Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 015 222
  • 47 212

ardou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1988
En tiedä kuuluuko tämä kysymys varsinaisesti tänne mutta kokeillaan jos joku osaisi vastata.
Eli,tilanne on seuraavanlainen:
Pelasimme viimeiset 3-4 vuotta salibandya erään seuran kolmosjoukkueessa. Keräsimme itse rahamme mm. talkoilla ja muilla maksuilla. Ostimme sitten talkoo rahoilla mm. maalivahdin varusteet. Nyt tilanne on se, että meidän kolmosjoukkue lopetettiin kun porukka erkani eri joukkueisiin. Kenelle varusteet nyt kuuluvat? Kuuluvatko ne sille seuralle jonne suurin osa porukasta siirtyi? (Tämä porukka oli myös ehkä aktiivisin porukka joukkueemme eri talkoissa). Vai kuuluvatko ne emäseuralle?
Kertokaa mielipiteenne/tietonne.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Onko Summasen Ramista havaintoja, missä vaikuttaa tällä hetkellä?

Viimeisin tieto minulla on, että parivuotta sitten scouttasi. Uudempaa tietoa ei ole, eikä ole mistään kuulunut. Tai olla jokin Venäläinen joukkue, minkä treenejä oli menossa tsiikaan.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Kenelle varusteet nyt kuuluvat? Kuuluvatko ne sille seuralle jonne suurin osa porukasta siirtyi? Vai kuuluvatko ne emäseuralle?
Kertokaa mielipiteenne/tietonne.

Varusteet kuuluvat sille seuralle, jonka nimissä tuota keräystä/talkoita tehtiin ja kenen nimiin varusteet ostettiin. Joten tuosta selityksestä päätellen "emäseuralle".

Että silleen...
 

ShitBreak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, NHL
Tietääkö joku näkeekö jostain käynnissä olevien Veikkauksen pelien osallistujalistoja? Erityisesti Veikkausliigan maalipörssin osallistuja olisi kiva nähdä, omalla lapulla olevista (Rafael, Neemelo ja Muu voittaja) vaihtoehdoista alan kallistua Muun voittajan puolelle. Olis kiva tietää kuuluuko esim. Myntti tai Kokko niihin pelaajiin...

Täähän olis menny ihan hyvin, jos olis tajunnu ite vaikka ottaa sen listan johonki muistiin keväällä...
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tietääkö joku näkeekö jostain käynnissä olevien Veikkauksen pelien osallistujalistoja? Olis kiva tietää kuuluuko esim. Myntti tai Kokko niihin pelaajiin...

Jos toppari Henri Myntti ei kuulu kohtaan "muut pelaajat" niin lupaan mennä Nebulan konehuoneeseen ja syödä Jatkoajan keskustelupalstan.
 

M10

Jäsen
Nainen virui 9 vuotta mökkiin suljettuna Ruotsissa

IS kirjoitti:
Smålands-Tidningenin mukaan mies on nyt pidätetty epäiltynä törkeästä naisrauhan rikkomisesta ja laittomasta vapaudenriistosta.

En ole koskaan kuullutkaan tällaisesta naisrauhasta. Mitä tuo käsite tarkalleen ottaen tarkoittaa? Jos naiseni häiritsee minua viikon päästä lauantaina, kun yritän katsoa tv:stä Pelicans-HPK, voidaanko se lukea miesrauhan rikkomiseksi?
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
En ole koskaan kuullutkaan tällaisesta naisrauhasta. Mitä tuo käsite tarkalleen ottaen tarkoittaa? Jos naiseni häiritsee minua viikon päästä lauantaina, kun yritän katsoa tv:stä Pelicans-HPK, voidaanko se lukea miesrauhan rikkomiseksi?

Ruotsia 1200-luvulla hallinneen Birger-jaarlin aikana säädettiin ns. rauhanlait (koti-, kirkko-, käräjä- ja naisrauha). Naisrauha tarkoittaa lakia tai määräystä olla vahingoittamatta tai häiritsemättä erityisesti naisia. Tällä tarkoitettiin historiallisesti varsinkin kieltoa kajota seksuaalisesti naisiin ilman laillista avioliittoa. Nykyisin myös naisiin kohdistuvaa perheväkivaltaa ja avioliitossa tapahtuvaa seksuaalista hyväksikäyttöä pidetään naisrauhan rikkomuksina.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
FF3 ja kirjainmerkit

Miten saan, vai saanko, tässä uusimmassa Firefoxissa noi pelkästään näkyviin tuohon sivupalkkiin? Siis ilman noita kolmososassa tulleita kirjanmerkkipalkki, kirjanmerkkivalikko, viimeksi käytetyt, viimeiset avainsanat ja järjestelemättä -kansioita. Ihan siis vain linkit allekkain. Poistaakaan noita turhia ei anna.

ps.Mikä muuten on kirjanmerkki tässätapauksessa englanniksi? Kuulostaa todella keksityltä.

edit: Nojoo, siirsin kaikki kirjainmerkkipalkin alle, ehkä tuon yksinkertaisemmaksi ei vain saa....
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Liikennekamerat Nokian ja huittisten välillä?

Räpsähti, saatana, ylinopeudesta kuva jossain puolessa välissä tätä tieosuutta.

Tietääkö kukaan paikallinen onko tieosuudella yhtään kuudenkympin alueella olevaa kameraa? Meni kyllä aivan ohi koko kyltti.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Räpsähti, saatana, ylinopeudesta kuva jossain puolessa välissä tätä tieosuutta.

Tietääkö kukaan paikallinen onko tieosuudella yhtään kuudenkympin alueella olevaa kameraa? Meni kyllä aivan ohi koko kyltti.

Mun mielestä kaikki on kasikympin alueella. Puolessavälissä tais olla Shellin asema samalla ? nim. itselläkin siinä välähtänyt.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Samaa kyydissä ollut matkustajakin sanoi.. Nopeutta oli n. 90-95km/h. Paljonko sulle tuli rapsuja? Paljonko oli nopeutta?
Pirkanmaalla tuntuvat lähettelevän pelkkiä varoituksiakin. Itse sain alkukesästä kirjeessä varoituksen liiallisesta nopeudesta (89 km/h, 80 alueella).
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Pirkanmaalla tuntuvat lähettelevän pelkkiä varoituksiakin. Itse sain alkukesästä kirjeessä varoituksen liiallisesta nopeudesta (89 km/h, 80 alueella).
Eikö poliisitkin puutu pääasiassa 15km/h tai suurempiin ylinopeuksiin? Tällaisen käsityksen voi saada mm. sakkolaskurista. Luonnollisesti tapahtumapaikka ja olosuhteet voivat madaltaa puuttumiskynnystä. Peltipoliisit taas ottavat käsittääkseni kuvan jokaisesta 5km/h tai suuremmasta ylityksestä.

Kameroista muuten tuli mieleeni pari kysymystä. Kuinka kaukaa tuo nopeus mitataan? Eihän se voi olla hirvittävän kaukaa, eihän? Härskimpi autoilijahan voisi tehdä niin, että tykittää reilua ylinopeutta kameraa kohti, pysähtyy pientareelle juuri ennen tolppaa ja odottaa, kun kamera räpsähtää takana tulevalle autolle.

Toinen kysymys: käytetäänkö noita ylinopeuskameroita kuten SM-liigan maalikameroita vai haetaanko kuvista muitakin rikoksia? Tyypillisin esimerkki on varmasti se, että ylinopeutta ajanut on kännykkä korvalla ja ilman turvavyötä. Tuleeko ylinopeussakon lisäksi sakko myös turvavyön ja hands freen käyttämättä jättämisestä? Entäs huikan ottaminen kossupullosta tai kuskin uhkaaminen puukolla?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tuleeko ylinopeussakon lisäksi sakko myös turvavyön ja hands freen käyttämättä jättämisestä?
Tulee.

"Entäs huikan ottaminen kossupullosta tai kuskin uhkaaminen puukolla?"

huikan ottaminen kossipullossa ei ole rikos, mutta tuo jälkimmäinen olisi hauska kokeilla. Mistähän saisi sellaisia korkeajännitys-tyylisiä puhekuplia joita voisi kameralle esitellä?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kameroista muuten tuli mieleeni pari kysymystä. Kuinka kaukaa tuo nopeus mitataan? Eihän se voi olla hirvittävän kaukaa, eihän?

Eikös ne sensorit ole siinä tiessä muutaman metrin päässä kameratolpasta? Näin minä olen ainakin käsittänyt.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Samaa kyydissä ollut matkustajakin sanoi.. Nopeutta oli n. 90-95km/h. Paljonko sulle tuli rapsuja? Paljonko oli nopeutta?

molin sen verran onnekas, että mä pääsin väläyttämään sillon ku ne vasta testaili niitä, siis tossa juhannuksen jälkeen. ei ole lappua tullut tähän mennessä. eikä varmaan tulekaan enää. mutta sitten taas ennen jussia lasautin ennen lahtea kameraan. 80 alueella muistaakseni 87 tjsp, sakkoa tuli joku rontti 70 egeä muistaakseni...
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Eikös ne sensorit ole siinä tiessä muutaman metrin päässä kameratolpasta? Näin minä olen ainakin käsittänyt.

juuh..parin metrin päässä ne on...aika lailla samaan aikaan välähtää kun mittaa nopeuden. jos oikein haluaa pilkkuja viilailla ja tarkkailla, niin kyllä sen näkee asvaltista, missä ne sensorit menee, ju nou vat ai miin ? :)

Eli ei siinä kannata alkaa kikkailemaan. saa vielä auton takaluukusta sisään.
 

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Ostin uudet Nikebauerin luistimet ja niissä on lämpömuotoilu mahdollisuus. Mitens tuo käytännössä pitää hoitaa? Uuniin vähäksi aikaa varmaan miedolla lämmöllä ja sitten jalkaan? Isällä kärvähti toinen luistin, joten ajattelin täältäkin kysäistä mikä olisi hyvä tapa. Harmi kun pakkauksen mukana ei tullut ohjeita ja myyjältäkin unohdin kysyä.

Taannoin eräs urheiluliikkeen edustaja kertoi homman onnistuvan kotiuunissakin. Varoitteli vain siitä, että uunien lämpötiloissa voi olla sen verran heittoa että luistimet voivat lämmetä liikaakin. Eli jos uunin todellinen lämpötila onkin parikymmentä astetta enemmän kuin säätökiekko näyttää. Kuulemma näissä liikkeissä käytettävissä lämmittimissä lämpötila on varsin saletisti kohdallaan. Suositeltua lämpötilaa en varmaksi muista, olisikohan ollut noin sata astetta, mieluummin vähän vajaa. "Paistoajasta" en muista senkään vertaa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
molin sen verran onnekas, että mä pääsin väläyttämään sillon ku ne vasta testaili niitä, siis tossa juhannuksen jälkeen. ei ole lappua tullut tähän mennessä. eikä varmaan tulekaan enää. mutta sitten taas ennen jussia lasautin ennen lahtea kameraan. 80 alueella muistaakseni 87 tjsp, sakkoa tuli joku rontti 70 egeä muistaakseni...
Oiskohan nopeutta ollut kuitenkin enemmän? Itsellä kamera oli tallentanut jo edellä mainitun 89 km/h nopeuden ja huomautuksella selvisin. Tapahtui Lahden tiellä Pälkäneen kohdalla, ajankohta suunnilleen sama kuin sinulla.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Oiskohan nopeutta ollut kuitenkin enemmän? Itsellä kamera oli tallentanut jo edellä mainitun 89 km/h nopeuden ja huomautuksella selvisin. Tapahtui Lahden tiellä Pälkäneen kohdalla, ajankohta suunnilleen sama kuin sinulla.

mulla oli nopeutta juur hiukan yli sen sallitun, ku laskettelein vielä satasesta 80:een, ku tuli rajotus vastaan. Ja sitten välähti. Mut se oli jo lähempänä lahtea.

On muuten sinänsä varsin v-mäinen väli ajaa tuo Tre-Lahti juur noiden kameroiden takia...Raskasta ku tulee se haitari-efekti. Nykysin ajelen sitten Tre-Riksu-Lahti. :d
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
huikan ottaminen kossipullossa ei ole rikos
Siis eikö se ole rikos, jos kuski nappaa kameran kuvassa kossupullosta huikkaa? Toisaalta, mahdotontahan sitä on todistaa, mitä siinä kossupullossa on, mutta eikö tuo kuulu vähintään tuohon "viranomaisen harhauttaminen" -kategoriaan.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis eikö se ole rikos, jos kuski nappaa kameran kuvassa kossupullosta huikkaa?

Ei tietenkään ole. Kiellettyä on ajaa autolla, jos veressä on enemmän kuin puoli promillea alkoholia.
On tota joskus tullut itsekin tehtyä, juotua pullo keskiolutta samalla kun ajaa autoa. Ehkä moraalisesti arveluttavaa, muttei rikos millään, promillemäärä kun pysyy varmuudella alle nollaviiden. Eikä se kossuhuikastakaan tuon yli mene.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ei tietenkään ole. Kiellettyä on ajaa autolla, jos veressä on enemmän kuin puoli promillea alkoholia.
On tota joskus tullut itsekin tehtyä, juotua pullo keskiolutta samalla kun ajaa autoa. Ehkä moraalisesti arveluttavaa, muttei rikos millään, promillemäärä kun pysyy varmuudella alle nollaviiden. Eikä se kossuhuikastakaan tuon yli mene.
Kuinka mä vaan muistaisin sellaisen jutun, että jos poliisi näkee kuskin juovan kossupullosta vaikka vettä tai konjakkipullosta teetä, niin puhalluttamaan tulevat. Puhallustestin näyttäessä nollaa, tulee sakko viranomaisen harhauttamisesta. Onko tämä vain urbaanilegendaa?

Peltipoliiseista muuten vielä sellainen kysymys: eikös sakko lähetetä automaattisesti auton omistajalle tai haltijalle? Toisin sanoen sillä ei ole mitään merkitystä, ketä sitä ylinopeutta on ajanut. Jostain syystä tämä ei vain mene mun oikeustajuuni. Eikö kuitenkin syyttäjän pitäisi pystyä todistamaan se, että syytetty on todellakin syyllistynyt rikokseen? Miten autovarkausjutuissa? Joutuuko auton omistaja maksamaan vielä kaiken vitutuksen päälle autovarkaan mahdolliset ylinopeussakot?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös