RIP-ketju

  • 2 893 847
  • 11 664

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Rauhaisaa lepoa Gary Rossingtonille. Tämä uutinen oli valitettavasti odotettavissa.

Lynyrd Skynyrd oli lentoturman jälkeisen ajan juurikin Gary Rossingtonin yhtye, näin voitaneen todeta. Todella moni Skynyrd - klassikko sai alkunsa GR:n kynästä ja sävellystyöstä ja kitaristina mies oli tarkka, eleetön ja kerrassaan vaikuttava komppikitaristi, jolta myös soolo irtosi yhdessä muun LS-kitara-akatemian kera aina yhtä taidokkaasti. Rossingtonin, jos kenen, tyyli on jäänyt keikoilta mieleen eli kivikasvoinen Jacksonvillen mies ei hymyn karetta päästänyt liekö koskaan ainakaan yleisön suuntaan, vaan tyynesti silinteri päässä mies tuijotti kaukaisuuteen ja antoi Gibsonin laulaa. Legendat tunnistaa aina.

Lähellä oli ettei Rossingtonin henki paennut tosiaan lento-onnettomuudessa, mutta tämän jälkeiset päihderiippuvuudet oli viedä miehen hautaan jo paljon aiemmin. Soolouraakin Rossington ehti rakentaa, mutta kyllä mies oli ehdoton LS-kivijalka, jonka asema korostui vain lento-onnettomuuden jälkeisinä aikoina. Onneksi sain yhtyeen livenä nähdä ja myös tämän miehen sitä eteläisen rockin karismallaan johtamassa.

If I leave here tomorrow
Would you still remember me?
For I must be traveling on now
'Cause there's too many places I've got to see....
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Voihan nenä! Nyt lähti iso nimi omalta alaltani. Tai siis ehkä se kaikkein isoin jäljellä olleista, nimittäin professorien professori Matti Klinge.

Okei, mies osoittautui lopulta - siis viimeisen kymmenen vuoden aikana - aikamoiseksi russofiiliksi, mikä syö jonkin verran hänen perintöään, valitettavasti. Hän oli joskus vuonna 2010 Volgan jokiristeilyllä tutustumassa venäläiseen kulttuuriin ja muistan, että tuon jälkeen hänen kantansa myös nyky-Venäjään muuttuivat hyvin suosiollisiksi. Sama jatkui myös Venäjän anneksoitua Krimin ja nyt hyökättyä Ukrainaan.

Mutta samalla on muistettava, että hänen ansionsa historiantutkijana ja -opettajana ovat mittaamattoman suuret. Itselleni erityisesti hänen työnsä yliopistokulttuurin ja Helsingin ylioppilaskunnan historian esittäjänä ovat jotain todella arvokasta. Tietysti hän oli myös se, joka oppilaansa professori Laura Kolben kanssa johdatti minut Helsingin historiaan ja kaupunkien historiaan yleisemminkin.

Kiitos opetuksesta.
Kiitos kahvihetkistä.
Lepää rauhassa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mutta samalla on muistettava, että hänen ansionsa historiantutkijana ja -opettajana ovat mittaamattoman suuret. Itselleni erityisesti hänen työnsä yliopistokulttuurin ja Helsingin ylioppilaskunnan historian esittäjänä ovat jotain todella arvokasta. Tietysti hän oli myös se, joka oppilaansa professori Laura Kolben kanssa johdatti minut Helsingin historiaan ja kaupunkien historiaan yleisemminkin.

Kiitos opetuksesta.
Kiitos kahvihetkistä.
Lepää rauhassa.

Mä en ollut koskaan Klingen oppilaana, mutta vierestä seurasin. Kerran sain kuulla kunniani, kun tulin kehuneeksi brittiläistä yliopistojärjestelmää... Klinge toi ryhtiä paikallaolijoihin! Hyviä muistoja jäi paljon. Tommilakin tässä kuoli, mutta Ylikangas yhä sinnittelee.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kerran sain kuulla kunniani, kun tulin kehuneeksi brittiläistä yliopistojärjestelmää... Klinge toi ryhtiä paikallaolijoihin!
Itsellänikin on omakohtaista kokemusta Klingen ojentamaksi tulemisesta. Otin häneen yhteyttä sähköpostilla ja otsikoin viestini "Hei". Vastaukseksi sain sähköpostin, jossa vastaava otsake oli "Arvoisa Herra Ylioppilas 'Vege'". Viesti meni perille.

Mutta sitten oli niitä lempeitäkin hetkiä. Oltiin kerran tekemässä hänestä haastattelua Ekbergillä lounaan merkeissä. Olin hermostunut fuksi, ja olo oli varsin voimakkaasti ja alleviivatusti sellainen, etten oikein kuulunut siihen seuraan. Hermostutti ja jännitti niin paljon että puhuminen oli ihan mitä sattuu ja teitittelykin meni väärin, kun käytin monikkoa muuallakin kun verbeissä (esim. olkaa hyvä vrt. olkaa hyvät). Klinge katsoi silmiin, laittoi käden kädelleni ja sanoi, "herra 'Vege', kyllä minä tunnen maineeni, mutta vakuttan ettei Teillä ole mitään syytä jännittää. Ei Teidän tarvitsekaan ymmärtää [haastattelun aiheesta] sen enempää, siksihän minä olen täällä. Minä kyllä opetan Teitä". Lopuksi Klinge kuittasi laskun ja kiitti kohteliaasta käytöksestä.

Nämä jäävät mieleen loppuelämäksi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Itsellänikin on omakohtaista kokemusta Klingen ojentamaksi tulemisesta. Otin häneen yhteyttä sähköpostilla ja otsikoin viestini "Hei". Vastaukseksi sain sähköpostin, jossa vastaava otsake oli "Arvoisa Herra Ylioppilas 'Vege'". Viesti meni perille.

Mutta sitten oli niitä lempeitäkin hetkiä. Oltiin kerran tekemässä hänestä haastattelua Ekbergillä lounaan merkeissä. Olin hermostunut fuksi, ja olo oli varsin voimakkaasti ja alleviivatusti sellainen, etten oikein kuulunut siihen seuraan. Hermostutti ja jännitti niin paljon että puhuminen oli ihan mitä sattuu ja teitittelykin meni väärin, kun käytin monikkoa muuallakin kun verbeissä (esim. olkaa hyvä vrt. olkaa hyvät). Klinge katsoi silmiin, laittoi käden kädelleni ja sanoi, "herra 'Vege', kyllä minä tunnen maineeni, mutta vakuttan ettei Teillä ole mitään syytä jännittää. Ei Teidän tarvitsekaan ymmärtää [haastattelun aiheesta] sen enempää, siksihän minä olen täällä. Minä kyllä opetan Teitä". Lopuksi Klinge kuittasi laskun ja kiitti kohteliaasta käytöksestä.

Nämä jäävät mieleen loppuelämäksi.

Tuommoiset ovat hienoja muistoja. Hän oli opettaja. Mä joskus haastattelin Juha Siltalaa ja se meni aamuyölle, mutta silloin elettiinkin vielä aikaa ennen jääkiekon maailmanmestaruutta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Levot Gary Rossingtonille. Ehdin nähdä muutamasti, ja ennen kaikkea kuulla.

Eipä noissa southern -piireissä ole liian usein tapana nostaa vuosikymmenten ajan eläkettä. Rossington eli yli 70 vuoden rajapyykin, mikä on nyt jo kokonaan edesmenneiden alkuperäisten Lynyrd- ja Hatchet-miesten keskuudessa harvinaisuus. Se ihan eka Lynyrd-basisti taisi täyttää ennen poismenoaan 70, ja Ed King oli ainakin lähellä. Alkuperäiset Molly-soittajat ehtivät mennä manalle jo aiemmin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Levot myös Matti Klingelle. Klassinen akateemisen maailman käytösjäykkis, heitä ei enää löydy mistään.

Muistan, että vuosia sitten jollakulla leikkasi Jatkiksessa penteleen hyvin siinä ketjussa, jossa pohdittiin, kuka julkisuuden hahmo tulee mieleen jostakin palstan nimimerkistä. Tälle kirjoittajalle tuli mieleen Matti Klinge nimimerkistä @pettter.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Levot myös Matti Klingelle. Klassinen akateemisen maailman käytösjäykkis, heitä ei enää löydy mistään.
Historian laitoksella ammoisassa Heimolassa oli pitkä kapea käytävä professoreiden ja assistenttien vastaanottohuoneita, jossa sitten me opiskelijat istuimme lattialla odottaen vastaanottojen alkua. Yleensä siinä sitten henkilökunta pujotteli välistä. Mutta kun Klinge tuli niin hän pysähtyi majesteettisesti odottamaan ja jalat vedettiin nöyrästi pois tieltä. Oli melkoinen hahmo, joskin tutkijana teki kyllä väliin sangen omalaatuisia linjauksia.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Historian laitoksella ammoisassa Heimolassa oli pitkä kapea käytävä professoreiden ja assistenttien vastaanottohuoneita, jossa sitten me opiskelijat istuimme lattialla odottaen vastaanottojen alkua. Yleensä siinä sitten henkilökunta pujotteli välistä. Mutta kun Klinge tuli niin hän pysähtyi majesteettisesti odottamaan ja jalat vedettiin nöyrästi pois tieltä. Oli melkoinen hahmo, joskin tutkijana teki kyllä väliin sangen omalaatuisia linjauksia.

Mä en kyllä istunut koskaan, en ainakaan tunnusta! Seisoin ryhdikkäästi. Okei okei... olin se jonka naurahdus luennolla kuului takarivistä, "he said number two".
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
(Chaim) Topol, maitomies Tevje Viulunsoittajasta katolla 87v ikäisenä. Vyöllä myös roolit mm. Flash Gordonissa ja 007 Erittäin salaisessa. L'chaim.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tshekkiläinen ex-mäkihyppääjä Antonín Hájek on kuollut vain 35/36 vuoden iässä. Hän on edelleen pisimmälle koskaan hypännyt tshekki (236 metriä vuonna 2010). Tarkempia tietoja kuolemasta ei ole julkistettu.


E
Ilmeisesti kuoleman tarkka ajankohta ei ole tiedossa, joten mies kuoli joko 35 tai 36 vuoden iässä.
 
Viimeksi muokattu:

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Derek & The Dominos-yhtyeen rumpalina parhaiten tunnettu Jim Gordon on kuollut 77-vuotiaana. Hänet tuomittiin elinkautiseen vuonna 1983 tapahtuneesta äitinsä murhasta ja vietti loppuelämänsä vankilassa.

 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Jyväskylässä SaiPa-lippua korkealla pitänyt, vahva musiikkiharrastaja ja kaikin puolin hieno mies, ystäväni A. Olkoot ulkojäät kirkaat ja olut makoisaa!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Lance Reddick on seuraava suuri nimi, jonka maallinen taival on päättynyt.

 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ai saatana nyt sattui...
Mies tuli itselle tutuksi tietenkin Ozista ja sittemmin teki ihan perkeleen kovan roolin Wiressa.

Uskomaton ääni miehellä ja tunnistinkin äänen sillä sekunnilla kun avasi suunsa Horizon Zero Dawn -pelissä.

HBO-Legenda!
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Itselle Lance Reddick jäi itselle parhaiten mieleen ääninäyttelijänä. Kaksi itselle isoa peliä Destiny ja Horizon zero dawn ja näiden jatko-osat olivat Lancen dominointia rooleissaan. Lepää rauhassa Commander Zavala ja Sylens. Just tunti sitten tuli pelailtua Destinyä ja käytyä juttelemassa Zavalan kanssa ja nyt on erikoinen fiilis, että Lance on poissa.

R.I.P.

edit. Kävinpä katsomassa pelin Lancea ja siellä oli aika paljon porukkaa tekemässä emotea Lancen kunniaksi. Onpa kiva yhteisö.
 

Liitteet

  • Zavala1.JPG
    Zavala1.JPG
    500,6 KB · kertaa luettu: 139
Viimeksi muokattu:

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Omar, Valchek ja nyt Daniels...

Kovalla kädellä on Wiren kaartia kiskottu yläkertaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös