Matkakohteenne

  • 2 460 089
  • 14 547
München

Lähden lauantaina Ryanairilla Franfurtiin, (Hahniin). Onko palstalaisilla tietoa lähimmästä rautatieasemasta? Pitäisi vielä illalla päästä Müncheniin. Myöskin kyselen onko joku matkustanut tuon välin junalla?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lähden lauantaina Ryanairilla Franfurtiin, (Hahniin). Onko palstalaisilla tietoa lähimmästä rautatieasemasta? Pitäisi vielä illalla päästä Müncheniin. Myöskin kyselen onko joku matkustanut tuon välin junalla?

Ei ole varmaa tietoa eikä kokemusta tuosta matkasta, mutta Ryan Airin bussit ainakin vuonna 2005 ajoivat Frankfurtissa torille, joka oli aivan rautatieaseman vieressä. Deutsche Bahnkin tarjoaa Frankfurtin asemaa lähtöpaikaksi bussi- ja S-bahn-matkan jälkeen, jos laittaa Hahnin kirkonkylän lähtöpaikaksi.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Lento Bangkokiin ja siitä Hanoihin esim. airasialla. Hanoista sitten alaspäin kandee miettiä vaihtoehtoja. Jos aiotte max. 2 viikossa aina Saigoniin saakka niin kannattanee koittaa joku pidempi väli lentää. Hanoi-Saigon junalla/bussilla kestää nimittäin sen lähes 2vrk.

Onko konkarit painaneet tuollaisilla puoliomatoimimatkoilla pikkuapinan kanssa? Pakettimatkat Vietnam-Kamputsea-akselille ovat vähän vaisuja, joten pitäisi itse vähän tuunailla. Ei mitään reppumeininkiä, vaan ennalta tsekatut muutamat kohteet ja siirtymät etukäteen. Käsittääkseni tuolla päin ei mitään intialaisia suolistokarabacheja niin paljoa ole, sapettaa lähteä jonnekin mörönperseeseen vaan sen takia, että pentu voi olla kipeänä koko matkan ajan.

Suunnitelmissa jotkut rauhalliset pienet rantapaikat, missä voi vaan tehdä päivästä toiseen hiekkakakkuja. Vietnam-Kamptusea-akseli siis siksi, että on edes jonkinlainen infrastruktuuri olemassa turismia varten. Thaimaakin menisi toisessa ääripäässä hätätapauksessa (valikoimaa riittää), mutta toisessa ääripäässä joku elämysmatka Holon saarelle ei kiinnosta pätkän vertaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kamputseasta kollegani kertomaa: olivat olleet pari päivää rantapaikassa nimeltä Sihanoukville ja pitivät paikasta. Hienot biitsit kuten Thaimaassa, mutta kaupustelijat puuttuivat lähes kokonaan. Muutenkaan ei ollut ylikuormitettu turisteilla. Tästä tosin on pari vuotta, joten tilanne ei ehkä ole ihan yhtä idyllinen tänään.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Onko konkarit painaneet tuollaisilla puoliomatoimimatkoilla pikkuapinan kanssa? Pakettimatkat Vietnam-Kamputsea-akselille ovat vähän vaisuja, joten pitäisi itse vähän tuunailla. Ei mitään reppumeininkiä, vaan ennalta tsekatut muutamat kohteet ja siirtymät etukäteen. Käsittääkseni tuolla päin ei mitään intialaisia suolistokarabacheja niin paljoa ole, sapettaa lähteä jonnekin mörönperseeseen vaan sen takia, että pentu voi olla kipeänä koko matkan ajan.

Suunnitelmissa jotkut rauhalliset pienet rantapaikat, missä voi vaan tehdä päivästä toiseen hiekkakakkuja. Vietnam-Kamptusea-akseli siis siksi, että on edes jonkinlainen infrastruktuuri olemassa turismia varten. Thaimaakin menisi toisessa ääripäässä hätätapauksessa (valikoimaa riittää), mutta toisessa ääripäässä joku elämysmatka Holon saarelle ei kiinnosta pätkän vertaa.

Ihan omatoimisesti on tullut liikuttua ja ei ole noilla mestoilla kovinkaan vaikeaa. Mukaan pitää toki muistaa ottaa annos kärsivällisyyttä ja ystävällistä hymyä. Kaikki ei luonnollisestikaan toimi tuolla sekunnin tarkkuudella niin kuin meillä suomessa. Aikatuluihin kannattaa siis jättää reilusti pelivaraa.

Kambodza on ihan kingi mesta! Rantamestoista Sihanoukville on suurin ja suosituin, kaukana silti perinteistä eurooppalaisista rantakohteista eli tilaa riittää. Lisäksi Kep, jonka itse valitettavasti jouduin ajanpuutteen vuoksi skippaamaan, on kerännyt kehuja. Näiden välissä on miellyttävä pikkukaupunki Kampot, jossa pysähtyisin pariksi päiväksi ja tekisin retken esimerkiksi Bokor Hillille. Rantamestojen lisäksi kannatta ehdottomasti tsekata pääkaupunki Phnom Penh ja tietty Angkor Siem Reapissa.
Vietnam on itselle nihkein mesta koko Kaakkois-Aasiassa, tosin kyllä siitäkin pidin, muista maista vain enemmän. Vietnamilaiset eivät ole aivan yhtä ystävällisiä, avoimia ja hymyileviä kuin naapurivaltioidensa kansat. Myös ukotukset ja niiden yritykset ovat röyhkeämpiä. Rantakohteista Vietnamissa ei itsellä ole kokemusta kuin Nha Trangista ja sen suosittelen skippaamaan - muistuttaa etäisesti kanarianrantoja yms. Kehuja rannikolla ovat saaneet mm. Mui Ne ja Hue.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jaa tämmönenkin täältä löytyy.

Itse on tultu käytyä:

Ruotsi(Tukholma, Uumaja), Norja(jossain lapissa), Viro(Tallinna ja Pärnu), Latvia(Riika), Venäjä(Viipuri), Tanska(Legoland naskina), Bulgaria(Sunny beach), Saksa(Stuttgart, Karlsruhe), Belgia(Gent), Iso-Britannia(Lontoo, koko saari ympäri autolla), Espanja(Lanzarotex2, Barcelona), Andorra, Tunisia(koko maa turistibussissa), USA (Pohjois- ja Etelä-Carolinan pellot)

Lisäksi Ranskan, Hollannin ja Luxemburgin maan kamaralla tuli joskus autolla huristettua mutta ei sitä voi oikein laskea.

Lempparimestat noista on Lontoo ja Andorra. Andorra oli kiva mesta, pikku paikka Pyreneiden laaksossa, verovapaa maa joten kaikki oli halpaa. Siisti Caldea-niminen kylpylä, käykää kattelemassa jos siellä ootte.

Seuraavaksi olisi tarkoitus lähteä Panamaan. Onko joku käynyt? Panaman kanavahan sieltä nyt ainakin pitää käydä kattelemassa. Vissiin aika halpa maa, varsinkin jos dollari on yhä noin halpa euroon nähden kuin se nyt on.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näe Los Angeles päivässä?

Kysellään nyt taas täälläkin, kun yhteisössä löytyy paljon kokeneita matkailijoita. Joo eli marraskuussa olisi tarkoitus Vegasin reissusta tehdä tosella nopea pisto Losiin. Lakersin peliin on liput hommattu ja joku motelli on buukattuna Hollywood Boulevardilta yhdeksi yöksi. Itse olen Losissa ollut ~4 vuotta sitten muutaman päivän vaimon kanssa ja en hirveesti paikasta pitänyt. Nyt on aivan erilainen reissu tiedossa, kun matkaseurue koostuu neljästä ikämiesikää lähestyvästä kaverista.

Eli tiistaina pamautetaan paikalle autolla niin aikaisin kuin mahdollista ja illalla on 7.30 peli ohjelmassa. Vinkkejä kysytäänkin nyt , että mitä kannattaa käydä päivällä muutamassa tunnissa pojille näyttämässä. Onko se Venice Beach, Beverly Hills, Hollywood tai joku muu paikka? Sitten se tärkeämpi kysymys, entäs ilta/yöelämä tiistai-iltana? Onko se Whiskey-a-go-go vai joku muu? Kaikkia vinkkejä otetaan mielellään vastaan, tietenkin mielellään omakohtaisia kokemuksia.

StevieY
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eli tiistaina pamautetaan paikalle autolla niin aikaisin kuin mahdollista ja illalla on 7.30 peli ohjelmassa. Vinkkejä kysytäänkin nyt , että mitä kannattaa käydä päivällä muutamassa tunnissa pojille näyttämässä. Onko se Venice Beach, Beverly Hills, Hollywood tai joku muu paikka? Sitten se tärkeämpi kysymys, entäs ilta/yöelämä tiistai-iltana? Onko se Whiskey-a-go-go vai joku muu? Kaikkia vinkkejä otetaan mielellään vastaan, tietenkin mielellään omakohtaisia kokemuksia.
Ei tuossa varmaan kovin hulppeasti ole aikaa nähtävyyksille, mikäli ette lähde todella aamuvarhaisella. Aamuruuhkiakin lienee jonkin verran edessänne kun kaupunki lähestyy. Vegasista Losiin saattaa ajaa reipasta tahtia pitäen neljässä tunnissa ja varmaan allekin, mutta jonkin verran enemmän kannattaa varata.

Jos jotain pitää päivälle ehdottaa, niin Santa Monican-Venicen seutu on hyvä valinta, tai vaihtoehtoisesti voitte cruisailla ympäri Beverlyä ja Hollywoodia. Nuo ovat kuitenkin kaikki sen verran lähellä toisiaan, että valita voi paikan päällä fiiliksen mukaan. Santa Monicasta pääseekin korispeliin hurauttamalla Santa Monica Freewayta pitkin kirkonkylille. Yömenojen suhteen en osaa heittää ehdotuksia, makuja on monia, mutta pulaa vaihtoehdoista ei pitäisi olla.

Oletan, ettette ole liikkeellä museot mielessä, mutta yhdeksi vaihtoehdoksi rohkenen ehdottaa Petersenin klassikkoautojen museota, silläkin uhalla etten ole itse vieraillut siellä. Olen kahdeltakin henkilöltä kuullut museosta ylistäviä kommentteja, ja ainakin toinen näistä ei ole lainkaan autoihin hurahtanut. Jos teillä on automäen miehiä mukana, niin pistäytyminen tuolla saattaa olla menestys.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tuossa varmaan kovin hulppeasti ole aikaa nähtävyyksille, mikäli ette lähde todella aamuvarhaisella. Aamuruuhkiakin lienee jonkin verran edessänne kun kaupunki lähestyy. Vegasista Losiin saattaa ajaa reipasta tahtia pitäen neljässä tunnissa ja varmaan allekin, mutta jonkin verran enemmän kannattaa varata.

Hyvä, kiitoksia vastauksesta. Tosiaan on pläni, että lähdetään todella aikaisin aamulla liikkeelle, mutta Vegasin tietäen, mitään tarkkoja suunnitelmia on mahdoton tehdä. Todennäköisin scenaario onkin, että just ja just keritään peliin ja sieltä hotelliin nukkumaan.

Toi Losin liikenne on hyvin muistissa. Viimeksi siellä oli vielä joku julkisen liikenteen lakko päällä, joka pahensi ruuhkia entisestään. Lyhyeenkin matkaan tosiaan kannattaa varata riittävästi aikaa.

Tosta yöelämästä kiinnostaisi kuulla lisää. Aika rock-henkistä porukkaa on matkassa, mutta muukin tarjonta kyllä kelpaa.

StevieY
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tosta yöelämästä kiinnostaisi kuulla lisää. Aika rock-henkistä porukkaa on matkassa, mutta muukin tarjonta kyllä kelpaa.
Eiköhän nuo Sunset Stripin paikat tule päällimmäisenä mieleen. Mainitsemasi Whisky a Go Go on mielestäni ehdoton ykkönen. Jos rokkimiehen on jokin paikka nähtävä, niin se on tuo. Whisky a Go Go on Amerikan Tavastia-klubi jos mikä, siellä ovat esiintyneet kaikki.

Teillä menee sen korismatsin jälkeen varmaan aika myöhään, ennen kuin pääsette tuonne Sunset Stripin kulmille. Sama juttu jos menette sinne majapaikkanne lähimaastoon, vähän riippuen missä päin Hollywood Blvd:a majailette. Jos rokkimestojen näkeminen kuitenkin kiinnostaa, niin varmuuden vuoksi kannattaa ajaa päivällä sightseeing juuri Sunset Stripin läpi. Samalla voi vetäistä vaikka lounassafkat niillä kulmilla. Näin olisi LA-päivään kertynyt jo hieman rock-uskottavuutta. Homma ei siis menisi tässä suhteessa ihan reisille, vaikka kunnon rock-mestoille ei illalla ehtisi, pääsisi tai jaksaisi. Jos iltaan halutaan ladata odotuksia, niin selvittäkää muutaman rock-mestan bänditarjonta etukäteen ja tsekatkaa Ticketmasterista ynnä vastaavista mitä bändejä sinä iltana soittaa kulmilla. Mutta kaikensortin tarjontaa on muutenkin, taksikuskeiltakin voi kysellä paikan päällä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt on Pohjois-Korea varattu ja maksettu, tämä on ollut mielessä ja välillä unissanikin jo pidemmän aikaa. Pari kirjaakin löytyy hyllystä.

Aikataulut ovat semmoiset, että finaaleja pelataan silloin, mutta sama kai se milloin kuulee Bluesin kannunnostelusta, ulkomaailmaanhan tuolta ei saa yhteyttä.

Tämä on melkoisen ainutkertaista, samoin kuin Espoon ensimmäinen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Nyt on Pohjois-Korea varattu ja maksettu, tämä on ollut mielessä ja välillä unissanikin jo pidemmän aikaa. Pari kirjaakin löytyy hyllystä.
Loistavaa, pernaveikko, loistavaa! Esimerkillistä pioneerihenkeä. Odotan innolla matkaraportteja sitten aikanaan. Vielä jos jotenkin onnistut keplottelemaan siellä itsesi nettiyhteyden ääreen (liekö edes mahdollista), niin voisit laittaa viestin JA valloittaa maailman -ketjuun.

Oletan että moni muukin on kiinnostunut kuulemaan matkasi taustoista. Miten päädyit tekemään tällaisen reissun? Miten järjestit matkat, majoitukset ja mahdollisen muun ohjelman? Oliko järjestelyissä erityispiirteitä tai peräti hankaluuksia? Mitä odotat Pohjois-Korean matkaltasi?
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Hmm, aika mielenkiintoista Pernaveikko.

Opiskelen itse tällä hetkellä Japanissa ja olen menossa Etelä-Koreaan käymään noin kuukauden päästä. Olen mietiskellyt myös tota Pohjois-Koreaa. Joten voisitko laittaa tiedot, että miten tuo käytännössä menee?

Olen e-korealaisilta kuullut, että jossain ryhmässä sinne pääsee, mutta joku opas on ilmeisesti kokoajan matkassa ja kohteet on tietenkin valmiiksi määrätty, että missä saa käydä.

Mutta joo, aika hauskan kuulonen reissu sulla tiedossa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oletan että moni muukin on kiinnostunut kuulemaan matkasi taustoista. Miten päädyit tekemään tällaisen reissun? Miten järjestit matkat, majoitukset ja mahdollisen muun ohjelman? Oliko järjestelyissä erityispiirteitä tai peräti hankaluuksia? Mitä odotat Pohjois-Korean matkaltasi?

Omatoimimatkallehan tuonne ei siis pääse vaan kaikkialla on esiliinat mukana ja ne vievät sitten minne vievät. Esimerkiksi ei puhettakaan, että itse saisi valita missä syö, eipä sillä, että ravintoloita nyt juurikaan edes olisi.

Pekingiläinen brittiomistuksessa oleva matkatoimisto järjestää koko homman, heillä on erittäin pitkä kokemus ja kaiken pitäisi mennä hyvin. Viisumin saa periaatteessa ihan pyytämällä, mutta joutuu tuossa muutamat kohdat täyttämään ja antamaan esimerkiksi työnantajan tiedot. Tämä siksi, että toimittajille ei tuonne ole mitään asiaa. Ei todellakaan kiinnostaisi pomoa tähän sekoittaa, mutta kai sille on mainittava, koska huhujen mukaan korealaiset saattavat jopa tehdä tarkistussoittoja, tiedä nyt sitten toisaalta tuosta.

Hankaluuksia voi tietenkin tulla ja mikään ei ole varmaa. Pahin pelkoni on se, jos sairastellut presidentti Kim Jong-il ei kestä hengissä ensi kevääseen asti. Vähän luulen, että siinä tapauksessa heillä on hieman muutakin ajateltavaa kuin turistien paimentaminen. Ja mistä senkään tietää, jos ydinaseneuvotteluissa tulee joku käänne. Tokihan kuolemastakin on liikkunut huhuja ja voi olla, että he eivät vain kerro.

Aivan varma en ole miksi olen tästä niin kovin kiinnostunut, mutta onhan tuo aivan epätodellinen paikka, mitä olen dokumentteja katsonut. Joku siinä vain kolahti. Sen ymmärrän tietysti, että feikkiähän tuo koko homma on ja joku voisi jopa ajatella, että ei tuommoiseen teatteriin pitäisi edes mennä.

Ei tässä oikein osaa mitään vielä odottaa sitten kuitenkaan, täytyy varmaan ainakin alkaa harjoitella pokan pitämistä. Sinänsähän ihmiset ovat äärimmäisen ystävällisiä, mutta valitettavan aivopestyjä. Rikollisuuskin on ymmärtääkseni noin nolla, sen verran rautaisessa otteessa ihmisiä pidetään.

Yksi kiehtovimmista asioista on se loputon tyhjyys. Senhän voi jokainen käydä katsomassa myös Google Earthista, miljoonakaupungin kadut ovat lähes täysin autiot, Pjongjangista on hyvät kuvat.

Internetin voi siellä unohtaa ihan täysin, maahan ei saa viedä edes matkapuhelinta, mutta olen menossa myös yöksi Dandongin rajakaupunkiin Kiinaan, joten semmoinen nettikahvila saattaisi löytyä mistä ikkunasta näkee Pohjois-Korean, jos se laskettaisiin valloitusketjuun.

Mikään ei ole ikuista ja voihan se olla, että vaikka viiden vuoden päästä tämä olisi jo myöhäistä, vaikka tuskin tuolla voi mikään kovin nopeasti muuttua. Kim Jong-il ei ole kertonut seuraajaansa, mutta eiköhän siihen samanhenkinen sukulainen saada kolmesta pojasta.
 

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
Aivan varma en ole miksi olen tästä niin kovin kiinnostunut, mutta onhan tuo aivan epätodellinen paikka, mitä olen dokumentteja katsonut. Joku siinä vain kolahti. Sen ymmärrän tietysti, että feikkiähän tuo koko homma on ja joku voisi jopa ajatella, että ei tuommoiseen teatteriin pitäisi edes mennä.
Sitä se juuri on. Toisaalta taas on varmasti "hieno" mennä katsastaan täysin vastakohtainen maailma, vielä kun siihen on mahdollisuus. Kim Jong-ilin terveydentilasta ei näytä kenelläkään olevan mitään tietoa ja siitä miten P-Koreata tullaan jatkossa johtamaan. Sen verran, mitä olen ymmärtänyt, niin jokainen turistiryhmä käy pakollisella vierailulla Rakkaan Johtajan muistomerkillä laskemassa omat kukkaseppeleensä ja kunnioittamassa Juche-aatteen isää. Eräs tuttavani kertoi, että paikallisten kanssa ei pysty puhumaan mistään nykymaailman asioista, vaikkakin osaisivat kuinka hyvin heidän kieltään. Yksinkertaisesti syy on siinä, että ihmiset eivät tiedä mistään mitään, eikä heille ole suotu lupaa tietää. Vauvasta vaarin tosin kaikilla on tietämys, miten Juche-aate syntyi, kuinka ihanaa se on ja se kuinka mahtava ihminen Kim Il-Sung oli. Propaganda on jotain käsittämätöntä.

Eläköön vallankumous !
 
Ei ole varmaa tietoa eikä kokemusta tuosta matkasta, mutta Ryan Airin bussit ainakin vuonna 2005 ajoivat Frankfurtissa torille, joka oli aivan rautatieaseman vieressä. Deutsche Bahnkin tarjoaa Frankfurtin asemaa lähtöpaikaksi bussi- ja S-bahn-matkan jälkeen, jos laittaa Hahnin kirkonkylän lähtöpaikaksi.

Kiitos neuvoista. Menomatkalla sain yllättäen kyydin Ludwigsburgiin asti, joten bussia ei tuossa tarvinnut.
Octoberfest on kokemisen arvoinen, mutta suosittelen viimeistä sunnuntaita jolloin turistit ovat jo häipyneet ja paikalliset saapuvat bilealueelle.
Saksalaista ei voi hyvällä tahdollakaan kutsua maailman mukavimmaksi tyypiksi, mutta auttavaisia ja uteliaita nuo pirulaiset ovat.
Mynchen on melko konservatiivinen ja etninen kirjo on hyvin ohut. Siinä on kaupunki jossa voisi kuvitella jopa asuvansa. Rathauskellerin ruokaa voi suositella jokaiselle antivegaanille. Rehuja nimittäin annoksessa ei ollut lainkaan.
Ulm, Wyrzburg ja Ludwigsburg ovat upeita vanhoja kaupunkeja. Frankfurt taasen on rutiköyhänmiehen New York, jossa ei ole oikeastaan mitään omaleimaista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Frankfurt taasen on rutiköyhänmiehen New York, jossa ei ole oikeastaan mitään omaleimaista.
Tämän saman olen kuullut ja lukenut useasti ennenkin, mutta parista omaan makuuni sopivasta lähteestä olen taas ymmärtänyt, että business-keskustan ulkopuolella olisi ihan viihtyisää seutua pikkuravinteleineen ja toreineen. Mikä lie totuus, mutta kiinnostaisi poiketa silti.

Berliini, Frankfurt ja München ovat omalla reissulistallani kärkipäässä odottamassa vierailua. Jos jotakuta kiinnostaa, top-vitoseen mahtuu lisäksi New York ja Ljubljana.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Näi o

Tämän saman olen kuullut ja lukenut useasti ennenkin, mutta parista omaan makuuni sopivasta lähteestä olen taas ymmärtänyt, että business-keskustan ulkopuolella olisi ihan viihtyisää seutua pikkuravinteleineen ja toreineen. Mikä lie totuus, mutta kiinnostaisi poiketa silti..

Niin, itse päädyn hymistelemään em. väitteiden kanssa samassa sävellajissa.

Olin nimittäin taannoin erään tuttavaperheen luona Frankfurtin (am Main) laitamilla ja ero tuohon business-keskustaan oli kuin yöllä ja päivällä. Ainoastaan kauempana näkyvät lasitornit muistuttivat, ettei olla missään pikkukaupungissa.

Täältä tähän
 

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
Joulu meneekin sitten Amsterdamissa. Muutama kysymys kaupungissa käyneille:

-Mitä nähtävää siellä on keskellä talvea ja varsinkin joulun aikaan? (Turistinähtävyydet jne)
-Onko julkinen liikenne kuollutta joulunpyhinä?
-Lentokentältä kätevimmin Amsterdamiin ja päinvastoin (Taxi?)
-Yleinen hintataso - oluet, ruoka
-Coffee Shopit
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joulu meneekin sitten Amsterdamissa. Muutama kysymys kaupungissa käyneille:

-Mitä nähtävää siellä on keskellä talvea ja varsinkin joulun aikaan? (Turistinähtävyydet jne)
Rijkmuseum, seksimuseo ja Anne Frankin koti. Ei vaiskaa, turistikaupunki, todennäköisesti ei ole monikaan paikka kiinni ainakaan pitkään.
-Onko julkinen liikenne kuollutta joulunpyhinä?
www.gvb.nl tietää. Jos ei taivu hollanninkielisiin sivuihin, niin kokeile http://www.amsterdam.info/transport/
-Lentokentältä kätevimmin Amsterdamiin ja päinvastoin (Taxi?)
Junalla Schipholin kentältä - halpa, nopea, kulkee usein.
-Yleinen hintataso - oluet, ruoka
Tähän en osaa sanoa oikein mitään... elän seinävoileivillä siellä ollessani :)
-Coffee Shopit
Paljon, mutta huomioi, että niissä ei saa 1.7.2008 jälkeen polttaa tupakkaa. Which is kinda funny.
 

Puster

Jäsen
Joulu meneekin sitten Amsterdamissa. Muutama kysymys kaupungissa käyneille:
Vastausta niihin kohtiin joista on jotain kokemusta:
-Lentokentältä kätevimmin Amsterdamiin ja päinvastoin (Taxi?)
Ehdottomasti junalla. Lähtevät Schipholista keskustaan vartin välein, matka kestää noin 20 min ja meno-paluu taisi olla jotain 3,80€.
-Yleinen hintataso - oluet, ruoka
Argentiinalaisia pihviravintoloita paljon ja hinta/laatu -suhde on kohdallaan. Oluthuoneista sai lasillisen parilla eurolla. RLD:ssä olevissa baareissa saa sitten maksaa enemmän.
-Coffee Shopit
Löytyy paljon ja hyvätasoisia. Niin kuin tant gredulin tuossa jo mainitsi, tupakkaa ei saa sisällä enää polttaa. Valmiiksi käärityistä saa polttaa pure jointteja mutta ei niitä jotka sisältävät tupakkaa. Useimmissa coffee shopeissa on tosin erilliset tupakointialueet joissa sitten saa poltella melkein mitä vain.
Näin siis isommat pojat kertoivat.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin. Hollantilaiset itse naureskelevat, että muualla tutkitaan onko tupakan seassa kannabista, heillä tutkitaan onko kannabiksen seassa tupakkaa.

Jos kääräisee jointin, jossa on mukana tupakkaa, se pitää polttaa ulkona. Valvooko joku tuota, sitä en tiedä.
 

Puster

Jäsen
Niin, enää pitäisi tietää miksi mennä Hollannissa syömään argentiinalaiseen ravintolaan?

Täältä tähän
Kävin minäkin eilen syömässä kentuckyläisessä kanaravintolassa, vaikka en ole siellä päinkään. On se laosilainen ravintola Tampereella huomattavasti parempi lounasravintola kuin tuo rasvaisen kanan koti mutta nyt meni näin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös