Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 983 436
  • 47 171

Herra Tuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Toronto Maple Leafs
?

Ennen nukkumaanmenoa mietin päässäni seuraavanlaista, oletettua tapahtumaa...

Varastetun rahan hallussapito on rikos, onhan?

No, kuvitellaan, että menen vaikka ryöstämään jonkun kioskin kassan rahat. Vaikkapa 50€, joka on siis tätä varastettua rahaa. Päätän laittaa varastamani rahat RAY:n peliautomaattiin. Minulla ei ole enää varastettua rahaa, vaan ne ovat RAY:llä!

Eli, onko RAY vaikeuksissa varastetun rahan hallussapidosta?!

Kaikkea sitä ihminen miettiikin...
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Re: ?

Viestin lähetti Herra Tuomari

No, kuvitellaan, että menen vaikka ryöstämään jonkun kioskin kassan rahat. Vaikkapa 50€, joka on siis tätä varastettua rahaa. Päätän laittaa varastamani rahat RAY:n peliautomaattiin. Minulla ei ole enää varastettua rahaa, vaan ne ovat RAY:llä!

Eli, onko RAY vaikeuksissa varastetun rahan hallussapidosta?!


Kyseinen automaattihan pidätetään varastetun rahan hallussapidon johdosta ja poliisi vielä pamputtaa sitä matkalla putkaan.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Gellner
Saako huomiseen Suomi-Hollanti -matsiin ottaa kameran messiin?

Kai sen mukaansa saa ottaa, mutta jos havaitsevat niin saattavat pistää sen lukkojensa taa pelin ajaksi. Pelin aikanakin kannattaa pysyä järkkäreitten näkymättömissä jos räpsii ja salama ei tummentuvassa kesäillassa ainakaan auta asiaa. Pressikortin kun vilautat niin homma on eri.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Olen aikeissa ostaa dvd/video combi laitteen, hintaa hökötyksellä saisi olla noin 180euroa. Mikä merkki ja malli olisi paras? Ja mitä kaikkea laitteessa on hyvä olla toimintoina ja mitkä ovat ns turhia systeemejä, jotka näkyy vain hinnassa?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Vaimo on ostanut 500g pussin salmiakkilakritsia. Pyysin itsellenikin, käski menemään ostamaan. Googletin "avioliittolaki", sen 35 momentti vahvisti epäilyni. Avioliiton aikana hankitusta omaisuudesta kuuluu puolet minulle, kun avioehtoa ei ole.

Kuinka menettelen, että saan minulle kuuluvat lakut?

PS. lakimies ei vastaa puhelimeen.

lisäliite
 
Viimeksi muokattu:

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Viestin lähetti Olkku
Vaimo on ostanut 500g pussin salmiakkilakritsia. Pyysin itsellenikin, käski menemään ostamaan. Googletin "avioliittolaki", sen 35 momentti vahvisti epäilyni. Avioliiton aikana hankitusta omaisuudesta kuuluu puolet minulle, kun avioehtoa ei ole.

Kuinka menettelen, että saan minulle kuuluvat lakut?

PS. lakimies ei vastaa puhelimeen.

Kylmästi vain menet ja otat kourallisen lakuja...

Ettei vain Olkku ole "tissutellut", meillä jos mie oon kotona pikkuhönössä ei irtoa teetä eikä sympatiaa..
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Loppuviikko torstaista - sunnuntaihin tarkoitus viettää Tampere - Hämeenlinna - akselilla vaimon kanssa. Löytyykö mitään iltamenoja ko. kaupungeista em. ajanjaksona? Tarkoitan lähinnä jotain keikkoja tjmv. Ja kiitos, tiedän kyllä Sauna Openin, mutta epäilen vahvasti, saanko vaimoni innostumaan.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Viestin lähetti Reverent
Loppuviikko torstaista - sunnuntaihin tarkoitus viettää Tampere - Hämeenlinna - akselilla vaimon kanssa. Löytyykö mitään iltamenoja ko. kaupungeista em. ajanjaksona? Tarkoitan lähinnä jotain keikkoja tjmv. Ja kiitos, tiedän kyllä Sauna Openin, mutta epäilen vahvasti, saanko vaimoni innostumaan.

Tampereella torstaina Irina (Hot. Ilves) ja Hämeenlinnassa lauantaina Tuomari Nurmio, muuten metallipainotteisia keikkoja..
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Olkku
Vaimo on ostanut 500g pussin salmiakkilakritsia. Pyysin itsellenikin, käski menemään ostamaan. Googletin "avioliittolaki", sen 35 momentti vahvisti epäilyni. Avioliiton aikana hankitusta omaisuudesta kuuluu puolet minulle, kun avioehtoa ei ole.

Kuinka menettelen, että saan minulle kuuluvat lakut?[/URL]

Luulenpa, että 35 momentti on tarkoitettu erotilanteita varten. Muuten on luotettava neuvottelutaitoon, haettava omat lakut tai eroa. (En ole lakimies, tämä vain 2 ov:n lakitietojen perusteiden pohjalta.)
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Kukahan mahtaa ottaa johdon Suomessa esim. sellaisessa skenaariossa, jossa presidentti salamurhataan ja eduskuntatalo räjäytetään maan tasalle eliminoiden kaikki eduskunnan ja hallituksen jäsenet? Puolustusvoimain komentaja?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Rattlehead
Kukahan mahtaa ottaa johdon Suomessa esim. sellaisessa skenaariossa, jossa presidentti salamurhataan ja eduskuntatalo räjäytetään maan tasalle eliminoiden kaikki eduskunnan ja hallituksen jäsenet? Puolustusvoimain komentaja?

Ei vaan Timo T.A. Mikkonen.

Älä siis edes suunnittele attentaattia!
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Viestin lähetti Sistis
Ei vaan Timo T.A. Mikkonen.

Älä siis edes suunnittele attentaattia!
Jaa, että Timo Tahattomasti Aavistuksen koominen Mikkonen? No voi perkele, ei kai tässä muu auta kuin luovuttaminen, koska herra Stetsoni oli sentään niin kova jätkä, että selvitti JFK:n murhan. Siihen ei kukaan muu ole pystynyt. Tiedä sitten mihin muuhun epäinhimilliseen kykenee.

PS. En kai mää nyt yksikseni voisi mitään attentaatteja suunnitella, kun suunnittelmat on sinulla, Illuminaatin Tampereen osaston johtajalla. Tiedän kyllä seuraukset, jos petän suuren jamahtavan Illuminaatin sekä NWO*:n.

*New World Order
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Olkku
Kuinka menettelen, että saan minulle kuuluvat lakut?


Jos puolikkaasi on jo syöty, niin suosittelen ettet enää lähde hankkimaan omaa puoliskoasi takaisin. Varmaan siihenkin keinot löytyisi, mutta tulos ei välttämättä ole niin herkullinen. Joten kostoksi haet lähimmältä kiskalta kilon lakua.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Rattlehead
Kukahan mahtaa ottaa johdon Suomessa esim. sellaisessa skenaariossa, jossa presidentti salamurhataan ja eduskuntatalo räjäytetään maan tasalle eliminoiden kaikki eduskunnan ja hallituksen jäsenet? Puolustusvoimain komentaja?

Joku voi olla perehtynyt asiaan enemmän, mutta olen käsittänyt että edellinen virassa ollut presidentti.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Viestin lähetti Olkku
Vaimo on ostanut 500g pussin salmiakkilakritsia. Pyysin itsellenikin, käski menemään ostamaan. Googletin "avioliittolaki", sen 35 momentti vahvisti epäilyni. Avioliiton aikana hankitusta omaisuudesta kuuluu puolet minulle, kun avioehtoa ei ole.

Kuinka menettelen, että saan minulle kuuluvat lakut?

PS. lakimies ei vastaa puhelimeen.

lisäliite
Kuten jo mainittiinkin, pykälä 35 koskee ositusta. Pykälä 34 kertoo asemasi tilanteessa, jossa kiista lakupussista ei johda omaisuuden ositukseen:

"Se omaisuus, mikä puolisolla on avioliittoon mennessään, kuuluu edelleen hänelle. Niin ikään on hänen omaisuuttaan, mitä hän avioliiton aikana saa."
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Rattlehead
Kukahan mahtaa ottaa johdon Suomessa esim. sellaisessa skenaariossa, jossa presidentti salamurhataan ja eduskuntatalo räjäytetään maan tasalle eliminoiden kaikki eduskunnan ja hallituksen jäsenet? Puolustusvoimain komentaja?

Kalervo Kummola ja kumppanit.

Edit. Laitetaan samalla kysymys : Kuka antaa lapselleen nimeksi Kalervo? Ainoa syy jonka keksin on se, että lapsi ei ole ollut toivottu. Kalervo? Ei mene jakeluun.
 

Kaivanto

Jäsen
Saako Philishave 545 -partakoneeseen (sellainen kolmella pyörivällä turbiinilla varustettu, verkkovirralla toimiva perusmalli) jostain uusia teräyksiköitä? Ja mitä mahtaa maksaa, eli onko järkeä uusia? Sain haavan sheivatessa ja siinä vähän niin kuin vesittyy koko sähkökoneen idea höylään verrattuna.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Rattlehead
Kukahan mahtaa ottaa johdon Suomessa esim. sellaisessa skenaariossa, jossa presidentti salamurhataan ja eduskuntatalo räjäytetään maan tasalle eliminoiden kaikki eduskunnan ja hallituksen jäsenet? Puolustusvoimain komentaja?

Kyseessä on tällöin sen verran vakava isku, että sen toteuttajalla täytyy olla mahtavat resurssit käytössään. Käytännössä sen pystyisi toteuttamaan vain joku ulkovalta tai Suomen omat puolustusvoimat. Joten eiköhän vallan ota käsiinsä se joka iskun on järjestänyt...
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Viestin lähetti Kaivanto
Saako Philishave 545 -partakoneeseen (sellainen kolmella pyörivällä turbiinilla varustettu, verkkovirralla toimiva perusmalli) jostain uusia teräyksiköitä? Ja mitä mahtaa maksaa, eli onko järkeä uusia?

Pari vuotta sitten selvittelin samaa asiaa. Teräyksiköitä kyllä saa, mutta kustannus oli kohtuuton, eli uuden koneen sai käytännössä samalla hinnalla. Vaihdoin takaisin Browniin, koska siihen uudet teräverkot ovat siedettävän hintaisia.

t. hanu
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Viestin lähetti Vaughan
Kyseessä on tällöin sen verran vakava isku, että sen toteuttajalla täytyy olla mahtavat resurssit käytössään. Käytännössä sen pystyisi toteuttamaan vain joku ulkovalta tai Suomen omat puolustusvoimat. Joten eiköhän vallan ota käsiinsä se joka iskun on järjestänyt...

Mikä on marssijärjestys vallankahvaan presidentin, pääministerin ja ulkoministerin(?) jälkeen. Jokin aika sittenhän oli muistaakseni semmoinen tilanne, että nämä hyväkkäät matkustivat samalla lentokoneella. Jos siis kone vaikka tipahtaisi/kaapattaisi/etc. vastaavassa tilanteessa niin kukapa ottaa vt. pomon osan kotomaassa?

Muistaakseni tällaisiin tapahtumiin. johon koko Suomen kerma on kutsuttu (esim. EU:n huippukokoukset) ohjeistus on, että keulaporukka matkustaisi eri koneilla.

Viisaat, valistakaa kansanmiestä.
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
Millä perusteella kansaedustajien palkkiot nousevat heinäkuun alussa?

Jos liputuspäivänä pitäisi liputtaa kuoleman takia onko lippu puolitangossa vai ylhäällä?

Miksi tv-lupa kallistuu koko ajan, vaikka maksajia tulee lisää?
 

roni3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Laura Ruohola
Viestin lähetti Rattlehead
Kukahan mahtaa ottaa johdon Suomessa esim. sellaisessa skenaariossa, jossa presidentti salamurhataan ja eduskuntatalo räjäytetään maan tasalle eliminoiden kaikki eduskunnan ja hallituksen jäsenet? Puolustusvoimain komentaja?

Se on oikeastaan aivan sama, mikä nimi on paperilla. Sir Pentti tätä maata pyörittää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Viestin lähetti OikeaPakki
Mikä on marssijärjestys vallankahvaan presidentin, pääministerin ja ulkoministerin(?) jälkeen. Jokin aika sittenhän oli muistaakseni semmoinen tilanne, että nämä hyväkkäät matkustivat samalla lentokoneella. Jos siis kone vaikka tipahtaisi/kaapattaisi/etc. vastaavassa tilanteessa niin kukapa ottaa vt. pomon osan kotomaassa?

Muistaakseni tällaisiin tapahtumiin. johon koko Suomen kerma on kutsuttu (esim. EU:n huippukokoukset) ohjeistus on, että keulaporukka matkustaisi eri koneilla.

Viisaat, valistakaa kansanmiestä.

Jostain on jäänyt minulle semmoinen käsitys että eduskunnan puhemies olisi seuraavana vallan kahvassa.
 

scholl

Jäsen
Luulevatkohan hollantilaiset Huoneistokeskuksen autojen olevan hollantilaisia? Vai onko kyse siitä, että he luulevat mr. Huoneistokeskuksen olevan Hollanti-fani? Onko Hollannilla yksinoikeus oranssiin väriin?
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pystyykö jostain päin pääkaupunkiseutua ostamaan Shieldin tuotantokausia DVD:nä? Jos ei, pystyykö suomalaisesta nettikaupasta? Ulkomailta ei huvittais lähtee tilaileen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös