen + liput + ruoat + vapaavalintaisen tuhlailun) lähteä kaveriporukalla Ruotsissa käymään.

Liput Hjallilaan + n. 400 km autoilua (Tampere-Hjallila väli on kuitenkin n. 180 km suuntaansa) + syömiset eivät ihan hervottomasti halvempia olisi olleet....
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä taasen ymmärrän siinä mielessä, että kyseessä on vain höntsäpeli. Kiinnostus on eri luokkaa minullakin, jos NHL korkataan Suomessa (lue: Hartwall Arenalla) ensi syksynä.
Ihan höntsypelejä Lontoossa pelatut runkosarjapelit ainakin on. Sitten homma vasta alkaa kiinnostaa kun Raksilassa pelataan Stanley Cupit finaaleja.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihan höntsypelejä Lontoossa pelatut runkosarjapelit ainakin on. Sitten homma vasta alkaa kiinnostaa kun Raksilassa pelataan Stanley Cupit finaaleja.
Ehkäpä Junno ensi kaudeksi saa asiat sille tolalle, että keväällä 2010 Kärpät Stanley cupin finaaleissa pelaakin.

Pysäkseni aiheessa, ihmettelisin suuresti, jos näin ei kävisi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Homot ja lesbot on pari viime päivää ollut kovasti tapetilla ja tänäänkin Radio Rockilla puitiin asiaa esim. päivän kysymyksessä. Se mikä ihmetyttää on se että kuinka moni aina kuittaa nuo asiat sanomalla "jokainen saa olla ihan mitä on kunhan ei minua tule pokaamaan". Jotkut vievät asian vielä pidemmälle ja sanovat että "ei mulla mitään homoja vastaan ole mutta jos minua tulevat pokaamaan niin vedän kyllä tauluun". Siis mikä siinä on niin hirveätä jos joku homo tuleekin vaikka pokaamaan? Sanoo vaan "ei kiitos" ja se siitä, vai onko se niin että jos homo tulee pokaamaan niin sitä heti pelkää itsekin näyttävänsä homolta tms.? Kyllä minuakin on joskus joku homo tullut pokaamaan baarissa mutta hyvin helppo siitä oli eroon päästä kun sanoi vaan että "sori, mutta olen ihan hetero". Ainakin siitä oli huomattavasti helpompi päästä eroon kuin jostain naispuolisesta pubiruususta joka tulee kännissä sönkkäämään.
 

julle-jr

Jäsen
Samaa olen minäkin ihmetellyt kuin -OO- tuossa edellä. Ehkä ne pelkäävät, että eivät haluakaan sanoa ei kiitos? Mulle on ainakin samantekevää. Itse asiassa homot ovatkin aina silloin tällöin tulleet juttelemaan baarissa, kun kuulemma näytän siltä että saattaisin olla homo :) Samaa ovat jotkut naispuolisetkin sanoneet, baarissa nimen omaan. Joskus jopa "jouduin" todistamaan että olen hetero.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös