Viaplay – yleinen keskustelu

  • 276 910
  • 1 196

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onhan se kiva maksaa jatkossa 45€ kuukaudessa kun just jäi mm. Pittsburghin ja NY Islandersin pelistä avauserä tyyliin kokonaan näkemättä. Laatu maksaa vai miten se meni? Ehkä kuudellakympillä saisi nähdä kaikki erät...
Niin jäi ja eilen (ja tänään aamusta loput) yritin katsoa kahta ERI peliä/lajia samaan aikaan kahdelta eri näytöltä. Aina kun toisen laittoi pyörimään, toinen pysähtyi. Vittu mitä paskaa.
 
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Onhan tuo hinta aivan järjetön työssäkäyvälle perusfanille. Ylen tarjoamat lähetykset riittää varmaan aika monelle.
Eikö tilausta voisi kehittää esim. suuntaan: pieni kuukausimaksu, jonka avulla voit katsoa x määrän matseja. Lisäpeleistä sitten lisämaksua.
 

Schadowan

Jäsen
Viaplay täälläkin säppiin, en halua maksaa tällaisesta kehityksestä penniäkään. NHL:t näkee veikkaustv:stä jos haluaa, ja YLE:ltä sitten satunnaiset.
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse olen sellainen joka seuraa käytännössä kaikkea urheilua ja kaikkia sarjoja ja olen siitä valmis maksamaan sievoisen summan. Aiemmin kaverin kanssa jaettuna tuo parikymppiä ei ollut paha koska Viaplayn tarjonta on omasta mielestä aika kova varsinkin kun formulat tulivat, mutta nyt kun tuohon mennään että pyritään ettei tiliä voi jakaa ja hinta nousee niin tuo oli valitettavasti opiskelijan kukkarolle liian iso lovi. Minä olen toki köyhä opiskelija mutta täytyy sanoa kärjistäen että mieluummin melkein katkaisen puhelinliittymän kuin tilauksen josta näen tuollaisen määrän urheilua.

Tämä Formula-asia on kuitenkin sellainen asia mihin tykkäisin ottaa kiinni. Mun mielestäni siis Viaplayn tarjonnan taso on erinomainen etenkin Formuloiden tulon jälkeen, mutta varmasti objektiivisesti ajateltuna tuo taso on laskenut koska esimerkiksi Mestarien liiga sekä monet Euroopan sarjat ovat karanneet muille palveluille, kuten CMorelle. Jalkapallolla ja jääkiekolla on Suomessa tunnetusti ollut aina vähän vastakkainasettelua, mutta keskimääräinen katsoja kyllä noita lajeja seuraa molempia ja on valmis maksamaan molempien näkemisestä kunnolla. Formula 1 on taas oman empiirisen havaintoni mukaan sellainen sarja että on iso määrä ihmisiä jotka seuraavat kaikkia palloilulajeja, mutta brömistely ei kiinnosta lainkaan, ja vastaavasti olen törmännyt moniin ihmisiin jotka eivät muuten urheilusta piittaa mutta Formuloita seuraavat.

Onkin todella käsittämätöntä että Viaplaylla ei ole mahdollisuutta tilata esimerkiksi urheilupakettia ilman Formuloita, uskon nimittäin noiden siivun hinnasta olevan merkittävä. Vuosi sitten esimerkiksi hinta nousi vitosella käytännössä ihan vaan siksi että F1 tuli pakettiin mukaan. Niillä jotka seuraavat pelkkiä Formuloita, on mahdollisuus ostaa F1TV vuodeksi alle kympin kuukausihinnalla eivätkä he tietenkään osta Viaplayta tuolla 45 eurolla kun on tuollainen mahdollisuus. Vastaavasti niiden joita ei Verstappenin ja Hamiltonin väännöt voisi vähempää kiinnostaa, täytyy maksaa sievoinen summa tuostakin sarjasta sisäänrakennettuna Viaplay Totalin hintaan. En tiedä mikä se osuus joten en lähde arvailemaan mutta veikkaisin sen olevan merkittävä.

Summa summarum, aivan ehdottomasti pitäisi olla mahdollisuus jättää jotain lajeja ja sarjoja pois tilauksestaan jotka eivät kiinnosta, tai edes jumalauta tuota tuo Viaplay Sport takaisin. Itse kärvistelen kevään ilman NHL:ää ja Valioliigaa ja maksan mielelläni tuon 110 euron VUOSImaksun F1TV:stä, jossa muuten tuotanto on aivan eri tasoa kuin Viaplaylla.

Tähän loppuun haluan vielä haukkua Viaplayn TV-sovelluksen, aivan uskomattoman paska.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Muistanko nyt ihan omiani, mutta eikö Viaplaylla ollut muutamia vuosia sitten joku sellanen ihan pelkkä lätkäpaketti tyyliin 20€ kuukaudessa?

Muutaman twitterviestin käyny lukemassa niin huvittavaa miten Viaplay ei vastaa itse siihen asiaan mitä ihmiset kyselee / valittelee. Joo, varmasti pyrkivät saamaan mahdollisimman kattavan palvelun Totalin tilaajille, mutta kun se on joo niin kattava että ei niitä kerkeä kaikkia katsomaan ja sitten ku ei edes kiinnosta välttämättä.

----------

Veikkaan että suurimmalle osalle kysymyksessä ei kuitenkaan ole se muutama euro vaan yleisesti tuo toiminta ja selittely mikä ärsyttää. Varsinkin jos se on mennyt taas jotenkin, että ei ole kunnolla hinnannousua informoitu.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ihan täyttä maksimaalista väkisinrahastustahan tuo on. Juuri sitä yrittämisen paskinta puolta, kun kuluttajista välitetä paskaakaan, mutta jokainen mahdollinen sentti kelpaa kyllä. Mm. Telia harrastaa tuota, menet kysymään jotain ongelmaa liittyen asiaan x, niin siellä aspa ekana yrittää myydä sulle ties mitä paskaa.
 

Kece

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa
Veikkaan että suurimmalle osalle kysymyksessä ei kuitenkaan ole se muutama euro vaan yleisesti tuo toiminta ja selittely mikä ärsyttää. Varsinkin jos se on mennyt taas jotenkin, että ei ole kunnolla hinnannousua informoitu.
Tuo kieltämättä ärsytti, kun eilen kaveri kertoi hinnan nousemisesta. Ei mitään infoa, edes spostia, joka ei olisi vaikea laittaa. Halunnevat osaltaan minimoida tappioitaan. En olisi itse siis ainakaan tajunnut käydä Viaplayn nettisivuilta monen klikkauksen takaa etsimässä infoa tästä. Toki iltapäivälehtien sivuilla näytti olevan uutiset tästä ja ihan aiheesta.

Olen myös sitä mieltä, että pitäisi pystyä nykypäivänä räätälöimään oma paketti sisällöistä ja hinta sen mukaan. Itsellä NHL, darts, UFC tällä hetkellä ykkösenä, mutta myös hiihdon MM-kisoja aion katsoa Viaplayn kautta mielestäni paremman selostuksen vuoksi.

Hinnan kohoaminen vituttaa aina, mutta toisaalta olen vielä toistaiseksi valmis maksamaan. Lopulta pelille/tapahtumalle ei kertahinta isoksi pääse kasvamaan, kun sinkkuna on aikaa katsella. Perheellisillä varmasti toisin. Streameja kyllä löytäisi helposti, ja ennen kaikkea monesti helkkaristi paremmalla laadulla. Kuitenkin esim UFC:tä jaksaa hyvin harvoin livenä katsoa, joten tässä tapauksessa Viaplay ajaa asiansa.

Lähetysten laatu on liian usein paska. Etenkin NHL on tällä kaudella ollut melkoista...
 

JKyykka

Jäsen
Jaahas.

Nyt ollaan kyllä siinä ja siinä, että viitsiikö tuota summaa enää maksaa. NHL, F1, UFC (+ muu vapaaottelu), hiihtolajit ja darts ovat ne mitä Viaplaylta tulee katsottua. Melko laajasti siis lajeja katson, joten ei nyt tuo nyt aivan mahdoton summa ole.

Sen verran nopeasti tuo hinnannousu edellisen jälkeen kyllä tuli, että laittaa oikeasti hieman ketuttamaan. Kaiken urheilun kuitenkin näkisi myös ilmaiseksi, mutta toki se vaatii vähän enemmän vaivaa. Vuosiin ei ole mitään "laittomia" striimejä käyttänyt, mutta nyt täytyy kyllä vakavasti harkita asiaa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Luiskaan lähtee täälläkin, jo ihan periaatteesta. Valioliiga on oikeastaan ainut, mikä ei ole jollain tavalla korvattavissa, kun en jaksa striimien kanssa tapella. Formulat voi katsoa F1tv:stä ja Dartsit PDC tv:stä, änärit Yleltä sen verran kuin tarvitsee ja hiihtoakin näkyy Ylen kanavilla kuitenkin jonkun verran.

Keep your car jacks elikkäs pitäkää tunkkinne.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Nyt kyllä itselläkin alkaa tulemaan kipuraja vastaan. Harmi että viime kesänä yli vuosikymmenen tauon jälkeen löysin itseni jälleen formuloita tapittamasta, muuten lähtisi varmasti jo koko palvelu luiskaan saman tien. Pohdinnan paikka miten jatketaan.

Paskapuhetta kyllä mitkään sähköpostien lähettämiset. Ei löydy saapuneista tai roskaposteista mitään ilmoitusta. Eniten potuttaa tuo 50% hinnannousu muutamassa vuodessa, jota Viaplay mainostaa "kaikkien asiakkaiden palvelemisena".
 

Nick Neim

Jäsen
Hinta ei ole vieläkään suoraan ongelma itselle, kun käyttö on niin suurta. Viikossa kuitenkin minimissään se 3-4 ottelua NHL:ää suorana, joinain aamuina mielenkiintoisen matsin saattanut vilkuilla jälkilähetyksenäkin, riippuu vähän omista aikatauluista. Talviurheilua myös tulee kyttäiltyä mahdollisimman paljon mitä vain ehtii. Formuloista kaikki kisat mitkä aikataulujen puolesta mahdollista, sekä dartsiakin tulee seurattua erityisesti MM-kisojen aikaan, ja nyt jopa pari Premier Leaguetakin on tullut vilkuiltua. Valioliigaa vähemmän, mutta satunnaisia ja ennakkoon mielenkiintoisia matseja niitäkin silloin tällöin jos on aikaa.

Suurin ongelma ja oikeastaan ainut syy miksi aikanaan oli vakava harkinta paketin katkaisulle oli lähetyksissä esiintyvät ongelmat, mutta ne ovat olleet onneksi vähenemään päin. Jos mä lasken omaa käyttöä ja saan tuolla 45 euron kuukausihinnalla 15-20 peliä NHL:ää, talviurheilut, formulat sekä mahdollisuuden Valioliigaan, niin kyllä tuosta paketista tuon korotuksenkin jälkeen edelleenkin tuon summan maksaa. Kunhan tosiaan pitävät tuotteen kunnossa, eikä syksyn tyyliin levitellä käsiä ongelmien suhteen, kun kärjistetysti joka toisessa NHL-matsissa oli ongelmaa kuvan tai äänen kanssa jossain vaiheessa ottelua.
 

Parson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tänään tuli ilmoitusviesti tuossa kolmelta. Tosiaan perustelevat tätä myös omien dokumenttien kautta. Mua nyt ei kuitenkaan kiinnosta kattoa mitä Iivo kommentoi elokuussa tai Barkovin paistinpannupelejä. Tai formuloiden talvitestejä.

Oikeuksien hinnan nousun aiheuttaman vaikutuksen ymmärrän.

Itse en vielä luovu, koska olen suurkuluttaja. Nytkin katson dartsia Kielistä.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Pohja se on minunkin kaivossa ja irtisanoin tilaukseni. Raha ei ole pääsyyllinen vaan periaate, en halua maksaa leffoista ja sarjoista kun en niitä katso. Toivottavasti mahdollisimman moni "äänestää jaloillaan" ja saadaan muutosta viaplayn katselutarjontaan.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itselle tuo UFC on varmaan se isoin juttu, että oon pitänyt tuota pakettia, varsinkin kun pystyy aina sen 48h jälkikäteen kattoo. Nuo kun sais jotai muuta kautta näkymään, niin sanoisin kyllä irti myös tuon paketin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Dartsiin löytyy korvaava tuote ja ilman rugbyä pystyn elämään. Valioliigasta en maksa erikseen. F1:stä en aio eläissäni maksaa lanttiakaan. Jos NHL:lle löytyy varteenotettava vaihtoehto (kännykkä-app + chromecast vaatimus), niin syksyllä harkintaan.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Liityin myös tilauksen peruuttaneiden joukkoon.
Toivon myös mahdollisuutta räätälöintiin. Itseä kiinnostaa vain nhl ja toisinaan tulee katsottua joku sarja. Käyttöön nähden turhan kallis ja periaatteessa vituttaa tuollainen hinnan nostaminen ilman ilmoitusta.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Joko nuo katselurajoitukset (1 laite per peli) on siis implementoitu?

Virossa Viaplay muuten 9,99€/kk. Mitä vilkaisin, niin sama tarjonta + champparit. Siellä tehdään varmaan vähemmän laatudokkareita Barkovista, kun on moninkertaisesti halvempaa. Toimisiko VPN:llä?
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Joko nuo katselurajoitukset (1 laite per peli) on siis implementoitu?

Virossa Viaplay muuten 9,99€/kk. Mitä vilkaisin, niin sama tarjonta + champparit. Siellä tehdään varmaan vähemmän laatudokkareita Barkovista, kun on moninkertaisesti halvempaa. Toimisiko VPN:llä?
On rajoitukset. Eilen Dartsia katsoessa ei pystynyt kahdella laitteella katsomaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Virossa Viaplay muuten 9,99€/kk. Mitä vilkaisin, niin sama tarjonta + champparit. Siellä tehdään varmaan vähemmän laatudokkareita Barkovista, kun on moninkertaisesti halvempaa. Toimisiko VPN:llä?
Viaplay.ee sivustolle pystyy ainakin kirjautumaan näillä suomitunnuksilla, mutta sitten kun yritin katsoa esim. UCL-pelin tallennetta niin ei onnistunut. Herjasi etelä-helsingin murteella että käynnistäminen ei onnistu. Sitten kun otin suoran lähetyksen meneillään olevaan Bundesligan otteluun, niin se heitti sitten ihan sen suomilähetyksen siitä päälle.

VPN:ää en kokeillut kun ei ole kuin tuo F-Securen Freedome ja siitä en ainakaan nopeasti saanut Viron sijaintia päälle.
 

Harppuuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders/Kraken ja Doro Wierer
Tänään klo 15.45 tuli viesti sähköpostiin hinnankororotuksesta, saatesanoina jotain selityksiä yleisistä oikeuksien hinnannousuista. Irtisanominen lähti heti, haistakaapa paska viaplay.
Kyselin aspasta selitystä Viron kympin hintaan versus meidän 45€, hintataso yleisesti kuulema niin pieni Virossa.
 

Jumo86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, JYP, NHL
Onhan toi törkeää rahastusta nykyään. NFL ku lähti ja tilalle tuli MotoGP. Ei ihan yks yhteen.

Valioliigan "asiantuntijat" viedään vissiin tilaajien kustannuksella peleihin paikan päälle- ei tuo mitään lisäarvoa katsojalle(mielestäni).

Tämä kevät on viimeinen mistä maksan -onneksi kaverin kanssa puoliksi, vaikka urheilua samaan aikaan voimmekaan katsoa. VMP.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eipä oo kyllä mitään järkeä enää. UFC + muu vapaaottelu lähinnä ainoa mitä tulee katsottua. Joku satunnainen änäripeli joskus ja jouluna. Nuo kaikki saa kyllä kikkailtua sitten striimeiltäkin.

Ei ole mitään järkeä maksaa 45e/kk kun sisällöstä noin 5-10% on mitä katson. Fiksummalla paketoinnilla maksaisin jotain. Nyt en maksa mitään. Kerrassaan huonoa bisnestä myös Viaplaylta.

Voisin helposti ottaa vaikka pelkän vapaaottelu- plus NHL-sisällön vaikka 25e/kk, mutta 45e on naurettavaa pakotusta maksaa sisällöstä jota en käytä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös