Kamalin viina?

  • 112 774
  • 459

käki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ouzo. Tai miten ikinä se kirjotetaankin.

Juon mä kyllä sitäkin, mut ei se maistu ;)


Ouzo on kyllä mielestäni limuviinaa sen lähisukulaiseen, rakiin verrattuna.

Raki on ikäänkuin kotipolttoista ouzoa, johon ei ole tuhlattu mausteaineita, kuten anista samalla mitalla kuin ouzoon. Käsittääkseni rakin tyyppistä juomaa juodaan Kreikan, jossa itse sitä olen useamman kerran maistanut, lisäksi Turkissa. Useamman kerran tuota on tullut maisteltua ihan kohteliaisuudesta. Ravintoloissa, varsinkin varsinaisten turistialueiden ulkopuolella, sitä tarjotaan usein ikäänkuin jälkiruokasnapsina, ja kerrotaan, että sen on valmistanut ravintoloitsija itse, tai ainakin joku lähisukulainen. Eivät vaan osaa tehdä siitä hyvää.. Toisaalta osataanhan pontikastakin tehdä pahaa, kun kiirehditään ja käytetään huonoja raaaka-aineita.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Anoppi tarjosi kesällä kiinalaista käärmeviinaa ruskeasta ruukusta. Ei siis "käärmeviinaa" vaan ihan oikeaa pontikkaa jonka seassa uiskenteli käärme. Haisi hirveälle pontikalle, maistui vielä pahemmalle. Muutaman snapsilasin jälkeen se alkoi maistua ja kivuta ohimoille. Nyt olen jo parina iltana huomannut muistelevani tuota hajua ja makua. Harmi, kun ruukku tuli tyhjennettyä ja noutomatka olisi sangen kallis.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Kiinalainen riisiviina on silkkaa paskaa kusen olomuodossa. Kaiken kruunaasi valkoinen muovipullo, mikä muistutti lähinnä apteekin antiseptisiä liuoksia.
Tämän voin vahvistaa omalta osaltani. Niin perso viinalle en ole minäkään, että tuota joisin. Ennemmin käyn vaikka imppaamassa fiudeni bensatankkia.
 

Kaivanto

Jäsen
Perusviinoista ylivoimaisesti hirvein on akvaviitti. Erikoisuuksista kamalin vastaan sattunut on latvialainen tai liettualainen terävä, olisiko ollut nimeltään Bokma tjsp. Haisi tislatulta kiljulta eikä maku ollut juuri parempi.

Edit: Oh, tämä Bokma onkin saavuttanut ketjussa jo aiemmin suurta suosiota. Ei se ollutkaan Baltiasta.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Tämän voin vahvistaa omalta osaltani. Niin perso viinalle en ole minäkään, että tuota joisin. Ennemmin käyn vaikka imppaamassa fiudeni bensatankkia.

Omien empiiristen kokemusteni perusteella, joihin kuuluu Bokmat, Camparit (appelsiinimehun kanssa aivan assa), ouzot, absintit, akvaviitit ja monet muut kurat, on tuo kiinalainen riisiviina se pahin pohjanoteeraus.
Tuo omissa kokemuksissani valkoiseen keraamiseen pulloon isketty huonoa pontikkaaki monta astetta karumpi juoma on jotakin niin hirveaa, etten tieda loytyyko maan paalta kiinalaisten lisaksi ihmisia jotka tuota oikeasti juovat.
Jos joku keksii mihin tuota voi lantrata, niin kemian nobel-palkinnon voittaja on samantien loydetty.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Käsittääkseni rakin tyyppistä juomaa juodaan Kreikan, jossa itse sitä olen useamman kerran maistanut, lisäksi Turkissa.

Ouzo on kreikkalainen, raki turkkilainen. Niitä on hyviäkin, kuten grappojakin.

Pahinta kamaa on täällä jo mainittu huono baijiu, kiinalainen "valkoinen henki", joka on sekin toisaalta parhaimmillaan ihan hyvää. Sen sijaan sellaisessa kanisterissa saatava parin yuanin kama on hirveää ja aiheuttaa todistetusti juojalleen hallusinaatioita. :) Itä-Aasian seudulla saa muutoinkin kovia troppeja paikallisista supermarketeista ja kaduilla olevilta "kannumyyjiltä".

edit. Ja niin, baijiu tehdään yleensä durrasta.
 

cobra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManUtd
Thaimaassa paljon myytävä Mekong (viski?) oli kyllä jotain aivan kamalaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Top kurat:

-Minttu Suklaa. En tiedä saako tätä enää mistään, mutta pahaa juodessa ja laatatessa polttaa kaiken tieltään.

-Karpalolonkero. Hyi. Hyi. Hyi. Lisäksi tästä tulee kauhea darra.

-Vana Tallinn/kuohari drinksu. Iskee kuin miljoona volttia, mutta pahaa.

-Ouzo. Ei voi ymmärtää miksi kaikki tuovat tätä paskaa Kreikasta.
 

Fakap

Jäsen
Kiinalainen riisiviina on silkkaa paskaa kusen olomuodossa. Kaiken kruunaasi valkoinen muovipullo, mikä muistutti lähinnä apteekin antiseptisiä liuoksia.

Tämä on tuttua tavaraa. Aikoinaan vetäisin teininä ensimmäiset kännini tällä tavaralla. Ja hyi helvetti kuinka kamalaa oli. Muutama vuosi tämän jälkeen Intiassa ollessani, paikalliset tarjosivat mukeissa jonkinlaista viinaa seurueellemme. Kehuivat vielä, kuinka kovia suomalaiset ovat ottamaan viinaa. Meinasi oksennus lentään isännän syliin kun skoolasimme. Ja valitin, että tämä tavara ei tule kyllä uppoamaan minulle. Kysyin sitten, että mitä litkua se oli. Isäntä vastasi, että Intian hienointa riisiviinaa. Toivottavasti oli sarkasmia mukana. En enää ikinä juo tuota paskaa. Helposti pahinta nestemäistä ainetta mitä maa päällään kantaa.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Jos haluaa baarissa herättää huomiota oksentelulla, suosittelen Banaani-Rommi paukkua. Hyi saatana!

Jägermaister menee kylmänä hyvin, mutta koittakaapa vetästä kyseinen tuotos n. +40 asteisena.

Kaikista pahimpana Vernettiä on tullut myös juotua niin Maidon kuin Tuoremehun kanssa. Cheers!
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ihan kaikkea ei ole tullu kokeiltua, mutta pakko mainita tässä yhteydessä Fernet Branca. Pari kertaa olen maistanut, ja nykyään kun näen pullon ja sen etiketin, niin tiedän vältää kyseistä juomaa. Muistaakseni jotkut käyttävät juomaa myös pahoinvointilääkeenä. Jos ei laatta lennä ennen juomaa, niin ainakin juoman jälkeen!

En suosittele myöskään koskaan ginin ja kahvin blandaamista. Ei toimi. :)
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ihan kaikkea ei ole tullu kokeiltua, mutta pakko mainita tässä yhteydessä Fernet Branca. Pari kertaa olen maistanut, ja nykyään kun näen pullon ja sen etiketin, niin tiedän vältää kyseistä juomaa. Muistaakseni jotkut käyttävät juomaa myös pahoinvointilääkeenä. Jos ei laatta lennä ennen juomaa, niin ainakin juoman jälkeen!

En suosittele myöskään koskaan ginin ja kahvin blandaamista. Ei toimi. :)

Tätä ainetta olen ottanut muutaman kerran mahavaivoihin. Toimii kuin junan vessa. Muuten en kyllä koske Fernettiin.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Stroh, Jägermaister. I rest my case.

Et sitten ymmärrä hyvän päälle. Ei vaan, makuasiat jne. Omasta mielestä Stroh+keitetty vesi+hunaja on kunnon pakkaspäiväjuoma. Ja pakastinkylmä jekku, nam.

Kamalia ovat sitten Carillo(muutaman teinikännin+pitkän syljen jälkeen en ole pystynyt haistamaankaan), legendaariset juomasekoitukset Orange Baltic ja Gin Lemon(sama kuin Carillonkin kanssa) sekä ruutikuiva valkkari.
 
Kyllähän Fernet Branca on ylivoimaisesti paskimman makuista brenaa mitä löytyy. Jättää mukavan sammaleen maun suuhun. Kannattaa kokeilla fernet totia, eli kyseistä kuraa lämpimän veden kanssa. Maistuu kuolemalle.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Jokin Ürdilikööri tai vastaava oli saatu töistä aikanaan lahjaksi. Aivan hirvittävää tavaraa, hyi vittu! Miksi tulin krapulassa tähän ketjuun, hyvästi..
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Pitu. Saa Alkosta. Normiviinaa mutta maustettu ihan päin vittua. Pullon kyljessä komeilee rapu. Varmaan tullut vastaan muillekkin.
Lakkalikööri. Tahmeaa ja oksettavaa paskaa.
Minttusuklaa. Lapsuuden klassikko. Ekat kännit tästä ja muistot on kamalat. Ja se väri kruunaa kaiken...
Metaxa. Olin kännissä kun maistoin ja melkein oksensin. Hirveää kuraa.

Pakko kertoa tarina loppuun. Olimme n. 13v ja kaveri teki ihan vitun pahaa kiljua. Oltiin paikallisen nuokkarin takana ryypyllä kun järkkäri tuli. Kaverille iski paniikki joten päätti hommata itsensä juomasta eroon. Potkaisi muovipullon metalliränniin. Noh, järkkäri hetken ihmeteltyään lähti ja todettiin että futarilla on voimaa jalassa. Pullo oli mennyt mutkan yli ja jäi sinne. Ei auttanut mikään. Annettiin olla. Parin päivän kuluttua tutulla oli kotona bileet. Ei ollut juotavaa. Kunnes kaveri muisti rännipullon. Mopot alle ja hakemaan. Työkaluilla saatiin ränni auki ja pullo kyytiin. Kotio maistamaan. Kuvitelkaa perinteisellä vesi, sokeri, hiiva reseptillä tehtyä kiljua joka oli pari päivää ollut metallirännissä auringonpaisteessa keskellä kesää. Wittu että oli pahaa. Kaverilla oli kovempi luonto kuin minulla, pisti rusinoita(ei ollut mitn muuta) joukkoon ja joi pois. YMM, miten namia mahtoi olla seuraavana aamuna...
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Kiinalainen riisiviina on silkkaa paskaa kusen olomuodossa. Kaiken kruunaasi valkoinen muovipullo, mikä muistutti lähinnä apteekin antiseptisiä liuoksia.

Aamen. Eräs kaveri ajatteli lisäterästää boolia ja kaatoi siihen kinkkiriisiviinaa. Turpakäräjät ei olleet kaukana, kun jengi totesi, että juhlajuoma on pilalla. Suosittelen juomaa siskonmiehelle ja muille ei-toivotuille sukulaisille.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Thaimaassa paljon myytävä Mekong (viski?) oli kyllä jotain aivan kamalaa.
Tuo piti minunkin listallani ykköstilaa ennen kuin marraskuussa tuli Kiinassa käytyä. Ajattelimme vaimoni kanssa testata jotain paikallista viinaa, mutta varmuuden vuoksi päätimme ottaa jotain muuta kuin ihan halvinta merkkiä. Puolen litran pullo 52% tököttiä maksoi noin 50snt (halvimmat olivat puolet tuosta). Toivottavasti hotellimme siivooja tykkäsi tuosta, sillä eihän tuota ihminen pystynyt juomaan (kuten tässä ketjussa on jo useassa viestissä todettu).
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Kamalin viina? Jaa-a. Kauheita on ollut useita. Tässäpä niitä muutamia inhokkeja. Minttu Suklaa; "nami nami" ja pullollisen jälkeen kieli oli kuin lapanen laatasta puhumattakaan. Apikka - just joo. Huono pontikka ja taskulämmin kiljukin jää myös nykyään välistä. Unkarilainen taskulämmin (tokkopa olisi ollut hyvää kylmänäkään) Alma omenan ruvilla höystetty pontikkakura - on ehkä kauheinta paskaa mitä on tullut ikinäkoskaan juotua! Hyi vittu! Oksettaa vielä näin vuosienkin jälkeen pelkkä ajatus kyseisestä moskasta!
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Muutama varteenotettava ehdokas: Unicum, Carillo, Gambina, Fernet-Branca. Velipojan joskus Sveitsistä tuoma joku päärynä-omenaviina oli aivan karmeeta kanssa.

Yhdellä kaverilla on tapana ostaa silloin tällöin ihan tarkoituksella noita hirveitä viinoja. Sitten voi kupitellessa kierrättää pulloa, että kaikki voivat vuorollaan maistaa ja pävitellä kuinka saatanan pahaa se onkaan :). Esimerkiksi neljän päivän uudenvuoden mökkireissulle ostettu 0,5l Unicum-pullo jäi silti alle puoleenväliin, vaikka yhtenä päivänä eräs henkilö yrittikin sitä ihan tarkoituksella kumota.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Metaxa. Olin kännissä kun maistoin ja melkein oksensin. Hirveää kuraa.

Makuasioistahan ei kannata kiistellä, mutta... Metaxa? Pahaa? Minulle linnunmaitoa :) Pahinta mitä on vähään aikaan juotu on ylivoimaisesti Lapin kullan "erikois olut", jossa oli lakkaa(marjaa, ei sitä jota puupinnoille läiskitään, vaikka sille se kyllä maistui...). Joskus junnuna Kyproksella jurripäissäni tein huikaisevan löydön, kun ostin lähikaupasta n.15 mk maksaneen litran Bacardin. Aamulla teksti selkiintyi samalla kirjasintyypillä kirjoitetuksi Bacrardiksi... Oli ilmeisesti valutettu pulloon suoraan SAS:in lentokoneen tankista. Join kyllä senkin...
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Makuasioistahan ei kannata kiistellä, mutta... Metaxa? Pahaa? Minulle linnunmaitoa :)

Sanos muuta. Ihan uskomatonta tuubaa koko ketju. Kaikki katkerot jo mainittu (hetkinen kukaan ei ole listannut (Gammel Danskia) ja ouzokin vielä! Ehkä tosiaan jos makuelämysten äärilaidat ovat Lapin Kullan kolmonen ja nelonen niin tämänkin vielä ymmärtää...

Viina on kamalaa silloin kun sitä ei ole tai se loppuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös