Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 008 885
  • 47 205

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen ajatellut sisustaa yhden pöytäni pelihuoneessa lasipäällysteellä ja laittaa sinne väliin lätkä, baseball tms. kortteja, mutta asiani koskee mistä tämän tyylistä lasia pystyy mittatilauksena hankkimaan..?

Oletko kokeillut paikallisesta lasiliikkeestä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ovatko uudet kansanedustajat töissä koko kesän vai palkattomalla lomalla? Palkallista lomaa heille ei ainakaan pitäisi olla kertynyt.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Ovatko uudet kansanedustajat töissä koko kesän vai palkattomalla lomalla? Palkallista lomaa heille ei ainakaan pitäisi olla kertynyt.
2,5kk palkallisella lomalla taitavat olla uudetkin kansanedustajat. Niinhän se vaan on, että tasan eivät käy onnenlahjat.

Ja kyllähän tuo vituttaisi, mutta kun nyt ei jaksa vaivata päätään tuollaisilla. Lomille reilun tunnin päästä.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Jollain jatkislaisella oli allekirjoituksena pätkä Aku Ankassa olleessa jutusta. Naksu pööpöttimestä siinä puhuttiin. Kellä tuo allekirjoitus siis oli ja miten teksti kokonaisuudessaan meni? Nauroin sille kuitenkin kovasti.

Edit: Ja lisäystä. Mistä löytäisi lippiksen missä on ropeli pään päällä? Sellainen oikein kliseinen lasten lippis siis.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jollain jatkislaisella oli allekirjoituksena pätkä Aku Ankassa olleessa jutusta. Naksu pööpöttimestä siinä puhuttiin. Kellä tuo allekirjoitus siis oli ja miten teksti kokonaisuudessaan meni? Nauroin sille kuitenkin kovasti.

Edit: Ja lisäystä. Mistä löytäisi lippiksen missä on ropeli pään päällä? Sellainen oikein kliseinen lasten lippis siis.

Allekirjoitus kuuluu nimimerkille mäkine ja menee näin:

Into Isopyörä esittelee tuoteideaansa Roope Ankalle rahoituksen saamiseksi: "Tässä on Into Isopyörän käänteentekevä naksupööpötin. Se vilkuttaa valojaan, naksuu, pööpöttää ja hetkuilee ympäriinsä. Se osaa myös jurnuttaa päiväkausia paikallaan."

Aku Ankka N:o 25/2007

Propelilippiksiä myytiin kauan sitten ainakin Pahkasian postimyynnissä, nyttemminhän koko lehti on kuopattu.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hei arvon helsinkiläiset.

Kauppatorin läheltä pitäisi löytää autolle parkkipaikka muutamaksi tunniksi. Onko ehdotuksia? Itse ajattelin, että mahdollisesti siinä Siljan terminaalin tuntumassa jossain olisi paikkoja. Mitäs asiantuntijat suosittavat?
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ovatko uudet kansanedustajat töissä koko kesän vai palkattomalla lomalla? Palkallista lomaa heille ei ainakaan pitäisi olla kertynyt.

Sinänsä hauska ajatus, että kansanedustajat olisivat työsopimussuhteessa (tai virkasopimus-) valtioon. Näin ei kuitenkaan taida olla, vaan kyseessä lienee jonkin sortin luottamustoimi? Heille ei varmaan tipu lomarahojakaan, eikä yleiskorotuksia, vaikka muuten palkka onkin suhteellisen kilpailukykyinen. Tosin jotkut yksityisen sektorin asiantuntijatehtävät saattavat olla työsopimussuhteisia ja palkka silti kansanedustajaa parempi...
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kauppatorin läheltä pitäisi löytää autolle parkkipaikka muutamaksi tunniksi. Onko ehdotuksia? Itse ajattelin, että mahdollisesti siinä Siljan terminaalin tuntumassa jossain olisi paikkoja. Mitäs asiantuntijat suosittavat?

Siinä Kauppahallin ja ensimmäisen terminaalin välissä on isohko parkkialue. Se lienee lähin isohko pysäköintikeskittymä. Kesäaikaan löytää kyllä kadunvarsipaikkojakin melko hyvin, esim. senaatintorin kulmilta tai ainakin Snelmanninkadun tai sen poikkikatujen ympäristöstä. Paikat ovat tietty maksullisia, mutta Katajanokalla, Keskon pääkonttorin vieressä on jopa ilmaisia kiekkopaikkoja, mutta ne ovat lähes aina varattuja.
 

Jeffrey

Jäsen
Hei arvon helsinkiläiset.

Kauppatorin läheltä pitäisi löytää autolle parkkipaikka muutamaksi tunniksi. Onko ehdotuksia? Itse ajattelin, että mahdollisesti siinä Siljan terminaalin tuntumassa jossain olisi paikkoja. Mitäs asiantuntijat suosittavat?

Onnea vaan yritykselle! Itse suosittelisin kuitenkin Kasarmintoria. Siihen taitanee nykyään saada parkkeerata. Toinen on Pohjois Espa siinä on ihan kiitettävästi parkkipaikkoja. Varaa paljon kolikoita mukaan. Tuolla alueella taitaa parkkimaksu olla 4- tai 5 euroa/tunti. Itse tulee pysäköityä autoa senverta usein keskustan alueelle, että en ole parkkimaksuja maksanut. Olen todennut tämän taloudellisemmaksi vaihtoehdoksi. Tämä toisaalta taitaa riippua hieman tuurista.

Edit: Vaughan heittikin hyvän parkkiksen. Eli siinä Palacea vastapäätä on semmonen suht. iso parkkis.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Millä nimellä kutsutaan pesukoneen liitäntää josta saadaan pesukoneeseen tuleva vesi. Sekä mistä tällaisia saisi hankittua?
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tarkoitatko kenties seinässä olevaa hanaa jota itse ainakin olen hankkinut putkiliikkeistä nimellä pesukoneen hana?
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Seuraavanlainen ihmetys....

Meiltä löytyi jääkaapista sellaisia Danonen Kidius vanukkaita... Lusikoin sellaisen mielenkiinnosta kitaani ja syötyäni pyörittelin pakettia kädessä ja silmiini osui valmistusaineet. Oli siellä perus maidot ja sokerit, mutta löytyi myös urea... Mitä helvettiä!? Kertokaa mulle mitä se elintarvikkeen tuoteselostuksessa tarkoittaa??
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Tarkoitatko kenties seinässä olevaa hanaa jota itse ainakin olen hankkinut putkiliikkeistä nimellä pesukoneen hana?

Seinässä on hana jossa on kierteet, siinä oli sellanen mötikkä vielä päässä, mutta katosi vanhan pesukoneen mukana.
Vai voiko pesukoneen putken iskeä suoraan niihin kierteisiin, kun kerran siihen sopii. Pitää kyllä kummaa meteliä suoraan siihen kytkettynä. Eli varmaan tarvii sen kadonneen tilalle samanlaisen.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuraavanlainen ihmetys....

Meiltä löytyi jääkaapista sellaisia Danonen Kidius vanukkaita... Lusikoin sellaisen mielenkiinnosta kitaani ja syötyäni pyörittelin pakettia kädessä ja silmiini osui valmistusaineet. Oli siellä perus maidot ja sokerit, mutta löytyi myös urea... Mitä helvettiä!? Kertokaa mulle mitä se elintarvikkeen tuoteselostuksessa tarkoittaa??

Wiki ilmoittaa http://fi.wikipedia.org/wiki/Urea "Urea on tärkeä osa lannoiteteollisuuden tuotteissa, kuten esimerkiksi typpilannoitteissa, rehuraaka-aineissa sekä torjunta-aineissa (juurikääpä). Ureaa käytettään myös muoviteollisuudessa ja lääkeaineissa. Hygienia- ja kosmetiikkatuotteissa urean tehtävänä on sitoa vettä, ja näin säilyttää ihon kosteus. ja sitten on tietysti http://www.mm.helsinki.fi/users/lindstro/Opetus/Opetus_2003/Seminaarityot_2001/Tuomas/SEMMA M400.htm "Urea denaturoi myös proteiineja, mutta tämä ei kuitenkaan tunnu olevan merkittävää, koska se vaikuttaa vähiten eläviin Lactobacillus GG-bakteereihin
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seinässä on hana jossa on kierteet, siinä oli sellanen mötikkä vielä päässä, mutta katosi vanhan pesukoneen mukana.
Vai voiko pesukoneen putken iskeä suoraan niihin kierteisiin, kun kerran siihen sopii. Pitää kyllä kummaa meteliä suoraan siihen kytkettynä. Eli varmaan tarvii sen kadonneen tilalle samanlaisen.

Liittimiä ja letkuja saat ihan putkiliikkeestä kun otat vaikka hanan ja koneen mallin mukaan : )
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Takaiskuventtiiliäkö haet? Rautakaupasta saa.

Kannattaa hankkia, voi muuten vakuutusyhtiö tykätä pahaa jos se puutuu ja tapahtuu ikäviä ja tulee vesivahinko.

Selitäppä tarkemmin. Meinaten tuo venttiilihän ei estä muuta kuin veden virtaamisen pesukoneesta takaisin puhtaan puolen putkistoon. Ja sehän ei aiheuta muuta kuin vittumaisen tunteen olla valmiiksi saippuioidussa suihkussa.

Että silleen...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Selitäppä tarkemmin. Meinaten tuo venttiilihän ei estä muuta kuin veden virtaamisen pesukoneesta takaisin puhtaan puolen putkistoon. Ja sehän ei aiheuta muuta kuin vittumaisen tunteen olla valmiiksi saippuioidussa suihkussa.

Että silleen...

Niinkö? Muistaakseni talonyhtiön säännöissä on maininta, että pitää olla takaiskuventtiili. Oletin sen johtuvan jostakin vesivahinko jutuista.

Ei olla putkimies.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Selitäppä tarkemmin. Meinaten tuo venttiilihän ei estä muuta kuin veden virtaamisen pesukoneesta takaisin puhtaan puolen putkistoon. Ja sehän ei aiheuta muuta kuin vittumaisen tunteen olla valmiiksi saippuioidussa suihkussa.

Että silleen...

Tämänhän se todellakin estää eli vesi ei pääse takaisin kiertoon jos joku häriö koneeseen tulee tahi vesikatkos tai jotain. Jos kone totaalihajoaa tai letku irtoaa niin ei se takaisku estä vettä lentämästä ja vahinkoa aiheuttamasta.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Elisan mainos jossa se tuhdimpi kaveri istuskelee akvaarion edustalla miettien sopivaa tekstiviestiä toverilleen. Sanooko se yhdessä vaiheessa "notkea perkele"? Näin olin kuulevinani, joko päässä viiraa tai kuulo on heikentynyt.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tässä ketjussa on pariin otteeseen pohdittu, että saako moottoripyörän matkustaja olla humalassa. Nyt se on varmistunut aukottomasti, että saa.

Lähteenä Esko Riihelä. Lähdettä voidaan pitää täysin luotettavana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös