Ihmettelyketju

  • 6 374 236
  • 38 790

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Niin ja se myös, että nyt pitäisi ihmisten myös aukaista silmänsä siihen, etteivät ne ystävät vaan pelkästään saisi olla tärkeitä vaan kaikki ihmiset tällä maapallolla. Ei nyt tarvi joka naisen kanssa sänkyyn hypätä, en sitä tarkoita, mutta sellaista tietynlaista inhimillisyyttä peräänkuulutan.

Tästä esimerkkinä se, että meidän luokalle oli justiin joku pappi pari viikkoa sitten luennoimassa. Hän kertoi tapauksen mikä pisti jo silloin ajattelemaan. Joku juoppo oli pudonnut kolera-ialtaaseen Hesassa ja valtava ihmisjoukko oli kerääntynyt tuijottelemaan sitä siellä, siis nimenomaan vain tuijottelemaan ei auttamaan! Sitten tuli paikalle nuorempi varmaan joku 16-vuotias likka joka hyppäsi sinne altaaseen ja sai kannateltua sitä siellä sen ajan kunnes pelastusmiehet tulivat paikalle ja äijä ei hukkunut. Kun juoppo kiitti likkaa ja kysyi tältä miksi hän pelasti tällaisen dekun? Niin hän vastasi, että kotona on opetettu että aina toista ihmistä täytyy auttaa.
 
Viimeksi muokattu:

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vuonna 1954 syntynyt mies menehtyi torstaina Ikaalisissa mönkijäonnettomuudessa.

Kaksi ikaalislaista miestä oli luvattomasti ajelemassa hiekkamontuilla Ulvaanharjulla.
Miehistä iäkkäämpi oli lähtenyt ajamaan jyrkkää rinnettä ylös. Kesken nousun mönkijän vauhti oli hyytynyt hiekkarinteeseen, ja kuljettaja käänsi mönkijänsä takaisin alaspäin.
Jyrkässä rinteessä mönkijä heitti etukautta kuperkeikan ja mies jäi ajokin alle. Elvytysyrityksistä huolimatta hän menehtyi.

Miehen kokemus mönkijöistä oli vähäinen. Alkoholilla ei ollut osuutta tapahtuneeseen.


Kuinka otsikoisit kyseisen uutisen? Ihmettelen kuka perkele tästä on saanut

"Mönkijä teki kuperkeikan - mies kuoli"

Varmaan yhteiskunnan syy tai vanhojen miesten pahoinvointi tai mönkijän...uuh
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minkä vitun takia olen eilen illalla avannut kaksi oluttölkkiä mutta kummastakaan en ole oikeastaan kuin hörpännyt?
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Minkä vitun takia olen eilen illalla avannut kaksi oluttölkkiä mutta kummastakaan en ole oikeastaan kuin hörpännyt?

Mulle on usein käynyt tätä samaa ja olen päätynyt siihen, että hiipivä haamu (jonka olen nimennyt pentti matikaiseksi) käy availemassa niitä, kun silmä välttää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Halusit maistella, muttet juopua?

Tämä olisi kyllä järkeenkäypä selitys, mutta kummatkin oli samaa makua eli Santtua. Miksi olen halunnut maistella tätä kahdesta tölkistä? :D

Mulle on usein käynyt tätä samaa ja olen päätynyt siihen, että hiipivä haamu (jonka olen nimennyt pentti matikaiseksi) käy availemassa niitä, kun silmä välttää.

Tämä on melkein se mahdollisin syy. Laitan faksin piiloon.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä olisi kyllä järkeenkäypä selitys, mutta kummatkin oli samaa makua eli Santtua. Miksi olen halunnut maistella tätä kahdesta tölkistä? :D
Molemmille jaloille yks. Miesten ollessa kyseessä, pitäisi tietysti kolmannellekin olla omansa. Taisi jäädä vajaaksi nyt?

Kyllä noita haamun avaamia oluttölkkejä ja pulloja joskus aamuisin löytää kyllä. Yleensä silloin on illalla juomat riittäneet tappiin asti, joten haitanneeko jos haamu on nyt muutaman ylimääräisen avannut.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Molemmille jaloille yks. Miesten ollessa kyseessä, pitäisi tietysti kolmannellekin olla omansa. Taisi jäädä vajaaksi nyt?

Kyllä noita haamun avaamia oluttölkkejä ja pulloja joskus aamuisin löytää kyllä. Yleensä silloin on illalla juomat riittäneet tappiin asti, joten haitanneeko jos haamu on nyt muutaman ylimääräisen avannut.

Avatun viinapullon jätin sille keskimmäiselle. Täytyyhän sen kuitenkin saada enemmän virtaa...

Ei haittaa että Pentti Matikainen-haamu aukaisi tölkit. Täytyy oikeastaan kiittää, onhan huomiset saunaoluet jo valmiina avattuina.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ihmettelen myös, miksi Raimo Summasen nimeä ei ole vielä nostettu esille HIFK-osiossa.

No nyt on nostettu. Ajattelin, ettei vielä syyskuussa, mutta tulihan se sieltä.

Ihmettelen kyllä rajatonta luottamusta Raimo Summasen kykyyn toimia liigassa päävalmentajana. Luulisi jollekin seuralle kelvanneen, mutta viimeisimmästä valmennuspestistäkin on jo vuosia.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ihmettelen kyllä rajatonta luottamusta Raimo Summasen kykyyn toimia liigassa päävalmentajana. Luulisi jollekin seuralle kelvanneen, mutta viimeisimmästä valmennuspestistäkin on jo vuosia.
Varmasti monelle seuralle Raimo kelpaisi, mutta kun ajatellaan asiaa toisinpäin, niin sitten onkin jo hieman eri juttu.

Minä ihmettelen, jos Summaselle kelpaisi mikä tahansa seura liigasta. Tuskin se lista on kovn pitkä, johon herra haluaisi töihin mennä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Varmasti monelle seuralle Raimo kelpaisi, mutta kun ajatellaan asiaa toisinpäin, niin sitten onkin jo hieman eri juttu.

Minä ihmettelen, jos Summaselle kelpaisi mikä tahansa seura liigasta. Tuskin se lista on kovn pitkä, johon herra haluaisi töihin mennä.

Ymmärrän hyvin, että Raimo suostuu vain tietyt taloudelliset kriteerit täyttävän joukkueen valmentajaksi ja vain omilla ehdoillaan.
Toisin valitessa saattaisihan sitten paljastua, ettei se Raimo mikään Messias lopulta olekaan.
Nythän lahko uskoo Summasen olevan se maailman toiseksi paras valmentaja.

Ja kun ihmettelyketjussa ollaan, niin ihmettelen, että maaliman paras valmentaja on saanut töitä vain Suomen toiseksi ylimmän sarjatason keskikastin seurassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä ihmettelen taas kerran tätä loputonta kiinnostusta meidän osioamme kohtaan. Tai en siis ihmettele sinänsä (markkinointiosasto kiittää), mutta hymyilen asialle ja kyllähän se jo naurattaakin.

Jatkakaa, ei siinä mitään, mutta voi olla, että me emme ihan heti tule lukemaan teitä.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Minä ihmettelen, jos Summaselle kelpaisi mikä tahansa seura liigasta. Tuskin se lista on kovin pitkä, johon herra haluaisi töihin mennä.

"Valintoja, valintoja, joka päivä valintoja..." Tästähän on kyse, ollut yli neljä vuotta.
Seurat, jossa oltaisiin valmiita lyömään puolet budjetista (viime käytännön näyttönsä vuodelta 2004 omaavan) valmentajan palkkaan, suostuttaisiin käytännössä olemaan antamatta potkuja tuloksista ja tilanteista riippumatta (tai ainakin riitelemään ja maksamaan niistä seuraavat viisi vuotta), luvattaisiin diktaattorin valtuudet rajattomalla pelaajabudjetilla ja alistuttaisiin siihen, että 90% varmasti organisaatio ja joukkue ovat viimeistään vuoden päästä kaaoksessa tulehtuneiden henkilösuhteiden takia, löytyvät niin ikään aika lyhyeltä listalta.
Tosin eräs "tuore" kiekkovaikuttaja Porin suunnalla saattaisi tällaiseen paperiin nimensä pannakin. Aika monelle muulle "high risk-high reward" on jo muuttunut muotoon "fucking high and expensive risk-probably no reward".
Persekärpäset, ns. analyytikot ja muut selkärangattomat ovat erikseen, mutta se vähän ihmetyttää, miten vaikea aikuisen huippuammattilaisen (?) on päästä yli yksistä potkuista.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tällä hetkellä ihmetyttää jatkoaikalaisten naismurheet. Kuka on jätetty, kuka kyrpiintynyt parisuhteeseensa, ketä on petetty jne. Näitä lukiessaan on vain entistä tyytyväisempi, ettei ole kahlinnut itseään mihinkään parisuhdekoukeroihin. Pelkkää murhetta ja tuskaa nuo ihmissuhdeviritelmät näyttävät aiheuttavan. Vapaana on paljon helpompaa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pelkkää murhetta ja tuskaa nuo ihmissuhdeviritelmät näyttävät aiheuttavan. Vapaana on paljon helpompaa.

Niin, no. Kaksipiippuinen asia tuokin. Melko paljon ihmiset kuitenkin tuntuvat parisuhteissa pääsääntöisesti onnellisesti elelevän. Kaikissa parisuhteissahan kuitenkin tulee myös niitä vaikeampiakin aikoja.

Ja onhan meitä moneen junaan. Niitä, jotka haluavat oikeasti elää yksikseen koko elämänsä ja niitäkin, jotka haluaisivat elää toisen ihmisen kanssa, mutta eivät siihen syystä tai toisesta kykene ja vakuuttelevat silti elävänsä onnellisena.

Ihmetyttää tuo valioliigatuomareiden ManU - pelko. Tänään taas naurettavin perustein annettu rankkari, kun silkkimuna taas kerran kaatuili omia aikojaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää se, että miksi Ville Niemisellä on jok'ikisessä(kyllä ihan jok'ikisessä)
Jatkoajan tämän kauden kuvakoosteiden kuvassa suu auki. Oikeastaan ei voi sanoa, että suu auki vaan jotain vielä oudompaa...
Todella pelottavan näköistä...
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ihmetyttää se, että miksi Ville Niemisellä on jok'ikisessä(kyllä ihan jok'ikisessä)
Jatkoajan tämän kauden kuvakoosteiden kuvassa suu auki.

Nimo itse on sanonut, että tuo on tyhmin kysymys, mikä häneltä on koskaan kysytty haastattelussa.

Itse ihmettelen joiden kirjoittajien kirjoitustaidottomuutta. Ei tämä ole niin vaikeaa hei, pysyä riveillä, laittaa välillä kappalejakoa ja vaikka jopa pilkkuakin.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Ihmetyttää se, että miksi Ville Niemisellä on jok'ikisessä(kyllä ihan jok'ikisessä)
Jatkoajan tämän kauden kuvakoosteiden kuvassa suu auki. Oikeastaan ei voi sanoa, että suu auki vaan jotain vielä oudompaa...
Todella pelottavan näköistä...

Itse olen ihmetellyt tätä jo änäri ajoista lähtien. Sielläkin aina (pelitilanne kuvissa) suu auki ja usein sellanen skidi hymy päällä, siis suu auki. Näyttää todellaki hiukan oudolta =)
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen miten aika moni aliarvioi Nimon, Kapasen ja Laaksosen, ja miten ihmisillä on jonkinlainen tarve osoittaa tilastoilla ennen ensimmäistäkään peliä, että "ei tosta oo mihinkään".

Vähän samanlaista oli Rem Murrayn HIFKiin tulo - "NHL:n nelosketjun pelaaja on nelosketjun pelaaja SM-liigassa" (c)kuka lienee.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ihmettelen miten aika moni aliarvioi Nimon, Kapasen ja Laaksosen, ja miten ihmisillä on jonkinlainen tarve osoittaa tilastoilla ennen ensimmäistäkään peliä, että "ei tosta oo mihinkään".

Ihmettelen, että miksi joillakin on tarvetta ennen ensimmäistäkään peliä julistaa varmana totuutena, että "Kapanen paukuttaa ainaki 120 pistettä ja tekee 82 maalia" ja että "Kapasen asenne tulee pelistä toiseen ja illasta toiseen olemaan vähintään 150-prosenttinen". Nyt kun alkukierroksilla on kiekko vähän Kapaselle pomppinut, niin jo ollaan paukuttelemassa henkseleitä. Odotetaan nyt vaikkapa marraskuulle.

Sitä minäkin ihmettelen, että miksi sympaattinen Stanley Cup-voittaja, jonka asenne hyvin todennäköisesti on aika kova pelistä toiseen, on nollattu aika räikeästi täällä. Onhan Nimo persoona, joka varmasti herättää tunteita puolesta ja vastaan, mutta silti, ei ymmärrä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kummallekin edellisistä ihmettelijöistä voisi sanoa, että kannattaa kaivaa ne suorat lainaukset että missä noita pelaajia on haukuttu ihan paskoiksi tai väitetty 120 pisteen tekijöiksi. Minä vaan veikkaan, että isompi osa noista kummastakin on enemmänkin ollut lukijoiden omaa tulkintaa eli jos on sanottu, että pelaajalta X ei välttämättä kannata ihan piste per peli tahtia odottaa niin se ei tarkoita vielä sitä että pelaaja olisi ihan surkea ja vastaavasti toisinpäin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jenkkien roskapankin arvo: about 700 miljardia taalaa. Ihmeellinen määrä fyffeä, vai pelkkää roskaa, vai sekä että? Ihmetyttää vaan. Ei edes merkonomin koulutuksella voi tuota oikein tajuta.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jenkkien roskapankin arvo: about 700 miljardia taalaa. Ihmeellinen määrä fyffeä, vai pelkkää roskaa, vai sekä että? Ihmetyttää vaan. Ei edes merkonomin koulutuksella voi tuota oikein tajuta.
Onhan tuollaiset rahasummat melkoisia.

Viikonlopun Everton-Liverpool- matsin tauolla Canalin grafiikat kertoivat Manchester Cityn uuden omistajan, sheikki Mansour bin Zayed Al Nahyanin omaisuudeksi n. £ 540 mrd. Kyseinen keijo voisi siis polttaa vaikka Cityn seuraavan liigamatsin alkajaisiksi keskiympyrässä viisisataa miljardia puntaa, ja silti kaapunsa takataskuun jäisi fygyä enemmän kuin esim. Roman Abramovitshin arvioitu varallisuus kokonaisuudessaan on.

Aika hurjaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ihmettelen miten aika moni aliarvioi Nimon, Kapasen ja Laaksosen, ja miten ihmisillä on jonkinlainen tarve osoittaa tilastoilla ennen ensimmäistäkään peliä, että "ei tosta oo mihinkään".

Vähän samanlaista oli Rem Murrayn HIFKiin tulo - "NHL:n nelosketjun pelaaja on nelosketjun pelaaja SM-liigassa" (c)kuka lienee.
Arvelisin mollauksen johtuvan perisuomalaisesta kateudesta. Kun ei omaan jengiin tullut mitään vastaavaa, niin helpottaahan se vähän kun voi mitätöidä muiden sainauksia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Arvelisin mollauksen johtuvan perisuomalaisesta kateudesta. Kun ei omaan jengiin tullut mitään vastaavaa, niin helpottaahan se vähän kun voi mitätöidä muiden sainauksia.
Omasta mielestäni on vaan liigan mielenkiinnon ja tasokkuuden kannalta hyvä juttu, että on kovia paluumuuttajia ja sainauksia. Tietysti se hieman kyrsii, ettei SaiPaan ole mahdollisuuksia saada moisia kaappauksia, mutta se ei toisaalta ole muiden ongelma/vika ja minkäs teet kun SaiPassa ei ole imua, tai sieltä ei vaan ole maailmalle lähtenyt riittävän paljon riittävän kovia miehiä. Tai jos on, niin eivät ole ainakaan tässä vaiheessa valmiita palaamaan vahvuuteen.

Ja jos esim. SaiPa pärjää näitä kovia vastaan nimettömämmällä sakilla, niin se on vaan sulka hattuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös