Joo koronaa veikkaan myös @Sistis ... Ei itsellä ole noilla oireilla ollut mutta töissä muutamalla oli varsin samoilla spekseillä ja heillä testeillä todettu korona... Ja taisi olla toinen kierros siinä bingossa eli senkin puolesta täsmäisi...
Juu, kyllä siinä on sellaiset lihakset saaneet vähän pahaa mieltä, joita ei niin normaalisti käytä. Mä oksensin myös muutama viikko sitten kun sain vahvoja opioideja kovaan selkäkipuun. Oli aloitusannos sen verran kova, että muutaman tunnin pahoinvoinnin jälkeen se laatta vaan tuli väkisin. Hyvä, että vessaan ehdin. Seuraavana päivänä myös yskiminen sattui rinnan alaosaan.Tuli tuossa oksenneltua muutamaan otteeseen ja nyt päivää myöhemmin yskiminen ja nauraminen sattuu rintaan tai vähän alle sen. Tulkitsen että jossain tuolla on lihakset kipeänä ja syynä eilinen huuto-oksentaminen.
Ikävän tuntuista.
Joitakin vuosia sitten oksensin jatkuvasti vajaan vuorokauden ja sitten päivän päästä alkoi vasta paska lentää. Mahakin oli kipeä pari viikkoa.Onko teillä kokemuksia?
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta useammalla tuttavalla nyt ollut noroa perheessä ja useammalla mennyt 3-5 päivään et on oikeasti alkanut pysymään ruokailun jälkeen sisällä asiat. Jotenkin fiilis, että ollut vähän rajumpaa pöpöä tällä kertaa liikenteessä.Minulla alkoi norovirus torstaina, ja olen kumminkin pystynyt syömään normaalisti. Mutta nyt on sunnuntai, ja joudun vieläkin käydä istumassa tarpeet pönttöön, varsinkin silloin kun olen syönyt.
Ajattelin kysellä, kun en vielä kehtaa lääkäriin soittaa että onkohan tämä ”normaalia”? Kun netissä kuitenkin lukee että oireet paranee itsekseen 1-3 päivän aikana.
Onko teillä kokemuksia?
Palataanpas vanhaan asiaan, kun on ajankohtainen. Kiitos kattavan työterveyden, sain ilman byrokratioaa ajan fyssarille. Mun vaiva on mitä ilmeisimmin takakapselin kireys. Jumppaa muutama viikko parilla yksinkertaisella liikkeellä (juutuubista löytyy myös samat liikkeet) ja kontrollikäynti. Fyssarit on ihan parhaita.Nyt en oikeastaan kaipaa lääkäriä, vaan pieniä vinkkejä jäykän olkapään notkistamiseksi.
Minulla alkoi norovirus torstaina, ja olen kumminkin pystynyt syömään normaalisti. Mutta nyt on sunnuntai, ja joudun vieläkin käydä istumassa tarpeet pönttöön, varsinkin silloin kun olen syönyt.
Ajattelin kysellä, kun en vielä kehtaa lääkäriin soittaa että onkohan tämä ”normaalia”? Kun netissä kuitenkin lukee että oireet paranee itsekseen 1-3 päivän aikana.
Onko teillä kokemuksia?
Kuolet. Miestä jokainen kuolee.Sattuu ihan VITUSTI vasempaan kylkeen. Kuolenko?
Sattuu ihan VITUSTI vasempaan kylkeen. Kuolenko?
Siis mikä helvetin sattuma tää nyt on että kuuntelin tän biisin just jotain 5 minuuttia sitten? Mutta anyways taidan tästä mennä huutamaan lattialle alasti.Apulanta tarjoaa tähän hyvän lääkkeen: Kipu kuolee huutamalla alastomana lattialla. Joo, tuo soi päässäni 24/7 nelisen vuotta sitten.
Jos vielä oot hengissä ja kipu on edelleen samanlaista suosittelen päivystykseen menoa. Voi olla, että on virtsakivi lähtenyt liikkeelle munuaisesta. Se kipu on juurikin sellaista, että toivoo kuolemaa. Siihen ei auta kotikonstit.Sattuu ihan VITUSTI vasempaan kylkeen. Kuolenko?
Joo hengissä ollaan ja kipu hävinnyt melkein kokonaan. Tykkään panikoida kun vähän sattuu johonkin "ilman syytä" ja niin taisin tänäänkin tehdä :DJos vielä oot hengissä ja kipu on edelleen samanlaista suosittelen päivystykseen menoa. Voi olla, että on virtsakivi lähtenyt liikkeelle munuaisesta. Se kipu on juurikin sellaista, että toivoo kuolemaa. Siihen ei auta kotikonstit.
Joo hengissä ollaan ja kipu hävinnyt melkein kokonaan. Tykkään panikoida kun vähän sattuu johonkin "ilman syytä" ja niin taisin tänäänkin tehdä :D
Kävin lahjakortilla laajassa Puhti-laboratoriotutkimuksessa, jonka tulokset pääosin olivat loistavat. Huolestuttavasti ja yllättävästi ainoa viiterajojen alle jäänyt tulos oli vapaasti laskettava testosteroni (178) ja testotasokin oli alarajoilla (11,5).
Yllättävää, koska olen korkealla libidolla varustettu 36-vuotias aktiiviliikkuja, jonka vahvuus on aina ollut korkea voimataso ja lihas tarttuu helposti. Ylipainoa ei ole, käytän kohtuullisesti alkoholia ja muutenkaan perus riskitekijät eivät minua koske. Kohtalaisen intensiivisellä kuntokuurilla olen ollut, testiä edeltävän 4 päivän aikana oli 2 säbäpeliä (3. div mtsi ja harjoituspeli sekä pari voimaharjoitusta. Luulisi kuitenkin, että nuokin ennemmin nostaisivat tuloksia?
Eli mikähän olkikuukkelia vaivaa?
En ole erityinen asiantuntija, mutta kohtuullisen aktiivisesti itsekin liikkuvana muistelen lukeneeni/kuulleeni, että juuri kova fyysinen suoritus laskee hetkellisesti testotasoja, vaikka ne liikkuvilla muuten ovatkin korkeammalla kuin sohvaperunalla. Sanovat jopa, että äärimmäisen fyysisen rasituksen jälkeen joillekin ei rakkauden työt hetkeen maita, mikä kai on ihan loogista.
Eli oma vinkkini on mennä parin viikon päästä mittauttamaan tasot uudestaan ja pitää vaikka lepopäivä ennen testejä.
Mitä väliä niillä tuloksilla on, jos olkikuukkeli voi hyvin ja muna seisoo? Mene sitten testeihin ja huolestu kun/jos alkaa lerpattamaan ja muutenkin tuntumaan huonolta. Turhia tuollaiset testit terveelle miehelle.Itsekin mietin tätä vaihtoehtoa, mutta vaikea löytää tietoa asiasta. Mitään testosteronivajeeseen liitettyjä oireita minulla ei ole ja ristiriitaisesti salitulokset ovat kasvaneet todella nopeasti viimeisen kahden kuukauden aikana. Nuo tasot ja varsinkin vapaasti lasketun testosteronin tasot ovat testissä kuitenkin tosi alhaiset.