Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 085 280
  • 47 274

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Lähinnä uteliaisuudesta. Miksi meillä ei voi vaan rehellisesti tuo "kolmosolut" olla Kakkosta? Jos kerran MEILLÄ ei perkele kakkosolutta myydä? On se oikeasti ihan ihme homma että ruåtsia pitää jotenkin tuolla lailla.. myötäillä. Selittäkää nyt joku.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Näkyykö missään Helsingin keskustan baarissa Viasat Sport 3? Lauantai-iltana tulee Tysonin matsi tuolta kanavalta. Sport Academy ei ainakaan heidän kotisivujensa mukaan sitä näytä.

- tinke-80
 

krobbe

Jäsen
Viestin lähetti Jurvanen
Lähinnä uteliaisuudesta. Miksi meillä ei voi vaan rehellisesti tuo "kolmosolut" olla Kakkosta? Jos kerran MEILLÄ ei perkele kakkosolutta myydä? On se oikeasti ihan ihme homma että ruåtsia pitää jotenkin tuolla lailla.. myötäillä. Selittäkää nyt joku.

Hyvä pointti, tosin en ole asiaa paljon puntaroinut, tälläselle vaatimattomalle miehelle kun aina välttänyt ihan tuo IV-olut.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Vastauksia

Bissen kohdalla on kysymys veroluokista. Kukaan ei myy/valmista kakkosta koska kolmostakin saa myydä. Teoriassa tällainen veroluokka on olemassa.

Tilinumeroilla on taas oma logiikkansa. Entisenä KOP:n "kassaneitinä" osaan selittää esim. oman tilini numerot.
Eli 133650-xxxxx, jossa

1-KOPin numero. SYP oli 2 jne.
336- Niittykummun konttorin numero.
50-Karttuvan talletustilin tunnus. Ei muuten ole karttunut.
-xxxxx Kyseisen tilityypin juokseva järjestysnumero. Saattaa olla pitkä tai lyhyt, riippuu lähinnä ko. tilityypin yleisyydestä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Tinke-80
Näkyykö missään Helsingin keskustan baarissa Viasat Sport 3? Lauantai-iltana tulee Tysonin matsi tuolta kanavalta. Sport Academy ei ainakaan heidän kotisivujensa mukaan sitä näytä.
Samaa itsekin tullut mietittyä. Chelsea mainostaa ainakin, että "Viasat vihdoinkin meillä!!!!" mutta heti alla olevassa listassa siitä ei ole mainintaa.

Lienee edessä kyseiseen ravintopisteeseen pirauttaminen, jotta lopullinen tieto selviää.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jurvanen
Jos kerran MEILLÄ ei perkele kakkosolutta myydä?
Kyyyllähän minulla on hämärä mielikuva siitä, että kakkosluokka on ollut olemassa. Muistaakseni sillä myytiin 'portteria'. Korjatkaa joku vanha starbu, jos muistatte niin pitkälle :)
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Tinke-80
Näkyykö missään Helsingin keskustan baarissa Viasat Sport 3? Lauantai-iltana tulee Tysonin matsi tuolta kanavalta. Sport Academy ei ainakaan heidän kotisivujensa mukaan sitä näytä.

- tinke-80

Sportissa on Viasat-yhteydet, sitä kautta katseltiin keväällä ainakin se kuuluisa Liverpool-Chelsea peli.

Ne ei aina vaan suostu näyttämään kaikkea mitä asiakkaat toivovat, jos ohjelmalistaan on kirjattu jotain muuta.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Viestin lähetti tant gredulin
Kyyyllähän minulla on hämärä mielikuva siitä, että kakkosluokka on ollut olemassa. Muistaakseni sillä myytiin 'portteria'. Korjatkaa joku vanha starbu, jos muistatte niin pitkälle :)

Laki:

Laki
olutverosta annetun lain 2 ja 6 §:n muuttamisesta
Eduskunnan päätöksen mukaisesti muutetaan olutverosta 7 päivänä joulukuuta 1279 annetun lain (877/79) 2 § ja 6 §:n 4 kohta, sellaisena kuin niistä on 6 §:n 4 kohta 12 päivänä joulukuuta 1982 annetussa laissa (1017/82), näin kuuluviksi:

2 §
Oluella tarkoitetaan tässä laissa pääasiassa maltaista, humalista ja vedestä yksinomaan käymisen avulla valmistettua mallasjuomaa, joka sisältää yli 2,8 tilavuusprosenttia etyylialkoholia.

Olut jaetaan II, III ja IV veroluokkaan alkoholipitoisuuden perusteella seuraavasti:

II veroluokka yli 2,8 mutta enintään 3,7 tilavuusprosenttia;

III veroluokka yli 3,7 mutta alle 4,7 tilavuusprosenttia; sekä

IV veroluokka vähintään 4,7 tilavuusprosenttia.

Alkoholiyhtiöllä tarkoitetaan tässä laissa alkoholilaissa (459/68) mainittua alkoholiyhtiötä.

Eli kakkosveroluokka on olemassa, veroprosentteja en hätäseen löytänyt. Ainakin jotkut brittibitterit mahtuvat noihin rajoihin, vähittäishinnoissa se tosin ei näy.

Olen joskus jossain nähnyt ikiwanhan olutpullon, jossa etiketin mukaan oli II-olutta, mahdollisesti tuo on Plevnan rekvisiitassa.

Korjataanpas vähän, tuo oli vanhentunut laki. Voimassa oleva alkoholijuomien verotaulukko tässä:

VEROTAULUKKO
Etyylialkoholipitoisuus tilavuusprosentteina Tuote ryhmä Veron määrä
Olut
― yli 0,5 mutta enintään 2,8 11. 1,68 senttiä senttilitralta etyylialkoholia
― yli 2,8 12. 19,45 senttiä senttilitralta etyylialkoholia
Viinit ja muut käymisteitse valmistetut «alkoholijuomat»
― yli 1,2 mutta enintään 2,8 21. 4,54 senttiä litralta valmista «alkoholijuomaa»
― yli 2,8 mutta enintään 5,5 22. 103,00 senttiä litralta valmista «alkoholijuomaa»
― yli 5,5 mutta enintään 8,0 23. 152,00 senttiä litralta valmista «alkoholijuomaa»
― yli 8,0 mutta enintään 15 24. 212,00 senttiä litralta valmista «alkoholijuomaa»
Viinit
― yli 15 mutta enintään 18 25. 212,00 senttiä litralta valmista «alkoholijuomaa»
Välituotteet
― yli 1,2 mutta enintään 15 31. 257,00 senttiä litralta valmista «alkoholijuomaa»
― yli 15 mutta enintään 22 32. 424,00 senttiä litralta valmista «alkoholijuomaa»
Etyylialkoholi
tullitariffin nimikkeeseen 2208 kuuluvat tuotteet:
― yli 1,2 mutta enintään 2,8 41. 1,68 senttiä senttilitralta etyylialkoholia
― yli 2,8 45. 28,25 senttiä senttilitralta etyylialkoholia
muut 46. 28,25 senttiä senttilitralta etyylialkoholia

Eli olutvero siis tasan riippuu niistä prosenteista. Elikkä vanhoja veroluokkia ei siis enää nykyinen laki tunne.

t. hanu
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Niin ja ykkösoluthan ei periaatteessa ole alkoholijuomaa laisinkaan. Eihän siitä nyt edes ole kovin kauaa kun alkoholijuomia ei saanut mainostaa ja tätä sitten kierrettiin mainostamalla ykkösolutta. Lieneekö myynti ylittänyt edes markkinointibudjettia.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tilastoja sm-liigasta

Mistä työ hyvät ihmiset kaivatte kaiken sm-liigaan liittyvän tilastotiedon ? Lukon osiossa Äijänsuon remontti -ketjussa tuli muisteltua matsia, missä Jokerit sai Lukolta kylmää kyytiä. En vaan tarkemmin muista vuotta, todennäköisesti 88-91 väliltä. Mistähän löytyisi tuolle tilastot ?

Ps. Kanssani tuolloin matsissa ollut Jokeri-kannattaja tuumi minua muumiona. Ei ollut hänelläkään vuodesta ja oikeasta tuloksesta hajua. Ainoa varma asia on, että mökiltä tuon matsin takia ajettiin satoja kilometrejä, mitään ei pelistä nähty ja turpaan tuli kaukalossa huolella.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Tilastoja sm-liigasta

Viestin lähetti Gags
Täältä olen yleensä aika paljon löytänyt.
Kiittäen kumartaen, tuo on nyt suosikeissa.

Tampio kuten minä koetin tietysti ensin googlea ja muita hakumachineita erilaisilla hakusanoilla. Ok muuten, mutta melkein kaikki linkit oli sm-liigan tai Jatkoajan!!! sivuille. Vuodet siis erilailla sisällytettynä.

Vaan tuolta tuo selvisi 18.10.1990 Lukko-Jokerit 6-0 ja meillä ei ollut yhtään kivaa. Samalla selvisi sekin koska olen viimeksi Äijänsuolla vieraillut eli näköjään 18.10.1990. Pakko varmaan päivittäää ?
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Nyt olisi tämmöinen kysymys, että kun Eurosport kanavia on ilmeisesti pari erilaista, ja kotonani näkyy joku Eurosport, jolta kuitenkin ei tule niitä ohjelmia, joita on esimerkiksi erilaisissa TV-ohjelma tiedoissa. Eli voisiko joku valaista minua tässä asiassa?
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Löysinkin jo tuohon sen verran vastausta, että on olemassa Eurosport 2. Mutta sitten, että miten sen saa? Saako sen viritettyä jotenkin tuosta samasta boxista, missä näkyy toinen Eurosport? Vai pitääkö hankkia se jostain?
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Missäpäin pyörii Helsingissä ja Espoossa venäläiset ja virolaiset naiset ilta- ja yöaikaan.Tässä nyt kumminkaan ei haeta niitä maksullisia, sen tiedän kyllä että missä ne maksulliset pyörii, mutta missä ne maksuttomat.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Paljonko mahtaa kustantaa ajokortin kahden vuoden lykkääminen?

nimim. ajokortti meni vanhaksi
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Viestin lähetti mafioso
Missäpäin pyörii Helsingissä ja Espoossa venäläiset ja virolaiset naiset ilta- ja yöaikaan.

Sängyissä?

City-lehdessä taisi olla tästä aiheesta taannoin juttu, ja siinä mainittiin tällaiseksi paikaksi muistaakseni ravintola Stella Star. Tosin pikainen guugletus antoi sellaisen tiedon, että kyseinen paikka on suljettu tämän kuun alusta lähtien!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti SSee
Paljonko mahtaa kustantaa ajokortin kahden vuoden lykkääminen?

nimim. ajokortti meni vanhaksi

Siis meinaatko, ettei kakkosvaihetta tullut suoritettua ajallaan? Jos niin pääsi käymään, on se vähän huonompi juttu. Kirjalliset ja inssi on suoritettava uudelleen, ja taitaapi se sitten vaatia jokusen ajotunninkin.

Jos taas vaan tarkoitat sitä, että tuo itse kortin läpyskä on mennyt vanhaksi, niin tuskinpa siitä lisäkustannuksia tulee.
 

krobbe

Jäsen
Viestin lähetti mafioso
Missäpäin pyörii Helsingissä ja Espoossa venäläiset ja virolaiset naiset ilta- ja yöaikaan.Tässä nyt kumminkaan ei haeta niitä maksullisia, sen tiedän kyllä että missä ne maksulliset pyörii, mutta missä ne maksuttomat.

Veikkaisin, että ne pyörii veinin vehkeen päällä, mikäli viron kirjeenvaihtajan uhoihin on uskominen.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Viestin lähetti krobbe
Veikkaisin, että ne pyörii veinin vehkeen päällä, mikäli viron kirjeenvaihtajan uhoihin on uskominen.

Vastauksessa on asia virhe, minä asun Tallinnassa. Muuten vastaus olisi uskottava ja aikalailla totuudenmukaisen oloinen.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Viestin lähetti Everton
Siis meinaatko, ettei kakkosvaihetta tullut suoritettua ajallaan? Jos niin pääsi käymään, on se vähän huonompi juttu. Kirjalliset ja inssi on suoritettava uudelleen, ja taitaapi se sitten vaatia jokusen ajotunninkin.

Jos taas vaan tarkoitat sitä, että tuo itse kortin läpyskä on mennyt vanhaksi, niin tuskinpa siitä lisäkustannuksia tulee.

Hmm, olisikohan noin? Kaveri ei muistaakseni joutunut ottamaan mitään lisätunteja / inssiä jne. ajokortin mennessä vanhaksi. Kävi vain poliisiasemalla hakemassa 2 vuotta lykkäystä 2-vaiheen suorittamista varten.

Näin informoi poliisi.fi:

Uusi lyhytaikainen I ja II vaiheen ajokorttilupa ilman kuljettajantutkintoa 70 €
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On näköjään muuttunut sitten oman nuoruuteni. Ja fiksua noin, olihan se aika ikävä rangaistus, kun yksikin tuttuni unohti hoitaa asian alta pois ennen armeijaa.

Mutta hyvä että löysit itse oikean vastauksen.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Katson televisiosta vain uutisia, dokumentteja ja ajankohtaisohjelmia". Miksi niin moni suomalainen vakuttelee katsovansa telkkarista vain asiaohjelmia? Mitä ihmiset yrittävät todistella tuolla hokemallaan? Ottaako se tosiaan niin koville myöntää, että kyllä sitä tulee katsottua ihan puhdasta hömppää ja viihdettäkin?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Viestin lähetti SSee
Hmm, olisikohan noin? Kaveri ei muistaakseni joutunut ottamaan mitään lisätunteja / inssiä jne. ajokortin mennessä vanhaksi. Kävi vain poliisiasemalla hakemassa 2 vuotta lykkäystä 2-vaiheen suorittamista varten.


Pakko tuoda tähän oma kokemus, joka saattaa hakea vertaansa valtakunnassamme. Minulla on ollut I-vaiheen kortti vuodesta 1998 (yli 7 vuotta), enkä siis ole vielä suorittanut II-vaihetta. Kerran jäi kortti uusimatta kolmeksi kuukaudeksi, ts. ajokortti oli vanhentunut eikä minulla ollut noina kolmen kuukauden aikana ajo-oikeutta. Sain kuitenkin pulittamalla tuon 70 e kaksi vuotta lisää "lykkäystä". Viime elokuussa hain edellisen kerran kaksi vuotta lisäaikaa, kun minulla ei omien sanojeni mukaan ollut kustantaa II-vaihetta. Eipä siinä, Oulun kyttälaitoksella sanottiin, että sitä saa jatkaa niin kauan kuin asiakasta itseään huvittaa kunhan ei ole liikennerötöksiä tehtynä. Tämä käytäntö vaihtelee kihlakunnittain, mm. Kemissä voi olla todellisia vaikeuksia uusia korttia noillakeno.

Edit. P.S. Mitä helvettiä meinaa päärmäys ja onpiko teoreettisesta tappajaoutokainen-hiukkasesta kellään mitään tietoa/linkkejä?
 
Viimeksi muokattu:

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Olen menossa perheineni nimimerkki veinikretskin mökille. Koskaan aiemmin en ole venä...tota Eestissäkään käynyt. Tarvitaanko nykymaailmassa passi , kun menee veinin mökille?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös