HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 997 363
  • 29 599

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Jos AB vaihtuu näihin kahteen niin jäädään aika helposti plussan puolelle. Nämä kaksi olisivat sellainen hauiksen näyttö Salmelaiselta, että oksat pois ja vähän latvasta. Osastoa usko, kun näen. O’Neill tulisi olemaan sarjan paras pelaaja.

Broadhurst voi käydä jossain ulkomailla ja palata, kun on tajunnut, että ei oma kasvatti missään muualla voi lopettaa uraansa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
DYKin siirto olisi ymmärrettävää myös sen takia, että uusille pelaajille pitää myös tehdä tilaa. Sillä voidaan olettaa, että kovan tason KHL-saapujia on tulossa iso liuta muutenkin.

JYP nyt viimeisenä nappasi tännekin joskus toivotun Puustisen.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä symppaan jotenkin Dykiä, aina tykännyt, mutta on myös katsottava realiteetteja. Ei ole kärkiroolin kaveri takuuvarmasti ja hintalappu on käsittääkseni luokkaa, jos ei nyt isohko, niin liian iso. Samalla rahalla saa varmempaakin kaveria joukkueeseen.

Broadyn mahdollinen lähtö harmittaa, mutta myös samalla odotettavissa. Hittolainen kun olisi yksi ehjä kausi edes tullut alle, niin varmaan olisi pisteet siellä 50-60p välissä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Isot vonkaleet kyllä saatte, siis jos O`Neill sekä Jensen ovat Salmelaisen koukkuun tarttuneet.

Itsellä "tuoreessa muistissa" vielä Ariman ja Melametsän siirtyminen riveihinne, silloin harmitti isosti ja nyt huhuttujen Nellin sekä Pullan siirtyminen naapuriin vit..taisi luultavasti jokseenkin yhtä paljon.

Itse funtsasin (pelkäsin) alkuviikosta kun Kurri ilmoitti Jokereiden halusta palata liigaan, että nytpä olisi Salmelaisella sopiva paikka "iskeä vastapalloon" oikein kunnolla ja kajauttaa ex-jokereiden sopimukset julkisuuteen.
Tosin voihan tässä olla esimerkiksi esteenä esimerkiksi sopimusteknisiäkin juttuja, kun ymmärtääkseni Jokerit on kuitenkin kyseisten herrojen palkanmaksaja huhtikuun loppuun saakka.

Itse veikkaisin että O`Neill olisi takuuvarma +50 pisteen mies ja muutenkin siitä mukava ketjukaveri, että tekee vierellään olevista ukoista parempia pelaajia kuin ovatkaan.
Jensen sitten enemmänkin semmoinen "tuulella käyvä" kaveri, suurella todennäköisesti kuitenkin +20 maalin ukko.
Jäädäänpä siis jännäämään (pelkäämään) mahtaako Nordiksen tuulikaapissa kieppuvat huhut tällä kertaa pitää paikkansa.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
JYP nyt viimeisenä nappasi tännekin joskus toivotun Puustisen.
Olik siinä ymmärryksessä, että Jypillä olisi ollut kassa aika kuralla, mutta jos sinne on Rautakorpi & Nemo pestattu valmennukseen ja Puustinenkin lienee nostavan muutakin kun erkkarullia pelaamisesta niin kyllähän tuohon jo jonkun lantin saanee uhrata. Ja kun kerran Pudelle ei olla lappua tarjottu (oltais varmaan saatu tänne paremmalla tarjouksella), niin olettaisin sieltä sitten olevan tulossa sen Herra Helsingin kuuluisalla mottipäisellä.

Se hyväksyttäköön, mutta se maalivahti ja puolustus pitäisi naulata kuntoon asap, sen jälkeen rakennella hyökkäyspalikoita. Nyt on ostajan markkinat, joten luvassa on varmaan todella mielenkiintoinen kausi nimimiehineen pitkästä aikaa..
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kun kerran Pudelle ei olla lappua tarjottu (oltais varmaan saatu tänne paremmalla tarjouksella)
Tuo Jatkoajan lainaama juttu Pudesta vahvisti mulle kantautuneet kuulopuheet siitä, että Pude on löytänyt henkisen kotinsa Jyväskylästä ja kaikki muu kuin paluu JYPiin olisi ollut melkoinen yllätys. Ymmärrän Puden mielenlaatua, koska itselläkin on edessä muutto kyseiseen (synnyin)kaupunkiin kesän lopulla.

Niin paljon kuin Pudesta tykkäänkin, niin mottipäisen tarjoaminen olisi ollut Tobberilta palolamainen penailu. Eli ihan ok pisteet, mutta jää vähän jokaisella osa-alueella vajaaksi. Kiva kuitenkin nähdä äijää kotoisessa liigassa ja ihan paikan päällä, kun IFK tulee Hippokselle vierailulle. Toivottavasti hakee silloin kaikki pisteet mukaansa.
 

demuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nordiksen tuulikaapissa kuiskitaan että herrat O`Neill ja Jensen olis ens kaudella meijän miehiä.
Sellaista myös, että Hursti ei jatka. Perkeleen harmi. Diggasin täysii.

Lisään tähän Nättisen ja Komarovin. Itse kuullut myös O’Nellistä ja Jensenistä, mutta ilmeisesti vähän tekemistä näiden herrojen kanssa - vielä.

Edes 3/4 näistä jätkistä meille ja olen tyytyväinen!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos naapurista jotain pelaajia tulee, itse uskon, että heidän ensisijaisena tavoitteenaan on pelata vuosi meillä ja siirtyä sitten takaisin Jokereihin. Jos narrien tie siis Liigaan käy. Kuten uskon käyvän. Jokereiden pelaajilla on ollut KHL-sopimukset, jotka tietysti purkautuvat, kun Jokerit ei siinä liigassa enää jatka ja näin ollen heillä on oikeus etsiä uudet seurat. Jokerit eivät kuitenkaan kykene ensi vuonna maksamaan käytännössä kenenkään pelaajan palkkoja, kun mitään junnujen ulkopuolista toimintaakaan ei ole.

Itse en ottaisi yhtäkään pelaajaa naapurista vain yhden vuoden sopimuksella, vaikka kovia pelimiehiä olisivatkin. Ja vaikka kaikki varmasti ammattimiehiä ovatkin ja pelaisivat uudelle jengille täysillä, kyllä siitä liian palkkasoturihaju jäisi. Eikä se ole ihan helppo paikka pelaajillekaan, koska tuskin olisin ainoa, joka heistä näin ajattelee ja sen todennäköisesti myös pelaajat itse tiedostavat. Mikä taas lisää paineita. En halua, että HIFK on kenellekään mikään pelituntuman ylläpitopaikka matkalla seuraavaan seuraan, pl. NHL:ään liittyvät tilanteet.

Itselleni kelpaisi maaliin myös Frans Tuohimaa. Jostain kumman syystä täällä jengi aliarvostaa häntä, vaikka pelasi hyvän kauden KHL:ssä ja on kuitenkin maajoukkueessakin mukana. Eikä edes millään "niilohalos-statuksella", että tulee vähän haistelemaan tunnelmia, mutta peliaikaa ei tipu. Pitää muistaa sekin, että maajoukkueessa peliajasta taistelee oikeasti huippuveskarit, joista kaikki muut kyllä kelpaisi meillekin. Se, että Fränä ei ollut mikään messias HIFK:ssa, ei mun nähdäkseni johdu yksinomaan hänestä itsestään, vaan ennemminkin HIFK:n pelisysteemistä ja siitä, että torjuntoja on tullut keskimäärin alle 20/peli jo useamman kauden ajan.

Jos tänne halutaan veskariksi joku "satavarma onnistuja", pitäisi hankkia sellainen veskari, joka on jo pelannut n. 92%:n statseilla pienillä torjuntamäärillä (alle 20 torjuntaa/o) ja noin 60%:n torjuntavastuulla. Se kertoisi todennäköisesti enemmän kuin se, että veskari on pitänyt omaa jengiä pystyssä kiekkosateessa illasta toiseen ja pelannut 90% matseista. Toki, jos HIFK muuttaa pelisysteemejään enemmän siihen suuntaan, että myös veskareille annetaan enemmän vetoja torjuttavaksi, tilanne muuttuu olennaisesti. Ja pelimääräosuudet vedin nyt hatusta, mutta uskon, että HIFK haluaa ihan oikeasti katsoa Halosen tason loppuun asti. Muutenhan hänen kanssaan tehdyt suunnitelmat ja duunit menisivät vähän hukkaan ja hyöty valuisi jonnekin muualle. Itse kuitenkin näen Halosessakin potentiaalia Liigan huippuveskariksi ja kyllä mä haluaisin rehellisesti nähdä, onko hänestä solidiksi ykkösveskariksi meillä vai eikö ole. Se tietysti vaatii pientä riskinottoa, joka voi tulla kalliiksi, jos Halosesta ei siihen olekaan. Ja jos Haloselle halutaan oikeasti antaa peliaikaa ja vastuuta, se vaatii myös maalivahtiparilta "joustamista" omasta peliajasta ja pelimääristä, varsinkin, jos on ykköskorin nimekäs veskari. Ei ole ihan helppoa tämän asian kanssa painiminen, jos ajatellaan pidemmällä aikavälillä kuin vain yhden kauden mittaisena periodina. Itse olisin enemmän kuin mielissäni, jos Halosesta saataisiin meille monivuotinen, itsestäänselvä ykkösveskari, mutta vielä siihen on matkaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Puustisen hankkiminen oli Jypiltä järkiveto. IFK:lta tuo ei olisi sitä ollut, vaikka Puustisella oli IFK:ssakin hyvät hetkensä. Puustinen on mielestäni aina ollut pelaaja, joka pystyy parhaimpaansa uudessa seurassa ensimmäisellä kaudellaan, mutta sitten tekemisen taso laskee. Meilläkin oli sama kaava. Puustinen on selvästi löytänyt henkisen kodin Jyväskylästä, niin hieno homma, että nyt pääsee sinne todennäköisesti paketoimaan uransa.

E: Itse samoilla linjoilla kuin @Bosco yllä. Yhtäkään sellaista pelaajaa en ottaisi jonka tarkoitus on vain vuosi pelata meillä ja sitten ajatuksena takaisin vaikka narreihin. Tuollaiset pelaajat pitää kiertää kaukaa. Tämä joukkue kaipaa IFK-sydäntä ja sitoutumista tähän seuraan.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
E: Itse samoilla linjoilla kuin @Bosco yllä. Yhtäkään sellaista pelaajaa en ottaisi jonka tarkoitus on vain vuosi pelata meillä ja sitten ajatuksena takaisin vaikka narreihin. Tuollaiset pelaajat pitää kiertää kaukaa. Tämä joukkue kaipaa IFK-sydäntä ja sitoutumista tähän seuraan.
Ehdoton sama. Ja Komarovia en haluaisi enää, vaikka olen aina äijästä digannut. Tästä kaudesta jäi nyt ehdottomasti liian vahva Pietarin katku. Ei kiitos.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja juu, onneksi Puustinen ei tullut meille. Suora 3v:n sopimus 34 v:lle pelaajalle, joka ei ole Ville Peltonen, Jarkko Immonen tai Kristian Kuusela noin niin kuin esimerkkinä, on iso riski. Muutenkin Puustinen on vähän sellainen pikkukaupungin stara. Kävi kokeilemassa Stadissa ja päähän siinä meni vähän sekaisin ja energia meni vääriin asioihin, kun oli kunnolla kotiutunut. Tajusi sen toki itsekin ja sitten olikin helppo ryynikylästä huudella, että pisti asioita uuteen uskoon ja keskittyi olennaiseen. Hyvä kuitenkin, että ymmärsi tämän itsekin ja sehän johti sitten hänen kannaltaan hyviin asioihin. Mutta en mitenkään näe, että HIFK:n olisi pitänyt häntä hankkia, vaikka tulee todennäköisesti tekemään maaleja ja pelaamaan muutenkin hyvän kauden. Siinähän pelaa.
 

StadiForEver

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikään jengi liigassa ei sano ei Komaroville.

Samaa mieltä siinä, että narreista ei ketään oteta vuoden diilillä.
Ellei diili ole sitten riittävän edullinen.
Mihin en usko.
Tosin voihan se olla että kausi IFK:ssa muuttaa mielen ja ei ole halua siirtyä narripaitaan.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tosin voihan se olla että kausi IFK:ssa muuttaa mielen ja ei ole halua siirtyä narripaitaan.
Mielenkiintoinen tilanne on. Totta kai jotain esisopimuksia voi tehdä, mutta ei narrit voi uskoakseni tehdä Liiga-soppareita ennen kuin heillä on paikka Liigassa. Joka lienee aikaisintaan tämän vuoden lopulla.
 

StadiForEver

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoinen tilanne on. Totta kai jotain esisopimuksia voi tehdä, mutta ei narrit voi uskoakseni tehdä Liiga-soppareita ennen kuin heillä on paikka Liigassa. Joka lienee aikaisintaan tämän vuoden lopulla.
Ja aika riski hyvälle pelimiehelle tehdä diilejä liian aikaisin narreihin, kun ei ole vanhaa runkoa jatkamassa niin kuin normaalisti on liigajengeillä.
Esisopimuksia voi tehdä, mutta kuten tässä on nähty viimeisinä vuosina tilanteet muuttuu nopeasti.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisään tähän Nättisen ja Komarovin. Itse kuullut myös O’Nellistä ja Jensenistä, mutta ilmeisesti vähän tekemistä näiden herrojen kanssa - vielä.

Edes 3/4 näistä jätkistä meille ja olen tyytyväinen!
Alkaa nimet olemaan sitä tasoa että jo 1/4 näiden osumisesta olisi hienoa. Lexa olisi kyllä mielenkiintoista nähdä meidän rosterissa.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Kuultuna tänään Nordiksen suunnalta, että ns. varmoja tulijoita ovat: Tuohimaa, Melart, Honka, Turunen (jatko). Lähtijöitä: Karjalaisen ja Ahosen lisäksi AB, Dyk, Palola, Taponen, Lyytinen, Pakarinen. Useampia kovia nimiä on tiedusteltu ja täälläkin mainitut O'neill ja Jensen hyvin lähellä soppareita meille.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kuultuna tänään Nordiksen suunnalta, että ns. varmoja tulijoita ovat: Tuohimaa, Melart, Honka, Turunen (jatko). Lähtijöitä: Karjalaisen ja Ahosen lisäksi AB, Dyk, Palola, Taponen, Lyytinen, Pakarinen. Useampia kovia nimiä on tiedusteltu ja täälläkin mainitut O'neill ja Jensen hyvin lähellä soppareita meille.
Pakarisen lähtö harmittaisi kovasti. Toivottavasti tuo huhu osoittautuu vääräksi. Pakariselle pitäisi rustata kolmen vuoden jatkosopimus!

E: Tuohimaa kuulostaa myös siltä, että mennään sieltä missä aita on matalin.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Pakarisen lähtö harmittaisi kovasti. Toivottavasti tuo huhu osoittautuu vääräksi. Pakariselle pitäisi rustata kolmen vuoden jatkosopimus!

E: Tuohimaa kuulostaa myös siltä, että mennään sieltä missä aita on matalin.
Joo ei mitään pois Fränältä mut haluaisin et meilläkin olis sellainen veska joka voittaisi muutaman matsin yksinkin, seisoisi päällään.

Toisaalta viimeksi ku voitettiin niin oli Riksman joka oli stabiili veska, joten toivottavasti saadaan kova jengi eteen niin on hyvät mahikset.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Pakarisen lähtö harmittaisi kovasti. Toivottavasti tuo huhu osoittautuu vääräksi. Pakariselle pitäisi rustata kolmen vuoden jatkosopimus!

E: Tuohimaa kuulostaa myös siltä, että mennään sieltä missä aita on matalin.
Rivien Välistä ymmärsin, että Pakarisen olisi ollut tarkoitus jatkaa meillä, mutta jokin olisi muuttanut nämä suunnitelmat. Tätä "jokin" ei avattu sen enempää, eikä se minulle olisi kuulunutkaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Rivien Välistä ymmärsin, että Pakarisen olisi ollut tarkoitus jatkaa meillä, mutta jokin olisi muuttanut nämä suunnitelmat. Tätä "jokin" ei avattu sen enempää, eikä se minulle olisi kuulunutkaan.
Jättihän tuo nuo maajoukkuepelitkin välistä. Toivottavasti ei mitään vakavaa ole taustalla ja kaikki korjaantuu ja tulkoot sitten ensi kauden jälkeen uudestaan kotiin, jos nyt jostain syystä IFK ja stadi eivät sovi kuvioihin.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen Tuohimaahan ihan tyytyväinen. Huippuveskari kyseessä eikä Jalonen syyttä häntä valinnut olympialaisiin kolmanneksi. Oli ailahteleva HIFK:ssa mutta uskon vilpittömästi että mahdollisuudet onnistua kunnolla on olemassa. Lähtökohtana mulla ei ole tämän kauden maalivahtifarssin jälkeen se että en luottaisi Tuohimaahan. Kaikki tuki sinne ja toivottavasti joukkuepelaaminen on muutenkin sen näköistä että maalivahdin kelpaa olla lukkona. Jos siis toteutuu, uskon että toteutuu kyllä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Rivien Välistä ymmärsin, että Pakarisen olisi ollut tarkoitus jatkaa meillä, mutta jokin olisi muuttanut nämä suunnitelmat. Tätä "jokin" ei avattu sen enempää, eikä se minulle olisi kuulunutkaan.
Kaikkihan tässä viittaa siihen, että on joku henkilökohtainen syy muuttaa Espoosta takaisin kotikonnuille ja sitä kautta Piällikön Jukureihin. Kaikkea hyvää Härkä-Pakariselle ja toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.

Tuohimaa maistuu kyllä lähtökohtaisesti paskalta ja keskiverto maalivahtien jatkumona Salmelaisen track recordissa. Sitten lukiessani Ladyn eli @BOL viestin ja ajatuksen siitä, että Halosesta halutaan vielä leipoa meille uutta the maalivahtia niin ehkä olen pitkin hampain hyväksymässä Tuohimaan paluun, sillä hänen rinnalla Halonen varmasti saisi edelleen mahdollisuuden nousta ykköseksi. Roviolle heitän toki Lundellin ja Salmelaisen, jos Halonen on tyhjä arpa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ja @Bulilla kuulemassa listassa ei muuten ole Schmaltz listattuna ”lähtijänä”, joten olisiko kuitenkin palaamassa? Jos pitäisi valita Lyytisen ja Schmaltzin välillä niin 10/10 valitsen jälkimmäisen vaikka pudotuspelit menivätkin heikosti. Kolmikko Honka-Auvitu-Schmaltz kiekollisena kolmikkona olisi melkoisen kova ja unohtamatta, että Lädä osaa myös kiekollisen pelin enemmän kuin hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös