Ketju TPS:n huhuille, mutuille sekä htt-spekulaatioille

  • 4 662 229
  • 20 730

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Eli TPS on alkanut etsimään pelaajia nyt vasta? Ei olla oltu Nikun, Kunykin, Strömbergin ja Morleyn kimpussa? Eihän täällä ole paskat housuissa kuin eräillä jotka joka päivä huutavat yhtä soittoa miten turisteja ei saa hommata, mutta pakko jotain hommata kuitenkin.

Itse jaksan kyllä odottaa sinne CHL/Liigan alkuun ja jos edelleen sama tilanne nii runtua sitten.

Pre-season on aika helvetin tärkeää aikaa pelaajille. Tutustutaan toimintatapoihin, valmennukseen, muihin pelaajiin, pelikirjaan jne jne. Jos me hankitaan kolme päivää ennen Liiga-avausta meille "ykkösen sentteri ja kiekollinen puolustaja" niin ei jooko ihmetellä miksi he floppaavat.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pre-season on aika helvetin tärkeää aikaa pelaajille. Tutustutaan toimintatapoihin, valmennukseen, muihin pelaajiin, pelikirjaan jne jne. Jos me hankitaan kolme päivää ennen Liiga-avausta meille "ykkösen sentteri ja kiekollinen puolustaja" niin ei jooko ihmetellä miksi he floppaavat.

Itse koen sen syksyn ja talven olevan tärkeämpiä kun tähtäin on pudotuspeleissä ja mestaruudesta. Huhtikuussa tuskin kukaan muistaa mitäs silloin pre-seasonilla tehtiin. Aika usein myös niitä ykköskorin jätkiä "lepuutetaan" pre-seasonilla ja annetaan junnuille mahdollisuuksia näyttää kyntensä.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Taas kerran pitää ihmetellä. Uraman sanoin CHL:ssäkin halutaan menestyä. Nyt juuri sitä on vaikea uskoa.
Mä ihmettelisin vielä enemmän jos olisi sanonut ettei mitään kiinnostusta CHL:aa kohtaan.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mä ihmettelisin vielä enemmän jos olisi sanonut ettei mitään kiinnostusta CHL:aa kohtaan.

No oikeastaan muutamat seurat ovat ihan oikeasti ilmaisseet CHL:n olevan ihan pakkopullaa, eikä ole mitään kiinnostusta osallistua. Toki nämä ei ole liigasta, mutta kuitenkin, ei aina tarvitsisi esittää kovia tavotteita jos kiinnostus on tasan nolla.
 

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Se on jännä, että muiden joukkueiden kannattajakunnissa on kirjoittajia jotka oikeasti omaavat tietoa, tässä vaiheessa hiljaista sellaista, miten liigajengit ovat liikenteessä profiilihankintojensa projektien osalta. Täälläkin ketjussa muistaakseni @Seeepra kävi valaisemassa hyvää hyvyyttään missä hänen kuulemansa mukaan Tepsi menee.

Sitten tämän Seuran omat kannattajat, joilla ei ole hölkäsen pöläystäkään käsitystä asioista, käy tänne oksentelemaan ja antamassa potkuja milloin kenellekin. Pohjat oli kun Juolevi teki diilin Ducksiin, tänne oli joku tunnissa kirjoittanut jotain että sekin meni ohi jne. Ihan älyvapaata. Tepsi hankkii kyllä, itsekin sitä mieltä että mieluiten olisivat vahvuudessa heti kun omatoimijakso päättyy mutta ei se mene niin tässä markkinatilanteessa.

Ilves on ymmärtääkseni nyt tarjonnut Lammikolle. Tuossa kisassa pitäisi olla mukana, toki vaikea keksiä millä tällä haavaa, tässä nimenomaisessa hetkessä, kepitettäisiin Ipa tarjous- ja olosuhdekisassa. En rehellisesti usko että missään. Jos Lammikko menisi Ilvekseen vaikka tiedettäisiin myös Seuran olleen perässä niin en minä mitenkään lähtökohtaisesti saisi sitä Seuran huonoudeksi kyseisissä neuvotteluissa. Eri asia jos joskus kävisi lähteineen ilmi että tarjottiin 150-200k kun kaveri löi tiskiin 350k.

Laatusentteri ja -pakki. Sitten voidaan aloittaa. Ahokas osaa kyllä hommansa ja Mose koulii Lehtisestä änäriveskarin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Laatusentteri ja -pakki. Sitten voidaan aloittaa. Ahokas osaa kyllä hommansa ja Mose koulii Lehtisestä änäriveskarin.

Hyvä kun kirjoitit sen noin niin kuin Uramakin sen ilmaisi - laatusentteri. Täällähän vedettiin heti yhtäläisyysmerkkki sanojen laatusentteri ja ykkössentteri väliin.

Itse olen edelleen skeptinen tuon ykkössentterin kanssa. Laatusentteri, kun nyt kuitenkn voi olla hyvä kahdensuunnan kolmossentterikin ja noiden ykkössentterien perässä ollaan oltu todennäköisesti sen kolmossentterin palkkakuoren kanssa
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos ja kun joukkueeseen on toivottavasti tulossa vielä laatumiehiä niin en näe kyllä sillä mitään merkitystä liittyvätkö nämä kaverit mukaan puolitoista kuukautta vai puoli viikkoa ennen sarjakauden alkua. Laatumiehet ovat heti laadukkaita, kuten esimerkiksi juuri ennen kauden alkua aikoinaan joukkueeseen liittynyt Brian Willsie oli.

Ilves on ymmärtääkseni nyt tarjonnut Lammikolle. Tuossa kisassa pitäisi olla mukana, toki vaikea keksiä millä tällä haavaa, tässä nimenomaisessa hetkessä, kepitettäisiin Ipa tarjous- ja olosuhdekisassa. En rehellisesti usko että missään. Jos Lammikko menisi Ilvekseen vaikka tiedettäisiin myös Seuran olleen perässä niin en minä mitenkään lähtökohtaisesti saisi sitä Seuran huonoudeksi kyseisissä neuvotteluissa. Eri asia jos joskus kävisi lähteineen ilmi että tarjottiin 150-200k kun kaveri löi tiskiin 350k.
Mistä tulee tämä alemmuuskompleksi, ettei pärjättäisi Ipalle tarjous- ja olosuhdekisassa? Kyllä mä näkisin, että olosuhdekisassa Tepsi on aivan tasaväkinen Ipan kanssa. Ehkä uuden hallin tuoma buusti antaa Ipalle pienen edgen. Tarjouskisasta en sitten osaa sanoa tässä nimenomaisessa hetkessä, miten pärjätään, mutta kai Tepsillä noin yleisesti ottaen on liitua piirtää siinä missä Ipallakin. Eri asia sitten, miten budjettia halutaan käyttää, ja iso osahan on käytetty jo Korpikoskeen.

Sitten taas, jos tarjotaan jostain pelaajasta 150-200k ja kaveri voittaa kisan 350k:n tarjouksella niin sehän olisi vain hyvä meille, kaverihan olisi silloin maksanut 150k ylihintaa kilpailevaan tarjoukseen verrattuna.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Onko sulla antaa parempaa syytä, miksi jokaisen potentiaalisen vahvistuksen kohdalla joudumme toteamaan, että iso kala livahti haavista naapurin haaviin.
Tässä kun lueskelen taas näitä raivareita täällä niin kysyisin tässä kohtaa että onko kaikki mitä internetissä lukee totta?
Ja vastaus sun kysymykseen vaikka et multa kysynyt niin.. Syy on raha, miksi se on niin hiton vaikea uskoa? Ja mitä tulee "jokaiseen" niin tuli meille aika rautainen trio Lukosta ja Tuomistonkin lasken aika hyväksi saaliiksi. Ei meillä ole se ainoa rosteri mikä on vajaana, aika moni etsii vielä kuten mekin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mas@

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Tässä kun lueskelen taas näitä raivareita täällä niin kysyisin tässä kohtaa että onko kaikki mitä internetissä lukee totta?
Ja vastaus sun kysymykseen vaikka et multa kysynyt niin.. Syy on raha, miksi se on niin hiton vaikea uskoa? Ja mitä tulee "jokaiseen" niin tuli meille aika rautainen trio Lukosta ja Tuomistonkin lasken aika hyväksi saaliiksi. Ei meillä ole se ainoa rosteri mikä on vajaana, aika moni etsii vielä kuten mekin.

Lukon trio olisi todellakin ollut rautainen, JOS kohelosta ei olisi näkynyt tätä pelaajaryntäystä ja muualtakin. Nyt päällimäinen ajatus on vähän meh. Viimekaudella kun pöytään olisi laitettu Ilomäki ja Skalicky, niin täällä kustaisiin hunajaa. Nyt ei vain riitä millään mittarilla varsinkaan Ilomäellä.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Lukon trio olisi todellakin ollut rautainen, JOS kohelosta ei olisi näkynyt tätä pelaajaryntäystä ja muualtakin. Nyt päällimäinen ajatus on vähän meh. Viimekaudella kun pöytään olisi laitettu Ilomäki ja Skalicky, niin täällä kustaisiin hunajaa. Nyt ei vain riitä millään mittarilla varsinkaan Ilomäellä.
Ikävä kyllä ainakin Ilomäki teki sopparin joulu.-tammikuussa.Voi Tomppa kun et aavistanut Putten tekoja. Ja hei, eiköhän nyt anneta Ilomäellekin aikaa edes jumalauta Pitsin yli ennen kuin päätetään ettei riitä.
 

Joseph

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lukon trio olisi todellakin ollut rautainen, JOS kohelosta ei olisi näkynyt tätä pelaajaryntäystä ja muualtakin. Nyt päällimäinen ajatus on vähän meh. Viimekaudella kun pöytään olisi laitettu Ilomäki ja Skalicky, niin täällä kustaisiin hunajaa. Nyt ei vain riitä millään mittarilla varsinkaan Ilomäellä.
En näkemäni perusteella aivan osta väitettä, ettei millään mittarilla riitä (ainakaan vielä näin heinäkuun lopulla). Ilomäki kelpaa mainiosti, ainakin jos/kun vielä se yksi paljon puhuttu laatusentteri (mielellään hyvä molempiin suuntiin) on tuloillaan. Tällöin keskikaistan kokonaisuus olisi ihan kelvollisella mallilla. Ilomäestä ainakin tiedetään mitä suuriin piirtein saadaan, ei hänen (ylivoima)pistemääriä viime kauden jäljiltä ole todellakaan varaa väheksyä. Ihan liikaa ei joukkueessa ole käsiä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mas@

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ikävä kyllä ainakin Ilomäki teki sopparin joulu.-tammikuussa.Voi Tomppa kun et aavistanut Putten tekoja. Ja hei, eiköhän nyt anneta Ilomäellekin aikaa edes jumalauta Pitsin yli ennen kuin päätetään ettei riitä.

Ilomäki on mulle ihan tervetullut vahvistus. MUTTA, eihän me nyt voida sen taakse mennä, että kattokaa hommattiin sentään Lukosta pari vahvistusta. Toi joukkue on vielä vajaa, kauden alkuun yksi viikko. Kesäkuun alussa, kun tätä kyseenalaistin, niin mulle vinguttiin, että nyt on kesäkuu, ei panikoida. No hei, nyt ei ole kesäkuu vaan ensi viikolla ollaan elokuussa ja kausi pyörähtää käyntiin.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ilomäki on mulle ihan tervetullut vahvistus. MUTTA, eihän me nyt voida sen taakse mennä, että kattokaa hommattiin sentään Lukosta pari vahvistusta. Toi joukkue on vielä vajaa, kauden alkuun yksi viikko. Kesäkuun alussa, kun tätä kyseenalaistin, niin mulle vinguttiin, että nyt on kesäkuu, ei panikoida. No hei, nyt ei ole kesäkuu vaan ensi viikolla ollaan elokuussa ja kausi pyörähtää käyntiin.
Vastasinkin sun alkuperäiseen viestiin missä sanoit että JOKAINEN vahvistus menee hutiin. Siinä annoin sulle neljä nimeä jotka ei ole menneet hutiin, mun mielestä. Ja edelleen, Kossusta ja Ranskiksesta ei vielä kukaan tiedä mitään miten onnistuu vaikka ne on naurettu täällä jo useasti pihalle. Just katselin Ranskiksen kausia tuolla DELlissä, ei oikeesti mitään paskoja kausia ja taisi olla jokaisella kaudella tehotilastoissa plussalla ja se määrä maajoukkuepelejäkin, en mä ainakaan osaa tuomita vielä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mas@

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Itse näen tilanteen ainakin sellaisena, että mitä lähemmäksi kautta mennään, niin sitä huonompi mahdollisuus meillä on signata oikeasti kovia nimimiehiä. Yleensä tässä vaiheessa kesää joukkueen kulmakivet pitäisivät olla selvillä.
Ja mehän emme tiedä näistä kulmakivistä vielä yhtään mitään. Miten joukke vaikkapa hitsautuu jo näillä äijillä yhteen. Entä miten valmennus toimii jne. Varmasti jengiin on vielä tulossa pari kaveria jossakin vaiheessaa mukaan. Tässä tilanteessa kuitenkaan ei kannata murehtia sitä, mitä on edessä, vaan tehdä niitä totuttuja toimia ja löytää se kemia, mitä tarvitaan. Senhän ovat opettaneet jo pari viime kautta. Meillä on kuitenkin suht hyvä valmennustiimi.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vastasinkin sun alkuperäiseen viestiin missä sanoit että JOKAINEN vahvistus menee hutiin. Siinä annoin sulle neljä nimeä jotka ei ole menneet hutiin, mun mielestä. Ja edelleen, Kossusta ja Ranskiksesta ei vielä kukaan tiedä mitään miten onnistuu vaikka ne on naurettu täällä jo useasti pihalle. Just katselin Ranskiksen kausia tuolla DELlissä, ei oikeesti mitään paskoja kausia ja taisi olla jokaisella kaudella tehotilastoissa plussalla ja se määrä maajoukkuepelejäkin, en mä ainakaan osaa tuomita vielä.

Ensinnäkin, Lehtinenhän ei olisi edes ollut huhu, mikäli meidän viime kauden ykkösveskari olisi pysynyt seurassa. Toiseksi Tuomistoa ei voi vielä laskea takuuvarmaksi onnistujaksi, koska sitähän hän ei ole. Jäljelle jäävä Lukon kaksikko varmasti onnistuu, siitä propsit.
Tällä hetkellä joukkueeseen tulevat ulkomaiset vahvistukset kuitenkin ovat enemmän tai vähemmän arpoja.
Lämmittääkö sun mieltä, että ollaan oltu oikeasti kovien nimien perässä, mutta harmillisesti ovat valinneet toisen joukkueen?
Jos sä olet tyytyväinen tämänhetkiseen tilanteeseen, nii mahtava juttu. Mä toivon kuitenkin joukkueeelle menestystä, niin millä helvetillä sitä voidaan saada jos meillä ei ole edes täyttä kokoonpanoa jalkeilla, kun pitäisi kausi aloittaa ensi viikolla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä toivon kuitenkin joukkueeelle menestystä, niin millä helvetillä sitä voidaan saada jos meillä ei ole edes täyttä kokoonpanoa jalkeilla, kun pitäisi kausi aloittaa ensi viikolla.
Joo toivottavasti ei ihan tolkuttomasti hävitä pisteitä pitsissä mitkä sit kostautuu keväällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös