Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 104 285
  • 47 276

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Re: Laminaattia sen olla pitää

Viestin lähetti HABS #11
- - -
Helpoimmalla pääset jos saat saumaraon piiloon esim maton alle.

Taidat olla mattokauppias?

Ja mikäs juttu tämä pyökki / lattialämmitys on? 25 vuotta lattialämmityksien parissa touhunnut enkä tuollaista väitettä ole kuullut, vaika monenlaista muuta onkin.

btw. vielä tuon laminaatin huonoihin puoliin, eli jos on hiekotussoraa kantautunut kengissä sisälle ja sitten astut kengillä hiekanjyväsen päälle niin kas, laminaatissa on reikä joka sitten lattiaa pestessä imee vettä.

Parketeissakin sitten kannattaa olla tarkkana jos/kun niitä itse hankkii. Jos ei ole tarkoitus kauaa bungata samassa kämpässä, sillä ei ole väliä mutta jos aiot pitää asunnon pidemmän ajan niin valitse kunnollinen parketti jota voi hioa ainakin pari-kolme kertaa.

roni3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Laura Ruohola
Viestin lähetti bozik
Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta irronneen hampaan (kruunu) uudelleen kiinnitämisestä tai uuden laittamisesta ? Kävi tuossa lounaalla sellainen yllätys, että eturivistön kulmahammas alkoi heilua ja kohtahan olen sen kielellä irroittanut. korjaan .

Itsellä meni kruunu paskaksi, kun se jostain syystä vuosien jälkeen mursi sen jäljellä olevan juuren ( olen ilmeisesti vääntänyt ruisleipää tms kovaa hampailla) . Tulos: 2, 5 vuotta leikkauksia. vaihtoehtona olisi ollut wanhanaikainen silta, jossa viereiset ehjät hampaat hiotaan pois ja tavallaan sitten rakennetaan kolma uutta. Eli keskimmäinen on tavallaan ilmassa ja kiinnitetään niihin hiottuihin nysiin. Itseäni ei kiinnostanut tuo vaihtoehto, koska en halunnut luopua parista ehjästä. Niinpä jäi ainoaksi vaihtoehdoksi implantti. Tai olisihan ollut vaihtoehtona myös olla ilman etuleegoakin...
Kaikki poistetaan leukaluuhun asti. jotain puol vuotta lepoa suulle. Väliaikainen kevyt silta suussa, joka irtoilee kokoajan. Sitten luunsiirto, jossa istutettiin luunsiru leukaluuhun ja jotain biolasia tungettiin sinne että paranis. Tätä ihanuutta siis kesti kaikkiaan 2,5-vuotta. En viitsi koko tarinaa laittaa tänne. Toivottavasti pääset halvemmalla ja helpommalla.

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Re: Re: Re: Laminaattia sen olla pitää

Viestin lähetti fiftyeight
Taidat olla mattokauppias?

Ja mikäs juttu tämä pyökki / lattialämmitys on? 25 vuotta lattialämmityksien parissa touhunnut enkä tuollaista väitettä ole kuullut, vaika monenlaista muuta onkin.

En ole mattokauppias.

Parketin pintasauva raaka-aineista pyökki elää kaikista eniten kosteuden vaihteluiden mukaan. Muissa puulaaduissa kosteuseläminen on pienempää. Talvella pakkasilla ilma on erittäin kuiva ja lattialämmitys kuivattaa parkettia tietenkin enemmän kuin muut lämmitysmuodot. Pöykissä ongelmana on pintasauvojen irtoaminen ja perinteisessä liimapontissa saumojen aukeaminen.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti roni3
Itsellä meni kruunu paskaksi, kun se jostain syystä vuosien jälkeen mursi sen jäljellä olevan juuren ( olen ilmeisesti vääntänyt ruisleipää tms kovaa hampailla) . Tulos: 2, 5 vuotta leikkauksia......
Ei perkele, eihän tuota uskalla edes lukea. Kun vielä vaikuttaa, että tässä on nyt voinut hyvinkin käydä samoin. Pääosan heiluvasta hampaasta/kruunusta sain iltapäivällä irroitettua ja nyt irrottelen sitten loppuosia.

Kiitokset kuitenkin vastauksesta, siihen tulokseen olen nyt päätynyt, että homman hoidan vasta Suomessa joko heinäkuun lomalla tai palattuani syksyllä. Tai sitten jos luen viestisi uudelleen, niin ehkä jätän kokonaan hoitamatta ! Eipä tuo nyt isommin elämistä haittaa, ulkonäkö on tietenkin hiukka hassu, muttei se nyt kovin kummoinen ole hampaan kanssakaan.

Eniten tässä harmittaa se, että tämänkin kruunun olen pikkujunnuna hankkinut niinkin älykkäällä tavalla kuin tappelemalla. Pitihän sitä nyt nätin nytön kotiin tulleet ylimääräiset bailuvieraat häätää perkele....

roni3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Laura Ruohola
Viestin lähetti bozik
Kiitokset kuitenkin vastauksesta, siihen tulokseen olen nyt päätynyt, että homman hoidan vasta Suomessa joko heinäkuun lomalla tai palattuani syksyllä. Tai sitten jos luen viestisi uudelleen, niin ehkä jätän kokonaan hoitamatta ! Eipä tuo nyt isommin elämistä haittaa, ulkonäkö on tietenkin hiukka hassu, muttei se nyt kovin kummoinen ole hampaan kanssakaan.

Ja sen verran lisäisin edelliseen vastauseen, että kannattaa roudata itsensä sinne leegolekuriin mahd. tulehdusten takia myös aika nopeasti. Se oli aika vee-mäinen koettelemus mun pakille, kun joutu kahta erityyppistä antibioottia kiskomaan reilun kuukauden. En mitenkään yritä pelotella / provota , vaan jos siellä on likaa tms tai sen kruunun hajoamisen on aiheuttanut jokin tulehdus tms, niin ettei se etene ja tee enempää tuhoaan. Toivottavasti toi ei ole yhtä paha kuin mun juttu oli. Suu ja korvakipuja kun ei oikein haluis kenenkään kärsivän. Sen verran pirullisia ne on.
Toinen antibiootti oli ihan tavallinen, tyyliin veepenmega ja toinen oli jokin "anaerobinen" tms, joka tehoa suun ongelmiin erityisesti. Viisaammat kertokoon enemmän. Se suukirurgi vaan painotti mulle, että molempia pitäis vetää, jotta parantuminen / ennuste parempi.

vointeja.

Edit: Itse en mitään tulehdusta edes huomannut, mutta kun kirurgin veitsi leikkasi, niin sieltä tuli muutakin pois kuin verta.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Kukahan on ollut suomen tunnetuin Viikingi (Halmetta ei lasketa). Käsittääkseni suomesta lähti ainoastaan satunnaisesti Hangon kohdalta matkaan muutamia tyyppejä, nimiä en ole kuullut koskaan . Onko tälläisistä yleensä mitään tietoja ja missä ?

Enye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osaisiko joku kertoa, millainen sähkökitara on Eko S-300? Kannattaako ostaa, jos ostaa niin minkä verran kannattaisi maksaa?

Olen soitellut kitaraa nyt tovin ja ajattelin investoida suht halpaan sähkökitaraan. Ei tarvitse olla mikään kamalan hyvä/hieno. Millainen peli kannattaisi ostaa ja onko tuosta Eko S-300:sta mihinkään? Kertokaa te, jotka kitaransoitosta enemmän tiedätte.

bunghole

Jäsen
Viestin lähetti Target
jodin puutos aiheuttaa struumaa. taudin oikeinkirjoituksesta ei kannata lyödä vetoa.

Aivan oikein kirjoitettu. Englanniksi taitaa olla struma. Struuma on siis kaulassa olevan kilpirauhasen suurentuma joka voi aiheutua myös muista syistä kuin jodin puutoksesta. Se kuitenkin on yleisin syy ja struumaa hoidetaan yleensä jodilla. Myös ydinonnettomuuden sattuessa ihmisten suositellaan syövän paljon jodia sillä ydinlaskeuman yhteydessä kilpirauhaseen varastoituu radioaktiivista jodia joka aiheuttaa kilpirauhasen liikakasvua eli syövän. Jos ihminen on "täyttänyt" kilpirauhasensa tavallisella jodilla, ei tämä radioaktiivinen jodi varastoidu sinne.

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Silitysraudan huolto

Homma on niin että höyryrautani pölläyttetee muutakin kuin vettä, raudan "lepopaikan" viereen ja paidalle ilmestyy epämääräisiä harmaita hiutaleita. Vedestäkö ne sitten säiliöön ja vastuksille syntyvät... ehkä, ja en yleensä tyhjennä rautaa käyttökertojen välillä. Voisikohan siis suorittaa jonkinlaisen puhdistusoperaation? Rauta ehkä vaikkapa lavuaariin vaakatasoon ja täysi höyry päälle ehkä... vai pitäisikö hankkia Indonesialainen sisäkkö tai ehkä jopa uusi silitysrauta. Tätä mä pohdin kunnes perjantaillan vietto vie voiton selkeistä ajatuksista.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Silitysraudan huolto

Viestin lähetti Lukkoseppä
Homma on niin että höyryrautani pölläyttetee muutakin kuin vettä, raudan "lepopaikan" viereen ja paidalle ilmestyy epämääräisiä harmaita hiutaleita. Vedestäkö ne sitten säiliöön ja vastuksille syntyvät... ehkä, ja en yleensä tyhjennä rautaa käyttökertojen välillä. Voisikohan siis suorittaa jonkinlaisen puhdistusoperaation? Rauta ehkä vaikkapa lavuaariin vaakatasoon ja täysi höyry päälle ehkä... vai pitäisikö hankkia Indonesialainen sisäkkö tai ehkä jopa uusi silitysrauta. Tätä mä pohdin kunnes perjantaillan vietto vie voiton selkeistä ajatuksista.

Kai käytät höyryraudassa tislattuavettä="akkuvesi"? Kraanavesi aiheuttaa kalkittumista, kuten kahvinkeittimeen on havaittavissa. On kalkinpoisto, ts.aineita joilla kahvinkeitintä putsastetaan, putsasta samalla aineella rauta, voisi auttaa. En ole varma.

Tobias

Jäsen
Viestin lähetti RV16
Miten on mahdollista, että näinkin kaukaa haettu kysymys tuli meille molemmille mieleen samana päivänä, meikäläiselle vain muutamaa tuntia myöhemmin eilen illalla.

Vastaus itse kysymykseen tuossa edellä jo tulikin, jonkinlaista värinäsysteemiä itsekin ajattelin.

Olen nähnyt joskus telkkarissa, että kuuroilla on sellaisia sänkyjä, jotka alkavat tärisemään kun on aika herätä.

Itse haen patenttia systeemille, että kuuron päälle tulee kylmä suihku kun kello on kasi!

Rocco

Jäsen
Re: Re: Silitysraudan huolto

Viestin lähetti Olkku
Kai käytät höyryraudassa tislattuavettä="akkuvesi"? Kraanavesi aiheuttaa kalkittumista, kuten kahvinkeittimeen on havaittavissa. On kalkinpoisto, ts.aineita joilla kahvinkeitintä putsastetaan, putsasta samalla aineella rauta, voisi auttaa. En ole varma.

Akkuvesi on puhdasta H2O:ta eli siitä ei pitäisi syntyä kalkkeumia. Olen kuullut että kun lisää pikkuisen suolaa silitysraudan veden sekaan, sekin estää kalkkeutumista. Itsellä aikanaan ei tule mitään kun silittää suolan kanssa.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Miksi kuurosateet ovat kuurosateita? Mistä tämä nimitys on lähtöisin? Eikö tuohon olisi ollut jotain vähemmän idioottimaista ilmaisua?

nimim. "Kuurot uhkaavat etelää"

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Onpas tyhmä nimi?

Miksi Klu Klux Klan oli tuo niminen, miksei joku muu helpommin lausuttava?

Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Re: Onpas tyhmä nimi?

Viestin lähetti mikkoz
Miksi Klu Klux Klan oli tuo niminen, miksei joku muu helpommin lausuttava?

Erään teorian mukaan nimi tulee vanhan sotilaskiväärin latausliikkeistä joista kuuluu ääni joka on kirjoitettuna kutakuinkin "Ku Klux" ja se Klan nyt vaan on kustomoitu Clan.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Miksi täällä Eestissä on noin 80 erinlaista suomen armeijan autoa ja tankkia sun muuta, ollaanko me miehittämässä Eestiä vai hyökkäämässä Venäjälle ?

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti veinikretski
Miksi täällä Eestissä on noin 80 erinlaista suomen armeijan autoa ja tankkia sun muuta, ollaanko me miehittämässä Eestiä vai hyökkäämässä Venäjälle ?

Hyss! Älä vaan kerro kenellekkään, ettei paljastuta. Kysymykseesi, ilmeisesti sekä, että;o)

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Mahtavatko paperi Jouko Ahonen ja salibandyvalmentaja Mika Ahonen olla isä ja poika, yhdennäköisyyttä löytyy..?

scholl

Jäsen
Viestin lähetti jesse72
Mahtavatko paperi Jouko Ahonen ja salibandyvalmentaja Mika Ahonen olla isä ja poika, yhdennäköisyyttä löytyy..?

En tiedä, mutta moneksikohan viikoksi Jouko Ahoselle riittää pullaa ja donitseja. Alkaa varmasti lakkokin loppumaan, kun possulta loppuu mässäiltävä.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saako huomiseen Suomi-Hollanti -matsiin ottaa kameran messiin?

Herra Tuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Toronto Maple Leafs
?

Ennen nukkumaanmenoa mietin päässäni seuraavanlaista, oletettua tapahtumaa...

Varastetun rahan hallussapito on rikos, onhan?

No, kuvitellaan, että menen vaikka ryöstämään jonkun kioskin kassan rahat. Vaikkapa 50€, joka on siis tätä varastettua rahaa. Päätän laittaa varastamani rahat RAY:n peliautomaattiin. Minulla ei ole enää varastettua rahaa, vaan ne ovat RAY:llä!

Eli, onko RAY vaikeuksissa varastetun rahan hallussapidosta?!

Kaikkea sitä ihminen miettiikin...

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Re: ?

Viestin lähetti Herra Tuomari

No, kuvitellaan, että menen vaikka ryöstämään jonkun kioskin kassan rahat. Vaikkapa 50€, joka on siis tätä varastettua rahaa. Päätän laittaa varastamani rahat RAY:n peliautomaattiin. Minulla ei ole enää varastettua rahaa, vaan ne ovat RAY:llä!

Eli, onko RAY vaikeuksissa varastetun rahan hallussapidosta?!

Kyseinen automaattihan pidätetään varastetun rahan hallussapidon johdosta ja poliisi vielä pamputtaa sitä matkalla putkaan.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Gellner
Saako huomiseen Suomi-Hollanti -matsiin ottaa kameran messiin?

Kai sen mukaansa saa ottaa, mutta jos havaitsevat niin saattavat pistää sen lukkojensa taa pelin ajaksi. Pelin aikanakin kannattaa pysyä järkkäreitten näkymättömissä jos räpsii ja salama ei tummentuvassa kesäillassa ainakaan auta asiaa. Pressikortin kun vilautat niin homma on eri.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy