Aleksandr Ovetškinin kaukalon ulkopuolinen toiminta

  • 215 766
  • 1 255

Fordél

Jäsen
Toteanpa tähän vain, että muuan Artemi Panarin oli Yhdysvaltoihin muuttaessaan ja vielä pari vuotta muuton jälkeen vankkumaton Putinin ja tämän toimien (myös Ukrainassa) tukija, ihan oman kertomansa mukaan. Alla Slava Malamudin käännös samasta haastattelusta, jonka myötä Panarin joutui myös lopulta ongelmiin.




Että joo, kyllä saattoi tuolloin olla, varsinkin jos ei muuten esimerkiksi juuri seurannut mediaa tai uutisia. Eikä Panarininkaan päätä mikään länsimedia tosiaan kääntänyt, vaan se, että alkoi katsoa Navalnyin ja muutaman muun toisinajattelijan YouTube-kanavia.

Täältä Suomesta ja suomalaisen kasvatuksen ja medialukutaidon saaneena on ihan helvetin helppo huutaa. On minunkin vaikeaa käsittää, miten joku voisi olla noin puusilmäinen, koska suomalaisessa yhteiskunnassa se olisi käsittämätöntä. Venäjällä taas ei ilmeisesti niinkään.

Ja todetaan nyt vielä, että Ovechkin ansaitsee kyllä kaiken kritiikin ja sitä toivoisi tulevan reilusti myös Yhdysvalloissa, niin ehkä saataisiin Ovechkin edellä kannanottoja viimein koko NHL:n venäläiseltä kiekkoväeltä. Vähän tuntuu, että muutamakin media tuolla olisi viimein tähän heräilemässä, vaikka NHL tietysti yrittää lakaista koko kysymyksen maton alle.

Silti: vauvanraiskaajien kannattajaksi noista miehen teoista, eli muutamasta kuvasta, on oikeasti vielä ihan helvetin pitkä matka.
Niin, Ovechkin on asunut pääsääntöisesti Yhdysvalloissa yli 17 vuoden ajan. Hänellä on ollut kaikki se länsimainen tieto käytettävissään, jos hän olisi halunnut siihen tutustua, kuten myös venäläinen, valtamediasta poikkeavat näkemykset.

Ovechkin sanoo ettei ole poliitikko, mutta samalla hän selvästi ottaa poliittisiin kampanjoihin ja antaa tukensa Venäjän nykyjohdolle. Jos näin tekee, tulisi ottaa selvää asioista. Ja olenkin aivan varma, että hän on myös tietoinen asioista, kuten vähemmistöryhmien kohtelusta Venäjällä sekä osaa verrata sitä siihen kehitykseen, jota länsimaissa on tapahtunut.

Siltikin hän on tukenut koko ajan Venäjän nykyjohtoa eikä ole sanonut yhtään poikkipuolistakaan sanaa sitä tai sen toimia vastaan. Yleiset, "en halua sotaa" ei vaan riitä mihinkään. Kukaan ei halua sotaa. Edes Putin ei kertomansa mukaan halua sotaa. Ovechkinilla on iso vaikutusvalta ja se tuo vastuuta, etenkin kun hän on lähtenyt aikanaan mukaan tukemaan nykyjohtoa.

Sori, ei vain vakuuta alkuunkaan.
 
Viimeksi muokattu:

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Tämäkään perustelu ei näyttäydy uskottavalta tai edes yhtään todennäköiseltä. Jos Ovechkin kokisi, että hänet on huijattu mukaan johonkin kampanjaan, jota hän ei tuekaan, Ovechkin olisi taatusti poistanut tuon kuvan Instasta. Näin ei ole tapahtunut.

Jos mua olisi pyydetty 2010-luvulla mukaan kamppanjaan, jossa halutaan pelastaa toisen maan lapset fasismilta niin kyllä mulla heräisi paljon kysymysmerkkejä, kuten miltä ihmeen fasismilta tai keiden lapset? Saati sitten kun kyseessä on kampanja sitä maata kohtaan, johon kampanjan aloittanut maa on sotilaallisesti hyökännyt. Jos tossa kohdin ei ala hälytyskellot soida niin on joko täysin sekaisin tai alkekirjoittaa ko. maan politiikan.


Ei, kyse ei ole siitä vaan että selityksesi eivät ole valuuttavia. Kaikki viittaa siihen, että hyvin isänmaallinen Ovechkin kannattaa Venäjän nykyhallintoa ja sen toimia. Ei ehkä suoranaisesti sotaa Ukrainaa vastaan, mutta hänellä ei ole myöskään mitään halua vetää tukeaan pois Venäjän nykyjohdolta ja sen toimilta tässäkään tilanteessa. Se kertoo paljon. Hän on selkeästi valinnut puolensa ja pysyy siellä.

Eihän noita nyt hyväksi vakuuttavalla tavalla saa seliteltyä millään. Kaikki Ovechkinin toiminta on aiemmin osoittanut venäjän nykyhallinnon tukemiseen ja se on fakta. Hän on tukenut.

Mut se mihin itse haluan uskoa on että sen nykytoimia se ei tue, ja hiljaisuus ei ole riittävä syy laittaa siitä tuomiolle.

Ja siinä se oleellinen ero mulle on, noin yleistäen, tuenhan minäkin yhtä sun toista asiaa tällä hetkellä mut jos ne tahot nyt päättää tehdä jotain kansanmurhaan rinnastettavaa niin en mä nyt sitä toimea tue silti. Mulle se toki olis helppoa sit vaan sanoutua asiasta irti ja poistaa insta-tilini, mut ei se välttämättä ihan noin vaan mene kun mittakaavat kasvaa sinne suurimpiin.
 

Fordél

Jäsen
Mut se mihin itse haluan uskoa on että sen nykytoimia se ei tue, ja hiljaisuus ei ole riittävä syy laittaa siitä tuomiolle.

Ja siinä se oleellinen ero mulle on, noin yleistäen, tuenhan minäkin yhtä sun toista asiaa tällä hetkellä mut jos ne tahot nyt päättää tehdä jotain kansanmurhaan rinnastettavaa niin en mä nyt sitä toimea tue silti. Mulle se toki olis helppoa sit vaan sanoutua asiasta irti ja poistaa insta-tilini, mut ei se välttämättä ihan noin vaan mene kun mittakaavat kasvaa sinne suurimpiin.
Eli sulle on ok, että Ovechkin tuki esimerkiksi vuonna 2014 alkanutta sotaa Ukrainaa vastaan ja täysin suvereenin valtion alueiden liittämistä Venäjään sekä vähemmistöjen oikeuksien sekä demokratian totaalista polkemista Venäjällä, mutta ei tue täysimitttaista hyökkäyssotaa, joka käynnistyi 02/2022?

Mun arvomaailmassa noiden vuosien 2014-2021 Venäjän nykykohdon toimienkin tukemisessa on ihan riittävästi tuomittavaa. En näe niiden välillä niin oleellista eroa, että sen pitäisi vaikuttaa suhtautumiseeni Ovechkiniin. Aiemmat näytöt riittävät.
 
Viimeksi muokattu:

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Eli sulle on ok, että Ovechkin tui esimerkiksi vuonna 2014 alkanutta sotaa Ukrainaa vastaan ja täysin suvereenin valtion alueiden liittämistä Venäjään sekä vähemmistöjen oikeuksien sekä demokratian totaalista polkemista Venäjällä, mutta ei tue täysimitttaista hyökkäyssotaa, joka käynnistyi 02/2022?

Mun arvomaailmassa noiden vuosien 2014-2021 Venäjän nykykohdon toimienkin tukemisessa on ihan riittävästi tuomittavaa. En näe niiden välillä niin oleellista eroa, että sen pitäisi vaikuttaa suhtautumiseeni Ovechkiniin. Aiemmat näytöt riittävät.

Ei se ole ok, mutta vanhat asiat on mielestäni osakseen käsitelty ja jatkokäsitellään myös parhaillaan uudestaan, ja hän ottaa siitä paljon kritiikkiä sekä ihan suoraa taloudellista osumaa useiden yhteistyökumppanien kadotessa.

Mikä olis sit se oikea tuomio? Eturintamalle kuten täällä on ehdotettu vaiko siperiaan.

Maailma on muuttunut paljon vuoden 2021 jälkeen. Uskon että myös Ovechkin on muuttunut sen mukana. Mut sitä ennen tapahtunut ei ole sama asia mitä jälkeen, ja venäjä ei ole koskaan ollut puhtaasti demokraattinen tai tasapäinen maa. Meillä voi olla vaikea ymmärtää perusryssän ajatusmaailmaa, mutta siellä presidentin tukeminen ja yleisesti politiikka on melkolailla erilainen kombinaatio mitä meidän sivistysvaltiossa. Ovechkinille presidentin kaverina hengaaminen on mahdollisesti ja mun mielikuvissa aina ollut enemmänkin valtiomitali urheilusuorituksista, kuin tuen osoittaminen toiseen suuntaan. Todellisuus on sitten tietty eri, ja Ovechkin kantaa ristinsä kun ei sitä ole ymmärtänyt. Ja toki vielä pahempi jos on ymmärtänyt, mutta en halua olettaa ihmisestä pahinta.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Eihän noita nyt hyväksi vakuuttavalla tavalla saa seliteltyä millään. Kaikki Ovechkinin toiminta on aiemmin osoittanut venäjän nykyhallinnon tukemiseen ja se on fakta. Hän on tukenut.

Mut se mihin itse haluan uskoa on että sen nykytoimia se ei tue, ja hiljaisuus ei ole riittävä syy laittaa siitä tuomiolle.

Itse taas uskon, että jos Venäjä olisi jyrännyt Ukrainan yli kuten kuvitteli ja olisi voimiensa tunnossa, niin samalla Ovechkin olisi myös ihan hymyillen samassa kelkassa. Se miksi Ovechkin on mielestäni hiljaa on Venäjän surkea menestys sodassa ja mahdollinen regiimin kaatuminen.
 

Fordél

Jäsen
Ei se ole ok, mutta vanhat asiat on mielestäni osakseen käsitelty ja jatkokäsitellään myös parhaillaan uudestaan, ja hän ottaa siitä paljon kritiikkiä sekä ihan suoraa taloudellista osumaa useiden yhteistyökumppanien kadotessa.
Olen tästäkin eri mieltä. Ei niitä vanhojakaan asioita ole vielä kunnolla käsitelty ja saatu Ovechkinin selkeitä kommentteja asioihin. Vain tyhjänpäiväistä selittelyä ja perusjargonia.

Ja myös se kritiikki, jota hän on saanut osakseen, on itse asiassa yllättävän vähäistä. Tai ehkä niin, että hän saa edelleen valtavan määrän suitsutusta ja glooriaa, mikä näyttää päivä päivältä yhä irvokkaammalta. Etenkin kun hän ei ole mitenkään tuominnut viime aikaisia tapahtumia ja on edelleen täysin hiljaa.

Mikä olis sit se oikea tuomio? Eturintamalle kuten täällä on ehdotettu vaiko siperiaan.
Mehän emme tuomioita jaa eikä Ovechkin ole tehnyt mitään rikollista. Ainakin hänet pitäisi laittaa selkä seinää vasten ottamaan selvästi kantaa, että kannattaako hän edelleen Venäjän nykyjohtoa ja sen toimia. Lisäksi kaikenlainen Ovechkinin glorifiointi länsimaisessa mediassa tulisi lopettaa niin kauan kun hän on vain hiljaa ja siten jatkaa Venäjän nykyjohdon tukemista. Hänestä pitäisi tehdä jonkinlainen persona non grata.

Maailma on muuttunut paljon vuoden 2021 jälkeen. Uskon että myös Ovechkin on muuttunut sen mukana.
Tämä on täysin uskon asia. Mitään todisteita ei ole tämän tueksi, päinvastoin.

Meillä voi olla vaikea ymmärtää perusryssän ajatusmaailmaa, mutta siellä presidentin tukeminen ja yleisesti politiikka on melkolailla erilainen kombinaatio mitä meidän sivistysvaltiossa. Ovechkinille presidentin kaverina hengaaminen on mahdollisesti ja mun mielikuvissa aina ollut enemmänkin valtiomitali urheilusuorituksista, kuin tuen osoittaminen toiseen suuntaan. Todellisuus on sitten tietty eri, ja Ovechkin kantaa ristinsä kun ei sitä ole ymmärtänyt. Ja toki vielä pahempi jos on ymmärtänyt, mutta en halua olettaa ihmisestä pahinta.
Tämä on mielestäni lopulta aika turhaa selittelyä. Venäjän nykyhallinnon toimet ovat jo pitkään olleet niin pöyristyttäviä, että niiden vuosia kestänyt julkinen ja aktiivinen tukeminen ei ole perusteltavissa vain jollain kulttuurilla.

Ovechkin on varmasti tiennyt, millaista politiikkaa Venäjän nykyjohto on harjoittanut niin maan sisällä kuin muita maita kohtaan, mutta silti halunnut aktiivisesti tukea sitä. Hänellä olisi ollut mahdollisuus toimia toisin tai edes olla ottamatta mitään kantaa, mutta näin ei ole tapahtunut. Siitä hän kantaa vastuunsa, mutta se vastuu on minimaalinen verrattuna vaikka ukrainalaisten kärsimyksiin.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Minulta on mennyt kyllä jotenkin maku koko NHL:n seuraamiseen, kun esim. viime viikkoina joka aamu ESPN:n NHL-etusivulla on ollut Ovetshkinin pärstä ja joku maalilaskuri, ja hirveää hehkutusta noista maalimääristä. Jos nyt vaikka Ovetshkiniä ja muita venäläispelaajia ei vietäisikään roviolle poltettavaksi, niin tässä tilanteessa kuitenkin toivoisi huomattavasti matalampaa profiilia, että ei nyt lähdettäisi mitenkään erityisesti hehkuttamaan pelaajaa, jolla on ihan selkeästi läheinen kytkös kansanmurhaajaan.

Yleensäkin on alkanut mennä maku koko huippu-urheiluun tämän jatkuvan seteliselkärankaisuuden, korruption ym. paskan takia. Puhutaan kyllä kauniita sanoja tasa-arvon, yhdenvertaisuuden jne. puolesta mutta teot jää loppujen lopuksi aika vähiin. Ei ole paljon polvistumisista yms. silmänpalvomisesta hyötyä kun seuraavaksi ollaan polvillaan jonkun diktaattorin tai diktatuureihin kytköksissä olevan sponsorin edessä.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Olen tästäkin eri mieltä. Ei niitä vanhojakaan asioita ole vielä kunnolla käsitelty ja saatu Ovechkinin selkeitä kommentteja asioihin. Vain tyhjänpäiväistä selittelyä ja perusjargonia.

Ja myös se kritiikki, jota hän on saanut osakseen, on itse asiassa yllättävän vähäistä. Tai ehkä niin, että hän saa edelleen valtavan määrän suitsutusta ja glooriaa, mikä näyttää päivä päivältä yhä irvokkaammalta. Etenkin kun hän ei ole mitenkään tuominnut viime aikaisia tapahtumia ja on edelleen täysin hiljaa.


Mehän emme tuomioita jaa eikä Ovechkin ole tehnyt mitään rikollista. Ainakin hänet pitäisi laittaa selkä seinää vasten ottamaan selvästi kantaa, että kannattaako hän edelleen Venäjän nykyjohtoa ja sen toimia. Lisäksi kaikenlainen Ovechkinin glorifiointi länsimaisessa mediassa tulisi lopettaa niin kauan kun hän on vain hiljaa ja siten jatkaa Venäjän nykyjohdon tukemista. Hänestä pitäisi tehdä jonkinlainen persona non grata.


Tämä on täysin uskon asia. Mitään todisteita ei ole tämän tueksi, päinvastoin.


Tämä on mielestäni lopulta aika turhaa selittelyä. Venäjän nykyhallinnon toimet ovat jo pitkään olleet niin pöyristyttäviä, että niiden vuosia kestänyt julkinen ja aktiivinen tukeminen ei ole perusteltavissa vain jollain kulttuurilla.

Ovechkin on varmasti tiennyt, millaista politiikkaa Venäjän nykyjohto on harjoittanut niin maan sisällä kuin muita maita kohtaan, mutta silti halunnut aktiivisesti tukea sitä. Hänellä olisi ollut mahdollisuus toimia toisin tai edes olla ottamatta mitään kantaa, mutta näin ei ole tapahtunut. Siitä hän kantaa vastuunsa, mutta se vastuu on minimaalinen verrattuna vaikka ukrainalaisten kärsimyksiin.

No tuon kritiikin osalta myös kulttuuri on läsnä, kyllä sillä osansa perusteluissa on. Esim. jenkeissä asia on kulttuurillisesti eri kuin täällä. Politiikka ja urheilu nähdään vahvemmin erillään kuin meillä, eikä muutenkaan yhtä vakavana asiana- ja politiikka käyttää asetelmaa surutta hyväkseen. Onhan jenkeissäkin ihan käytäntö että vaikkapa Trumpin tukeminen ei ole mikään ihmisen määrittelevä tekijä, vaan se mielipiteen ja sananvapaus on tietynlainen jokaisen perusoikeus siinä missä aseen omistaminen Texasissa. Ja jos nyt katselee youtubesta venäläisen kulttuurin asiantuntijoiden kuten Karin ja kumppanien videoita yhen iltapäivän, niin kyllä mä ainakin ite saan just sellaisen kuvan että venäläisessä kulttuurissa on vaan cool olla pressan kaveri, eikä sillä tarvi olla muuta henkilökohtaista agendaa tai edes perusajatusta tiettyjen asioiden tukemisesta takana. Laput silmille ja eteenpäin - kulttuuri. Ja että kyllä siellä se herran pelko on myös vavhasti läsnä, ihan aiheestakin.

Ja uskon asioitahan tämä onkin. Kuten oon sanonut niin en mä yritä valkopestä tai kääntää teidän mielipidettä asiasta muuksi, mulle on ihan ok että tuomitsette Ovechkinin ihmishirviöksi eikä mulla ole siihen mitään kiistattomia todisteita antaa miks ei olisi. Hän on ansainnut kritiikkinsä omilla tekemisillään. Syy miksi mun viestit menee "turhaksi selittelyksi" on se että multa kysytään ja mua lainataan selittämään asioita mihin mulla ei ole yhtään enempää "todisteita" kuin kellään muullakaan täällä, mutta joihin sitten koitan hakea loogisuuksia taustalle siitä "toisesta näkökulmasta". Kuten mainitsin, en mä tässä varmasti jaksaisi selitellä yhtään mitään jos ei olisi "oma joukkue" valokeilassa asian suhteen, mutta sitä kautta myös itelle luonnollisesti tulee puolusteleva tapa ajatella ja keskustella siitä onko kaikki just sitä miltä se näyttää pinnasta.

edit. ja lisätään siis vielä että taas kerran, olen täysin samaa mieltä että parasta koko keissille olisi kun löytyisi se taho joka pystyisi vaatimaan, ja vaatisi Ovechkinilta ulostuloa asian suhteen. Kuinka vaikea paikka se vaan olisikaan, niin siinä ei pääsisi piiloon. Saattakaa syytetty oikeuden eteen. Nyt on tilanne jossa syytetty odottelee oikeudenkäyntiä vapaalta, ja kukaan ei edes suunnittele koska se sitten olis.
 
Viimeksi muokattu:

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Alle 25-vuotiaista koottu Ukrainan jääkiekkomaajoukkue kiertää parhaillaan Kanadaa. Joukkue on pelannut hyväntekeväisyysotteluissa Hockey Can't Stop -kiertueellaan ja saanut ansaitsemaansa huomiota.

Serdiuk kertoi näkemyksensä myös Washington Capitalsin kapteenista Aleksandr Ovetshkinista ja sanoi ystäviensä olevan samoilla linjoilla.

– Hän tukee sotaa, se on selvä. Hän on Putinin tukija, mikä on hirveää. En ymmärrä, miksi hän pelaa NHL:ssä. Hänet pitäisi sulkea liigasta.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Varmasti kiusallinen tilanne NHL:n PR-koneistolle. Halunnevat olla luonnollisesti myös Ukrainan asialla, mutta liigan kultapoikaa ei tietenkään pidä saattaa negatiiviseen valoon, kun on ennätysjahtikin menossa.

Sinänsä mielenkiintoista, että Ukraina on ollut selvästi enempi esillä Kanadan puolella, mitä tulee änärimatseihin, vaikka ukrainalaistaustaisia riittää myös Yhdysvalloissa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt kun Ovechkinin perhe on saatu turvallisesti pois Venäjältä NHL:n All Starts-tapahtumaan, niin voidaan varmaan laskea minuuteissa kun Ovechkin vaihtaa Instagramin profiilikuvan johonkin muuhun tuosta Putinin kanssa otetusta kaverikuvasta :)



Fake news! Ovien perhe on oikeasti panttivankina Venäjällä ja joku osoittaa aseella heitä 24/7.

...ainakin jos kysymme asiaa joltain ulkomaalaiselta fanilta
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ovechkinista on tulossa tähdistöottelun aikaan myös ESPN:n dokumentti. Niissä on yleisellä tasolla käsitelty vaikeampiakin aiheita, mutta eiköhän nyt tehdä tähdistöottelun kohdalla poikkeus!

Ellei sitten Kevin Weekes repäise ja muut hc-journalistiksi siinä. Sitten heräsin.
 

J. Hakaneula

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS




Katsokaapa, miten rakastava perheenisä Aleksanteri on ja kuinka söpön ja lahjakkaan pojan hän on siittänyt tähän maailmaan! Hänen sydämensä täytyy olla pelkkää kultaa!

Vielä kun perheen koiralle tungettaisiin luistimet jalkaan ja raahattaisiin tuonne jäälle isäntänsä rapsuteltavaksi, niin minä olisin kyllä täysin valmis unohtamaan, että Ovechkin on 2000-luvun pahimman sotarikollisen, kansanmurhaajan ja lastenraiskaajan suuri ihailija ja ystävä. Ellen ole jo nyt, koska kyllähän tuo pikkuinen Igor todistaa, että maailma on kaunis.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ajatusleikkinä, jos hänen aivopesty vellihousuisänsä siihen pystyisi, niin laitetaan Igor tuosta kuplasta Ukrainaan niiden tuhansien sodassa kuolleiden tai ryssänmaalle pakotettujen lasten asemaan. Onko hänen isänsä onnistunut lasten fasismilta pelastamisessa? Tuolla se kuitenkin taas patsastelee niin kuin mitään ei olisi tapahtunut ja koko vitun amerikka hymistelee samalla vieressä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Katsokaapa, miten rakastava perheenisä Aleksanteri on ja kuinka söpön ja lahjakkaan pojan hän on siittänyt tähän maailmaan! Hänen sydämensä täytyy olla pelkkää kultaa!
Siitähän tuossa on aivan täysin kyse. Haetaan lapsen avulla positiivisia tunteita aikaan. Itsekin jopa hetken hymyilin ja tuohan toimii aivan täydellisesti, mutta sitten kun palauttaa mieleen kuinka moni perhe ja lapsi on Ukrainassa kuollut kun tämän putinistin tukema diktaattori on omalla päätöksellään sen tehnyt, niin ei enää hymyilyttänyt.

Jännä kyllä paha länsi ottaa oikein avosylin venäläisen vastaan. Kumma juttu ettei venäläiset kotimaassaan yhtään mieti, että mikä homma kun yksi heidän idoleistaan perheensä kanssa oikein nauttii olostaan pahassa lännessä.

Tai sitten ne eivät näe USA:ta osana länttä ja Ukraina on se paha eikä ole osa länttä. Toisaalta taas nimeävät aina USA:n suurimmaksi viholliseksi ja ylipäätään koko lännen (mukaan lukien Suomi). Kumma homma, en mä tajua venäläisten ajatustenjuoksua.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jätetään lapset näistä pois. Viestistä on annettu pelikielto.
Kyllä jonkun olisi pitänyt ajella Ovi ja Ovi jr. levyksi saatana Ukrainan puolesta. Olisi siinä ollut Bettmanilla ihmeteltävää.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Lapsi toki on pelastettu fasismilta ja kukapa venäläinenkään haluaisi lapsensa kasvavan Venäjällä, jos voi etuoikeutettuna valita jonkun toisen maan.
 

J. Hakaneula

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuinkahan yleistä näissä tähdistötapahtumissa on tuontyyppinen pelaajien lasten esilletuonti ja hehkutus? Oma hypoteesini on, että Ovechkin saa tässä nyt NHL:n ja Capitalsin puolesta erityiskohtelua kun on ollut vähän pr-ongelmia.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Oma hypoteesini on, että Ovechkin saa tässä nyt NHL:n ja Capitalsin puolesta erityiskohtelua kun on ollut vähän pr-ongelmia.

Mun mielestä tämä on ihan ymmärrettävää. Sen verran paljon tullut negatiivista pr:ää, että nyt kannattaa käyttää kaikki temput siihen posin lyömiseen. Sehän nyt on täysin selvää, että NHL:lle tuo maalijahti on kultaakin kalliimpaa nimenomaan promo-mielessä, joten sitä ei haluta riskeerata, päinvastoin.

Mä en ihan aidosti usko kovinkaan monen tuolla rapakon takana piittaavan tuon taivaallista, vaikka Ovechkin fanittaakin Putinia. Tässäkin ketjussa on jo monesti sivuttu, että Ukraina on oikeasti jenkeille vain yksi monista maista, joissa soditaan. Ei niitä se sen enempää kiinnosta. Ainakaan enempää kuin kiekko.

Nykypäivänä toki se on yleensä se äänekäs "mielensäpahoittajaporukka", joka saa isojakin yrityksiä cancelointi-pelossa toimimaan vastoin sen omia haluja (tai jopa arvoja). Mä itse olen sitä mieltä, että on todella jees, kun NHL seisoo sen oman linjan takana, eikä kuuntele tällaista huutelua. Sekin toki voi olla, että sitä huutelua ei kovin isossa kaavassa heidän näkövinkkelistään edes ole, vaan se vain tuntuu kovin laajalta esim. täällä Jatkoajassa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mun mielestä tämä on ihan ymmärrettävää. Sen verran paljon tullut negatiivista pr:ää, että nyt kannattaa käyttää kaikki temput siihen posin lyömiseen. Sehän nyt on täysin selvää, että NHL:lle tuo maalijahti on kultaakin kalliimpaa nimenomaan promo-mielessä, joten sitä ei haluta riskeerata, päinvastoin.

Mä en ihan aidosti usko kovinkaan monen tuolla rapakon takana piittaavan tuon taivaallista, vaikka Ovechkin fanittaakin Putinia. Tässäkin ketjussa on jo monesti sivuttu, että Ukraina on oikeasti jenkeille vain yksi monista maista, joissa soditaan. Ei niitä se sen enempää kiinnosta. Ainakaan enempää kuin kiekko.

Nykypäivänä toki se on yleensä se äänekäs "mielensäpahoittajaporukka", joka saa isojakin yrityksiä cancelointi-pelossa toimimaan vastoin sen omia haluja (tai jopa arvoja). Mä itse olen sitä mieltä, että on todella jees, kun NHL seisoo sen oman linjan takana, eikä kuuntele tällaista huutelua. Sekin toki voi olla, että sitä huutelua ei kovin isossa kaavassa heidän näkövinkkelistään edes ole, vaan se vain tuntuu kovin laajalta esim. täällä Jatkoajassa.
Ei Ovechkinin mielipiteistä tosiaan muualla välitetä. Johonkin hockey-reddittiin laitoin viestin hänen Putinin fanituksesta niin downvoteja sateli ja joku fani valaisi minua, että helppo minun on huudella kun perheeni ei ole panttivankina Venäjällä. Facepalm.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös