Mua on tutkittu tässä nyt jonkin aikaa verivirtsaisuuden ja vähän muidenkin oireiden vuoksi. On tähystetty virtsatiet ja virtsarakko, ultrattu munuaiset yhden kerran, viipalekuvattu munuaiset ja viipalekuvattu koko mies ja viime viikolla taas ultrattiin munuaiset. Lääkärin kanssa olen viimeksi jutellut, kun kävin virtsateiden tähystyksessä joskus marraskuussa. Tai oli toi viime vikon ultraajakin lääkäri, mutta ei se juuri muuta sanonut kuin huomenta ja ettei näytepalaa pystytä ottamaan ja, että kannattaa viikon parin päästä soitella hoitavaan osastoon. Munuaisista siis löytyi viipalekuvauksissa kasvainepäily. Sellainen reilut kaksi senttiä suuntaansa oleva pahkura.
Iso kiitos, että tutkimuksiin pääsee nopeasti, mutta ihmiskontakti on lähes olematon. Tieto mitä olen tutkimuksistani saanut on sitä mitä olen saanut Omakannasta lukea ja lisäksi olen saanut kirjeitä ja tekstiviestejä tulevista tutkimusajankohdista. Kerran soitin tuonne minua hoitavaan paikkaan ja siellä hoitaja sanoi, että ei ole soitettu tai oltu yhteydessä, kun ei ole ollut mitään kerrottavaa. Sit kuitenkin, kun halusin lisätietoa missä mennään ja miksi mitäkin tutkimuksia oli tehty ja mitä tietyt termit tarkoittavat, niin hoitajalla olikin puhelimessa paljon asiaa. Annoin palautteen ihmiskontaktin lähes totaalisesta puuttumisesta ja kerroin, että juuri se mitä hän minulle puhelimessa kertoi olisi ollut tärkeää saada tietää ensitilassa, eikä itse joutua suomentamaan noita Omakannan diagnooseja.
Tänä iltana menin taas Omakantaan ja kappas siellä oli tulos viime viikkoisesta ultrasta:
solidi tehostuva tuumori.
On tota sitten taas kiva miettiä mielessään, että mitähän toi sitten lopulta tarkoittaa ja tullaanko se leikkaamaan pois, koska näytepalaa ei pystytä ottamaan.
Jatkotoimenpiteistä ei ollut kirjoitettu mitään.
Soitin jo poliklinikan takaisinsoittopalveluun ja odottelen aamulla saapuvaa puhelua.