Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 972 401
  • 34 862

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusimmassa Apu-lehdessä (6.2.) on juttua tästä Malmista. Kuus sivua eli kolme aukeamaa. Kävin kirjastossa kurkkaamassa. Netistä näin vähän jo aiemmin, mutta on maksumuurin takana.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Suomessa on tie jonka numero on Aku Ankan auton rekkarinumero. Ja se tie on vähän niinkuin täällä päin. Seututie 313 menee Vääksystä Vierumäelle...

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomessa on tie jonka numero on Aku Ankan auton rekkarinumero. Ja se tie on vähän niinkuin täällä päin. Seututie 313 menee Vääksystä Vierumäelle...
Malmilla poliisiautot on numeroitu 300 (kenttäjohto) jne. On myös Aku Ankka -auto.

Viimeksi kyllä pari viikkoa sitten liikuin 100-sarjasella.

(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova, Detroit Red Wings, Idän ihme, FC Honka
En muuten tiennytkään että Mike Sullivan on Charlie McAvoyn appiukko.

Reima Ungas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Hockey Spelande Riddarna
110-metrinen Globen (nevö foget) esittää auringon roolia oikeassa mittasuhteessa koko Ruotsin halki kulkevassa Sweden Solar Systemissä

Olen hämmentynyt että opin tämän vasta vuonna 2025.

Ymmärrän kyllä tällä palstalla, että Ruotsia katsotaan ylöspäin, mutta en koe jääneeni mistään paitsi vaikka en tunne ruotsalaista mielikuvitusversiota aurinkokunnastamme, mutta nyt kun laitoit linkin niin tuli tämäkin tietooni. Vähän huijattu olo.

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Ananas-karkit tekevät paluun! Luulisi maistuvan erittäin hyvältä tämä uutinen muutamalle palstalaiselle.

Ja siis hyvältähän nämä maistuvat! Vähän eri maata kuin ananaskonvehdit.
Noita kun söi rasiallisen, niin oli kitalaki melko kipee. Bonuksena kerran halkesi hammas.
Serkkupojan kanssa koitettiin kerran mummolassa (lapsena!) , että montako tollaista saa suuhun niin, että saa huulet vielä yhteen. Tungettiin molemmat niitä poskiin ja mummo pölähti huoneesen. Ei voitu kertoo mitä tehtiin, koska suut oli täynnä noita karkkeja, mutta imitoitiin ja äänneltiin osuvasti. Hän ymmärsi ja antoi meidän jatkaa. Valitettavasti oon unohtanut lopputuleman. Kisa pystyyn?

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Noita kun söi rasiallisen, niin oli kitalaki melko kipee. Bonuksena kerran halkesi hammas.
Serkkupojan kanssa koitettiin kerran mummolassa (lapsena!) , että montako tollaista saa suuhun niin, että saa huulet vielä yhteen. Tungettiin molemmat niitä poskiin ja mummo pölähti huoneesen. Ei voitu kertoo mitä tehtiin, koska suut oli täynnä noita karkkeja, mutta imitoitiin ja äänneltiin osuvasti. Hän ymmärsi ja antoi meidän jatkaa. Valitettavasti oon unohtanut lopputuleman. Kisa pystyyn?
Minä voin osallistua kisaan, mutta ananaskonvehdeilla.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ananas-karkit tekevät paluun! Luulisi maistuvan erittäin hyvältä tämä uutinen muutamalle palstalaiselle.

Ping @WarWas

Näistä määki tykkäsi! Mummolast sain!

Ei saatana, mihin tämä maailma on menossa. Kohta ne varmaa kaivaa esiin sen yhden taikurin hokemaan sitä kirottua taikasanaa.

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Laivalta tuli pentuna aina ostettua näitä, Akoja ja Snörejä. Ja loput rahat peliautomaattiin.
Mulla noi, Fruit dropsit ja bilar. Siel kyl käytiin vähintään pari kertaa vuodessa, että ei ollut paniikkia koska saa seuraavaksi.
Lidl muuten myi noita rasioita tässä 10v sisällä, ei ollut suurta menekkiä kai kun loppus.

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Laivalta tuli pentuna aina ostettua näitä, Akoja ja Snörejä. Ja loput rahat peliautomaattiin.
Minulla oli myös vakio-ostos laivalla käydessä tai jos lähisukulainen kävi, samoin Fruit Drops ja Eläinaiheiset salmiakki/lakritsikuviot. Viimeiksimainittuja tuli ostettua ihan vast'ikään, kun olivat Puuilossa (?) tarjouksessa.

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Avautui että pilkkiminen on ihan mukavaa. Tänään kävin muutaman tunnin Tuomiojärven jäällä istumassa, ei tärpin tärppiä mutta haluaisin jo mennä takaisin. Viimeksi kävin pilkillä 30+ vuotta sitten.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tänään minulle avautui, että Raasepori onkin huomattavasti suurempi kooltaan kuin mitä oletin sen olevan eli reilusti yli 1200 neliökilometriä ja pelkästään ilman merialueita. Merialueiden kanssa pinta-alaa on tuhatkunta neliökilometriä lisää. Lisäksi minulle avautui vasta nyt, että Hankohan on kokonaan Raaseporin ympäröimä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tänään minulle avautui, että Raasepori onkin huomattavasti suurempi kooltaan kuin mitä oletin sen olevan eli reilusti yli 1200 neliökilometriä ja pelkästään ilman merialueita. Merialueiden kanssa pinta-alaa on tuhatkunta neliökilometriä lisää. Lisäksi minulle avautui vasta nyt, että Hankohan on kokonaan Raaseporin ympäröimä.
Tähän liittyen otaksun, että Karjaa ja Tammisaari ovat Suomen ainoat kaupungit, jotka on kuntaliitoksella yhdistyneet uudeksi kaupungiksi. Lappeenrantaan liitetty Joutseno oli myös kaupunki, mutta siitä yhdistymisestä ei tullut uutta kaupunkia. Muita kaupunkien välisiä kuntaliitoksia en pikaisesti huomannut.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ihmettelin että miksi lätkämatsit alkavat tänään normaalia aiemmin ennen kuin avautui eli tajusin että liigan sivut näyttää alkamisajat puhelimen kellonajan mukaan.

Suosikkijoukkue
comes in waves
Vihdoin näen bändin/artistin 6-10 kuunnelluimmat biisit myös Spotifyn mobiiliversiossa. Oli jo aikakin!

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy