Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 995 775
  • 47 189
Suosikkijoukkue
AIK
Lorvi kirjoitti:
Kohta kutsunnat edessä ja tuli mieleen, että mitä kaikkea siellä tehdään?

Tiedän sen, että aikaa siellä kuluu varmasti.

Täytät optiselle lomakkeelle pällitestin, käyt lääkärintarkastuksessa, kivekset kokeillaan lusikalla, lopuksi sinulle kerrotaan astumisaika ja -paikka...
En mä muista, siitä on jo niin pitkä aika.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Lorvi kirjoitti:
Kohta kutsunnat edessä ja tuli mieleen, että mitä kaikkea siellä tehdään?

Tiedän sen, että aikaa siellä kuluu varmasti.

Suosittelen että teet pällitestin mahdollisimman nopeasti. Itse tein ko. testin nopeiten mutta jäin jotain kuhnimaan paikalleni ni en päässyt ensimmäisenä lautakunnan eteen. Jos olisin palauttanut testin heti sen saatuani valmiiksi, olisin päässyt Hyrylän varuskuntaan palvelemaan. Edellinen jamppa vei vikan paikan Hyrylästä II/99 erään. Ja sillä testillä ei ole oikeasti mitään merkitystä. Tiedän ainoastaan yhden tapauksen joka ei ole päässyt pällitestiä läpi.

- tinke.80
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nykyään ei enää pällitestiä väsätä. Mä tiedän, olen viidet kutsunnat käynyt istumassa.

EDIT: Ainiin, ja neljä kertaa viidestä on ulos salista lähdetty viimeisestä rivistä alkaen. Tarkoittaen sitä, että ensimmäinen rivi sai aina venata 2h-3h pidempään kuin muut.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tinke-80 kirjoitti:
Ja sillä testillä ei ole oikeasti mitään merkitystä. Tiedän ainoastaan yhden tapauksen joka ei ole päässyt pällitestiä läpi.

Yks ala-asteen luokkakaveri ei päässyt läpi ja sai vapautuksen. Tai siis läpi ja läpi, mutta siis sai vapautuksen kuitenkin sen testiin perusteella. Toki olen aina tiennytkin, ettei jannu kovin tasapainoinen ole ja itseasiassa on hyvin ilkeää sanoa näin, mutta jos joku ihminen on oikeasti tyhmä niin se on kyllä se tyyppi.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ruutiveijari kirjoitti:
Nykyään ei enää pällitestiä väsätä. Mä tiedän, olen viidet kutsunnat käynyt istumassa.

Tätä ei minun lapsen mieleni pysty enää käsittelemään. Tehdäänkö pällitesti sitten nykyään intissä pällitesti 2:n kanssa?

- nimin. Haluaisin olla kukkakauppias.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Katselin tuossa äskettäin tv:stä Komiikkatehdasta (On muuten loistava ohjelma) ja siinä kaveri heitti läppää puolapuista. Eli niistä, jotka löytyy lähes jokaisen koulun liikuntasalista. Rupesin siinä itsekin miettimään, että mitä niillä puolapuilla oikeastaan tehdään? Mihin niitä tarvitaan? Itse en ainakaan kouluaikana tarvinnut kyseisiä kapistuksia mihinkään. Ei ne nyt varmaan ihan mitään koriste-esineitäkään ole. Joten kertokaapa te viisaammat, miksi kouluissa on puolapuut?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tinke-80 kirjoitti:
Tätä ei minun lapsen mieleni pysty enää käsittelemään. Tehdäänkö pällitesti sitten nykyään intissä pällitesti 2:n kanssa?

- nimin. Haluaisin olla kukkakauppias.

Itseänikin kyllä kiinnostaisi tämä. Meinaan, että en kyllä laskisi lastani paikkaan, jossa olisi sen kaltaisia ihmisiä, jonka tuossa äsken mainitsin ja hän saisi vapaasti pitää rk:ta käsissään kovien kanssa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
JustinCase kirjoitti:
Joten kertokaapa te viisaammat, miksi kouluissa on puolapuut?

Ainakin meidän aikaan niitä käytettiin moneen tarkoitukseen, kuten muutamiin voimisteluliikkeisiin, niiden ohella vatsalihasliikkeisiin - joko jalat alimman puolan alle ja siitä sitten käytiin tekemään vatsalihasliikkeitä, vastusta saattoi lisätä nostamalla jalat seuraavan puolan alle. Lisäksi vatsalihaksia saattoi treenata riippumalla yläpuolalta ja nostamalla jalat koukkuun vuötäröntasolle (tai vaihtoehtoisesti suorana vyötäröntasolle). Vatsalihasten ohella puolapuita saattoi myös käyttää selkälihasten treenaamiseen, eli jalat laas alimman puolan alle ja siitä sitten nostamaan yläkroppaa siten, että rinta ja vatsa vousivat irti lattialta. Punnerruksissakin puolapuita saattoi käyttää hyödyksi, jalat parin kolmen puolan korkeuteen ja sitten tekemään etunojapunnerruksia - tuntuivat oikein raskailta ja tehokkailta.

vlad.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
vlad kirjoitti:
Ainakin meidän aikaan niitä käytettiin moneen tarkoitukseen

Oho. Teillähän oli kovat treenit. Me vaan renkuttiin jossain renkaissa ja pyörittiin tangolla. Sekin oli mulle liikaa. Voimistelu olikin sitten ainoa laji, jota inhosin. Ihan hyviä pointteja kyllä tossa vladin jutuissa oli. Täytyis varmaan vuorata itsekin joku seinä puolapuilla.
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikä olisi paras tapa matkata Egyptiin katsomaan Gizan pyramideja? Tekeekö mikään suomalainen matkanjärjestäjä lomamatkoja suoraan Kairoon, ja jos tekee, minä vuodenaikana? Mitä hintaluokkaa lennot+viikko jossain keskinkertaisessa hotellissa olisi?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
JustinCase kirjoitti:
Joten kertokaapa te viisaammat, miksi kouluissa on puolapuut?
Puolapuiden ylimmällä puolalla oli kiva istua ja katsella muiden urheilusuoritteita, kun oli lepovuorossa tai jos jostain syystä ei pystynyt itse osallistumaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
vintsukka kirjoitti:
Puolapuiden ylimmällä puolalla oli kiva istua ja katsella muiden urheilusuoritteita, kun oli lepovuorossa tai jos jostain syystä ei pystynyt itse osallistumaan.

Minä olen käyttänyt puolapuita em. voimistelujuttuihin, joten sen tiesin, mutta miten ihmeessä puolapuiden ylimmällä puolalla istutaan? Tai voihan siellä kai istua jollain lailla, mutta ei se ainakaan miltään köllöttelyltä kuulosta. Ei se taida mikään niin mukava tai helposti istuttava tuoli olla.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
JustinCase kirjoitti:
Katselin tuossa äskettäin tv:stä Komiikkatehdasta (On muuten loistava ohjelma) ja siinä kaveri heitti läppää puolapuista. Eli niistä, jotka löytyy lähes jokaisen koulun liikuntasalista. Rupesin siinä itsekin miettimään, että mitä niillä puolapuilla oikeastaan tehdään? Mihin niitä tarvitaan? Itse en ainakaan kouluaikana tarvinnut kyseisiä kapistuksia mihinkään. Ei ne nyt varmaan ihan mitään koriste-esineitäkään ole. Joten kertokaapa te viisaammat, miksi kouluissa on puolapuut?

Niiden tehtävä on tuottaa pienille lapsille maksimimäärä kipua minimivaivalla. Joskus harvoin niitä käytetään kuntopiirissä (tuloksena pahasti maitohapoilla olevat lihakset) ja lopun aikaa ne odottelevat seinällä, että joku taklataan niihin pää edellä esim. sählyssä. Mitään hyötyä niistä ei ole kenellekkään, sillä kukaan lapsi ei treenaa vatsa tai selkälihaksiaan, ainakaan puolapuissa. Haitat taas ovat suunnattomat. Montakohan tuhatta tikkiä tässäkin maassa on ommeltu pelkästään puolapuiden takia?

Järjestetään yleinen rovio joka kaupungissa. Minä ainakin tulen paikalle syljeksimän puolapuukokkoon ja huutamaan herjoja.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
pekutti kirjoitti:
Olisiko kenelläkään JA:laisella vinkkejä firmoista, missä voisi teetättää edullisesti fanituotteita, siis pipoa, huivia, pinssiä yms. "fanikrääsää"?
Jos tiedätte edullisia ja luotettavia tekijöitä, laittakaa mailia YV:nä.

Uusitaan kysymys, kun ei tullut vastauksia....

edit. Kyseessä on siis virallinen ry, joka etsii tekijää omille fanituotteilleen.
 
Viimeksi muokattu:

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Kuusnepa

Onkohan vanhalla C-64:llä mitään muuta arvoa kuin suuri tunnearvo?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
pekutti kirjoitti:
Uusitaan kysymys, kun ei tullut vastauksia....

Ensinnä kannattaa selvittää seurojen kautta tekijänoikeusasiat ennenkuin ryhtyy teettämään mitään fanituotteita omatoimisesti - veikkaan etteivät hyvämaineiset yritykset edes ryhdy teettämään mitään fanituotteita jollei ole varmuutta siitä, että sellaiseen on lupa ja tässä kohdin epäilen etteivät seurat tällaista lupaa anna koska se fanituote minkä teetättäisit muualla on pois heidän tuloista.

Ymmärtänet etten yllä mainitsemani syyn tähden anna mitään linkkejä joiden kautta olisi kenties mahdollista teetättää fanituotteita koska pidän toimintaa vähintäänkin arvelluttavana ja tuskin olen ainoa joka pitää tällaista toimintaa vähintäänkin arvelluttavana.

vlad.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Jokru kirjoitti:
Onkohan vanhalla C-64:llä mitään muuta arvoa kuin suuri tunnearvo?

No eipä juuri muuta arvoa, mutta pistä jemmaan odottamaan parempia aikoja.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Barbapapat

Kuinka monta Barbapapaa tarvitaan polkupyörään?



Tämä kysymys on nyt reilun vuoden enemmän ja vähmmän häiriinnyttänyt ystäväjoukkoamme eikä vastausta tunnu löytyvän. Meillä on näkökulma tähän, mutta olisi hauska kuulla muistaako joku JA:inen meitä paremmin, mahdollisesti jopa kuvan kanssa?
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
wilberto kirjoitti:
Onko ehdotuksia, että millä kannattaa puhdistaa LCD-näyttö? Eikö siihen tarkoitukseen ole erikseen sopivia 'pyyhkeitä' ?

Itse yhdyn tähän kysymykseen.. Olisiko jotain sellaista kätevää pölyrättiä joka tavallaan vetäisi pölyä puoleensa tuosta näytöstä? Erityisesti nuo nurkat ovat vaikeita saada puhtaaksi pölystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös