Kamalin viina?

  • 112 731
  • 459

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Itsehän, nuori ja viaton kun olen, irvistelen raivoisasti jo viskienkin kanssa, ja vodka sitten on ihan törkeän pahaa. Eiköhän nuo vuosien saatossa muutu. Mutta se miksi tulin tähän ketjuun, on ihmettely tuosta Ouzon mollaamisesta. Egyptissä oltiin all-inclusive -hotellissa, ja siellä tuli kumottua tuota nektaria aika rajulla kädellä. Pirun hyväähän se viinaksi on! Vähän cokista sekaan niin maistuu ihan salmarilta.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Makuasioitahan nämä. Kaveri toi Gammel Danskia pullon mun tupareihin koska olen kuulemma niin mulkku etten ansaitse normi viskipulloa...Kyllä siitä siivun ottaa muttei ilman yllytystä ei toista...Unicumit ja muut vaatii sitä oikeaa makuhermoa toimiakseen, minulla sitä ei ole.
Unohdin mainita edellisessäni kannabiksen makuisen absinthin. Oli jo niin etovan imelän hajuistakinettä oksat pois. Normi tavara menee mutta toi kannabis oli kamalaa paskaa. Kai siitäkin joku oikeasti tykkää.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Perus raaoista viinoista ylivoimaisesti pahintahan on tämä viron ylpeys, TALU VIIN! Itselläni oli tapana juoda ns. poskiblandiksella, eli shotti tai ryyppy raakaa viinaa ja mehua perään, mutta tuota myrkkyä en saanut kahta shottia enempää alas. Niin kamalan makuista se on.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Makuasioitahan nämä. Kaveri toi Gammel Danskia pullon mun tupareihin koska olen kuulemma niin mulkku etten ansaitse normi viskipulloa...Kyllä siitä siivun ottaa muttei ilman yllytystä ei toista...

!!! Olen sanaton. Gammel dansk on se syy miksi tanskalaisten on annettu elää carlsbergin ja tuborgin keksimisen jälkeen. GD on parempaa kuin keskinkertainen tussu.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Vaikka normaalisti yrttiviinoja litkin, aika kärjessä tuolla pahin viina -listalla on unkarilainen yrttiviina Unicum. Jotkut snapsityyppiset maustetut viinat ovat myös kauhean makuisia, kuten esimerkiksi Slivovice.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Tätä "herkkua" ei ilmeisesti saa enää mistään, mutta oli aikoinaan jotain aivan karmeaa kuraa Kerran teininä piti mennä ostamaan ko. pullo legendaarisen nimensä vuoksi: Vinetto. Maku oli sanoinkuvailemattoman eteerinen ja jopa humalahakuiselta teiniporukalta jäi tämä elämän eliksiiri juomatta. Paremmin Vinetto kai tunnettiin puistokemistien starttijuomana.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Vaikka normaalisti yrttiviinoja litkin, aika kärjessä tuolla pahin viina -listalla on unkarilainen yrttiviina Unicum. Jotkut snapsityyppiset maustetut viinat ovat myös kauhean makuisia, kuten esimerkiksi Slivovice.
Unicumiahan on montaa eri sorttia. Itselläni on ollut etu tutustua ko. juomakulttuuriin unkarilaisen työkaverini ja hänen ystäviensä kautta. Ensinnäkin täytyy todeta, että unkarilaiset ovat ehdottomasti sukulaisia - mitä viinan kanssa läträämiseen tulee. Juuri Unicumin kanssa tämä ryyppäämiskulttuuri on viety pidemmälle kuin me suomalaiset olemme osanneet. Unicumia nämä Tonavan rantojen pussihousut joivat, jos alkoi tulemaan vatsassa huono olo (juomisesta johtuen) ja sitten alkoi taas uppoamaan. Toisaalta taisivat ne juoda sitä myrkkyä vaikkei mahaa olisi vääntänytkään, vielä...
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
En ole jaksanut ketjua lukea, mutta uskon inhokkini löytyvän jo listoilta. Sain kerran lahjaksi pullon Grappaa (kirjoitetaanko edes kovalla p:llä?) ja on mielestäni ensimmäinen juoma, jonka lopulta kadoin viemäristä alas. Alpo Suhosella ei ollut osuutta negatiiviseen kokemukseeni, vaan yksinkertaisesti maku on jotain täysin käsittämätöntä.
 

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtaako olla enää edes myynnissä, mutta pahoista hirvein:

Herba.

Jumalau-ta...

Eka ja vika pullo, jonka faija haki alaikäiselle kauan, kauan sitten. Teolla oli ilmeisesti tarkoitus pitää poika erossa viinasta. Tehosi hyvin ainakin Herban osalta.
 
Aika kattavastihan täällä on jo ne karmeudet tulleet esiin; Fernet Branca (kerran juonut ja ochsåvidare tuli), viskit, konjakit, absintti, anisviina jne jne.. Eipä noitä jäykkiä tule liiemmälti raakana vedeltyä, vievät muistinkin aina mennessään, perkuleet..
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No johan on. Aika yllättävää itselleni että myös tuo Fernet Branca on mainittu täällä niin usein. Mielestäni se on äärimmäisen hyvää, kuten esimerkiksi Jägermeisterikin, vaikkakin se on melko tahmeeta, vissiinkin teinien takia sokeroitu niin överiksi. Bokma nyt kieltämättä aluksi oli aika oudon makuista, mutta kyllä siihenkin jäi pullollisen jälkeen hieman ikävä. Mä vähän epäilen että täällä monet lapsellisuuden, kokemattomuuden tai muun syyn takia ei vaan ole vielä tottunut väkevien makuun. Ja joissakin viesteissä oikein säälittää kun osa pilaa hyvän juoman sekoittamalla siihen jotain reilusti vähemmän arvokasta matskua. Kuvitelkaas nyt. Ensin on ympäri maailmaa kerätty ja kuskattu esimerkiksi tiettyjä yrttejä, kasveja ja muita rohdoksia, jonka jälkeen suuret mestarit ovat perinteisesti satojen vuosien kokemuksella pitkän kaavan mukaan valmistaneet juomaa, jota sitten on vuoden tai kaksikin pidetty juuri tietyn tyyppisessä tynnyrissä kypsymässä ja hautumassa, joka jälkeen valmis ja mahdollisimman ainutlaatuinen juoma on kuskattu asiasta tehden maapallon toiselle puolelle, jossa teenagetaneli sekoittaa sitä 75 sentin juissimehun kanssa ja juo se samalla kun pelaa jotain guitaheroa. Blandattu (onpa äärimmäisen teini sana) juomahan on yhtä hyvää kuin sen heikoin lenkki. Jotkut teinit jopa juovat jotenkin minulle epäselväksi jääneellä tavalla valmista juomaa "raakana". Puristaako ne siitä "vedet" pois jollain konstilla vai.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei taida enää olla edes ALKO:n valikoimissa. Gambina. Hyi, siis hyi saatana! Kerran poikasena tuli yks pullovedettyä pyykkipoika nokassa henkeä pidätellen kun oli niin halpaa. Nyt ei menis varmaan kielenpäällistäkään.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Gambinaa kyllä löytyy handelista, onhan sitä lähiaikoina jopa mainostettu aika paljon. Pahimmat kokemukset itseltä löytyy kyllä itävaltalaisesta aprikoosischnapsista (alc. vol. +50 %). Oli ihan saatanan pahaa ja jäi tuo mukillinen juomatta. Toinen "mielenkiintoinen" maku oli slovakialainen mäntyviina. Tosin olin niin jurrissa kun tuota joskus jatkoilla tumuteltiin, että en oikein muista kuinka pahaa se oli. Seuraavan päivän olotila oli kyllä jotain todella järkyttävää...
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tilasin viikonloppuna ravintolassa yhden Tom Collins-drinkin, kun mainos tiskillä oli. En tiedä mitä siinä on/oli, mutta todella pahalta maistui. En muista hetkeen noin surkeaa drinkkiä tilanneeni. Ihan perus kolmonen maistui aika hyvältä sen kokemuksen jälkeen.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Jaa-a, ketjussa aiemmin mainituista esimerkiksi absintti ja Carillo edustavat minulle niin legendaarisia muistoja, etten pysty arvioimaan niiden kelpoisuutta objektiivisesti. Sen sijaan jo Alkon valikoimasta poistunut Etelä-Amerikkalainen (?) sokeriruokoviina (?), jossa oli etiketissä joku ravun kuva, pääsi kyllä taannoin oman ellottavuuslistani top-femmaan. Sitä makua ei saanut edes piiloon millään konstilla.

Toisena ässäkorttina repäisen nämä Underberg-askit. Askissa on siis kolme pientä "mahalääkepulloa" ja täytyy sanoa, että ensimmäisen pullon kohdalla kyllä lentää laatta poikkeuksetta. Saletisti pahempaa kuin Fernet-Branca, yökyök.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Jaa-a, ketjussa aiemmin mainituista esimerkiksi absintti ja Carillo edustavat minulle niin legendaarisia muistoja, etten pysty arvioimaan niiden kelpoisuutta objektiivisesti. Sen sijaan jo Alkon valikoimasta poistunut Etelä-Amerikkalainen (?) sokeriruokoviina (?), jossa oli etiketissä joku ravun kuva, pääsi kyllä taannoin oman ellottavuuslistani top-femmaan. Sitä makua ei saanut edes piiloon millään konstilla.
.

Niin tuohan on jo mainittu Pitú. Onko poistunut alkov valikoimista? Brassiviinaahan se on ja on se aika kamalaa joo mutta siitä saa loistavan caipirihan. Ei ne muutkaan cachaçat mitään herkkua ole.
 

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Walk down the memory lane... Tonika oli vastaava myrkky. Poistunut myös onneksi keskuudestamme. Yrttiliköörejäkö nämä oli?

Joo, vaiko peräti yrttiviinoja. En enää muista prosentteja, mutta tahmeaa oli ja hirveän makuista. Herranjumala..Vieläkin alko vatsassa nykimään, kun muisteli kokemusta.
 
Niin tuohan on jo mainittu Pitú. Onko poistunut alkov valikoimista? Brassiviinaahan se on ja on se aika kamalaa joo mutta siitä saa loistavan caipirihan. Ei ne muutkaan cachaçat mitään herkkua ole.
Pingoissa on eroakin vielä. Se halvin litku mitä siellä myydään (ruskea pullo, jossa partaukko keltaisessa etiketissä) on jotain aivan karmeaa. Todella pahaa. Sitä ei kyllä mielellään käytä edes caipirinhassa.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tilasin viikonloppuna ravintolassa yhden Tom Collins-drinkin, kun mainos tiskillä oli. En tiedä mitä siinä on/oli, mutta todella pahalta maistui. En muista hetkeen noin surkeaa drinkkiä tilanneeni. Ihan perus kolmonen maistui aika hyvältä sen kokemuksen jälkeen.

Gordon's Giniä, sitruunamehua, soodaa ja sokerilientä (makeutta maun mukaan). Itse tykkään kyllä, tosin hyvin harva paikka Oulussa sitä tekee vedoten joko sokeriliemen tai sitruunamehun puutteeseen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Gordon's Giniä, sitruunamehua, soodaa ja sokerilientä (makeutta maun mukaan). Itse tykkään kyllä, tosin hyvin harva paikka Oulussa sitä tekee vedoten joko sokeriliemen tai sitruunamehun puutteeseen.

Ok, se selittää aika hyvin sen äitelän maun :)

No ne on makuasioita, mutta itse en pidä kovin makeista juomista. Joskus tilaan kuitenkin ihan mielenkiinnolla jonkun "eksoottisen" juoman listalta ainesosiin katsomatta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Aiemmin ketjussa mainitut kiinanviinat ovat nektareita Helvetistä. Olen kolmesti maistanut näitä tuotoksia ja se riittää osaltani. Uskon että ovat täyttä paskaa kaikki tyynni vaikka teknisesti ottaen on kai ollut kyse eri aineista.

Isäukko ei väkeviä paljoa harrastanut ja siksi ei niistä mitään ymmärtänytkään. Eräs faijan bravuuri oli miksata 1/3 Dry Vodkaa/pöykkyä ja 2/3 haaleaa vettä suoraan hanasta, sekaan teelusikallinen sokeria ja sitten alas. Tuommoinen ruumiinpesun valumavesi ei tee kunniaa sen enempää vodkalle kuin kraanavedellekään.

Harva viina on sellaisenaan aivan kolossaalisen pahaa, pois lukien nuo em. kiinalaiset. Pahempaa jälkeä syntyy sekoittamalla juomia ad hoc -pohjalta ilman mitään käsitystä ainesten yhteensopivuudesta. Tällaista varmaan sattuu tämän tästä jossain teinipippaloissa, mutta olen omin aistein kohdannut aikuisikäisenkin baarimestarin (tai paremminkin baarimestaajan) jonka ennakkoluulottomuus ja luovuus eivät kärsi turhista rajoitteista. Miltä kuulostaa vaikkapa perusviski + lakkalikööri + ananasmehu johon sekaan punaista grenadiinia, huoneenlämpöisenä?

Pikkupoikana kävin ottamassa salahömpsyt mummovainajan Camparipullosta. Siivu tuli käänteishuikalla takaisin aika lujaa, ikänäni en ollut maistanut mitään niin pahaa tuohon mennessä. Sittemmin makuaisti on jalostunut ja olen oppinut arvostamaan monia katkeroita, Fernettiä, J-mesteiriä ja Campariakin. Camparin jälkeen Carillo on kuppainen jäljitelmä, vaikkei sekään mitään erityispahaa ole.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Gambinalla ei ole kilpailijoita tässä sarjassa. Underberg ja Unicum saavat muut palkintosijat, mutta Gambina on ylivoimainen voittaja.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Gordon's Giniä, sitruunamehua, soodaa ja sokerilientä (makeutta maun mukaan). Itse tykkään kyllä, tosin hyvin harva paikka Oulussa sitä tekee vedoten joko sokeriliemen tai sitruunamehun puutteeseen.

Oikeastaan pitäisi käyttää Old Tom giniä joka on makea mutta sitä ei saa juuri mistään siksi laitetaan sokerilientä.
Minullekin Tom Collins maistuu mutta hervemmin sitä tulee tilattua
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Unicum on kyllä yksinkertaisesti järkyttävää. Olenpa sentään tienannut joskus suihinoton, kun huitaisin sitä reilun shotin kerralla naamaan enkä oksentanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös